abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2018 @ 03:59:25 #251
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183868891
Haha ja. De dingen die je met elkaar deelt wanneer je zwanger bent.. eigenlijk een wonder dat het met zo veel relaties goed blijft gaan ;)

Zeker met al mijn geklaag. ‘Oh R, ik heb geen goede dag vandaag’
Man: hoofdpijn, buikpijn, duizelig en misselijk?
-insert nors gezicht-
Zonder hoop geen leven.
  vrijdag 21 december 2018 @ 15:23:17 #252
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183876300
Blegh, ik zit al drie dagen ziek thuis. Ik heb geen idee of het zwangerschapskwalen zijn of gewoon de griep, maar ik hoop niet dat dit nog lang aanhoudt. Ik ben zo zwak dat ik al moet bijkomen van de trap op lopen.

Maar n tip tegen misselijkheid: misosoep :Y :9
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_183877032
Beterschap Mellow :+ Hopelijk een griepje en is het straks over. Al kon ik in het begin ook geen trappen meer beklimmen zonder bij te moeten komen :') nog steeds niet trouwens ;(

Nog een uurtje en ik heb verlof *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_183877114
Je immuunsysteem wordt beīnvloed door de zwangerschap, Mellow. Als het net zo zou werken als normaal, is er een kans dat je lichaam de baby afstoot. Dus het heeft een goede reden. Ik was in het begin ruim twee weken flink verkouden.. het hoort er bij dus.

Lein in dit topic *O*

Ik ben wel van plan de kinkhoestvaccinatie te nemen tijdens de zwangerschap. Verloskundige gaf ons er uitleg over toen we er naar vroegen en stond er wel positief tegenover.

Ik heb net enorm veel informatie gelezen over badbevallingen. Op een website voor 'evidence-based water birth' staat netjes uitgewerkt welke onderzoeken er naar gedaan zijn en wat de uitkomsten zijn. Hoewel het onderzoek nog beperkt is, zijn de resultaten voorzichtig positief: minder kans op een knip, minder kans op 3e en 4e graads scheuren, en vrouwen kijken positiever terug op de bevalling. Voor pasgeborenen zijn er geen voordelen noch nadelen ontdekt.
Het is natuurlijk nog ver van mijn bed, maar ik zou wel een bad klaar hebben willen staan tijdens mijn bevalling, zodat ik er in kan gaan als ik daar zin in heb. Mijn verloskundige heeft gelukkig wel ruime ervaring met badbevallingen. Ik heb zelf toevallig al een opblaasbaar bad (ik houd erg van in bad gaan en in ons huurapartement zit er geen), dus ik vraag me af of ik die zou kunnen gebruiken als ik er een hygiënische hoes bij aanschaf.
pi_183877126
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 15:59 schreef krijgerrtje het volgende:
Beterschap Mellow :+ Hopelijk een griepje en is het straks over. Al kon ik in het begin ook geen trappen meer beklimmen zonder bij te moeten komen :') nog steeds niet trouwens ;(

Nog een uurtje en ik heb verlof *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is lekker met verlof gaan! *O*
  vrijdag 21 december 2018 @ 16:39:11 #256
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183877985
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Je immuunsysteem wordt beīnvloed door de zwangerschap, Mellow. Als het net zo zou werken als normaal, is er een kans dat je lichaam de baby afstoot. Dus het heeft een goede reden. Ik was in het begin ruim twee weken flink verkouden.. het hoort er bij dus.

Lein in dit topic *O*

Ik ben wel van plan de kinkhoestvaccinatie te nemen tijdens de zwangerschap. Verloskundige gaf ons er uitleg over toen we er naar vroegen en stond er wel positief tegenover.

Ik heb net enorm veel informatie gelezen over badbevallingen. Op een website voor 'evidence-based water birth' staat netjes uitgewerkt welke onderzoeken er naar gedaan zijn en wat de uitkomsten zijn. Hoewel het onderzoek nog beperkt is, zijn de resultaten voorzichtig positief: minder kans op een knip, minder kans op 3e en 4e graads scheuren, en vrouwen kijken positiever terug op de bevalling. Voor pasgeborenen zijn er geen voordelen noch nadelen ontdekt.
Het is natuurlijk nog ver van mijn bed, maar ik zou wel een bad klaar hebben willen staan tijdens mijn bevalling, zodat ik er in kan gaan als ik daar zin in heb. Mijn verloskundige heeft gelukkig wel ruime ervaring met badbevallingen. Ik heb zelf toevallig al een opblaasbaar bad (ik houd erg van in bad gaan en in ons huurapartement zit er geen), dus ik vraag me af of ik die zou kunnen gebruiken als ik er een hygiënische hoes bij aanschaf.
Oh fijn, dat stelt mij wel gerust.

En n badbevalling lijkt mij ook het fijnst :Y
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_183878394
Ik had ook graag een badbevalling gehad, maar uiteindelijk toch geen bad gehuurd omdat de kans me te groot leek dat ik het uiteindelijk niet zou gebruiken. En inderdaad, de eerste keer moest ik naar het ziekenhuis, en de tweede keer ging het zo snel dat ik in bad gaan nooit gered had.

Wat niet betekent dat je het niet moet doen natuurlijk! Maar ik vond het (financiële) risico te groot.
pi_183878755
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:02 schreef BobbyMcGee het volgende:
Lein in dit topic *O*
Ken ik jou/ben jij die ene *winkwink nudgenudge* OUD-kloon?
  vrijdag 21 december 2018 @ 17:20:01 #259
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_183878912
Krijgertje, geniet van je verlof *O* fijn dat ze je nog een contract voor onbepaalde tijd hebben gegeven, zal vast rust geven :Y

Ik heb m'n zinnen ook gezet op een badbevalling, schijnt ook goed te helpen bij het opvangen van de weeën. Ben alleen bang voor het gedoe (al wordt dat dan iets van m'n vriend), dus ik moet nog even kijken of het echt doorgaat.
Ik zie het al helemaal voor me, midden in de huiskamer O+

SPOILER
  vrijdag 21 december 2018 @ 17:22:11 #260
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183878962
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 16:59 schreef lunapuella het volgende:
Ik had ook graag een badbevalling gehad, maar uiteindelijk toch geen bad gehuurd omdat de kans me te groot leek dat ik het uiteindelijk niet zou gebruiken. En inderdaad, de eerste keer moest ik naar het ziekenhuis, en de tweede keer ging het zo snel dat ik in bad gaan nooit gered had.

Wat niet betekent dat je het niet moet doen natuurlijk! Maar ik vond het (financiële) risico te groot.
Zo duur is het toch niet? Ik had er een voor de bevalling van de tweede gehuurd, maar uiteindelijk niet gebruikt.
KuikenGuppy
  vrijdag 21 december 2018 @ 17:45:18 #261
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183879299
Hoeveel ruimte is er eigenlijk nodig voor een bevalbad?
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_183879539
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:45 schreef pinquit het volgende:
Hoeveel ruimte is er eigenlijk nodig voor een bevalbad?
Je verloskundige moet rondom kunnen staan/lopen, om je te kunnen begeleiden. Onze verloskundige wilde ook een bed dichtbij, in het geval van bv een niet vorderende uitdrijving, of ter beoordeling van bloedverlies, of bij veel bloedverlies. Bij ons stond het bad in de babykamer, wij hadden het bedje hiervoor aan de kant geschoven. Op deze manier was én m'n slaapkamer én de badkamer dichtbij. Uiteindelijk niet in bad gezeten, na vullen tot 20 cm water op bed gaan liggen met al persweeën....
pi_183879643
O+ bevalbad O+

Ik heb zelf geen ervaring met bevallen buiten het bad, maar ik zou ook niet willen! Ik houd van m'n bad! Zo makkelijk van houdingen wisselen, gewichtloosheid, omhult, warmte, ontspanning.

Pinq, het bad is uit mn hoofd 1.60 diameter. En dan nog wat ruimte (in ieder geval aan 1 kant) zodat er mensen bij het bad kunnen komen. Dus ik zou zeggen minstens een ruimte van 2 x 2 meter ongeveer.

De eerste keer in de badkamer gezet, tweede keer in de keuken haha en dit keer ga ik voor de woonkamer, of voor de tuin?! Als het mooi weer is?! O+ :D

Ik ga mijn bevalplek in ieder geval mooi inrichten en aankleden, met 1001 lichtjes, kaarsjes, inspirerende afbeeldingen/affirmaties, een mooi plekje in het zicht met rompertje, bloemetjes + wat zeewater in het bad, natuurlijk fijne muziek of wederom de hypnobirthing cd. Ik zie het al helemaal voor me. Ook al ben ik tijdens het bevallen in m'n coconnetje, ik vind het toch fijn als ik opkijk dat ik houvast heb in wat ik zie en dat de sfeer warm en omhullend is.

Bij het bevalbad zit in ieder geval ook een pompje om het water na afloop er weer uit te pompen. Dus dat is ook handig voor de partners, die dat waarschijnlijk zullen doen. Ik vond het prettig dat er wel af en toe wat warm water bij kon, ik had het koud tijdens m'n bevallingen. Maar meestal is daar genoeg ruimte voor en anders kan er ook met een extra slang wat water afgetapt worden tussendoor. In de badkamer was wel fijn, daar kon het water blijven stromen, en ik had de douchekop ter beschikking zelfs. Maar op andere plekken waar ik bevalbaden meemaakte ging het ook altijd goed met eventueel wat warm aanvullen tussendoor en met het laten leeglopen na afloop.
pi_183879920
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 17:22 schreef Burdie het volgende:

[..]

Zo duur is het toch niet? Ik had er een voor de bevalling van de tweede gehuurd, maar uiteindelijk niet gebruikt.
Toch al snel 250-300 euro geloof ik. Is voor ons best een bedrag. En als ik het gegarandeerd zou gebruiken vond ik het het nog wel waard, maar als ik dat voor niks had uitgegeven had ik echt hard gebaald.
  vrijdag 21 december 2018 @ 19:05:21 #265
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_183880820
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 18:19 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Toch al snel 250-300 euro geloof ik. Is voor ons best een bedrag. En als ik het gegarandeerd zou gebruiken vond ik het het nog wel waard, maar als ik dat voor niks had uitgegeven had ik echt hard gebaald.
Het kostte ons ¤155 en ik meen me te herinneren dat we een deel hebben terug gekregen (¤50 ofzo) omdat we het bad niet hebben gebruikt. Maar ik kan dat niet zo snel meer terug vinden.
KuikenGuppy
pi_183881723
Bij mijn laatste heb ik ook een bad gehad. Was erg fijn, maar vertraagde mijn weeen wel (misschien dat het daarom zo fijn was 😂). Iedere keer als ik in het bad ging kwamen mijn weeen minder frequent. Toch heb ik zo’n 7 uur doorgebracht in het bad met af en toe er uit/er in voor de afwisseling.
Mijn bad stond midden in de woonkamer/open keuken. Dichtbij de keukenkraan en ik kon vanuit het bad tv kijken in de eerste uren (eurovisie song festival gekeken 😂😂😂). Uiteindelijk ben ik bevallen op de bank. Ik had al 10 cm ontsluiting, maar baby was nog steeds niet ingedaald (dus ik had zo’n grote bel van vliezen uit mn ontsloten baarmoedermond). Uiteindelijk maar met de verloskundige besproken dat ze de vliezen door zou breken. En dat kon dus mooi op de bank. En toen met een vloedgolf vruchtwater kwam mijn baby er uit terwijl ik op de bank lag (het hoofdje althans, de rest kwam vast te zitten bij de schouder, maar dat is weer een ander verhaal).
Kosten voor huur bad: 100 euro. En Ik had m 5 weken.
Man heeft het bad uiteindelijk een beetje leeg laten lopen net de slang en de rest zo omgekieperd door onze openslaande deuren, zodat het in een rivier onze oprit af liep 😂.

Deze keer heb ik weer een bad gereserveerd. Ik ga weer gewoon midden in de woonkamer denk ik. Daar heeft iedereen fijn de ruimte en is alles bij de hand.
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:09:28 #267
56471 pinquit
oh my lama!
pi_183882076
Ik twijfel of er bij ons in huis wel een geschikte plek voor is. 't liefst zou ik 'm op de slaapkamer hebben, is ook de grootste kamer in het huis, maar zelfs daar is geen lege plek van 2x2m eigenlijk.
Eens kijken of ik wat kan schuiven met bedden enzo :P
pi_183882227
Verlof van krijgertje! Jeeej *O*

Ik ben blij dat ik het bad mag lenen van ela O+ . De vorige keer in bad bevallen en dat beviel prima! Bij de eerste wilde ik ook in bad poliklinisch in t ziekenhuis maar vanwege de weeenstorm vond ik dat echt he-le-maal niets. Ook vond ik het water toen te koud. Thuis kan je dat veel beter regelen. Ik denk dat ik max 4 uur in t bad heb doorgebracht bij de laatste bevalling en het opzetten en opruimen was eigenlijk zo gepiept en dat was zelfs op zolder zonder water aansluiting dus dat moest via de eerste verdieping.

Nu hoop ik te bevallen in bad in de woonkamer. De ruimte hebben we wel daar en de kindjes kunnen dan iig ongestoord in ons bed slapen mocht het snachts gebeuren, de oudste wil er wel bij zijn maar dat moeten we dan maar even bekijken hoe en wat.

Morgen gaan we eindelijk even babyminded bezig zijn. We zijn zo druk geweest en alles voor ons uit geschoven (hoezo nr 3 :') ) en nu met nog maar 5! Weken op de teller is het wel fijn om nu te snuffelen voor babyspul. Morgen dus een rondje in dat fijne winkeltje in Leiden van een fokker lekker de laatste spulletjes kopen O+ .
Zinin!
♥ J & S
pi_183882426
Wij verwachten binnen nu en 3 weken ons 3de kindje, na 2 zoontjes mogen wij nu een dochter krijgen *)
Ik was hier...
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:36:22 #270
346653 Ceviche
pi_183882745
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 19:54 schreef dodoria het volgende:
Bij mijn laatste heb ik ook een bad gehad. Was erg fijn, maar vertraagde mijn weeen wel (misschien dat het daarom zo fijn was 😂). Iedere keer als ik in het bad ging kwamen mijn weeen minder frequent. Toch heb ik zo’n 7 uur doorgebracht in het bad met af en toe er uit/er in voor de afwisseling.
Mijn bad stond midden in de woonkamer/open keuken. Dichtbij de keukenkraan en ik kon vanuit het bad tv kijken in de eerste uren (eurovisie song festival gekeken 😂😂😂). Uiteindelijk ben ik bevallen op de bank. Ik had al 10 cm ontsluiting, maar baby was nog steeds niet ingedaald (dus ik had zo’n grote bel van vliezen uit mn ontsloten baarmoedermond). Uiteindelijk maar met de verloskundige besproken dat ze de vliezen door zou breken. En dat kon dus mooi op de bank. En toen met een vloedgolf vruchtwater kwam mijn baby er uit terwijl ik op de bank lag (het hoofdje althans, de rest kwam vast te zitten bij de schouder, maar dat is weer een ander verhaal).
Kosten voor huur bad: 100 euro. En Ik had m 5 weken.
Man heeft het bad uiteindelijk een beetje leeg laten lopen net de slang en de rest zo omgekieperd door onze openslaande deuren, zodat het in een rivier onze oprit af liep 😂.

Deze keer heb ik weer een bad gereserveerd. Ik ga weer gewoon midden in de woonkamer denk ik. Daar heeft iedereen fijn de ruimte en is alles bij de hand.
(8> dat is echt een beetje mijn beeld van mijn toekomstige bevalling, in bad in de woonkamer met esf op tv :o ik ben rond die tijd uitgerekend *O*
pi_183883015
Ik kreeg dinsdag een map mee van de verloskundige en ik had ook al even een blik geworpen op het format voor het bevalplan wat erin zat, hier staat bad of baarkruk op mijn lijstje. Liever niet liggend moeten bevallen denk ik, het lijkt mij zo'n vreselijk onnatuurlijke houding. Snap ook nogsteeds niet waarom dat de 'norm' lijkt te zijn. Na afloop wil ik best wel uren cocoonen en babystaren in mijn bed want bed en baby O+
pi_183883280
Baarkruk O+ Die vond ik bij de 2e wel erg fijn!
  vrijdag 21 december 2018 @ 20:55:28 #273
346653 Ceviche
pi_183883322
Ik heb gelezen dat de zwaartekracht kan helpen bij de bevalling. Dus een baarkruk is hier ook een serieuze optie. Maar ik heb weleens last van sociale angsten en ik ben bang dat ik dan niet op zo'n kruk durf :')
En daarna ergens met je baby liggen (evt terwijl je gehecht wordt), misschien voeden, daarna douchen en dan cocoonen.
Volgens mij gaat dit echt nooit gebeuren maar het idee staat me wel aan.
pi_183883588
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:55 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb gelezen dat de zwaartekracht kan helpen bij de bevalling. Dus een baarkruk is hier ook een serieuze optie. Maar ik heb weleens last van sociale angsten en ik ben bang dat ik dan niet op zo'n kruk durf :')
En daarna ergens met je baby liggen (evt terwijl je gehecht wordt), misschien voeden, daarna douchen en dan cocoonen.
Dat is wel exact hoe mijn 2e bevalling ging. Welpje is geboren terwijl ik in de woonkamer op de baarkruk zat. Daarna bijna 2 uur op de bank gelegen terwijl de placenta kwam, ik gehecht werd en we de eerste voeding deden. En daarna gedouched en naar bed. ^O^

Waarom denk je op een baarkruk meer last te hebben van sociale angst dan in bed oid? In welke houding je ook bevalt, er zal toch iemand naar de vorderingen kijken en geen enkele houding is charmant op het moment supręme.
  vrijdag 21 december 2018 @ 21:08:06 #275
346653 Ceviche
pi_183883814
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 21:03 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat is wel exact hoe mijn 2e bevalling ging. Welpje is geboren terwijl ik in de woonkamer op de baarkruk zat. Daarna bijna 2 uur op de bank gelegen terwijl de placenta kwam, ik gehecht werd en we de eerste voeding deden. En daarna gedouched en naar bed. ^O^

Waarom denk je op een baarkruk meer last te hebben van sociale angst dan in bed oid? In welke houding je ook bevalt, er zal toch iemand naar de vorderingen kijken en geen enkele houding is charmant op het moment supręme.
Klopt, maar in bad zit je nog een soort van verstopt in het water en in bed lig je, dus dan valt het minder op hoe erg je in het middelpunt staat ofzo. Maar op zo'n kruk zit je wel echt vol in het zicht zeg maar. Gaat nergens over, maar zo voelt het :+ Uiteindelijk is het alleen belangrijk dat de baby er gezond uitkomt.

Echt tof om te lezen dat het zo kan gaan O+
Klinkt zo relaxt >:O
  vrijdag 21 december 2018 @ 21:22:20 #276
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_183884337
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 21:08 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Klopt, maar in bad zit je nog een soort van verstopt in het water en in bed lig je, dus dan valt het minder op hoe erg je in het middelpunt staat ofzo. Maar op zo'n kruk zit je wel echt vol in het zicht zeg maar. Gaat nergens over, maar zo voelt het :+ Uiteindelijk is het alleen belangrijk dat de baby er gezond uitkomt.

Ik kan me echt niet voorstellen dat je je daar druk om zal maken als t moment daar is :) waarschijnlijk geef je je gewoon over aan de situatie en gaat dat gewoon vanzelf :Y
pi_183884351
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 21:08 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ach, met zo'n kruk mag je lekker tegen je partner aanhangen O+ en je kan de omgeving zo maken als je wilt (en handig is). Je hoeft geen bouwlamp of podiumlampen te gebruiken hoor :P. Als ik mijn slaapkamer zo zie en ik zit tussen mijn bed en het raam in, is dat echt wel een fijn knus plekje waar ook nog meer dan genoeg ruimte is.
pi_183884970
Ik heb bij de eerste een tijdje op de baarkruk gezeten. Na enige tijd werd dat ongemakkelijk en kreeg ik zware, verkrampte benen. Toen vond ik het heerlijk om daarna lekker op m'n rug op bed te liggen en zo ben ik ook bevallen. Ik kon toen voldoende ontspannen op m'n rug om beheerst te persen en te puffen. Bij m'n tweede ben ik ook weer zo bevallen, en ook toen vond ik het een fijne houding! Ik wil maar zeggen dat je het van tevoren niet weet, en dat je er tijdens de bevalling achter komt wat je fijn en niet fijn vindt. Het is dan fijn dat je opties hebt: bed, bad, baarkruk.
  vrijdag 21 december 2018 @ 21:52:51 #279
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183885190
Ik heb tijdens de bevalling van ro úren onder de douche gestaan. Heerlijk vond ik die straal op Mn onderrug. Af en toe werd ik wel wat flauw van het warme water dus dan ging ik er weer even uit.
Als het aan mij had gelegen had ik ook gewoon daar bevallen, maar het werd toch het ziekenhuis bed.
Ik vind het prima als het dit keer weer zo gaat eigenlijk.

Ik had vandaag Mn 20 weken echo. Bij binnenkomst stond er een leuke man achter de receptie. Ik zeg nog tegen Mn man: een man hier? Wat doet die hier nou?
Man: werken?
En ja hoor. Kreeg ik een man voor Mn echo.
Serieus. Ik heb weinig van Mn echo mee gekregen. Voelde eigenlijk alleen maar zn arm op Mn been. Hij was super lief en vriendelijk, maar ik kon me niet ontspannen. Baalde zo dat ik dit blijkbaar zo sterk heb. In de auto heb ik even heerlijk uitgehuild, omdat ik me zo aanstelde volgens mezelf en trooste Mn man me. Dat was echt fijn.
Daarna energie los gelaten in monkeytown met peuter. Zo leuk met zn drieeen. Vooral omdat het nog niet zo druk was.

Maandag weer controle en dan ga ik het wel even bespreken. Had het graag van te voren geweten.
Zonder hoop geen leven.
pi_183885248
Scheelt ook wel dat ik op de baarkruk maar circa 9 minuten heb hoeven persen, toen was het al klaar. Ik weet niet of ik het na een uur ook nog fijn had gevonden. :P Tussen de weeën door tegen mijn partner aan hangen was wel heerlijk inderdaad, dat voelde echt even als bijkomen. O+

Hoe het eruit ziet maakt op dat moment echt niks uit inderdaad, ik zat spiernaakt midden in de woonkamer op de kruk. Had nog net de tegenwoordigheid van geest om om dichte gordijnen te vragen, verder volledig gefocust op de taak van baren. :P
  vrijdag 21 december 2018 @ 22:34:27 #281
346653 Ceviche
pi_183886246
Dat hoor je vaak, 'als je eenmaal bezig bent heb je daar geen oog meer voor', maar stel je voor dat je je zo ongemakkelijk voelt dat dat weer een negatieve invloed heeft op je bevalling.. Nou ja, het komt vast wel goed :)
pi_183886279
:* Sisu! Wat enorm vervelend dat je deze ervaring had, zeker iets om terug te koppelen met je vk. Was je ervaring anders geweest als je je had kunnen voorbereiden op een mannelijke echoscopisch?

Tien jaar terug kreeg ik van mijn lief een heel tof horloge waar ik heel zuinig op was. Uiteraard verdween dit horloge bij de inbraak en daar was ik best verdrietig over. Vandaag verraste hij me met een nieuw horloge, exact dezelfde. O+. Huilen uiteraard!
pi_183886792
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 22:34 schreef Ceviche het volgende:
Dat hoor je vaak, 'als je eenmaal bezig bent heb je daar geen oog meer voor', maar stel je voor dat je je zo ongemakkelijk voelt dat dat weer een negatieve invloed heeft op je bevalling.. Nou ja, het komt vast wel goed :)
(Duur)sport je toevallig? Ik vond bevallen de eerste twee keer ( :o ) beetje vergelijkbaar voelen met eindstadium van lange hardloopwedstrijd. Uiteraard niet qua locatie van pijn en zo, maar het gevoel dat je doel/belevingswereld zich vernauwt tot één ding: de eindstreep halen. Alle andere gedachten vallen weg. Bij de bevalling merkte ik hetzelfde: eerst zijn er nog bijgedachten, maar later raak je meer en meer in je bevalling gekeerd en wil je alleen nog maar dat die baby eruit komt; schaamte was een te vermoeiende, irrelevante bijgedachte geworden. Het maakte gewoon niets meer uit.
pi_183891043
Wat een mooi cadeau Cho O+ O+

Tijdens het bevallen kon me inderdaad geen hol schelen hoe ik erbij lag. In het ziekenhuis de hele nacht poedelnaakt geweest, want na het douchen geen zin meer gehad om iets aan te trekken :D geloof dat de verloskundige of kraam nog een laken over me heen gelegd heeft, maar voor mezelf maakte dat niets meer uit :P
pi_183891072
Bij mijn tweede bevalling heb ik achteraf op de foto’s moeten kijken wat ik aanhad, ik had zelf echt geen idee meer :D Goeie vergelijking van Minarosa!
  zaterdag 22 december 2018 @ 07:02:04 #286
327807 Mariposas
יה&#14
pi_183891125
Wat vervelend dat de echo zo’n negatieve ervaring was, sisu! Was alles verder wel goed met de baby?

Ik was ook tijdens mijn bevalling op een gegeven moment helemaal in mezelf gekeerd, alleen die baby kon me op het laatst gestolen worden. Ik wilde alleen maar slapen.
Daar verkeek ik me bij mijn bevalling wel op. De pijn vond ik eigenlijk wel prima te handelen. Maar die energie die het kost! :o

Omdat ik vorige keer een heel stuk van mijn bevalling zo in mezelf gekeerd ervaarde (wat natuurlijk heel fijn is), miste ik achteraf toch wel de beleving over het geheel gezien. Zeker omdat het op het eind heel hectisch verliep. Ik had toen graag een video ervan teruggezien. Ik heb mede daardoor daarom nu gekozen voor een geboortefotograaf.

De baarkruk vond ik vorige keer géén succes. Te moe om te zitten en na een half uur was mijn onderwereld enorm oedemateus. En de baby was er toen bij lange na nog niet uit. ;(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  Moderator zaterdag 22 december 2018 @ 07:06:18 #287
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_183891131
Gisteren weer een groeiecho gehad. Ik vroeg vantevoren of hij nog weer eens naar het geslacht wilde kijken of het nog steeds hetzelfde was.....vergeten bij te zeggen dat mijn vrouw nog van niks wist.... :')

Toen stond het opeens vol in beeld. Ik zag het meteen maar mijn vrouw niet. Helaas vertelde de gynaecoloog alles wat hij zag en nu weet mijn vrouw ook wat het wordt ;(

Maar verder is alles best goed. Buikje loopt beetje achter en daarom blijven de groeiecho's nog even komen. Placenta ligt nu ook goed.
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  zaterdag 22 december 2018 @ 09:12:22 #288
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_183891580
Oh wat jammer, Sisu! Was de echo verder wel goed? Even bespreken lijkt me wel fijn, ja! :*

Cho O+ O+

Oei, zonde Peejtur! Hoe reageerde je vrouw er op? Is ze erg teleurgesteld dat ze het nu weet?

Ik ging tijdens de weeën onder de douche staan, want dat zou lekker zijn.. Ik vond het verschrikkelijk en was er na 5 minuten weer onderuit.
Tijdens het persen schoot er nog net door m'n hoofd dat het raam open stond, maar het kon me verder echt niet genoeg schelen. Nu schaam ik me er wel een beetje voor (volgens mij was ik echt heel luid - de buurvrouw vertelde later dat de buurman me hoorde en dus wist dat ik lag te bevallen), maar niet genoeg om nu te vinden dat de volgende keer het raam dicht moet :P
Mijn tip zou zijn: lees je in, deel de adviezen als houdingen/douche/waar je niets voor hoeft te kopen met man en verloskundige, zodat je op het moment zelf kunt uitproberen wat fijn voelt.
pi_183892142
Douchen tijdens de weeën vond ik hier de eerste keer (tweede keer heb ik het niet geprobeerd) ook verschrikkelijk... Het deed me overal pijn en ik verkrampte er heel erg van. Op bed liggen vond ik ook echt niet tof, het deed veel pijn en ik kon niet ontspannen. Maar het bad was bij mij dus echt een verademing.

De tweede keer heb ik me echt enkel gefocust op 'in het bad' en dat was ook echt het fijnst. Eerst moest ik nog wachten op het bad, toen lag ik op de bank en had ik hetzelfde als de eerste keer in bed. De lucht doet echt teveel pijn aan mijn buik bij het opvangen van weeën. Ik verkramp dan en kan niet goed ontspannen.

Bij een eerste kindje heb je een langere persfase vaak, omdat het hoofdje de bekkenbodem echt klein stukje voor klein stukje oprekt. Je ziet / voelt het hoofdje dan ook telkens een beetje komen, maar tussen de weeën weer even teruggaan.
Bij een tweede kindje gaat de persfase vaak een heel stuk sneller, je bekkenbodem kan dan al veel beter meerekken. Ik voelde de tweede keer ook echt van binnen het hoofdje zakken in een paar weeën en toen was het er al! Ik vond dat erg tof om het zo bewust te kunnen voelen.

Ben nu benieuwd hoe dat bij een derde zal zijn. :)

Ik wil dit keer heel graag een nog intiemere sfeer om me heen creëren. Ik heb de eerdere keren gemerkt dat ik daar echt behoefte aan heb. Maar dan gaat het niet om naaktheid oid. Daar ben ik vooral op het einde echt niet (meer) mee bezig. Ik omring me sowieso met liefde en mensen die ik vertrouw en waarbij ik me op mijn gemak voel. Ik moet me helemaal over kunnen geven aan mijn lichaam en niet bezig hoeven zijn met wie er aan mij zit of naast me staat. De vorige keren ging dat perfect, dus daar heb ik nu ook alle vertrouwen in, al denk ik dat mijn 'team' dit keer misschien wel anders zal zijn dan vorige keren.

Er zijn trouwens ook steeds meer vk's die een bevalbad ter beschikking hebben om te huren/lenen. En ook online kun je ze vinden. Ik heb bij de eerste mijn eigen bad gekocht en die leen ik ook af en toe uit aan vriendinnetjes. O+ Dus als er iemand is die op een tijd bevalt dat ie nog 'vrij' is, dan mag je mijn bad best wel lenen. ;) :D
  Moderator zaterdag 22 december 2018 @ 10:28:07 #290
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_183892447
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2018 09:12 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Oh wat jammer, Sisu! Was de echo verder wel goed? Even bespreken lijkt me wel fijn, ja! :*

Cho O+ O+

Oei, zonde Peejtur! Hoe reageerde je vrouw er op? Is ze erg teleurgesteld dat ze het nu weet?

Ik ging tijdens de weeën onder de douche staan, want dat zou lekker zijn.. Ik vond het verschrikkelijk en was er na 5 minuten weer onderuit.
Tijdens het persen schoot er nog net door m'n hoofd dat het raam open stond, maar het kon me verder echt niet genoeg schelen. Nu schaam ik me er wel een beetje voor (volgens mij was ik echt heel luid - de buurvrouw vertelde later dat de buurman me hoorde en dus wist dat ik lag te bevallen), maar niet genoeg om nu te vinden dat de volgende keer het raam dicht moet :P
Mijn tip zou zijn: lees je in, deel de adviezen als houdingen/douche/waar je niets voor hoeft te kopen met man en verloskundige, zodat je op het moment zelf kunt uitproberen wat fijn voelt.
Nee helemaal niet. Ze had het ook niet erg gevonden als ik mijzelf had versproken. Ze had zelf verwacht dat ik het maximaal 4 weken voor me kon houden. Is toch iets langer geworden haha. En had het ook wel tot geboorte voor me kunnen houden.

Ze vindt het nu misschien nog wel leuker want ze kan zich er nu ook weer meer op verheugen want ze wilde dit ook graag. Alleen nu moet ze hetbzelf geheim houden voor anderen. Vindt ze moeilijk :')
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_183898246
Volgens mij is er een bevalbad in het ziekenhuis, maar dat ga ik nog navragen. Edit: alleen als je niet medisch bent.

Ik heb vandaag een kort lontje door weinig slaap en gewoon hormonaal gedoe. Volgens mijn lief vertel ik Frits de hele tijd dat hij 'even moet wachten' en ik voel me daar zo ontzettend vervelend over. ;(

[ Bericht 4% gewijzigd door Cholula op 22-12-2018 16:33:31 ]
  zaterdag 22 december 2018 @ 17:46:25 #292
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183900188
Verdomme. Ik kom even mijn frustraties weg tikken.
De echoscopist heeft de foto's niet op de usb stick gezet.
Net nu ik er klaar voor was om alles te bekijken.
Ben er echt hormonaal kwaad over (ik heb zelfs tegen een deur getrapt.. dit doe ik normaal gesproken NOOIT).
Bah *huilt*
Zonder hoop geen leven.
pi_183900532
Sisu: lurker hier maar die foto’s zijn er waarschijnlijk nog wel in het echosysteem! Dus als je er achter aan belt/mailt kan het alsnog voor je geregeld worden
pi_183900553
Maandag meteen even bellen, die foto's hebben ze nog wel in hun systeem. :*
pi_183901507
Buhh Sisu wat een domper.
pi_183901973
Ah Sisu dat is echt niet fijn inderdaad. Als het goed is zouden de echo-fotos gewoon opgeslagen moeten zijn inderdaad, en anders gewoon je hormonen even gebruiken voor een echo bij een andere echoscopist hoor :*

Cholula :*

Hier ook Moe en blegh. Niks is goed, slaap momenteel niet zo lekker. Afgelopen maandag bij de huisarts een stukje huid laten verwijderen (niks ernstigs :+ is al nagekeken op mijn werk), er zitten hechtingen in en het jeukt HEEL erg en ik kan geen houding vinden waarin ik lekker kan slapen. Want op mijn buik gaat niet meer, op mijn eene zij krijg ik last van brandend maagzuur en andere zij en rug is irritant want hechtingen :'). Gelukkig hoef ik 2 januari pas weer te werken, dus nu de komende dagen lekker rustig aan doen en niet teveel afspraken en dingen met kerst. Heerlijk O+
pi_183913539
Cholula, wat een ontzettend lief cadeau van je lief O+ Hoe is het inmiddels met je veilige gevoel in huis? :* En dat korte lontje... dat ken ik ook wel af en toe... aan Frits uitleggen dat je je niet zo fijn in je vel voelt, hoe klein ook, hij begrijpt meer dan je denkt en dat helpt jou misschien ook om weer wat relaxter te worden.

Sisu :'( Morgen meteen bellen, hopelijk hebben ze ze inderdaad nog gewoon in hun systeem!

douche-eendje, weh, dat klinkt inderdaad niet als fijne nachten zo. Gelukkig kun je het lekker rustig aan doen en hopelijk lukt het spoedig weer om iets beter te slapen. En dat de jeuk ook maar vlug weer over mag zijn!

Hier heb ik vooral korte nachten. Niet eens slecht of zo ;) maar ik slaap gewoon vreselijk kort en lig soms ook nog eens uren wakker 's nachts. Ik denk dat het deels te maken heeft met de gestopte nachtvoedingen en deels met dat je lichaamsprocessen sneller werken in de zwangerschap waardoor je slaapcycli ook korter zijn.
Eén van de eerste zwangerschapssymptomen die ik altijd heb is dat ik opeens onooglijk vroeg wakker ben. :D Verder ben ik best uitgerust, alleen 's avonds dan word ik wel weer echt moe, maar dat is niet zo gek natuurlijk. ;)
  zondag 23 december 2018 @ 09:37:43 #298
480396 Sisu
Oudgediende
pi_183913817
Cho, wat is je man toch een lieverd dat hij dat voor jou geregeld heeft! Ik had er door Mn eigen frustratie helemaal overheen gelezen. Oeps!
Hoe gaat het met jouw baby in buik eigenlijk? Groeit alles zoals het zou moeten horen?

Waar is .. -naam kwijt- eigenlijk gebleven. De chirurg in opleiding die twijfelde of het wel goed was om moeder te worden? Denk vaak aan hun situatie en hoop zo dat ze zich erin heeft kunnen berusten.

D-e,
Beterschap. Hoop dat de wond snel geneest.
Ik heb me er nooit in verdiept, maar op tv zie ik weleens reclames langs komen van pcle crčme van biodermal. Zou dat iets zijn voor je?

El,
Ik kan ook echt niet meer uitslapen (Mn max is 09:00).
En dit terwijl mijn lijf er soms echt om schreeuwt. Ik ga nu wel vaak absurd vroeg naar bed. 19:00 is geen rariteit meer hier, maar dan moet ik de dag erna er wel uit om 07:00 uur ivm werk.
Kun jij wel een dutje doen overdag?
Dat is ook zo lekker. Slaap is sowieso heerlijk!

Wij coslapen en vanmorgen werd ik zo idyllisch wakker gemaakt door Ro. Eerst een aaitje, heel zacht een kusje en toen: mama. Ik vind jou zo mooi. Ik hou van jou.
- goedemorgen ro
Jaaaaaaaa je bent wakker! Wil je met me kroelen?
Dit soort ochtenden maken alle lange avonden (gisteren sliep ze pas om 23:15!) goed.

En nu hoor ik haar vanuit bad een brunch maken samen met Mn man. Grootste lol hebben ze. Oh hopelijk blijft de hele dag zo rooskleurig.
Zonder hoop geen leven.
pi_183913937
Ohh heerlijk he, zo wakker worden! O+

Een dutje overdag komt er eigenlijk niet van. Mijn nu-nog-jongste zit net tussen de slaapjes in, soms nog een half middagdutje op de bank of in de auto, andere dagen lukt het om het over te slaan. Anders had ik vast af en toe bij hem gekropen, overdag-slaapjes zijn altijd fijn!

Gisteren was het volle maan, ik denk dat ze daar hier ook invloed van hadden, want ook hier lukte het slapen in de avond niet. Dus hier ook laat in bed en kleuter was op tijd alweer wakker. (Peuter ligt nog te slapen) Hopelijk lukt het slapen vanavond beter!

Voor mezelf ben ik doorgaans rond 10 uur een beetje op en zou ik wel naar bed willen, maar ik probeer het dan wat te rekken omdat ik 's nachts anders zeker weten wakker lig. Als ik rond half 12 in bed ga, dan red ik het soms tot de volgende morgen een uur of 7 zonder al te veel wakker liggen. :D

Het speelt vast ook mee dat ik door m'n bekken best rustig aan doe/moet doen overdag. Meestal lukt maar 1 activiteit en de rest van de tijd ben ik aan het chillen. ;) Dus daarvan rust ik natuurlijk ook al uit/word ik niet zo moe. :P

Behalve m'n bekken (en korte slaap) trouwens echt geen enkel kwaaltje, ik voel me echt heel goed! O+ Wat is zwanger zijn toch heerlijk! Ik vind het echt heel erg leuk en kan er geen genoeg van krijgen. Volgende week al op de helft, dat gaat best snel. :o
pi_183914608
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 20:55 schreef Ceviche het volgende:
Ik heb dan al 2 keer jouw droombevalling gehad. Eerste keer rechtop staand, steunend op man, tweede keer dus die esf bevalling.
Beide keren naderhand met baby op de borst knuffelen, beetje eerste poging tot voeden en wachten tot de navelstreng is uitgeklopt. En dan als het tijd wordt om de placenta er uit te persen, mag man baby knuffelen, aankleden, wegen etc, terwijl ik de placenta er uit werk. Dan hechten, douchen, even wat eten misschien en ouders bellen, en dan (is makkelijk 4u later) met baby naar bed 💕. En allebei mijn bevallingen hadden complicaties en interventies. Maar Het kan ook dan dus echt!
Ik heb er nu al weer zin in! (Behalve in de weeën dan)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')