abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 2 januari 2019 @ 20:14:23 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_184167045
The Capital of the World:



(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter
http://www.carterhotel.com/
Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker
http://www.newyorkerhotel.com/
Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania
http://www.hotelpenn.com/
Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza
http://www.milfordplaza.com
Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel
Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.
Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel
http://www.novotel.com/novotel/index.html
Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting
Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• Museum of Modern Art (MoMA)
• National September 11 Museum
• New Museum (hedendaagse kunst)
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs en de harbour lights versie ('s avonds))
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium
Federal Reserve Bank

Wijken/Parken:
• the High Line (park / wandelroute over een oud spoorviaduct, dwars door de stad)
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York
www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!
k_man
MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York
www.tripadvisor.com
Ik ben inmiddels overleden
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2019 @ 22:26:52 #2
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_184190870
Voor de snelle beslissers: Via Groupon kan je nu een New York Explorer Pass scoren, voordeliger dan elders en met een code (NIEUWJAAR) extra korting :).
Opties om bijvoorbeeld 2 adult passen in 1 koop te doen is mogelijk maar je hebt meer extra korting als je ze per stuk koopt :D
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_184243860
EINDELIJK naar NY _O_ 22 april ben ik weg _O_
pi_184243959
Enkele vragen:

Welke subway of andere manier voor 1 persoon is beste van JFK naar 103st (op de hoek met Amsterdam avenue) te gaan?

welke site berekend dit goed?
pi_184244036
De a of c vanaf Howard beach dan kan je blijven zitten tot 103. Vanaf daar 10 minuten lopen.
Hooray for boobies!
pi_184244079
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Enkele vragen:

Welke subway of andere manier voor 1 persoon is beste van JFK naar 103st (op de hoek met Amsterdam avenue) te gaan?

welke site berekend dit goed?
ik doe gewoon alles met Google Maps

Hoelang ga je?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2019 17:55:48 ]
pi_184245218
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:55 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik doe gewoon alles met Google Maps

Hoelang ga je?
Ik blijf 6 nachten
pi_184245686
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 18:53 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik blijf 6 nachten
Mooi
Ik gun het je capuchon boy
pi_184246091
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 17:48 schreef capuchon_jongen het volgende:
Enkele vragen:

Welke subway of andere manier voor 1 persoon is beste van JFK naar 103st (op de hoek met Amsterdam avenue) te gaan?

welke site berekend dit goed?
Uber
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_184246164
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:34 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Uber
idd
Ik vind het verschrikkelijk om met bagage de metro te gebruiken in New York
Dan kan je beter een taxi nemen imo
pi_184246234
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:37 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

idd
Ik vind het verschrikkelijk om met bagage de metro te gebruiken in New York
Dan kan je beter een taxi nemen imo
Heel veel zal ik niet mee hebben zo'n mini koffer en een rugzak. Lijkt me te doen.
pi_184246546
Ik vlieg met Delta, Dus zal het automatisch Terminal 2 zijn op JFK volgens de informatie die ik vind op google.
pi_184246698
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 19:40 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Heel veel zal ik niet mee hebben zo'n mini koffer en een rugzak. Lijkt me te doen.
Oh, ja het ligt er ook aan wanneer je gebruik maakt van de metro.
Ik ben vorig jaar ook met de metro naar JFK gegaan toen had ik 1 "groot" koffer (hoe groot is mini? handbagage ofzo?) bij me en 1 tas en dat was wel te doen maar dat was toen op een zondagavond.

Ik heb het ook ooit tijdens de spits gedaan en dat was verschrikkelijk :')
Daarom vlieg ik liever via Newark, dan kan je met de trein en dat vind ik praktischer
pi_184246966
quote:
11s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:00 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Oh, ja het ligt er ook aan wanneer je gebruik maakt van de metro.
Ik ben vorig jaar ook met de metro naar JFK gegaan toen had ik 1 "groot" koffer (hoe groot is mini? handbagage ofzo?) bij me en 1 tas en dat was wel te doen maar dat was toen op een zondagavond.

Ik heb het ook ooit tijdens de spits gedaan en dat was verschrikkelijk :')
Daarom vlieg ik liever via Newark, dan kan je met de trein en dat vind ik praktischer
zoiets:

Mijn vliegtuig land rond 13u lokale tijd zal in de maandagnamiddag zijn rond 13-15u

Ik stap op JFK terminal 2-3 (air train) kan ik daar zo'n 7dagen ticket kopen voor 32 dollar?
pi_184247151
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Mijn vliegtuig land rond 13u lokale tijd zal in de maandagnamiddag zijn rond 13-15u

Ik stap op JFK terminal 2-3 (air train) kan ik daar zo'n 7dagen ticket kopen voor 32 dollar?
Ik weet niet of je bij het station voor de airtrain al gewone metro kaartjes kan kopen
Maar het gebruik van de airtrain kost ook extra, 5 dollar geloof ik
bij ieder normaal metro station kun je iig zo een ticket kopen ja
pi_184247332
quote:
11s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:16 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik weet niet of je bij het station voor de airtrain al gewone metro kaartjes kan kopen
Maar het gebruik van de airtrain kost ook extra, 5 dollar geloof ik
bij ieder normaal metro station kun je iig zo een ticket kopen ja
Nu een vraag je mijn Esta verloopt op 8 april. Kan ik al een nieuwe aanvragen? want vertrek op 22 april
pi_184247365
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:23 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Nu een vraag je mijn Esta verloopt op 8 april. Kan ik al een nieuwe aanvragen? want vertrek op 22 april
ja dat kan gewoon
maar ik dacht dat je nog nooit in de VS was geweest?
pi_184248983
quote:
11s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:24 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ja dat kan gewoon
maar ik dacht dat je nog nooit in de VS was geweest?
in 2017 esta aangevraagd in geval dak wou vertrekken :')

14 euro weggegooid
pi_184251059
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

zoiets: [ afbeelding ]

Mijn vliegtuig land rond 13u lokale tijd zal in de maandagnamiddag zijn rond 13-15u

Ik stap op JFK terminal 2-3 (air train) kan ik daar zo'n 7dagen ticket kopen voor 32 dollar?
Vorige maand de airtrain van JFK gepakt. Je hoeft op JFK nog geen kaartje te kopen, stapt op en bij het station waar je uitstapt betaal je. Hier staan ook metro automaten waar je al weer kaartjes voor de metro kan kopen om door te reizen.
pi_184251545
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 20:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

zoiets: [ afbeelding ]

Mijn vliegtuig land rond 13u lokale tijd zal in de maandagnamiddag zijn rond 13-15u

Ik stap op JFK terminal 2-3 (air train) kan ik daar zo'n 7dagen ticket kopen voor 32 dollar?
Jamaica station is wel echte ghetto.
Het is je eerste overstapplek en evt. om te gaan roken (mits je dat doet), maar pff... ik viel met de neus in de boter qua crackjunkies.
Manhattan zie je ze niet meer :P
Hell To The Liars
pi_184251609
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:55 schreef Droopie het volgende:

[..]

Jamaica station is wel echte ghetto.
Het is je eerste overstapplek en evt. om te gaan roken (mits je dat doet), maar pff... ik viel met de neus in de boter qua crackjunkies.
Manhattan zie je ze niet meer :P
Als ik nu van JFK terminal 2 een taxi pak naar het dichtbijzijnde metro station lijkt me een betere optie dan meteen zo'n biljet kopen voor 7 dagen (kost rond 30 euro)
pi_184251759
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2019 22:58 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Als ik nu van JFK terminal 2 een taxi pak naar het dichtbijzijnde metro station lijkt me een betere optie dan meteen zo'n biljet kopen voor 7 dagen (kost rond 30 euro)
Ik heb eigenlijk maar 4x OV gepakt.
Van JFK naar Times Square, 1x naar WTC, 1x terug met de bus naar hotel en 1x met de trein naar Newark.

In de spits is OV echt niet lachen voor een tourist.
Hell To The Liars
pi_184253075
Iemand wel eens Jersey City bezocht? Ik wil daar bij een volgend bezoek aan New York eens rondneuzen
pi_184255554
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2019 23:05 schreef Droopie het volgende:

[..]

In de spits is OV echt niet lachen voor een tourist.
Oneens, het OV in en rond Manhattan is gewoon goed geregeld (niet perfect) voor toeristen en bied je de meest goedkope en snelle manier van reizen. Altijd veel gebruik van gemaakt en vrijwel nooit het idee van onveiligheid of te druk gehad. Ja, heel af en toe moet je een trein laten gaan omdat deze al vol zit, maar dan staat er na 2-3 minuten weer een volgende.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:34:03 #25
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_184284694
Heeft iemand van jullie ervaring met New York in februari / maart? I.v.m. sneeuw / koude temperaturen etc.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_184285221
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:34 schreef automatic_ het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met New York in februari / maart? I.v.m. sneeuw / koude temperaturen etc.
ik was er 20-2-2017 toen was het 20 graden, week later veel sneeuw :+
pi_184285315
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:34 schreef automatic_ het volgende:
Heeft iemand van jullie ervaring met New York in februari / maart? I.v.m. sneeuw / koude temperaturen etc.
Je kan toch de historische temperaturen opzoeken voor de week dat je gaat? Kan je precies zien welke temp het was op dagen die je wil bezoeken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:57:25 #28
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_184285360
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je kan toch de historische temperaturen opzoeken voor de week dat je gaat? Kan je precies zien welke temp het was op dagen die je wil bezoeken.
Klopt, maar cijfertjes zijn geen ervaringen van mensen ;)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 8 januari 2019 @ 19:57:38 #29
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_184285367
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:51 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik was er 20-2-2017 toen was het 20 graden, week later veel sneeuw :+
Duidelijk contrast dus! :D
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_184288322
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:55 schreef RipCity het volgende:

[..]

Je kan toch de historische temperaturen opzoeken voor de week dat je gaat? Kan je precies zien welke temp het was op dagen die je wil bezoeken.
Daar heb je wat aan ja :’)

Ik was er 5 jaar geleden in februari en hadden toen een sneeuwstorm en -10..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184289021
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 19:51 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik was er 20-2-2017 toen was het 20 graden, week later veel sneeuw :+
Ik ging november 2014, dag 1 was het -6, dag 5 +22 graden.
Dat New York heeft een bijzonder klimaat :P
Hell To The Liars
pi_184289468
Ik vertrek vrijdag :@

Huidige weersvoorspellingen zien er prima uit iig. 'S nachts lichte vorst en overdag net boven het vriespunt met zo nu en dan een zonnetje. Perfect weer wat mij betreft ^O^
Flesje bier
pi_184292240
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 januari 2019 21:37 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Daar heb je wat aan ja :’)

Ik was er 5 jaar geleden in februari en hadden toen een sneeuwstorm en -10..
Meer dan een random person als jij die gaat roepen hoeveel het was toen jij er een keertje was. Een 10/20jaar overzicht van week wanneer je bezoekt geeft je een betere indruk dan dat jij een keer een sneeuwstorm had in februari bijdehandje.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_184292356
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2019 00:20 schreef Daario het volgende:
Iemand wel eens Jersey City bezocht? Ik wil daar bij een volgend bezoek aan New York eens rondneuzen
Waarom wil je daar naartoe? Is niet echt iets te zien namelijk...
pi_184292786
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 00:52 schreef RipCity het volgende:

[..]

Meer dan een random person als jij die gaat roepen hoeveel het was toen jij er een keertje was. Een 10/20jaar overzicht van week wanneer je bezoekt geeft je een betere indruk dan dat jij een keer een sneeuwstorm had in februari bijdehandje.
Je hebt er geen bal aan want het weer in NY is onvoorspelbaar zoals velen hier al vermeld hebben, kleutertje.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184302288
Ik heb via circleline.com zo'n ticket gekocht om naar het Vrijheidsbeeld te varen in combinatie met een ticket voor empire state building

Op die ticket van empire state building staat geen datum op... Mag ik dan gelijk welke dag dat gebouw bezoeken? Er is zelfs geen geldigheids datum tot wanneer max..
pi_184302653
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:19 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik heb via circleline.com zo'n ticket gekocht om naar het Vrijheidsbeeld te varen in combinatie met een ticket voor empire state building

Op die ticket van empire state building staat geen datum op... Mag ik dan gelijk welke dag dat gebouw bezoeken? Er is zelfs geen geldigheids datum tot wanneer max..
Snap niet dat je hier voor bent gegaan.. op deze manier vaar je enkel langs het Vrijheidsbeeld en zet je geen voet op Liberty Island en/of Ellis Island? Dan had je net zo goed de gratis ferry naar Staten Island kunnen pakken en los een kaartje voor ESB kunnen kopen voor 30-35 dollar.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184303231
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 16:36 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Snap niet dat je hier voor bent gegaan.. op deze manier vaar je enkel langs het Vrijheidsbeeld en zet je geen voet op Liberty Island en/of Ellis Island? Dan had je net zo goed de gratis ferry naar Staten Island kunnen pakken en los een kaartje voor ESB kunnen kopen voor 30-35 dollar.
Gratis ferry? Dat wist ik niet...

Als ik de ervaring niet heb ....

Maar goed heb dit nu gekocht..
pi_184306388
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Gratis ferry? Dat wist ik niet...

Als ik de ervaring niet heb ....

Maar goed heb dit nu gekocht..
Jammer van het geld..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184306577
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Gratis ferry? Dat wist ik niet...

Als ik de ervaring niet heb ....

Maar goed heb dit nu gekocht..
Ik zou er niet teveel spijt van hebben. De cruise vaart rakelings langs het vrijheidsbeeld terwijl de gratis ferry toch een stuk verder vanaf zit. Bovendien heb je een betere view op de skyline van NY
pi_184309339
Ik ben opzoek naar max 110 euro per nacht in manhatten, mag buiten manhatten voor de datum 22-28 april.

ER zijn zoveel hotels dat ik de bomen door de bos niet zie....

Ik vind het jammer genoeg beetje te duur allemaal :(.

Een Hostel is een goede optie, maar plots vind ik het raar om met onbekenden op 1 kamer te slapen.

Ik reis 6 dagen naar NYC, achteraf bekeken had ik beter maar 5 dagen geweest.

Als ik de prijs kan drukken door buiten Manhattan te boeken.

Ieder dg uurtje reizen lijkt me geen probleem
pi_184313642
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2019 20:14 schreef Daario het volgende:

[..]

Ik zou er niet teveel spijt van hebben. De cruise vaart rakelings langs het vrijheidsbeeld terwijl de gratis ferry toch een stuk verder vanaf zit. Bovendien heb je een betere view op de skyline van NY
Oneens, voor hetzelfde geld had hij nu beide eilanden aan kunnen doen in plaats van suf om het beeld varen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Jor_Dii op 10-01-2019 08:21:08 ]
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184314281
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben opzoek naar max 110 euro per nacht in manhatten, mag buiten manhatten voor de datum 22-28 april.

ER zijn zoveel hotels dat ik de bomen door de bos niet zie....

Ik vind het jammer genoeg beetje te duur allemaal :(.

Een Hostel is een goede optie, maar plots vind ik het raar om met onbekenden op 1 kamer te slapen.

Ik reis 6 dagen naar NYC, achteraf bekeken had ik beter maar 5 dagen geweest.

Als ik de prijs kan drukken door buiten Manhattan te boeken.

Ieder dg uurtje reizen lijkt me geen probleem
Kijk eens op AirBNB.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184314936
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 17:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Gratis ferry? Dat wist ik niet...

Als ik de ervaring niet heb ....

Maar goed heb dit nu gekocht..
wat kost dat ticket wat je nu hebt dan?
pi_184315159
POD hotel is vaak wel redelijk betaalbaar als je een kamer hebt met gedeelde badkamer.
En voor sites als Expedia en zo kun je bijna altijd wel een kortingscode vinden
pi_184332821
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2019 09:31 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

wat kost dat ticket wat je nu hebt dan?
Volgens mij is dat zo'n Liberty / Empire Combo voor 58$ pp :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184334888
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben opzoek naar max 110 euro per nacht in manhatten, mag buiten manhatten voor de datum 22-28 april.

ER zijn zoveel hotels dat ik de bomen door de bos niet zie....

Ik vind het jammer genoeg beetje te duur allemaal :(.

Een Hostel is een goede optie, maar plots vind ik het raar om met onbekenden op 1 kamer te slapen.

Ik reis 6 dagen naar NYC, achteraf bekeken had ik beter maar 5 dagen geweest.

Als ik de prijs kan drukken door buiten Manhattan te boeken.

Ieder dg uurtje reizen lijkt me geen probleem
https://www.booking.com/h(...)2AEB6AEB-AELiAIBqAID;sid=b1fc49038bcfbaeaa1294bf55a10fcb0;checkin=2019-04-22;checkout=2019-04-28;dest_id=20088325;dest_type=city;dist=0;hapos=7;highlighted_blocks=27964810_97629298_0_0_0%2C27964810_97629298_0_0_0;m_occ=2;matching_block_id=27964810_97629298_0_0_0;ref_is_wl=1;room1=A%2CA;sb_price_type=total;sr_order=price_for_two;srepoch=1547201929;srpvid=c1bb4883a4db05ed;type=total;ucfs=1&
pi_184335769
Over een uurtje of 10 touchdown op JFK *O*
Flesje bier
pi_184335809
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 12:04 schreef Gezicht het volgende:
Over een uurtje of 10 touchdown op JFK *O*
Have fun, je gaat een mooie, zonnige week tegemoet!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184347955
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 08:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij is dat zo'n Liberty / Empire Combo voor 58$ pp :')
Ohja ik zie het nu op de site idd
Je ziet natuurlijk wel wat meer dan wanneer je met de staten island ferry gaat..
Maarja voor ongeveer hetzelfde geld had je ook een kaartje kunnen kopen met toegang tot de kroon van het vrijheidsbeeld + empire state building
pi_184349834
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2019 22:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik ben opzoek naar max 110 euro per nacht in manhatten, mag buiten manhatten voor de datum 22-28 april.

ER zijn zoveel hotels dat ik de bomen door de bos niet zie....

Ik vind het jammer genoeg beetje te duur allemaal :(.

Een Hostel is een goede optie, maar plots vind ik het raar om met onbekenden op 1 kamer te slapen.

Ik reis 6 dagen naar NYC, achteraf bekeken had ik beter maar 5 dagen geweest.

Als ik de prijs kan drukken door buiten Manhattan te boeken.

Ieder dg uurtje reizen lijkt me geen probleem
https://www.hotwire.com/h(...)MTc1ODY5MDcwMDc4MQ--
pi_184352481
quote:
11s.gif Op vrijdag 11 januari 2019 21:45 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ohja ik zie het nu op de site idd
Je ziet natuurlijk wel wat meer dan wanneer je met de staten island ferry gaat..
Maarja voor ongeveer hetzelfde geld had je ook een kaartje kunnen kopen met toegang tot de kroon van het vrijheidsbeeld + empire state building
Ik dacht dat ik een goede deal had :')
pi_184356523
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 01:23 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik een goede deal had :')
Kan gebeuren, niet te veel over inzitten gewoon genieten ^O^
Heb je al een hotel/hostel op het oog?
pi_184360188
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 11:29 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Kan gebeuren, niet te veel over inzitten gewoon genieten ^O^
Heb je al een hotel/hostel op het oog?
Ik verblijf voorlopig (kan gratis anuleren)n het HI NYC hostel, uptown westside terhoogte van 104st
pi_184362117
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:28 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik verblijf voorlopig (kan gratis anuleren)n het HI NYC hostel, uptown westside terhoogte van 104st
Die is gaaf _O_
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_184371275
Iemand idee hoe het Automated Passport Control werkt bij aankomst op JFK?

Mag je met een ESTA daar gewoon gebruik van maken? of moet je naar de rij om vragen beantwoorden. (en valt dit mee? )
pi_184377648
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 02:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iemand idee hoe het Automated Passport Control werkt bij aankomst op JFK?

Mag je met een ESTA daar gewoon gebruik van maken? of moet je naar de rij om vragen beantwoorden. (en valt dit mee? )
Volgens mij kun je daar alleen gebruik van maken als je op je huidige ESTA al eens naar de VS bent geweest.
pi_184380056
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 02:23 schreef capuchon_jongen het volgende:
of moet je naar de rij om vragen beantwoorden. (en valt dit mee? )
Heel wisselende ervaringen, soms heel soepel en vriendelijk, soms heel nors en streng ondervraagd. Beantwoord netjes de vragen, gedraag je normaal en ga vooral niet grappig staan doen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184383595
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 16:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heel wisselende ervaringen, soms heel soepel en vriendelijk, soms heel nors en streng ondervraagd. Beantwoord netjes de vragen, gedraag je normaal en ga vooral niet grappig staan doen.
welke vragen zijn dat dan in het algemeen?

Mij kennende zal ik als een stresskip naar de controle gaan.. Ook al ben ik een normale reiziger die de US wil bezoeken. Mijn Engels is redelijk basic. Maar ik kan me plan wel trekken .
pi_184383685
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

welke vragen zijn dat dan in het algemeen?

Mij kennende zal ik als een stresskip naar de controle gaan.. Ook al ben ik een normale reiziger die de US wil bezoeken. Mijn Engels is redelijk basic. Maar ik kan me plan wel trekken .
Wat is de reden van je bezoek?
Wat ga je doen?
Waar verblijf je?
Wanneer ga je weer naar huis toe?
Wat voor werk doe je?

Tip, neem een uitdraai van je hotelboeking mee en evt. boeking van je vluchten incl. retourvlucht en overhandig die met je paspoort.
Scheelt meneer misschien een paar vragen.
Hell To The Liars
  zondag 13 januari 2019 @ 19:20:02 #61
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_184383796
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2019 15:28 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik verblijf voorlopig (kan gratis anuleren)n het HI NYC hostel, uptown westside terhoogte van 104st
Oh ja tipje, doe een paar van die tours die HI organiseert. Jerry's Grand Tour en de tour van Central Park vond ik heel gaaf.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  zondag 13 januari 2019 @ 19:28:03 #62
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_184383990
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:10 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

welke vragen zijn dat dan in het algemeen?

Mij kennende zal ik als een stresskip naar de controle gaan.. Ook al ben ik een normale reiziger die de US wil bezoeken. Mijn Engels is redelijk basic. Maar ik kan me plan wel trekken .
Even de vragen van Droopie 'oefenen' en dan komt het wel goed :)
En even je 'baan' vertalen naar het Engels. Die vraag hebben wij 2x gehad.

In 2017 vlogen wij op JFK, maar toen hadden we een returning ESTA dus konden we naar de APA. Ik weet niet hoe het normaal is, want in 2018 vlogen wij op Orlando Sanford en daar hadden ze nog geen APA's.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_184403240
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2019 19:20 schreef KaBuf het volgende:

[..]

Oh ja tipje, doe een paar van die tours die HI organiseert. Jerry's Grand Tour en de tour van Central Park vond ik heel gaaf.
Bedankt. Heb je daar zelf geslapen?

1. Hoe was het om met "vreemden" om 1 ruimte te slapen?
2. kon je goed slapen?
.
pi_184403305
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2019 20:02 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Bedankt. Heb je daar zelf geslapen?

1. Hoe was het om met "vreemden" om 1 ruimte te slapen?
2. kon je goed slapen?
.
1.ligt heel erg aan de 'vreemden' die er op dat moment verblijven. Meestal zijn mensen wel respectvol en houden rekening met elkaar.
2.neem oordopjes mee en evt 'n simpel slaapmaskertje, er zullen geluiden zijn en ook kan het licht wel eens aan gaan dus als je daar gevoelig voor bent, better safe than sorry.
pi_184430888
Nog een maand wachten voor mij en dan ga ik weer naar NYC. Ik volg elke dag het weer in Manhattan op wunderground.com. Zolang er maar geen sneeuwstormen voorspeld worden vind ik alles prima. Kijkende naar de weerhistorie van de afgelopen 15 jaren, liggen de temperaturen er in midden februari overdag tussen de +13 en -6 graden. Het kan er dus winter maar ook lente zijn. :D
pi_184431383
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 10:02 schreef Nia het volgende:
Nog een maand wachten voor mij en dan ga ik weer naar NYC. Ik volg elke dag het weer in Manhattan op wunderground.com. Zolang er maar geen sneeuwstormen voorspeld worden vind ik alles prima. Kijkende naar de weerhistorie van de afgelopen 15 jaren, liggen de temperaturen er in midden februari overdag tussen de +13 en -6 graden. Het kan er dus winter maar ook lente zijn. :D
ik zie dat begin volgende week de gevoelstemraptuur rond de -20 is..
Dat was vorig jaar ook zo toen ik er was, Brooklyn Bridge Park is dan niet aan te raden :D
pi_184433063
ik zat met -30 in een bootje op de hudson in februari 2014 :D In de ochtend als eerste door een besneeuwd central park wandelen is dan ook epic
Hooray for boobies!
pi_184433263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
ik zat met -30 in een bootje op de hudson in februari 2014 :D In de ochtend als eerste door een besneeuwd central park wandelen is dan ook epic
Heul niet! Ik was er ook in februari 2014 en wij liepen toen als eerste door Central Park in de ochtend! ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184433303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 12:11 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Heul niet! Ik was er ook in februari 2014 en wij liepen toen als eerste door Central Park in de ochtend! ;)
fake news!
Hooray for boobies!
  vrijdag 18 januari 2019 @ 15:13:24 #70
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_184474633
Gisterochtend teruggekomen van 6 dagen NYC. Geslapen in Yotel, prima hotel voor een citytrip, kleine 10 minuten lopen naar Times Square.
Opmerkelijk rustig in de stad. Nergens wachtrijen bij de bekende toeristische hotspots.
Tics van je petten.
pi_184480257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2019 11:59 schreef Spockjuh_ het volgende:
ik zat met -30 in een bootje op de hudson in februari 2014 :D In de ochtend als eerste door een besneeuwd central park wandelen is dan ook epic
Dat lijkt me dus inderdaad echt epic om dat te beleven O+
Volgend jaar maar eens kijken of ik in januari of februari kan gaan. Maar nu eerst over ruim 4 maanden weer *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_184481764
mijn voorlopige plan: Iemand nog tips? Heb voor alles ruim de tijd genomen, geen zin om stress

Dag 1: maandag

13:00 Aankomen te JFK
14:00 - 15:00 naar het hostel met Taxi
16:00 - 17:00 : Inchecken in hostel
17:00 - 18:00 : kopje koffie drinken, genieten en bekomen van de lange vlucht (skypen enzo)
18:00 - 19:00 : Hapje eten bij "absolute Bagels" (500 meter van hostel)
19:00 - 20:00 : terug naar hostel wat socialisen

Dag 2: dinsdag

7:30 - 8:30 : ontbijt bij dunkin donuts (vlak bij hostel)
8:30 - 9:00 : Metro richting Madame Tussauds nemen
9:30 - 12:00: Madame tussauds (Hoe lang duurt dit?)
12:30 - 14:30 : Times Square
14:30 - 15:00 : Bryant Park
15:10 - 16:00 : Grand Central
16:15 - 19:15 : Top Of the rock in en rond rockefeller
19:15 - 19:16 : Kijken naar trumptower
19:16 - 20:00 : Via 59th str richting columbus circel metro naar Hostel

dag 3: woensdag

7:00 - 7:30: Ontbijt bij Hostel
7:30 - 8:15: Vertrek richting wallstreet
8:15 - 8:30: Langs wallstreet lopen
8:45 - 10:00 Battery Park
10:00 - 11:30 Lopen - Wachten - by Statua of Liberty Express
11:30 - 14:00 Statua of Liberty express
14:10 - 15:00 Brooklyn Bridge
15:20 - 18:00 9/11 Museum
18:10 - 19:00 Eten in of rond Liberty Park

dag 4 : Donderdag

9:00 - 10:00 : ontbijten bij het hotel
10:00 - 10:30 : Onderweg richting chelsea Market
10:30 - 13:30 : Chelsea Market
13:40 - 15:00 : Highline
15:10 - 18:00 : Madison Square Garden
18:30 - 21:00 : Times Square in de Avond

dag 5: Vrijdag

8:00 - 9:00 : Ontbijten bij hostel
9:10 - 11:00 : Empire State building
11:30 - 11:31 : Kijken naar Flatiron Building
12:00 - 16:00 : Rond hangen in en rond cental park
16:00 - Iemand nog tips?

Dag 6: Zaterdag

9:00 - 9:30 Metro richting SohO
9:30 - 12:00 Soho
13:00 - 22:00 Chinatown & Little Italy

Dag 7: Zondag

Niks gepland in de ochtend ( zo lang mogelijk slapen)
14:00 - 15:00 Richting JFK
15:00 - 19:30 Op JFK Inchecken, boarden en opstijgen richting Brussel

[ Bericht 0% gewijzigd door capuchon_jongen op 18-01-2019 21:53:27 ]
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:43:44 #73
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184481889
Heb geen opmerkingen over je planning maar moest hard lachen om dit

19:15 - 19:16 : Kijken naar trumptower
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184482050
8 uur in Central Park.
Om wat te doen
pi_184482059
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Heb geen opmerkingen over je planning maar moest hard lachen om dit

19:15 - 19:16 : Kijken naar trumptower
idd :p Maar kan moeilijk geen halfuur naar dat ding kijken. :P
pi_184482073
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:51 schreef Insomnia2.0 het volgende:
8 uur in Central Park.
Om wat te doen
idd is wel erg ruimig
  vrijdag 18 januari 2019 @ 21:56:15 #77
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184482158
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:52 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

idd is wel erg ruimig
Je kunt er rondlopen, chillen op het gras, beetje fietsen. Zelfs de dierentuin is een optie. Je kunt je echt wel lang in Central Park vermaken.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184482169
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:56 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Je kunt er rondlopen, chillen op het gras, beetje fietsen. Zelfs de dierentuin is een optie. Je kunt je echt wel lang in Central Park vermaken.
Lekker man in de kutkou.
Zo bijzonder is het ook niet
pi_184482185
Al ga ik er in deze wel vanuit dat de trip snel aanvangt
pi_184482188
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:37 schreef capuchon_jongen het volgende:

Dag 7: Zondag

Niks gepland in de ochtend ( zo lang mogelijk slapen)
14:00 - 15:00 Richting JFK
15:00 - 19:30 Op JFK Inchecken, boarden en opstijgen richting Brussel
Skypen als je aankomt vind ik persoonlijk nogal overdreven.
Met wat geluk heb je nog genoeg energie om naar Times Square te gaan.

Zondagochtend om 0700 lekker wandelen over een verlaten Times Square/ Broadway surrealistisch en is een ervaring apart..
Slapen doe je maar in het vliegtuig of thuis :P

Oh wat ga je 3,5 uur doen bij Madison Square Garden?
Dat is 14 minuten grappig , maar wandel dan Macey's binnen?
Hell To The Liars
pi_184482194
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:56 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Lekker man in de kutkou.
Zo bijzonder is het ook niet
Ik van 22 tot 28 april. Zal dan wel warmen zijn zeker
pi_184482205
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 15:13 schreef nattermann het volgende:
Gisterochtend teruggekomen van 6 dagen NYC. Geslapen in Yotel, prima hotel voor een citytrip, kleine 10 minuten lopen naar Times Square.
Opmerkelijk rustig in de stad. Nergens wachtrijen bij de bekende toeristische hotspots.
Draaide ze nog Kelly watch the stars in de lift _O_
Hell To The Liars
pi_184482210
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:57 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik van 22 tot 28 april. Zal dan wel warmen zijn zeker
Dat verandert de zaak enigzins.
Al zie ik niet in wat je er 8 uur moet doen
pi_184482229
Verder madame tussauds uiteraard gewoon skippen.
pi_184482241
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:59 schreef Insomnia2.0 het volgende:
Verder madame tussauds uiteraard gewoon skippen.
Velen zeggen dat dit de moeite is...
  vrijdag 18 januari 2019 @ 22:01:01 #86
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_184482269
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:59 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Velen zeggen dat dit de moeite is...
Meh. Het zijn poppen. Ben zelf een keer in Madame Tussauds Amsterdam geweest en hoef er nooit meer heen. Echt niet boeiend.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_184482272
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:59 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Velen zeggen dat dit de moeite is...
Niet binnen geweest, maar volgens mij is het zo druk daar en waarom??
Geen idee.
Maar als je het leuk vind :)
Hell To The Liars
pi_184482278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:59 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Velen zeggen dat dit de moeite is...
Niet meer de moeite dan als je een keer een dagje Amsterdam doet.
pi_184482373
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
mijn voorlopige plan: Iemand nog tips? Heb voor alles ruim de tijd genomen, geen zin om stress

Dag 1: maandag

13:00 Aankomen te JFK
14:00 - 15:00 naar het hostel met Taxi
16:00 - 17:00 : Inchecken in hostel
17:00 - 18:00 : kopje koffie drinken, genieten en bekomen van de lange vlucht (skypen enzo)
18:00 - 19:00 : Hapje eten bij "absolute Bagels" (500 meter van hostel)
19:00 - 20:00 : terug naar hostel wat socialisen

Dag 2: dinsdag

7:30 - 8:30 : ontbijt bij dunkin donuts (vlak bij hostel)
8:30 - 9:00 : Metro richting Madame Tussauds nemen
9:30 - 12:00: Madame tussauds (Hoe lang duurt dit?)
12:30 - 14:30 : Times Square
14:30 - 15:00 : Bryant Park
15:10 - 16:00 : Grand Central
16:15 - 19:15 : Top Of the rock in en rond rockefeller
19:15 - 19:16 : Kijken naar trumptower
19:16 - 20:00 : Via 59th str richting columbus circel metro naar Hostel

dag 3: woensdag

7:00 - 7:30: Ontbijt bij Hostel
7:30 - 8:15: Vertrek richting wallstreet
8:15 - 8:30: Langs wallstreet lopen
8:45 - 10:00 Battery Park
10:00 - 11:30 Lopen - Wachten - by Statua of Liberty Express
11:30 - 14:00 Statua of Liberty express
14:10 - 15:00 Brooklyn Bridge
15:20 - 18:00 9/11 Museum
18:10 - 19:00 Eten in of rond Liberty Park

dag 4 : Donderdag

9:00 - 10:00 : ontbijten bij het hotel
10:00 - 10:30 : Onderweg richting chelsea Market
10:30 - 13:30 : Chelsea Market
13:40 - 15:00 : Highline
15:10 - 18:00 : Madison Square Garden
18:30 - 21:00 : Times Square in de Avond

dag 5: Vrijdag

8:00 - 9:00 : Ontbijten bij hostel
9:10 - 11:00 : Empire State building
11:30 - 11:31 : Kijken naar Flatiron Building
12:00 - 16:00 : Rond hangen in en rond cental park
16:00 - Iemand nog tips?

Dag 6: Zaterdag

9:00 - 9:30 Metro richting SohO
9:30 - 12:00 Soho
13:00 - 22:00 Chinatown & Little Italy

Dag 7: Zondag

Niks gepland in de ochtend ( zo lang mogelijk slapen)
14:00 - 15:00 Richting JFK
15:00 - 19:30 Op JFK Inchecken, boarden en opstijgen richting Brussel
Wow, zo erg plan ik zelfs mijn vakanties niet!!!

Hoe laat wordt het donker in NY? Want vanaf TOTR is het uitzicht met donker niet heel veel bijzonders, omdat je Central Park aan één kant hebt en da's een mooi zwart gat.

Tevens, heb je vooraf tickets gekocht voor het ESB? Anders kan het wel eens heel lang wachten worden. Wij hebben deze 's avonds laat gedaan, tussen 23.00 en 23.30 uur en het enige waar wij op moesten wachten, was de lift die toevallig net naar boven was gegaan.
  vrijdag 18 januari 2019 @ 22:10:51 #90
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184482484
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
mijn voorlopige plan: Iemand nog tips? Heb voor alles ruim de tijd genomen, geen zin om stress

Dag 1: maandag

13:00 Aankomen te JFK
14:00 - 15:00 naar het hostel met Taxi
16:00 - 17:00 : Inchecken in hostel
17:00 - 18:00 : kopje koffie drinken, genieten en bekomen van de lange vlucht (skypen enzo)
18:00 - 19:00 : Hapje eten bij "absolute Bagels" (500 meter van hostel)
19:00 - 20:00 : terug naar hostel wat socialisen

Dag 2: dinsdag

7:30 - 8:30 : ontbijt bij dunkin donuts (vlak bij hostel)
8:30 - 9:00 : Metro richting Madame Tussauds nemen
9:30 - 12:00: Madame tussauds (Hoe lang duurt dit?)
12:30 - 14:30 : Times Square
14:30 - 15:00 : Bryant Park
15:10 - 16:00 : Grand Central
16:15 - 19:15 : Top Of the rock in en rond rockefeller
19:15 - 19:16 : Kijken naar trumptower
19:16 - 20:00 : Via 59th str richting columbus circel metro naar Hostel

dag 3: woensdag

7:00 - 7:30: Ontbijt bij Hostel
7:30 - 8:15: Vertrek richting wallstreet
8:15 - 8:30: Langs wallstreet lopen
8:45 - 10:00 Battery Park
10:00 - 11:30 Lopen - Wachten - by Statua of Liberty Express
11:30 - 14:00 Statua of Liberty express
14:10 - 15:00 Brooklyn Bridge
15:20 - 18:00 9/11 Museum
18:10 - 19:00 Eten in of rond Liberty Park

dag 4 : Donderdag

9:00 - 10:00 : ontbijten bij het hotel
10:00 - 10:30 : Onderweg richting chelsea Market
10:30 - 13:30 : Chelsea Market
13:40 - 15:00 : Highline
15:10 - 18:00 : Madison Square Garden
18:30 - 21:00 : Times Square in de Avond

dag 5: Vrijdag

8:00 - 9:00 : Ontbijten bij hostel
9:10 - 11:00 : Empire State building
11:30 - 11:31 : Kijken naar Flatiron Building
12:00 - 16:00 : Rond hangen in en rond cental park
16:00 - Iemand nog tips?

Dag 6: Zaterdag

9:00 - 9:30 Metro richting SohO
9:30 - 12:00 Soho
13:00 - 22:00 Chinatown & Little Italy

Dag 7: Zondag

Niks gepland in de ochtend ( zo lang mogelijk slapen)
14:00 - 15:00 Richting JFK
15:00 - 19:30 Op JFK Inchecken, boarden en opstijgen richting Brussel
Nu heb ik weer heel veel zin om naar NYC te gaan _O-
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184482497
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:05 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Wow, zo erg plan ik zelfs mijn vakanties niet!!!

Hoe laat wordt het donker in NY? Want vanaf TOTR is het uitzicht met donker niet heel veel bijzonders, omdat je Central Park aan één kant hebt en da's een mooi zwart gat.

Tevens, heb je vooraf tickets gekocht voor het ESB? Anders kan het wel eens heel lang wachten worden. Wij hebben deze 's avonds laat gedaan, tussen 23.00 en 23.30 uur en het enige waar wij op moesten wachten, was de lift die toevallig net naar boven was gegaan.
Natuurlijk is mijn planning een voorbeeldje, als het +/- half uur tot uur verschil in zit zal dit niet erg zijn...

Rond 23u op ESB? :o wist niet dat zo laat open is. Anders schuif ik dit wel eens op in me planning
pi_184482958
Waarom ga je in hemelsnaam de eerste paar dagen zo vroeg terug naar je hostel? Juist in de latere avonduren is het mooi om te zien hoe de stad nog bruist van het leven.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184483941
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:11 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Natuurlijk is mijn planning een voorbeeldje, als het +/- half uur tot uur verschil in zit zal dit niet erg zijn...

Rond 23u op ESB? :o wist niet dat zo laat open is. Anders schuif ik dit wel eens op in me planning
Zelfs dat plan ik niet. Ik weet wat er op de route ligt en wat leuk is om te zien/doen. Soms moet je iets vooraf boeken en leg je een tijd vast en verder zie ik wel.
Het is overigens ook leuk om gewoon door een stad te lopen, zonder dat je een idee hebt waar je heen gaat. Pak een metro, stap uit op een station en ga lopen. Je komt vanzelf wel weer een metro station tegen als een buurt je toch niet helemaal bevalt.

En jah, ESB is erg lang open. Ik vond het avond uitzicht erg mooi vanaf daar. TOTR hebben wij bij dag gedaan. We moesten geloof ik een kwartiertje wachten tot ons tijdslot en toen gingen we naar boven.

Ik vond het Intrepid museum ook wel erg leuk trouwens. Is op een vliegdekschip, je kan een onderzeeër in en eventueel de concorde of spaceshuttle in/zien (volgens mij waren dat extra kosten. Spaceshuttle was het niet waar vond ik, concorde zijn we niet in geweest)

En fietsje huren en lekker door Central Park fietsen is ook leuk. Door het NYC verkeer is even wat minder, maar ach, wij NL'ers kunnen fietsen, dus dat komt wel goed ;)
pi_184484025
Oh jah, en uitzicht op Manhattan by night vanaf Brooklyn is ook erg gaaf!
pi_184484128
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:29 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Zelfs dat plan ik niet. Ik weet wat er op de route ligt en wat leuk is om te zien/doen. Soms moet je iets vooraf boeken en leg je een tijd vast en verder zie ik wel.
Het is overigens ook leuk om gewoon door een stad te lopen, zonder dat je een idee hebt waar je heen gaat. Pak een metro, stap uit op een station en ga lopen. Je komt vanzelf wel weer een metro station tegen als een buurt je toch niet helemaal bevalt.

En jah, ESB is erg lang open. Ik vond het avond uitzicht erg mooi vanaf daar. TOTR hebben wij bij dag gedaan. We moesten geloof ik een kwartiertje wachten tot ons tijdslot en toen gingen we naar boven.

Ik vond het Intrepid museum ook wel erg leuk trouwens. Is op een vliegdekschip, je kan een onderzeeër in en eventueel de concorde of spaceshuttle in/zien (volgens mij waren dat extra kosten. Spaceshuttle was het niet waar vond ik, concorde zijn we niet in geweest)

En fietsje huren en lekker door Central Park fietsen is ook leuk. Door het NYC verkeer is even wat minder, maar ach, wij NL'ers kunnen fietsen, dus dat komt wel goed ;)
Ik ben Belg door de putten in de wegen heb ik extreem goede vaardigheden met de fiets. :P

Maar mijn planning blijft een voorbeeldje. Ik zal wel zien.
pi_184484151
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 22:31 schreef Jor_Dii het volgende:
Waarom ga je in hemelsnaam de eerste paar dagen zo vroeg terug naar je hostel? Juist in de latere avonduren is het mooi om te zien hoe de stad nog bruist van het leven.
vrees voor heel harde Jetlag..

Maar goed. sowieso als ik energy over heb ga ik de buurt verkennen.
pi_184484225
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:41 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Ik ben Belg door de putten in de wegen heb ik extreem goede vaardigheden met de fiets. :P

Maar mijn planning blijft een voorbeeldje. Ik zal wel zien.
Oh jah. Beeld je in dat de auto's bewegende putten in de weg zijn en dan komt het ook goed ;)
pi_184484480
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:52 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

idd :p Maar kan moeilijk geen halfuur naar dat ding kijken. :P
Je kan er altijd nog bij de Starbucks een bakkie doen, zit je wel in Ivanka haar favoriete Starbucks! :')
  zaterdag 19 januari 2019 @ 00:21:49 #99
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_184484869
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 23:42 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

vrees voor heel harde Jetlag..

Maar goed. sowieso als ik energy over heb ga ik de buurt verkennen.
Die heb je toch juist op de terugweg? Op je heenreis heb je een lange dag. Neem wat rust in het vliegtuig en dan red je het wel.
Tics van je petten.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 00:22:15 #100
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_184484880
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:58 schreef Droopie het volgende:

[..]

Draaide ze nog Kelly watch the stars in de lift _O_
Veel soortgelijke liedjes, maar specifiek die heb ik niet gehoord :7
Tics van je petten.
  zaterdag 19 januari 2019 @ 09:39:30 #101
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_184487818
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 00:21 schreef nattermann het volgende:

[..]

Die heb je toch juist op de terugweg? Op je heenreis heb je een lange dag. Neem wat rust in het vliegtuig en dan red je het wel.
Dit ja. Eerste avond op tijd naar bed en je hebt die jetlag wel gehad.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_184489216
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
mijn voorlopige plan: Iemand nog tips? Heb voor alles ruim de tijd genomen, geen zin om stress

Dag 1: maandag

13:00 Aankomen te JFK
14:00 - 15:00 naar het hostel met Taxi
16:00 - 17:00 : Inchecken in hostel
17:00 - 18:00 : kopje koffie drinken, genieten en bekomen van de lange vlucht (skypen enzo)
18:00 - 19:00 : Hapje eten bij "absolute Bagels" (500 meter van hostel)
19:00 - 20:00 : terug naar hostel wat socialisen

Dag 2: dinsdag

7:30 - 8:30 : ontbijt bij dunkin donuts (vlak bij hostel)
8:30 - 9:00 : Metro richting Madame Tussauds nemen
9:30 - 12:00: Madame tussauds (Hoe lang duurt dit?)
12:30 - 14:30 : Times Square
14:30 - 15:00 : Bryant Park
15:10 - 16:00 : Grand Central
16:15 - 19:15 : Top Of the rock in en rond rockefeller
19:15 - 19:16 : Kijken naar trumptower
19:16 - 20:00 : Via 59th str richting columbus circel metro naar Hostel

dag 3: woensdag

7:00 - 7:30: Ontbijt bij Hostel
7:30 - 8:15: Vertrek richting wallstreet
8:15 - 8:30: Langs wallstreet lopen
8:45 - 10:00 Battery Park
10:00 - 11:30 Lopen - Wachten - by Statua of Liberty Express
11:30 - 14:00 Statua of Liberty express
14:10 - 15:00 Brooklyn Bridge
15:20 - 18:00 9/11 Museum
18:10 - 19:00 Eten in of rond Liberty Park

dag 4 : Donderdag

9:00 - 10:00 : ontbijten bij het hotel
10:00 - 10:30 : Onderweg richting chelsea Market
10:30 - 13:30 : Chelsea Market
13:40 - 15:00 : Highline
15:10 - 18:00 : Madison Square Garden
18:30 - 21:00 : Times Square in de Avond

dag 5: Vrijdag

8:00 - 9:00 : Ontbijten bij hostel
9:10 - 11:00 : Empire State building
11:30 - 11:31 : Kijken naar Flatiron Building
12:00 - 16:00 : Rond hangen in en rond cental park
16:00 - Iemand nog tips?

Dag 6: Zaterdag

9:00 - 9:30 Metro richting SohO
9:30 - 12:00 Soho
13:00 - 22:00 Chinatown & Little Italy

Dag 7: Zondag

Niks gepland in de ochtend ( zo lang mogelijk slapen)
14:00 - 15:00 Richting JFK
15:00 - 19:30 Op JFK Inchecken, boarden en opstijgen richting Brussel
beetje strak gepland allemaal.. Ik zou het allemaal niet zo strak plannen, er is altijd wel iets wat roet in de planning kan gooien. doe relax man
1 minuut kijken naar het Flatiron building en dan weer naar central park lopen? lol
Van JFK naar het hostel zou ik ook voor de zekerheid 1,5 uur plannen.. ook voor de terugweg
En wat ga je zolang bij MSG doen? ga je naar een wedstrijd/concert daar of alleen rondkijken?

En naar mijn mening sla je het moiste stukje over... Brooklyn Bridge Park, dat is voor mij persoonlijk mijn favoriete plek in NY.. en dan vooral rond zonsondergang

En ik zie dat je ook bijna alleen ontbijt gaat eten? hahaha onderweg kom je ook wel tentjes tegen waar je gaat eten enzo... dat neem ik aan dan... en daar gaat ook tijd inzitten

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 11:45:23 ]
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 19 januari 2019 @ 11:33:42 #103
357044 Budapestenaar
pi_184489480
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2019 21:37 schreef capuchon_jongen het volgende:
13:00 - 22:00 Chinatown & Little Italy
Sommige dingen zijn misschien een tikje te gepland naar mijn persoonlijke smaak. Je trekt 1 minuut uit om te kijken naar de Trump Tower. Maar wat als je nou 2 minuten wil kijken? :o

En bovenstaande vind ik dan ineens weer erg ruim voor 2 wijken waar op zich niet zo gek veel te zien is.

Verder gewoon een hartstikke leuke trip! Krijg ook weer zin om te gaan :Y
  zaterdag 19 januari 2019 @ 11:42:31 #104
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184489590
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:17 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

beetje strak gepland allemaal.. Ik zou het allemaal niet zo strak plannen, er is altijd wel iets wat roet in de planning kan gooien. doe relax man
1 minuut kijken naar het Flatiron building en dan weer naar central park lopen? lol
Ik zou het allemaal niet zo strak plannen, er is altijd wel iets wat roet in de planning kan gooien.
Van JFK naar het hostel zou ik ook voor de zekerheid 1,5 uur plannen.. ook voor de terugweg
En wat ga je zolang bij MSG doen? ga je naar een wedstrijd/concert daar of alleen rondkijken?

En naar mijn mening sla je het moiste stukje over... Brooklyn Bridge Park, dat is voor mij persoonlijk mijn favoriete plek in NY.. en dan vooral rond zonsondergang

En ik zie dat je ook bijna alleen ontbijt gaat eten? hahaha onderweg kom je ook wel tentjes tegen waar je gaat eten enzo... dat neem ik aan dan... en daar gaat ook tijd inzitten
+1.

Zo strak gepland op vakantie gaan is gewoon zonde en het gaat je ook nooit lukken.

En ja, Brooklyn Bridge Park/Dumbo. Kan je prachtige foto's maken rond zonsondergang _O_
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184489795
Misschien moet ik tijd gewoon weglaten en een soort schema maken...

Dag 1: maandag

Aankomen te JFK
naar het hostel met Taxi
Inchecken in hostel

Dag 2: dinsdag

Madame tussauds
1Times Square
Bryant Park
Grand Central
Top Of the rock + in en rond rockefeller
trumptower

dag 3: woensdag

wallstreet
Battery Park
Statua of Liberty Express
Brooklyn Bridge
9/11 Museum
Liberty Park

dag 4 : Donderdag

Chelsea Market
Highline
Madison Square Garden
Times Square in de Avond

dag 5: Vrijdag

Brooklyn park + Jumbo
Empire State building Flatiron Building
Rond hangen in en rond cental park

Dag 6: Zaterdag

SohO
Chinatown
Little Italy

Dag 7: Zondag

Niks gepland in de ochtend ( zo lang mogelijk slapen)
Richting JFK
pi_184489807
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

+1.

Zo strak gepland op vakantie gaan is gewoon zonde en het gaat je ook nooit lukken.

En ja, Brooklyn Bridge Park/Dumbo. Kan je prachtige foto's maken rond zonsondergang _O_
Precies.
Ik hou sowieso van het uitzicht op skylines.. ik kan daar geen genoeg van krijgen _O_
Ook zou ik bijvoorbeeld naar Long Island gaan ipv madam tussauds om vanaf daar naar de skyline te kijken, of een ticket kopen voor one world observery of naar een wedstrijd van de brooklyn nets ofzo gaan voor hetzelfde geld

maarja dat is natuurlijk allemaal persoonlijk
  Meest relativerende user 2022 zaterdag 19 januari 2019 @ 12:01:49 #107
357044 Budapestenaar
pi_184489845
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien moet ik tijd gewoon weglaten en een soort schema maken...


Beter :Y Dat geeft ruimte om je te laten verrassen. :)
  zaterdag 19 januari 2019 @ 12:09:31 #108
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184489970
Voor elke stedentrip die wij doen maken we hoogstens even een overzicht van alle bezienswaardigheden die we niet willen missen en we noteren even wat waar in de buurt zit, zodat we niet teveel tijd weggooien aan heen en weer reizen. Los daarvan doen we per dag gewoon waar we zin in hebben. Bij bepaalde uitzichtpunten wil je bijvoorbeeld het liefst lekker weer hebben. Heeft dan weinig zin om het vast te zetten op een vrijdag....we doen het dan gewoon op een dag dat het even lekker weer is (en als het de hele week lekker weer is is het gewoon bonus). En dan pakken we op die dag gewoon de dingen mee die daar enigszins bij in de buurt liggen. Of we komen later terug als we daar zin in hebben. Zo strak plannen lijkt me niet relax, terwijl we vaak juist op vakantie gaan om te ontspannen in een andere omgeving. Maar als dit voor je werkt, vooral doen! :Y

Wij gaan hoogstwaarschijnlijk in september weer. Vorig jaar niet naar de VS geweest, dus maken we dit jaar goed met Los Angeles in mei en NYC in september *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184489977
ik bedenk me nu plots dat ik graag iets typish Amerikaans zou willen doen.

EEn Wallmart zou die in de buurt ergens zijn?
pi_184490114
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:09 schreef capuchon_jongen het volgende:
ik bedenk me nu plots dat ik graag iets typish Amerikaans zou willen doen.

EEn Wallmart zou die in de buurt ergens zijn?
nee niet echt in de buurt, 25 minuten met het OV naar New Jersey daar heb je wel een walmart of richting JFK ongeveer 1 uur van Manhattan met de metro. Maar dat is het niet echt waard imo
Wel genoeg Targets

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-01-2019 12:24:05 ]
pi_184492068
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 11:59 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien moet ik tijd gewoon weglaten en een soort schema maken...

Dag 1: maandag

Aankomen te JFK
naar het hostel met Taxi
Inchecken in hostel

Dag 2: dinsdag

Madame tussauds
1Times Square
Bryant Park
Grand Central
Top Of the rock + in en rond rockefeller
trumptower

dag 3: woensdag

wallstreet
Battery Park
Statua of Liberty Express
Brooklyn Bridge
9/11 Museum
Liberty Park

dag 4 : Donderdag

Chelsea Market
Highline
Madison Square Garden
Times Square in de Avond

dag 5: Vrijdag

Brooklyn park + Jumbo
Empire State building Flatiron Building
Rond hangen in en rond cental park

Dag 6: Zaterdag

SohO
Chinatown
Little Italy

Dag 7: Zondag

Niks gepland in de ochtend ( zo lang mogelijk slapen)
Richting JFK
Ik zou ook de dagen zelf weglaten (ma-di),dus alleen dag 1,2,3 en dan die dag zelf bepalen aan de hand vh weer, je stemming etc.

Ik heb destijds juist meer activiteiten per dag opgeschreven in de wetenschap dat ik niet alles kon gaan doen en dan ter plekke bekijken wat het gaat worden. Staat er bijv ergens een flinke wachtrij dan skip je die gewoon en kies je wat anders in de buurt. Er zijn zoveel toffe dingen te doen dat je die in 6 dagen toch niet allemaal kunt checken.
pi_184492096
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 14:14 schreef Daario het volgende:

[..]

Ik zou ook de dagen zelf weglaten (ma-di),dus alleen dag 1,2,3 en dan die dag zelf bepalen aan de hand vh weer, je stemming etc.

Ik heb destijds juist meer activiteiten per dag opgeschreven in de wetenschap dat ik niet alles kon gaan doen en dan ter plekke bekijken wat het gaat worden. Staat er bijv ergens een flinke wachtrij dan skip je die gewoon en kies je wat anders in de buurt. Er zijn zoveel toffe dingen te doen dat je die in 6 dagen toch niet allemaal kunt checken.
Klopt, enkel woensdag zit ik vast. Die statua of liberty express ligt al vast
  † In Memoriam † zondag 20 januari 2019 @ 22:24:58 #113
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_184522080
Ik had heel braaf voor mijn stedentrip Barcelona een planning gemaakt; na 2 dagen had ik alles er doorheen gejaagd en ben ik relaxed gaan rondlopen. Een planning in zo'n grote stad is een mooie leidraad maar laat je er niet door leiden, je gaat zoveel andere leuke plekjes tegenkomen wat je ook de moeite waard gaat vinden.
Little Italy ben je zo doorheen hoor, is eigenlijk een hele grote straat met niet veel spannends. Als je wat lokale cultuur wilt opsnuiven zou ik naar Harlem gaan op zondagochtend, en dan een chicken en waffles tent opzoeken waar ze live gospel zingen :).
De voorpret is in elk geval al leuk!

Ik zit met mijn hotel om de hoek bij het ESB in Korea Town komende dinsdag, heb er zo'n zin in! Morgen naar Brussel en dan dinsdag vliegen :D. Vrijdag in de kroon van het Vrijheidsbeeld, zo cheesy maar wel tof.
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_184522275
Have fun!!!
Be brave. Be kind.
  zondag 20 januari 2019 @ 22:39:13 #115
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_184522356
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:24 schreef Skaai het volgende:
Ik had heel braaf voor mijn stedentrip Barcelona een planning gemaakt; na 2 dagen had ik alles er doorheen gejaagd en ben ik relaxed gaan rondlopen. Een planning in zo'n grote stad is een mooie leidraad maar laat je er niet door leiden, je gaat zoveel andere leuke plekjes tegenkomen wat je ook de moeite waard gaat vinden.
Little Italy ben je zo doorheen hoor, is eigenlijk een hele grote straat met niet veel spannends. Als je wat lokale cultuur wilt opsnuiven zou ik naar Harlem gaan op zondagochtend, en dan een chicken en waffles tent opzoeken waar ze live gospel zingen :).
De voorpret is in elk geval al leuk!

Ik zit met mijn hotel om de hoek bij het ESB in Korea Town komende dinsdag, heb er zo'n zin in! Morgen naar Brussel en dan dinsdag vliegen :D. Vrijdag in de kroon van het Vrijheidsbeeld, zo cheesy maar wel tof.
Veel plezier alvast! O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_184522878
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:24 schreef Skaai het volgende:
Ik had heel braaf voor mijn stedentrip Barcelona een planning gemaakt; na 2 dagen had ik alles er doorheen gejaagd en ben ik relaxed gaan rondlopen. Een planning in zo'n grote stad is een mooie leidraad maar laat je er niet door leiden, je gaat zoveel andere leuke plekjes tegenkomen wat je ook de moeite waard gaat vinden.
Little Italy ben je zo doorheen hoor, is eigenlijk een hele grote straat met niet veel spannends. Als je wat lokale cultuur wilt opsnuiven zou ik naar Harlem gaan op zondagochtend, en dan een chicken en waffles tent opzoeken waar ze live gospel zingen :).
De voorpret is in elk geval al leuk!

Ik zit met mijn hotel om de hoek bij het ESB in Korea Town komende dinsdag, heb er zo'n zin in! Morgen naar Brussel en dan dinsdag vliegen :D. Vrijdag in de kroon van het Vrijheidsbeeld, zo cheesy maar wel tof.
is het statue of liberty gewoon open tijdens de shutdown?
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2019 @ 09:57:02 #117
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_184527612
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2019 23:01 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

is het statue of liberty gewoon open tijdens de shutdown?
Ja de stad New York heeft een speciaal potje voor dit soort gedoe. Er zijn slechts een handjevol musea niet open, en dat zijn in principe vrij kleine musea waar mijn interesse niet ligt. Lucky me haha :D
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Veel plezier alvast! O+
Thanks O+
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:34 schreef Esje-lief het volgende:
Have fun!!!
Bedankt!
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_184527889
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:24 schreef Skaai het volgende:

Ik zit met mijn hotel om de hoek bij het ESB in Korea Town komende dinsdag, heb er zo'n zin in! Morgen naar Brussel en dan dinsdag vliegen :D. Vrijdag in de kroon van het Vrijheidsbeeld, zo cheesy maar wel tof.
10 jaar geleden ook daar gezeten en dat is wat mij betreft de perfecte uitvalsbasis om overal lekker snel te kunnen komen door het knooppunt aan metrolijnen dat daar samenkomt. Verder kun je van daaruit ook heel makkelijk lopen richting Lower Manhattan of Times Square / Rockefeller Center.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_184536572
quote:
17s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:57 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja de stad New York heeft een speciaal potje voor dit soort gedoe. Er zijn slechts een handjevol musea niet open, en dat zijn in principe vrij kleine musea waar mijn interesse niet ligt. Lucky me haha :D

[..]

Thanks O+

[..]

Bedankt!
Morgen pak sneeuw verwacht, ik hoop dat je vliegtuig daar geen hinder onder vind.
pi_184537622
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:19 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Morgen pak sneeuw verwacht, ik hoop dat je vliegtuig daar geen hinder onder vind.
Wordt gewoon regen hoor
pi_184539569
quote:
17s.gif Op maandag 21 januari 2019 09:57 schreef Skaai het volgende:

[..]

Ja de stad New York heeft een speciaal potje voor dit soort gedoe. Er zijn slechts een handjevol musea niet open, en dat zijn in principe vrij kleine musea waar mijn interesse niet ligt. Lucky me haha :D

[..]

Thanks O+

[..]

Bedankt!
oh, mooi.
ik heb zelf ook een paar jaar geleden in de kroon gestaan, het is wat krap allemaal maar bijzonder om daar te staan

quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 19:04 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Wordt gewoon regen hoor
hier in NL en Belgie verwachten ze sneeuw

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2019 20:20:58 ]
pi_184540025
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:24 schreef Skaai het volgende:
Ik had heel braaf voor mijn stedentrip Barcelona een planning gemaakt; na 2 dagen had ik alles er doorheen gejaagd en ben ik relaxed gaan rondlopen. Een planning in zo'n grote stad is een mooie leidraad maar laat je er niet door leiden, je gaat zoveel andere leuke plekjes tegenkomen wat je ook de moeite waard gaat vinden.
Little Italy ben je zo doorheen hoor, is eigenlijk een hele grote straat met niet veel spannends. Als je wat lokale cultuur wilt opsnuiven zou ik naar Harlem gaan op zondagochtend, en dan een chicken en waffles tent opzoeken waar ze live gospel zingen :).
De voorpret is in elk geval al leuk!

Ik zit met mijn hotel om de hoek bij het ESB in Korea Town komende dinsdag, heb er zo'n zin in! Morgen naar Brussel en dan dinsdag vliegen :D. Vrijdag in de kroon van het Vrijheidsbeeld, zo cheesy maar wel tof.
Dat vond ik dus ook met Barcelona. Heerlijke stad om gewoon doelloos doorheen te lopen en om je heen te kijken :)
  † In Memoriam † woensdag 23 januari 2019 @ 07:38:53 #123
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_184566492
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 18:19 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Morgen pak sneeuw verwacht, ik hoop dat je vliegtuig daar geen hinder onder vind.
Nergens last van gehad gelukkig, mijn ouders vlogen vanaf Amsterdam en die hadden zo'n 1,5 uur vertraging.
Hotel is super, ruime kamer en ze hebben aan ons verzoek voldaan, we wilden graag kamers aan de straat kant. Vandaag regen dus dat wordt musea bezoeken :P
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  Eindredactie Games woensdag 23 januari 2019 @ 07:48:18 #124
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184566571
1,5 uur het Vrijheidsbeeld zien is wat krap. De boot gaat om het half uur, en het museum wat op dat andere eiland staat duurt ook een half uur.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Eindredactie Games woensdag 23 januari 2019 @ 07:51:53 #125
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184566596
Ik had trouwens deze pass besteld een paar maanden geleden
https://www.sightseeingpass.com/en/new-york

Uiteindelijk zo 150 dollar mee bespaart en heel wat lange wachtrijen mee geskipped.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  woensdag 23 januari 2019 @ 08:01:52 #126
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_184566677
Ik gooi meestal de maanden voordat we ergens heen gaan "alles" wat we willen zien in een Google Map. Dan weekje ervoor even globaal kijken wat bij elkaar zit. Maak vervolgens een kopie van die kaart waar ik alles wat we gezien hebben elke dag uit gooi.

New York december:
https://www.google.com/ma(...)lp4mgPey&usp=sharing

Bijbehorende blog:
http://nyc018.blogspot.com/

We zijn de laatste dag 's ochtends naar Intrepid Air Museum gegaan. Dat is nog best geinig als je je nog een ochtendje moet vermaken (en je rond midtown zit met je hotel).
9/11 Museum en One WTC had ik ter pekke op mobiel kaarten voor gekocht (eerst voor One WTC, daar kon je zo doorlopen. En bovenop One WTC voor de 9/11-bende (waar je anders 45 minuten buiten in de rij moest staan).
Haters everywhere but I don't really care.
pi_184940828
Weet er iemand waar je een goede kaartje kan vinden waar de subway lijnen opstaan?
pi_184941144
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet er iemand waar je een goede kaartje kan vinden waar de subway lijnen opstaan?
even zoeken op new york subway map offline app :)
pi_184941197
quote:
1s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:04 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

even zoeken op new york subway map offline app :)
bedankt maar had eerst moeten googlen voor ik die vraag hier had gesteld :P
pi_184942745
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 18:06 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

bedankt maar had eerst moeten googlen voor ik die vraag hier had gesteld :P
haha :)
pi_184954707
Komend weekend vlieg ik samen met iemand naar Newark. Ik heb nog een geldige ESTA verklaring, maar mijn reisgenoot reist voor de eerste keer met zijn ESTA. Kunnen we samen blijven tijdens het immigration proces?

[ Bericht 9% gewijzigd door Nia op 11-02-2019 14:33:19 ]
  Eindredactie Games maandag 11 februari 2019 @ 14:50:20 #132
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184955111
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:26 schreef Nia het volgende:
Komend weekend vlieg ik samen met iemand naar Newark. Ik heb nog een geldige ESTA verklaring, maar mijn reisgenoot reist voor de eerste keer met zijn ESTA. Kunnen we samen blijven tijdens het immigration proces?
je zult toch achter elkaar moeten staan, tenzij je getrouwd en/of familie van elkaar bent. En zelfs dan gaat het goed, want mijn vrouw en ik hadden dezelfde situatie. Zij kreeg de vragen waarom ze voor een tweede keer kwam binnen dezelfde ESTA aanvraag, en ik kreeg geen vragen.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 11 februari 2019 @ 15:05:24 #133
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_184955332
Als jij een esta hebt kan je via die APC machines. Scheelt tijd. Maar toch op elkaar wachten dus dan gewoon in de normale rij aansluiten.
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games maandag 11 februari 2019 @ 15:20:25 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184955515
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:05 schreef matthijst het volgende:
APC
Moeten ze er wel zijn op Newark. Niet elke Terminal heeft ze nog.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184955624
Op de US Customs and Border Protection website staat dat Newark ze inmiddels ook al heeft. Ik heb er in 2017 op LAX voor het eerst kennis mee gemaakt.
  maandag 11 februari 2019 @ 17:04:33 #136
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_184957107
quote:
4s.gif Op maandag 11 februari 2019 15:20 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Moeten ze er wel zijn op Newark. Niet elke Terminal heeft ze nog.
In december nog wel ;)

Bij veel luchthavens inmiddels:
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
Haters everywhere but I don't really care.
  Eindredactie Games maandag 11 februari 2019 @ 17:41:29 #137
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_184957708
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 17:04 schreef matthijst het volgende:

[..]

In december nog wel ;)

Bij veel luchthavens inmiddels:
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/apc
ik zocht hem op terminal b van Newark, maar toen waren ze er nog niet. Op TripAdvisor konden ze hem ook al niet vinden, ondanks dat het wel op de website stond.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_184981933
Ik zit te denken aan een bezoekje aan Bronx zoo. Is dat de moeite waard? lijkt me een grote dierentuin.
pi_184981990
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2019 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik zit te denken aan een bezoekje aan Bronx zoo. Is dat de moeite waard? lijkt me een grote dierentuin.
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, als je graag naar dierentuinen gaat zou ik er zeker heen gaan.
De gorillas daar zijn wel baas
pi_185139270
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2019 17:50 schreef capuchon_jongen het volgende:
Weet er iemand waar je een goede kaartje kan vinden waar de subway lijnen opstaan?
Kijk eens of je de Citymapper app kunt downloaden, werkt perfect voor al je reizen in NY.

Ik zelf woon sinds September in Hells Kitchen, leuk dit topic te doen. Zal het wat in de gaten houden zodat ik wellicht wat local tips kan geven. Zijn er toevalliger nog andere Fokkers hier die in NY wonen of hier voor langere tijd zijn?
pi_185174883
Weer terug uit New York. Ik vond het heel bijzonder om op Brooklyn Bridge te lopen met maar een paar andere bezoekers. Vanwege President's Day was het namelijk erg rustig in het gebied rond Civic Centre. Bovendien was het miezerig weer met uitzicht op maar een halve One World Trade Center. Een vraagje aan degenen die er wonen: waar doen jullie je dagelijkse boodschappen? Ik heb dit keer eens gelet op de prijzen van bijvoorbeeld shampoo of wc-papier. Die liggen echt veel hoger dan hier.
pi_185186664
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:02 schreef Nia het volgende:
Weer terug uit New York. Ik vond het heel bijzonder om op Brooklyn Bridge te lopen met maar een paar andere bezoekers. Vanwege President's Day was het namelijk erg rustig in het gebied rond Civic Centre. Bovendien was het miezerig weer met uitzicht op maar een halve One World Trade Center. Een vraagje aan degenen die er wonen: waar doen jullie je dagelijkse boodschappen? Ik heb dit keer eens gelet op de prijzen van bijvoorbeeld shampoo of wc-papier. Die liggen echt veel hoger dan hier.
Dat kost inderdaad een stuk meer dan in NL..net als dat je huur een stuk hoger ligt. Daarentegen verdienen de meeste mensen een stuk meer. Had je verwacht dat het Nederlandse prijzen zouden zijn?
pi_185190362
Ik was me er inderdaad niet zo van bewust dat prijzen van dagelijkse boodschappen/eten in New York hoger liggen. Het viel me op dat bijvoorbeeld 6 Babybel kaasjes en een reep Lindt 85% chocolade flink duurder zijn dan hier in NL.
Voor onze 2 Big Mac's betaalden we $11,95 (= ¤10,54). Hier in NL kosten 2 Big Mac's ¤6.90 (= $7,83)
pi_185198163
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 11:59 schreef Nia het volgende:
Ik was me er inderdaad niet zo van bewust dat prijzen van dagelijkse boodschappen/eten in New York hoger liggen. Het viel me op dat bijvoorbeeld 6 Babybel kaasjes en een reep Lindt 85% chocolade flink duurder zijn dan hier in NL.
Voor onze 2 Big Mac's betaalden we $11,95 (= ¤10,54). Hier in NL kosten 2 Big Mac's ¤6.90 (= $7,83)
Beetje fatsoenlijk vers gebakken brood kost 6 a 9$....

Simpelweg komt het er gewoon op neer dat als je niet redelijk verdient hier, het erg taai is..
pi_185202063
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 17:02 schreef Nia het volgende:
Weer terug uit New York. Ik vond het heel bijzonder om op Brooklyn Bridge te lopen met maar een paar andere bezoekers. Vanwege President's Day was het namelijk erg rustig in het gebied rond Civic Centre. Bovendien was het miezerig weer met uitzicht op maar een halve One World Trade Center. Een vraagje aan degenen die er wonen: waar doen jullie je dagelijkse boodschappen? Ik heb dit keer eens gelet op de prijzen van bijvoorbeeld shampoo of wc-papier. Die liggen echt veel hoger dan hier.
Goedkope opties zijn er niet echt.. Trader Joe's valt qua prijs behoorlijk mee, maar ik ga daar eigenlijk nooit heen omdat het altijd belachelijk druk is (letterlijk 20-30 minuten in de rij staan bij de kassa).

Target is ook wel goed te doen qua prijs, voor verdere (klein) boodschappen haal ik wat bij een kleinere winkel hier in de buurt (Brooklyn Fare of Sunac) en bestel ik boodschappen via Amazon Prime (gaat via Wholefoods) en 1x per week HelloFresh (kost USD 60 voor drie maaltijden voor twee personen).
pi_185216318
We hebben onze boodschappen voornamelijk bij Target gehaald. Er was ook een Key Food, maar dat was weer een aardig stuk verder lopen vanaf ons appartement. Wholefoods zat een blok verderop. Die is goed te doen voor een bak lekker warm eten, maar de boodschappen zijn er werkelijk belachelijk duur.
pi_185216819
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 17:01 schreef Nia het volgende:
We hebben onze boodschappen voornamelijk bij Target gehaald. Er was ook een Key Food, maar dat was weer een aardig stuk verder lopen vanaf ons appartement. Wholefoods zat een blok verderop. Die is goed te doen voor een bak lekker warm eten, maar de boodschappen zijn er werkelijk belachelijk duur.
Zie je direct waarom Amerikanen zo snel zo dik worden. Gezond, voedzaam eten is reteduur en snelle hap/diepvries maaltijden super goedkoop. In NYC lopen mensen grotendeels nog maar als je in Kentucky/Georgia woont en alles met de auto doet tot aan pinnen toe en enige beweging die je krijgt die is van de auto naar de voordeur waarna je pizza besteld wordt je al snel obese. Over de porties nog maar niet te spreken ;)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_185216957
De hipster klanten van de Whole Foods zien er slank uit, maar de Afro-Americans aan de kassa's waren veelal obese.
pi_185222166
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2019 17:31 schreef Nia het volgende:
De hipster klanten van de Whole Foods zien er slank uit, maar de Afro-Americans aan de kassa's waren veelal obese.
Zit een “klein” verschil in inkomen tussen de gemiddelde wholefoods klant en de medewerkers daar....bij de gemiddelde mcdonalds hier is dat verschil weer veel kleiner :-)
pi_185282049
quote:
11s.gif Op zaterdag 19 januari 2019 12:00 schreef #ANONIEM het volgende:

[..]

Precies.
Ik hou sowieso van het uitzicht op skylines.. ik kan daar geen genoeg van krijgen _O_
Ook zou ik bijvoorbeeld naar Long Island gaan ipv madam tussauds om vanaf daar naar de skyline te kijken, of een ticket kopen voor one world observery of naar een wedstrijd van de brooklyn nets ofzo gaan voor hetzelfde geld

maarja dat is natuurlijk allemaal persoonlijk
Of ga aan het water zitten in Williamsburg voor een uitzicht op NYC. Is een levendig parkje. En bovenal een hele hippe wijk.
pi_185318179
Op Roosevelt Island kun je genieten van het uitzicht op Midtown. En ook de skyline van Long Island City is er vanaf de heuvel te zien.
  zondag 3 maart 2019 @ 20:05:00 #152
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_185369256
Zijn er mensen bij een musical geweest? Ik denk erover om bijvoorbeeld naar Aladdin te gaan, maar moet ik nu al kaarten kopen? Of in New York op de dag zelf?
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_185369324
Wij zijn naar Book of Mormon geweest en hebben vooraf kaarten gekocht. Je kan prima in de rij staan voor dat cheap ticket office maar daar hadden we geen zin in.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 3 maart 2019 @ 20:09:13 #154
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_185369367
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er mensen bij een musical geweest? Ik denk erover om bijvoorbeeld naar Aladdin te gaan, maar moet ik nu al kaarten kopen? Of in New York op de dag zelf?
Wij zijn in 2014 bij The Lion King geweest, gewoon vooraf tickets gekocht, grootste kans op grootste aanbod stoelen. Ter plekke kan ook, maar kan altijd al uitverkocht zijn. Of ze hebben enkel kutplekken. Die dan wel weer goedkoper kunnen worden aangeboden soms (ter plekke).

Sowieso een grote aanrader om een keer te doen, musical op Broadway gaf echt wel een speciaal gevoel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_185369526
Inderdaad. Nog los van dat het een gave musical was is die sfeer op Broadway toch wel apart. En het rare dat je vanaf de straat direct de zaal inloopt is ook best bizar.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_185373656
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2019 20:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er mensen bij een musical geweest? Ik denk erover om bijvoorbeeld naar Aladdin te gaan, maar moet ik nu al kaarten kopen? Of in New York op de dag zelf?
Het ligt eraan welke musical je wil. Sommige zijn te koop met korting onder de rode trap, maar daar staat vaak een lange rij. Wij hebben meegedaan aan een online lottery waarbij je kans hebt om voor de avond erna goedkope kaarten 'te winnen', en toen voor $35 kaartjes voor Something Rotten gewonnen (Book of Mormon was de 1e keuze, maar daar hadden we pech, dit was onze tweede keuze). Kaartjes moet je online betalen en zelf printen, maar wij zijn gewoon langs het theater gelopen en konden ze daar zonder bewijs of wat dan ook gewoon voor die prijs kopen. Wellicht dat het op de bluf dus ook gewoon lukt.

Maar goed, beslis dus eerst welke musicals je uberhaupt interessant vindt. Hier viel daardoor 80% al af.

En het leukste van een paar dagen New York vond ik overigens het bijwonen van de opnames van een tv-show. Helaas geen Tonight Show, maar The Late show was een prima vervanger. Als je al weet wanneer je er bent kun je proberen daar kaartjes voor te krijgen, en die zijn gratis. Ze zijn alleen wel heel snel op, dus zorg dat je daar op tijd bij bent wanneer ze beschikbaar worden (gaat per maand). En het meemaken is sowieso erg leuk, zelfs al heb je onbekende gasten en een baggerband als afsluiting.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_185387846
Wij zijn vorig jaar bij de westkust van Amerika geweest en daardoor verliefd geworden op Amerika.

Nu twijfelen of we volgend jaar een rondreis willen maken in Canada (2.5e week) of Florida (2.5e week) of rondom New York (2.5e week). Nu zie ik vooral mensen die een stedentrip doen naar New York en het niet als onderdeel van een mooie roadtrip.

Wat zouden jullie aanraden als je 2.5e week de tijd hebt voor een roadtrip. New York meepakken in de roadtrip of een keer een weekje naar New York?

Alvast bedankt voor jullie mening!
  maandag 4 maart 2019 @ 20:44:46 #158
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_185390900
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:35 schreef WeCanDoIt het volgende:
Wij zijn vorig jaar bij de westkust van Amerika geweest en daardoor verliefd geworden op Amerika.

Nu twijfelen of we volgend jaar een rondreis willen maken in Canada (2.5e week) of Florida (2.5e week) of rondom New York (2.5e week). Nu zie ik vooral mensen die een stedentrip doen naar New York en het niet als onderdeel van een mooie roadtrip.

Wat zouden jullie aanraden als je 2.5e week de tijd hebt voor een roadtrip. New York meepakken in de roadtrip of een keer een weekje naar New York?

Alvast bedankt voor jullie mening!
Nooit echt verdiept in de natuur rondom NYC, dus daar ga ik geen uitspraken over doen. Ik kan je wel aanraden om echt een volle week te pakken voor NYC. Wij gaan vaak zelfs negen dagen en zelfs dan zie je niet alles.

Washington is ook erg mooi en makkelijk te combineren met NYC. Kan ook een leuke vakantie zijn.

Als ik de keuze had zou ik West Canada pakken overigens, lijkt me prachtig.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_185391239
Canada!!!
  maandag 4 maart 2019 @ 22:13:26 #160
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_185393682
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:35 schreef WeCanDoIt het volgende:
Wij zijn vorig jaar bij de westkust van Amerika geweest en daardoor verliefd geworden op Amerika.

Nu twijfelen of we volgend jaar een rondreis willen maken in Canada (2.5e week) of Florida (2.5e week) of rondom New York (2.5e week). Nu zie ik vooral mensen die een stedentrip doen naar New York en het niet als onderdeel van een mooie roadtrip.

Wat zouden jullie aanraden als je 2.5e week de tijd hebt voor een roadtrip. New York meepakken in de roadtrip of een keer een weekje naar New York?

Alvast bedankt voor jullie mening!
Wij hebben in 2017 een stedentrip daar gedaan. Landen op JFK, toen auto naar Jersey Shore, Lancaster, Philadelphia. Van Philadelphia met bus naar Washington. Toen met vliegtuig naar Boston en met de trein naar NYC. In NYC hebben we 7 dagen gezeten.
Ik kan dan iets via PM sturen als je dat wil :)
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_185398186
Bedankt voor jullie reacties.

@automatic_ graag! Ik ben wel benieuwd naar je reis want klinkt erg aantrekkelijk.

Ik ben op dit moment 23 jaar. Nu zat ik voor een huurauto te kijken maar wat zijn die krengen duur als je geen 25 bent...
  dinsdag 5 maart 2019 @ 08:51:38 #162
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_185398933
Ik ga je een PM sturen :)
Die stedentrip kan je in principe ook in z'n geheel met OV doen.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 5 maart 2019 @ 09:57:27 #163
194695 franklop
Fran knock
pi_185399922
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2019 08:51 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga je een PM sturen :)
Die stedentrip kan je in principe ook in z'n geheel met OV doen.
Ik heb (in 2009 dat wel) onderstaande reis gedaan ook wel aanrader qua 'stedentrip'

Boston
NY
Washington
Toronto
Niagara Falls
Montreal
Boston

Het stuk Washington --> Toronto was per vliegtuig en Niagara Falls --> Montreal met de trein. Rest van de reis met de greyhound bus gedaan en was goed te doen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 7 maart 2019 @ 07:33:21 #164
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_185445828
Ook wij gaan voor onze tweede keer naar NYC, dit keer verblijven we in Williamsburg.
De vorige keer was al weer 6 jaar geleden, toen zaten we in een schamele AirBnB in Bedford Stuyvesant, destijds nog niet zo onderhevig aan gentrificatie als nu en voornamelijk gevuld met hamburgertenten en bijzonder uitziend volk dat de hele dag op straat hing.

Williamsburg ziet er nu bijzonder aantrekkelijk uit qua winkels,restaurants, (sky)bars enz.
We verblijven in The Hoxton 8-)


"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_185459133
Williamsburg is echt een mega leuke wijk. Have fun!
  Redactie Frontpage donderdag 28 maart 2019 @ 22:37:06 #166
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_185907133
quote:
17s.gif Op zondag 20 januari 2019 22:24 schreef Skaai het volgende:
Ik had heel braaf voor mijn stedentrip Barcelona een planning gemaakt; na 2 dagen had ik alles er doorheen gejaagd
Aan wat? :o
  Moderator zaterdag 30 maart 2019 @ 14:42:35 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_185934368
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 18:35 schreef WeCanDoIt het volgende:
Wij zijn vorig jaar bij de westkust van Amerika geweest en daardoor verliefd geworden op Amerika.

Nu twijfelen of we volgend jaar een rondreis willen maken in Canada (2.5e week) of Florida (2.5e week) of rondom New York (2.5e week). Nu zie ik vooral mensen die een stedentrip doen naar New York en het niet als onderdeel van een mooie roadtrip.

Wat zouden jullie aanraden als je 2.5e week de tijd hebt voor een roadtrip. New York meepakken in de roadtrip of een keer een weekje naar New York?

Alvast bedankt voor jullie mening!
Wij hebben in 2016 een roadtrip gedaan met als startpunt Toronto en als eindpunt NY, dat kan inderdaad prima! Met name de natuur in New England (vooral Maine, Vermont en New Hampshire) is prachtig en al helemaal als je dit in de herfst doet (fall foliage). We zijn toen 4 dagen in NY geweest en dat was prima te doen ^O^
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:47:28 #168
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_186068124
Wat doen jullie met contact geld? Ter plekke pinnen, vooraf via GWK?

Het lijkt me wel handig om wat contanten te hebben voor bijvoorbeeld fooi aan de taxi-chauffeur.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 6 april 2019 @ 15:59:21 #169
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_186068240
Pin altijd daar op het vliegveld :)
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 6 april 2019 @ 17:56:45 #170
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_186069678
En hou er maar vast rekening mee dat je bij elke bank/automaat een paar $ extra kwijt bent (naast je eigen bankkosten).
pi_186071010
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 17:56 schreef vuvuzela het volgende:
En hou er maar vast rekening mee dat je bij elke bank/automaat een paar $ extra kwijt bent (naast je eigen bankkosten).
Ja maar valt best mee, en in de winkels ed kun je prima met je pinpas betalen itt in Canada.
pi_186071407
quote:
5s.gif Op zaterdag 6 april 2019 15:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat doen jullie met contact geld? Ter plekke pinnen, vooraf via GWK?

Het lijkt me wel handig om wat contanten te hebben voor bijvoorbeeld fooi aan de taxi-chauffeur.
Op schiphol kan je het ook pinnen bij een abn amro machine en de rest heb ik gewoon in NY zelf gedaan
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186175685
Wat is wijsheid... binnenkort gaan we naar NY. We komen smiddags rond half 6 aan. Hotel zit vlakbij Time Square. Een taxi nemen of met de trein?
pi_186176577
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Op schiphol kan je het ook pinnen bij een abn amro machine
De grootste scam-machine van Nederland :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_186183078
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 16:16 schreef linebear het volgende:
Wat is wijsheid... binnenkort gaan we naar NY. We komen smiddags rond half 6 aan. Hotel zit vlakbij Time Square. Een taxi nemen of met de trein?
Hoeveel comfort wil je en hoeveel wil je er aan uitgeven?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_186200187
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 22:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Hoeveel comfort wil je en hoeveel wil je er aan uitgeven?
Taxi is natuurlijk het fijnst. Geen gedoe met overstappen etc. Maar ja, geen zin om in files te komen of zo
pi_186200682
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 23:01 schreef linebear het volgende:

[..]

Taxi is natuurlijk het fijnst. Geen gedoe met overstappen etc. Maar ja, geen zin om in files te komen of zo
1) round die tijd is er natuurlijk wel een boel verkeer maar staan de files vooral de andere kant op

2) kom je op JFK aan? Vanaf (en naar) JFK is het een standaardbedrag voor de taxi dus boeit het ook wat minder als het iets langer duurt
pi_186200817
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2019 17:18 schreef RipCity het volgende:

[..]

De grootste scam-machine van Nederland :D
Kan best?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_186234618
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2019 23:25 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

1) round die tijd is er natuurlijk wel een boel verkeer maar staan de files vooral de andere kant op

2) kom je op JFK aan? Vanaf (en naar) JFK is het een standaardbedrag voor de taxi dus boeit het ook wat minder als het iets langer duurt
JFK idd... dan nemen we een taxi :)
  woensdag 1 mei 2019 @ 00:16:28 #180
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_186531433
Ik wil over een week of 3 een dag of 4 á 5 naar NY gaan. *O*
Zijn tickets voor de bekende toeristen-doelen zoals Empire state building en Vrijheidsbeeld ter plekke te koop of moet zoiets vooruit gereserveerd of aangekocht worden?
Wie dit leest is gek
pi_186535102
Empire state kun je als je het juiste moment kiest wel aan de deur doen. Maar voor Vrijheidsbeeld en Ellis Island zou ik wel vooraf regelen. Zeker als je de crown in wil van lady liberty.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  woensdag 1 mei 2019 @ 17:36:13 #182
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_186544170
quote:
2s.gif Op woensdag 1 mei 2019 09:54 schreef Karstman het volgende:
Empire state kun je als je het juiste moment kiest wel aan de deur doen. Maar voor Vrijheidsbeeld en Ellis Island zou ik wel vooraf regelen. Zeker als je de crown in wil van lady liberty.
Thanks. Weet nog niet of ik dat wil maar heb je een tip voor een site waar dit soort tickets en andere te regelen zijn?
En wat zou ik als toerist absoluut niet mogen missen in Manhattan?
Wie dit leest is gek
pi_186545117
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Thanks. Weet nog niet of ik dat wil maar heb je een tip voor een site waar dit soort tickets en andere te regelen zijn?
En wat zou ik als toerist absoluut niet mogen missen in Manhattan?
Eileen's Cheesecake en een peperoni slice van Ben's pizzeria, allebei in SoHo.
pi_186558267
quote:
99s.gif Op woensdag 1 mei 2019 17:36 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Thanks. Weet nog niet of ik dat wil maar heb je een tip voor een site waar dit soort tickets en andere te regelen zijn?
En wat zou ik als toerist absoluut niet mogen missen in Manhattan?
Wij hadden zo'n ding: https://www.partner.viato(...)0NYC?SUBPUID=nycpass
En volgens mij hadden we vrijhijdsbeeld gewoon via hun eigen site geboekt.

En wat moet je niet missen, tja New York is zo groot en zo divers er is voor elk wat wils, ik zou zeggen akker een paar deeltjes van dit topic door en je vind tips genoeg.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_186793138
Over minder dan 3 weken ga ik weer *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_186794701
Ik ben er over 9 dagen *O*
pi_186811440
Nog 15 dagen *O*
pi_186812751
Ook hier is besloten dat we (eindelijk) naar New York gaan aankomende zonder. Heeft iemand nog een gouden tip qua accommodatie? Vooral gebaseerd op prijs/kwaliteit verhouding. Als het in een veilige wijk ligt en je er normaal kunt slapen voldoet het al aan de eisen! (4 persoonskamer)
  maandag 13 mei 2019 @ 19:00:32 #189
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_186812776
Yotel is ons heel goed bevallen. Klein doch betaalbaar en super qua ligging.
Flesje bier
pi_186814205
nog 6 weken..... wordt flink feesten :) oa Melissa Etheridge op Time Square
  zaterdag 25 mei 2019 @ 01:16:41 #191
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_187075239
Ben er nu een paar dagen en al een hele zooi aan highlights gezien en bezocht.
De grootste hindernis wan nog de aankomt op JFK:
Geland om 17.00.
Geen gate vrij tot 18.00
In de rij voor de douane waar 300 passagiers x 10 vingers gescand moesten worden. 15 hokjes waarvan 2 in bedrijf. Toen was het 20.30.
Naar de ground transportation desk met de shuttle voucher van TUI. Hadden ze nooit van gehoord. No idea. Daar is de uitgang.
Wie dit leest is gek
pi_187080170
Ik snap ook niet waarom het altijd zo lang moet duren in de VS.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 13:49:37 #193
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_187080198
Wij stonden in januari binnen een uur na touchdown buiten op JFK :@
Flesje bier
pi_187084263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 13:49 schreef Gezicht het volgende:
Wij stonden in januari binnen een uur na touchdown buiten op JFK :@
Daar teken ik dinsdag voor. Want we zullen al belachelijk vroeg naar Schiphol moeten vertrekken vanwege die staking, het zou fijn zijn als het dan op JFK een beetje vlotjes verloopt.
Ik mag bij KLM zelfs gratis omboeken of annuleren (wat we niet gaan doen, alles is immers geboekt en geregeld). Ze verwachten blijkbaar heel wat problemen.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:15:19 #195
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_187084305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:11 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Daar teken ik dinsdag voor. Want we zullen al belachelijk vroeg naar Schiphol moeten vertrekken vanwege die staking, het zou fijn zijn als het dan op JFK een beetje vlotjes verloopt.
Ik mag bij KLM zelfs gratis omboeken of annuleren (wat we niet gaan doen, alles is immers geboekt en geregeld). Ze verwachten blijkbaar heel wat problemen.
Jullie gaan met het OV naar Schiphol? Auto geen optie? Ik zou het er ook niet op wagen met die stakingen namelijk.
Flesje bier
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:26:27 #196
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187084420
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:11 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Daar teken ik dinsdag voor. Want we zullen al belachelijk vroeg naar Schiphol moeten vertrekken vanwege die staking, het zou fijn zijn als het dan op JFK een beetje vlotjes verloopt.
Ik mag bij KLM zelfs gratis omboeken of annuleren (wat we niet gaan doen, alles is immers geboekt en geregeld). Ze verwachten blijkbaar heel wat problemen.
Als je met OV gaat kan je altijd overwegen om de avond vooraf al richting Schiphol te gaan en daar hotel te boeken. Geeft ons altijd wel een rustig gevoel, zelfs als we pas 's middags vliegen. Dan ben je er in ieder geval al.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187084642
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je met OV gaat kan je altijd overwegen om de avond vooraf al richting Schiphol te gaan en daar hotel te boeken. Geeft ons altijd wel een rustig gevoel, zelfs als we pas 's middags vliegen. Dan ben je er in ieder geval al.
Dit. En sowieso kan je 's avonds/'s nachts prima vertoeven op Schiphol. Er is niet veel open maar in een hoekje met een ipad/laptop een beetje FOK!ken ofzoiets is wel oke. Beetje slapen, beetje de slaap uitstellen. In het vliegtuig oordopjes in en gewoon 4-5 uur lang maximaal slapen. Wanneer je wakker bent, vlieg je al boven Canada of de USA _O_
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_187084679
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 01:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ben er nu een paar dagen en al een hele zooi aan highlights gezien en bezocht.
De grootste hindernis wan nog de aankomt op JFK:
Geland om 17.00.
Geen gate vrij tot 18.00
In de rij voor de douane waar 300 passagiers x 10 vingers gescand moesten worden. 15 hokjes waarvan 2 in bedrijf. Toen was het 20.30.
Naar de ground transportation desk met de shuttle voucher van TUI. Hadden ze nooit van gehoord. No idea. Daar is de uitgang.
Wij hebben ook 2 en een half uur in de rij gestaan voor customs. Onze koffers stonden al samen naast de band, de rest was al weg. Soms heb je gewoon pech.
Een pijnlijke anus is niet fijn
Een geknede kut van marsepein
pi_187084701
Ik begrijp oprecht niet wat men zo leuk vindt aan NYC om hier meerdere malen heen te gaan. Het is leuk voor een weekje en dan heb je het wel gezien....
pi_187087717
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je met OV gaat kan je altijd overwegen om de avond vooraf al richting Schiphol te gaan en daar hotel te boeken. Geeft ons altijd wel een rustig gevoel, zelfs als we pas 's middags vliegen. Dan ben je er in ieder geval al.
Dan moet je het niet overwegen, dan moet je het doen aangezien er niks rijdt dinsdag ;)

Ik reis nooit met het OV, maar dit levert voor automobilisten natuurlijk ook heel veel problemen op. Het is niet voor niets dat Schiphol een kort geding aan wil spannen. Het is een piekdag en als iedereen dan met de auto komt loopt de boel vast. Het is een uurtje rijden voor ons normaliter, we gaan nu (veel) eerder weg. Met 'belachelijk vroeg' bedoelde ik niet de tijd an sich, maar het tijdstip van vertrek van huis.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 22:15:10 #201
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187088457
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 21:39 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:

[..]

Dan moet je het niet overwegen, dan moet je het doen aangezien er niks rijdt dinsdag ;)

True :P Zo bedoelde ik het ook.

quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:44 schreef xminator het volgende:
Ik begrijp oprecht niet wat men zo leuk vindt aan NYC om hier meerdere malen heen te gaan. Het is leuk voor een weekje en dan heb je het wel gezien....
Wij zijn er nu drie keer geweest in een paar jaar tijd. Bezienswaardigheden blijven mooi (vooral Top of the Rock en Central Park blijven favorieten) en het hele sfeertje is gewoon leuk. Zelfde met Los Angeles en Washington bijvoorbeeld. San Francisco waarschijnlijk ook, maar we zijn daar maar een paar daagjes geweest. Ik moet wel toegeven dat het steeds moeilijker wordt om zo'n vakantie te verantwoorden naar onszelf though; voor een weekje ben je al gauw rond de 2500 kwijt (minstens 4 sterren hotel en we zitten graag centraal) en dat voor steden die we al meermaals gezien hebben. Maar blijft leuk, dus tja.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:10:12 #202
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187089688
Ik zeg elke keer weer: "nou, New York heb ik nu echt wel gezien." Maar na een paar jaar begint het toch weer te kriebelen. Vind het gewoon lekker om daar rond te sjokken. De sfeer, de straatgeluiden. Vaak wat te beleven (concerten, sportwedstrijden). Winkelen.
Voor op en neer is het bizar duur. Nu ook een paar keer achter een zomervakantie in de VS aangeplakt. Dan scheelt het al in ticketprijs.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_187091588
Ik ben net terug van Boston en New York. Was in Boston voor 'n vierdaags festival vorig weekend en tja New York is dan redelijk dichtbij en met megabus voor 'n dollar enkele reis, ben je er dus 'n paar daagjes meegepakt.

Was m'n tweede keer New York, was er dinsdagochtend tm donderdagavond dus heb best rustig aan gedaan. Ben voor eerst naar broadway musicals geweest naar Beetlejuice en Tootsie (Santino Fontana O+ kende hem van de serie crazy ex girlfriend, heb 'm ook na de show gesproken bij de stagedoor en ook anderen van de cast, was wel echt tof).

Vanuit hostel 'n tour door the Bronx, naar Brooklyn geweest en vanuit Brooklyn terug naar Manhattan gewandeld, high line, central park. Verder nog 'n beetje gewinkeld en gewoon genoten van het daar zijn.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:56:52 #204
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187184587
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:52 schreef Memento-Mori het volgende:
Ik ben net terug van Boston en New York. Was in Boston voor 'n vierdaags festival vorig weekend en tja New York is dan redelijk dichtbij en met megabus voor 'n dollar enkele reis, ben je er dus 'n paar daagjes meegepakt.

Was m'n tweede keer New York, was er dinsdagochtend tm donderdagavond dus heb best rustig aan gedaan. Ben voor eerst naar broadway musicals geweest naar Beetlejuice en Tootsie (Santino Fontana O+ kende hem van de serie crazy ex girlfriend, heb 'm ook na de show gesproken bij de stagedoor en ook anderen van de cast, was wel echt tof).

Vanuit hostel 'n tour door the Bronx, naar Brooklyn geweest en vanuit Brooklyn terug naar Manhattan gewandeld, high line, central park. Verder nog 'n beetje gewinkeld en gewoon genoten van het daar zijn.
O+ Leuk ook van die musical acteurs.

Wij hebben van 't weekend weer geboekt voor september O+ Vijf volle dagen en nog drie volle dagen Washington DC. Bekende combo voor ons, maar nu al weer zin in. Zat nieuwe dingen die we nog willen zien. En oude favorieten opnieuw :D Wel grappig, twee jaar geleden waren we ook in september in New York...precies dezelfde data :+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 16:02:48 #205
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_187184678
Ik zit te twijfelen of ik (voor ¤150,-) in November heen en weer zal vliegen richting New York. Heb het eigenlijk niet zo op van dit soort massieve steden, maar het is wel een koopje en New York is wel bijzonder. Dusss... Ja of nee doen? Kan ofwel een week gaan ofwel 3-4 dagen.
pi_187185428
Gaan!
Be brave. Be kind.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 17:56:37 #207
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187186603
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:02 schreef Backpackinglife het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik (voor ¤150,-) in November heen en weer zal vliegen richting New York. Heb het eigenlijk niet zo op van dit soort massieve steden, maar het is wel een koopje en New York is wel bijzonder. Dusss... Ja of nee doen? Kan ofwel een week gaan ofwel 3-4 dagen.
Gaan inderdaad! 150 is een koopje. Ook als je niet van de grote steden bent is het wel een ervaring om dr stad iig een keer gezien te hebben :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187188396
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 16:02 schreef Backpackinglife het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik (voor ¤150,-) in November heen en weer zal vliegen richting New York. Heb het eigenlijk niet zo op van dit soort massieve steden, maar het is wel een koopje en New York is wel bijzonder. Dusss... Ja of nee doen? Kan ofwel een week gaan ofwel 3-4 dagen.
Gaan alleen omdat het een koopje is. NYC find ik zelf niet zo bijzonder. Tis de Apple (;)) van de wereldsteden.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 20:20:35 #209
481846 Backpackinglife
Niks toe te voegen!
pi_187188656
Hmm oké tof, thanks! Ik ga het wel beleven dan. Is een week een aanrader (en zijn er nog toffe dingen in de buurt) of is 3-4 dagen en alleen de stad bezoeken wel genoeg? Vast vragen die wel eens zijn gesteld, maar waardeer de input.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 21:18:54 #210
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_187189480
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:20 schreef Backpackinglife het volgende:
Hmm oké tof, thanks! Ik ga het wel beleven dan. Is een week een aanrader (en zijn er nog toffe dingen in de buurt) of is 3-4 dagen en alleen de stad bezoeken wel genoeg? Vast vragen die wel eens zijn gesteld, maar waardeer de input.
De voornaamste attracties zijn toch het zicht op de wolkenkrabbers en het 24/7 straatleven.
Wij hebben vorige week onder andere een fietstocht met (Nederlandse) gids gedaan. Die begint ergens in Brooklyn en gaat dan naar Lower Manhattan.
Er wordt dan regelmatig (elke 10 of 15 minuten) gestopt om wat te vertellen over wat je ziet. Dat was erg interessant.
Wie dit leest is gek
pi_187190627
Eerste keer NYC had ik zoiets van meh. Ik denk door te hoge verwachtingen die ik had omdat iedereen er altijd zoooo lyrisch over is. Nu had ik minder verwachtingen, heb ik andere dingen gedaan en heb ontzettend genoten. O+
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 00:06:36 #212
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187192418
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:20 schreef Backpackinglife het volgende:
Hmm oké tof, thanks! Ik ga het wel beleven dan. Is een week een aanrader (en zijn er nog toffe dingen in de buurt) of is 3-4 dagen en alleen de stad bezoeken wel genoeg? Vast vragen die wel eens zijn gesteld, maar waardeer de input.
Een week :Y het is best een eind vliegen, zonde als je dan zo kort blijft. Je kunt je er prima een week vermaken! Er zijn mensen die het met Washington combineren, misschien is dat nog een optie?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:31:47 #213
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187193022
Ik zou ook een week gaan. Combineren met Washington (zie post MaJo) is ook een aanrader ja. Maar alleen voor NYC zou ik al een week uit trekken een eerste keer. Wij gaan deze keer enkel vijf dagen omdat dit onze vierde keer word en we ook nog paar dagen Washington willen doen. Genoeg in NYC om je een week te vermaken. Centraal Park alleen al :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187225771
Van de week geboekt voor medio oktober. Tiende keer NYC, voor het eerst in een airbnb. Ben heel benieuwd...
pi_187228826
Ik zoek een leuke jazzclub in nyc. Iemand een tip?
  zondag 2 juni 2019 @ 22:44:38 #216
293863 Schnitzels
Met curry
pi_187229628
Vorig jaar eind april eerste keer New York in combi met Airbnb gedaan. Volledig verliefd op die stad.

We zijn nu overal aanbiedingen in de gaten aan het houden. Vorig jaar hadden we met 18-22 graden redelijk weer vanwege de koude wind. Wel was het grotendeels droog.

Nu zie ik veel aanbiedingen van oktober tm maart en ik weet dat het dan een erg koude, gure of wel witte bedoeling kan zijn daar.
Iemand van jullie die beide seizoenen gehad heeft?
- Met zuidelijke groet -
pi_187230970
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:44 schreef Schnitzels het volgende:
Vorig jaar eind april eerste keer New York in combi met Airbnb gedaan. Volledig verliefd op die stad.

We zijn nu overal aanbiedingen in de gaten aan het houden. Vorig jaar hadden we met 18-22 graden redelijk weer vanwege de koude wind. Wel was het grotendeels droog.

Nu zie ik veel aanbiedingen van oktober tm maart en ik weet dat het dan een erg koude, gure of wel witte bedoeling kan zijn daar.
Iemand van jullie die beide seizoenen gehad heeft?
Is totaal niet te voorspellen. Het kan in oktober al heel koud zijn of nog doodleuk 20 graden. Bedenk je alleen wel dat het vaak bij een gelijke temperatuur minder koud is dan in NL (dat echte waterkoud heb je hier nagenoeg nooit nl.)
  maandag 3 juni 2019 @ 00:13:20 #218
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187231107
Paar keer in december/februari geweest en toen vond ik het wel echt fuckin koud soms :D
Die wind in NYC. Brrrrrrrrrrr.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_187231761
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 00:13 schreef matthijst het volgende:
Paar keer in december/februari geweest en toen vond ik het wel echt fuckin koud soms :D
Die wind in NYC. Brrrrrrrrrrr.
Moet je in die tijd toch echt een keer naar Chicago of Toronto gaan ;)
pi_187251439
Nog 3 weken wachten :)
pi_187286848
Terug van 8 dagen New York.

We verbleven in een AC by Marriott hotel. 3 Volwassenen, 7 nachten incl ontbijtbuffet, royaal formaat 4 persoonskamer, ¤1500. Gloednieuw gebouw (is pas sedert oktober open), mooie badkamer, mooie kamer met goede bedden (2x2 persoons en goede kwaliteit slaapbank), koelkast en enorme tv. Gratis water, koffie/thee en fruit (fruit staat in de fitnessruimte die ook geweldig is). Gratis computer met printer beschikbaar, overal stopcontacten met usb poorten (dus tijdens ontbijtbuffet ff telefoon opladen). Op loopafstand van metro, 9/11 memorial en Brooklyn Bridge. Je zit dus wat verder weg van Times Square maar ik vond deze lokatie echt top. We hadden een geweldig uitzicht over de Hudson. En met de metro (metro card voor 7 dagen kost $33) was zelfs het Yankees stadium (hoefde zelfs hiervoor niet over te stappen) nog geen 40 minuten reizen.

En daarnaast is NY natuurlijk gewoon geweldig, onvergetelijke ervaring :)

[ Bericht 0% gewijzigd door JeugdVanTegenwoordig op 06-06-2019 12:28:41 ]
pi_187287555
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:35 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Terug van 8 dagen New York.

We verbleven in een AC by Marriott hotel. 3 Volwassenen, 7 nachten incl ontbijtbuffet, royaal formaat 4 persoonskamer, ¤1500. Gloednieuw gebouw (is pas sedert oktober open), mooie badkamer, mooie kamer met goede bedden (2x2 persoons en goede kwaliteit slaapbank), koelkast en enorme tv. Gratis water, koffie/thee en fruit (fruit staat in de fitnessruimte die ook geweldig is). Gratis computer met printer beschikbaar, overal stopcontacten met usb poorten (dus tijdens ontbijtbuffet ff telefoon opladen). Op loopafstand van metro, 9/11 memorial en Brooklyn Bridge. Je zit dus wat verder weg van Times Square maar ik vond deze lokatie echt top. We hadden een geweldig uitzicht over de Hudson. En met de metro (metro card voor 7 dagen kost $33) was zelfs het Yankees stadium (hoefde zelfs hiervoor niet over te stappen) nog geen 40 minuten reizen.

En daarnaast is NY natuurlijk gewoon geweldig, onvergetelijke ervaring :)
Ligging is in mijn ogen vaak overrated. Net zoals je zegt; met de metro ben je overal binnen no time. En elke buurt heeft wel wat gaafs om te zien.

Het kriebelt hier ook weer enorm. In 2017 voor het laatst geweest, maar nu een dochter van 1,5. Willen waarschijnlijk eerst naar Las Vegas en LA gaan.

Keuzes...
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:43:53 #223
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187287670
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:35 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Ligging is in mijn ogen vaak overrated. Net zoals je zegt; met de metro ben je overal binnen no time. En elke buurt heeft wel wat gaafs om te zien.

Het kriebelt hier ook weer enorm. In 2017 voor het laatst geweest, maar nu een dochter van 1,5. Willen waarschijnlijk eerst naar Las Vegas en LA gaan.

Keuzes...
Als je nog nooit in LA bent geweest zou ik dat prio geven boven nog een keer NYC. Binnenstad is niet veel aan, maar mooie stranden, Hollywood, mooie omgeving, etc O+ Al is het niet een stad die ik zo vaak hoef te zien als NYC. In NYC is net iets meer te doen als je er al een paar keer geweest bent. Las Vegas vond ik niks.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:35 schreef JeugdVanTegenwoordig het volgende:
Terug van 8 dagen New York.

We verbleven in een AC by Marriott hotel. 3 Volwassenen, 7 nachten incl ontbijtbuffet, royaal formaat 4 persoonskamer, ¤1500. Gloednieuw gebouw (is pas sedert oktober open), mooie badkamer, mooie kamer met goede bedden (2x2 persoons en goede kwaliteit slaapbank), koelkast en enorme tv. Gratis water, koffie/thee en fruit (fruit staat in de fitnessruimte die ook geweldig is). Gratis computer met printer beschikbaar, overal stopcontacten met usb poorten (dus tijdens ontbijtbuffet ff telefoon opladen). Op loopafstand van metro, 9/11 memorial en Brooklyn Bridge. Je zit dus wat verder weg van Times Square maar ik vond deze lokatie echt top. We hadden een geweldig uitzicht over de Hudson. En met de metro (metro card voor 7 dagen kost $33) was zelfs het Yankees stadium (hoefde zelfs hiervoor niet over te stappen) nog geen 40 minuten reizen.

En daarnaast is NY natuurlijk gewoon geweldig, onvergetelijke ervaring :)
Tof!

Zelfde buurt als waar wij in september zitten. Artezen Hotel zitten wij. Ligging maakt inderdaad niet veel uit. Zelfs als je in Brooklyn zit ben je zo in Manhattan. Toch kies ik altijd wel voor een Manhattan hotel. Voelt wat fijner. Wat sneller in Central Park ook als we 's avonds een spontane wandeling willen maken of zo :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187287862
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:12 schreef potjecreme het volgende:
Ik zoek een leuke jazzclub in nyc. Iemand een tip?
Birdland
pi_187292672
quote:
14s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:43 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Als je nog nooit in LA bent geweest zou ik dat prio geven boven nog een keer NYC. Binnenstad is niet veel aan, maar mooie stranden, Hollywood, mooie omgeving, etc O+ Al is het niet een stad die ik zo vaak hoef te zien als NYC. In NYC is net iets meer te doen als je er al een paar keer geweest bent. Las Vegas vond ik niks.
[..]


Mijn partner heeft in Las Vegas gewoond en wil graag een keer terug. Dus reden genoeg om het eens te gaan ontdekken.

Nu 2x NYC geweest en het blijft kriebelen...
  donderdag 6 juni 2019 @ 19:43:19 #226
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187293082
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:19 schreef Phone8 het volgende:

[..]

Mijn partner heeft in Las Vegas gewoond en wil graag een keer terug. Dus reden genoeg om het eens te gaan ontdekken.

Nu 2x NYC geweest en het blijft kriebelen...
Als je er hebt gewoond is het anders ja.

En die kriebel is vrij herkenbaar :Y
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187294358
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 12:56 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Birdland
Thnx
  zondag 9 juni 2019 @ 11:16:29 #228
161184 Neo-Mullen
neo-mullen
pi_187333092
Ben nu bijna 3 weken terug van 8 dagen NYC. Was altijd al een droom van me om erheen te gaan. Die interesse is denk ik ontstaan toen om als 11 jarig jochie 911 op tv zag en voor het eerst in aanraking kwam met New York.

Wat een mooie tijd heb ik daar gehad O+ hostel in Queens (maar vlakbij het water bij Roosevelt Island).
Mensen zijn vriendelijk, subway werkt top, al die parkjes (Bryant Park, Washington Square Park en natuurlijk Central Park) O+ en de bizarre hoogbouw overal. Wat een gigantische stad als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Amsterdam :D
Zal straks wat foto's posten die ik er gemaakt heb.
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_187370196
Nog 2 weken :)
pi_187406304
Over de NY pass; in de openingspost van 2019 staat dat 3 dagen $125 kost, maar op de website staat $274. Scheelt een hoop... zitten er eigenlijk nog haken en ogen aan die kaart? Want het is een hoop geld, maar denk dat ik het er wel uit zou halen.

Ik ga eind september/begin oktober. Heb een leuke B&B gevonden via airbnb voor nog geen 100 euro per nacht. Hotelprijzen zijn echt 300 tot 500 per nacht. WTF. Zelfs hotels die worden aangeraden op sites & blogs als 'goedkoop'.

Als iemand nog goede tips heeft voor goed eten (op Europees & Aziatisch niveau) laat het me weten. Ik zie namelijk wel op tegen het eten, omdat ik junkfood echt niet lekker vind en mijn maag er ook echt niet tegen kan en dus echt geen vettige pizza of broodjes met 3 sauzen wil eten.
pi_187406328
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:16 schreef Funk__Doc het volgende:
Ik zie namelijk wel op tegen het eten, omdat ik junkfood echt niet lekker vind
Je denkt dat er in een stad als New York alleen junkfood is?
pi_187406602
Ja dat denk ik. Nee, maar ik zat te zoeken naar leuke restaurantjes en had het idee dat de Italiaanse restaurantjes die goed aangeschreven stonden of tering duur waren of toch redelijk amerikaans-italiaans voedsel serveren. En als toerist voor het eerst in een stad kom je vaak op de plekken waar de restaurants nou niet echt het beste zijn. Dus leuke tips zijn welkom.

Als tip van iemand kreeg ik bijv Chinatown in wijk flushing, Queens.
pi_187406657
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:36 schreef Funk__Doc het volgende:
Ja dat denk ik. Nee, maar ik zat te zoeken naar leuke restaurantjes en had het idee dat de Italiaanse restaurantjes die goed aangeschreven stonden of tering duur waren of toch redelijk amerikaans-italiaans voedsel serveren. En als toerist voor het eerst in een stad kom je vaak op de plekken waar de restaurants nou niet echt het beste zijn. Dus leuke tips zijn welkom.

Als tip van iemand kreeg ik bijv Chinatown in wijk flushing, Queens.
Download de tripadvisor app en je komt al een heel eind door goed te filteren op wat je wilt. NY is een culinair walhalla als je goed zoekt (en een wat dikkere portemonnee hebt).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187407221
Goed eten kan duur (1 michelin ster Italiaan, fantastisch maar we waren wel 500 US kwijt) maar ook goedkoop, gyoza in Korea town, geweldig!
Inderdaad tripadvisor erbij en lekker puzzelen. Soms schiet je helemaal raak maar soms zit je ergens een broodje te eten dat je denkt waar ben ik nu weer beland...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_187414262
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:16 schreef Funk__Doc het volgende:
Over de NY pass; in de openingspost van 2019 staat dat 3 dagen $125 kost, maar op de website staat $274. Scheelt een hoop... zitten er eigenlijk nog haken en ogen aan die kaart? Want het is een hoop geld, maar denk dat ik het er wel uit zou halen.

Ik ga eind september/begin oktober. Heb een leuke B&B gevonden via airbnb voor nog geen 100 euro per nacht. Hotelprijzen zijn echt 300 tot 500 per nacht. WTF. Zelfs hotels die worden aangeraden op sites & blogs als 'goedkoop'.

Als iemand nog goede tips heeft voor goed eten (op Europees & Aziatisch niveau) laat het me weten. Ik zie namelijk wel op tegen het eten, omdat ik junkfood echt niet lekker vind en mijn maag er ook echt niet tegen kan en dus echt geen vettige pizza of broodjes met 3 sauzen wil eten.
Er zijn een kleine 30.000 restaurants in de stad...je kan hier nagenoeg iedere keuken krijgen in elke prijsklasse.

En over die hotelprijzen....een klein 1 slaapkamer appartement kost hier snel meer dan 3k per maand (en in een luxe gebouw zo’n 5k). Verbaas je je dan echt over een hotelkamer van 300?

Volgens mij heb je niet echt een idee wat er bij een echte wereldstad komt kijken...
pi_187414268
Dubbel. Delete
  vrijdag 14 juni 2019 @ 08:50:52 #237
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_187415632
En anders een bak scheppen bij Whole Foods is voor af en toe ook een prima alternatief. Zeker als het weer meezit en je lekker kan relaxen in een park :)
pi_187424218
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 08:50 schreef Hankster het volgende:
En anders een bak scheppen bij Whole Foods is voor af en toe ook een prima alternatief. Zeker als het weer meezit en je lekker kan relaxen in een park :)
En dan te bedenken dat zelfs scheppen bij Wholefoods niet (bijzonder) goedkoop is. Wel erg lekker, dus zeker een keer doen! Wel even wachten tot de gegrilde kippetjes net van het spit komen :)

Verder, als er iets is waar ik me niet druk over maak in NY is het eten. En al helemaal niet over de prijzen daarvan. Je kunt je helemaal volvreten voor 10 dollar (or less) of genieten van fine dining, maar dan honderden dollars wegtellen, na drie kwartier de tent uitgekeken worden, want de volgende shift wacht en daarna alsnog naar een hamburgertent moeten omdat je eigenlijk nog steeds honger hebt.

Ik zweer bij Ben's Pizzeria in SoHo. Ontzettend shabby tentje, en weet wat je wilt hebben als je in de rij gaat staan, want je wordt gewoon overgeslagen naar goed NY's gebruik, maar heb nog geen lekkerdere peperoni pizza slice kunnen vinden.
pi_187424263
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 16:16 schreef Funk__Doc het volgende:
Over de NY pass; in de openingspost van 2019 staat dat 3 dagen $125 kost, maar op de website staat $274. Scheelt een hoop... zitten er eigenlijk nog haken en ogen aan die kaart? Want het is een hoop geld, maar denk dat ik het er wel uit zou halen.

Ik ga eind september/begin oktober. Heb een leuke B&B gevonden via airbnb voor nog geen 100 euro per nacht. Hotelprijzen zijn echt 300 tot 500 per nacht. WTF. Zelfs hotels die worden aangeraden op sites & blogs als 'goedkoop'.

Als iemand nog goede tips heeft voor goed eten (op Europees & Aziatisch niveau) laat het me weten. Ik zie namelijk wel op tegen het eten, omdat ik junkfood echt niet lekker vind en mijn maag er ook echt niet tegen kan en dus echt geen vettige pizza of broodjes met 3 sauzen wil eten.
Bedenk je dat je gaat in zowat de meest populaire tijd van het jaar. Dat doet al veel met de prijzen. Zelf kan ik me ook goed vermaken in de winter, en als je flexibel bent en bijvoorbeeld in februari kunt gaan, dan kosten de hotels een behoorlijke duit minder. Moet je nog steeds niet op Times Square gaan zitten natuurlijk, maar schelen doet het.
pi_187480881
Het grote aftellen is echt begonnen. Volgende week vliegen we naar NY. Een week vol feesten :) Geweldige dingen gepland. Lang leve Worldpride
pi_187484353
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 20:09 schreef Fargo het volgende:

[..]

Bedenk je dat je gaat in zowat de meest populaire tijd van het jaar. Dat doet al veel met de prijzen. Zelf kan ik me ook goed vermaken in de winter, en als je flexibel bent en bijvoorbeeld in februari kunt gaan, dan kosten de hotels een behoorlijke duit minder. Moet je nog steeds niet op Times Square gaan zitten natuurlijk, maar schelen doet het.
Ja daar was ik me inderdaad niet van bewust dat dit de duurste periode van het jaar is. Voor hetzelfde hotel betaal ik in juni ongeveer de helft...Dus daar zit het 'probleem'. In principe ben ik heel flexibel hoor, maar ik ga eind september naar Toronto op bezoek bij een vriend en aangezien ik nog nooit in NY ben geweest leek het me leuk om trein van Toronto naar NY te nemen en vanuit daar terug te vliegen.
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:39:27 #242
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187507232
Hier een 8-daagse reis achter de rug. Het binnenkomen bij de douane is écht een ramp. Heb 2,5 uur moeten wachten :{ Van de 40 hokjes waren er ook maar drie open ofzo. Ze weten toch hoeveel mensen landen op het vliegveld :? Echt absurd.

Alles daarna was weer awesome! Heb dit keer in het bijzonder genoten van de circle line tour rondom Manhattan. We hadden een erg leuke gids en het was heeeerlijk weer _O_ Het was tevens de eerste keer dat ik in One World en het 911 museum was, beiden erg indrukwekkend op hun eigen manier. Die brandweerwagen in het museum... Werd er erg stil van.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 19 juni 2019 @ 19:59:09 #243
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187507664
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier een 8-daagse reis achter de rug. Het binnenkomen bij de douane is écht een ramp. Heb 2,5 uur moeten wachten :{ Van de 40 hokjes waren er ook maar drie open ofzo. Ze weten toch hoeveel mensen landen op het vliegveld :? Echt absurd.

Alles daarna was weer awesome! Heb dit keer in het bijzonder genoten van de circle line tour rondom Manhattan. We hadden een erg leuke gids en het was heeeerlijk weer _O_ Het was tevens de eerste keer dat ik in One World en het 911 museum was, beiden erg indrukwekkend op hun eigen manier. Die brandweerwagen in het museum... Werd er erg stil van.
Immigrations is echt heel slecht geregeld ja (vaak in ieder geval - we konden een keer eigenlijk meteen doorlopen, maar dat was een hoge uitzondering). We hebben op LAX een keer 3,5 uur moeten wachten. 2,5 uur klinkt ook niet heel aantrekkelijk..

Wel fijn dat je het verder leuk hebt gehad! Die Circle Line tour hebben wij ook gedaan toen we voor de eerste keer in New York waren, was een leuke afwisseling van de drukte in de stad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187512053
quote:
14s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Hier een 8-daagse reis achter de rug. Het binnenkomen bij de douane is écht een ramp. Heb 2,5 uur moeten wachten :{ Van de 40 hokjes waren er ook maar drie open ofzo. Ze weten toch hoeveel mensen landen op het vliegveld :? Echt absurd.

JFK? Dan heb je zeker ook al die kunstwerken aan de muren bestudeerd tot in den treuren _O-
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_187515207
Oh 2,5 uur... das minder leuk.
  donderdag 20 juni 2019 @ 08:47:41 #246
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_187515715
Volgens mij hebben wij in januari echt ziek veel geluk gehad met 20 minuten wachten voor customs op JFK _O-
Flesje bier
pi_187515802
Volgens mij heb ik ook nooit echt lang hoeven wachten. We gaan het zien dinsdag :)
  donderdag 20 juni 2019 @ 09:28:45 #248
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187516108
't zijn gewoon luie draken bij de douane. Some heb je mazzel en returning estarij gaat wel sneller. Maar ik ga er nu maar standaard vanuit dat je in de VS 1,5 uur bij de douane staat. Dan valt het meestal mee :(
Haters everywhere but I don't really care.
pi_187516142
Komende week wordt het enorm druk in NY, dus dan zullen de rijen ook wel lang zijn. Maar fijn te weten dat het lang wachten kan zijn.
pi_187555340
Als je al vaker in NY bent geweest, maar de laatste keer was wel meer dan twee jaar geleden (dus een nieuwe ESTA moet aanvragen), valt dit dan bij de custos ook nog onder een returning ESTA?
  zaterdag 22 juni 2019 @ 21:00:30 #251
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187555365
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:58 schreef Fargo het volgende:
Als je al vaker in NY bent geweest, maar de laatste keer was wel meer dan twee jaar geleden (dus een nieuwe ESTA moet aanvragen), valt dit dan bij de custos ook nog onder een returning ESTA?
Nee, returning is returning op dezelfde ESTA.

Overigens hebben ze bij mij niet naar de ESTA gekeken... Had volgens mij best de andere rij kunnen pakken.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_187555395
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:58 schreef Fargo het volgende:
Als je al vaker in NY bent geweest, maar de laatste keer was wel meer dan twee jaar geleden (dus een nieuwe ESTA moet aanvragen), valt dit dan bij de custos ook nog onder een returning ESTA?
Ik denk het wel, aangezien de andere first ESTA is?
En ze zullen je toch niet wegsturen bij het verkeerde hokje in zo'n geval. Andersom misschien wel.
Hell To The Liars
pi_187555407
quote:
19s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 21:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Nee, returning is returning op dezelfde ESTA.

Overigens hebben ze bij mij niet naar de ESTA gekeken... Had volgens mij best de andere rij kunnen pakken.
Ok, thnx! Wil straks niet in de verkeerde rij staan.

Kan me trouwens herinneren dat ik de laatste keer nog wel een returning ESTA had en de rij toen bij computers uitkwam waar je zelf zaken als vingerafdruk, oogscan kon uitvoeren, etc.
  zaterdag 22 juni 2019 @ 22:01:39 #254
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_187556384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 20:58 schreef Fargo het volgende:
Als je al vaker in NY bent geweest, maar de laatste keer was wel meer dan twee jaar geleden (dus een nieuwe ESTA moet aanvragen), valt dit dan bij de custos ook nog onder een returning ESTA?
Gaat om je paspoort:

It depends if you've used your current passport to enter the US before. If you have the passport will be on record and known to the machine, even if the ESTA is new.

My wife and I used a machine - her passport had been to the US a few years before and she was admitted. I had a new passport and it was rejected with an X on the slip - I had to line up and see an immigration officer to be processed manually. The new ESTAs were obtained together. The official said it was because her passport was known, mine wasn't - mine would be OK next time.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_187556826
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Gaat om je paspoort:

It depends if you've used your current passport to enter the US before. If you have the passport will be on record and known to the machine, even if the ESTA is new.

My wife and I used a machine - her passport had been to the US a few years before and she was admitted. I had a new passport and it was rejected with an X on the slip - I had to line up and see an immigration officer to be processed manually. The new ESTAs were obtained together. The official said it was because her passport was known, mine wasn't - mine would be OK next time.
Dit hebben wij ook gehad idd. Nieuw paspoort is alsnog in de (andere?) rij.

Overigens waren wij er alsnog binnen tien minuten door, op JFK midden op de dag.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_187557797
Nieuwe ESTA op hetzelfde paspoort valt onder returning ESTA, was bij mij vorige maand het geval en kon probleemloos bij de de zelfservice terecht. (had het aldaar nog nagevraagd bij de medewerker die mensen naar de juiste rij verwees)
pi_187568419
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 22:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Gaat om je paspoort:

It depends if you've used your current passport to enter the US before. If you have the passport will be on record and known to the machine, even if the ESTA is new.

My wife and I used a machine - her passport had been to the US a few years before and she was admitted. I had a new passport and it was rejected with an X on the slip - I had to line up and see an immigration officer to be processed manually. The new ESTAs were obtained together. The official said it was because her passport was known, mine wasn't - mine would be OK next time.
Thnx!!
pi_187575571
Stuiter stuiter, morgen richting NY :)
pi_187576468
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 08:43 schreef linebear het volgende:
Stuiter stuiter, morgen richting NY :)
Dan ga je het treffen qua weer - elke dag rond 30 graden en zon! Alhoewel.. in NY kan dat ook net te veel van het goede zijn..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187576788
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 09:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dan ga je het treffen qua weer - elke dag rond 30 graden en zon! Alhoewel.. in NY kan dat ook net te veel van het goede zijn..
hitteplan :)
  maandag 24 juni 2019 @ 15:00:21 #261
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_187579720
quote:
0s.gif Op maandag 24 juni 2019 10:18 schreef linebear het volgende:

[..]

hitteplan :)
'drink genoeg water'

Tip: doe een circle line cruise rondom Manhattan. Heerlijk in dit weer. Wel goed smeren!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_187585464
quote:
10s.gif Op maandag 24 juni 2019 15:00 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

'drink genoeg water'

Tip: doe een circle line cruise rondom Manhattan. Heerlijk in dit weer. Wel goed smeren!
We hebben vrijdagavond een feest op de berenboot :)
  maandag 24 juni 2019 @ 20:13:40 #263
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187585928
Ik had vannacht de droom dat we naar New York vlogen, maar dat we al onze bagage vergeten waren. Geen handbagage mee, en in het hotel kwamen we erachter dat we ook geen kleren, etc hadden meegenomen _O- Dus moesten we terugvliegen naar NL en toen weer naar NYC om bagage te halen :D Komende September maar niet op die manier doen :P Al vliegen we dan op Washington. En we zijn ook meer mensen die al weken van te voren noteren wat we allemaal mee willen nemen.

Veel plezier @linebear! Ik zou er in de zomer niet willen zijn. Onze eerste bezoek aan de VS was in de zomer en toen was het geen pretje in NYC, vooral bij de metro. Damn :N Al helpt het dat je dan toch in een hotel zit en vaak wel airco hebt. Dan is toeristje spelen met de warmte wat beter uit te houden *O*
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187586986
We gaan vooral voor Worldpride :) Overdag beetje toerist uithangen. Savonds lekker feesten.
Ach, gewoon relaxt aan doen.
pi_187766309
Wow, wat was onze week in NY geweldig. Nee meer dan geweldig :)

Gelukkig hoefde we maar een half uur bij de douane te wachten :)

Een heerlijke week Worldpride. Overdag lekker de toerist uitgehangen. Verder lekker veel goede optredens gezien. Een heerlijke rondvaart/feest op een boot. Met als kers op de taart mee mogen lopen in de Parade. Wat een topweek was het.
pi_187776767
Klinkt als een zeer fijne week!
Be brave. Be kind.
pi_187813749
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 10:44 schreef Esje-lief het volgende:
Klinkt als een zeer fijne week!
das nog zacht uitgedrukt :)
pi_187966576
Eind juli vertrek ik naar New York voor 8 dagen en zit nog met één vraag: heb ik een creditcard nodig?

Ik heb mijn betaalpas van mijn bank op wereldwijd gezet en het opneemlimiet verhoogd dus zal in principe overal moeten kunnen betalen. Kan ik met mijn bankpas ook bij eventuele vette pop-up shops betalen of last-minute concerten boeken? Dit zijn wel dingen waar ik graag rekening mee houd zeker omdat ik op dit moment een leuk concert niet kan bestellen doordat het alleen via VISA kan.

Daarnaast, zitten er verschillen in tussen transacties en geldautomaten qua geld?

Hoor het graag!
  woensdag 17 juli 2019 @ 13:24:04 #269
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187966774
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:11 schreef bypateq het volgende:
Eind juli vertrek ik naar New York voor 8 dagen en zit nog met één vraag: heb ik een creditcard nodig?

Ik heb mijn betaalpas van mijn bank op wereldwijd gezet en het opneemlimiet verhoogd dus zal in principe overal moeten kunnen betalen. Kan ik met mijn bankpas ook bij eventuele vette pop-up shops betalen of last-minute concerten boeken? Dit zijn wel dingen waar ik graag rekening mee houd zeker omdat ik op dit moment een leuk concert niet kan bestellen doordat het alleen via VISA kan.

Daarnaast, zitten er verschillen in tussen transacties en geldautomaten qua geld?

Hoor het graag!
Veel hotels vragen sowieso borg en dat gaat voornamelijk met een creditcard; anders moet je het pinnen en niet alle hotels accepteren dat. Zou ik dus vooral even checken met je hotel. Maakt ook niet uit of je al betaalt hebt of niet. Wij hebben tot nu toe in elk hotel (drie verschillende hotels) borg moeten betalen, dat kon altijd enkel met creditcard.

Wat betreft winkels en restaurants kan ik je niet echt helpen. Wij hebben een CC, dus gebruiken die eigenlijk altijd; we proberen niet eens om daar met pinpas te betalen. En geld pinnen, etc doen we daar ook niet echt :@

Veel plezier gewenst alvast! O+
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_187966843
Een CC is gewoon een must in de VS..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_187972161
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Een CC is gewoon een must in de VS..
Ja vind ik ook wel hoor.
pi_187972313
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 13:11 schreef bypateq het volgende:
Eind juli vertrek ik naar New York voor 8 dagen en zit nog met één vraag: heb ik een creditcard nodig?

Ik heb mijn betaalpas van mijn bank op wereldwijd gezet en het opneemlimiet verhoogd dus zal in principe overal moeten kunnen betalen. Kan ik met mijn bankpas ook bij eventuele vette pop-up shops betalen of last-minute concerten boeken? Dit zijn wel dingen waar ik graag rekening mee houd zeker omdat ik op dit moment een leuk concert niet kan bestellen doordat het alleen via VISA kan.

Daarnaast, zitten er verschillen in tussen transacties en geldautomaten qua geld?

Hoor het graag!
Concerten op TM sowieso met CC only betalen. Verder borg hotel etc. etc.

CC alleen gebruiken voor betalingen. Niet voor atm opnames (daarvoor kan je pin gebruiken. Door kosten per opname wel in 1x groot bedrag doen telkens).
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_187974155
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 18:51 schreef RipCity het volgende:

[..]

Concerten op TM sowieso met CC only betalen. Verder borg hotel etc. etc.

CC alleen gebruiken voor betalingen. Niet voor atm opnames (daarvoor kan je pin gebruiken. Door kosten per opname wel in 1x groot bedrag doen telkens).
Bij 7-Eleven bij aankopen cashback doen, heb je de kosten van de ATM opname niet. Maar dat kon bij 'onze' 7-Eleven alleen met, jawel, CC.
  woensdag 17 juli 2019 @ 21:12:45 #274
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_187975327
Ik was in januari wel blij dat ik met m'n breur was die een CC bij zich had.

Anders had ik al bij aankomst bij het hotel met m'n mond vol tanden gestaan toen bleek dat er een borg met CC betaald moest worden. :') (bij een geautomatiseerd incheckproces)

Verder zelf wel vrijwel alles met cash gedaan, gewoon op dag 1 een paar honderd dollar gepind.
Flesje bier
pi_187978956
Ik weet trouwens niet of het al is benoemd, maar ik zou wel een CC meenemen als je naar de VS gaat :o
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_187982670
Ik weet niet eens meer hoe ik daar betaald heb. Vrouw en ik hebben elk een CC en we hadden 500 dollar cash mee die we nog over hadden van een andere reis dus cash ging makkelijk.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_187986336
Thanks voor alle reacties! ben toch blij dat ik het heb gevraagd omdat ik op andere plekken op het internet voorbij zag komen dat een CC niet meer echt nodig is doordat je met je bankpas tegenwoordig overal kan betalen.

Gisteren een CC aangevraagd die ik gelukkig nog nét op tijd voor mijn trip binnen krijg!
pi_188073065
Ik heb een airbnb geboekt om de hoek van het hudson river park, dus aan Hudson. 15 min lopen naar het zuidpunt van de High Line, 22 min lopen naar One World Trade. I like.
pi_188073098
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:56 schreef Funk__Doc het volgende:
Ik heb een airbnb geboekt om de hoek van het hudson river park, dus aan Hudson. 15 min lopen naar het zuidpunt van de High Line, 22 min lopen naar One World Trade. I like.
Tegen welke prijs?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_188144012
Ja prijs ben ik ook wel benieuwd naar. Eind september ben ik ook 7 dagen in NY en ben nog op zoek naar een redelijk betaalbare Airbnb voor 1 persoon en op een redelijk centrale locatie.
Oi!
pi_188161634
Ik zit in oktober een week in New York, ook in een airbnb. Op Long Island, waar ik ook altijd op een hotelkamer zat 'vroeger'. Airbnb leek me ook wel eens leuk om te proberen. Iets minder dan 400 euro. Leek me prima voor die periode/locatie.

Blijf de locatie geweldig vinden. Opstarten en afsluiten weg van de drukte. En toch maar een paar metrostations van 5th Avenue en Central Park.
pi_188243960
Ik wil eind november richting NY gaan voor de eerste keer tickets zijn nu 330 per stuk via KLM. Hotel (novotel, time square) voor een nachtje of 6 is 1000. En dan nog wat zakgeld daar. Al met al verwacht ik 3k kwijt te zijn voor een week. Is dit realistisch?
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 22:29:44 #283
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188244148
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:20 schreef Fukushima het volgende:
Ik wil eind november richting NY gaan voor de eerste keer tickets zijn nu 330 per stuk via KLM. Hotel (novotel, time square) voor een nachtje of 6 is 1000. En dan nog wat zakgeld daar. Al met al verwacht ik 3k kwijt te zijn voor een week. Is dit realistisch?
Je hebt dan ongeveer 1300 euro voor eten/wat attracties. Eten hoeft niet duur te zijn in NYC, dus je blijft makkelijk binnen de 3k joh :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  donderdag 1 augustus 2019 @ 22:31:29 #284
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188244187
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:20 schreef Fukushima het volgende:
Ik wil eind november richting NY gaan voor de eerste keer tickets zijn nu 330 per stuk via KLM. Hotel (novotel, time square) voor een nachtje of 6 is 1000. En dan nog wat zakgeld daar. Al met al verwacht ik 3k kwijt te zijn voor een week. Is dit realistisch?
Je kunt het qua eten doen zoals je zelf wil. Met een koelkastje op je hotelkamer kan ontbijt al voor een paar dollar per dag bijvoorbeeld. Daarnaast heb je een Maccie voor een tientje, en zijn er ook steaks voor 50 dollar.

3k totaal lijkt mij meer dan genoeg.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188245940
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2019 22:20 schreef Fukushima het volgende:
Ik wil eind november richting NY gaan voor de eerste keer tickets zijn nu 330 per stuk via KLM. Hotel (novotel, time square) voor een nachtje of 6 is 1000. En dan nog wat zakgeld daar. Al met al verwacht ik 3k kwijt te zijn voor een week. Is dit realistisch?
In januari 5 nachten/6 dagen geweest, in totaal en naar boven afgerond 1600 kwijt geweest voor de hele trip incl eten/drinken. En daar zat ook een ticket voor de Rangers van 100 euro bij.
Flesje bier
pi_188295774
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juli 2019 13:59 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Tegen welke prijs?
100 per nacht. Maar het is dus in huis bij een man en vrouw. Met hen deel ik dus de keuken en badkamer. Normaal zou ik dit niet doen, maar voor NY lijkt dit heel normaal als ik het andere aanbod op airbnb zie. En het zijn superhosts met louter positieve reacties.
pi_188447785
Beetje oenige vraag (mooi woord), maar zouden jullie gewoon op ESTA aanvraag de gegevens van je Airbnb noteren of dit eerst overleggen met de verhuurder zelf? Weet namelijk niet wat de spelregels omtrent verhuur daar zijn. Want mochten ze dat liever niet hebben en ik vul random een hotel in, dan kan dat neem ik aan consequenties hebben mochten ze echt grondig controleren bij de grens?
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:34:21 #288
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_188447819
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:32 schreef Funk__Doc het volgende:
Beetje oenige vraag (mooi woord), maar zouden jullie gewoon op ESTA aanvraag de gegevens van je Airbnb noteren of dit eerst overleggen met de verhuurder zelf? Weet namelijk niet wat de spelregels omtrent verhuur daar zijn. Want mochten ze dat liever niet hebben en ik vul random een hotel in, dan kan dat neem ik aan consequenties hebben mochten ze echt grondig controleren bij de grens?
Je moet de plek waar je verblijft opgeven. Dat is dus het Airbnb adres. De verhuurder is op de hoogte van de ESTA neem ik aan. Dus dat moet geen probleem zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_188474489
True. Thanks!
  Moderator vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:55:21 #290
45833 crew  Fogel
pi_188476754
Ik ga over een paar maanden naar Nashville, maar op de terugweg ook een dag of twee in New York kijken. Dus maar eens even inlezen hier, er zijn vast meer dan genoeg plekken waar ik nog niet geweest ben.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 18 augustus 2019 @ 18:26:51 #291
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188508802
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:55 schreef Fogel het volgende:
Ik ga over een paar maanden naar Nashville, maar op de terugweg ook een dag of twee in New York kijken. Dus maar eens even inlezen hier, er zijn vast meer dan genoeg plekken waar ik nog niet geweest ben.
Het mooie aan Manhattan is het gevoel dat je in het middelpunt van het universum bent.
Wie dit leest is gek
pi_188509914
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2019 13:55 schreef Fogel het volgende:
Ik ga over een paar maanden naar Nashville, maar op de terugweg ook een dag of twee in New York kijken. Dus maar eens even inlezen hier, er zijn vast meer dan genoeg plekken waar ik nog niet geweest ben.
Je gaat op de weg naar New York dus nog ff tussendoor naar Nashville ;) :D
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_188510451
quote:
99s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:26 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het mooie aan Manhattan is het gevoel dat je in het middelpunt van het universum bent.
Nee,dat heb ik niet.
pi_188511343
quote:
99s.gif Op zondag 18 augustus 2019 18:26 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Het mooie aan Manhattan is het gevoel dat je in het middelpunt van het universum bent.
Dat heb ik hier echt nog nooit gevoeld....uiteindelijk is het ook gewoon maar stad. Weliswaar een grotere, drukkere etc...maar fundamenteel niet zo veel anders dan andere wereldsteden
  maandag 19 augustus 2019 @ 15:07:40 #295
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188521057
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:16 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Nee,dat heb ik niet.
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 20:57 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Dat heb ik hier echt nog nooit gevoeld....uiteindelijk is het ook gewoon maar stad. Weliswaar een grotere, drukkere etc...maar fundamenteel niet zo veel anders dan andere wereldsteden
Dan ben je er misschien al te vaak geweest om dat nog te beleven.
Wie dit leest is gek
pi_188526316
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

[..]

Dan ben je er misschien al te vaak geweest om dat nog te beleven.
Ik voelde het ook niet. Ben er 1 keer geweest.
  maandag 19 augustus 2019 @ 20:49:38 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_188526513
Ik heb dat gevoel ook nooit gehad, ook niet de allereerste keer. Ja, wel een ''wow'' gevoel, maar dat had ik ook bij de eerste keer Londen. Of eerste keer Rome. Of eerste keer Los Angeles, etc. Uiteindelijk is het gewoon een grote stad imo.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator maandag 19 augustus 2019 @ 23:41:08 #298
45833 crew  Fogel
pi_188530222
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2019 20:43 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Ik voelde het ook niet. Ben er 1 keer geweest.
Dit. OK, twee keer.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_188530802
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2019 15:07 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]


[..]

Dan ben je er misschien al te vaak geweest om dat nog te beleven.
Dat zou kunnen aangezien ik er woon maar geloof niet dat ik ooit dat gevoel heb gehad...
pi_188533914
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:32 schreef Funk__Doc het volgende:
Beetje oenige vraag (mooi woord), maar zouden jullie gewoon op ESTA aanvraag de gegevens van je Airbnb noteren of dit eerst overleggen met de verhuurder zelf? Weet namelijk niet wat de spelregels omtrent verhuur daar zijn. Want mochten ze dat liever niet hebben en ik vul random een hotel in, dan kan dat neem ik aan consequenties hebben mochten ze echt grondig controleren bij de grens?
Ik heb het even gevraagd bij mijn Airbnb of dat prima was. Hij vond het een volstrekt normale vraag en vond het geen probleem.
  dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:18:54 #301
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_188533969
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2019 00:33 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

Dat zou kunnen aangezien ik er woon maar geloof niet dat ik ooit dat gevoel heb gehad...
IHet speciale gevoel van een heel bekende locatie heb ik wel vaker, in Kaapstad op Table Mountain bijvoorbeeld. Of heel simpel, in het centrum van Parijs. Plekken die je al honderden keren op TV gezien heb maar het besef dat je er nu dan gewoon zelf bent.
Alleen was dat gevoel op Times Square, in Central Park en bij de Brooklyn Bridge nog sterker.
De beleving van de plek doet me veel meer dan die musical bekijken op Broadway.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')