abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_184548673
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:22 schreef ranja het volgende:

[..]

Ja het wordt zo een vicieuze cirkel, een zichzelf instandhoudend vooroordeel.
Waarbij ik de generieke haat tegen Kensington overigens net zo niet begrijp als de verering van de Staat.
De verering van De Staat begrijp ik ook niet zo, ze hebben een paar briljante nummers, zo ook de laatste Phoenix, maar ook veel waar ik niet warm of koud van wordt, maar dat kan ook persoonlijk zijn. De haat tegen Kensington snap ik wel. Maar is er die wel, die zijn toch razend populair? Heb ze eenmaal op Werchter op zien treden en dat was werkelijk tenen krommend. Het meest genante was nog "we gaan nu allemaal door de knien en als ik tot drie geteld heb springen we weer allemaal omhoog".
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:49:33 #127
13973 ranja
image means nothing
pi_184549040
Ik zeg wel eens over Kensington: die zijn nu bij de ene helft van het land populair, als ze uit Belgie kwamen zouden ze juist bij de andere helft populair zijn. En dan verdeel ik dus voor het gemak het land even in de 'pop'liefhebbers en de zichzelf (te) serieus nemende 'alternatieven' waaronder de media als Oor, volkskrant en de fora zoals fok en musicmeter waarop het sowieso makkelijk elkaar napraten is.
- <a href="http://forum.fok.nl/topic/1986490" target="_blank" >Mijn favoriete muzieksoort</a>
  dinsdag 22 januari 2019 @ 10:49:34 #128
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_184549042
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 00:29 schreef riazop het volgende:

[..]

Voor een land met 17 miljoen inwoners dat zich , laten we zeggen, van 1960 tot 2005, vnl specialiseerde in "engelstalig" is dat een bizar magere oogst.
Ik probeer te snappen wat voor punt je nu eigenlijk aan het maken bent...
Wat is een matige oogst; die paar voorbeelden die ik noemde en waarvan ik op geen enkele manier claimde dat het de enige voorbeelden waren?

Wat is dan een contrasterend rijke oogst van na 2005: de populariteit van de huidige nederhop bij de jeugd? Je doet alsof dit de eerste populaire jeugdcultuur is, terwijl dit gewoon de eerste is die samenvalt met de hoogtijdagen van streaming video en audio en op die manier gemeten kan worden. En gemanipuleerd ook, want dat een flinke e-penis blijkbaar tot bepaalde vormen van aanzien zorgt, plus vrij eenvoudig kan groeien met aangekochte 'clicks', lijkt me een combinatie die moeilijk te weerstaan is.
Let wel: dit zegt niks over de populariteit van de nederrap bij de huidige jeugdcultuur; die is er natuurlijk gewoon. Maar jij lijkt er verdacht veel op te hinten dat je vindt dat dit de enige, grootste en belangrijkste creatieve stroming ooit is geweest in de Nederlandse muziekgeschiedenis, waarbij je diezelfde 'clicks' als belangrijkste bewijsstuk lijkt te gebruiken.

En op basis waarvan zie jij een specialisatie in engelstalig in die jaren: claim je nu dat er geen focus op Nederlandstalige muziek was vr 2005? :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Grobbel op 22-01-2019 11:07:19 ]
pi_184549197
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:49 schreef ranja het volgende:
Ik zeg wel eens over Kensington: die zijn nu bij de ene helft van het land populair, als ze uit Belgie kwamen zouden ze juist bij de andere helft populair zijn. En dan verdeel ik dus voor het gemak het land even in de 'pop'liefhebbers en de zichzelf (te) serieus nemende 'alternatieven' waaronder de media als Oor, volkskrant en de fora zoals fok en musicmeter waarop het sowieso makkelijk elkaar napraten is.
Echt complete onzin wat je hier stelt.
  winnaar ONZ verkiezingen 2018 dinsdag 22 januari 2019 @ 11:15:39 #130
245701 naatje_1
Naatzipiraat
pi_184549398
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 09:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het is denk ik een ander soort discussie als jij bedoelt. Wat ik wilde zeggen is dat dit soort bands in Belgi wel een kans krijgen en in NL niet. Tussen de namen die jij noemt zitten ongetwijfeld bands van net zo'n goede kwaliteit, maar in NL komt die niet boven drijven. In Belgi worden ze gewoon op de nationale radio gedraaid. Hier niet. Met als gevolg dat het doorsnee NLse publiek ook alleen maar genteresseerd is in Kensington en Ronnie Flex.
Gros daarvan heb ik wel op 3fm voorbij horen komen, maar die heeft een enorm slecht marktaandeel...
Hier schreef koffiekoekje het volgende: naatje_1 is per definitie geloofwaardiger :)
Hier schreef yvonne het volgende: Ik post wederom in een naatje_1 kwaliteitstopic *O*
pi_184550421
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 11:15 schreef naatje_1 het volgende:

[..]

Gros daarvan heb ik wel op 3fm voorbij horen komen, maar die heeft een enorm slecht marktaandeel...
Ah dat wist ik niet. Ik dacht dat de namen die Ranja noemde helemaal niet gedraaid werden op de NLse radio.
pi_184556154
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:22 schreef ranja het volgende:

[..]

Waarbij ik de generieke haat tegen Kensington overigens net zo niet begrijp als de verering van de Staat.
Allebei een beetje saai inderdaad, wat mij betreft. Maar goed, er zijn zat mensen die Kensington en De Staat wel leuk vinden, dus vooruit. Ieder zijn ding.

Wel een mooie bijkomstigheid van de winst van Ronnie Flex is dat Famke Louise hem nu ook een beetje heeft gewonnen. ^O^
ASWH, de trots van de regio
pi_184559868
quote:
18s.gif Op dinsdag 22 januari 2019 10:49 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Ik probeer te snappen wat voor punt je nu eigenlijk aan het maken bent...
Wat is een matige oogst; die paar voorbeelden die ik noemde en waarvan ik op geen enkele manier claimde dat het de enige voorbeelden waren?

Wat is dan een contrasterend rijke oogst van na 2005: de populariteit van de huidige nederhop bij de jeugd? Je doet alsof dit de eerste populaire jeugdcultuur is, terwijl dit gewoon de eerste is die samenvalt met de hoogtijdagen van streaming video en audio en op die manier gemeten kan worden. En gemanipuleerd ook, want dat een flinke e-penis blijkbaar tot bepaalde vormen van aanzien zorgt, plus vrij eenvoudig kan groeien met aangekochte 'clicks', lijkt me een combinatie die moeilijk te weerstaan is.
Let wel: dit zegt niks over de populariteit van de nederrap bij de huidige jeugdcultuur; die is er natuurlijk gewoon. Maar jij lijkt er verdacht veel op te hinten dat je vindt dat dit de enige, grootste en belangrijkste creatieve stroming ooit is geweest in de Nederlandse muziekgeschiedenis, waarbij je diezelfde 'clicks' als belangrijkste bewijsstuk lijkt te gebruiken.

En op basis waarvan zie jij een specialisatie in engelstalig in die jaren: claim je nu dat er geen focus op Nederlandstalige muziek was vr 2005? :')
Je mist het punt.

Het fenomeen Ronnie flex (en al die anderen) is allereerst gn typisch Nederlands fenomeen.

Door de opkomst van het internet en platforms als youtube ontstond in heel de wereld plotsklaps een soort van level playing field voor wat betreft het produceren en uitbrengen van muziekwerken. En dat kan vrij goedkoop. Behalve in een paar Baltische staten heeft overal de Angelsaksische productie haar dominantie verloren aan de lokale sterren.
Hier heten ze Ronnie Flex en Bizzey, in Duitsland heet ie Capital Bra, in Italie heet ie Ultimo, in Frankrijk heten ze Aya Nakamura of JUL en in Bulgarije Krisko etc

In deze landen zelf schrijven deze artiesten idd geschiedenis op dit moment.

En natuurlijk is het niet de enige stroming in de Nederlandse muziek. Maar wel de eerste na 1960 die de lokale markt domineert.

Of het de beste en belangrijkste stroming is moet iedereen vooral zelf weten.
Zelf vond ik de typische Nederlandse GABBER stroming bv interessanter en een tikkeltje unieker.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')