Ik wil straks wel al met de tuin enzo aan de slag vooral bestrating eruit halen.quote:Op zaterdag 16 februari 2019 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Het helpt als je er een tijdje hebt geleefd. Ik wil zelf eigenlijk minstens één keer alle seizoenen meemaken voor ik iets drastisch doe.
Bedankt voor de tip ik ga er zsm mee aan de slagquote:Op zaterdag 16 februari 2019 10:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Laten inweken idd, paar minuten iig.
En ik zou gewoon voorzichtig schenken.
quote:Op zondag 17 februari 2019 21:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Zo van het weekend hebben we best veel gedaan.
Maar ik ben ook heel goed in werkvermijdend werken.. Dus heb dingen buiten gedaan omdat het lekker weer was.
Dus nu is de klimop uit de achtertuin weg, een hele grote taxus of iets dergelijks die tegen de gevel stond weg, en een andere grote boom/struik uit de voortuin weg die al het licht binnen weg nam..
Maar wees gerust er komt echt wel weer groen.
[ afbeelding ]
Maar we hebben binnen ook wat nuttigs gedaan. Zo zijn alle muren en plafonds boven in de voorstrijk gezet en heb ik het plafond van de logeerkamer en de werkkamer alvast een eerste laag verf gegeven.
Alle plafonds krijgen straks nog structuur verf om kleine imperfecties weg te werken![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder kunnen we nu eindelijk ook de buitenlampen van achter ook vanuit het huis aandoen. Ipv dat we daarvoor eerst naar de garage moeten. En als we nu vanaf voor de garage binnen gaan kunnen we nu daar ook het licht van de garage aandoen. Want daarvoor moest je eerst de halve garage door. Heel onhandig als het donker is.
Ja het niet er straks netjes uit zien. Maar ooit moet de stuccadoor daar overheen.quote:Op zondag 17 februari 2019 21:48 schreef Seven. het volgende:
[..]die berg snoeiafval
Je plafonds zien er al goed uit hoor, wij hebben ons beperkt tot alleen het noodzakelijke. Ooit komt het wel in orde met stucen.
Ik ben beetje jaloers op je pluimhortensia ideequote:Op zondag 17 februari 2019 21:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja het niet er straks netjes uit zien. Maar ooit moet de stuccadoor daar overheen.
En wat betreft die berg.. Dit is minus het snoeiafval van achter en minus al een rondje naar de stort. Maar vooral die ene uit de klauwen gegroeide struik was zo groot en veel. Ben blij dat hij weg is. Wil straks twee van deze voor in de tuin sowieso.
Heb er een van van deze gehad en vind die zo mooi
[ afbeelding ]
Pluim hortensia limelight op stam.
Ik heb ingezoomd en ik zou het echt niet beter kunnenquote:Op maandag 18 februari 2019 23:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Dus ik heb een kit randje gemaakt..
Wat een.. Piep.. Spul.. Nu zal het vast aan mijn skills liggen want het zat overal.. Behalve waar het moest zitten.
En moet binnenkort nog een paar randjes.. Kijk er nu al naar uit![]()
![]()
Vandaag ook plafond op de overloop en slaapkamer eerste verf laag gegeven. Nu moet voor de eerste laag alleen de badkamer nog.
[ afbeelding ]
Oh ja die zijn ook mooi.quote:Op maandag 18 februari 2019 23:10 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben beetje jaloers op je pluimhortensia idee. Ik heb een Annabelle aangeplant, ben benieuwd wat zij gaat doen dit jaar.
Mooi die kleuren diversiteitquote:Op dinsdag 19 februari 2019 09:21 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Hier hebben we ook nog echt van die ouderwetse boerenhortensia's in de tuin staan
[ afbeelding ]
Ja nou echt ik vind dat knap hoe die tegelzetter enzo dat deed. En ik sta me daar een partij te prutsenquote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker bezig TP!![]()
En kitten is echt een k*tklusje inderdaad, volgens mij moet je dat echt vaker doen voor je daar handigheid in krijgt.
Er is een reden dat ik het uitbesteed heb tijdens de verbouwing.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 10:54 schreef Brighteyes het volgende:
Lekker bezig TP!![]()
En kitten is echt een k*tklusje inderdaad, volgens mij moet je dat echt vaker doen voor je daar handigheid in krijgt.
Nee hoor! Ik heb laatst alle kit in mijn huis laten vervangen (8 jaar oude badkamer ziet er weer spic en span uit!). Door een kitter. Die dus alleen maar kit. Het is echt een wereld van verschil met mijn oude kitrandjes die deels door de tegelzetters en deels zelf gezet waren. Ik wist ook niet dat het bestond maar ben echt een fan.quote:Op dinsdag 19 februari 2019 11:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Mja maar om nou weer iemand in te huren voor een paar lijntjes kit. Denk dat ze me uitlachen![]()
Ah goed om te weten. Gisteren ging het alweer iets beter het kittenquote:Op woensdag 20 februari 2019 11:38 schreef yinu het volgende:
[..]
Nee hoor! Ik heb laatst alle kit in mijn huis laten vervangen (8 jaar oude badkamer ziet er weer spic en span uit!). Door een kitter. Die dus alleen maar kit. Het is echt een wereld van verschil met mijn oude kitrandjes die deels door de tegelzetters en deels zelf gezet waren. Ik wist ook niet dat het bestond maar ben echt een fan.
Als je iets uit de randen afplaktape plakt kan je hele mooie strakke rand maken. Het teveel aan kit trek je met de tape ermee af.quote:Op woensdag 20 februari 2019 12:18 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah goed om te weten. Gisteren ging het alweer iets beter het kitten![]()
Nog twee randjes en dan ben ik er vanaf. Wel gaaf dat dat echt bestaat gewoon.
Gisteren met tape gedaan idd werd een stuk strakker. Jammer dat ik weer verf mee trok met de afplak tapequote:Op woensdag 20 februari 2019 17:41 schreef PJ het volgende:
[..]
Als je iets uit de randen afplaktape plakt kan je hele mooie strakke rand maken. Het teveel aan kit trek je met de tape ermee af.
Brede laminaat planken.quote:Op donderdag 28 februari 2019 13:59 schreef Seven. het volgende:
Best handig, een paar lampjes in de badkamer. Wat voor vloer komt er ook alweer?
Het is echt super slecht te zien. Excuus daarvoor. Maar mijn telefoon heeft wat moeite met scherpstellen van dichtbij.quote:
je zou commandant kunnen proberenquote:Op vrijdag 1 maart 2019 22:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Morgen eens maken als ik weer in het huis ben.
Zou naar een autoschadehersteller gaan en vragen of iemand na het werk zwart wat wil bij verdienen en dit eruit kan polijsten.quote:Het is niet heel diep.
Die suggestie wilde ik ook geven. Begin met de lichtste variant, en dan rustig met een schone doek polijsten/wrijven.quote:
Wordt mooi!quote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ondertussen zijn wij een vloer aan het leggen. Wat nog niet meevalt met een kop vol snotmaar het knapt er wel goed van op.
[ afbeelding ]
Niet wachten met de plintjes, hè?quote:Op zaterdag 2 maart 2019 22:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ja dat is ook een beetje met die tegelvloer die er in ligt. Dan kun je er een nieuwe keuken alles in stoppen maar door die vloer blijft het oud ogen. En zo'n vloer knapt het dan ineens op.
Haha ze liggen klaar. Maar die gaan er wel op want die muren zien er niet uit. Even een zaag tafel huren die in graden afgesteld kan worden. Gaat niet meer dit weekend wordenquote:
Wij gaan voor plintvrij om deze redenenquote:Op zondag 3 maart 2019 10:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Haha ze liggen klaar. Maar die gaan er wel op want die muren zien er niet uit. Even een zaag tafel huren die in graden afgesteld kan worden. Gaat niet meer dit weekend worden
Erg mooie vloer! Maakt het toch alweer meer huisquote:Op zaterdag 2 maart 2019 15:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ondertussen zijn wij een vloer aan het leggen. Wat nog niet meevalt met een kop vol snotmaar het knapt er wel goed van op.
[ afbeelding ]
Zijn die muren hier niet netjes genoeg voor onderaan. Waren stenen plinten heb die er allemaal afgeslagen. En hadden geen budget om alle muren opnieuw te laten stuccen.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:07 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wij gaan voor plintvrij om deze redenen
Dankjewel ben er ook erg happy mee.quote:Op zondag 3 maart 2019 11:18 schreef Veritas-1 het volgende:
[..]
Erg mooie vloer! Maakt het toch alweer meer huis
Wij hadden in ons vorige huis. Flexx stairs. En dat gaan we weer doen.quote:Op vrijdag 8 maart 2019 22:43 schreef Claudia_x het volgende:
Goed gelukt, de maantjes eraf krijgen! Wat voor verf ga je gebruiken voor de trap?
Dat zit behoorlijk los geloof ikquote:Op zaterdag 9 maart 2019 16:15 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Vriend van ons staat naar buiten te kijken. Hij zegt "ben ik nou gek op trilt de zijkant van jullie dakleer.
Ik kijken ja hoor.. Dus dak op even voelen zit hartstikke los aan de zijkanten.
Nu maar op zoek naar een dakdekker.
En de vorige bewoners proberen te bereiken want die zeiden dat het er nog niet zo lang op ligt. Maar met onze pech zal dat wel geen garantie meer zijn.
https://i.imgur.com/AqhKydb.mp4
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |