abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183997443
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:20 schreef Limone het volgende:
Poe, ik ben blij dat de kerst voorbij is. :@ Met hormonen en zonder drank komt alles wel heel hard binnen. 1e kerstadag was bij mijn familie en mijn moeder is ´moeilijk´. Ze heeft mij bijvoorbeeld niet gefeliciteerd met deze zwangerschap, haar eerste reactie was 'oh, ik had het eigenlijk van je zus verwacht.' Maar wel in de afgelopen maanden vijf keer (ja ik heb geteld) gevraagd of het echt geen ongelukje was en verder bar weinig interesse in mijn zwangerschap en de baby getoond. Nou, toen kondigde mijn zus tijdens kerst inderdaad aan dat ze zwanger is (van de tweede) en toen moest mijn moeder huilen. Van geluk. 'Ik hoopte het al!' De lawine van emoties die toen door mij heen ging was maar moeilijk te controleren en het liefst had ik een groot glas wijn gedronken om te verdoven. Tweede kerstdag was ik er gewoon ziek van: hoofdpijn en misselijk, maar door lunch bij de schoonouders (die bijzonder goed te doen was :D ), geen tijd gehad om mijn gedachten te ordenen en erom te huilen. Gelukkig ben ik nog niet met verlof en zit ik de hele dag op kantoor en heb ik nog interactie met mensen die er voor de rest helemaal niks mee te maken hebben. Dat helpt wel om het weer in perspectief te zien.

Het lijkt misschien wel wat futiel en dat is het misschien ook wel, maar ik kan het maar lastig in perspectief plaatsen.
Futiel? Nou sorry hoor maar dit is gewoon bijzonder onaardig. Ik vind het helemaal niet raar dat je van dit gezeik van je a propos bent. Ik denk dat ik ruzie gemaakt zou hebben en weg gegaan zou zijn als een familielid zo reageerde op een zwangerschap... :{w
pi_183997490
Ik vind het niet futiel, Limone, en zou er behoorlijk verdrietig van zijn. -O- Het is heerlijk als anderen je blijdschap delen, als je eigen moeder dat niet doet is dat al erg jammer. En het contrast tussen de reactie bij jou en bij je zus is daarbovenop wel erg groot. :*

Douche-eendje al volop aan het shoppen en bezig met de baby-kamer :D Wat leuk! Mooie kleur groen op de muur :Y

Ik heb een aantal broers die hun gezin 'af' vinden en het liefst zo snel mogelijk van alle babyspullen af willen. Dus gisteren een co-sleeperwiegje, voedingskussen, een draagdoek, grote hydrofielen en wikkeldoeken meegenomen. Zij hadden als laatste een meisje en alles is erg roze.. wij willen het geslacht niet weten dus ik heb verder nog niet zoveel meegenomen. En begin januari nemen we van mijn andere broer de kinderwagen+maxicosi over met ook nog een stapel extra baby-dingen. Volgens mij zijn we erg goedkoop uit qua aanschaf van spullen. Al heb ik mijn eerste babykleertjes-bestelling van ¤50 al gedaan. Maar ik zie dat ik goedkoop uit ben als ik kijk naar de prijzen van de kleertjes bij name-it :o

De enige grote aankopen die ik nu overweeg zijn een draagdoek, een draagzak, een wipstoeltje van baby bjorn, een commode, een isofix-base en kleertjes. En wellicht later een kolf. Het zou wel leuk zijn als het lukt om daarmee onder de ¤500 euro te blijven :D

Ik heb de eerste buikvoeler gehad :') mijn schoonvader. Ik vind het mooi om te zien dat hij zo blij met de zwangerschap is, echt aandoenlijk O+ . Maar ik begrijp niet goed waarom je aan een buik zou zitten als daar nog geen baby in te voelen is, haha.
pi_184000507
Ik zou daar ook behoorlijk pissig om zijn Limone, denk dat ik er ook wel iets van gezegd zou hebben.

Ik voel sinds een paar dagen gewoel ipv stompjes in m’n buik :o Er wordt ook bewust terug geporrt door baby als ik even op m’n buik duw.
Morgen 24 weken, kan me niet meer herinneren wanneer ik bij V gewoel gevoelde ipv stompjes.
Dat leek me pas veel later haha.
pi_184001282
Buhh Limone, lijkt me heel heftig als je moeder zo reageert :{

Gezellig Flav, dat gewoel O+ Hier voel ik soms ook gedraai, maar dat is nog zeldzaam.

Ik heb vandaag zo'n last van m'n buik en rug! M'n spieren, m'n huid, m'n hele onderbuik voelt gek. Heel zwaar voelt 't ook. Ik denk toch iets teveel ondernomen afgelopen dagen, m'n lijf vindt het deze zwangerschap allemaal maar niks als ik even bezig ben geweest. Jammer vind ik het, ben er een beetje door teleurgesteld wel. Net een hete douche genomen, maar ik kan niet echt lekker zitten zonder nare rug.
Echt goed rechtop zitten wil ook niet zo, na fietstochtje van gisteren haske last van zadelpijn :') dus alles is nu oncomfortabel.
Dan maar rusten.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 27 december 2018 @ 13:48:45 #55
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184001969
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2018 14:01 schreef elamanilo het volgende:

[..]

Lievnath Faber verzorgt voorstellingen in NL, ze kent de makers persoonlijk door haar studie (filmgeschiedenis) en haar afstudeerscriptie over bevallingen in Hollywoodfilms. Ik was bij een voorstelling van haar en ze heeft toen ook uitgelegd over beeldvorming rondom geboorte in onze Westerse maatschappij en de invloed daarvan op de beleving van je eigen bevalling. Als je dat enkel als referentiekader hebt, het mediabeeld dat van bevallingen wordt geschetst, dat beïnvloed behoorlijk hoe jij je eigen bevalling ingaat en beleeft, verwachtingen die je hebt, op verschillende vlakken. Terwijl dat mediabeeld eigenlijk ver afstaat van hoe een bevalling werkelijk gaat.

Je kunt de docu ook online kijken (voor 7 euro) https://vimeo.com/ondemand/thesearemyhours
Het is erg de moeite waard om te zien! En eventueel een voorstelling is ook erg de moeite waard, daar kun je ook nakletsen. :)
Dankje. Ik ga m zeker kijken ergens de komende periode :)
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184002398
Nou zeg, limone, wat stom van je moeder -O- mag je ook best verdrietig van zijn of van balen.
pi_184003011
Jeetje jongens, dank voor jullie reacties! En dat niemand het futiel vindt, doet me ook goed en zet me met beide benen weer op de grond. Pas sinds een maand besef ik me eigenlijk pas dat er bij haar meer aan de hand is dan alleen wat eigenaardige karaktereigenschappen. Het levert bij mij een rollercoaster van emoties op . Ik ben me eigenlijk helemaal opnieuw aan het uitvinden en ontwikkelen en dat is naast heel pittig ook best wel leuk. Het besef dat ík niet gek ben of overgevoelig geeft me een enorme boost zelfvertrouwen en de dynamiek binnen mijn gezin is leuker, beter. Dus jullie reacties helpen me enorm in dit proces en doen me ontzettend goed! :* :* :*

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:32 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Keer keihard huilen en dan vooral veel tijd en energie steken in alle mensen die wel net zo uit kijken naar de komst van jullie gezinsuitbreiding :*
Ja, goeie! Want die mensen zijn er natuurlijk wel. Mijn vader en mijn zus bijvoorbeeld. Niet geheel onbelangrijk ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:38 schreef Cholula het volgende:
Heb je iemand met wie je het kan delen?
Ja mijn man is een grote steun. Het deerde hem eerder niet zo, maar toen ze - ik was al zo rond de 27 weken - ook aan hem vroeg of het wel gepland was, brak er bij hem ook wel iets. En ik zit te denken aan therapie, maar dat is voor volgend jaar en ik wil dan ook wel iets van die hormonen kwijt zijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 09:44 schreef elamanilo het volgende:

Limone :* Wat stroopwafelmeisje zegt, het is gewoon echt een hele nare reactie... En helemaal dat ze blijkbaar voor een ander wel blij kan zijn, maar bij jou zo vlakjes is... Ik zou daar zelf ook echt heel verdrietig van worden en weet niet of ik het kerst'feest' zo afgerond zou kunnen hebben.
Maar weet je, haar reactie zegt alles over haar en maar weinig over jou. Het is háár probleem. Misschien helpt dat besef om het een beetje van je af te zetten... Of om bepaalde keuzes (voor jezelf!) te maken en haar een tijdje wat minder te zien/spreken bijvoorbeeld? Want dit heeft z'n weerslag op jou en hoe jij in je vel zit, logischerwijs.
Kun je het er met je lief over hebben? En heb je het er wel eens met je zus over gehad? Of kijkt zij er heel anders tegenaan? En wat zou je voor jezelf kunnen doen om het los te laten, om haar probleem bij haar te laten?
In ieder geval een hele dikke knuffel! En for what it's worth, ik vind je een toffe chick en ben hartstikke benieuwd naar je derde! O+
O+ Nou dat doet me ontzettend veel! Ja, met mijn zus heb ik het er heel vaak over en ik denk dat dit specifieke incident nog wel een keer ter sprake komt. Wel is het fijn voor haar dat zij wel een fijne reactie op haar zwangerschap heeft gekregen.

Ik ben bezig uit te zoeken wat ik wil. En wat voor een relatie ik met haar wil. Het heeft lang geduurd voordat ik door had dat dit niet normaal moedergedrag was, dat de relaties die mijn vriendinnen met hun moeders hebben juist wél normaal zijn en dat ik zal moeten accepteren dat ik dat niet zal krijgen. Wat wel een normale moeder-dochterrelatie is, zal ik moeten leren in het belang van mijn eigen dochter. Het contact met mijn moeder stond al op een laag pitje en ik probeer de onderwerpen te beperken tot oppervlakkigheden, maar echt het geen contact meer hebben aii.. dat gaat zo in tegen hoe het mij geleerd is…
pi_184003848
Limone, eerst een

Want dit is gewoon uitermate niet tof hoe je moeder reageert. Het is inderdaad niet futiel, het is je moeder en daarvan zou je juist mogen verwachten dat ze blij voor je is. Maar helaas weet ik ook uit eigen ervaring dat niet iedere ouder-kind relatie zo is zoals je graag zou willen, dus ik wil je graag 1 ding meegeven: het hebben van een bloedband is geen vrijbrief voor iemand om over jouw grenzen heen te mogen gaan, op wat voor manier dan ook. En ondanks dat de situatie waarin ik zit vast heel anders is, weet ik hoe vervelend dit is :*. Ik heb zelf heel veel baat gehad bij hulp een aantal jaar terug en heb het ook besproken met de verloskundige. Zij gaf ook aan dat zij ook mensen hebben in hun zorgnetwerk die hiermee hulp kunnen bieden op een niet al te zware wijze, misschien dat dat ook iets voor jou is? Al is het alleen al om nu even met hormonen te mogen spuien.

Bobby, ja ik ben geld van anderen aan het uitgeven *) :'). Mijn moeder, schoonouders en de oma van MeneerEend hebben aangegeven dat ze ons graag bepaalde dingen cadeau willen doen, maar dat wij zelf maar uit moeten zoeken wat we graag willen en dat ze tot een bepaald bedrag daarvan betalen. Maar bovenal hebben we nu anderhalve week vrij samen en dus alle tijd om dingen uit te zoeken.
Fijn dat je zoveel spullen over kan nemen, dat scheelt echt een heleboel ook O+. Voor je kolf, kijk ook wat je zorgverzekering vergoed, dat kan ook leuk zijn.

Flav gewoel, dat klinkt zo fijn O+.

Pinq, doe je even rustig aan, ook na die val van gisteren? :*
  donderdag 27 december 2018 @ 16:52:19 #59
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184006746
Limone, dat is echt een nare reactie. Wel goed om te lezen dat je wel leuke reacties hebt gekregen van anderen en dat je zelf ook ziet dat het aan haar ligt. Je vindt vast wel uit wat werkt voor jullie. En die moeder-dochterband, je man zal het vast wel opmerken als dat niet goed zou gaan. Komt goed :)
  donderdag 27 december 2018 @ 16:56:06 #60
346653 Ceviche
pi_184006844
Seo was helemaal goed *O* duurde wel lang, want onze zoon O+ had er geen zin in en ging er steeds vandoor :') zelfs na hoesten, een hoop gepor in mijn buik en een aantal keer op en neer springen had hij er geen zin in :')
Z'n ouders willen ook nooit op de foto dus dat verklaart misschien een en ander :D
pi_184007471
Zoon voor ceviche :D O+ *O*
pi_184013351
Ooh Ceviche, wat leuk een zoon! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_184013483
Hebben jullie ervaringen met thuisbevallingen ?
Was het fijner t.o.v. Een ziekenhuis bevalling ? Onze 2 zoontjes zijn in het ziekenhuis geboren maar ons plan is voor onze dochter een thuisbevalling :) ik schat binnen een week *)
Ben wel eens benieuwd naar jullie ervaringen !
Ik was hier...
pi_184015351
Ik ben een keer in het ziekenhuis en een keer thuis bevallen. Ik vond de thuisbevalling wel fijner, ook omdat ik me niet meer hoefde te verplaatsen tijdens en na de bevalling en gewoon lekker in mijn eigen vertrouwde omgeving kon blijven.

Maar het waren sowieso twee heel verschillende bevallingen en als ik er iets van geleerd heb is dat je weinig echt kan plannen. Bij de eerste wilde ik ook thuis bevallen maar kon dat niet wegens meconium in het vruchtwater. De tweede keer ging het zo snel dat we het ziekenhuis never nooit niet gered hadden als ik daar had willen bevallen. :P
pi_184023102
quote:
17s.gif Op donderdag 27 december 2018 15:02 schreef douche-eendje het volgende:
Limone, eerst een
[ afbeelding ]
Want dit is gewoon uitermate niet tof hoe je moeder reageert. Het is inderdaad niet futiel, het is je moeder en daarvan zou je juist mogen verwachten dat ze blij voor je is. Maar helaas weet ik ook uit eigen ervaring dat niet iedere ouder-kind relatie zo is zoals je graag zou willen, dus ik wil je graag 1 ding meegeven: het hebben van een bloedband is geen vrijbrief voor iemand om over jouw grenzen heen te mogen gaan, op wat voor manier dan ook. En ondanks dat de situatie waarin ik zit vast heel anders is, weet ik hoe vervelend dit is :*. Ik heb zelf heel veel baat gehad bij hulp een aantal jaar terug en heb het ook besproken met de verloskundige. Zij gaf ook aan dat zij ook mensen hebben in hun zorgnetwerk die hiermee hulp kunnen bieden op een niet al te zware wijze, misschien dat dat ook iets voor jou is? Al is het alleen al om nu even met hormonen te mogen spuien.

O+ Dank voor de hug! Ik had helemaal niet aan de verloskundige gedacht. Goed idee, ik ga het bespreken.

Cerviche een zoon! *G* En dus ook al een naam ;) Wat heerlijk joh!

Ik ben alleen twee keer thuis bevallen en heb geen ervaring met in het ziekenhuis bevallen. Het aller fijnst aan thuis bevallen vond ik dat ik inderdaad niet meer hoefde te verplaatsen en mijn eigen douche, bed en kleren had.
pi_184024051
*O* Een zoon voor Ceviche! En meteen verstoppertje spelen. ;)

Nismo, hier twee keer thuis bevallen en deze derde keer is dat ook weer het plan. Ik vind het fijn om in m'n eigen omgeving te zijn, met al m'n eigen dingen om me heen en dat ik weet waar ik me eventueel wil terugtrekken of weeën op kan vangen, omdat ik alle hoekjes en gaatjes op deze plek ken. Het lijkt mij inderdaad ook verstorend om tussendoor/midden in de bevalling te moeten verplaatsen naar een hele andere omgeving.
pi_184024108
Limone wat enorm stom en verdrietig dat ze zo doet zeg! Knuffels, de dames boven mij hebben gelijk en ik ben blij voor jullie dat jullie een nr 3 krijgen O+ !

Een jongetje voor Cerviche! Wat leuk!!

Ik ben van de eerste poliklinisch bevallen in het ziekenhuis van nr 2 thuis. Ik wil nu met de 3e weer graag thuis. In het ziekenhuis waren er flink wat interventies die niet nodig waren zoals Ela ergens eerder in dit topic noemt. Zo werden mijn vliezen gebroken terwijl de bevalling tot toen heel soepel en normaal verliep, ik kwamen een weeenstorm waardoor het allemaal minder tof verliep. Met de placenta werd ook erg panisch meegeduwt om hem geboren te laten worden terwijl baby net 10 min daarvoor geboren was.

Thuis, was heerlijk. Eigen omgeving, alles in de buurt van douche, kleding, bed en je oudere kinderen O+ ! De rust tijdens de bevalling was zo fijn net als het licht trouwens :) .
Ben benieuwd hoe jullie het gaan ervaren Nismo.

De nachten worden hier steeds fijner ;( . Vannacht een peuter die niet meer wilde slapen tussen 1.15 en 4.45 een 45 min nadat zij begonnen was werd kleuter wakker en spuugde ons hele bed onder. Ik heb dus lekker tussen 2 kindjes tot 6.00 gelegen die niet wilde of konden slapen. Hopelijk doen ze vanmiddag een dutje :z
♥ J & S
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:25:49 #68
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184024504
Ik ontlurk even voor de vraag over waar je wilt bevallen: ik voelde me volledig op m'n gemak in het ziekenhuis, ondanks interventies (die in mijn geval nodig waren, helaas). En er is niets gedaan zonder overleg: de placenta is rustig geboren, baby heeft bij mij op de borst gelegen, m'n vliezen zijn zelf gebroken... Ondanks dat ik al 40 uur bezig was met weeën opvangen (ingeleide bevalling, duurde lang voor m'n lijf het oppakte).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 28 december 2018 @ 10:35:43 #69
346653 Ceviche
pi_184024704
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Ik ontlurk even voor de vraag over waar je wilt bevallen: ik voelde me volledig op m'n gemak in het ziekenhuis, ondanks interventies (die in mijn geval nodig waren, helaas). En er is niets gedaan zonder overleg: de placenta is rustig geboren, baby heeft bij mij op de borst gelegen, m'n vliezen zijn zelf gebroken... Ondanks dat ik al 40 uur bezig was met weeën opvangen (ingeleide bevalling, duurde lang voor m'n lijf het oppakte).
Ik weet niet of je tijdens de bevalling door een vk of gyn begeleid bent, maar heb je dan niet steeds verschillende mensen aan je bed door dienstwisselingen?
Dat is namelijk ook iets wat me niet tof lijkt aan bevallen in het zkh.
pi_184026094
Ik ben thuis bevallen tijdens een dienstwissel. :+ Zoals Luna zegt: er valt weinig te plannen.
pi_184026253
Hier ook vrijwillig in het zkh bevallen. Geen last van dienstwissel. De vk hield zich goed aan mijn geboorteplan en liet mij mijn gang gaan.
Protège moi de mes désirs.
pi_184026340
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:35 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik weet niet of je tijdens de bevalling door een vk of gyn begeleid bent, maar heb je dan niet steeds verschillende mensen aan je bed door dienstwisselingen?
Dat is namelijk ook iets wat me niet tof lijkt aan bevallen in het zkh.
Ik had bij mijn eerste een medische indicatie dus ik moest bevallen in het zkh. Inderdaad dienstwissels, dus ander personeel aan je bed, maar dat ging compleet langs me heen. Ik was aan het bevallen, meer boeide me niet zo.
  vrijdag 28 december 2018 @ 12:16:55 #73
327807 Mariposas
יה&#14
pi_184026818
Ik had wel graag een thuisbevalling gewild, maar door schouderdystocie durf ik dat niet zo goed meer aan. Zo lang ik in handen blijf van de eerste lijn vind ik het ziekenhuis op zich prima. Het verplaatsen tijdens de bevalling vond ik wel echt een groot nadeel. Mijn ontsluiting stagneerde toen meteen, duurde wel een tijdje voordat ik weer terug was in mijn cocon en de ontsluiting weer vorderde. En al dat personeel vond ik ook heel storend. Ik heb al besproken met de verloskundige dat iedereen mij met rust moet laten en vooral hun klep moet houden. Ga maar lekker breien of de administratie bijwerken ofzo. :D
Ik wil dit keer wel zo veel mogelijk hands off, nog even afwachten of huidige vk-praktijk daar akkoord mee gaat, anders stap ik over naar een holistische vk.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_184029416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 11:42 schreef Limone het volgende:
Ik ben thuis bevallen tijdens een dienstwissel. :+ Zoals Luna zegt: er valt weinig te plannen.
Ik moet toch eens vragen hoe dat bij mijn verloskundige zit. Ze werkt op caseload-basis dus ik verwacht eigenlijk dat haar diensten oneindig lang kunnen duren als de bevalling oneindig lang duurt.
pi_184029434
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2018 16:56 schreef Ceviche het volgende:
Seo was helemaal goed *O* duurde wel lang, want onze zoon O+ had er geen zin in en ging er steeds vandoor :') zelfs na hoesten, een hoop gepor in mijn buik en een aantal keer op en neer springen had hij er geen zin in :')
Z'n ouders willen ook nooit op de foto dus dat verklaart misschien een en ander :D
Een zoon! *O* leuk zeg O+
pi_184029539
Ik geef de voorkeur aan thuis bevallen. Maar we zien wel hoe het gaat. Ik vind het prettig om te horen dat een ziekenhuisbevalling ook heel prettig kan zijn, dus dank voor je reactie, Tink ^O^

Net bij de verloskundige geweest en voor het eerst het hartje gehoord O+. Man was helemaal opgelucht. De baby schopte en bewoog veel, dat kon je goed horen. En direct even bloed geprikt om te kijken of ik anti-stoffen voor de waterpokken heb. Sinds ik zwanger ben heb ik al twee kinderen meegemaakt die de waterpokken hebben.. zou toch fijn zijn om dan de garantie te hebben dat de kans op ziek worden erg klein is.
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:42:06 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184030490
Ik heb tijdens de inleiding wel verschillende mensen gezien (zondagochtend tot maandagavond laat), maar vanaf het breken van m'n vliezen om 23:45 tot en met de nabespreking van de geboorte (die overigens om 6:28 was) heb ik dezelfde klinisch verloskundige en verpleegkundige naast m'n bed gehad. Die toen het spannend werd, werd bijgestaan door een arts-assistent gynaecoloog en de 'echte' gynaecoloog. Geen dienstwissel tijdens mijn bevalling dus. Klopt ook wel, de dienst wisselt in ons ziekenhuis om 0:00 en dan weer om 8 uur. Ik ben dus precies binnen een dienst op de verloskamer geweest :s)

Overigens waren er vijf bevallingen tegelijk en was de vk wel even onbereikbaar toen ik in 3 kwartier van 5 naar 10 cm gegaan bleek te zijn. Maar toen was de assistent er en die is niet meer weggegaan. Vk was er een paar minuten later alsnog een de gyn is opgeroepen omdat prul en ik allebei in de knoei kwamen te zitten.

Ik mocht btw kiezen met wie ik in januari het nagespesprek wil doen, dat wordt de vk, want die is er op een paar minuten na van begin tot eind bij geweest (de tijd dat ik wakker was dan, ik heb nog even gesoesd tussendoor).
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:22:18 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184031676
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:06 schreef klaprooss het volgende:

Ik ben van de eerste poliklinisch bevallen in het ziekenhuis van nr 2 thuis. Ik wil nu met de 3e weer graag thuis. In het ziekenhuis waren er flink wat interventies die niet nodig waren zoals Ela ergens eerder in dit topic noemt. Zo werden mijn vliezen gebroken terwijl de bevalling tot toen heel soepel en normaal verliep, ik kwamen een weeenstorm waardoor het allemaal minder tof verliep. Met de placenta werd ook erg panisch meegeduwt om hem geboren te laten worden terwijl baby net 10 min daarvoor geboren was.

Deden ze dat zonder overleg? :{
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184032212
Ik wilde thuis bevallen, maar dat mocht niet vanwege te lang gebroken vliezen.
Het vervelendste vond ik dat de begeleiding helemaal niet echt beter was dan door de vk; je wordt overgedragen onder het mom van 'in het ziekenhuis is betere begeleiding'. Maar vaak was er helemaal niemand bij me, of alleen een verpleegkundige soms. Terwijl ik wilde weten hoe snel het ging, of alles goed ging, waarom het zoveel pijn deed etc. Vragen die een vk wel had kunnen beantwoorden, maar in het zkh was er niemand om die vragen aan te stellen. Daarnaast idd allemaal vreemde mensen ipv de vk's die ik wel kende en vertrouwde.

En natuurlijk dat je op een zaal moet slapen en dus twee nachten niet slaapt. Echt lekker voor je herstel ja :N Al hebben de meeste ziekenhuizen tegenwoordig wel kraamsuites geloof ik (helaas beviel in net 3 weken te vroeg voordat het nieuwe ziekenhuis met hippe kraamsuites geopend werd).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184033550
Zou graag thuis bevallen deze keer, maar weet niet of dat een optie is ivm overgewicht. Ga de bevalling volgende week bespreken met de VK dus we zullen zien.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:33:22 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184033579
Zalen, bestaan die nog? In tilburg heb je als zwangere je eigen kamer (met slaapbank voor je partner) en deel je de badkamer met maximaal 1 andere vrouw (daarvoor hoef je niet over de gang btw) en na de bevalling samen met je baby je eigen kamer met badkamer waarbij je partner op de slaapbank mag.
pi_184033665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:33 schreef Tink89 het volgende:
Zalen, bestaan die nog? In tilburg heb je als zwangere je eigen kamer (met slaapbank voor je partner) en deel je de badkamer met maximaal 1 andere vrouw (daarvoor hoef je niet over de gang btw) en na de bevalling samen met je baby je eigen kamer met badkamer waarbij je partner op de slaapbank mag.
Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.
pi_184033672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:22 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Deden ze dat zonder overleg? :{
Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.
♥ J & S
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:45:04 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184033899
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.
Je kunt in tilburg sinds vorig jaar ofzo nog maar in één ziekenhuis bevallen. Voor de ruggenprik moest ik btw wel naar de ok, maar da's één deur verder met bed en al. Had idd ook een badkamer bij de verloskamer.
  vrijdag 28 december 2018 @ 17:43:44 #85
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184035441
Ik kreeg vandaag Mn goedmakingsecho vanwege Mn minder toffe SEO.
En wat heb ik er van genoten. ro was mee en keek haar ogen uit. ‘ Dat is mijn broertje! Mama!! Daar is mijn broertje. Oooooooohhhh. Wat een liefurd. *kusje op buik* Mama ik hoú zó veel van jou’
Zelfs de vk zat te oh en ah vanwege haar lieve reactie. Nu wil ze er alleen maar tegen aan liggen.
Zwijmel.
Alles was goed hartje horen kloppen, zien bewegen en nu geruststelling wbt het mondje. Ze konden de vorige keer niet zien of het dicht was, maar nu dus wel.

Ook de allereerste keer vanaf de zijkant gezien. Hoewel wazig want splitseconde en de vk moest rap zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder hoop geen leven.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 18:37:00 #86
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184036760
Of het mondje dicht zit? Laatste echo nam kleine een slok en deed mond open. Is dat dan slecht?
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_184036918
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:37 schreef Peejtur het volgende:
Of het mondje dicht zit? Laatste echo nam kleine een slok en deed mond open. Is dat dan slecht?
Nee. Dat is juist goed. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 18:53:49 #88
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184037293
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee. Dat is juist goed. :)
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?
  vrijdag 28 december 2018 @ 19:00:30 #89
346653 Ceviche
pi_184037502
Fijn dat je nu alsnog een leuke echo-ervaring hebt opgedaan, Sisu O+
  vrijdag 28 december 2018 @ 19:04:50 #90
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184037618
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:43 schreef Sisu het volgende:
Ik kreeg vandaag Mn goedmakingsecho vanwege Mn minder toffe SEO.
En wat heb ik er van genoten. ro was mee en keek haar ogen uit. ‘ Dat is mijn broertje! Mama!! Daar is mijn broertje. Oooooooohhhh. Wat een liefurd. *kusje op buik* Mama ik hoú zó veel van jou’
Zelfs de vk zat te oh en ah vanwege haar lieve reactie. Nu wil ze er alleen maar tegen aan liggen.
Zwijmel.
Alles was goed hartje horen kloppen, zien bewegen en nu geruststelling wbt het mondje. Ze konden de vorige keer niet zien of het dicht was, maar nu dus wel.

Ook de allereerste keer vanaf de zijkant gezien. Hoewel wazig want splitseconde en de vk moest rap zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awwwww wat ontzettend schattig O+
pi_184040851
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Geen hazenlip of andere schisis inderdaad.
  vrijdag 28 december 2018 @ 22:41:10 #92
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184045200
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.

En ja. Heel fijn dat ik in dezelfde ruimte nu zo fijn werd gehoord. Hierbij wil ik ook echt duidelijk maken dat je echt jezelf moet laten horen.

En wat anders.. stel dat ik me nou zou interesseren in een ‘ zweefkees bevalling’. Hoe begin je daar over te lezen? Zijn er ook leuke blogs?
Want wat is holistisch nou eigenlijk?
Ik wil eigenlijk wel wat meer ela in mezelf
Zonder hoop geen leven.
pi_184045975
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 22:41 schreef Sisu het volgende:

[..]

Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.

En ja. Heel fijn dat ik in dezelfde ruimte nu zo fijn werd gehoord. Hierbij wil ik ook echt duidelijk maken dat je echt jezelf moet laten horen.

En wat anders.. stel dat ik me nou zou interesseren in een ‘ zweefkees bevalling’. Hoe begin je daar over te lezen? Zijn er ook leuke blogs?
Want wat is holistisch nou eigenlijk?
Ik wil eigenlijk wel wat meer ela in mezelf
Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.
♥ J & S
pi_184046657
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.
Hier ook. Bij een 2e zou ik dat niet meer accepteren. M'n bevalling verliep goed en snel binnen 7 uur had ik N. op mijn buik!
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 23:21:26 #95
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184046684
Vandaag Oei ik groei binnen gekregen. Volgens mij wel een leuk boek. Hebben meer mensen hem hier?
  zaterdag 29 december 2018 @ 21:17:57 #96
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184070745
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:03 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.
Thanks. Ga er naar op zoek.
Ik denk dat ik sowieso al veel zweefkees doe uit Mn gevoel. Voor mij is dit ook geen negatieve benaming, maar het maakt voor veel mensen wel in 1 x duidelijk wat ik bedoel, haha.

Mn man begon net over een nieuw bed.conclusie: We gaan een familiebed bouwen. Heb er zo’n zin in!
Ga lekker de tijd nemen om er informatie over te zoeken. Heeft voor mij geen haast. Tot nu toe liggen we heerlijk met zn drietjes in ons 1.60 brede bed, maar ik vind mezelf toch wel steeds vaker onderin terug terwijl Ro als een koningin op ‘mijn’ plek ligt.
Zonder hoop geen leven.
pi_184072293
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:17 schreef Sisu het volgende:

[..]

Thanks. Ga er naar op zoek.
Ik denk dat ik sowieso al veel zweefkees doe uit Mn gevoel. Voor mij is dit ook geen negatieve benaming, maar het maakt voor veel mensen wel in 1 x duidelijk wat ik bedoel, haha.

Mn man begon net over een nieuw bed.conclusie: We gaan een familiebed bouwen. Heb er zo’n zin in!
Ga lekker de tijd nemen om er informatie over te zoeken. Heeft voor mij geen haast. Tot nu toe liggen we heerlijk met zn drietjes in ons 1.60 brede bed, maar ik vind mezelf toch wel steeds vaker onderin terug terwijl Ro als een koningin op ‘mijn’ plek ligt.
Oh een familiebed is zo fijn! Wij slapen nu met zijn 4e in een 2,80 bed. Daarnaast de cosleeper voor de baby straks maar die past er makkelijk bij O+ .
♥ J & S
pi_184072515
Ik hoop nog steeds mijn man te overtuigen om ons familiebed niet tijdelijk kleiner te maken. We hebben nu 2.40 en ik zou het zo fijn vinden om die ruimte te kunnen houden. Het wordt alleen een tikje krap met een cosleeper naast het bed.

Ik had zo vreselijk veel last van maagzuur dat ik afgelopen week besloot om de huisarts te bellen voor omeprazol. Ik kan weer eten en gewoon ademen, zo'n opluchting!
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 07:43:48 #99
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184080001
Vandaag 32 weken. Nog (hopelijk) minimaal 5 weken en maximaal 10. Zo raar want dat is echt niet lang meer.
  zondag 30 december 2018 @ 08:11:07 #100
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184080057
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 22:11 schreef Cholula het volgende:
Ik hoop nog steeds mijn man te overtuigen om ons familiebed niet tijdelijk kleiner te maken. We hebben nu 2.40 en ik zou het zo fijn vinden om die ruimte te kunnen houden. Het wordt alleen een tikje krap met een cosleeper naast het bed.

Ik had zo vreselijk veel last van maagzuur dat ik afgelopen week besloot om de huisarts te bellen voor omeprazol. Ik kan weer eten en gewoon ademen, zo'n opluchting!
Kleiner te maken?
Even puzzelen. Jij hebt een 1.60+80 matras dan?
En wat naar dat je zo moest overgeven zeg. Kwam het door de zwangerschap of heb je iets verkeerds gegeten?

En klap, wow. Wat een mega bed!
Hoe hebben jullie hem gebouwd?
Zonder hoop geen leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')