Als je meer aan je avond wil hebben kan je ook gewoon een uur vroeger opstaan, naar je werk gaan en eerder naar huis gaanquote:
Welk team zomertijd? Volgens mij zie je hier toch voornamelijk team klokwisselen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Veel verder dan ik wil s'avonds in de tuin zitten en/of sporten komt #teamzomertijd eigenlijk ook niet.
Dat we aan de rechterkant van de weg rijden is ook ooit bepaald en gaan we ook niet omgooien omdat de rotonde rechtsom nemen leuker is ofzo.quote:Op vrijdag 21 december 2018 03:26 schreef Fir3fly het volgende:
Want dát is een goed argument zeg! Dat we dat nog niet eerder hebben gehoord.!
Toen deze discussie begon nav die Europese peiling wilde een hele kliek hier het hele jaar door zomertijd.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:48 schreef Tocadisco het volgende:
Welk team zomertijd? Volgens mij zie je hier toch voornamelijk team klokwisselen.
Correctie: dat is jou persoonlijke voorkeur. En die is geen enkel opzicht superieur aan de persoonlijke voorkeur van anderen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat we aan de rechterkant van de weg rijden is ook ooit beoaald en gaan we ook niet omgooien omdat de rotonde rechtsom nemen leuker is ofzo.
Daarbij is het gewoon logica, zon hoogste punt => 1200.
Ja, die kliek was er ja. En die kliek is jullie tegemoet gekomen, dan kan het toch onmogelijk zo moeilijk zijn om ook zelf wat op te schuiven?quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toen deze discussie begon nav die Europese peiling wilde een hele kliek hier het hele jaar door zomertijd.
Je moet je ook niet baseren op persoonlijke voorkeuren, maar een afweging moeten maken op algemene belangen. Als het gaat om wereldwijde energiehuishouding dan is het belangrijk dat je weet hoe laat de zon het hoogst staat in een bepaald land. Als elk land zo dicht mogelijk de juiste tijd hanteert dan weet je dat rond 12:00 de meeste energie opgewekt wordt. Als elk land willekeurige tijden gaat hanteren wordt de kans op een verkeerde tijdsinterpretatie groter.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Correctie: dat is jou persoonlijke voorkeur. En die is geen enkel opzicht superieur aan de persoonlijke voorkeur van anderen.
Lijkt me.quote:Op vrijdag 21 december 2018 15:58 schreef kalinhos het volgende:
Lijkt me veel gedoe. Wmb houden we het hoe het is, maar als we het al veranderen zou zomertijd permanent logischer zijn. We hebben namelijk het grootste deel vh jaar al zomertijd.
Het ís veel gedoe de complete maatschappij met al haar activiteiten 2-3 uur te vervroegen, zodat 12u smiddags het middelpunt van een dag wordt.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Lijkt me.
Wat mij betreft.
Daar ga je al.
Heb je mijn reactie wel gelezen? Afgelopen tijdsverzetting zijn belangrijke communicatieverbindingen verbroken. Geen internet!quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:16 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het ís veel gedoe de complete maatschappij met al haar activiteiten 2-3 uur te vervroegen, zodat 12u smiddags het middelpunt van een dag wordt.
Laat ik het anders vragen voordat je op woorden gaat jagen: wat denk jij dat lastiger te implementeren is:
De klok een uur verzetten
Of
Alle maatschappelijke activiteiten (school werk etc etc) een aantal uur te verplaatsen.
Overigens nogal kinderachtig over wmb te vallen.
Er zijn 3 keuzes
- we veranderen niks
- we zetten m x-periode vooruit
- we zetten m x-periode achteruit
Wat mij betreft (dus: als het aan mij zou zijn) houden we die eerste optie aan. Wat jou betreft de derde. Niks meer, niks minder.
Houden zoals het is is wmb ook prima. Echter wil men van het verzetten van de klok af en dan is GMT+1 de juiste keuze.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:08 schreef Tocadisco het volgende:
Ja, die kliek was er ja. En die kliek is jullie tegemoet gekomen, dan kan het toch onmogelijk zo moeilijk zijn om ook zelf wat op te schuiven?
Wat mij betreft.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Houden zoals het is is wmb ook prima. Echter wil men van het verzetten van de klok af en dan is GMT+1 de juiste keuze.
'Men' wil helemaal niet van het verzetten af. Dat ideetje kwam toch echt van Juncker die zich even populair in Duitsland wilde maken.quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Houden zoals het is is wmb ook prima. Echter wil men van het verzetten van de klok af en dan is GMT+1 de juiste keuze.
quote:
Wat is dit toch voor gebrabbel?quote:Op vrijdag 21 december 2018 16:28 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Heb je mijn reactie wel gelezen? Afgelopen tijdsverzetting zijn belangrijke communicatieverbindingen verbroken. Geen internet!![]()
![]()
En het internet zal eruit liggen omdat...?quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:04 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Iets wat je niet lezen kan als je internet eruit ligt.
omdat de tijd niet meer klopt. Het is 1 over 2 terwijl dat helemaal niet kan en dan kan het internet ook niet bestaan. Dat snap jij toch ook wel?quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En het internet zal eruit liggen omdat...?
Waar heb je dit vandaan?quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:22 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
omdat de tijd niet meer klopt. Het is 1 over 2 terwijl dat helemaal niet kan en dan kan het internet ook niet bestaan. Dat snap jij toch ook wel?
Vliegtuigen storten ook neer omdat er een tijd is ontstaan die niet kan.
Omdat ICT-systemen uitgevallen zijn als gevolg van een fout in de tijdssynchronisatie? Ik verzin dit niet, het heeft ergens in Nederland (ik ga niet in details treden omdat het interne bedrijfsinformatie is) plaatsgevonden bij de laatste tijdsverzetting. Tegen de tijd dat Nederland wakker was, was het al opgelost rond 6:00.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:17 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En het internet zal eruit liggen omdat...?
Maar dan is dat gewoon fout ontworpen. Het was niet alsof we afgelopen keer de klok voor het eerst terugzetten, dat doen we al decennia. Mijn smartphone heeft 0 problemen gehad met de tijd en mijn pc in 2001 zette ook automatisch de tijd goed. Dat is niet te vergelijken mer de systemen waar jij mee werkt, maar als dir massaal fout zou gaan zouden we het merken. Dat dit niet gebeurt is voor mij een indicatie dat het in bijna alle systemen dus gewoon goed gaat. Dat het fout is gegaan is voor mij een indicatie dat er gewoon ergens een fout in dat systeem zit.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat ICT-systemen uitgevallen zijn als gevolg van een fout in de tijdssynchronisatie? Ik verzin dit niet, het heeft ergens in Nederland (ik ga niet in details treden omdat het interne bedrijfsinformatie is) plaatsgevonden bij de laatste tijdsverzetting. Tegen de tijd dat Nederland wakker was, was het al opgelost rond 6:00.
Ik probeer aan te geven dat tijdsverzetting problemen geeft in industriële processen. Dit is slechts een voorbeeld. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat technici zondagochtend konden opdraven omdat bedrijfsprocessen stilstonden. Zolang het maar opgelost is voordat men het merkt klaagt er niemand over, maar dat wil niet zeggen dat dit geen probleem is. Steeds meer systemen worden met elkaar gekoppeld waardoor het belang van tijdsharmonisatie steeds meer toeneemt. Daar kun je onverschillig over doen, totdat het jou treft.
Dat zijn wel dramatische systemen dan. Intern horen tijden ten allen tijden onafhankelijk van localisatie te zijn. Een onafhankelijke interne tijd dus.quote:Op vrijdag 21 december 2018 17:56 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Omdat ICT-systemen uitgevallen zijn als gevolg van een fout in de tijdssynchronisatie? Ik verzin dit niet, het heeft ergens in Nederland (ik ga niet in details treden omdat het interne bedrijfsinformatie is) plaatsgevonden bij de laatste tijdsverzetting. Tegen de tijd dat Nederland wakker was, was het al opgelost rond 6:00.
Ik probeer aan te geven dat tijdsverzetting problemen geeft in industriële processen. Dit is slechts een voorbeeld. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat technici zondagochtend konden opdraven omdat bedrijfsprocessen stilstonden. Zolang het maar opgelost is voordat men het merkt klaagt er niemand over, maar dat wil niet zeggen dat dit geen probleem is. Steeds meer systemen worden met elkaar gekoppeld waardoor het belang van tijdsharmonisatie steeds meer toeneemt. Daar kun je onverschillig over doen, totdat het jou treft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |