abonnement Unibet Coolblue
pi_184297398
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 12:02 schreef dyna18 het volgende:
mbt SIG Oudegracht 261 Utrecht

https://www.duic.nl/horec(...)gracht-gaat-sluiten/
Was al bekend. Er is ook al een nieuwe huurder. Staat in de pitch van SiG
pi_184298854
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:36 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Onbegrijpelijk: https://www.collincrowdfund.nl/t-o-m-b-v/ heeft in een halfuur al ruim 700k in de tas.
Nu al boven de 1.000k inleg komt dus vol en toch rap, laat deze bewust passeren, zie hieronder uittreksel uit een eerdere post. Als webshop moet je groeien, a la Zalando, gaan de kosten voor de baat uit, maar de huisbankier is dus gestopt met verder risico nemen in dit geval, dus ikke ook.

Vraag waarom ¤ 1.500k bij knab & ccf en niet bij de huisbankers AbnAmro ophalen, als het risico minimaal is, het zekerheidje voor de crowd zouden ze toch ook aan de bank kunnen geven...................maar de bank had blijkbaar geen trek in een 2e hypo op een bedrijfspand.
Lening ¤ 2.800k + kredietfaciliteit van ¤ 3.500k (aannemende dat deze voor een substantieel deel gebruikt wordt) , plus hypo ¤ 3.000k (+40% inschrijving)

Inderdaad goudgerande zekerheden bij de ABN,nou ja goudgerand moet nog maar blijken bij een default, maar de ABN heeft ongeveer wel alle zekerheden die er bestaan gevestigd, zie niet vaak zo'n lang lijstje, plus daarbij het omzetten van de leningen in Agio, met de 25% garantievermogen eis per 31 dec 2019.

Anders ook nog ff van 11 > 34milj omzet brengt ook maar 600k cashflow extra. Nou snap ik wel dat je als webshop moet groeien om niet gegeten moet worden. Maar deze regio-genoten laat ik toch voorbij gaan.

Ook nog vraagje, waarom stapt Knab hierin? Wat hebben zij te winnen in deze pitch, en dat voor een 300k lening? Tevens benieuwd wat ervan uit de innercrowd of medewerkers binnenkomt.


Hopende dat het geen TOM CORONELletje word met de webshops

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 09-01-2019 13:15:55 ]
pi_184299001
quote:
12s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:10 schreef peterc het volgende:



Hopende dat het geen TOM CORONELletje word met de webshops
_O- _O-
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:23:08 #54
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184299094
B.V dit B.V dat een bank die investeert en daarna de crowd komt. Enorm bedrag; ik blijf er van weg.
pi_184299524
Ik heb zakelijk met veel van dit type tenten te maken en ik blijf van deze hééééééééél ver weg
  woensdag 9 januari 2019 @ 13:51:11 #56
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_184299684
Nieuwe kans bij Wvjg aangekondigd. Rond 22 januari voor het Bloem- en Groencentrum in Ouddorp.
Tot nog toe heeft Wvjg wat kleinere projecten met moeite gefinancierd. Nu wordt er maar liefst een bedrag van ¤ 360000 gevraagd tegen 7% voor 5 jaar. Is denkelijk wat heel erg optimistisch gedacht van Wvjg.
pi_184299765
quote:
12s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:10 schreef peterc het volgende:


[..]

Nu al boven de 1.000k inleg komt dus vol en toch rap, laat deze bewust passeren, zie hieronder uittreksel uit een eerdere post. Als webshop moet je groeien, a la Zalando, gaan de kosten voor de baat uit, maar de huisbankier is dus gestopt met verder risico nemen in dit geval, dus ikke ook.

Vraag waarom ¤ 1.500k bij knab & ccf en niet bij de huisbankers AbnAmro ophalen, als het risico minimaal is, het zekerheidje voor de crowd zouden ze toch ook aan de bank kunnen geven...................maar de bank had blijkbaar geen trek in een 2e hypo op een bedrijfspand.
Lening ¤ 2.800k + kredietfaciliteit van ¤ 3.500k (aannemende dat deze voor een substantieel deel gebruikt wordt) , plus hypo ¤ 3.000k (+40% inschrijving)

Inderdaad goudgerande zekerheden bij de ABN,nou ja goudgerand moet nog maar blijken bij een default, maar de ABN heeft ongeveer wel alle zekerheden die er bestaan gevestigd, zie niet vaak zo'n lang lijstje, plus daarbij het omzetten van de leningen in Agio, met de 25% garantievermogen eis per 31 dec 2019.

Anders ook nog ff van 11 > 34milj omzet brengt ook maar 600k cashflow extra. Nou snap ik wel dat je als webshop moet groeien om niet gegeten moet worden. Maar deze regio-genoten laat ik toch voorbij gaan.

Ook nog vraagje, waarom stapt Knab hierin? Wat hebben zij te winnen in deze pitch, en dat voor een 300k lening? Tevens benieuwd wat ervan uit de innercrowd of medewerkers binnenkomt.


Hopende dat het geen TOM CORONELletje word met de webshops
De keuze voor crowdfunding wordt vrijwel altijd ingegeven doordat de bank het niet wil financieren. Ik zie vergelijkingen met Cowboy Belt, Zalando, Athleteshop en Coronel,. Als je dat allemaal optelt, dan is het inderdaad verschrikkelijk. Maar dit bedrijf onderscheidt zich wel met een positieve cashflow, uiteindelijke het belangrijkste. Die zekerheden zijn natuurlijk wel een dingetje. Ik snap dan ook niet dat er niet gekozen is voor forse persoonlijke borgtocht.

Bij Graydon kan ik zien dat het bedrijf pas is overgestapt van Rabo naar ABN AMRO. Deze laatste zal niet de intentie hebben om het Cowboy Belt scenario te volgen. Het is zeker geen risicoloos project, maar ik vind het ook verre van dramatisch.
pi_184299777
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:51 schreef crowd-fundi het volgende:
Nieuwe kans bij Wvjg aangekondigd. Rond 22 januari voor het Bloem- en Groencentrum in Ouddorp.
Tot nog toe heeft Wvjg wat kleinere projecten met moeite gefinancierd. Nu wordt er maar liefst een bedrag van ¤ 360000 gevraagd tegen 7% voor 5 jaar. Is denkelijk wat heel erg optimistisch gedacht van Wvjg.
Inderdaad e 100.000 is al een hele uitdaging

Hier het onderpand voor de hypotheek:
https://www.google.com/ma(...)1.814253!4d3.9153543
https://www.planviewer.nl(...)ODPDijkstelw28a-WV20
pi_184300047
Ik meende dat er bij T.O.M. nog een uitspraak van de ACM boven de markt zweeft inzake retouren waarmee een substantieel bedrag gemoeid was......
pi_184300079
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:10 schreef bleyenburg het volgende:
Ik meende dat er bij T.O.M. nog een uitspraak van de ACM boven de markt zweeft inzake retouren waarmee een substantieel bedrag gemoeid was......
Is reeds betaald in 2017:
quote:
T.O.M. B.V. herkent zich niet in hetgeen ACM hen heeft opgelegd. Zij hebben op https://www.tom-bv.com/acm/#more-940 uitgebreid hun reactie uiteengezet. De boete is inmiddels gehalveerd en zij verwachten in februari 2019 een positieve uitspraak. Dat zou betekenen dat de boete volledig van tafel gaat. De boete is in 2017 reeds betaald dus heeft geen financiële impact meer op T.O.M. B.V. .
pi_184300160
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 13:18 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

_O- _O-
anders gezegd de ¤ 1.500k vd crowd i.c.m. Knab, worden besteed aan voorraden, waarop het pandrecht rust van de ABN. Met het geld (hogere voorraden) van de crowd worden de risico's van de bank kleiner, we helpen de bank hun risico-profiel te verkleinen, dat is dan weer gunstig voor de koers van het aandeel ABN, welke ik ook heb, dus dan toch weer gunstig voor mij.... of zoiets......denk ik *O* w/

Geen dramatisch project inderdaad, maar toch met best wel risico (zeker i v h tot de zekerheden vd crowd) , anders had de bank het wel gedaan.

[ Bericht 3% gewijzigd door peterc op 09-01-2019 14:29:48 ]
pi_184300261
Kleine recreatie lening op KoM:
https://www.kapitaalopmaat.nl/G-recreatie

Dacht dat het over gehandicapten (zoals G-sport) zou gaan, maar volgens mij niet.
pi_184300319
quote:
12s.gif Op woensdag 9 januari 2019 14:18 schreef peterc het volgende:

[..]

anders gezegd de ¤ 1.500k vd crowd i.c.m. Knab, worden besteed aan voorraden, waarop het pandrecht rust van de ABN. Met het geld (hogere voorraden) van de crowd worden de risico's van de bank kleiner, we helpen de bank hun risico-profiel te verkleinen, dat is dan weer gunstig voor de koers van het aandeel ABN, welke ik ook heb, dus dan toch weer gunstig voor mij.... of zoiets......denk ik *O* w/
Ik ga snel wat aandelen ABN bijkopen. Kan ik nog profiteren van deze CF actie. :B
pi_184300436
benieuwd wat hiervan terecht is gekomen:
quote:
Deze zal naar verwachting in 2018 naar circa ¤ 20.000.000 doorgroeien met een genormaliseerde cashflow van ¤ 1.100.000,-.
pi_184301761
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens verder sinds begin vorig jaar gestopt met crowdfunding (om de crisis alvast voor te zijn). Er er overigens naar mijn mening ook geen goede project meer langs komen. Alles dus langzaam weer uit laten cashen.

FnC: uiteindelijk best goede ervaringen mee, had prima projecten gekozen en voorliep boven verwachting eigenlijk. Omdat hier vaak geklaagd werd bij fnc wel voorzichtig geweest. Maar de rente is daar ook echt naar risico geschat en er zijn zeker ook mooie project langsgekomen. Mooie resultaten met goede afloop/afhandeling.

IvM: Goed maar weinig projecten langsgekomen

SiG: Misschien wel het beste idee/toepassing om ook echt op een goede manier te investeren. Maar de uitwerking is maar machtig. Een aantal projecten mee gedaan die vervielen, waar fouten in zaten en hun systeem dat te kennen over liet waardoor ik een aantal inschrijvingen wel ingeschreven was maar niet heb kunnen investeren. Het geld er maar afgehaald en laat ze voorlopig met rust.

GvE: Niet echt een grote fan van dit platform. Resultaten waren niet per se heel slecht (er loopt nog één onzekerheid volgens mij, maar niet echt duidelijk te vinden in het platform).

P2P: Mintos, Twino en Viventor: Best goede ervaringen mee eigenlijk. De continue cashflow en de terugkoop garantie is allemaal best goed geregeld! De rentes zijn ook zéér interessant en heb hier uiteindelijk de beste ervaring mee. Vooral ook omdat het na een selectie gemaakt te hebben op auto pilot gaat. Ook hier inmiddels alles weg gehaald omdat ik deze leningen wel als hoog risico inschat en hier de hardste klappen vallen in tijden van crisis. Daarnaast zijn deze platformen zelf ook nog behoorlijk "leveraged" dus is het allemaal wel wat risicovol. Nu nog iets van 10% openstaan bij Mintos en verder is alles al terug bij mij.

- Bondera: Vaag platform met nog vagere berekeningen, snel het geld weer teruggetrokken.

Uiteindelijk is crowdfunden mij niet tegengevallen maar het koste wel best veel tijd voor vaak niet super veel (goed) aanbod. Het resultaat is ongeveer zoals ik verwacht had. Maar door mijn eigen domme fout precies in bovenstaande project relatief het meeste geld gestopt. Waardoor het onder de streep nog maar zo zo is.

Ik moet zeggen dat de continue cashflow van al deze kleine leningen nog best lekker was! Ook al had ik er niet super veel. Als ik weer zou gaan investeren zou ik zeker alleen voor zulk soort projecten gaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2019 15:55:01 ]
pi_184302421
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 11:57 schreef bleyenburg het volgende:
@ NRDZ: Ik mis er ook nog een heel zwikkie.
Het meest verontrustend vind ik dat er 5 projecten bij zitten die nog niks of slechts een keer betaald hebben en dus nu al te laat zijn.
Hier idem dito met de betalingen van FundingCircle. Ik mis over december nog circa 20 betalingen en inderdaad veel projecten die nog niets of minder dan 2 keer betaald hebben. De betalingsmoraal laat erg te wensen over, daardoor wordt er een druk gelegd bij de afdelingnCollections & Recoveries om het geld alsnog binnen te krijgen. De geldnemers komen er gemakkelijk mee weg lijkt het. De 15e horen we weer van FnC wat de stand van zaken is mbt de betalingsachterstanden en defaults.
pi_184304084
Peter Verhaar
quote:
@CollinCrowdfund heeft er weer 1; binnen 1 jaar failliet, 250.000 erdoor heen gejaagd, geen malversaties, dat dan wel
pi_184304652
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:00 schreef djh77 het volgende:
Peter Verhaar

[..]

en wie is het?
pi_184305040
Iemand ervaring met /briqchain.com ?
pi_184306164
quote:
12s.gif Op woensdag 9 januari 2019 18:38 schreef peterc het volgende:

[..]

en wie is het?
Ik vermoed dat hij Fortis Health https://www.collincrowdfund.nl/fortis-health/ bedoeld. Dit bedrijf is 9januari 2019 failliet verklaard en heeft in november 2017 250k via Collin opgehaald.

Tja als je je bedrijf Fortis noemt,.........

[ Bericht 10% gewijzigd door NaRegenDeZon op 09-01-2019 20:06:36 ]
pi_184307117
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 19:56 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik vermoed dat hij Fortis Health https://www.collincrowdfund.nl/fortis-health/ bedoeld. Dit bedrijf is 9januari 2019 failliet verklaard en heeft in november 2017 250k via Collin opgehaald.

Tja als je je bedrijf Fortis noemt,.........
Peter had beter hier mee kunnen lezen: w/ *)

quote:
0s.gif Op maandag 13 november 2017 15:14 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fortis-health/
Nieuwe op CCF; Fortis Health

Niet alleen de naam is slecht gekozen;
De resultaten t/m 2016 zijn ook (zeer) slecht maar daar praten ze niet over.

Ze zeggen een goede solvabiliteit te hebben; maar vraag niet hoe.
(401+422-354) / 711K =66%

Fantastisch allemaal maar blijkbaar dus 354K aan cumulatief verlies?

Kortom het is een verliesgevende tent met hele lange debiteurentermijnen, en de aandeelhouder heeft al meermaals moeten bijstorten. Blijkbaar is zijn buidel leeg want nu zijn de CCF investeerders aan de beurt |:( Maar de prognoses zijn fantastisch, dat spreekt. *O*

Pecunia non olet
pi_184307910
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:38 schreef obligataire het volgende:

[..]

Peter had beter hier mee kunnen lezen: w/ *)

[..]

Om maar te zwijgen van de turnover forecast, welke zou gaan van 282k > 1.800k > bijna 3.000k in 2019,. Met een dergelijke progressie zou cash-flow geen probleem vormen. Of course. Benieuwd naar de realisatie van 2018 omzet, ahum.....wachten het verslag van de curator maar af dan. Kon mij de pitch al niet meer herinneren, terecht naar nu dus blijkt.
En een "aanbeveling" voor de prognose-opstellers Drs Ronald N en een externe accountant, chapeau. *O* w/
pi_184315982
Aflossingsvrije lening Cruise Travel wordt per direct afgelost:
quote:
Wij hebben besloten om project 18368 per direct af te lossen. Dit betreft het volledige bedrag van ¤ 650.000,- plus een boeterente van 10 maanden. Dit wordt zo snel mogelijk in gang gezet. Wij hopen van harte dat u wederom zal investeren in onze nieuwe pitch.


[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 10-01-2019 10:53:25 ]
pi_184316274
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:44 schreef djh77 het volgende:
Aflossingsvrije lening Cruise Travel wordt per direct afgelost:

[..]

Zelfde geldt voor de andere lening 18263.
Ze proberen met deze mail toch nog de 'oude' investeerders over te halen...
pi_184316355
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:44 schreef djh77 het volgende:
Aflossingsvrije lening Cruise Travel wordt per direct afgelost:

[..]

Er is ook een addendum toegevoegd om mensen over te halen in de nieuwe lening te investeren. Ik vind het geen heel slecht verhaal, alleen ben ik bang dat de business gewoon heel conjunctuurgevoelig is.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_184316390
Denk trouwens wel dat je deze lening op Collin zo vol krijgt... voor welke reden dan ook loopt alles daar storm
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_184316411
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:12 schreef drollenvanger het volgende:
ver te halen in de nieuwe lening te investeren. Ik vind het geen heel slecht verhaal, alleen ben ik bang dat de business gewoon heel conjunctuurgevoelig is.
Ik laat deze bij 15% rente zelfs aan mij voorbij gaan. Een negatief ebitda en niet dekkende zekerheden gecombineerd met de conjuctuurgevoelige business... is een dikke nee
pi_184316450
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:14 schreef drollenvanger het volgende:
Denk trouwens wel dat je deze lening op Collin zo vol krijgt... voor welke reden dan ook loopt alles daar storm
Het wordt echt hard tijd dat GvE de nieuwe site lanceert, want ik kan me goed voorstellen dat veel mensen eerder via een nette site met gelikte verhalen (zoals bv Collin) investeren, dan via een site die nog net niet uit elkaar valt van armoede.
  donderdag 10 januari 2019 @ 11:25:39 #79
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_184316551
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:18 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Het wordt echt hard tijd dat GvE de nieuwe site lanceert, want ik kan me goed voorstellen dat veel mensen eerder via een nette site met gelikte verhalen (zoals bv Collin) investeren, dan via een site die nog net niet uit elkaar valt van armoede.
Zijn ze er mee bezig dan?
pi_184316865
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:07 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de andere lening 18263.
Ze proberen met deze mail toch nog de 'oude' investeerders over te halen...
Nee, dat klopt niet. Lening 18263 wordt pas afgelost als de nieuwe financiering succesvol verlopen is.
pi_184317272
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 11:25 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zijn ze er mee bezig dan?
Ja, en het betaalverkeer gaat ook aangepakt worden. Vind het zelf nu maar omslachtig om het elke keer handmatig over te maken.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 06:32 schreef djh77 het volgende:
Nieuwe website gve

[..]

Dat was inderdaad wel nodig.
pi_184317327
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 10:44 schreef djh77 het volgende:
Aflossingsvrije lening Cruise Travel wordt per direct afgelost:

[..]

Hoe zouden zij deze aflossing financieren?

(en als je dan toch ¤ hebt, waarom zoveel bijlenen en niet wat minder --> meer kans op succesvolle funding)
pi_184318584
De afgelopen week maar eens de balans op gemaakt over 5 jaar Crowdfunding.
In totaal heb ik ongeveer 30% van de tot nu toe ontvangen rente afgeschreven/gereserveerd voor probleemprojecten.
Waarbij ik projecten die meer dan een maand achterlopen als probleem beschouw. Projecten waar een regeling is afgesproken met bijvoorbeeld alleen rente betaling beschouw ik niet als een probleem project.
Als netto rendement (dus na Fee,afschrijving/reservering) kom ik over al mijn investeringen in CF uit op rond de 5%.
Daar ben ik op zich wel tevreden mee.
Echter het moet niet veel lager worden dan die 5% want dan vind ik het niet meer de moeite waard om de tijd er voor vrij te maken.
Crowdfunding is wel leuk maar erg arbeidsintensief als je het goed wil doen.

Als ik mijn netto percentages van de platformen aanhoud, doe ik het aanmerkelijk beter. Maar de platformen vindt ik (over het algemeen) wat te optimistisch over het behaalde netto rendement! :)

[ Bericht 7% gewijzigd door NaRegenDeZon op 10-01-2019 13:41:32 ]
pi_184319302
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De afgelopen week maar eens de balans op gemaakt over 5 jaar Crowdfunding.
In totaal heb ik ongeveer 30% van de tot nu toe ontvangen rente afgeschreven/gereserveerd voor probleemprojecten.
Waarbij ik projecten die meer dan een maand achterlopen als probleem beschouw. Projecten waar een regeling is afgesproken met bijvoorbeeld alleen rente betaling beschouw ik niet als een probleem project.
Als netto rendement (dus na Fee,afschrijving/reservering) kom ik over al mijn investeringen in CF uit op rond de 5%.
Daar ben ik op zich wel tevreden mee.
Echter het moet niet veel lager worden dan die 5% want dan vind ik het niet meer de moeite waard om de tijd er voor vrij te maken.
Crowdfunding is wel leuk maar erg arbeidsintensief als je het goed wil doen.

Als ik mijn netto percentages van de platformen aanhoud, doe ik het aanmerkelijk beter. Maar de platformen vindt ik (over het algemeen) wat te optimistisch over het behaalde netto rendement! :)
Als ik mijn overzicht bekijk, vind ik 30% vrij fors.
Ik ben halverwege 2015 begonnen en zit op 5% default. (4% collin en kom)
En dit zijn projecten waar ik nu nooit meer in zou investeren = leergeld.

Uiteraard heb ik veel te danken aan dit platform.
Liever iets minder rendement en meer zekerheid, dan een grote gok met hoge rentes.
pi_184319559
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:20 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]

Als ik mijn overzicht bekijk, vind ik 30% vrij fors.
Ik ben halverwege 2015 begonnen en zit op 5% default. (4% collin en kom)
En dit zijn projecten waar ik nu nooit meer in zou investeren = leergeld.

Uiteraard heb ik veel te danken aan dit platform.
Liever iets minder rendement en meer zekerheid, dan een grote gok met hoge rentes.
NRDZ heeft het over 30% van de tot nu toe ontvangen rente, en dat is niet zo slecht lijkt me.

De 5% die jij noemt, is dat over het totaal bedrag, of de tot nu toe ontvangen rente?
pi_184319573
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:20 schreef Gijsbertus het volgende:
Ik ben halverwege 2015 begonnen en zit op 5% default.
Ik denk dat je dan niet ver van die 30% van de ontvangen rente af zit. Ik kom zelf ook op een vergelijkbaar percentage uit.
pi_184320048
quote:
14s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:38 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan niet ver van die 30% van de ontvangen rente af zit. Ik kom zelf ook op een vergelijkbaar percentage uit.
Geldt voor mij ook, geboekte afschrijvingen/totale genote rente komt bij mij voortschrijdend uit op 31%. Dat was begin 2018 trouwens een paar procentpunten hoger dus we stuwen elkaar op naar een hoger niveau *O*

Overigens zegt dit percentage niet alles want je kunt beter gemiddeld een bruto rente hebben van 9% waarvan je de helft afschrijft, dan alleen maar de veilige projectjes selecteren van 5% bruto rendement, waarop je bijvoorbeeld 20% moet wegboeken.
Pecunia non olet
pi_184320642
Vastgoed autodealer op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/seoseka-vastgoed/
1e hypotheek < 50% ltv
Aflossingsvrij 24 mnd met mogelijkheid tot deelaflossing

[ Bericht 8% gewijzigd door djh77 op 10-01-2019 19:32:41 ]
pi_184321196
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 15:49 schreef djh77 het volgende:
Vastgoed autodealer op ccf
https://www.collincrowdfund.nl/seoseka-vastgoed/
1e hypotheek < 50% ltv
Aflossingsvrij 24 mnd met mogelijkheid tot deelaflossing
Die < 50% ltv wordt niet gehaald. Sowieso is dat gerekend inclusief de waarde van het pand wat nog gebouwd moet worden en bovendien worden 6 van de 12 units na de bouw uit de hypotheek gehaald waardoor de ltv ook weer stijgt.

Waarom niet verpanding van de voorraad of een hypotheek op het reeds bestaande bedrijfspand?
pi_184321540
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:28 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Bij mij inderdaad alles van kom uitbetaald behalve bodytec, wilde al juichen:)
Is binnen, weer een project succesvol afgerond bij KoM.
pi_184321628
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 14:37 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

NRDZ heeft het over 30% van de tot nu toe ontvangen rente, en dat is niet zo slecht lijkt me.

De 5% die jij noemt, is dat over het totaal bedrag, of de tot nu toe ontvangen rente?
Aahh, zo had ik het inderdaad niet bekeken.
Ik heb zelf een meer simplistisch overzicht, waar ik mijn maandelijkse inkomsten bereken (aflossing+rente) en een inschatting van het jaarlijkse rentepercentage die ik overhoud van crowdfunding.
Zou heel goed kunnen dat jouw berekening ook overeenkomt met een default van 5%.
pi_184321745
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2019 13:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:
De afgelopen week maar eens de balans op gemaakt over 5 jaar Crowdfunding.
In totaal heb ik ongeveer 30% van de tot nu toe ontvangen rente afgeschreven/gereserveerd voor probleemprojecten.
Waarbij ik projecten die meer dan een maand achterlopen als probleem beschouw. Projecten waar een regeling is afgesproken met bijvoorbeeld alleen rente betaling beschouw ik niet als een probleem project.
Als netto rendement (dus na Fee,afschrijving/reservering) kom ik over al mijn investeringen in CF uit op rond de 5%.
Daar ben ik op zich wel tevreden mee.
Echter het moet niet veel lager worden dan die 5% want dan vind ik het niet meer de moeite waard om de tijd er voor vrij te maken.
Crowdfunding is wel leuk maar erg arbeidsintensief als je het goed wil doen.

Als ik mijn netto percentages van de platformen aanhoud, doe ik het aanmerkelijk beter. Maar de platformen vindt ik (over het algemeen) wat te optimistisch over het behaalde netto rendement! :)
Hier ook inmiddels 5 jaar aan het crowdfunden. Ik zit op ongeveer 12% afschrijvingen van het saldo van de tot nu toe ontvangen rente minus fee. Netto rendement ongeveer 5,50%
pi_184321801
Mijn rendement zakt iets laatste tijd, maar ik heb wel het idee dat ik een veel stabielere en veiligere portefeuille heb. Tegenwoordig investeer ik bijna alleen nog maar in aanvragen gedekt door een hypotheekrecht.
Als ik niet bij KoM had geïnvesteerd had ik overigens bijna geen defaults...

Netto rendement nu circa ook 5,5%
pi_184322173
Ondernemer stopt en betaalt zijn lening netjes terug
quote:
Voor een heerlijke lunch of een kop koffie kon u terecht bij de broodjeszaak Bonjour Baguette in Heerlen. Deze authentieke vloerbroodjes konden zowel in de winkel worden besteld als worden bezorgd op locatie. De lening die is aangevraagd is gebruikt voor de financiering van twee bezorgauto’s. De ondernemer heeft aangegeven te gaan stoppen met de broodjeszaak en daarom de financiering vervroegd te willen aflossen. De terugbetaling hebben wij reeds ontvangen en zullen wij spoedig aan u overmaken
pi_184322582
Faillissement Y*s*m*n van CC:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor het eerst heb ik een faillissement met hypotheekrecht. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen, binnen welke termijn het pand wordt verkocht en wat de prijs t.o.v. de genoemde taxatiewaarde gaat zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_184324765
Dat binnenvaartschip pak ik mee, daar heb ik er nog geen van.
pi_184324919
quote:
Gehele vervroegde aflossing is boetevrij toegestaan. Dat is een beetje jammer ook omdat de rente maar 4,7% is.

[ Bericht 9% gewijzigd door djh77 op 10-01-2019 19:41:44 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')