Liever de onderste helft dan.quote:Op zondag 6 januari 2019 11:29 schreef ato het volgende:
Hopelijk loten 'wij' een keer de bovenste helft ipv 5e, 6e.
Nope, dies live te volgen! Was vorig jaar ook zo in Lissabon.quote:Op zondag 6 januari 2019 11:39 schreef libranl het volgende:
Spannend![]()
Weten jullie of dit dan een loting is die live te volgen is? Of komt er die dag alleen een persbericht op de website dat er achter gesloten deuren een loting is geweest met daarvan de uitslag?
Er is een live stream van het loten.quote:Op zondag 6 januari 2019 11:39 schreef libranl het volgende:
Spannend![]()
Weten jullie of dit dan een loting is die live te volgen is? Of komt er die dag alleen een persbericht op de website dat er achter gesloten deuren een loting is geweest met daarvan de uitslag?
Ah mooi! Bedanktquote:Op zondag 6 januari 2019 11:40 schreef Nexum het volgende:
[..]
Nope, dies live te volgen! Was vorig jaar ook zo in Lissabon.
Top! Dankjequote:Op zondag 6 januari 2019 11:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is een live stream van het loten.
Tenminste vorige keren wel.
Als je het leuk vindt, dit is het vorige topic waarin we live meekeken met de loting. Dan weet je beetje hoe het gaat:quote:
Ja leuk, bedankt!quote:Op zondag 6 januari 2019 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het leuk vindt, dit is het vorige topic waarin we live meekeken met de loting. Dan weet je beetje hoe het gaat:
ESF / De loting - 29 jan. live te volgen
Was ook een leuke hysteriequote:Op zondag 6 januari 2019 11:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Als je het leuk vindt, dit is het vorige topic waarin we live meekeken met de loting. Dan weet je beetje hoe het gaat:
ESF / De loting - 29 jan. live te volgen
Ja daar ga ik me dit keer ook maar op instellen.quote:Op zondag 6 januari 2019 13:14 schreef Jason22 het volgende:
Ach, ik hou gewoon rekening met de tweede semi, eerste helft, dan kan het alleen maar meevallen
De Toppers die dachten dat ze met die laatste startplek al half gewonnen haddenquote:Op zondag 6 januari 2019 11:39 schreef Aoibhin het volgende:
Hopelijk weten we tegen die tijd onze inzending, anders kun je er nog geen pijl op trekken of we nou een goede of slechte loting hebben.
Vorig jaar was ook zo nagelbijtend; we bleven als laatste over.
Ebonique vindt dit leukquote:Op zondag 6 januari 2019 13:47 schreef Dave het volgende:
Dus we horen de Nederlandse deelnemer pas na de 28e, dan kunnen ze er nog op inspelen.
Ebonique verloor in 2001 in de Nationale Finale van Michelle, terwijl iedereen toen wist (met name de vakjury) dat we het ESF in Kopenhagen moesten openen, dus dat een uptempolied waarschijnlijk het beste blijft hangen vanaf die startpositie...quote:
quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:33 schreef Dave het volgende:
Kan die dinges-award met terugwerkende kracht naar TheVulture? Thanks.
Dat klopt ook wel toch?quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:43 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het voelt wel als 'opa vertelt...'
quote:geboortedatum: 00-00-0000
quote:
Nee, we horen alleen dat we in de eerste helft geloot hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2019 14:41 schreef Em31 het volgende:
We horen alleen nog in welke helft we zitten toch? Of wel al welke positie ook?
quote:Op donderdag 10 januari 2019 15:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, we horen alleen dat we in de eerste helft geloot hebben.
quote:Op donderdag 10 januari 2019 15:06 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nee, we horen alleen dat we in de eerste helft geloot hebben.
Vast wel!quote:Op zondag 20 januari 2019 22:16 schreef justnathan321 het volgende:
Zullen de (definitieve) presentatoren van het ESF dit presenteren?
was vorig jaar iig wel.quote:Op zondag 20 januari 2019 22:16 schreef justnathan321 het volgende:
Zullen de (definitieve) presentatoren van het ESF dit presenteren?
quote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:54 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop op semi 1toch leuker als er wat tijd tussen de semi en de finale zit (als we de finale halen natuurlijk om het niet te jinxen
)
Hoop ik ookquote:Op vrijdag 25 januari 2019 19:54 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop op semi 1toch leuker als er wat tijd tussen de semi en de finale zit (als we de finale halen natuurlijk om het niet te jinxen
)
Hoezo mag dat dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:19 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/calma(...)113391623532544?s=21
Zwitserland heeft blijkbaar aangevraagd dat ze sowieso op mogen treden in semi 2, dus wij hebben een iets grotere kans op semi 1 nu.
Weet niet eigenlijkquote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoezo mag dat dan?
Ik bedoel dan is het toch geen loten als je al mag kiezen voor een semi?
Zijn soms bijzondere omstandigheden. Ik denk dat als er een keer een ESF is, met de semi's op 4 en 6 mei, dat Nederland dan aangeeft dat ze liever in de tweede halve finale willen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Hoezo mag dat dan?
Ik bedoel dan is het toch geen loten als je al mag kiezen voor een semi?
Eigenlijk is alles in pot 2,4 en 5 goed voor Nederland, al mogen we ook niet klagen met Roemenië de laatste jaren.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:19 schreef Em31 het volgende:
[ afbeelding ]
https://twitter.com/calma(...)113391623532544?s=21
Zwitserland heeft blijkbaar aangevraagd dat ze sowieso op mogen treden in semi 2, dus wij hebben een iets grotere kans op semi 1 nu.
quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet niet eigenlijkmaar ik gok een nationale dag misschien?
Even gekeken en iets met IJsheiligen?
quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:25 schreef Em31 het volgende:
[..]
Weet niet eigenlijkmaar ik gok een nationale dag misschien?
Even gekeken en iets met IJsheiligen?
Nee hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 12:34 schreef Greys het volgende:
Ach we hoeven ons iig niet druk te maken om een op het eerste gezicht 'semi des doods'. Vorig jaar pakte dat ook helemaal anders uit.
En als je lied echt heel goed is krijg je gewoon van iedereen punten. Kijk maar naar Portugal.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 15:07 schreef ato het volgende:
[..]
Nee hoor.
Enkel landen die de laatste tijd geen punten geven zijn Albanië, Malta, Oekraïne en nog een paar.
Verder valt het op dat Rusland, Roemenië, Polen wel punten voor ons over hebben.
Het is ook een teken dat er steeds meer landen zijn die ons nooit punten gaven dat nu wel doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2019 15:34 schreef Greys het volgende:
[..]
En als je lied echt heel goed is krijg je gewoon van iedereen punten. Kijk maar naar Portugal.
Ja maar misschien hebben we die zekere Belgische punten toch echt nodigquote:Op zondag 27 januari 2019 00:38 schreef TheVulture het volgende:
Gezien het profiel van de zangers zouden Nederland en Belgie denk ik beter in verschillende halve finales kunnen zitten....
Denk dat Duncans muziek het vooral goed doet in Noord-Europa.quote:Op zondag 27 januari 2019 00:39 schreef Spumonisal het volgende:
[..]
Ja maar misschien hebben we die zekere Belgische punten toch echt nodig
Eerst nummer maar eens afwachten. Maar zoiets als I miss you zou het potentieel goed doen in Noord-Europa sowieso denk ik ja. Zoals Nederland de laatste jaren naar verhouding vrij veel Scandinavische punten binnenhaalt. Alleen Waylon vorig jaar beetje een uitzondering, want vrij veel jurypunten uit Oost-Europa ook.quote:Op zondag 27 januari 2019 00:41 schreef Momo... het volgende:
[..]
Denk dat Duncans muziek het vooral goed doet in Noord-Europa.
Baltische staten zijn er ook gek op, Balkan weer niet.
quote:Op maandag 28 januari 2019 15:27 schreef justnathan321 het volgende:
Heb net op een story gezien dat de burgemeester het EBU generiek liedje zal spelen met een blokfluit
quote:Op maandag 28 januari 2019 15:55 schreef borisz het volgende:
Wie zijn de groepshoofden? Wie kan niet tegen wie enz?
Ik zie liever de dinsdag. Dan heeft Duncan meer tijd om rust te houden tussen de semi en de finale (er even vanuit gaande dat hij die haalt) en ook al kijken wij toch alles, ook waar NL niet in zit, toch voelt de ESF week naar mijn idee wat korter als NL pas op donderdag aan de beurt is.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:15 schreef Greys het volgende:
Ik ben er nog niet uit of ik liever dinsdag of donderdag heb
Ja eens! Puur daarom hoop ik dinsdag. Ook omdat de kroeg van Henk dan voor onszelf is.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zie liever de dinsdag. Dan heeft Duncan meer tijd om rust te houden tussen de semi en de finale (er even vanuit gaande dat hij die haalt) en ook al kijken wij toch alles, ook waar NL niet in zit, toch voelt de ESF week naar mijn idee wat korter als NL pas op donderdag aan de beurt is.
dit iddquote:Op maandag 28 januari 2019 16:17 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ik zie liever de dinsdag. Dan heeft Duncan meer tijd om rust te houden tussen de semi en de finale (er even vanuit gaande dat hij die haalt) en ook al kijken wij toch alles, ook waar NL niet in zit, toch voelt de ESF week naar mijn idee wat korter als NL pas op donderdag aan de beurt is.
Startpositie 6-2e halve finale.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:15 schreef Greys het volgende:
Ik ben er nog niet uit of ik liever dinsdag of donderdag heb
quote:Op maandag 28 januari 2019 16:19 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Startpositie 6-2e halve finale.
IJsbeer vindt dit leuk.
Op zulke momenten vraag ik me ook altijd af hoe NL dit allemaal zou doenquote:Op maandag 28 januari 2019 16:55 schreef justnathan321 het volgende:
Nog 4 minuutjes, ik ben vooral benieuwd naar de productie en de hosts
Niet, want wij winnen toch niet.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op zulke momenten vraag ik me ook altijd af hoe NL dit allemaal zou doen
Ja he. Ik vroeg me vorig jaar ook af hoe België/Israël het zouden doen. En nu is het dus eindelijk zo dat 1 van mijn favorieten het mogen doen. Ben dus heel benieuwd.quote:Op maandag 28 januari 2019 16:56 schreef Em31 het volgende:
[..]
Op zulke momenten vraag ik me ook altijd af hoe NL dit allemaal zou doen
quote:Op maandag 28 januari 2019 16:58 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Niet, want wij winnen toch niet.
#oostblokwintaltijd
#vriendjespolitiek
#niemandmagons
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 28 januari 2019 16:54 schreef Cyan9 het volgende:
Ik zit er helemaal klaar voor.
[ afbeelding ]
Ja super leuk moet dat zijnquote:Op maandag 28 januari 2019 16:59 schreef justnathan321 het volgende:
[..]
Ja he. Ik vroeg me vorig jaar ook af hoe België/Israël het zouden doen. En nu is het dus eindelijk zo dat 1 van mijn favorieten het mogen doen. Ben dus heel benieuwd.
quote:Op maandag 28 januari 2019 17:02 schreef Aoibhin het volgende:
Hoe lang duurt dit eigenlijk? Ik moet ook nog eten koken
Ja, en tegelijkertijd een soort "overdracht" van de hosting, dus introductie over Tel Aviv, praatje van burgemeester (die was net), Lissabon wordt straks nog bedankt, etc. en dan aan het einde zit de loting.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 januari 2019 17:11 schreef Momo... het volgende:
Amsterdam 2020?Oh een keer IJsland zou ook zo leuk zijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hilarisch wel met die blokfluit, vroeg me even af waar ik naar zat te kijkenquote:
quote:Op maandag 28 januari 2019 17:09 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja, en tegelijkertijd een soort "overdracht" van de hosting, dus introductie over Tel Aviv, praatje van burgemeester (die was net), Lissabon wordt straks nog bedankt, etc. en dan aan het einde zit de loting.
Jaquote:Op maandag 28 januari 2019 17:11 schreef Cyan9 het volgende:
Zei hij nou twilight in plaats van highlight?
Dat laatste vraag ik me dus ook afquote:Op maandag 28 januari 2019 17:11 schreef libranl het volgende:
[..]
Hilarisch wel met die blokfluit, vroeg me even af waar ik naar zat te kijken
[..]
Duurt dat heel lang?Anders haal ik nog snel even wat te eten
Dacht ik ook al jaquote:Op maandag 28 januari 2019 17:11 schreef Cyan9 het volgende:
Zei hij nou twilight in plaats van highlight?
Inderdaad, ben bang dat als ik nu weg ga dat ik het dan weer ga missenquote:Op maandag 28 januari 2019 17:12 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat laatste vraag ik me dus ook afTot nu toe gaat het wel vlot op zich. Zo lang duren de speeches niet.
quote:Op maandag 28 januari 2019 17:13 schreef Nexum het volgende:
Niet om nou negatief te doen maar deze hosts irriteren me nu al
quote:
quote:
wat moeten ze anders doen dan?quote:Op maandag 28 januari 2019 17:13 schreef Nexum het volgende:
Niet om nou negatief te doen maar deze hosts irriteren me nu al
Ja dat heb ik ookquote:Op maandag 28 januari 2019 17:13 schreef libranl het volgende:
[..]
Inderdaad, ben bang dat als ik nu weg ga dat ik het dan weer ga missen![]()
Niet eens Fuego?quote:Op maandag 28 januari 2019 17:15 schreef Nexum het volgende:
TOY![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fuck alle haters. Dit was in alle opzichten de beste inzending van 2018
Ja duh natuurlijk is Fuego beter in mijn ogenquote:
Is Fuego vergeten?quote:Op maandag 28 januari 2019 17:15 schreef Nexum het volgende:
TOY![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fuck alle haters. Dit was in alle opzichten de beste inzending van 2018
Dat is ook wat jaquote:Op maandag 28 januari 2019 17:17 schreef Em31 het volgende:
ohja en het jaar hiervoor nog tijdens de puntentelling zeggen dat ze het jaar daarop niet meer mee zouden doen
Bulgarije 2021quote:Op maandag 28 januari 2019 17:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is ook wat jaZe zouden zich terugtrekken "FOREVER" helemaal dramatisch enzo, een jaar later er dan toch weer bij zijn en nog winnen ook
![]()
Oekraïne en Portugal wonnen ook nadat ze een jaar afwezig waren geweest.
Bulgarije 2021 dusquote:Op maandag 28 januari 2019 17:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Dat is ook wat jaZe zouden zich terugtrekken "FOREVER" helemaal dramatisch enzo, een jaar later er dan toch weer bij zijn en nog winnen ook
![]()
Herkenbaar, als er nieuws is dan gaat het snelquote:Op maandag 28 januari 2019 17:14 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
Ja dat heb ik ookVorige week had ik dat ook toen Duncan net bekend was gemaakt; toen wilde ik hier ook niest missen
quote:Op maandag 28 januari 2019 17:20 schreef Nexum het volgende:
Voorspelling voor Nederland: Tweede semi, tweede helft
Ja kanaal 12 ging stoppen en toen kwam KAN/kanaal 11 en die namen het over. KAN is namelijk net nieuw opgericht.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:18 schreef Aoibhin het volgende:
[..]
![]()
Mwah, een jaar of 10 terug had ik dat er wel voor over gehad.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:24 schreef Em31 het volgende:
Lijkt me zo saai dat je nooit die spanning van de halve finales hebt
Ik ken mensen in de UK en Duitsland, en die volgen allemaal de semi's niet "want dat gaat om niks". Ik snap het niet; het is zo tof om te volgen, ook al zit je land er dan niet in.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:24 schreef Em31 het volgende:
Lijkt me zo saai dat je nooit die spanning van de halve finales hebt
quote:Op maandag 28 januari 2019 17:24 schreef Cyan9 het volgende:
Mevr. Zivit heeft een overbeweglijke torso.
Ja maar als je dan uiteindelijk toch laatste wordtquote:Op maandag 28 januari 2019 17:24 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mwah, een jaar of 10 terug had ik dat er wel voor over gehad.
In welke semi's de big 5 en host stemmenquote:
Jaquote:Op maandag 28 januari 2019 17:27 schreef GlennQuagmire het volgende:
ok het wordt dus eerste halve finale eerste helft
Klopt, en het heeft ook te maken met wie we straks in de semi komenquote:Op maandag 28 januari 2019 17:27 schreef Greys het volgende:
Als het lied goed genoeg is stemmen die landen ook op je.
Ja bedankt Zwitserland.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:27 schreef Em31 het volgende:
De kans is ook kleiner voor ons dus dat we nu tweede krijgen
Dat is normaal goed nieuws, maar met de big 5 in de tweede semi is dit toch niet zo'n goed nieuws.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:27 schreef Cyan9 het volgende:
Bevestigd: Zwitserland staat in de tweede halve finale.
Las nog nergens een reden. Iemand?quote:Op maandag 28 januari 2019 17:27 schreef Cyan9 het volgende:
Van de Nations League?quote:Op maandag 28 januari 2019 17:27 schreef Cyan9 het volgende:
Ow oké!quote:Op maandag 28 januari 2019 17:29 schreef Em31 het volgende:
[..]
ijshockey rechten gekocht, moeten ze dinsdag uitzenden
Mooi, die kunnen gelijk afbellen.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:29 schreef Aoibhin het volgende:
Zwitserland zit in 1e helft van 2e semi
Weet niet, maar ze zeiden net wel dat de big 5 de semi moet uitzenden waarin ze moeten stemmen, niet dat ze die andere ook uit moeten zenden? dus misschien niet?quote:Op maandag 28 januari 2019 17:29 schreef Greys het volgende:
Maar gaat Zwitserland dan die hele eerste semi niet uitzenden? Wat dan mag je toch niet meedoen?
waarschijnlijk hoef je alleen die uit te zenden die je daadwerkelijk in meedoetquote:Op maandag 28 januari 2019 17:29 schreef Greys het volgende:
Maar gaat Zwitserland dan die hele eerste semi niet uitzenden? Wat dan mag je toch niet meedoen?
Ja kennelijk! Nooit geweten.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:32 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
waarschijnlijk hoef je alleen die uit te zenden die je daadwerkelijk in meedoet
dus zullen we nu wel uit pot 5 komenquote:Op maandag 28 januari 2019 17:33 schreef Greys het volgende:
Ik wil 2e semi geloof ik echt inmiddels.
Met Azerbeidzjan, Moldavië, Zweden?quote:Op maandag 28 januari 2019 17:33 schreef Greys het volgende:
Ik wil 2e semi geloof ik echt inmiddels. Aan die landen te zien![]()
Oh hmm.quote:
Bleek vorig jaar uiteindelijk precies omgekeerd.quote:Op maandag 28 januari 2019 17:34 schreef Nexum het volgende:
Tweede semi lijkt op dit moment sterker als je puur naar de landen kijkt
Ja dus zal wel nietquote:Op maandag 28 januari 2019 17:35 schreef BillDauterive het volgende:
Hopen op semi 1. Dan zit je ook bij België...
dat zou ook stom zijn als een land de plaatsing heeft aangevraagd om dodenherdenking als ze dan gediskwalificeerd wordenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |