abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 23 december 2018 @ 10:35:23 #151
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183914550
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:32 schreef Cherni het volgende:

Nou ja die heb ik ook. Een Saab 9-3. Maar dan op benzine en geen turbo uitvoering.
Ah, de 'wel het verbruik, niet het vermogen'-uitvoering. :)

Mark heeft een LPT, dat is slimmer. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 23 december 2018 @ 10:37:28 #152
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183914567
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:32 schreef Cherni het volgende:

[..]

Nou ja die heb ik ook. Een Saab 9-3. Maar dan op benzine en geen turbo uitvoering. Gekocht voor 1500 euro en daar rij ik nu al 3 jaar zonder problemen mee van Maastricht naar Eindhoven. En als ze mijn Volvo 480 niet aan gort hadden gereden had ik die nog gehad. Zodra ik met pensioen ga kan ook die Saab de deur uit. Auto's leuk maar voor mij puur een noodzaak ivm werk. Privé doe ik alles te voet of met het ov.
Ik had ook een Saab 93 turbo
tweedehands gekocht op LPG
heerlijke wagen
En nu met pensioen en de auto verkocht
prima zonder auto
helemaal goed, scheelt een bak geld, en de fiets is perfect als je met pensioen bent
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183914604
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ah, de 'wel het verbruik, niet het vermogen'-uitvoering. :)

Mark heeft een LPT, dat is slimmer. :)
Turbo is alleen maar weer een zaak die stuk kan gaan. Ook de Volvo 480 was geen turbo uitvoering. Als die stuk ging en de kans was groot bij een Volvo 480 was je nog niet jarig.
  zondag 23 december 2018 @ 10:47:01 #154
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183914688
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:39 schreef Cherni het volgende:

Turbo is alleen maar weer een zaak die stuk kan gaan. Ook de Volvo 480 was geen turbo uitvoering. Als die stuk ging en de kans was groot bij een Volvo 480 was je nog niet jarig.
Het zijn geen Lancia's. :)

Heb er al een paar ton opzitten met Volvo turbo's en dat spul gaat niet stuk. Saab ook niet, trouwens. Niet als je normaal doet.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_183914730
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ik had ook een Saab 93 turbo
tweedehands gekocht op LPG
heerlijke wagen
En nu met pensioen en de auto verkocht
prima zonder auto
helemaal goed, scheelt een bak geld, en de fiets is perfect als je met pensioen bent
Een Saab is gewoon een prima auto voor de snelweg. En zeker voor mensen die niet zoveel om auto's geven maar zonder lening of leasecontract privé of via werkgever de auto puur om woon werk verkeer gebruiken. Een noodzaak dus.

Privé rij ik gemiddeld 500km per jaar. Daar heb ik geen auto voor nodig als ik niet meer zou werken. Die 500 km zou ik ook nog met het ov kunnen doen of huur. Maar dat is nu nog een stukje gemakzucht en hij staat voor de deur.
pi_183914749
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het zijn geen Lancia's. :)

Heb er al een paar ton opzitten met Volvo turbo's en dat spul gaat niet stuk. Saab ook niet, trouwens. Niet als je normaal doet.
De Volvo 480 had daar wel problemen mee. Maar dat was sowieso een apart geval. Schitterende auto maar eigenlijk het slechtste model van Volvo ooit gemaakt.
pi_183914923
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:50 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een Saab is gewoon een prima auto voor de snelweg. En zeker voor mensen die niet zoveel om auto's geven maar zonder lening of leasecontract privé of via werkgever de auto puur om woon werk verkeer gebruiken. Een noodzaak dus.
Neuh, dat vind ik niet. Als je een auto koopt uit pure noodzaak, die het gewoon moet doen en als je niet zoveel om auto's geeft dan koop je een Koreaan of Japanner.

Een SAAB rijdt je omdat je nog wel een beetje comfort en plezier in het rijden wilt beleven.

quote:
Privé rij ik gemiddeld 500km per jaar. Daar heb ik geen auto voor nodig als ik niet meer zou werken. Die 500 km zou ik ook nog met het ov kunnen doen of huur. Maar dat is nu nog een stukje gemakzucht en hij staat voor de deur.
Persoonlijk zou ik echt iets goedkopers rijden als ik zó weinig kilometers per jaar zou rijden.

Ik rijd zelf trouwens ook een SAAB 9-3, een 1.8t sportsedan uit 2006. Hiervoor toevallig ook een 9-3 gehad, een 2.0 LPT coupé uit 2000.

Het lijkt wel het SAAB forum hier. :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_183914984
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 11:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Neuh, dat vind ik niet. Als je een auto koopt uit pure noodzaak, die het gewoon moet doen en als je niet zoveel om auto's geeft dan koop je een Koreaan of Japanner.

Een SAAB rijdt je omdat je nog wel een beetje comfort en plezier in het rijden wilt beleven.

[..]

Persoonlijk zou ik echt iets goedkopers rijden als ik zó weinig kilometers per jaar zou rijden.

Ik rijd zelf trouwens ook een SAAB 9-3, een 1.8t sportsedan uit 2006. Hiervoor toevallig ook een 9-3 gehad, een 2.0 LPT coupé uit 2000.

Het lijkt wel het SAAB forum hier. :)
Die afstand Maastricht-Eindhoven op de snelweg wil ik toch wel iets van comfort reizen. En ook veilig. In een Saab voel je je toch wel veilig. Ik maak dus best wel veel kilometers als het om woon werk verkeer gaat. Alleen privé gebruik ik de auto nauwelijks. Tenminste 500 km op jaar basis is nihil. Maar woon werk verkeer zit ik op circa 23.000 km
pi_183915209
Er zijn gewoon weinig liefhebbers meer over. Allen nog leaserijders, bakfietsmoeders, mo in de merc en geitenwollensokkentypes :r
pi_183915233
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:52 schreef Cherni het volgende:

[..]

De Volvo 480 had daar wel problemen mee. Maar dat was sowieso een apart geval. Schitterende auto maar eigenlijk het slechtste model van Volvo ooit gemaakt.
De 480 2.0 was wel prima, en daar kon je ook een 2.3 turbo in frotten :D
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183915299
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:18 schreef Bloemkool het volgende:
Dus tegen 2030 kan niemand meer auto rijden. Je financiert nu dit belachelijke idee door extra accijnzen en straks rekening rijden. Je krijgt niks meer terug voor je benzine auto en moet een elektrische kopen waar je geen geld voor hebt. Walgelijk idee. En waar gaan alle benzine auto’s heen? Naar landen die niet meedoen. Dus CO2 reductie nihil.
Het gaat om nieuwe auto's, met je oude kan je gewoon blijven rijden, je kan ook nog een 2e hands kopen op benzine.

En vaak vervangen de auto's die op export gaan, nog oudere auto's van voor het katalysator tijdperk dus ook met export vernieuw je een ouder wagenpark.
“We build too many walls and not enough bridges” - Donald Trump
pi_183915352
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 11:22 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De 480 2.0 was wel prima, en daar kon je ook een 2.3 turbo in frotten :D
Ik had een Two-tone 1700 ES. De enige auto in mijn leven die ik nieuw gekocht had. Maar ik was nog vrij jong en auto's waren toen nog een soort vorm van hobby. En in die tijd werkte ik in het MO/Duitsland/Frankrijk dus het salaris liet dat ook wel toe :) En op die auto was ik behoorlijk zuinig.

Maar zo rond mijn 40ste bedacht ik mij waar ik allemaal mee bezig was en heb even een reset in mijn leven doorgevoerd. :)

Maar goed die cem ging regelmatig stuk. En nu zou deze auto toch niet meer te doen zijn geweest. Nauwelijks nog onderdelen voor te krijgen. Rubbers, achteras, achterlichten etc etc zijn nauwelijks nog te krijgen.

Die 2.0 was vanaf 1995 was inderdaad een behoorlijke verbetering. Met groene peilstok. Dus voor liefhebbers let op groene peilstok, vocht in koffer ruimte en roest wielkasten en onderzijde portieren, kabelboom. Als die achterwisser op ruit(achterklep) niet goed functioneerd laat dan maar staan want dan is die hele kabelboom met electronica niet meer te vertrouwen. Achterlichten die gekit zijn en dof vanwege vocht ook niet al te best. Je moet echt een hobbyist zijn om daar dan nog iets van te kunnen maken. En dan de zoektocht naar onderdelen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cherni op 23-12-2018 12:06:29 ]
  zondag 23 december 2018 @ 12:01:25 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183915919
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 10:32 schreef Cherni het volgende:

Nou ja die heb ik ook. Een Saab 9-3. Maar dan op benzine en geen turbo uitvoering. Gekocht voor 1500 euro en daar rij ik nu al 3 jaar zonder problemen mee van Maastricht naar Eindhoven. En als ze mijn Volvo 480 niet aan gort hadden gereden had ik die nog gehad. Zodra ik met pensioen ga kan ook die Saab de deur uit. Auto's leuk maar voor mij puur een noodzaak ivm werk. Privé doe ik bijna alles te voet of met het ov.
Heb je een 1.8i dan?
  zondag 23 december 2018 @ 12:02:13 #164
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183915934
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je een 1.8i dan?
2.0i
  zondag 23 december 2018 @ 12:12:43 #166
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183916129
Het trieste is nog wel dat Nederland helemaal naar de tering geholpen wordt door dit kabinet en dat er niemand wat aan doet. We stonden erbij en keken ernaar.
pi_183916169
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:12 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bij mijn weten is dat gewoon een LPT en is de 1.8i de uitzondering.
Nou ja kan ook de 2.0S zijn. In zoverre boeien mij auto's nog. Wel een coupe uitvoering(3 deurs) en een vreselijke groene metallic kleur die soms ook op bruin lijkt bij bepaalde weertypes. Het is in iedergeval een 2 liter zonder turbo en het loopt als een zonnetje en bouwjaar 1999. Na de 480 heb ik eigenlijk niets meer met auto's.

[ Bericht 4% gewijzigd door Cherni op 23-12-2018 12:21:14 ]
  zondag 23 december 2018 @ 12:28:38 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183916397
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 12:16 schreef Cherni het volgende:

Nou ja kan ook de 2.0S zijn. In zoverre boeien mij auto's nog. Wel een coupe uitvoering(3 deurs) en een vreselijke groene metallic kleur die soms ook op bruin lijkt bij bepaalde weertypes. Het is in iedergeval een 2 liter zonder turbo en het loopt als een zonnetje en bouwjaar 1999.
Prima auto's idd, niks mis mee. ^O^
  zondag 23 december 2018 @ 12:29:02 #170
168739 Red_85
'echt wel'
pi_183916400
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 10:18 schreef Bloemkool het volgende:
Dus tegen 2030 kan niemand meer auto rijden. Je financiert nu dit belachelijke idee door extra accijnzen en straks rekening rijden. Je krijgt niks meer terug voor je benzine auto en moet een elektrische kopen waar je geen geld voor hebt. Walgelijk idee. En waar gaan alle benzine auto’s heen? Naar landen die niet meedoen. Dus CO2 reductie nihil.
Dit
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183916419
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:28 schreef AchJa het volgende:

[..]

Prima auto's idd, niks mis mee. ^O^
https://www.marktplaats.n(...)c624&previousPage=lr

Dit type heb ik.
pi_183916424
Vraag me af .
Hoe gaat het met de plezier vaart ?

Leuk dat ze zeggen verbod op benzine en diesel.
Maar een boot loopt er ook op .
Wat gaan ze daar aan doen?.

Of is dit weer zo korte gedachten .
En denken ze niet verder na?
bassie is gek
  zondag 23 december 2018 @ 12:31:13 #173
168739 Red_85
'echt wel'
pi_183916449
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:13 schreef Infection het volgende:
Het trieste is nog wel dat Nederland helemaal naar de tering geholpen wordt door dit kabinet en dat er niemand wat aan doet. We stonden erbij en keken ernaar.
En als dit straks door de kamers heen gaat, hebben we niets meer om dit zieke plan te stoppen.

Het kwam orwellongren wel heel goed uit, die referendumwet. Zie nu waarom.
'Je gaat het pas zien als je het begrijpt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_183916498
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 12:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

En als dit straks door de kamers heen gaat, hebben we niets meer om dit zieke plan te stoppen.

Het kwam orwellongren wel heel goed uit, die referendumwet. Zie nu waarom.
Dat was natuurlijk ook de hele opzet. Ze wisten wat eraan zat te komen.
pi_183916587
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 12:30 schreef suijkerbuijk het volgende:
Vraag me af .
Hoe gaat het met de plezier vaart ?

Leuk dat ze zeggen verbod op benzine en diesel.
Maar een boot loopt er ook op .
Wat gaan ze daar aan doen?.

Of is dit weer zo korte gedachten .
En denken ze niet verder na?
Het voorstel is dan ook een verbod op de verkoop van nieuwe auto's met een benzine- of dieselmotor. En dus niet voor een verbod op de brandstof zelf.

Als er nog tot 2030 auto's op benzine en/of diesel verkocht mogen worden, dan rijden die auto's nog tot pakweg 2045-2050 dagelijks rond. En zal brandstof dus ook 'gewoon' verkrijgbaar zijn, al zal het aantal verkooppunten in de loop der jaren sterk afnemen, naarmate het aantal gereden kilometers op benzine en diesel daalt.

Pleziervaart zal mogelijk soortgelijke ontwikkelingen doormaken in de toekomst.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')