Op zich mag je je natuurlijk door elke scheet gekwetst voelen en aan wat je voelt kun je nu eenmaal niet heel veel doen.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zodat men je haarfijn kan vertellen dat je een ongelofelijk kinderachtige janksmoel bent.
Ik wil personen zoals hij is niet meer in mijn leven. 2019 is mijn voornemen door te brengen met personen die ik leuk vind.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Op zich mag je je natuurlijk door elke scheet gekwetst voelen en aan wat je voelt kun je nu eenmaal niet heel veel doen.
Of je dat gevoel vervolgens wilt linken aan een uitspraak van iemand anders en daardoor diegene als de verantwoordelijke te zien voor je gevoel is iets anders.
Dat kan en is een heel legitiem voornemen. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:57 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik wil personen zoals hij is niet meer in mijn leven. 2019 is mijn voornemen door te brengen met personen die ik leuk vind.
Had het niet over jou, was weer puur algemeen.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:57 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik wil personen zoals hij is niet meer in mijn leven. 2019 is mijn voornemen door te brengen met personen die ik leuk vind.
Je bent er natuurlijk wel helemaal zelf bij hoe je vervolgens met dat gevoel omgaat, en ik denk dat je tot op zekere hoogte best wel invloed hebt op wat je voelt.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:51 schreef Chia het volgende:
[..]
Op zich mag je je natuurlijk door elke scheet gekwetst voelen en aan wat je voelt kun je nu eenmaal niet heel veel doen.
Volgens mij is dit (tegenwoordig) een probleem van veel mensen. Het is natuurlijk ook wel vet eng om jezelf te leren kennen (geen grapje), dan is het veel makkelijker om de schuld bij iemand anders neer te leggen en er verder niet meer mee bezig te zijn.quote:Of je dat gevoel vervolgens wilt linken aan een uitspraak van iemand anders en daardoor diegene als de verantwoordelijke te zien voor je gevoel is iets anders.
Dat lijkt me een prima plan. Maar dat betekent niet dat je je heel erg druk moet gaan maken over hoe en met welke mensen anderen hun leven willen doorbrengen.quote:Op zondag 6 januari 2019 15:57 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als er iemand is die jij niet meer wil zien door iets wat gebeurd is maar je partner hem of haar nog wel wil zien, onder andere op zijn verjaardag?quote:Op zondag 6 januari 2019 16:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan en is een heel legitiem voornemen. Zouden meer mensen moeten doen.
Je bent alleen niet single, maar hebt een partner. Dan zul je zo nu en dan mensen in je leven moeten accepteren die jij er niet in zou kiezen. Dat is jammer, maar dat doe je voor je partner omdat je van hem/haar houdt en zo nu en dan eens iets voor de ander doet. Dat is een relatie.
Dat hangt heel erg af van wat er dan gebeurd is, maar aangezien je daar de hele tijd omheen blijft draaien is het nogal lastig om daar iets over te zeggen hè.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als er iemand is die jij niet meer wil zien door iets wat gebeurd is maar je partner hem of haar nog wel wil zien, onder andere op zijn verjaardag?
Dat ik iemand uit mijn leven heb gebannen door hoe hij mij laat voelen betekent niet dat ik hem verantwoordelijk hou voor mijn gevoel? Het zegt alleen dat ik niet langer me rot wil voelen door hem.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bent er natuurlijk wel helemaal zelf bij hoe je vervolgens met dat gevoel omgaat, en ik denk dat je tot op zekere hoogte best wel invloed hebt op wat je voelt.
[..]
Volgens mij is dit (tegenwoordig) een probleem van veel mensen. Het is natuurlijk ook wel vet eng om jezelf te leren kennen (geen grapje), dan is het veel makkelijker om de schuld bij iemand anders neer te leggen en er verder niet meer mee bezig te zijn.
Waarom betrek je mijn reactie op jezelf?quote:Op zondag 6 januari 2019 16:19 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dat ik iemand uit mijn leven heb gebannen door hoe hij mij laat voelen betekent niet dat ik hem verantwoordelijk hou voor mijn gevoel? Het zegt alleen dat ik niet langer me rot wil voelen door hem.
Dat kan ik je vertellen, want dat heb ik meegemaakt: dan komt die persoon op de verjaardag, en dan doe ik daar vriendelijk tegen bij binnenkomst en vertrek, en houd ik me de rest van de verjaardag bezig met andere aanwezigen.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als er iemand is die jij niet meer wil zien door iets wat gebeurd is maar je partner hem of haar nog wel wil zien, onder andere op zijn verjaardag?
Het is iemand die je rot laat voelen door opmerkingen.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat hangt heel erg af van wat er dan gebeurd is, maar aangezien je daar de hele tijd omheen blijft draaien is het nogal lastig om daar iets over te zeggen hè.
Je partner heeft er dus geen moeite mee hoe zijn vriend tegen jou doet? Da's toch ook niet heel tof...quote:Op zondag 6 januari 2019 16:12 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dat is heel erg afhankelijk van wat die vriend nou precies doet en zegt, vind ik. Over sommige dingen kun je heel overgevoelig en overdreven doen, herinner ik me nog uit mijn jongere jarenquote:Op zondag 6 januari 2019 16:26 schreef Samhain het volgende:
[..]
Je partner heeft er dus geen moeite mee hoe zijn vriend tegen jou doet? Da's toch ook niet heel tof...
Ik had de persoon die jij quotte moeten quoten.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waarom betrek je mijn reactie op jezelf?
Ik ging even uit van echt heel nare opmerkingen inderdaad.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is heel erg afhankelijk van wat die vriend nou precies doet en zegt, vind ik. Over sommige dingen kun je heel overgevoelig en overdreven doen, herinner ik me nog uit mijn jongere jarenTerwijl het eigenlijk best meevalt. In dat geval hoeft je partner niet met je mee te zwelgen en kun je dat prima alleen.
Als het echt heel nare dingen zijn, dan zou ik bozer zijn op mijn vriend dat hij mijn kant niet kiest dan op de vriend van mijn vriend om wat hij zegt of doet.
Dan is je gevoel dat je hem of haar nooit meer wil zien ook niet zo sterk als je zo makkelijk met het feit dat je hem of haar ziet op een verjaardag om kan gaan. Bij mij zit dat gevoel dieper.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat kan ik je vertellen, want dat heb ik meegemaakt: dan komt die persoon op de verjaardag, en dan doe ik daar vriendelijk tegen bij binnenkomst en vertrek, en houd ik me de rest van de verjaardag bezig met andere aanwezigen.
Knap dat jij iets kunt zeggen over mijn gevoelens.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:34 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dan is je gevoel dat je hem of haar nooit meer wil zien ook niet zo sterk als je zo makkelijk met het feit dat je hem of haar ziet op een verjaardag om kan gaan. Bij mij zit dat gevoel dieper.
Mijn partner heeft enigzins dezelfde karaktertrek maar in mindere mate. Ik kan dit van hem beter trekken, omdat ik mijn partner natuurlijk sowieso al leuk vind.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:26 schreef Samhain het volgende:
[..]
Je partner heeft er dus geen moeite mee hoe zijn vriend tegen jou doet? Da's toch ook niet heel tof...
In hoeverre wil je die persoon niet meer zien?quote:Op zondag 6 januari 2019 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Knap dat jij iets kunt zeggen over mijn gevoelens.
Je reactie nu laat zien dat je je echt gedraagt als een stampvoetend kind dat haar zin niet krijgt.
Liever helemaal nooit meer. Dat is echter niet mogelijk.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:38 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
In hoeverre wil je die persoon niet meer zien?
JAWEL DAT IS HET WELquote:Op zondag 6 januari 2019 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Liever helemaal nooit meer. Dat is echter niet mogelijk.
Dus hij is even dom?quote:Op zondag 6 januari 2019 16:37 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Mijn partner heeft enigzins dezelfde karaktertrek maar in mindere mate. Ik kan dit van hem beter trekken, omdat ik mijn partner natuurlijk sowieso al leuk vind.
Verbannen en eisen dat iedereen dat doet!!111111!!!1!!1!1quote:
Is het net zoals in mijn geval dat het in principe wel mogelijk is (hij komt “gewoon” niet meer op verjaardagen) of is het echt niet mogelijk die persoon nooit meer te zien?quote:Op zondag 6 januari 2019 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Liever helemaal nooit meer. Dat is echter niet mogelijk.
Mijn partner is niet dom.quote:
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar zo werkt het niet in een langdurige, stabiele relatie. Dan kun je niet sommige mensen die bij de partner horen volledig uit je leven knippen. Dat is onmogelijk. Als je dat wel doet, komen daar problemen van tussen jou en je partner. Daar is niemand bij gebaat. Het welzijn van je partner is als het goed is ook belangrijk voor je, daar zul je soms iets voor moeten doen of laten.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:49 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Is het net zoals in mijn geval dat het in principe wel mogelijk is (hij komt “gewoon” niet meer op verjaardagen) of is het echt niet mogelijk die persoon nooit meer te zien?
In mijn opinie is niks onmogelijk in het geval je een persoon absoluut niet meer wil zien. Daarom zei ik dat jouw wil die persoon niet meer te willen zien niet zo sterk is. Ik projecteer dan, en denk aan wat ik zou doen en wat mijn mening is. Anders had je mijn inziens er wel voor gezorgd dat je die persoonnniet meer hoeft te zien. Al dan niet door het maken van een beslissing iemand anders die ermee te maken heeft niet meer te zien.
Begrijp je wat ik wil zeggen?
Zelfs als het in mijn geval een lid van de familie van mijn partner was had ik dezelfde keuze gemaakt en met mijn partner besproken hoe het verder moet.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar zo werkt het niet in een langdurige, stabiele relatie. Dan kun je niet sommige mensen die bij de partner horen volledig uit je leven knippen. Dat is onmogelijk. Als je dat wel doet, komen daar problemen van tussen jou en je partner. Daar is niemand bij gebaat. Het welzijn van je partner is als het goed is ook belangrijk voor je, daar zul je soms iets voor moeten doen of laten.
Bovendien zul je in je leven om moeten leren gaan met mensen die je liever niet wil zien. Dat is een gegeven, daar ontkom je niet aan. Je kunt collega's niet uit je leven knippen, veel (schoon)familie niet, mensen die belangrijk zijn voor je partner of je kind(eren) niet, etc.
Wat ik wil zeggen is dat ik het knap vind dat jij die persoon kan zien op een verjaardag bijv en vriendelijk kan doen. Ik kan dat niet. Mijn gezicht en uitstraling verraden dat ik die persoon niet mag en niet wil zien. Ik heb een expressief gezicht.quote:Op zondag 6 januari 2019 16:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je wil zeggen, maar zo werkt het niet in een langdurige, stabiele relatie. Dan kun je niet sommige mensen die bij de partner horen volledig uit je leven knippen. Dat is onmogelijk. Als je dat wel doet, komen daar problemen van tussen jou en je partner. Daar is niemand bij gebaat. Het welzijn van je partner is als het goed is ook belangrijk voor je, daar zul je soms iets voor moeten doen of laten.
Bovendien zul je in je leven om moeten leren gaan met mensen die je liever niet wil zien. Dat is een gegeven, daar ontkom je niet aan. Je kunt collega's niet uit je leven knippen, veel (schoon)familie niet, mensen die belangrijk zijn voor je partner of je kind(eren) niet, etc.
Weet je het zeker dat je het hier niet over jezelf hebt?quote:Op zondag 6 januari 2019 14:52 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Met zijn vieren om de tafel zitten heb ik geen zin in. Ik wil niet dat hij mij recht in mijn gezicht uitlacht. Het begrijpvermogen van beide personen is in mindere mate aanwezig, hoe duidelijk je het probeert uit te leggen. Het IQ van beide is niet bepaald hoog. Een kenmerk van zulke personen is gaan lachen wanneer ze het niet begrijpen.
quote:Op vrijdag 4 januari 2019 14:20 schreef O_o_ het volgende:
Weer een rancuneus geitje dat haar mannie volledig aan de ketting wil leggen.
Next.
Ik ben begripvoller dan hun twee samen zelfs, ik heb ook een hoger IQ. Ik probeer in elk geval te begrijpen wat de ander probeert uit te leggen. Zij niet. Er kwam geen begrip. Beide deden niet eens de moeite om te begrijpen wat zowel ik als mijn partner uitlegden.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:10 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet je het zeker dat je het hier niet over jezelf hebt?
In je topics laat je een heel ander beeld zien, that’s all.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:35 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik ben begripvoller dan hun twee samen zelfs, ik heb ook een hoger IQ. Ik probeer in elk geval te begrijpen wat de ander probeert uit te leggen. Zij niet. Er kwam geen begrip. Beide deden niet eens de moeite om te begrijpen wat zowel ik als mijn partner uitlegden.
Waar lees jij dat ik mijn partner aan de ketting wil leggen?quote:
En daar ga jij blind op af? Dat is net zo dom als mijn exvriendin die zonder na te denken over wat ik schreef (een onderbouwing van wat er gebeurd was) appte dat zij mij niet meer wil zien.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
In je topics laat je een heel ander beeld zien, that’s all.
