Lubach is entertainment.quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:04 schreef Elfletterig het volgende:
Een beetje fatsoenlijke elektrische auto met een actieradius van een paar honderd kilometer (dus ook voor langere ritten bruikbaar) kost meer dan 30.000 euro. Zelfs met duizenden euro's subsidie is zo'n aanschaf voor veel mensen financieel niet haalbaar.
En via een omweg zijn elektrische auto's ook helemaal niet zo schoon:
https://www.climategate.nl/2017/06/elektrische-auto-gewoon-vies/
Voeg daar nog aan toe dat Groene Energie helemaal niet zo schoon is als vaak wordt beweerd:
Het hele item is grappig en leerzaam, maar kijk vooral even het stukje vanaf 08:00 minuten over biomassa-centrales.
Het trieste is dat het een beter opinieprogramma is met meer feiten dan alle echte achtergrond bij het nieuws programma’s bij elkaarquote:Op zaterdag 22 december 2018 17:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lubach is entertainment.
Mijn hemel!
Heb je het item bekeken?quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Lubach is entertainment.
Mijn hemel!
Journalisten heb ik niet al te hoog zitten, dus wat dat betreft zal ik weinig zeggen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het trieste is dat het een beter opinieprogramma is met meer feiten dan alle echte achtergrond bij het nieuws programma’s bij elkaar
Biomassa is inderdaad een hoop idealisme. Gewoon inzetten op kernenergie tot kernfusie het over kan nemen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Heb je het item bekeken?
Speciaal voor jou een ander filmpje met ongeveer dezelfde strekking:
Hoe vergaar je feiten dan? Ga je zelf op onderzoek uit, op locatie?quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:21 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Journalisten heb ik niet al te hoog zitten, dus wat dat betreft zal ik weinig zeggen.
Er zijn gelukkig meer bronnen dan journalisten.quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoe vergaar je feiten dan? Ga je zelf op onderzoek uit, op locatie?
Zo ja, dan wil ik graag weten hoe de massale bomenkap in de VS in z'n werk gaat, waarom de boomstammen worden versnipperd, met vervuilende boten naar Nederland worden gebracht, om hier als biomassa te worden verstookt onder het mom van "groene energie". Dat terwijl bomen CO2 opnemen, de vervangingstijd (groei van nieuwe bomen) veel langer duurt dan het huidige tempo van kappen. En dat terwijl het verstoken van biomassa schadelijk is voor de luchtkwaliteit omdat er fijnstof bij vrijkomt.
Ik zie verslag graag tegemoet.
Als je even de moeite had genomen om het item te bekijken, dan had je kunnen zien dat Lubach een fragment uit EenVandaag liet zien.quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig meer bronnen dan journalisten.
Het gaat mij erom dat je nu heel simpel Lubach presenteert, terwijl dat van niveau ‘kijk, bij Top Gear zeiden ze dat...’ is. Ook als hij wel gelijk heeft, dan nog is het geen goede bron.
Superchargers van Tesla worden voorzien van solar energie, om maar eens wat te noemen. Dus waarom hebben we nu ineens een discussie over biomassa?
Ik heb veel ervaring met ze. Laten we het daar maar op houden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je even de moeite had genomen om het item te bekijken, dan had je kunnen zien dat Lubach een fragment uit EenVandaag liet zien.
Dit is een tamelijk stompzinnige discussie over bronnen, in plaats van over de inhoud. NB: zonder journalisten zijn er heel veel feiten waar jij geen weet van zou kunnen hebben.
Dat valt reuze mee, hoogstens kunnen ze het niet betalen, maar iedereen zou liever een mooie nieuwe elektrische auto hebben dan hun huidige auto.quote:Op zaterdag 22 december 2018 12:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
[..]
Nee hoor, lees de archieven van de gemeenten Utrecht en Delft er maar eens op na.
En op verjaardagen (en hier in dit topic ook) maak ik exact mee wat ik hier beschrijf.
Ben je voor fossiele brandstof auto's en het idee dat je over met de auto moet komen is iedereen je vriend.
Ben je (zoals ik) voor elektrische auto's en het gebruiken van alternatieven (deelauto's, ov, etc) dan lig je uit de gratie en is iedereen tegen je.
Dat is op zichzelf ook vrij triest.quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
11 Jaar... Ik ben langer lid van Fok!...
Wat klopte er niet in het Lubach flimpje?quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Er zijn gelukkig meer bronnen dan journalisten.
Het gaat mij erom dat je nu heel simpel Lubach presenteert, terwijl dat van niveau ‘kijk, bij Top Gear zeiden ze dat...’ is. Ook als hij wel gelijk heeft, dan nog is het geen goede bron.
Superchargers van Tesla worden voorzien van solar energie, om maar eens wat te noemen. Dus waarom hebben we nu ineens een discussie over biomassa?
Goede post. En het is wel duidelijk dat je hiermee precies die hele gevoelige snaar der automobilist raakt en die een beetje prikkelt en behoorlijk irriteert .Gezien de reacties is het "spot on".quote:Op zaterdag 22 december 2018 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Auto is emotie.
Decennia lang zijn mensen opgevoed met het idee dat een eigen grote auto het hoogst haalbare doel is in het leven: "Iedereen moet een auto! Iedereen mag met de auto naar de binnenstad! Sterker nog, we gooien de binnenstad plat om snelwegen en parkeergarages te bouwen!"
En op verjaardagen kom je natuurlijk veel stoerder over als je loopt te klagen dat je met je BMW 3 liter in de file stond terwijl de tram mocht en de overweg weer continue dicht was en je gewoon 120 wilde rijden en die parkeerplaats ook zo ver weg was en je te laat op je afspraak kwam dan wanneer je op verjaardagen kan vertellen dat je onder het genot van een kopje koffie in de eerste klas zat kijken hoe al die BMW's voor de overweg stil stonden en je gemakkelijk met de tram voor de deur werd afgezet en je perfect op tijd was voor je afspraak.
Als we willen rijden we voor 2025 allemaal elektrisch, maar we zijn er nog niet aan toe om aan ons zelf en onze sociale omgeving toe te geven dat een elektrische auto (of helemaal geen auto) ook wel ok is.
Het begon al met de 69% van zijn publiek.quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat klopte er niet in het Lubach flimpje?
De reacties van mensen die geen eens een auto hebben gemist zeker.quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post. En het is wel duidelijk dat je hiermee precies die hele gevoelige snaar der automobilist raakt en die een beetje prikkelt en behoorlijk irriteert .Gezien de reacties is het "spot on".
Als jouw vrouw vanavond tegen jou zegt dat ze de komende 11 jaar geen zin meer heeft in seks durf ik te wedden dat jij dat een hele lange periode vindt.quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:19 schreef AchJa het volgende:
Wat ik ermee wil zeggen is dat 11 jaar eigenlijk helemaal niet zo lang is.
Hoezo? Het enige bezwaar wat ik tegen een elektrische auto zou hebben is de prijs en de actieradius....quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:15 schreef Bart2002 het volgende:
Goede post. En het is wel duidelijk dat je hiermee precies die hele gevoelige snaar der automobilist raakt en die een beetje prikkelt en behoorlijk irriteert .Gezien de reacties is het "spot on".
Ach gus, is dat je bijdrage?quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:19 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het begon al met de 69% van zijn publiek.
Heb jij nou echt niet door dat je vooral een domme vraag stelde?quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ach gus, is dat je bijdrage?
In België zijn ze nu al aan het klagen dat mensen met zonnepanelen bijna of helemaal niets terugleveren aan het net. Gewoon zoveel mogelijk lampen aan laten, sauna laten brullen met de deur open om het huis te verwarmen...quote:Op zaterdag 22 december 2018 13:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Uiteraard, het gaat uiteindelijk om de inkomsten van de overheid. Het milieuverhaal is marketing, onder de streep gaat het om de knaken.
Als je huis en je auto straks 100% stroom afhankelijk zijn, ga je daarvoor betalen. Je gaat milieuheffing en btw betalen over de stroom van je eigen zonnepanelen.
Dat bedoel ik ook, ze kunnen diesel en benzine autos niet verbieden op zon termijn, gekkenwerk is dat.quote:Op zaterdag 22 december 2018 14:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)o-kan-niet-binnen-eu
[..]
Nieuwe he, niet de bestaande.quote:Op zaterdag 22 december 2018 19:55 schreef Nismo91 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook, ze kunnen diesel en benzine autos niet verbieden op zon termijn, gekkenwerk is dat.
Nieuwe ook niet als ze een EU typegoedkeuring hebben... Maar ja, dan zal Nederland zijn reet wel afvegen met EU regelgeving...quote:
quote:,,Een auto krijgt een typegoedkeuring, bijvoorbeeld in Spanje, en dan mag die in alle Europese Unie-landen verkocht worden. Het kan wetstechnisch helemaal niet om de verkoop in Nederland te verbieden, we hebben een Europese interne markt."
Iemand van de RAI vereniging zal het beter wetenquote:Op zaterdag 22 december 2018 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nieuwe ook niet als ze een EU typegoedkeuring hebben... Maar ja, dan zal Nederland zijn reet wel afvegen met EU regelgeving...
[..]
Bewaard? En door wie? En na hoeveelste eigenaar?quote:Op zaterdag 22 december 2018 20:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Het gros van de auto's zal de komende tijd elektrisch gaan rijden. Over tien jaar zijn er al veel elektrische auto's op de tweedehands markt.
Het enige wat fout is gegaan is dat de elektrische auto's nu BPM vrij komen, dat zou bewaard moeten worden en als de auto binnen 15 jaar geëxporteerd wordt alsnog betaald moeten worden. Dan zouden alle priussen hier nog gereden hebben. De meeste auto's worden nieuw gekocht als leaseauto, en dan kun je snel de markt veranderen als die na 4 jaar op de tweedehands markt komen.
Als claim op de auto, en pas te betalen als de auto binnen 15 jaar wordt geëxporteerd. Ongeacht het aantal eigenaren.quote:Op zaterdag 22 december 2018 20:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bewaard? En door wie? En na hoeveelste eigenaar?
Door wie dan? En hoe hoog is die BPM bij een auto van 15 jaar nog?quote:Op zaterdag 22 december 2018 20:40 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Als claim op de auto, en pas te betalen als de auto binnen 15 jaar wordt geëxporteerd. Ongeacht het aantal eigenaren.
De BPM is uitgesteld, dus bij export betaal je het volledige bedrag zoals bij nieuw zou zijn betaald. Erg ongunstig om hem dan te exporteren, en dus blijven ze hier rondrijden.quote:Op zaterdag 22 december 2018 20:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Door wie dan? En hoe hoog is die BPM bij een auto van 15 jaar nog?
Dealtje sluiten met sloper dat hij total loss is, exporteren, doei
Hoezo?quote:Op zaterdag 22 december 2018 18:15 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Goede post. En het is wel duidelijk dat je hiermee precies die hele gevoelige snaar der automobilist raakt en die een beetje prikkelt en behoorlijk irriteert .Gezien de reacties is het "spot on".
Nee.quote:Op zaterdag 22 december 2018 20:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Het gros van de auto's zal de komende tijd elektrisch gaan rijden. Over tien jaar zijn er al veel elektrische auto's op de tweedehands markt.
Het enige wat fout is gegaan is dat de elektrische auto's nu BPM vrij komen, dat zou bewaard moeten worden en als de auto binnen 15 jaar geëxporteerd wordt alsnog betaald moeten worden. Dan zouden alle priussen hier nog gereden hebben. De meeste auto's worden nieuw gekocht als leaseauto, en dan kun je snel de markt veranderen als die na 4 jaar op de tweedehands markt komen.
Waarom zou je volledige BPM rekenen na 10 of 15 jaar, dat schiet z'n doel voorbij.quote:Op zaterdag 22 december 2018 21:20 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De BPM is uitgesteld, dus bij export betaal je het volledige bedrag zoals bij nieuw zou zijn betaald. Erg ongunstig om hem dan te exporteren, en dus blijven ze hier rondrijden.
Daarom moet je dat ontmoedigen. Alleen korting als ze ook hier blijven, voor alleen de leasetijd is het onzinnig om geen BPM te berekenen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 21:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee.
Was daar niet laatst nieuws over dat die dingen juist weer werden geëxporteerd?
Ik zet zeer grote vraagtekens bij de haalbaarheid.quote:
Natuurlijk gaat het gebeuren, maar ik ga nu echt geen 30kplus euro betalen voor zo'n ultra-lelijk hok als een Nissan Leaf of een BMW i3. Zodra ze normale auto's op accu's brengen (en ze 30% goedkoper zijn geworden), ga ik er over nadenken.quote:Op zaterdag 22 december 2018 22:14 schreef Arnold_fan het volgende:
Sowieso gaan mensen meer elektrisch rijden, ik heb een paar keer elektrisch gereden, mijn volgende auto is ook geen benzineauto meer.
Dat is toch helemaal niet gunstig voor de economie? Auto-export is ook handel, die auto’s moeten juist goedkoop zijn, anders blijven we ermee zitten en stagneert hier de verkoop van nieuwe. Je kan betaalde BPM zelfs terugvragen als je exporteert uit de EU.quote:Op zaterdag 22 december 2018 20:18 schreef Arnold_fan het volgende:
Het gros van de auto's zal de komende tijd elektrisch gaan rijden. Over tien jaar zijn er al veel elektrische auto's op de tweedehands markt.
Het enige wat fout is gegaan is dat de elektrische auto's nu BPM vrij komen, dat zou bewaard moeten worden en als de auto binnen 15 jaar geëxporteerd wordt alsnog betaald moeten worden. Dan zouden alle priussen hier nog gereden hebben. De meeste auto's worden nieuw gekocht als leaseauto, en dan kun je snel de markt veranderen als die na 4 jaar op de tweedehands markt komen.
Goh, de voorzitter van de vereniging van Garagebedrijven wakkert nog even de weerstand aan tegen een plan wat zijn sector aanstuurt op vernieuwing en hervormingen.quote:Op zaterdag 22 december 2018 13:23 schreef Oud_student het volgende:
Je gelooft het niet:
Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto’s kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels
Is de EU (lees Duitsland) toch nog ergens goed voor
Wil Nederland weer het beste jongetje van de klas worden, Pats, klets een oorvijg van de bovenmeester (Duitsland)
Wat een klucht
Bron Telegraaf
’Verbod op benzine- en dieselauto kan niet binnen EU’
Door LEON BRANDSEMA
Updated 32 min geleden
43 min geleden in BINNENLAND
AMSTERDAM - Een verbod op de verkoop van benzine- en dieselauto’s kan helemaal niet. Dat onderdeel van de klimaatakkoord druist in tegen Europese regels, zegt Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging.
Van Eijck, die zelf in het voortraject aan de ’mobiliteitstafel’ meedacht over de klimaatplannen, reageert in gesprek met De Telegraaf op het omvangrijke akkoord dat gisteren werd gepresenteerd. Steen des aanstoots voor hem is het plan om vanaf 2030 de verkoop van benzine- en dieselauto’s te verbieden.
BEKIJK OOK:
Miljoenen automobilisten gaan komende jaren de pijn voelen
„Hoe kunnen ze het verzinnen?”, spreekt Van Eijck zijn verbazing uit. „Een auto krijgt een typegoedkeuring, bijvoorbeeld in Spanje, en dan mag die in alle Europese Unie-landen verkocht worden. Het kan wetstechnisch helemaal niet om de verkoop in Nederland te verbieden, we hebben een Europese interne markt.”
Afspraken maken
Volgens de RAI-voorzitter is het kabinet van plan om dit kort te sluiten met de andere Europese landen, maar Van Eijck ziet die niet meewerken. „Je moet dit gesprek maar eens aangaan met landen waar grote autofabrikanten zitten als Duitsland, Frankrijk en Italië... Doe niet alsof je dit kan bepalen. Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”
Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging: „Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”
Steven van Eijck, voorzitter van de RAI Vereniging: „Ik vind het uitermate curieus dat een serieus kabinet dit overweegt.”Ⓒ ANP
Bpm
Van Eijck kan zich ook niet vinden in de bpm-verhoging die in de uiteindelijke plannen is opgenomen. „De bpm (aanschafbelasting op nieuwe auto’s, red.) wordt nog even verhoogd, terwijl die op termijn afgeschaft gaat worden. Dat is een uitermate dom plan. Niemand snapt dit, het is niet uit te leggen.”
Het heeft volgens Van Eijck ook een averechts effect. „Hierdoor ga je krijgen dat die parallelle import van auto’s uit het buitenland toe gaat nemen en die is al heel groot. Zo komen er meer auto’s die minder schoon zijn ons land in.”
Komt vanzelf. Nieuwe ontwikkelingen zijn doorgaans in het begin relatief duur.quote:Op zondag 23 december 2018 08:18 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het gebeuren, maar ik ga nu echt geen 30kplus euro betalen voor zo'n ultra-lelijk hok als een Nissan Leaf of een BMW i3. Zodra ze normale auto's op accu's brengen (en ze 30% goedkoper zijn geworden), ga ik er over nadenken.
Electrische auto’s zoals die van BMW zijn vooral zo prijzig om 2 redenenquote:Op zondag 23 december 2018 09:01 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Wacht 10 jaar, en elektrische auto's zullen niet alleen aan aanbod maar ook in prijs véél aantrekkelijker zijn geworden.
Ook na 2030 mag je gewoon benzine blijven rijden. Maar daar gaat dan wel een prijskaartje aan vast hangen. En er zal wel weer iets bedacht worden dat je niet in de binnenstad mag komen. Dat zie je nu al met diesel.quote:Op zondag 23 december 2018 10:18 schreef Bloemkool het volgende:
Dus tegen 2030 kan niemand meer auto rijden. Je financiert nu dit belachelijke idee door extra accijnzen en straks rekening rijden. Je krijgt niks meer terug voor je benzine auto en moet een elektrische kopen waar je geen geld voor hebt. Walgelijk idee. En waar gaan alle benzine auto’s heen? Naar landen die niet meedoen. Dus CO2 reductie nihil.
Niet zolang Mark nog in zijn Saab 9-3 rijdt.quote:Op zondag 23 december 2018 10:22 schreef Cherni het volgende:
En er zal wel weer iets bedacht worden dat je niet in de binnenstad mag komen.
Het is maar de vraag of we 2030 gaan halen, zoals de samenleving nu isquote:Op zondag 23 december 2018 10:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook na 2030 mag je gewoon benzine blijven rijden. Maar daar gaat dan wel een prijskaartje aan vast hangen. En er zal wel weer iets bedacht worden dat je niet in de binnenstad mag komen. Dat zie je nu al met diesel.
Nou ja die heb ik ook. Een Saab 9-3. Maar dan op benzine en geen turbo uitvoering. Gekocht voor 1500 euro en daar rij ik nu al 3 jaar zonder problemen mee van Maastricht naar Eindhoven. En als ze mijn Volvo 480 niet aan gort hadden gereden had ik die nog gehad. Zodra ik met pensioen ga kan ook die Saab de deur uit. Auto's leuk maar voor mij puur een noodzaak ivm werk. Privé doe ik bijna alles te voet of met het ov.quote:Op zondag 23 december 2018 10:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet zolang Mark nog in zijn Saab 9-3 rijdt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |