Douchen tijdens de weeën vond ik hier de eerste keer (tweede keer heb ik het niet geprobeerd) ook verschrikkelijk... Het deed me overal pijn en ik verkrampte er heel erg van. Op bed liggen vond ik ook echt niet tof, het deed veel pijn en ik kon niet ontspannen. Maar het bad was bij mij dus echt een verademing.
De tweede keer heb ik me echt enkel gefocust op 'in het bad' en dat was ook echt het fijnst. Eerst moest ik nog wachten op het bad, toen lag ik op de bank en had ik hetzelfde als de eerste keer in bed. De lucht doet echt teveel pijn aan mijn buik bij het opvangen van weeën. Ik verkramp dan en kan niet goed ontspannen.
Bij een eerste kindje heb je een langere persfase vaak, omdat het hoofdje de bekkenbodem echt klein stukje voor klein stukje oprekt. Je ziet / voelt het hoofdje dan ook telkens een beetje komen, maar tussen de weeën weer even teruggaan.
Bij een tweede kindje gaat de persfase vaak een heel stuk sneller, je bekkenbodem kan dan al veel beter meerekken. Ik voelde de tweede keer ook echt van binnen het hoofdje zakken in een paar weeën en toen was het er al! Ik vond dat erg tof om het zo bewust te kunnen voelen.
Ben nu benieuwd hoe dat bij een derde zal zijn.
Ik wil dit keer heel graag een nog intiemere sfeer om me heen creëren. Ik heb de eerdere keren gemerkt dat ik daar echt behoefte aan heb. Maar dan gaat het niet om naaktheid oid. Daar ben ik vooral op het einde echt niet (meer) mee bezig. Ik omring me sowieso met liefde en mensen die ik vertrouw en waarbij ik me op mijn gemak voel. Ik moet me helemaal over kunnen geven aan mijn lichaam en niet bezig hoeven zijn met wie er aan mij zit of naast me staat. De vorige keren ging dat perfect, dus daar heb ik nu ook alle vertrouwen in, al denk ik dat mijn 'team' dit keer misschien wel anders zal zijn dan vorige keren.
Er zijn trouwens ook steeds meer vk's die een bevalbad ter beschikking hebben om te huren/lenen. En ook online kun je ze vinden. Ik heb bij de eerste mijn eigen bad gekocht en die leen ik ook af en toe uit aan vriendinnetjes.

Dus als er iemand is die op een tijd bevalt dat ie nog 'vrij' is, dan mag je mijn bad best wel lenen.