abonnement Unibet Coolblue
  zondag 30 december 2018 @ 11:27:15 #151
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_184082234
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:23 schreef speknek het volgende:
Ik geloof dat inmiddels 50% van de 20-jarigen een hogere opleiding volgt, maar dat hbo'ers niet veel gelukkiger met hun eigen leven zijn dan oude mavisten is toch wel schokkend (kan wel dat hier leeftijd meespeelt, waar mensen die de vroegere mavo gedaan hebben ouder zijn en vermoedelijk wat gefortuneerder).
Te veel stress misschien?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_184082313
Even praktisch bekeken. Ik word op 65 jarige leeftijd ontslagen. 2 jaar ww of twee jaar aow. En nog wat ziekvieren etc. Mensen rekken het massaal. En werkgevers moeten enorme kosten maken om een 65 jarige nog met diensten te laten werken. Aparte roosters etc etc. en iedereen onder de 60 kan de shit opruimen.
  zondag 30 december 2018 @ 11:33:04 #153
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_184082399
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:23 schreef Cherni het volgende:

[..]

Maar die tijd is gelukkig voorbij. Maar dat neemt niet weg dat die verhoging van de aow leeftijd altijd benoemd word zonder daar de indirecte andere uitkeringen en kosten die werkgevers moeten maken om ouderen aan het werk te houden incluis UWV tegenover te zetten.
Politiek wil de problemen niet écht benoemen, niets nieuws onder de zon.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_184082867
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Politiek wil de problemen niet écht benoemen, niets nieuws onder de zon.
Ik zie het nu in de praktijk. Bij mijn werkgever merk je gewoon dat mensen vanaf 63 het gewoonweg te zwaar krijgen door allerhande ongemakken. Kapotte knieën etc etc. De werkgever moet er alles aan doen om deze mensen aan het werk te houden. Veel medische kosten, aparte roosters, keuringen en eventueel ander werk zoeken dat er nauwelijks is. Wet poortwachter, ontslagvergoedingen etc etc. Man man Het gaat werkelijk nergens meer over.

En hoe hoger die leeftijd hoe erger het word. De meeste bedrijven willen niet eens dat die leeftijd steeds verhoogd word. Het kost hun veel geld, tijd en extra middelen om mensen maar aan het werk te houden.

En word je ontslagen op die leeftijd dan heb je eerst de ww en daarna wia, bijstand etc etc.

Maar al dit soort problemen hoor je niemand in de politiek over. Er is niet eens werk voor ouderen die 40 jaar met een lts diploma aan het werk zijn geweest in een zwaar beroep. En dat zijn er nu ontzettend veel als je het hebt over de generatie die nu de 60 is gepasseerd.
  zondag 30 december 2018 @ 11:55:49 #155
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_184082956
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:29 schreef Cherni het volgende:
Even praktisch bekeken. Ik word op 65 jarige leeftijd ontslagen. 2 jaar ww of twee jaar aow. En nog wat ziekvieren etc. Mensen rekken het massaal. En werkgevers moeten enorme kosten maken om een 65 jarige nog met diensten te laten werken. Aparte roosters etc etc. en iedereen onder de 60 kan de shit opruimen.
Praktisch bekeken begint dit al bij 45...
  zondag 30 december 2018 @ 11:57:31 #156
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_184082993
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

Ik zie het nu in de praktijk. Bij mijn werkgever merk je gewoon dat mensen vanaf 63 het gewoonweg te zwaar krijgen door allerhande ongemakken. Kapotte knieën etc etc. De werkgever moet er alles aan doen om deze mensen aan het werk te houden. Veel medische kosten, aparte roosters, keuringen en eventueel ander werk zoeken dat er nauwelijks is. Wet poortwachter, ontslagvergoedingen etc etc. Man man Het gaat werkelijk nergens meer over.

En hoe hoger die leeftijd hoe erger het word. De meeste bedrijven willen niet eens dat die leeftijd steeds verhoogd word. Het kost hun veel geld, tijd en extra middelen om mensen maar aan het werk te houden.

En word je ontslagen op die leeftijd dan heb je eerst de ww en daarna wia, bijstand etc etc.

Maar al dit soort problemen hoor je niemand in de politiek over. Er is niet eens werk voor ouderen die 40 jaar met een lts diploma aan het werk zijn geweest in een zwaar beroep. En dat zijn er nu ontzettend veel als je het hebt over de generatie die nu de 60 is gepasseerd.
De verhoging van de pensioen leeftijd heeft geen drol opgelost alleen maar erger gemaakt.

Misschien moeten klaplopers maar eens GEDWONGEN worden om te gaan werken en hun steentje bij te dragen....
pi_184082997
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:55 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Praktisch bekeken begint dit al bij 45...
Lijkt mij niet tenzij je wel een erg zwaar beroep hebt of je hebt op jeugdige leeftijd al weken gedraaid van gemiddeld 80 uur. Ja dan werk je je de vernieling in.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 30 december 2018 @ 11:59:31 #158
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184083054
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 11:23 schreef speknek het volgende:

De sterkste correlatie lijkt die tussen opleidingsniveau en optimisme over de toekomst van het land. Redelijk lineair omhoog over de hele lengte. Zijn hogeropgeleiden beter in staat trendlijnen te overzien, zijn de algemene beschouwingen te technisch geworden, of is er een tweedeling in de samenleving (Of alledrie)? Verstedelijking zal hier meespelen, de rijkste steden hebben universiteiten en ook de meeste hoogopgeleiden, in Utrecht heeft bijvoorbeeld meer dan de helft hbo of hoger.
Hoger opgeleiden hebben gewoon meer mogelijkheden om hun leven in eigen hand te nemen. Woon je in een klotebuurt? Dan ga je ergens wonen waar het wel leuk is. Niet tevreden met je werk? Dan verander je van baan. Ook als je salaris daardoor daalt want je hebt toch genoeg marge. Werken tot je 67-ste? Hahaha echt niet! Gewoon wat meer sparen en zelf bepalen wanneer je stopt. Etc etc...

De hele maatschappij en economie verschuift steeds meer naar "winner takes all". En de hoogopgeleiden zijn de winners.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184083166
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoger opgeleiden hebben gewoon meer mogelijkheden om hun leven in eigen hand te nemen. Woon je in een klotebuurt? Dan ga je ergens wonen waar het wel leuk is. Niet tevreden met je werk? Dan verander je van baan. Ook als je salaris daardoor daalt want je hebt toch genoeg marge. Werken tot je 67-ste? Hahaha echt niet! Gewoon wat meer sparen en zelf bepalen wanneer je stopt. Etc etc...

De hele maatschappij en economie verschuift steeds meer naar "winner takes all". En de hoogopgeleiden zijn de winners.
Natuurlijk. Alleen vergeet je wel dat een maatschappij niet alleen kan draaien op hoger opgeleiden en dat je ook een buurman hebt. En als de buurman het slecht gaat krijgen zal ik daar uiteindelijk ook last van krijgen. Mensen denken daar in deze tijd schijnbaar niet meer aan.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 30 december 2018 @ 12:19:00 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184083498
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk. Alleen vergeet je wel dat een maatschappij niet alleen kan draaien op hoger opgeleiden en dat je ook een buurman hebt. En als de buurman het slecht gaat krijgen zal ik daar uiteindelijk ook last van krijgen. Mensen denken daar in deze tijd schijnbaar niet meer aan.
Mee eens. Uiteindelijk krijg je een herhaling van de Franse Revolutie.

De eerste symptomen zie al een beetje met Brexit, Trump en de Gele Hesjes. En je ziet ook dat de "elite" dit grotendeels over het hoofd ziet en zich focusseert op de symptomen in plaats van de oorzaken.

Hoeveel discussie is er over dat Trump een idioot is, vs waarom Trump zo populair is en straks gewoon een tweede termijn wint? Hoeveel aandacht is er over wat een "ramp" Brexit is vs de reden dat de helft van de bevolking Brexit steunde en blijft steunen? Zolang de verklaring gehanteerd wordt dat de helft van de bevolking een stel mongolen is gaat dit niet beter worden.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_184083553
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk. Alleen vergeet je wel dat een maatschappij niet alleen kan draaien op hoger opgeleiden en dat je ook een buurman hebt. En als de buurman het slecht gaat krijgen zal ik daar uiteindelijk ook last van krijgen. Mensen denken daar in deze tijd schijnbaar niet meer aan.
Als je als hogeropgeleide familie of een vriend hebt die het net niet redt wil je ook niet dat 'jij' de enige houvast voor zo iemand of zo'n groepje bent en een schuldgevoel om je nek krijgt. Iemand die het wat minder breed heeft ook niet. En dat recht op indidviduele vrijheid zonder de lasten van anderen erbij bestaat hier.
pi_184083997
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 10:49 schreef Cherni het volgende:

[..]

Net zoals dat zo lang mogelijk zelfstandig willen blijven wonen, waar het natuurlijk nog maar de vraag is of veel ouderen dat eigenlijk wel willen.
Zolang ze gezond zijn neem ik aan van wel, echter dan gebeurt er iets en er zal niet direct ergens plaats zijn. En dan staat of ligt men met de gebakken peren.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2018 12:38:58 ]
pi_184084205
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:57 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

De verhoging van de pensioen leeftijd heeft geen drol opgelost alleen maar erger gemaakt.

Misschien moeten klaplopers maar eens GEDWONGEN worden om te gaan werken en hun steentje bij te dragen....
De echte klaploper zul je nooit aan het werk krijgen. Die vraagt mogelijk niet eens een uitkering aan bij dwang want dan zit het UWV hem in de nek etc. en dat is veel te lastig. Die haalt zijn gram wel door criminele activiteiten uit te voeren.

Het zijn juist mensen met arbeidsethos en zieken die daar onder lijden. Dat is het trieste van dit alles.
pi_184084328
De mensen met geld moeten dat eerst zien weg te werken anders mogen deze eerst hun kapitaal opvreten.

Bij ons is het grotendeels al weg gewerkt, maar ik wist dat dan ook al voordat ik oud was, werd.
pi_184084371
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 12:05 schreef Cherni het volgende:

[..]

Natuurlijk. Alleen vergeet je wel dat een maatschappij niet alleen kan draaien op hoger opgeleiden en dat je ook een buurman hebt. En als de buurman het slecht gaat krijgen zal ik daar uiteindelijk ook last van krijgen. Mensen denken daar in deze tijd schijnbaar niet meer aan.
Klopt, en dat is te danken aan de vrijemarkteconomie en zogenaamd "liberaal"-beleid. Het failliet van de sociaaldemocratie, globalisering en exponentieel groeiende technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat een grote groep de boot mist waarbij de onvrede al jaren als een veenbrand gloeit en waar nationalisten hun kans schoon zien voor politiek gewin met beloftes die niet na te komen zijn.

Op deze manier wordt de kloof tussen de haves en de have nots steeds groter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2018 12:49:47 ]
pi_184084437
Als die wat niet hebben niet zijn heeft het hebben ook geen doel, of het brengt niks meer op, de weegschaal hangt al jaren niet in balans meer.
pi_184084482
Als ik toch voor een duppie geboren ben waarom zou nog proberen een kwartje te worden?

Zo als men half uit het gat geklommen is geeft men een trap na zodat ik weer van begin af aan mag beginnen!

[ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2018 12:53:35 ]
pi_184084546
quote:
14s.gif Op zondag 30 december 2018 12:48 schreef Tem het volgende:

[..]

Klopt, en dat is te danken aan de vrijemarkteconomie en zogenaamd "liberaal"-beleid. Het failliet van de sociaaldemocratie, globalisering en exponentieel groeiende technologische ontwikkelingen zorgen ervoor dat een grote groep de boot mist waarbij de onvrede al jaren als een veenbrand gloeit en waar nationalisten hun kans schoon zien voor politiek gewin met beloftes die niet na te komen zijn.

Op deze manier wordt de kloof tussen de haves en de have nots steeds groter.
Precies. Goede post.
pi_184084895
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

De hele maatschappij en economie verschuift steeds meer naar "winner takes all". En de hoogopgeleiden zijn de winners.
Dan stopt men op de werkvloer met het geven van ideeen, want zoals op de tekentafel kan het niet werken, die draaien in een spin, op de werkvloer worden de problemen eruit gevist.

Daar die weten hoe het beter kan, echter als die weigeren, zodat de geleerde er niet mee aan de haal kan gaan, werken die gewoon door in die spin.
Wat jeukt het betaald krijgt men toch!
  zondag 30 december 2018 @ 13:29:04 #170
8369 speknek
Another day another slay
pi_184085573
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 11:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoger opgeleiden hebben gewoon meer mogelijkheden om hun leven in eigen hand te nemen. Woon je in een klotebuurt? Dan ga je ergens wonen waar het wel leuk is. Niet tevreden met je werk? Dan verander je van baan. Ook als je salaris daardoor daalt want je hebt toch genoeg marge. Werken tot je 67-ste? Hahaha echt niet! Gewoon wat meer sparen en zelf bepalen wanneer je stopt. Etc etc...

De hele maatschappij en economie verschuift steeds meer naar "winner takes all". En de hoogopgeleiden zijn de winners.
Dat zijn factoren die meespelen. Als D66er weet ik dat ik best wat gemakkelijker immigratie kan omarmen, want als het naar de klote gaat ga ik wel ergens anders wonen. Anderzijds is er onderzoek dat arme mensen vaak geen goede economische beslissingen kunnen nemen omdat de stress van arm zijn de cognitie teveel belast.

Maar dat is meer een correlatie met rijkdom, en volgens mij schelen hbo'ers en wo'ers daar ook weer niet zo gek veel in. Veel wo'ers werken bijvoorbeeld bij de overheid als ambtenaar of in onderzoeksfuncties. Als zo iemand kan ik zeggen dat dat verder ook geen armoe is, maar ik ben lang niet zo rijk als mijn ondernemers hbo schoonfamilie.

Ik denk eigenlijk, met het gevaar af superelitair over te komen, dat het verschil tussen wo en hbo in retrospect helemaal zo gek niet is. Op de universiteit bestaat het grootste gedeelte van mijn werk uit met dingen werken die pas over 10-15 jaar gemeengoed gaan worden. Zelfde geldt voor academische technici, laboranten, chirurgen bij academische ziekenhuizen, etc. Als je werk in het teken staat van de toekomst te veranderen, dan sta je daar allicht positiever tegenover. Ook WO studenten die niet in het onderzoek blijven krijgen hier wel wat van mee in vakken en onderzoek die meer speculatief van aard zijn. In tegenstelling tot hbo studenten, die opgeleid worden met gevestigde kennis voor onmiddellijke toepassing in het bedrijfsleven. Die studies en bijbehorende professies zijn veel meer op het hier en nu gericht. Dan ben je relatief wat conservatiever.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 30 december 2018 @ 14:12:02 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184086645
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Dat zijn factoren die meespelen. Als D66er weet ik dat ik best wat gemakkelijker immigratie kan omarmen, want als het naar de klote gaat ga ik wel ergens anders wonen. Anderzijds is er onderzoek dat arme mensen vaak geen goede economische beslissingen kunnen nemen omdat de stress van arm zijn de cognitie teveel belast.

Maar dat is meer een correlatie met rijkdom, en volgens mij schelen hbo'ers en wo'ers daar ook weer niet zo gek veel in. Veel wo'ers werken bijvoorbeeld bij de overheid als ambtenaar of in onderzoeksfuncties. Als zo iemand kan ik zeggen dat dat verder ook geen armoe is, maar ik ben lang niet zo rijk als mijn ondernemers hbo schoonfamilie.

Ik denk eigenlijk, met het gevaar af superelitair over te komen, dat het verschil tussen wo en hbo in retrospect helemaal zo gek niet is. Op de universiteit bestaat het grootste gedeelte van mijn werk uit met dingen werken die pas over 10-15 jaar gemeengoed gaan worden. Zelfde geldt voor academische technici, laboranten, chirurgen bij academische ziekenhuizen, etc. Als je werk in het teken staat van de toekomst te veranderen, dan sta je daar allicht positiever tegenover. Ook WO studenten die niet in het onderzoek blijven krijgen hier wel wat van mee in vakken en onderzoek die meer speculatief van aard zijn. In tegenstelling tot hbo studenten, die opgeleid worden met gevestigde kennis voor onmiddellijke toepassing in het bedrijfsleven. Die studies en bijbehorende professies zijn veel meer op het hier en nu gericht. Dan ben je relatief wat conservatiever.
Dat is zeker waar wat je in de laatste alinea schrijft. Maar in zijn algemeenheid denk ik sowieso dat WO-ers gemiddeld gesproken in een wat grotere wereld leven, figuurlijk gesproken (sorry, ik ben ook elitair). Ikzelf heb (o.a.) in productontwikkeling gewerkt waarbij je met WO-ers en HBO-ers in hetzelfde project werkt, dus met dezelfde timeline (moet over een jaar of over een week klaar zijn). Dus in dat opzicht geen verschil. Maar gemiddeld weten de WO-ers gewoon wat meer van de wereld en zien daardoor misschien ook eerder en meer opties voor zichzelf.

Wat voor mij echter ook duidelijk was, was dat je als WO-er veel minder hoefde te doen om eenzelfde welvaartsniveau te bereiken. In elk geval waar ik werkte was dat zo. Je kwam al vrij automatisch op een redelijk inkomen terecht zonder veel bijzonders te doen. Geen idee of dat nu nog zo is want ik heb al meer dan 10 jaar niet meer gewerkt.

Het voorbeeld van je ondernemende HBO schoonfamilie verbaast mij niet want ondernemers zijn van nature positief en zijn gericht op kansen (anders ben je snel failliet). Het zou interessant zijn om een verdeling te zien tussen mensen in loondienst en zelfstandigen/ondernemers maar ik vermoed dat die laatsten overwegend rechtsboven in het diagram zitten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 30 december 2018 @ 14:22:35 #172
78918 SeLang
Black swans matter
pi_184086877
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 13:29 schreef speknek het volgende:
Als D66er weet ik dat ik best wat gemakkelijker immigratie kan omarmen, want als het naar de klote gaat ga ik wel ergens anders wonen.
Dit is overigens wel een dingetje. Puur egoïstisch denk ik daar ook zo over, want ik ben natuurlijk zelf ook een immigrant en heb in 5 landen gewoond en ben daar niet bepaald slechter van geworden. Ik pak ook zo weer mijn spullen en ga ergens anders wonen.

Maar ik begrijp best dat dat voor veel andere mensen heel anders ligt en dat niet iedereen kan wat jij en ik wel kunnen. En het is geen goed idee om dat te negeren. Daarom vind ik zelf dat immigratie moet worden ingeperkt, of in elk geval een vorm moet krijgen die minder bedreigend is voor die andere mensen, ook al is het misschien slechter voor mij persoonlijk.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 30 december 2018 @ 14:27:45 #173
80382 manny
30 is best veel
pi_184086979
herkenbare uitkomst. Ik had een paar exemplaren rondlopen in mijn (oude) omgeving. Constant inzoomen op alles dat niet deugt. En dan vooral op dingen die je niet kunt beïnvloeden. Tja... dan duurt het niet lang voordat je ongelukkig bent.

Omgekeerd werkt gelukkig ook. Lekker inzoomen op de dingen die wel goed gaan en waar je blij van wordt. En die droeftoeters in je omgeving: trek lekker een hesje aan en de groeten. Ik ga wel met iemand anders een pilsje doen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_184087085
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2018 14:22 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit is overigens wel een dingetje. Puur egoïstisch denk ik daar ook zo over, want ik ben natuurlijk zelf ook een immigrant en heb in 5 landen gewoond en ben daar niet bepaald slechter van geworden. Ik pak ook zo weer mijn spullen en ga ergens anders wonen.

Maar ik begrijp best dat dat voor veel andere mensen heel anders ligt en dat niet iedereen kan wat jij en ik wel kunnen. En het is geen goed idee om dat te negeren. Daarom vind ik zelf dat immigratie moet worden ingeperkt, of in elk geval een vorm moet krijgen die minder bedreigend is voor die andere mensen, ook al is het misschien slechter voor mij persoonlijk.
Tja ik heb op een hoog niveau gewerkt en nu op een laag niveau. Wat je vooral merkt is dat er vandaag de dag totaal geen inlevingsvermogen meer heerst. Zij dit die wel kunnen hebben het grote voordeel dat ze op elk gewenst niveau kunnen meedraaien en zich prima kunnen aanpassen.

Het nadeel is dat je vaak te veel met de ander zijn ellende bezig bent.

Ik ben de laatste pak weg 10 jaar tot de conclusie gekomen dat het niet altijd een keuze is. Ik kom diverse mensen tegen van zwervers tot studenten tot ouderen etc. Dit heeft mijn kijk op de maatschappij behoorlijk gaan beïnvloeden.

En daarmee moet je een goed sociaal stelsel met zekerheden in stand houden.

Zit ik thuis in mijn eigen omgeving heb ik daar allemaal geen last van. Maar wat ik zo nu en dan om mij heen zie dat is geen beste ontwikkeling. Althans dat vind ik.
pi_184088893
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2018 14:33 schreef Cherni het volgende:

[..]

Tja ik heb op een hoog niveau gewerkt en nu op een laag niveau. Wat je vooral merkt is dat er vandaag de dag totaal geen inlevingsvermogen meer heerst. Zij dit die wel kunnen hebben het grote voordeel dat ze op elk gewenst niveau kunnen meedraaien en zich prima kunnen aanpassen.

Het nadeel is dat je vaak te veel met de ander zijn ellende bezig bent.

Ik ben de laatste pak weg 10 jaar tot de conclusie gekomen dat het niet altijd een keuze is. Ik kom diverse mensen tegen van zwervers tot studenten tot ouderen etc. Dit heeft mijn kijk op de maatschappij behoorlijk gaan beïnvloeden.

En daarmee moet je een goed sociaal stelsel met zekerheden in stand houden.

Zit ik thuis in mijn eigen omgeving heb ik daar allemaal geen last van. Maar wat ik zo nu en dan om mij heen zie dat is geen beste ontwikkeling. Althans dat vind ik.
Precies, ik vind dat hele WO vs hbo verhaaltje ook niet zo relevant en dat men meer zou snappen van de wereld is nogal arbitrair. Het is maar net in wel vakgebied je werkzaam bent en of je wel of niet empathisch vermogen in je pakketje van sociale skills hebt. Daarnaast zijn de lonen van hoog- en laagopgeleiden beide peanuts voor het kleine percentage puissant rijke stinkers van het grootkapitaal.

Het is alleen in de huidige maatschappij belangrijk de juiste opleidingen te volgen anders ben je de Sjaak. Na WOII kon men zich nog wel eens opwerken zonder de juiste papieren maar dat is tegenwoordig stukken lastiger geworden. Gevestigde partijen stimuleren studeren en opleiding wat in de basis natuurlijk hartstikke goed is maar daarmee negeren ze een hele grote groep die door wat voor reden dan ook niet de capaciteiten voor zo'n studie bezitten met als gevolg dat men buiten de boot valt en wanneer je dan moet concurreren met mensen uit lagelonenlanden is de onvrede snel gevoed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')