abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  maandag 7 januari 2019 @ 15:12:04 #101
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_184261608
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:04 schreef TLC het volgende:
Oh ik vind ze niet minderwaardig hoor, allesbehalve natuurlijk :)
Mwah, niet erg overtuigend. Een belangrijk element in dat manifest is de ontkenning van de geldigheid van het homohuwelijk. Door dat te doen maak je dus wel een onderscheid op basis van minderwaardigheid.
Naast het feit dat voor de wet het huwelijk niet afhangt van het geslacht van de wederzijdse partners, en daarmee dit manifest dus impliciet weigert de wet hierin te erkennen.

quote:
Dat het OM moet onderzoeken of er vervolging moet plaatsvinden vind ik ook weer zo iets, je mag toch wel je eigen mening hebben in dit land (zolang je maar niet tot haat en geweld aanzet).
Dit zou best wel eens als 'aanzetten tot haat' gezien kunnen worden. Ik zou niet teveel geld er om verwedden.
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:05 schreef MrBadGuy het volgende:
Er zijn nou eenmaal mensen met een extreme mening op dit gebied, laten we blij zijn dat we in een lang leven waar mensen deze mening vrijuit mogen geven en dat we zo'n democratie hebben dat ook een democratisch verkozen partij hierachter mag staan. Dt is pas vrijheid.
Ik weet niet of we zo blij moeten zijn met de absolute vrijheid van het verkondigen van die mening als die zo haatdragend is als hij is. Voer voor het OM, wmb.
Op maandag 29 januari 2018 10:31 schreef richolio het volgende:
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:15:48 #102
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184261660
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ik weet niet of we zo blij moeten zijn met de absolute vrijheid van het verkondigen van die mening als die zo haatdragend is als hij is. Voer voor het OM, wmb.
De vrijheid van meningsuiting is er juist voor meningen die niet 'middle of the road' zijn. Er wordt niet opgeroepen tot geweld of erger, homoseksualiteit wordt alleen afgekeurd. Als je zo'n mening al wilt verbieden, dan kunnen we beter het hele artikel over de vrijheid van meningsuiting in de prullenbak gooien.
pi_184261670
tsja sorry worteltjestaart, ik snap je standpunten wel maar ik blijf toch ook echt achter mn eigen mening staan :)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 7 januari 2019 @ 15:23:48 #104
238326 Worteltjestaart
pi_184261777
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:15 schreef MrBadGuy het volgende:
Er wordt niet opgeroepen tot geweld of erger
Niet letterlijk, maar ik zie dat iets genuanceerder. Mijn mening h ;)
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:16 schreef TLC het volgende:
tsja sorry worteltjestaart, ik snap je standpunten wel maar ik blijf toch ook echt achter mn eigen mening staan :)
Dat mag. En ik mag dat belachelijk vinden toch? No hard feelings wat dat betreft.
pi_184261782
quote:

[..]

De vrijheid van meningsuiting is er juist voor meningen die niet 'middle of the road' zijn. Er wordt niet opgeroepen tot geweld of erger, homoseksualiteit wordt alleen afgekeurd. Als je zo'n mening al wilt verbieden, dan kunnen we beter het hele artikel over de vrijheid van meningsuiting in de prullenbak gooien.
lijkt me essensieel om dit te verdedigen. Of je nu links rechts gelovig of ongelovig bent.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:26:51 #106
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184261819
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 12:10 schreef vigen98 het volgende:
:') ik vind het belachelijk dat mensen hier geshockeerd van worden. In het christendom is het huwelijk een heilig iets dat goedkeuring en zegening heeft van God. Homoseksualiteit is een zonde dus homo's mogen niet trouwen volgens onze geloof. Wat is zo kwetsend? Mogen wij onze geloof niet meer uiten? Nederland is een ziek land geworden sinds ze homo's etc heilig hebben verklaard.
Nou veel mensen vinden het gewoon niet zo tof als mensen die een bepaalde geaardheid hebben geestelijk worden mishandeld door hun omgeving. Want daar leiden dit soort dogma's toe. Door dit soort denkbeelden worden in de praktijk mensen gepest, buitengesloten, gechanteerd of moeten ze op andere wijze een ongelukkig leven leiden. Het draagt ook bij aan man-vrouw huwelijken die eigenlijk niet moeten bestaan omdat er een stiekem homo is. Met weer alle ellende van dien.

Prima dat mensen die dat goedkeuren met als excuus het geloof eens lekker de vuilkar over zich heen gekieperd krijgen. Ook dat is vrijheid van meningsuiting namelijk.

Maar het schijnt bij veel users in dit topic enkel een probleem te zijn als het moslims betreft
  maandag 7 januari 2019 @ 15:28:11 #107
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_184261852
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Mwah, niet erg overtuigend. Een belangrijk element in dat manifest is de ontkenning van de geldigheid van het homohuwelijk. Door dat te doen maak je dus wel een onderscheid op basis van minderwaardigheid.
Niet echt. Homo's hebben ook de vrijheid om met een partner van het andere geslacht te trouwen. Hetero's mogen nog steeds niet met iemand van hetzelfde geslacht trouwen.

Ook worden ze niet minderwaardig genoemd omdat ze homo zijn, het is slechts het gedrag dat als zondig wordt betiteld. Ook wordt er niet opgeroepen tot geweld of vervolging, want immers de Heere zal oordelen over de zondaars.

Ik ben het uiteraard volstrekt oneens met de boodschap, maarrr ik denk dat het OM ook zal concluderen dat het binnen de wet valt. Bovendien zie ik dit zielige pamfletje met een paar honderd handtekeningen niet als een serieuze bedreiging voor de volledige homo emancipatie in Nederland.

Het is toch vooral een PR momentje voor van Engelshoven, Asscher, Segers en Jetten om zo vlak voor de EK verkiezingen nog ff goede sier te maken. En bovendien ongevaarlijk, want van Staaij c.s. doet niets terug.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:30:57 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184261887
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niet echt. Homo's hebben ook de vrijheid om met een partner van het andere geslacht te trouwen. Hetero's mogen nog steeds niet met iemand van hetzelfde geslacht trouwen.
Onzin, het burgerlijk huwelijk staat open voor mensen van hetzelfde geslacht, daar hoef je helemaal geen homo voor te zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:31:21 #109
238326 Worteltjestaart
pi_184261891
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:28 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Homo's hebben ook de vrijheid om met een partner van het andere geslacht te trouwen. Hetero's mogen nog steeds niet met iemand van hetzelfde geslacht trouwen.
H wat??
Wat is dat dan voor rariteitenopmerking??
  maandag 7 januari 2019 @ 15:35:17 #110
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184261947
Dit valt onder religieuze vrijheid. Next.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 7 januari 2019 @ 15:36:18 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_184261968
Maargoed, dit topic is er een om de bookmarken als weer een of andere moslimgek een scheet laat. :')
  maandag 7 januari 2019 @ 15:38:13 #112
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_184261998
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Onzin, het burgerlijk huwelijk staat open voor mensen van hetzelfde geslacht, daar hoef je helemaal geen homo voor te zijn.
Weet ik, ik geef slechts aan hoe de religekkies redeneren.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:38:42 #113
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184262004
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, dit topic is er een om de bookmarken als weer een of andere moslimgek een scheet laat. :')
De zaak El Moumni van begin 2000

Excuses 2002; Vrijspraak voor imam El Moumni

[ Bericht 14% gewijzigd door dellipder op 07-01-2019 15:43:47 ]
Crooked Hillary
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
pi_184262006
quote:
2s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:35 schreef dellipder het volgende:
Dit valt onder religieuze vrijheid. Next.
Niet gewoon onder vrijheid van meningsuiting? . Ik zelf ben niet gelovig maar mag dit alsnog vinden denken of roepen lijkt me.

Of er moeten weer D66 rechters op de zaak gezet worden die definities eigenhandig gaan veranderen zoals Marokkanen als een ras bestempelen.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:38:51 #115
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_184262007
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:36 schreef Hexagon het volgende:
Zoals hier, bedoel je?

Verspreider anti-homo-flyer: 'ik ben niet strafbaar'

Ik zie toch verdacht veel Fokkers de VVMU van deze homo-afkeurende moslimmannen verdedigen, ook al zijn ze zelf ''rabiaat rechts''.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:41:19 #116
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_184262057
quote:

[..]

Ze mogen hun mening ook gewoon hebben. Betekent niet dat mensen die die hatelijke mening niet delen er naar moeten luisteren.

free_speech.png
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:42:40 #117
148813 Vader_Aardbei
Goddeloos genieten
pi_184262091
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ze mogen hun mening ook gewoon hebben. Betekent niet dat mensen die die hatelijke mening niet delen er naar moeten luisteren.

[ afbeelding ]
Ik zie niet in hoe deze cartoon relevant is. Volgens mij is van der Staaij niet boos omdat hij geweigerd is bij een talkshow ofzo?
  maandag 7 januari 2019 @ 15:43:59 #118
358523 IkStampOpTacos
pi_184262116
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:42 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe deze cartoon relevant is. Volgens mij is van der Staaij niet boos omdat hij geweigerd is bij een talkshow ofzo?
Je medestanders hierboven vinden het kennelijk normaal om debiele meningen te hebben onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Als dat dan kwaad bloed zet bij andere mensen zijn ze ineens het slachtoffer. :')
-
  maandag 7 januari 2019 @ 15:45:06 #119
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184262132
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ehh... er zijn toch echt mensen die aangifte gaan doen en zo te zien zijn er veel mensen die wl naar deze mensen luisteren, anders was dit nu niet in het nieuws.

Jouw cartoon gaat dus helemaal niet over mijn punt, namelijk dat ze deze mening gewoon moeten kunnen geven en dat het niet verboden moeten zijn, anders is de vrijheid van meningsuiting niks meer waard
  maandag 7 januari 2019 @ 15:46:36 #120
86613 MrBadGuy
I'm a male chicken
pi_184262160
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je medestanders hierboven vinden het kennelijk normaal om debiele meningen te hebben onder het mom van vrijheid van meningsuiting. Als dat dan kwaad bloed zet bij andere mensen zijn ze ineens het slachtoffer. :')

Dan lees je toch echt verkeerd. Ik zeg dat hij zijn mening moet kunnen geven en ik reageer op iemand die dit voer voor het OM vindt. Ik vind het prima als mensen tegen de mening van Van der Staaij en co. ingaan: ik ben het ook verre van eens met hem, ik zeg alleen dat hij het mag zeggen. Je cartoon is dus inderdaad niet relevant.
  maandag 7 januari 2019 @ 15:48:03 #121
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_184262185
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als het aan het OM ligt worden deze mensen binnenkort allemaal van hun bed getrokken vanwege hun mening. :')
  maandag 7 januari 2019 @ 15:48:59 #122
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_184262203
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:38 schreef SuzieQ89 het volgende:

[..]

Niet gewoon onder vrijheid van meningsuiting? . Ik zelf ben niet gelovig maar mag dit alsnog vinden denken of roepen lijkt me.

Of er moeten weer D66 rechters op de zaak gezet worden die definities eigenhandig gaan veranderen zoals Marokkanen als een ras bestempelen.
Ik baseer dit onder andere hierop:

quote:
El Moumni typeerde vorig jaar mei tijdens een uitzending van het televisieprogramma NOVA homoseksualiteit als schadelijk voor de Nederlandse samenleving. Daarnaast noemde hij homoseksualiteit een besmettelijke ziekte.

De rechter erkent het kwetsende karakter van El Moumni's uitspraken, maar de imam mocht dit zeggen omdat hij zijn uitspraken baseerde op teksten van de Koran en de profeet Mohammed. Volgens de rechter zijn dit 'fundamentele geschriften, waar de imam zijn godsdienstige overtuiging mede aan ontleent'.

Hiermee volgt de rechter het uit januari 2001 daterende arrest-Van Dijke. Hierin werd RPF-voorman Leen van Dijke vrijgesproken nadat hij in Nieuwe Revu een homoseksueel met een dief had vergeleken.
bron
Crooked Hillary
pi_184262224
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Zoals hier, bedoel je?

Verspreider anti-homo-flyer: 'ik ben niet strafbaar'

Ik zie toch verdacht veel Fokkers de VVMU van deze homo-afkeurende moslimmannen verdedigen, ook al zijn ze zelf ''rabiaat rechts''.
In rabiaat rechtse kringen smullen ze doorgaans van homohaat dus zo vreemd is dat niet.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 7 januari 2019 @ 15:50:22 #124
358523 IkStampOpTacos
pi_184262234
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ehh... er zijn toch echt mensen die aangifte gaan doen en zo te zien zijn er veel mensen die wl naar deze mensen luisteren, anders was dit nu niet in het nieuws.

Jouw cartoon gaat dus helemaal niet over mijn punt, namelijk dat ze deze mening gewoon moeten kunnen geven en dat het niet verboden moeten zijn, anders is de vrijheid van meningsuiting niks meer waard
Dat is het punt daar ook, alleen je moet niet gaan janken als anderen die mening niet slikken.
-
  maandag 7 januari 2019 @ 15:50:58 #125
358523 IkStampOpTacos
pi_184262241
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2019 15:48 schreef Nobu het volgende:

[..]

Als het aan het OM ligt worden deze mensen binnenkort allemaal van hun bed getrokken vanwege hun mening. :')
We zijn Rusland niet.
-
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')