Wij zijn in 2014 bij The Lion King geweest, gewoon vooraf tickets gekocht, grootste kans op grootste aanbod stoelen. Ter plekke kan ook, maar kan altijd al uitverkocht zijn. Of ze hebben enkel kutplekken. Die dan wel weer goedkoper kunnen worden aangeboden soms (ter plekke).quote:Op zondag 3 maart 2019 20:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er mensen bij een musical geweest? Ik denk erover om bijvoorbeeld naar Aladdin te gaan, maar moet ik nu al kaarten kopen? Of in New York op de dag zelf?

Het ligt eraan welke musical je wil. Sommige zijn te koop met korting onder de rode trap, maar daar staat vaak een lange rij. Wij hebben meegedaan aan een online lottery waarbij je kans hebt om voor de avond erna goedkope kaarten 'te winnen', en toen voor $35 kaartjes voor Something Rotten gewonnen (Book of Mormon was de 1e keuze, maar daar hadden we pech, dit was onze tweede keuze). Kaartjes moet je online betalen en zelf printen, maar wij zijn gewoon langs het theater gelopen en konden ze daar zonder bewijs of wat dan ook gewoon voor die prijs kopen. Wellicht dat het op de bluf dus ook gewoon lukt.quote:Op zondag 3 maart 2019 20:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Zijn er mensen bij een musical geweest? Ik denk erover om bijvoorbeeld naar Aladdin te gaan, maar moet ik nu al kaarten kopen? Of in New York op de dag zelf?

Nooit echt verdiept in de natuur rondom NYC, dus daar ga ik geen uitspraken over doen. Ik kan je wel aanraden om echt een volle week te pakken voor NYC. Wij gaan vaak zelfs negen dagen en zelfs dan zie je niet alles.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:35 schreef WeCanDoIt het volgende:
Wij zijn vorig jaar bij de westkust van Amerika geweest en daardoor verliefd geworden op Amerika.
Nu twijfelen of we volgend jaar een rondreis willen maken in Canada (2.5e week) of Florida (2.5e week) of rondom New York (2.5e week). Nu zie ik vooral mensen die een stedentrip doen naar New York en het niet als onderdeel van een mooie roadtrip.
Wat zouden jullie aanraden als je 2.5e week de tijd hebt voor een roadtrip. New York meepakken in de roadtrip of een keer een weekje naar New York?
Alvast bedankt voor jullie mening!

Wij hebben in 2017 een stedentrip daar gedaan. Landen op JFK, toen auto naar Jersey Shore, Lancaster, Philadelphia. Van Philadelphia met bus naar Washington. Toen met vliegtuig naar Boston en met de trein naar NYC. In NYC hebben we 7 dagen gezeten.quote:Op maandag 4 maart 2019 18:35 schreef WeCanDoIt het volgende:
Wij zijn vorig jaar bij de westkust van Amerika geweest en daardoor verliefd geworden op Amerika.
Nu twijfelen of we volgend jaar een rondreis willen maken in Canada (2.5e week) of Florida (2.5e week) of rondom New York (2.5e week). Nu zie ik vooral mensen die een stedentrip doen naar New York en het niet als onderdeel van een mooie roadtrip.
Wat zouden jullie aanraden als je 2.5e week de tijd hebt voor een roadtrip. New York meepakken in de roadtrip of een keer een weekje naar New York?

Ik heb (in 2009 dat wel) onderstaande reis gedaan ook wel aanrader qua 'stedentrip'quote:Op dinsdag 5 maart 2019 08:51 schreef automatic_ het volgende:
Ik ga je een PM sturen![]()
Die stedentrip kan je in principe ook in z'n geheel met OV doen.

Aan wat?quote:Op zondag 20 januari 2019 22:24 schreef Skaai het volgende:
Ik had heel braaf voor mijn stedentrip Barcelona een planning gemaakt; na 2 dagen had ik alles er doorheen gejaagd

Wij hebben in 2016 een roadtrip gedaan met als startpunt Toronto en als eindpunt NY, dat kan inderdaad prima! Met name de natuur in New England (vooral Maine, Vermont en New Hampshire) is prachtig en al helemaal als je dit in de herfst doet (fall foliage). We zijn toen 4 dagen in NY geweest en dat was prima te doenquote:Op maandag 4 maart 2019 18:35 schreef WeCanDoIt het volgende:

Ja maar valt best mee, en in de winkels ed kun je prima met je pinpas betalen itt in Canada.quote:Op zaterdag 6 april 2019 17:56 schreef vuvuzela het volgende:
En hou er maar vast rekening mee dat je bij elke bank/automaat een paar $ extra kwijt bent (naast je eigen bankkosten).

Op schiphol kan je het ook pinnen bij een abn amro machine en de rest heb ik gewoon in NY zelf gedaanquote:Op zaterdag 6 april 2019 15:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat doen jullie met contact geld? Ter plekke pinnen, vooraf via GWK?
Het lijkt me wel handig om wat contanten te hebben voor bijvoorbeeld fooi aan de taxi-chauffeur.

De grootste scam-machine van Nederlandquote:Op zaterdag 6 april 2019 19:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Op schiphol kan je het ook pinnen bij een abn amro machine

Hoeveel comfort wil je en hoeveel wil je er aan uitgeven?quote:Op vrijdag 12 april 2019 16:16 schreef linebear het volgende:
Wat is wijsheid... binnenkort gaan we naar NY. We komen smiddags rond half 6 aan. Hotel zit vlakbij Time Square. Een taxi nemen of met de trein?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |