abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183954929
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:15 schreef Aloulu het volgende:
[ afbeelding ]
Context? wat staat er?
pi_183955752
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 10:12 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Context? wat staat er?
Fijne kerstdagen en een knallend oud & nieuw.

Iets in die strekking zal het wel zijn ~:) >:O
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
-----
Now only embers remain...
pi_183956617
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 10:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Fijne kerstdagen en een knallend oud & nieuw.

Iets in die strekking zal het wel zijn ~:) >:O
Dat lijkt mij sterk.
pi_183957384
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 23:17 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is het tweede. Daarom is dit ook een beslissing van Trump alleen. De rest zijn nagenoeg allemaal smerige neocons.
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:26 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Trump heeft vanaf dag 1 van in ieder geval zijn verkiezingscampagne een zeer isolationistische positie verkondigd mbt M-Oosten politiek. "Terugtrekken zodra kan, geen moer mee te maken of te zoeken daar. Laat het ze uitzoeken". De enige uitzonderingen was de strijd tegen IS en die te beslechten. En door mensen om hem heen zal hij veelvuldig verteld zijn dat "we moeten denken aan onze bondgenoten, en Iraanse invloed tegengaan". Dat laatste heeft hij dus een tijdje herhaald. Maar puntje bij paaltje blijkt dat hij geen enkele Amerikaanse soldaat in het Midden Oosten veel belangrijker vindt dan Iraanse de (toenemende) Iraanse invloedssfeer. Blijkbaar.

Trump doet wat veel Europeanen ook al jaren roepen: "waarom rotten die Yanks niet gewoon op uit M-Oosten, hebben er niets te zoeken". Hoppa, weg uit SyriŽ en uit dat kut Afghanistan. Laat de Afghanen met Europeanen lekker de Taliban bestrijden ofzo.

De Europeanen die Trump nu dom noemen mogen pleiten voor Europese intensieve samenwerking met de Syrische Koerden en dat Europa de rol van de Yanks daarin overneemt. Een gouden kans. Maar dat zullen ze niet doen. De Amerikanen moeten de kastanjes uit het vuur halen volgens deze lieden.
Als Trump zijn troepen terugtrekt omdat het Amerikaanse volk dit wil: waarom trekt hij zijn troepen in andere landen dan niet terug? De VS heeft in 177 landen 800 militaire bases met 200.000 soldaten. Wat onderscheidt SyriŽ? İn Afghanistan worden de troepen verminderd, niet geheel teruggetrokken; waarom?us-personnel-chart-military.jpg
Het aantal Amerikaanse soldaten in Duitsland (34805) is ten opzichte van het aantal Duitse soldaten (61054) schrikbarend hoog trouwens. Je kunt je afvragen of Duitsland wel een onafhankelijk land is...
pi_183957497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Als Trump zijn troepen terugtrekt omdat het Amerikaanse volk dit wil: waarom trekt hij zijn troepen in andere landen dan niet terug? De VS heeft in 177 landen 800 militaire bases met 200.000 soldaten. Wat onderscheidt SyriŽ? İn Afghanistan worden de troepen verminderd, niet geheel teruggetrokken; waarom?[ afbeelding ]
Het aantal Amerikaanse soldaten in Duitsland (34805) is ten opzichte van het aantal Duitse soldaten (61054) schrikbarend hoog trouwens. Je kunt je afvragen of Duitsland wel een onafhankelijk land is...
Misschien omdat Trump de macht niet heeft?

Zoals ik al zei: hij wordt flink tegengewerkt.
pi_183957509
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 09:15 schreef Aloulu het volgende:
[ afbeelding ]
Is dit een martel techniek in sednaya ?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_183957570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Misschien omdat Trump de macht niet heeft?

Zoals ik al zei: hij wordt flink tegengewerkt.
Trump wordt zeker tegengewerkt door het establishment. Maar dat weerhield hem er niet van om zijn troepen uit SyriŽ te trekken. Wat onderscheidt SyriŽ?
pi_183957632
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:03 schreef Bilge het volgende:

[..]

[..]

Als Trump zijn troepen terugtrekt omdat het Amerikaanse volk dit wil: waarom trekt hij zijn troepen in andere landen dan niet terug? De VS heeft in 177 landen 800 militaire bases met 200.000 soldaten. Wat onderscheidt SyriŽ? İn Afghanistan worden de troepen verminderd, niet geheel teruggetrokken; waarom?[ afbeelding ]
Domme opmerking. Sorry dat ik het zeg. Kan je zelf niet indenken wat het verschil is voor de US mbt het personeel dat ergens gestationeerd is en bijv Syrie en Afghanistan? Zeker als je met Duitsland aan komt zetten. Boots on the ground in een actieve strijd bijv?

Al die militaire basissen gaat om de macht van de US te beschermen. Laat juist zien hoe machtig de US is wereldwijd.
"He who dont miss the Soviet Union has no heart, he who wants it back has no brain".
Vladimir Putin.
pi_183957675
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:09 schreef Slayage het volgende:
Is dit een martel techniek in sednaya ?
Ja, volgens Arabischtalige FB-pagina's die getuigenissen van voormalige gevangenen verzamelen wel. Dit noemt men ta3thib al-chem3a, "de kaars-methode (marteling)" binnen eigen kringen. Mag je paar uur met je blote anus op een brandende kaars zitten waarbij je van onder wegbrandt.
"He who dont miss the Soviet Union has no heart, he who wants it back has no brain".
Vladimir Putin.
pi_183957720
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:13 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Domme opmerking. Sorry dat ik het zeg. Kan je zelf niet indenken wat het verschil is voor de US mbt het personeel dat ergens gestationeerd is en bijv Syrie en Afghanistan? Zeker als je met Duitsland aan komt zetten. Boots on the ground in een actieve strijd bijv?
Lopen de troepen in İrak geen gevaar? Kosten de troepen in relatief veilige landen geen belastinggeld?
pi_183957747
Syria Pullout: Israel Left With False Russian Promises and a Volatile U.S. President

Zeer lezenswaardig artikel uit Haaretz waarin de Russische beweegredenen en strategieŽn in SyriŽ worden beschreven.
pi_183957821
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:11 schreef Bilge het volgende:

[..]

Trump wordt zeker tegengewerkt door het establishment. Maar dat weerhield hem er niet van om zijn troepen uit SyriŽ te trekken. Wat onderscheidt SyriŽ?
Niets. Het is eerder: bij een land lukt het, bij meerdere niet.
pi_183957983
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:21 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niets. Het is eerder: bij een land lukt het, bij meerdere niet.
İk volg Trump op Twitter (wie niet?); behalve SyriŽ en Afghanistan heeft hij nog niet getweet over het terugtrekken van Amerikaanse troepen uit andere landen. Wat niet is kan nog komen. Maar het is ook mogelijk dat er andere beweegredenen spelen dan louter populisme.

Ahmadinejad denkt er bijvoorbeeld het zijne van:
Ahmadinejad1956 twitterde op zondag 23-12-2018 om 20:29:31 Mr. @realDonaldTrump hopefully the #USWithdrawal from #Syria and #Afghanistan would not be a new opportunity and excuse to start another war. reageer retweet
pi_183958059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:17 schreef Bilge het volgende:
Lopen de troepen in İrak geen gevaar? Kosten de troepen in relatief veilige landen geen belastinggeld?
Weer slechte vergelijking.

Amerikanen trainen en adviseren enkel in Irak. Niet actief boots on the ground in de actieve oorlog tegen ISIS. In Afghanistan zitten er circa 10.000 dacht ik die actief meehelpen en in Syrie special forces en marines die ook actief meehelpen al dan niet met het verzamelen van inlichtingen op de grond en ondersteunen van de Koerden op het oorlogsveld.

Zijn eerst volgende prioriteit zal bij de militairen in Afghanistan zijn. Als hij zijn terugtrekken van troepen verder wil doorzetten. Die lopen meer gevaar dan de adviseurs en trainers in Irak.
Vladimir Putin.
pi_183958089
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:27 schreef Bilge het volgende:

[..]

İk volg Trump op Twitter (wie niet?); behalve SyriŽ en Afghanistan heeft hij nog niet getweet over het terugtrekken van Amerikaanse troepen uit andere landen. Wat niet is kan nog komen. Maar het is ook mogelijk dat er andere beweegredenen spelen dan louter populisme.

Ahmadinejad denkt er bijvoorbeeld het zijne van:
Ahmadinejad1956 twitterde op zondag 23-12-2018 om 20:29:31 Mr. @realDonaldTrump hopefully the #USWithdrawal from #Syria and #Afghanistan would not be a new opportunity and excuse to start another war. reageer retweet
Die Iraanse drol ziet overal complotten.
pi_183958125
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Amerikanen trainen en adviseren enkel in Irak. Niet actief boots on the ground in de actieve oorlog tegen ISIS. In Afghanistan zitten er circa 10.000 dacht ik die actief meehelpen en in Syrie special forces en marines die ook actief meehelpen al dan niet met het verzamelen van inlichtingen op de grond en ondersteunen van de Koerden op het oorlogsveld.

Zijn eerst volgende prioriteit zal bij de militairen in Afghanistan zijn. Als hij zijn terugtrekken van troepen verder wil doorzetten. Die lopen meer gevaar dan de adviseurs en trainers in Irak.
Gaat Trump nooit lukken, vanwege andere invloeden zoals ik al zei. Zal mij ook niets verbazen als de terugtrekking uit Syrie veel langzamer gaat dan gepland. De Israellobby is hier ook niet gelukkig mee, immers.
pi_183958282
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:33 schreef theunderdog het volgende:
Gaat Trump nooit lukken, vanwege andere invloeden zoals ik al zei. Zal mij ook niets verbazen als de terugtrekking uit Syrie veel langzamer gaat dan gepland. De Israellobby is hier ook niet gelukkig mee, immers.
Dat weet jij helemaal niet. En ik ook niet. De president is grondwettelijk gezien in Amerika gewoon bij machte het besluit tot terugtrekking te nemen. Ook als hij ervoor kiest zijn volledige team van adviseurs te negeren. Niemand is zo onvoorspelbaar als Trump gebleken. Dus weten we niet waar het eindigt, en hoe.
Vladimir Putin.
pi_183958399
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Dat weet jij helemaal niet. En ik ook niet. De president is grondwettelijk gezien in Amerika gewoon bij machte het besluit tot terugtrekking te nemen. Ook als hij ervoor kiest zijn volledige team van adviseurs te negeren. Niemand is zo onvoorspelbaar als Trump gebleken. Dus weten we niet waar het eindigt, en hoe.
Zullen we wedden?
pi_183958452
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:31 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Wederom feitelijk onjuist. Amerikaanse troepen vechten weldegelijk in İrak:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De meeste boots on the ground komen van het Iraakse leger, maar dat geldt ook voor SyriŽ waar de YPG de hete kolen uit het vuur haalde voor de Amerikanen.

Daarnaast beantwoord je mijn tweede vraag niet: kosten Amerikaanse troepen in relatief veilige landen geen belastinggeld?

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die Iraanse drol ziet overal complotten.
Met John Bolton als Nationale veiligheidsadviseur, Mike Pompeo als Minister van BuZa en Jared Kushner als schoonzoon weet ik het zo net nog niet.
pi_183958638
Natuurlijk zal Amerika altijd aanzetten om invloed uit te oefenen, maar het is niet alsof Iran onschuldig is.
pi_183959934
Less troops, more drones.
Welcome to the future? :7
pi_183960914
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 12:41 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Niemand is zo onvoorspelbaar als Trump gebleken. Dus weten we niet waar het eindigt, en hoe.
Truer words have never been spoken. Volgens mij is dit 1 van de dingen die hij beloofd had in zijn verkiezingscampagne, om onvoorspelbaar te zijn.

"we must as a nation be more unpredictable. We are totally predictable. We tell everything. We’re sending troops. We tell them. We’re sending something else. We have a news conference. We have to be unpredictable. And we have to be unpredictable starting now."
https://www.nytimes.com/2(...)-foreign-policy.html
pi_183961228
Ibra_Joudeh twitterde op dinsdag 25-12-2018 om 14:26:59 Breaking: Kurdish forces handover town near Manbij to Syrian Army https://t.co/yhusbvLTjW reageer retweet
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_183961344
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:37 schreef IPA35 het volgende:
Ibra_Joudeh twitterde op dinsdag 25-12-2018 om 14:26:59 Breaking: Kurdish forces handover town near Manbij to Syrian Army https://t.co/yhusbvLTjW reageer retweet
Wat verrassend! _O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
pi_183961419
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 december 2018 14:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

Wat verrassend! _O-
Zou gaan om Arima: https://en.wikipedia.org/(...)vil_War_detailed_map

SAA zou daar al een aantal jaar wat posities in de buurt hebben, maar dat was destijds al erg vaag. Dus hoe de situatie daar nu precies is, is nogal vaag. Zou wel een soort uitstulping in het front zijn, beter geven ze meer dorpen terug...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')