Ik benoem alleen wat ik zie.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:45 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
En daar ga jij blind op af? Dat is net zo dom als mijn exvriendin die zonder na te denken over wat ik schreef (een onderbouwing van wat er gebeurd was) appte dat zij mij niet meer wil zien.
Maar je schreef zelf ook ergens dat je relatie belangrijker is dan je vriendschappen, dus daar zou je toch ook wel begrip voor op moeten kunnen brengen?quote:Op zondag 6 januari 2019 19:45 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
En daar ga jij blind op af? Dat is net zo dom als mijn exvriendin die zonder na te denken over wat ik schreef (een onderbouwing van wat er gebeurd was) appte dat zij mij niet meer wil zien.
Dat zeg ik niet. Ik zei dat het dom is om blind op tekst af te gaan en van daaruit denken te weten dat je iemand kent. (Zij vroeg zich af of ik zeker wist dat zij de dommen waren, met andere woorden bedoelde zij te zeggen: Ben je dat zelf niet? Nee, dat ben ik niet. Zij weet niet wat mijn beroep is. Zij weet niet wat mijn hoogst genoten opleiding is. Zij denkt alleen zeker te weten dat ik dom ben vanwege twee topics.)quote:Op zondag 6 januari 2019 19:47 schreef Chia het volgende:
Dom inderdaad. De hele wereld is gek, behalve jij.
Met je werk en opleiding schermen wanneer iemand je gedrag dom noemt getuigt niet van je hersens gebruiken. Ook academici kunnen zich in sociale situaties achterlijk opstellen, dat heeft dan meer met trots, zelfreflectie en inlevingsvermogen te maken dan met hoeveel rekenkracht je grijze massa heeft.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zei dat het dom is om blind op tekst af te gaan en van daaruit denken te weten dat je iemand kent. (Jij vroeg je af of ik zeker wist dat zij de dommen waren, met andere woorden bedoelde je te zeggen: Ben je dat zelf niet? Nee, dat ben ik niet. Je weet niet wat mijn beroep is. Je weet niet wat mijn hoogst genoten opleiding is. Je denkt alleen zeker te weten dat ik dom ben vanwege twee topics.)
Ik ken je niet (en laten we dat maar zo houden), maar afgaande op je reacties hier in dit topic is het met je sociale intelligentie en zelfkennis niet al te best gesteld.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zei dat het dom is om blind op tekst af te gaan en van daaruit denken te weten dat je iemand kent. (Zij vroeg zich af of ik zeker wist dat zij de dommen waren, met andere woorden bedoelde zij te zeggen: Ben je dat zelf niet? Nee, dat ben ik niet. Zij weet niet wat mijn beroep is. Zij weet niet wat mijn hoogst genoten opleiding is. Zij denkt alleen zeker te weten dat ik dom ben vanwege twee topics.)
Dat zei ik al jaquote:
quote:Op zondag 6 januari 2019 19:47 schreef Chia het volgende:
Dom inderdaad. De hele wereld is gek, behalve jij.
Edit: inb4 ja maar dat zeg ik niet.
Dát belooft wat voor wanneer je vriend het straks uitmaakt. "Nee hoor, dat kan niet. Ik heb besloten dat jij van mij bent en dus is dat voorgoed. "quote:Op zondag 6 januari 2019 14:52 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Ik wil niet meer terug naar hoe het was, als ik een beslissing heb gemaakt is dat voorgoed.
Dat je iets niet zegt, sluit niet uit dat je er niet naar gedraagt. Want dat doe je wel.quote:Op zondag 6 januari 2019 19:58 schreef -Ferb- het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. Ik zei dat het dom is om blind op tekst af te gaan en van daaruit denken te weten dat je iemand kent. (Zij vroeg zich af of ik zeker wist dat zij de dommen waren, met andere woorden bedoelde zij te zeggen: Ben je dat zelf niet? Nee, dat ben ik niet. Zij weet niet wat mijn beroep is. Zij weet niet wat mijn hoogst genoten opleiding is. Zij denkt alleen zeker te weten dat ik dom ben vanwege twee topics.)
Maar je wil niet met je ex-vriendin in gesprek over wat er nu is gebeurd op basis van wat tekstberichtjes?quote:Op zondag 6 januari 2019 19:58 schreef -Ferb- het volgende:
Dat is net zo dom als mijn exvriendin die zonder na te denken over wat ik schreef (een onderbouwing van wat er gebeurd was) appte dat zij mij niet meer wil zien.
[..]
Ik zei dat het dom is om blind op tekst af te gaan en van daaruit denken te weten dat je iemand kent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |