Futiel? Nou sorry hoor maar dit is gewoon bijzonder onaardig. Ik vind het helemaal niet raar dat je van dit gezeik van je a propos bent. Ik denk dat ik ruzie gemaakt zou hebben en weg gegaan zou zijn als een familielid zo reageerde op een zwangerschap...quote:Op donderdag 27 december 2018 09:20 schreef Limone het volgende:
Poe, ik ben blij dat de kerst voorbij is.Met hormonen en zonder drank komt alles wel heel hard binnen. 1e kerstadag was bij mijn familie en mijn moeder is ´moeilijk´. Ze heeft mij bijvoorbeeld niet gefeliciteerd met deze zwangerschap, haar eerste reactie was 'oh, ik had het eigenlijk van je zus verwacht.' Maar wel in de afgelopen maanden vijf keer (ja ik heb geteld) gevraagd of het echt geen ongelukje was en verder bar weinig interesse in mijn zwangerschap en de baby getoond. Nou, toen kondigde mijn zus tijdens kerst inderdaad aan dat ze zwanger is (van de tweede) en toen moest mijn moeder huilen. Van geluk. 'Ik hoopte het al!' De lawine van emoties die toen door mij heen ging was maar moeilijk te controleren en het liefst had ik een groot glas wijn gedronken om te verdoven. Tweede kerstdag was ik er gewoon ziek van: hoofdpijn en misselijk, maar door lunch bij de schoonouders (die bijzonder goed te doen was
), geen tijd gehad om mijn gedachten te ordenen en erom te huilen. Gelukkig ben ik nog niet met verlof en zit ik de hele dag op kantoor en heb ik nog interactie met mensen die er voor de rest helemaal niks mee te maken hebben. Dat helpt wel om het weer in perspectief te zien.
Het lijkt misschien wel wat futiel en dat is het misschien ook wel, maar ik kan het maar lastig in perspectief plaatsen.
Dankje. Ik ga m zeker kijken ergens de komende periodequote:Op woensdag 26 december 2018 14:01 schreef elamanilo het volgende:
[..]
Lievnath Faber verzorgt voorstellingen in NL, ze kent de makers persoonlijk door haar studie (filmgeschiedenis) en haar afstudeerscriptie over bevallingen in Hollywoodfilms. Ik was bij een voorstelling van haar en ze heeft toen ook uitgelegd over beeldvorming rondom geboorte in onze Westerse maatschappij en de invloed daarvan op de beleving van je eigen bevalling. Als je dat enkel als referentiekader hebt, het mediabeeld dat van bevallingen wordt geschetst, dat beïnvloed behoorlijk hoe jij je eigen bevalling ingaat en beleeft, verwachtingen die je hebt, op verschillende vlakken. Terwijl dat mediabeeld eigenlijk ver afstaat van hoe een bevalling werkelijk gaat.
Je kunt de docu ook online kijken (voor 7 euro) https://vimeo.com/ondemand/thesearemyhours
Het is erg de moeite waard om te zien! En eventueel een voorstelling is ook erg de moeite waard, daar kun je ook nakletsen.
Ja, goeie! Want die mensen zijn er natuurlijk wel. Mijn vader en mijn zus bijvoorbeeld. Niet geheel onbelangrijkquote:Op donderdag 27 december 2018 09:32 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Keer keihard huilen en dan vooral veel tijd en energie steken in alle mensen die wel net zo uit kijken naar de komst van jullie gezinsuitbreiding
Ja mijn man is een grote steun. Het deerde hem eerder niet zo, maar toen ze - ik was al zo rond de 27 weken - ook aan hem vroeg of het wel gepland was, brak er bij hem ook wel iets. En ik zit te denken aan therapie, maar dat is voor volgend jaar en ik wil dan ook wel iets van die hormonen kwijt zijn.quote:Op donderdag 27 december 2018 09:38 schreef Cholula het volgende:
Heb je iemand met wie je het kan delen?
quote:Op donderdag 27 december 2018 09:44 schreef elamanilo het volgende:
LimoneWat stroopwafelmeisje zegt, het is gewoon echt een hele nare reactie... En helemaal dat ze blijkbaar voor een ander wel blij kan zijn, maar bij jou zo vlakjes is... Ik zou daar zelf ook echt heel verdrietig van worden en weet niet of ik het kerst'feest' zo afgerond zou kunnen hebben.
Maar weet je, haar reactie zegt alles over haar en maar weinig over jou. Het is háár probleem. Misschien helpt dat besef om het een beetje van je af te zetten... Of om bepaalde keuzes (voor jezelf!) te maken en haar een tijdje wat minder te zien/spreken bijvoorbeeld? Want dit heeft z'n weerslag op jou en hoe jij in je vel zit, logischerwijs.
Kun je het er met je lief over hebben? En heb je het er wel eens met je zus over gehad? Of kijkt zij er heel anders tegenaan? En wat zou je voor jezelf kunnen doen om het los te laten, om haar probleem bij haar te laten?
In ieder geval een hele dikke knuffel! En for what it's worth, ik vind je een toffe chick en ben hartstikke benieuwd naar je derde!
quote:Op donderdag 27 december 2018 15:02 schreef douche-eendje het volgende:
Limone, eerst een
[ afbeelding ]
Want dit is gewoon uitermate niet tof hoe je moeder reageert. Het is inderdaad niet futiel, het is je moeder en daarvan zou je juist mogen verwachten dat ze blij voor je is. Maar helaas weet ik ook uit eigen ervaring dat niet iedere ouder-kind relatie zo is zoals je graag zou willen, dus ik wil je graag 1 ding meegeven: het hebben van een bloedband is geen vrijbrief voor iemand om over jouw grenzen heen te mogen gaan, op wat voor manier dan ook. En ondanks dat de situatie waarin ik zit vast heel anders is, weet ik hoe vervelend dit is. Ik heb zelf heel veel baat gehad bij hulp een aantal jaar terug en heb het ook besproken met de verloskundige. Zij gaf ook aan dat zij ook mensen hebben in hun zorgnetwerk die hiermee hulp kunnen bieden op een niet al te zware wijze, misschien dat dat ook iets voor jou is? Al is het alleen al om nu even met hormonen te mogen spuien.
Ik weet niet of je tijdens de bevalling door een vk of gyn begeleid bent, maar heb je dan niet steeds verschillende mensen aan je bed door dienstwisselingen?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:25 schreef Tink89 het volgende:
Ik ontlurk even voor de vraag over waar je wilt bevallen: ik voelde me volledig op m'n gemak in het ziekenhuis, ondanks interventies (die in mijn geval nodig waren, helaas). En er is niets gedaan zonder overleg: de placenta is rustig geboren, baby heeft bij mij op de borst gelegen, m'n vliezen zijn zelf gebroken... Ondanks dat ik al 40 uur bezig was met weeën opvangen (ingeleide bevalling, duurde lang voor m'n lijf het oppakte).
Ik had bij mijn eerste een medische indicatie dus ik moest bevallen in het zkh. Inderdaad dienstwissels, dus ander personeel aan je bed, maar dat ging compleet langs me heen. Ik was aan het bevallen, meer boeide me niet zo.quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:35 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik weet niet of je tijdens de bevalling door een vk of gyn begeleid bent, maar heb je dan niet steeds verschillende mensen aan je bed door dienstwisselingen?
Dat is namelijk ook iets wat me niet tof lijkt aan bevallen in het zkh.
Ik moet toch eens vragen hoe dat bij mijn verloskundige zit. Ze werkt op caseload-basis dus ik verwacht eigenlijk dat haar diensten oneindig lang kunnen duren als de bevalling oneindig lang duurt.quote:Op vrijdag 28 december 2018 11:42 schreef Limone het volgende:
Ik ben thuis bevallen tijdens een dienstwissel.Zoals Luna zegt: er valt weinig te plannen.
Een zoon!quote:Op donderdag 27 december 2018 16:56 schreef Ceviche het volgende:
Seo was helemaal goedduurde wel lang, want onze zoon
had er geen zin in en ging er steeds vandoor
zelfs na hoesten, een hoop gepor in mijn buik en een aantal keer op en neer springen had hij er geen zin in
Z'n ouders willen ook nooit op de foto dus dat verklaart misschien een en ander
Deden ze dat zonder overleg?quote:Op vrijdag 28 december 2018 10:06 schreef klaprooss het volgende:
Ik ben van de eerste poliklinisch bevallen in het ziekenhuis van nr 2 thuis. Ik wil nu met de 3e weer graag thuis. In het ziekenhuis waren er flink wat interventies die niet nodig waren zoals Ela ergens eerder in dit topic noemt. Zo werden mijn vliezen gebroken terwijl de bevalling tot toen heel soepel en normaal verliep, ik kwamen een weeenstorm waardoor het allemaal minder tof verliep. Met de placenta werd ook erg panisch meegeduwt om hem geboren te laten worden terwijl baby net 10 min daarvoor geboren was.
Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:33 schreef Tink89 het volgende:
Zalen, bestaan die nog? In tilburg heb je als zwangere je eigen kamer (met slaapbank voor je partner) en deel je de badkamer met maximaal 1 andere vrouw (daarvoor hoef je niet over de gang btw) en na de bevalling samen met je baby je eigen kamer met badkamer waarbij je partner op de slaapbank mag.
Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.quote:
Je kunt in tilburg sinds vorig jaar ofzo nog maar in één ziekenhuis bevallen. Voor de ruggenprik moest ik btw wel naar de ok, maar da's één deur verder met bed en al. Had idd ook een badkamer bij de verloskamer.quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zonder hoop geen leven.
Nee. Dat is juist goed.quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:37 schreef Peejtur het volgende:
Of het mondje dicht zit? Laatste echo nam kleine een slok en deed mond open. Is dat dan slecht?
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2018 17:43 schreef Sisu het volgende:
Ik kreeg vandaag Mn goedmakingsecho vanwege Mn minder toffe SEO.
En wat heb ik er van genoten. ro was mee en keek haar ogen uit. ‘ Dat is mijn broertje! Mama!! Daar is mijn broertje. Oooooooohhhh. Wat een liefurd. *kusje op buik* Mama ik hoú zó veel van jou’
Zelfs de vk zat te oh en ah vanwege haar lieve reactie. Nu wil ze er alleen maar tegen aan liggen.
Zwijmel.
Alles was goed hartje horen kloppen, zien bewegen en nu geruststelling wbt het mondje. Ze konden de vorige keer niet zien of het dicht was, maar nu dus wel.
Ook de allereerste keer vanaf de zijkant gezien. Hoewel wazig want splitseconde en de vk moest rap zijn.Awwwww wat ontzettend schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
Geen hazenlip of andere schisis inderdaad.quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?
Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.quote:Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?
Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.quote:Op vrijdag 28 december 2018 22:41 schreef Sisu het volgende:
[..]
Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.
En ja. Heel fijn dat ik in dezelfde ruimte nu zo fijn werd gehoord. Hierbij wil ik ook echt duidelijk maken dat je echt jezelf moet laten horen.
En wat anders.. stel dat ik me nou zou interesseren in een ‘ zweefkees bevalling’. Hoe begin je daar over te lezen? Zijn er ook leuke blogs?
Want wat is holistisch nou eigenlijk?
Ik wil eigenlijk wel wat meer ela in mezelf
Hier ook. Bij een 2e zou ik dat niet meer accepteren. M'n bevalling verliep goed en snel binnen 7 uur had ik N. op mijn buik!quote:Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.
Thanks. Ga er naar op zoek.quote:Op vrijdag 28 december 2018 23:03 schreef klaprooss het volgende:
[..]
Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.
Oh een familiebed is zo fijn! Wij slapen nu met zijn 4e in een 2,80 bed. Daarnaast de cosleeper voor de baby straks maar die past er makkelijk bijquote:Op zaterdag 29 december 2018 21:17 schreef Sisu het volgende:
[..]
Thanks. Ga er naar op zoek.
Ik denk dat ik sowieso al veel zweefkees doe uit Mn gevoel. Voor mij is dit ook geen negatieve benaming, maar het maakt voor veel mensen wel in 1 x duidelijk wat ik bedoel, haha.
Mn man begon net over een nieuw bed.conclusie: We gaan een familiebed bouwen. Heb er zo’n zin in!
Ga lekker de tijd nemen om er informatie over te zoeken. Heeft voor mij geen haast. Tot nu toe liggen we heerlijk met zn drietjes in ons 1.60 brede bed, maar ik vind mezelf toch wel steeds vaker onderin terug terwijl Ro als een koningin op ‘mijn’ plek ligt.
Kleiner te maken?quote:Op zaterdag 29 december 2018 22:11 schreef Cholula het volgende:
Ik hoop nog steeds mijn man te overtuigen om ons familiebed niet tijdelijk kleiner te maken. We hebben nu 2.40 en ik zou het zo fijn vinden om die ruimte te kunnen houden. Het wordt alleen een tikje krap met een cosleeper naast het bed.
Ik had zo vreselijk veel last van maagzuur dat ik afgelopen week besloot om de huisarts te bellen voor omeprazol. Ik kan weer eten en gewoon ademen, zo'n opluchting!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |