abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_184029539
Ik geef de voorkeur aan thuis bevallen. Maar we zien wel hoe het gaat. Ik vind het prettig om te horen dat een ziekenhuisbevalling ook heel prettig kan zijn, dus dank voor je reactie, Tink ^O^

Net bij de verloskundige geweest en voor het eerst het hartje gehoord O+. Man was helemaal opgelucht. De baby schopte en bewoog veel, dat kon je goed horen. En direct even bloed geprikt om te kijken of ik anti-stoffen voor de waterpokken heb. Sinds ik zwanger ben heb ik al twee kinderen meegemaakt die de waterpokken hebben.. zou toch fijn zijn om dan de garantie te hebben dat de kans op ziek worden erg klein is.
  vrijdag 28 december 2018 @ 14:42:06 #77
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184030490
Ik heb tijdens de inleiding wel verschillende mensen gezien (zondagochtend tot maandagavond laat), maar vanaf het breken van m'n vliezen om 23:45 tot en met de nabespreking van de geboorte (die overigens om 6:28 was) heb ik dezelfde klinisch verloskundige en verpleegkundige naast m'n bed gehad. Die toen het spannend werd, werd bijgestaan door een arts-assistent gynaecoloog en de 'echte' gynaecoloog. Geen dienstwissel tijdens mijn bevalling dus. Klopt ook wel, de dienst wisselt in ons ziekenhuis om 0:00 en dan weer om 8 uur. Ik ben dus precies binnen een dienst op de verloskamer geweest :s)

Overigens waren er vijf bevallingen tegelijk en was de vk wel even onbereikbaar toen ik in 3 kwartier van 5 naar 10 cm gegaan bleek te zijn. Maar toen was de assistent er en die is niet meer weggegaan. Vk was er een paar minuten later alsnog een de gyn is opgeroepen omdat prul en ik allebei in de knoei kwamen te zitten.

Ik mocht btw kiezen met wie ik in januari het nagespesprek wil doen, dat wordt de vk, want die is er op een paar minuten na van begin tot eind bij geweest (de tijd dat ik wakker was dan, ik heb nog even gesoesd tussendoor).
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 28 december 2018 @ 15:22:18 #78
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184031676
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 10:06 schreef klaprooss het volgende:

Ik ben van de eerste poliklinisch bevallen in het ziekenhuis van nr 2 thuis. Ik wil nu met de 3e weer graag thuis. In het ziekenhuis waren er flink wat interventies die niet nodig waren zoals Ela ergens eerder in dit topic noemt. Zo werden mijn vliezen gebroken terwijl de bevalling tot toen heel soepel en normaal verliep, ik kwamen een weeenstorm waardoor het allemaal minder tof verliep. Met de placenta werd ook erg panisch meegeduwt om hem geboren te laten worden terwijl baby net 10 min daarvoor geboren was.

Deden ze dat zonder overleg? :{
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184032212
Ik wilde thuis bevallen, maar dat mocht niet vanwege te lang gebroken vliezen.
Het vervelendste vond ik dat de begeleiding helemaal niet echt beter was dan door de vk; je wordt overgedragen onder het mom van 'in het ziekenhuis is betere begeleiding'. Maar vaak was er helemaal niemand bij me, of alleen een verpleegkundige soms. Terwijl ik wilde weten hoe snel het ging, of alles goed ging, waarom het zoveel pijn deed etc. Vragen die een vk wel had kunnen beantwoorden, maar in het zkh was er niemand om die vragen aan te stellen. Daarnaast idd allemaal vreemde mensen ipv de vk's die ik wel kende en vertrouwde.

En natuurlijk dat je op een zaal moet slapen en dus twee nachten niet slaapt. Echt lekker voor je herstel ja :N Al hebben de meeste ziekenhuizen tegenwoordig wel kraamsuites geloof ik (helaas beviel in net 3 weken te vroeg voordat het nieuwe ziekenhuis met hippe kraamsuites geopend werd).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_184033550
Zou graag thuis bevallen deze keer, maar weet niet of dat een optie is ivm overgewicht. Ga de bevalling volgende week bespreken met de VK dus we zullen zien.
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:33:22 #81
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184033579
Zalen, bestaan die nog? In tilburg heb je als zwangere je eigen kamer (met slaapbank voor je partner) en deel je de badkamer met maximaal 1 andere vrouw (daarvoor hoef je niet over de gang btw) en na de bevalling samen met je baby je eigen kamer met badkamer waarbij je partner op de slaapbank mag.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_184033665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:33 schreef Tink89 het volgende:
Zalen, bestaan die nog? In tilburg heb je als zwangere je eigen kamer (met slaapbank voor je partner) en deel je de badkamer met maximaal 1 andere vrouw (daarvoor hoef je niet over de gang btw) en na de bevalling samen met je baby je eigen kamer met badkamer waarbij je partner op de slaapbank mag.
Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.
pi_184033672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 15:22 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Deden ze dat zonder overleg? :{
Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.
♥ J & S
  vrijdag 28 december 2018 @ 16:45:04 #84
319308 Tink89
To live is to dance
pi_184033899
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Dan lag jij in het andere ziekenhuis, gok ik. Met mijn vroegtijdig gebroken vliezen deelde ik een kamer met een andere zwangere. De bevalling was op een verloskamer waar alles gedaan kon worden (behalve een keizersnede), dus waar ik niet weg hoefde voor een ruggenprik oid, met eigen badkamer. Op de kraamafdeling hadden we onze eigen kamer met eigen badkamer, met slaapbank voor partner ook.
Je kunt in tilburg sinds vorig jaar ofzo nog maar in één ziekenhuis bevallen. Voor de ruggenprik moest ik btw wel naar de ok, maar da's één deur verder met bed en al. Had idd ook een badkamer bij de verloskamer.
  vrijdag 28 december 2018 @ 17:43:44 #85
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184035441
Ik kreeg vandaag Mn goedmakingsecho vanwege Mn minder toffe SEO.
En wat heb ik er van genoten. ro was mee en keek haar ogen uit. ‘ Dat is mijn broertje! Mama!! Daar is mijn broertje. Oooooooohhhh. Wat een liefurd. *kusje op buik* Mama ik hoú zó veel van jou’
Zelfs de vk zat te oh en ah vanwege haar lieve reactie. Nu wil ze er alleen maar tegen aan liggen.
Zwijmel.
Alles was goed hartje horen kloppen, zien bewegen en nu geruststelling wbt het mondje. Ze konden de vorige keer niet zien of het dicht was, maar nu dus wel.

Ook de allereerste keer vanaf de zijkant gezien. Hoewel wazig want splitseconde en de vk moest rap zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder hoop geen leven.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 18:37:00 #86
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184036760
Of het mondje dicht zit? Laatste echo nam kleine een slok en deed mond open. Is dat dan slecht?
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_184036918
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:37 schreef Peejtur het volgende:
Of het mondje dicht zit? Laatste echo nam kleine een slok en deed mond open. Is dat dan slecht?
Nee. Dat is juist goed. :)
Protège moi de mes désirs.
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 18:53:49 #88
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184037293
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Nee. Dat is juist goed. :)
Wat bedoelen ze dan met gesloten mond? Geen hazenlip ofzo?
  vrijdag 28 december 2018 @ 19:00:30 #89
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_184037502
Fijn dat je nu alsnog een leuke echo-ervaring hebt opgedaan, Sisu O+
  vrijdag 28 december 2018 @ 19:04:50 #90
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_184037618
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 17:43 schreef Sisu het volgende:
Ik kreeg vandaag Mn goedmakingsecho vanwege Mn minder toffe SEO.
En wat heb ik er van genoten. ro was mee en keek haar ogen uit. ‘ Dat is mijn broertje! Mama!! Daar is mijn broertje. Oooooooohhhh. Wat een liefurd. *kusje op buik* Mama ik hoú zó veel van jou’
Zelfs de vk zat te oh en ah vanwege haar lieve reactie. Nu wil ze er alleen maar tegen aan liggen.
Zwijmel.
Alles was goed hartje horen kloppen, zien bewegen en nu geruststelling wbt het mondje. Ze konden de vorige keer niet zien of het dicht was, maar nu dus wel.

Ook de allereerste keer vanaf de zijkant gezien. Hoewel wazig want splitseconde en de vk moest rap zijn.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Awwwww wat ontzettend schattig O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_184040851
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Geen hazenlip of andere schisis inderdaad.
  vrijdag 28 december 2018 @ 22:41:10 #92
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184045200
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 18:53 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.

En ja. Heel fijn dat ik in dezelfde ruimte nu zo fijn werd gehoord. Hierbij wil ik ook echt duidelijk maken dat je echt jezelf moet laten horen.

En wat anders.. stel dat ik me nou zou interesseren in een ‘ zweefkees bevalling’. Hoe begin je daar over te lezen? Zijn er ook leuke blogs?
Want wat is holistisch nou eigenlijk?
Ik wil eigenlijk wel wat meer ela in mezelf
Zonder hoop geen leven.
pi_184045975
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 22:41 schreef Sisu het volgende:

[..]

Hazenlip Ja sorry. Ik ben niet huis in hoe ze dat medisch hebben benoemd, haha.

En ja. Heel fijn dat ik in dezelfde ruimte nu zo fijn werd gehoord. Hierbij wil ik ook echt duidelijk maken dat je echt jezelf moet laten horen.

En wat anders.. stel dat ik me nou zou interesseren in een ‘ zweefkees bevalling’. Hoe begin je daar over te lezen? Zijn er ook leuke blogs?
Want wat is holistisch nou eigenlijk?
Ik wil eigenlijk wel wat meer ela in mezelf
Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.
♥ J & S
pi_184046657
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 16:36 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Overleg, tja ze zei.. ik ga je vliezen breken. Maar goed, eerste baby ik heb geen idee waarom wel of niet. Het was iig niet nodig.
Hier ook. Bij een 2e zou ik dat niet meer accepteren. M'n bevalling verliep goed en snel binnen 7 uur had ik N. op mijn buik!
  Moderator vrijdag 28 december 2018 @ 23:21:26 #95
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184046684
Vandaag Oei ik groei binnen gekregen. Volgens mij wel een leuk boek. Hebben meer mensen hem hier?
  zaterdag 29 december 2018 @ 21:17:57 #96
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184070745
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2018 23:03 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Vrije geboorte lezen! En verder zelf al een beetje ’zweefkezerig’ denken. Heb vertrouwen in je lijf en je baby. Je kan eventueel een hypnobirthing cursus volgen. Nadenken over wat er als normaal/regulier wordt gezien en of dit ook anders zou kunnen in jouw ogen. Zelf nadenken over hoe je bepaalde dingen zou willen laten verlopen tijdens de bevalling, er is weinig te plannen maar je hebt tot op zekere hoogte ook zelf de regie over hoe en wat en maak dat kenbaar bij je partner en zorgverlener.
Thanks. Ga er naar op zoek.
Ik denk dat ik sowieso al veel zweefkees doe uit Mn gevoel. Voor mij is dit ook geen negatieve benaming, maar het maakt voor veel mensen wel in 1 x duidelijk wat ik bedoel, haha.

Mn man begon net over een nieuw bed.conclusie: We gaan een familiebed bouwen. Heb er zo’n zin in!
Ga lekker de tijd nemen om er informatie over te zoeken. Heeft voor mij geen haast. Tot nu toe liggen we heerlijk met zn drietjes in ons 1.60 brede bed, maar ik vind mezelf toch wel steeds vaker onderin terug terwijl Ro als een koningin op ‘mijn’ plek ligt.
Zonder hoop geen leven.
pi_184072293
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2018 21:17 schreef Sisu het volgende:

[..]

Thanks. Ga er naar op zoek.
Ik denk dat ik sowieso al veel zweefkees doe uit Mn gevoel. Voor mij is dit ook geen negatieve benaming, maar het maakt voor veel mensen wel in 1 x duidelijk wat ik bedoel, haha.

Mn man begon net over een nieuw bed.conclusie: We gaan een familiebed bouwen. Heb er zo’n zin in!
Ga lekker de tijd nemen om er informatie over te zoeken. Heeft voor mij geen haast. Tot nu toe liggen we heerlijk met zn drietjes in ons 1.60 brede bed, maar ik vind mezelf toch wel steeds vaker onderin terug terwijl Ro als een koningin op ‘mijn’ plek ligt.
Oh een familiebed is zo fijn! Wij slapen nu met zijn 4e in een 2,80 bed. Daarnaast de cosleeper voor de baby straks maar die past er makkelijk bij O+ .
♥ J & S
pi_184072515
Ik hoop nog steeds mijn man te overtuigen om ons familiebed niet tijdelijk kleiner te maken. We hebben nu 2.40 en ik zou het zo fijn vinden om die ruimte te kunnen houden. Het wordt alleen een tikje krap met een cosleeper naast het bed.

Ik had zo vreselijk veel last van maagzuur dat ik afgelopen week besloot om de huisarts te bellen voor omeprazol. Ik kan weer eten en gewoon ademen, zo'n opluchting!
  Moderator zondag 30 december 2018 @ 07:43:48 #99
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_184080001
Vandaag 32 weken. Nog (hopelijk) minimaal 5 weken en maximaal 10. Zo raar want dat is echt niet lang meer.
  zondag 30 december 2018 @ 08:11:07 #100
480396 Sisu
Oudgediende
pi_184080057
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2018 22:11 schreef Cholula het volgende:
Ik hoop nog steeds mijn man te overtuigen om ons familiebed niet tijdelijk kleiner te maken. We hebben nu 2.40 en ik zou het zo fijn vinden om die ruimte te kunnen houden. Het wordt alleen een tikje krap met een cosleeper naast het bed.

Ik had zo vreselijk veel last van maagzuur dat ik afgelopen week besloot om de huisarts te bellen voor omeprazol. Ik kan weer eten en gewoon ademen, zo'n opluchting!
Kleiner te maken?
Even puzzelen. Jij hebt een 1.60+80 matras dan?
En wat naar dat je zo moest overgeven zeg. Kwam het door de zwangerschap of heb je iets verkeerds gegeten?

En klap, wow. Wat een mega bed!
Hoe hebben jullie hem gebouwd?
Zonder hoop geen leven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')