SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
De overheid moet andermans eigendom kunnen afpakken. Natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:43 schreef Hamzoef het volgende:
Woekerwinsten die gemaakt worden ten koste van de gemeenschap, moeten gewoon geconfisqueerd worden.
Maar ja, Neo-liberalisme...
Ik snap dat 18 miljoen aan één ondernemer veel is, maar de enige terechte vraag is: wat was de reden van het negatief advies van het ministerie destijds?quote:De zaak draait rond vele honderden kleine percelen grond langs het spoor, overal in Nederland. Soms maar 30 centimeter breed. De grond was van NS Vastgoed, dat jarenlang van de percelen af wilde. NS Vastgoed bood het pakket in 2005 en in 2010 aan bij ProRail. Maar na een negatief advies van het ministerie van Verkeer en Waterstaat besloot de spoorbeheerder de percelen niet te kopen.
Waarschijnlijk dat het te duur zou zijn om al die mini-stukjes grond te onderhouden.quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:47 schreef Ringo het volgende:
ProRail heeft toch alleen maar netjes het advies van het ministerie gevolgd?
[..]
Ik snap dat 18 miljoen aan één ondernemer veel is, maar de enige terechte vraag is: wat was de reden van het negatieve advies van het ministerie destijds?
quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:wat een onzin artikel, verhoudingsgewijs stijgen de kosten van ov meer dan de auto, maar betekent niet dat auto goedkoper isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
Die stukjes liggen allemaal tegen grond van prorail aan, het is niet dat ze daar speciaal een maaiploeg naartoe moeten sturen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk dat het te duur zou zijn om al die mini-stukjes grond te onderhouden.
De NS geeft niet voor niets gratis grond weg met miljoenen gratis geld erbij. Of ja, nu blijkt dat ze ook nog eens die grond voor 18 miljoen terug moeten kopen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:56 schreef Nobu het volgende:
[..]
Die stukjes liggen allemaal tegen grond van prorail aan, het is niet dat ze daar speciaal een maaiploeg naartoe moeten sturen.
Omdat de NS niet Prorail is. Die moesten dus wél speciaal voor die 30cm een maaiploeg sturen.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De NS geeft niet voor niets gratis grond weg met miljoenen gratis geld erbij. Of ja, nu blijkt dat ze ook nog eens die grond voor 18 miljoen terug moeten kopen.
Maar de eerste deal hield in dat de zakenman verplicht werd om de grond te onderhouden zolang dat in zijn bezit zou zijn en daar kreeg hij miljoenen voor. Ik weet niet hoe zulke kleine stukjes grond onderhouden moeten worden, maar wel dat dat geen goedkope zaak is.
Je hebt gelijk. Dit zou een betere keuze zijn geweest:quote:Op zaterdag 15 december 2018 11:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
wat een onzin artikel, verhoudingsgewijs stijgen de kosten van ov meer dan de auto, maar betekent niet dat auto goedkoper is
Oh, jij weet gewoon niet het verschil tussen NS en Prorail. Dat is hetquote:Op zaterdag 15 december 2018 12:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De NS geeft niet voor niets gratis grond weg met miljoenen gratis geld erbij. Of ja, nu blijkt dat ze ook nog eens die grond voor 18 miljoen terug moeten kopen.
De NS gaf de grond weg en betaalde de zakenman ook nog eens 8 miljoen euro voor de verplichting om de grond voor altijd te onderhouden te onderhouden. Binnen een paar jaar naaide de zakenman ook nog eens Prorail door die gratis grond voor het astronomische bedrag van 18 miljoen Euro te verkopen aan Prorail.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:02 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Oh, jij weet gewoon niet het verschil tussen NS en Prorail. Dat is het
Die zakenman naait niemand, die profiteert gewoon van de incompetentie van ambtenaren.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De NS gaf de grond weg en betaalde de zakenman ook nog eens 8 miljoen euro voor de verplichting om de grond voor altijd te onderhouden te onderhouden. Binnen een paar jaar naaide de zakenman ook nog eens Prorail door die gratis grond voor het astronomische bedrag van 18 miljoen Euro te verkopen aan Prorail.
Ik haalde beide bedrijven een keer door elkaar ja.
Wel meerdere malen. Bijvoorbeeld door je treinkaartjes duurder linkje. Prorail heeft niks te maken met de treinkaartjesquote:Op zaterdag 15 december 2018 12:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De NS gaf de grond weg en betaalde de zakenman ook nog eens 8 miljoen euro voor de verplichting om de grond voor altijd te onderhouden te onderhouden. Binnen een paar jaar naaide de zakenman ook nog eens Prorail door die gratis grond voor het astronomische bedrag van 18 miljoen Euro te verkopen aan Prorail.
Ik haalde beide bedrijven een keer door elkaar ja.
Hij naait de belastingbetaler/treinreiziger. Dit was niet een gelukje achteraf, maar een vooropgezet plan. Mogelijk gemaakt door incompetente ambtenaren.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die zakenman naait niemand, die profiteert gewoon van de incompetentie van ambtenaren.
De belastingbetaler/treinreiziger is dus genaaid door faalbeleid van het ministerie, ProRail en NS Vastgoed. Die dienen namelijk het belang van de belastingbetaler en de treinreiziger. Een vastgoedhandelaar heeft daar niets mee te maken.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij naait de belastingbetaler/treinreiziger. Dit was niet een gelukje achteraf, maar een vooropgezet plan. Mogelijk gemaakt door incompetente ambtenaren.
Nou:quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:08 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Wel meerdere malen. Bijvoorbeeld door je treinkaartjes duurder linkje. Prorail heeft niks te maken met de treinkaartjes
dat geeft aan dat de NS zelfs geld van Prorail had kunnen krijgen als de ambtenaren gewoon hun werk gedaan hadden. Nu heeft de NS die zakenman 8 miljoen moeten betalen voor een verplichting waar hij heel snel vanaf was.quote:voor gronden langs het spoor, die de spoorbeheerder eerder voor vrijwel niets had kunnen krijgen.
Laat maar knulquote:Op zaterdag 15 december 2018 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou:
[..]
dat geeft aan dat de NS zelfs geld van Prorail had kunnen krijgen als de ambtenaren gewoon hun werk gedaan hadden. Nu heeft de NS die zakenman 8 miljoen moeten betalen voor een verplichting waar hij heel snel vanaf was.
Er is een groot verschil tussen een gelukje achteraf of een vooropgezet plan om met andere intenties zoveel mogelijk geld te cashen op kosten van de belastingbetaler en de treinreiziger.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De belastingbetaler/treinreiziger is dus genaaid door faalbeleid van het ministerie, ProRail en NS Vastgoed. Die dienen namelijk het belang van de belastingbetaler en de treinreiziger. Een vastgoedhandelaar heeft daar niets mee te maken.
Prima jochiequote:
Er worden per week zo'n 6,5 miljoen treinreizen gemaakt. Die 8 miljoen, hoe zonde ook, doet letterlijk niets met de prijs van een treinreis.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nou:
[..]
dat geeft aan dat de NS zelfs geld van Prorail had kunnen krijgen als de ambtenaren gewoon hun werk gedaan hadden. Nu heeft de NS die zakenman 8 miljoen moeten betalen voor een verplichting waar hij heel snel vanaf was.
Dat verschil ontken ik ook niet, maar het verandert niets aan het feit dat een vastgoedhandelaar helemaal niet in het belang van belastingbetalers of wie dan ook hoeft te handelen. Die handelt in zijn eigen belang.quote:Op zaterdag 15 december 2018 12:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen een gelukje achteraf of een vooropgezet plan om met andere intenties zoveel mogelijk geld te cashen op kosten van de belastingbetaler en de treinreiziger.
Deze zakenman heeft gratis grond ontvangen is een onderhoudsverplichting aangegaan met de bedoeling om nooit die grond te onderhouden, maar om voor een 2e keer zoveel mogelijk geld ervoor te ontvangen omdat anders het treinverkeer onmogelijk word.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |