abonnement Unibet Coolblue
pi_183891191
ProRail

ProRail blijkt door een tweede grondblunder nog eens 15 miljoen euro te zijn kwijtgeraakt. De spoorbeheerder moest gronden overnemen, die de NS drie jaar eerder voor één euro had verkocht aan een ondernemer. Prorail kreeg die grond destijds als eerste aangeboden.

Het gaat om een pakket van 645 hectare grond, bestaande uit vele honderden percelen langs het spoor, overal in Nederland. De zakenman kocht de gronden in 2014 voor één euro van NS Vastgoed. Hij kreeg er zelfs 6,7 miljoen euro bij, omdat de grond onderhouden moest worden, en mogelijk gesaneerd.
https://www.ad.nl/binnenl(...)or-prorail~a4b686ef/

Leert men nog iets op die managementcursussen van tegenwoordig? Eerst Pathe, nu Prorail met blunders die een gemiddelde kleuter nog zou voorkomen.
pi_183891199
There are only 151 Pokémon.
pi_183891268
ProRail; the company zo nice, they named it twice.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2018 13:27:28 ]
  zaterdag 22 december 2018 @ 09:19:47 #4
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_183891671
quote:
6s.gif Op zaterdag 22 december 2018 08:12 schreef Treinhomo het volgende:
ProRail; the compact zo nice, they named it twice.
Ok...
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_183891716
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan? :')
  zaterdag 22 december 2018 @ 09:33:55 #6
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_183891845
Dubbel: NWS / ProRail verliest 18 miljoen euro aan zakenman door grondblunder

Of toch niet? :?

[ Bericht 29% gewijzigd door Whiskers2009 op 22-12-2018 10:04:30 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_183891901
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan? :')
Waarom moet ProRail in godsnaam reclame maken?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_183891955
quote:
Volgens het artikel van het AD niet
pi_183894983
quote:
Op zaterdag 22 december 2018 09:19 schreef Tyr80 het volgende:
Ok...
Autocorrect. :')
pi_183903732
Dit was de tweede keer.

Volgens ProRail zullen niet meer van dit soort zaken naar buiten komen. ,,Herhaling gaat niet gebeuren, er zijn niet meer gronden’
https://www.ad.nl/binnenl(...)or-prorail~a4b686ef/
pi_183904170
De reiziger betaalt die extreem dure kaartjes wel weer. Wanneer wordt de trein eens gesubsidieerd? Kan je mooi het geld voor gebruiken dat de auto-belastingen oplevert.
pi_183904679
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 20:40 schreef Takadanobaba het volgende:
De reiziger betaalt die extreem dure kaartjes wel weer. Wanneer wordt de trein eens gesubsidieerd? Kan je mooi het geld voor gebruiken dat de auto-belastingen oplevert.
Dat wordt het al, anders zouden de prijzen namelijk nóg hoger zijn. :)
pi_183910292
Wie is die ondernemer dan die het voor 6 miljoen toe kreeg aangeboden?
pi_183924296
ProRail heeft het toentertijd met een reden niet gekocht. Later zijn ze er achter gekomen dat dat toch niet zo slim is geweest. Maar makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het was toen een prima beslissing.
pi_183925033
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 18:05 schreef wielrennerdt het volgende:
ProRail heeft het toentertijd met een reden niet gekocht. Later zijn ze er achter gekomen dat dat toch niet zo slim is geweest. Maar makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het was toen een prima beslissing.
Van wat ik van het vorige herhaal kan herinneren wilde ProRail het wel kopen maar stak de minister daar een stokje voor.
  zondag 23 december 2018 @ 18:42:24 #17
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183925079
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 18:40 schreef tjoptjop het volgende:
Van wat ik van het vorige herhaal kan herinneren wilde ProRail het wel kopen maar stak de minister daar een stokje voor.
En wie was die minister dan :?
Dan gaan we die even ter verantwoording roepen en straffen en een bestuursverbod geven
Zo werkt het toch in nl :? :X :r
pi_183925154
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2018 18:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

En wie was die minister dan :?
Dan gaan we die even ter verantwoording roepen en straffen en een bestuursverbod geven
Zo werkt het toch in nl :? :X :r
Nee, die wordt burgemeester

quote:
e zaak draait rond vele honderden kleine percelen grond langs het spoor, overal in Nederland. Soms maar 30 centimeter breed. De grond was van NS Vastgoed, dat jarenlang van de percelen af wilde. NS Vastgoed bood het pakket in 2005 en in 2010 aan bij ProRail. Maar na een negatief advies van het ministerie van Verkeer en Waterstaat besloot de spoorbeheerder de percelen niet te kopen. https://www.ad.nl/binnenl(...)ondblunder~ab6d5863/
Lag iets anders, maar gezien de macht van de overheid op ProRail vraag ik me af hoe vrijwillig/dwingend dat 'advies' was.
pi_183925178
Wat kamervragen hierover lijken me wel gepast.
pi_183925200
Mensen die zulke blunders maken, moeten op staande voet worden ontslagen; zonder enige aanspraak op bonussen of gouden handdrukken. Het is hoog tijd dat falen eens genoemd wordt wat het is: falen.
  zondag 23 december 2018 @ 18:53:05 #21
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183925294
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die zulke blunders maken, moeten op staande voet worden ontslagen; zonder enige aanspraak op bonussen of gouden handdrukken. Het is hoog tijd dat falen eens genoemd wordt wat het is: falen.
Maar dan is Halsema geen burgermeester van Amsterdam meer :D
Dikke prima trouwens *O* *O*
pi_183925941
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:15 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ach, het is van achter ons toetsenbord vrij voor de hand liggend om dit af te doen als ambtelijk falen, maar de realiteit is dat we niet weten wat indertijd de afweging was om de grond niet aan te kopen. Misschien is het te wobben, maar zonder die achtergrond is maar moeilijk te beoordelen of hier iets fout is gegaan.
Daarnaast heeft wielrennerdt het over ProRail, die hebben gewoon (tweemaal) een advies van het ministerie (in deze functionerend als eigenaar van ProRail) opgevolgd. Dat is ze imho lastig te verwijten.
pi_183926466
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:38 schreef wielrennerdt het volgende:
Tevens gaat het over een bedrag van 18 miljoen. Waar hebben we het over. :')
Aldus. Peanuts. Niet belangrijk. :) Het lijkt je wel hoog te zitten verder.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183926475
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Aldus. Peanuts. Niet belangrijk. :)
Reageer nou eens inhoudelijk ipv hiermee aan te komen kakken chef
pi_183926558
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het lijkt je wel hoog te zitten verder.
Uhm, jij bent hier degene die begint over mijn posts. Deze reactie is nog zwakker dan ' :') ' reageren.
pi_183926573
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:39 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Reageer nou eens inhoudelijk ipv hiermee aan te komen kakken chef
Ik reageerde in die zin inhoudelijk dat ik van jou wil horen waarom het "indertijd" een "prima beslissing" was. Dat kan je dan afdoen als "achteraf lullen" maar dat vind ik wat magertjes.

Jij voert een verdedigend beleid en beweert dat we niet moeten zeuren omdat het om "slechts" 18 miljoen gaat, immers een verwaarloos bedrag. Het zou netjes zijn om uit te leggen waarom dat goed was en waarom je het zo hoog zit om gelijk te krijgen in deze.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183926639
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:44 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik reageerde in die zin inhoudelijk dat ik van jou wil horen waarom het "indertijd" een "prima beslissing" was. Dat kan je dan afdoen als "achteraf lullen" maar dat vind ik wat magertjes.

Jij voert een verdedigend beleid en beweert dat we niet moeten zeuren omdat het om "slechts" 18 miljoen gaat, immers een verwaarloos bedrag. Het zou netjes zijn om uit te leggen waarom dat goed was en waarom je het zo hoog zit om gelijk te krijgen in deze.
Chef, jij begint hier de discussie. Dan moet je niet zeggen dat ik graag gelijk wil krijgen, volgens mij wil jij dat namelijk gewoon :') :P.

Wanneer een ministerie het ProRail afraadt om bepaalde aankopen te doen, is het toch logisch dat ProRail daar naar luistert? Wanneer het bedrijf dat niet zou doen, en de grond wél aankoopt ondanks negatief advies en dat naar buiten komt, gaan mensen zoals jij weer kankeren dat ProRail slecht met belastinggeld omgaat en dat de hardwerkende burger kan werken voor aankopen van ProRail waar de burger niets van merkt. Dan zijn mensen weer boos omdat het 18 miljoen heeft weggegooid 'aan een paar m2 grond' waar de reiziger niets van merkt.

Dus het is ook nooit goed. Daarom achteraf makkelijk lullen dat ProRail het wel had moeten kopen, terwijl er toentertijd meer reden was om het niet te kopen dan wel.

En uiteraard heb jij een glazen bol waarmee je allang kon voorspellen dat ProRail die grond wel nodig had op dat moment.
pi_183926689
Ok. Viva Prorail dan maar. ^O^ _O_ . En ook fijn dat je even uitgelegd hebt hoe het werkelijk zit. Ik zal ook niet meer vragen naar wat jouw belang precies is in deze. ;)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183926714
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
Ok. Viva Prorail dan maar. ^O^ _O_ . En ook fijn dat je even uitgelegd hebt hoe het werkelijk zit. Ik zal ook niet meer vragen naar wat jouw belang precies is in deze. ;)
Dit is pas een slappe reactie zeg.
En wat is het voor onzin dat ik een belang zou hebben? Ik relativeer gewoon wat dat is kennelijk nodig bij burgers zoals jij die over alles zeiken wanneer er 'slecht' met publieksgeld om wordt gegaan.
pi_183926751
Alsof dit onbewust is gebeurd, over 10 jaar zal de verantwoordelijke wel iets toegeschoven krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_183926756
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:51 schreef wielrennerdt het volgende:
Ik relativeer gewoon wat dat is kennelijk nodig bij burgers zoals jij die over alles zeiken wanneer er 'slecht' met publieksgeld om wordt gegaan.
Waarvan akte. Fijn dat er nog onafhankelijke entiteiten zoals jij zijn die dat doen. Wat zouden we zonder hen moeten? Bedankt voor dat inzicht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183926782
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Waarvan akte. Fijn dat er nog onafhankelijke entiteiten zoals jou zijn die dat doen. Wat zouden we zonder hen moeten? Bedankt voor dat inzicht.
Ik kan het niet laten om met :') te reageren.

Wanneer je zegt dat ik onzin reageer, weerleg dan op z'n minst mijn argumenten ipv op zo'n niveau te reageren. :') :') _!
  zondag 23 december 2018 @ 19:56:53 #33
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_183926839
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan? :')
Verduurzamen: plastic pasjes ipv papieren kaartjes.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_183926889
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:54 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ik kan het niet laten om met :') te reageren.

Wanneer je zegt dat ik onzin reageer, weerleg dan op z'n minst mijn argumenten ipv op zo'n niveau te reageren. :') :') _!
Ik zie geen argumenten (met alle respect). Wat ik lees is dat het gezeur en gezeik is van de machteloze burger. Als je jouw argumenten netjes op een rijtje wilt zetten dan ga ik daar graag op in.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183926926
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan? :')
Verbinden: steden met elkaar verbinden doormiddel van spoor? :')
Verbeteren: minder uitval op lijnen zoals de HSL en de minimale vertragingen die er nu zijn nog verder minimaliseren.
Verduurzamen: Trein is duurzamer dan de auto en andere vervoersmiddelen zoals het vliegtuig. Spoor kan je prima verduurzamen door te innoveren met producten en technieken.
pi_183926967
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 19:59 schreef wielrennerdt het volgende:
Verbinden: steden met elkaar verbinden doormiddel van spoor? :r ;( :')
Je moet toch eens ophouden met die kutattitude met die kutsmileys. Als je tenminste serieus geworden wilt worden. En dat wil je. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183926994
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je moet toch eens ophouden met die kutattitude met die kutsmileys. Als je tenminste serieus geworden wilt worden. En dat wil je. :)
Die smiley ging er meer om dat het prima te bedenken is wat prorail bedoelt met 'verbinden'. Dus dat slogan van het bedrijf is gewoon makkelijk te verklaren en niet 'dom' .
pi_183927051
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:01 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je moet toch eens ophouden met die kutattitude met die kutsmileys. Als je tenminste serieus geworden wilt worden. En dat wil je. :)
Ga jij eigenlijk nog eens wat nuttigs reageren, jij schijnt het namelijk beter te weten toch?
pi_183927082
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:01 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Die smiley ging er meer om dat het prima te bedenken is wat prorail bedoelt met 'verbinden'. Dus dat slogan van het bedrijf is gewoon makkelijk te verklaren en niet 'dom' .
Wat heb jij eigenlijk precies met Prorail want het wordt wel akelig duidelijk zo. Kritiek is niet gewenst duidelijk maar je weet ook niet precies wat je daar aan kunt doen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183927105
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Wat heb jij eigenlijk precies met Prorail want het wordt wel akelig duidelijk zo. Kritiek is niet gewenst duidelijk maar je weet ook niet precies wat je daar aan kunt doen.
Wat ik met ProRail heb? Niets. Hoezo denk je dat? Mag je niet positief zijn over een onderneming dat zo wat het beste spoor beheert van de wereld op gebied van punctualiteit en veiligheid?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2018 20:05:57 ]
pi_183927129
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:05 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Wat ik met ProRail heb? Niets. Hoezo denk je dat? Mag je niet positief zijn over een onderneming?
Ik denk dat ze misschien een iets betere diplomaat moeten inhuren om hun belang hier te verdedigen. Want dit komt niet over en werkt averechts hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183927145
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik denk dat ze misschien een iets betere diplomaat moeten inhuren om hun belang hier te verdedigen. Want dit komt niet over en werkt averechts hoor.
Ben je niet gewoon aan het trollen eigenlijk? :P
pi_183927262
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:07 schreef wielrennerdt het volgende:

[..]

Ben je niet gewoon aan het trollen eigenlijk? :P
Nee. Je bent gewoon niet eerlijk waarom we deze firma zo super moeten vinden. Jij bent daar van overtuigd. Dat is prima maar jouw "argumenten" zijn: :') :') :') (dat vooral) en verder dat het "indertijd" een "prima beslissing" was. Ik vraag me af hoe je dat weet. Als het zo was dan verdient dat een betere verdediging en argumentatie. Dan weten en snappen we misschien beter waarom we ons niet druk moeten maken om "slechts" 18 miljoen euro door het putje gespoeld.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_183927300
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2018 20:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee. Je bent gewoon niet eerlijk waarom we deze firma zo super moeten vinden. Jij bent daar van overtuigd. Dat is prima maar jouw "argumenten" zijn: :') :') :') (dat vooral) en verder dat het "indertijd" een "prima beslissing" was. Ik vraag me af hoe je dat weet. Als het zo was dan verdient dat een betere verdediging en argumentatie. Dan weten en snappen we misschien beter waarom we ons niet druk moeten maken om "slechts" 18 miljoen euro door het putje gespoeld.
Lees nou eens een keer goed gap. Ik leg prima uit waarom het toentertijd een logisch te verklaren reden is geweest. Ga niet de smart-ass lopen uithangen met je 'je hebt een belang in prorail'
Tevens mag ik volgens jou dus niet gewoon positief en tevreden zijn over een bedrijf, maar moet ik zeiken en alleen maar boos en ontevreden zijn?? Volgens ben jij meer :')-waardig

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2018 20:13:47 ]
pi_183975568
Waarschijnlijk destijds een vorm van onterechte zuunigheid in de hoop dat er meer zou overblijven voor het managementsalaris.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')