Ok...quote:Op zaterdag 22 december 2018 08:12 schreef Treinhomo het volgende:
ProRail; the compact zo nice, they named it twice.
Waarom moet ProRail in godsnaam reclame maken?quote:Op zaterdag 22 december 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan?
Volgens het artikel van het AD nietquote:Op zaterdag 22 december 2018 07:48 schreef Eenskijken het volgende:
NWS / ProRail verliest 18 miljoen euro aan zakenman door grondblunder
Gaat dit niet over hetzelfde?
Dat wordt het al, anders zouden de prijzen namelijk nóg hoger zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2018 20:40 schreef Takadanobaba het volgende:
De reiziger betaalt die extreem dure kaartjes wel weer. Wanneer wordt de trein eens gesubsidieerd? Kan je mooi het geld voor gebruiken dat de auto-belastingen oplevert.
Van wat ik van het vorige herhaal kan herinneren wilde ProRail het wel kopen maar stak de minister daar een stokje voor.quote:Op zondag 23 december 2018 18:05 schreef wielrennerdt het volgende:
ProRail heeft het toentertijd met een reden niet gekocht. Later zijn ze er achter gekomen dat dat toch niet zo slim is geweest. Maar makkelijk praten achteraf natuurlijk. Het was toen een prima beslissing.
En wie was die minister danquote:Op zondag 23 december 2018 18:40 schreef tjoptjop het volgende:
Van wat ik van het vorige herhaal kan herinneren wilde ProRail het wel kopen maar stak de minister daar een stokje voor.
Nee, die wordt burgemeesterquote:Op zondag 23 december 2018 18:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
En wie was die minister dan
Dan gaan we die even ter verantwoording roepen en straffen en een bestuursverbod geven
Zo werkt het toch in nl
Lag iets anders, maar gezien de macht van de overheid op ProRail vraag ik me af hoe vrijwillig/dwingend dat 'advies' was.quote:e zaak draait rond vele honderden kleine percelen grond langs het spoor, overal in Nederland. Soms maar 30 centimeter breed. De grond was van NS Vastgoed, dat jarenlang van de percelen af wilde. NS Vastgoed bood het pakket in 2005 en in 2010 aan bij ProRail. Maar na een negatief advies van het ministerie van Verkeer en Waterstaat besloot de spoorbeheerder de percelen niet te kopen. https://www.ad.nl/binnenl(...)ondblunder~ab6d5863/
Maar dan is Halsema geen burgermeester van Amsterdam meerquote:Op zondag 23 december 2018 18:48 schreef Elfletterig het volgende:
Mensen die zulke blunders maken, moeten op staande voet worden ontslagen; zonder enige aanspraak op bonussen of gouden handdrukken. Het is hoog tijd dat falen eens genoemd wordt wat het is: falen.
Daarnaast heeft wielrennerdt het over ProRail, die hebben gewoon (tweemaal) een advies van het ministerie (in deze functionerend als eigenaar van ProRail) opgevolgd. Dat is ze imho lastig te verwijten.quote:Op zondag 23 december 2018 19:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ach, het is van achter ons toetsenbord vrij voor de hand liggend om dit af te doen als ambtelijk falen, maar de realiteit is dat we niet weten wat indertijd de afweging was om de grond niet aan te kopen. Misschien is het te wobben, maar zonder die achtergrond is maar moeilijk te beoordelen of hier iets fout is gegaan.
Aldus. Peanuts. Niet belangrijk. Het lijkt je wel hoog te zitten verder.quote:Op zondag 23 december 2018 19:38 schreef wielrennerdt het volgende:
Tevens gaat het over een bedrag van 18 miljoen. Waar hebben we het over.
Uhm, jij bent hier degene die begint over mijn posts. Deze reactie is nog zwakker dan ' ' reageren.quote:Op zondag 23 december 2018 19:39 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Het lijkt je wel hoog te zitten verder.
Ik reageerde in die zin inhoudelijk dat ik van jou wil horen waarom het "indertijd" een "prima beslissing" was. Dat kan je dan afdoen als "achteraf lullen" maar dat vind ik wat magertjes.quote:Op zondag 23 december 2018 19:39 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Reageer nou eens inhoudelijk ipv hiermee aan te komen kakken chef
Chef, jij begint hier de discussie. Dan moet je niet zeggen dat ik graag gelijk wil krijgen, volgens mij wil jij dat namelijk gewoon .quote:Op zondag 23 december 2018 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik reageerde in die zin inhoudelijk dat ik van jou wil horen waarom het "indertijd" een "prima beslissing" was. Dat kan je dan afdoen als "achteraf lullen" maar dat vind ik wat magertjes.
Jij voert een verdedigend beleid en beweert dat we niet moeten zeuren omdat het om "slechts" 18 miljoen gaat, immers een verwaarloos bedrag. Het zou netjes zijn om uit te leggen waarom dat goed was en waarom je het zo hoog zit om gelijk te krijgen in deze.
Dit is pas een slappe reactie zeg.quote:Op zondag 23 december 2018 19:50 schreef Bart2002 het volgende:
Ok. Viva Prorail dan maar. . En ook fijn dat je even uitgelegd hebt hoe het werkelijk zit. Ik zal ook niet meer vragen naar wat jouw belang precies is in deze.
Waarvan akte. Fijn dat er nog onafhankelijke entiteiten zoals jij zijn die dat doen. Wat zouden we zonder hen moeten? Bedankt voor dat inzicht.quote:Op zondag 23 december 2018 19:51 schreef wielrennerdt het volgende:
Ik relativeer gewoon wat dat is kennelijk nodig bij burgers zoals jij die over alles zeiken wanneer er 'slecht' met publieksgeld om wordt gegaan.
Ik kan het niet laten om met te reageren.quote:Op zondag 23 december 2018 19:53 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Waarvan akte. Fijn dat er nog onafhankelijke entiteiten zoals jou zijn die dat doen. Wat zouden we zonder hen moeten? Bedankt voor dat inzicht.
Verduurzamen: plastic pasjes ipv papieren kaartjes.quote:Op zaterdag 22 december 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan?
Ik zie geen argumenten (met alle respect). Wat ik lees is dat het gezeur en gezeik is van de machteloze burger. Als je jouw argumenten netjes op een rijtje wilt zetten dan ga ik daar graag op in.quote:Op zondag 23 december 2018 19:54 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Ik kan het niet laten om met te reageren.
Wanneer je zegt dat ik onzin reageer, weerleg dan op z'n minst mijn argumenten ipv op zo'n niveau te reageren. _!
Verbinden: steden met elkaar verbinden doormiddel van spoor?quote:Op zaterdag 22 december 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:
Die reclame van prorail is ook zo dom. Verbinden, verbeteren, verduurzamen. Wat dan?
Je moet toch eens ophouden met die kutattitude met die kutsmileys. Als je tenminste serieus geworden wilt worden. En dat wil je.quote:Op zondag 23 december 2018 19:59 schreef wielrennerdt het volgende:
Verbinden: steden met elkaar verbinden doormiddel van spoor?
Die smiley ging er meer om dat het prima te bedenken is wat prorail bedoelt met 'verbinden'. Dus dat slogan van het bedrijf is gewoon makkelijk te verklaren en niet 'dom' .quote:Op zondag 23 december 2018 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet toch eens ophouden met die kutattitude met die kutsmileys. Als je tenminste serieus geworden wilt worden. En dat wil je.
Ga jij eigenlijk nog eens wat nuttigs reageren, jij schijnt het namelijk beter te weten toch?quote:Op zondag 23 december 2018 20:01 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Je moet toch eens ophouden met die kutattitude met die kutsmileys. Als je tenminste serieus geworden wilt worden. En dat wil je.
Wat heb jij eigenlijk precies met Prorail want het wordt wel akelig duidelijk zo. Kritiek is niet gewenst duidelijk maar je weet ook niet precies wat je daar aan kunt doen.quote:Op zondag 23 december 2018 20:01 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Die smiley ging er meer om dat het prima te bedenken is wat prorail bedoelt met 'verbinden'. Dus dat slogan van het bedrijf is gewoon makkelijk te verklaren en niet 'dom' .
Wat ik met ProRail heb? Niets. Hoezo denk je dat? Mag je niet positief zijn over een onderneming dat zo wat het beste spoor beheert van de wereld op gebied van punctualiteit en veiligheid?quote:Op zondag 23 december 2018 20:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Wat heb jij eigenlijk precies met Prorail want het wordt wel akelig duidelijk zo. Kritiek is niet gewenst duidelijk maar je weet ook niet precies wat je daar aan kunt doen.
Ik denk dat ze misschien een iets betere diplomaat moeten inhuren om hun belang hier te verdedigen. Want dit komt niet over en werkt averechts hoor.quote:Op zondag 23 december 2018 20:05 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Wat ik met ProRail heb? Niets. Hoezo denk je dat? Mag je niet positief zijn over een onderneming?
Ben je niet gewoon aan het trollen eigenlijk?quote:Op zondag 23 december 2018 20:06 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze misschien een iets betere diplomaat moeten inhuren om hun belang hier te verdedigen. Want dit komt niet over en werkt averechts hoor.
Nee. Je bent gewoon niet eerlijk waarom we deze firma zo super moeten vinden. Jij bent daar van overtuigd. Dat is prima maar jouw "argumenten" zijn: (dat vooral) en verder dat het "indertijd" een "prima beslissing" was. Ik vraag me af hoe je dat weet. Als het zo was dan verdient dat een betere verdediging en argumentatie. Dan weten en snappen we misschien beter waarom we ons niet druk moeten maken om "slechts" 18 miljoen euro door het putje gespoeld.quote:Op zondag 23 december 2018 20:07 schreef wielrennerdt het volgende:
[..]
Ben je niet gewoon aan het trollen eigenlijk?
Lees nou eens een keer goed gap. Ik leg prima uit waarom het toentertijd een logisch te verklaren reden is geweest. Ga niet de smart-ass lopen uithangen met je 'je hebt een belang in prorail'quote:Op zondag 23 december 2018 20:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nee. Je bent gewoon niet eerlijk waarom we deze firma zo super moeten vinden. Jij bent daar van overtuigd. Dat is prima maar jouw "argumenten" zijn: (dat vooral) en verder dat het "indertijd" een "prima beslissing" was. Ik vraag me af hoe je dat weet. Als het zo was dan verdient dat een betere verdediging en argumentatie. Dan weten en snappen we misschien beter waarom we ons niet druk moeten maken om "slechts" 18 miljoen euro door het putje gespoeld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |