Ik dacht al; 'Die versie klinkt anders'. Ach, ik was allang blij dat Robert Ten Brink niet weer kwam opdagen om weer te vertellen hoe hij als jochie op zijn kamertje op zijn kleine pick up zijn singeltjes draaidequote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:17 schreef Aisumasen het volgende:
waaronder een soundalike cover die onder 'All You Need Is Love' terecht was gekomen omdat er gewoon helemaal niet gecheckt wordt zolang het beeld maar beweegt en de audio geluid maakt, terwijl hij nota bene als 'The Beats' online staat.
Blijkbaar wordt de Peter Jackson documentaire een Disney productie.twitter:DisneyStudios twitterde op woensdag 11-03-2020 om 15:28:07Just announced: Peter Jackson's "The Beatles: Get Back" documentary, featuring never-before-seen footage of the legendary band, comes to theaters September 4, 2020.
Photo Credit: ©1969 Paul McCartney / Photographer: Linda McCartney https://t.co/8BM11NH3Iz reageer retweet
Haha, het beruchte PIJPORGELTJE!!!quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:48 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Ik dacht al; 'Die versie klinkt anders'. Ach, ik was allang blij dat Robert Ten Brink niet weer kwam opdagen om weer te vertellen hoe hij als jochie op zijn kamertje op zijn kleine pick up zijn singeltjes draaide.
Zo gaat de uitvoering ook worden, alom vrolijkheid en goede stemmingquote:Op woensdag 11 maart 2020 15:51 schreef Peter88Online het volgende:
Blijkbaar wordt de Peter Jackson documentaire een Disney productie.twitter:DisneyStudios twitterde op woensdag 11-03-2020 om 15:28:07Just announced: Peter Jackson's "The Beatles: Get Back" documentary, featuring never-before-seen footage of the legendary band, comes to theaters September 4, 2020.
Photo Credit: ©1969 Paul McCartney / Photographer: Linda McCartney https://t.co/8BM11NH3Iz reageer retweet
Staat nog steeds een congres gepland in die week waar ik heen moet, maar kans is groot dat die volgende week geannuleerd wordt... jammer voor het congres, maar dan bestel ik wel meteen kaartjes voor Arnhemquote:Op maandag 25 november 2019 14:08 schreef MrBadGuy het volgende:
Helaas niet in Nederland dan, dus deze keer moet ik overslaan.
Of scenario C: er komt een epidemie en de shows gaan uiteindelijk helemáál niet door. Glastonbury zal natuurlijk vandaag of morgen wegvallen, en ik ben benieuwd wat McCartney's team dan met de rest van de data gaat doen. Deze zijn puur en alleen geboekt in de openlucht als opwarmer voor Glastonbury, en openlucht-shows verzet je niet even naar de herfst in Europa. Jammer, maar op het moment het beste.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:43 schreef Aisumasen het volgende:
Dit kan allemaal geen verrassing zijn. Hoeft geen Nostradamus te zijn om al vooraf te weten dat deze show voor geen meter zou gaan lopen. Ik snap die nieuwsberichtjes ook echt niet: https://www.gelderlander.(...)n-nijmegen~a3ce7584/ Dit is niet nieuws, zelfde met Zigg0 Dome '15 (2 voor de prijs van 1...) en Pinkpop 2016. En nu overspelen ze hun hand helemáál. Ik heb zelfs niet eens tickets gekocht...
[..]
Ook een hele belangrijke factor. Het meerendeel van het publiek wat 100-150 euro kan en wil uitgeven aan zo'n show heeft ouder wordende benen en wil niet minimaal 5 uur in de massa staan in de regen op een koud veld. Pinkpop was net zo'n mismatch, en ze herhalen het gewoon doodleuk met een nog hogere prijskaart.
Het is een combinatie van de hier genoemde dingen: overkill (6 grote shows in 10 jaar in een klein land), enkel staanplaatsen op wat als zeer slecht gefaciliteerde locatie te boek staat, de absurde ticketprijzen en inderdaad de reputatie bij het reguliere publiek wat niet zal gaan door dom Nederlands gelul in de pers.
En tel daar nog 3 hele belangrijke punten bij op: het gebrek aan variatie in de show wat een herhalingsbezoekje voor de casual fan onaantrekkelijk maakt, het ontbreken van buitenlands publiek door shows elders, plus de doelgroep-overbruggende concurrentie van Queen Zonder Snor op dezelfde dag in Amsterdam wat al 2 maanden geleden in de verkoop is gegaan en spoedig was uitverkocht.
Het publiek weet ook dat hij elke keer hetzelfde doet, en dat ze recent nog 100-150 euro hebben uitgegeven voor exact dezelfde show. Waar je vroeger als je zijn show 2/3 jaar oversloeg tussen de 10 en 15 nieuwe/andere liedjes hoorde, is de Freshen Up-tour een cynische naam, en de fans weten dat.
Want in vergelijking met de vorige tournee (dan 4 jaar geleden!) zal hij enkel de 3 liedjes van zijn nieuwe plaat voor het eerst in Nederland doen, en de enige andere toevoeging is 'From Me To You'. Wat rest zijn "veranderingen" 'Dance Tonight', 'Let 'Em In' en de 'Sgt. Pepper'-reprise die hij eindeloos in Nederland gedaan heeft, en waar niets exclusiefs aan is. Opener hetzelfde, tributes hetzelfde, toegiften identiek, 20 andere liedjes hetzelfde.
En dus dat ditmaal de broodnodige buitenlandse bezoekers wegblijven. Want normaal plannen ze zijn tours rondom exclusiviteit: aan het eind van een al 2-3 jaar lopende tournee staten in Amerika waar hij 20 jaar niet heeft gestaan bijvoorbeeld, zodat hij dezelfde set voor een nieuw publiek kan doen. Hij gaat in cirkels met zijn show, roteert tussen een nooit veranderende selectie liedjes en wisselt ze net genoeg af zodat hij bijvoorbeeld elke 3 jaar in Los Angeles kan staan zonder dat het al te veel opvalt, maar ook niets nieuws hoeft in te studeren. Dat neem ik hem overigens niet eens meer kwalijk, gezien zijn staat van dienst, zijn leeftijd en de energie die hij brengt.
In Europa werkten ze hier ook netjes omheen, vaak steden waar hij nog nooit of al 15 jaar niet heeft gestaan, of landen die hij eens in de 5-10 jaar doet, en dan met weinig shows in dezelfde regio. Toen hij bijvoorbeeld in 2012 in Ahoy' stond deed hij enkel Antwerpen en Zurich d'r bij. In 2013 enkel Polen, Italie en Oostenrijk. In 2015 Liverpool en Londen, 2 steden in Frankrijk en de 2 shows in Amsterdam, met een maand later Denemarken, Noorwegen en Zweden, waar hij heel onregelmatig komt. Dat zit elkaar allemaal niet in de weg.
Deze tour voldoen de Spaanse (eerste keer in Barcelona in 17 jaar, tweede Spaanse show in 15+ jaar), Duitse (na 17 jaar terug in Hannover, 4 jaar niet in Duitsland gestaan) en Italiaanse shows (eerste keer ooit in Lucca, 7 jaar niet in Italië gestaan) daar heel goed aan.
Maar de show in Nijmegen dus helemaal niet. De meeste Duitse fans die centraal in het land wonen zullen naar Hannover gaan, voetbalstadion met capaciteit van 50,000, te zien aan het zaalplan. De Belgen blijven helemaal weg, op 2 uur rijden van Nijmegen het veel meer aanlokkende Werchter, capaciteit ook zo'n 60,000 en op 2 uur rijden van Werchter de meest aantrekkelijke show van het hele rijtje, de arena in Lille met staanplaatsen. De Fransen hoef je niet over te beginnen, die krijgen 3 stadion-shows door het hele land én de arena-show in Lille, op 3 uur rijden van Parijs (waar hij óók al staat, na 2009, 2011, 2015, 2016 én 2018), terwijl de shows in 2015, 2016 en 2018 lang niet altijd uitverkocht waren, en de stadion-shows in 2015 zelfs halfgevuld. En dat heeft dan weer puur te maken met de prijs.
Wel benieuwd hoe ze het deze keer gaan oplossen. Het maakt er zijn shows in ieder geval niet minder op, maar je vraagt je wel af of je er niet meer aan hebt om met zekerheid 40,000 kaarten à 70 euro te verkopen dan 20,000 à 100-150 euro.
twitter:glastonbury twitterde op woensdag 18-03-2020 om 11:57:00We are so sorry to announce this, but we are going to have to cancel Glastonbury 2020. Tickets for this year will roll over to next year. Full statement below and on our website. Michael & Emily https://t.co/ox8kcQ0HoB reageer retweet
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.quote:Op zondag 19 april 2020 11:33 schreef Peter88Online het volgende:
Veel negatieve reacties op McCartney’s optreden vanuit huis voor het Together At Home benefiet. Maar persoonlijk vond ik het nog wel meevallen met zijn stem vergeleken bij andere optredens afgelopen jaren.
Ik ben het zo met je eensquote:Op dinsdag 21 april 2020 00:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.
Het was een erg oprecht en treffend moment, denk zijn sterkste "high profile" media-optreden van de afgelopen 10 jaar. Die op het fenomenale 'Helter Skelter' tijdens het Sandy-benefiet in december 2012 na vrijwel allemaal dramatisch waren, vaak uit koppigheid. Dit was juist ontwapenend, het onderwerp, zijn persoonlijke verhaal, de focus op de helden van vandaag waar het aan gericht was en níét op de artiest zelf. De charme zat in de breekbaarheid. Een extra “thank you”. Nog zijn best gedaan om het ook muzikaal aan te laten sluiten, prachtig bluesy. En om het voor het evenement een unieke twist te geven ipv het af te werken zoals je doorgaans ook in concert kunt horen.
Hij heeft dit dit duidelijk in z'n eentje (of met hulp van dochter Mary) thuis in portrait mode gefilmd, dat geeft het een extra dimensie. Daar ging dit hele evenement toch ook om. Het is niet de tijd voor een gladde geperfectioneerde concert-versie. Iedere artiest deed dat op zijn of haar (of in Sam Smith's geval "hun") eigen manier. Het arrangement was daar ook helemaal niet naar, maar dat hij dit niet meer kan zingen als in 1968, 1976, 2002 of zelfs nog 2010, dat is niet iets wat we nog hoeven te benoemen, toch? Juist mooie falsetto aan het eind.
Bij iemand die al bijna dubbel zo oud heeft mogen worden als John Lennon is niet het eerste waar ik aan denk dat hij “helaas geen 40 meer is”. Maar aan hoe fijn en bijzonder het is dat dé Paul McCartney uit 1942 er in 2020 nog is om zoiets te doen. En dat wij erbij zijn. Wat kunnen we hem kwalijk nemen? Dat hij er nog is, ouder is geworden, en een creatief wezen blijft? Ben de eerste om hem te bekritiseren over iets wat hij niet meer zou moeten doen (Olympics, Glastonbury 2020) of wat hij beter anders zou kunnen aanpakken, maar dat zou bij deze uitvoering mijn inziens totaal niet gepast zijn.
Voor de liefhebber nu ook op Spotify:
https://open.spotify.com/(...)lSq04aTaSY9DkJJuE0Bw
Ik was net zo onder de indruk, maar jij verwoordt het hier zo uitstekend..quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.
Het was een erg oprecht en treffend moment, denk zijn sterkste "high profile" media-optreden van de afgelopen 10 jaar. Die op het fenomenale 'Helter Skelter' tijdens het Sandy-benefiet in december 2012 na vrijwel allemaal dramatisch waren, vaak uit koppigheid. Dit was juist ontwapenend, het onderwerp, zijn persoonlijke verhaal, de focus op de helden van vandaag waar het aan gericht was en níét op de artiest zelf. De charme zat in de breekbaarheid. Een extra “thank you”. Nog zijn best gedaan om het ook muzikaal aan te laten sluiten, prachtig bluesy. En om het voor het evenement een unieke twist te geven ipv het af te werken zoals je doorgaans ook in concert kunt horen.
Hij heeft dit dit duidelijk in z'n eentje (of met hulp van dochter Mary) thuis in portrait mode gefilmd, dat geeft het een extra dimensie. Daar ging dit hele evenement toch ook om. Het is niet de tijd voor een gladde geperfectioneerde concert-versie. Iedere artiest deed dat op zijn of haar (of in Sam Smith's geval "hun") eigen manier. Het arrangement was daar ook helemaal niet naar, maar dat hij dit niet meer kan zingen als in 1968, 1976, 2002 of zelfs nog 2010, dat is niet iets wat we nog hoeven te benoemen, toch? Juist mooie falsetto aan het eind.
Bij iemand die al bijna dubbel zo oud heeft mogen worden als John Lennon is niet het eerste waar ik aan denk dat hij “helaas geen 40 meer is”. Maar aan hoe fijn en bijzonder het is dat dé Paul McCartney uit 1942 er in 2020 nog is om zoiets te doen. En dat wij erbij zijn. Wat kunnen we hem kwalijk nemen? Dat hij er nog is, ouder is geworden, en een creatief wezen blijft? Ben de eerste om hem te bekritiseren over iets wat hij niet meer zou moeten doen (Olympics, Glastonbury 2020) of wat hij beter anders zou kunnen aanpakken, maar dat zou bij deze uitvoering mijn inziens totaal niet gepast zijn.
Voor de liefhebber nu ook op Spotify:
Lady Madonna - One World: Together At Home, a song by Paul McCartney on Spotify
Amen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.
Het was een erg oprecht en treffend moment, denk zijn sterkste "high profile" media-optreden van de afgelopen 10 jaar. Die op het fenomenale 'Helter Skelter' tijdens het Sandy-benefiet in december 2012 na vrijwel allemaal dramatisch waren, vaak uit koppigheid. Dit was juist ontwapenend, het onderwerp, zijn persoonlijke verhaal, de focus op de helden van vandaag waar het aan gericht was en níét op de artiest zelf. De charme zat in de breekbaarheid. Een extra “thank you”. Nog zijn best gedaan om het ook muzikaal aan te laten sluiten, prachtig bluesy. En om het voor het evenement een unieke twist te geven ipv het af te werken zoals je doorgaans ook in concert kunt horen.
Hij heeft dit dit duidelijk in z'n eentje (of met hulp van dochter Mary) thuis in portrait mode gefilmd, dat geeft het een extra dimensie. Daar ging dit hele evenement toch ook om. Het is niet de tijd voor een gladde geperfectioneerde concert-versie. Iedere artiest deed dat op zijn of haar (of in Sam Smith's geval "hun") eigen manier. Het arrangement was daar ook helemaal niet naar, maar dat hij dit niet meer kan zingen als in 1968, 1976, 2002 of zelfs nog 2010, dat is niet iets wat we nog hoeven te benoemen, toch? Juist mooie falsetto aan het eind.
Bij iemand die al bijna dubbel zo oud heeft mogen worden als John Lennon is niet het eerste waar ik aan denk dat hij “helaas geen 40 meer is”. Maar aan hoe fijn en bijzonder het is dat dé Paul McCartney uit 1942 er in 2020 nog is om zoiets te doen. En dat wij erbij zijn. Wat kunnen we hem kwalijk nemen? Dat hij er nog is, ouder is geworden, en een creatief wezen blijft? Ben de eerste om hem te bekritiseren over iets wat hij niet meer zou moeten doen (Olympics, Glastonbury 2020) of wat hij beter anders zou kunnen aanpakken, maar dat zou bij deze uitvoering mijn inziens totaal niet gepast zijn.
Voor de liefhebber nu ook op Spotify:
Lady Madonna - One World: Together At Home, a song by Paul McCartney on Spotify
Dat was wel de bedoeling, wat ook de reden was van deze ondertussen schandalige radio-stilte. Elke andere tour in de zomer is al weken geannuleerd of verplaatst. Want de eerste show zou in 18 dagen zijn (!). Dat was Lille trouwens. Enige arena van de tour, opening van de tour, golden cockring tickets in het mandje. Jammer.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef tompsv18 het volgende:
Ben benieuwd wanneer er meer duidelijkheid komt over de Europese tour van McCartney. Geheel naar 2021?
Je kunt je geld terugvragen, duurt echter wel 3 maanden voor je het terugkrijgt: https://www.bewaarjeticket.nl/quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:27 schreef tompsv18 het volgende:
Kreeg ook al een mail, ja. Leuk steeds die tegoedbonnen, maar wil in dit geval gewoon mijn geld terug.
Heb het al nagevraagd, maar is pas mogelijk om aan te vragen als Mojo die tegoedbonnen gaat versturen.quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:34 schreef MrBadGuy het volgende:
Ik had gehoopt dat het een jaar uitgesteld zou worden of zo, dit is wel balen
[..]
Je kunt je geld terugvragen, duurt echter wel 3 maanden voor je het terugkrijgt: https://www.bewaarjeticket.nl/
Had naast Goffertpark ook tickets voor TW Classic. Altijd maar weer afwachten wat er dan in 2021 staat ja..quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:37 schreef SevenWonders het volgende:
Ik zou naar Werchter, kan straks idd een ticket naar keuze voor een van de 2021-festivals in Werchter kopen ... maar dat wil ik helemaal niet .. ik wilde daar naar McCartney ... nou ja, ga na de zomer maar mijn geld proberen terug te halen ...
Ik heb zelf nog kaartjes voor Barcelona en Hannover, ben benieuwd hoe die afgehandeld gaan worden. Tegoedbon voor NL zou nog wel ok zijn, die gebruik ik vast wel het komende jaar (als er weer concerten plaats gaan vinden), maar voor Duitsland en Spanje verwacht ik dat niet (zeker Spanje niet).quote:Op donderdag 7 mei 2020 17:36 schreef tompsv18 het volgende:
[..]
Heb het al nagevraagd, maar is pas mogelijk om aan te vragen als Mojo die tegoedbonnen gaat versturen.
Even kijken wat ik hiermee ga doen... het is niet dat ik het geld zo snel mogelijk terug wil, maar het tegoed is dan alleen geldig voor concerten van MOJO (en niet ticketmaster in het algemeen), wat het weer beperkt.quote:1. Je ontvangt vanzelf een tickettegoed. Het tickettegoed is tot 24 maanden na uitgifte geldig en inwisselbaar bij ieder evenement dat wij, MOJO, organiseren en waarvan de verkoop via Ticketmaster verloopt. Mocht je dit tickettegoed na 24 maanden toch niet (geheel) gebruikt hebben, dan krijg je het tegoed teruggestort. Door je ticket om te zetten in een tegoed om een ander evenement te bezoeken, help je de economische klap van de maatregelen in onze sector op te vangen. Je hoeft hiervoor geen actie te ondernemen. Het tickettegoed wordt naar verwachting eind juli 2020 op je account geplaatst. Binnen enkele weken zie je de status van jouw tickettegoed al op je account staan.
2. Mocht je geen gebruik kunnen maken van het tickettegoed, dan is het ook mogelijk om tot 6 juni 2020 je geld terug te vragen via dit contactformulier. Het bedrag wordt uiterlijk 3 maanden na de oorspronkelijke datum van het evenement teruggestort. Dit is zo afgesproken in de regeling die door de culturele sector i.s.m. de overheid in het leven geroepen is.
Als je geen actie onderneemt ontvang je dus vanzelf een tickettegoed (zie 1).
https://wogew.blogspot.com/2020/06/flaming-pie-track-list.htmlquote:This looks like the full tracklist for Paul McCartney - Flaming Pie archive deluxe edition. Courtesy of the online music store Cdon.no
Disc 1
The Song We Were Singing
The World Tonight
If You Wanna
Somedays
Young Boy
Calico Skies
Flaming Pie
Heaven On A Sunday
Used To Be Bad
Souvenir
Little Willow
Really Love You
Beautiful Night
Great Day
Disc 2 (CD 2 - Demos & Home Recordings)
The Song We Were Singing [Home Recording]
The World Tonight [Home Recording]
If You Wanna [Home Recording]
Somedays [Home Recording]
Young Boy [Home Recording]
Calico Skies [Home Recording]
Flaming Pie [Home Recording]
Souvenir [Home Recording]
Little Willow [Home Recording]
Beautiful Night [1995 Demo]
Great Day [Home Recording]
Disc 3 (CD 3 - Studio Tracks)
Great Day [Acoustic]
Calico Skies [Acoustic]
C'mon Down C'mon Baby
If You Wanna [Demo]
Beautiful Night [Run Through]
The Song We Were Singing [Rough Mix]
The World Tonight [Rough Mix]
Little Willow [Rough Mix]
Whole Life [Rough Mix]
Heaven On A Sunday [Rude Cassette]
Disc 4 (CD 4 - B-sides)
The Ballad Of The Skeletons
Looking For You
Broomstick
Love Come Tumbling Down
Same Love
Oobu Joobu Part 1
Oobu Joobu Part 2
Oobu Joobu Part 3
Oobu Joobu Part 4
Oobu Joobu Part 5
Oobu Joobu Part 6
Disc 5
Flaming Pie At The Mill (Spoken Word)
Disc 6 (DVD 1)
In The World Tonight (Documentary)
Disc 7 (DVD 2)
Beautiful Night
Making Of Beautiful Night
Little Willow
The World Tonight [Dir Alistair Donald]
The World Tonight [Dir Geoff Wonfor]
Young Boy [Dir Alistair Donald]
Young Boy [Dir Geoff Wonfor]
Flaming Pie Epk 1
Flaming Pie Epk 2
In The World Tonight Epk
Flaming Pie Album Artwork Meeting
Tfi Friday Performances
David Frost Interview
Prachtige collectie! Wat een albumquote:Op maandag 8 juni 2020 17:32 schreef Peter88Online het volgende:
Eindelijk weer eens goed McCartney nieuws. De Archive release van Flaming Pie komt eraan!
[ afbeelding ]
[..]
https://wogew.blogspot.com/2020/06/flaming-pie-track-list.html
En in tweedewereldland Italië krijg je een waardebon die voor eind 2021 gebruikt moet zijn, wat in een groep met de prijzen van McCartney al snel om honderden euro's gaat, en veel fans van over de grens:quote:Op woensdag 27 mei 2020 13:52 schreef MrBadGuy het volgende:
Wel opvallend hoe de regelingen verschillen per land:
• Voor Duitsland moet ik het fysieke kaartje (ze doen niet aan e-tickets) met de post terugsturen en krijg dan het geld terug (eergisteren de details ontvangen, gisteren het kaartje per post verstuurd). Dat het concert sowieso afgelast is en ze weten dat ik het betaald heb is niet voldoende, ze willen het fysieke kaartje terug; nogal omslachtig en voor hun ook arbeidsintensief lijkt me, maar prima verder.
• Voor Spanje hoef ik niks te doen en wordt het geld gewoon teruggestort (zojuist een bevestiging gekregen dat ze het geld hebben overgemaakt). Gewoon goede service wat eigenlijk gewoon standaard zou moeten zijn.
• In Nederland is het een voucher tenzij je er actief achteraan gaat en dan mag je waarschijnlijk nog een hele tijd wachten op het geld.
Mijn gedachte: gaan in Duitsland en Spanje nu alle organisatoren over de kop? Of hoe kunnen die dit wel gewoon standaard doen? Ik snap dat het sneu is voor de organisatoren, maar ik krijg ook het gevoel (gezien de procedure in het buitenland) dat ze in Nederland proberen er toch nog wat profijt van te hebben, mede ook omdat de overheid dit aan heeft gemoedigd en nog steeds gedoogd.
En besteldquote:Op maandag 8 juni 2020 17:32 schreef Peter88Online het volgende:
Eindelijk weer eens goed McCartney nieuws. De Archive release van Flaming Pie komt eraan!
[ afbeelding ]
[..]
https://wogew.blogspot.com/2020/06/flaming-pie-track-list.html
Zou dat ook betekenen dat een jubileum uitgave van Let It Be (ik neem aan dat dat na de jubilea van Sgt. Pepper, The White Album en Abbey Road ook de bedoeling zou zijn) ook naar volgend jaar wordt verplaatst?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 16:05 schreef Aisumasen het volgende:
In ander nieuws, de nieuwe Get Back-film is met een jaar uitgesteld: https://www.thewrap.com/p(...)mentary-2021-disney/
Nog best aardig bij stem. En leuk om hem trompet te zien spelen. Zo zien we hem eigenlijk nooit.quote:
Inmiddels geannuleerdquote:Op dinsdag 16 juni 2020 16:26 schreef Peter88Online het volgende:
Sla uw slag!!!! (Waarschijnlijk door een fout) de deluxe box van Flaming Pie staat voor slechts 30 euro op Amazon! Ik heb hem gelijk maar besteld: https://www.amazon.nl/Pau(...)rtney&s=music&sr=1-1
Tja, jammer dat het geannuleerd is. En als ik het zo lees hierboven gaat het soms ook goed voor een (veel te) lage prijs. Maar deze Flaming Pie werd iets te succesvol verkocht voor ¤30. Ook ik had 'm voor die prijs, maar inmiddels mijn geld al weer terug. (En geen voucher gelukkigquote:
Gaat helaas om alweer een compilatie, met alweer dezelfde titel ('Gimme Some Truth'). Samengesteld door Sean Lennon, en met een actuele invalshoek ('Isolation', 'Angela').quote:Op woensdag 26 augustus 2020 09:52 schreef Peter88Online het volgende:
Ik zag al geruchten voorbij komen over een jubileum boxset van John Lennon/Plastic Ono Band. Vandaag verscheen er al een nieuwe mix van Instant Karma.
Ja, mogelijk wordt na de geboortedatum van Lennon volgende week meer erover bekend en wachten ze om niet de nieuwe Lennon release in de weg te zitten.quote:Op zaterdag 26 september 2020 22:14 schreef PimD het volgende:
Schijnbaar komt McCartney III in December uit!
2021 volgens zijn website.quote:Op donderdag 17 december 2020 08:22 schreef Peter88Online het volgende:
En nog iets interessants op komst:
Dat belooft wat! Prachtige beelden.quote:
Moet er dan wel weer een beetje om gniffelen dat de hele release-campagne draaide om een snelle #1, het album nog met een week werd uitgesteld (“due to unforeseeable production delays errors”, uh-huh) omdat Taylor Swift er tussendoor kwam, de #1 uiteindelijk overal (soms dus na 30-40 jaar) is gelukt en... in Amerika niet, omdat Taylor Swift ook haar tweede week te sterk is.quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:39 schreef macca728 het volgende:
Zijn vorige albums waren zwaar ondergewaardeerd, deze wat overgewaardeerd, al kan je pas na een paar weken wat zinnigs zeggen eigenlijk, als bepaalde tracks blijven hangen.
Ik deel je cynisme wel, het is bijna zielig om fans bv 4 variaties te laten kopen om al de 4 bonustracks te bezitten.
Dat is wel het ultieme wanhopige middel. Met Egypt Station was het ook al ver over de grens wat mij betreft.
Nou, dat is om een simpele maar grappige reden: sinds een jaar of 5 worden in de meeste landen losse liedjes van albums ook meegeteld in de charts met een som der delen die ik je zal besparen. En laat de meest recente officiële versie van 'McCartney II' nou 'Wonderful Christmastime' bevatten als bonus-track...quote:Op zaterdag 26 december 2020 08:45 schreef macca728 het volgende:
McCartney II trouwens ook weer in de charts, zowel in NL als US ......waarom McCartney I dan niet haha
Die man z'n muziek is al kapot geanalyseerd en hij is in z'n leven al tot brakens aan toe in alle gradaties geinterviewd.quote:Op zaterdag 26 december 2020 12:54 schreef macca728 het volgende:
Ja dat is redelijk bekend.
McCartney zou eigenlijk interviews moeten doen met vragen die er echt toe doen. En na zijn dood pas publiceren.
Hij komt eraan!quote:Op donderdag 17 december 2020 08:22 schreef Peter88Online het volgende:
En nog iets interessants op komst:
https://www.paulmccartney(...)y-music-series-eventquote:‘McCartney 3,2,1' Featuring Rick Rubin Coming To Hulu July 16th
Today, Hulu announced the Original documentary series McCartney 3,2,1. The six-episode music series event features intimate and revealing examinations of musical history from two living legends, Paul McCartney and super producer Rick Rubin, and hails from Endeavor Content. The series is executive produced by McCartney, Rubin, Scott Rodger, Peter Berg, Matthew Goldberg, Brandon Carroll, Jeff Pollack, Frank Marshall and Ryan Suffern with Leila Mattimore serving as co-executive producer. All six episodes of McCartney 3,2,1 premiere Friday, July 16, on Hulu.
“Never before have fans had the opportunity to hear Paul McCartney share, in such expansive, celebratory detail, the experience of creating his life’s work - more than 50 years of culture-defining music,” said Craig Erwich, president, Hulu Originals and ABC Entertainment. “To be an observer as Paul and Rick Rubin deconstruct how some of the biggest hits in music history came to be is truly enlightening. It is an honor that Paul chose to return to Hulu to share this one-of-a-kind series.”
In the series, Paul McCartney sits down for a rare in-depth one-on-one with legendary music producer Rick Rubin to discuss his groundbreaking work with The Beatles, the emblematic 1970s arena rock of Wings and his 50-plus years as a solo artist. In this six-episode series that explores music and creativity in a unique and revelatory manner, the documentary gives a front-row seat to Paul and Rick in an intimate conversation about the songwriting, influences, and personal relationships that informed the iconic songs that have served as the soundtracks of our lives.
Since writing his first song at the age of 14, Paul McCartney’s career has been impossibly prolific and singularly influential. In the 1960s, McCartney changed the world forever with The Beatles. He didn’t stop there and has continued to push boundaries as a solo artist, then with Wings, and also collaborating with numerous world-renowned artists. He has received 18 GRAMMYS® and in 1997 was knighted by Her Majesty Queen Elizabeth II for his services to music. His most recent album, McCartney III was No. 1 in the U.K. Official Charts as well as No. 1 on the U.S. Billboard Top Album Sales Chart upon release in December 2020. McCartney is a dedicated philanthropist, passionately advocating for many causes including animal rights and environmental issues.
Rick Rubin continues to co-produce and host the podcast series “Broken Record” with Malcolm Gladwell. He has an active partnership with GQ around a series of deep conversations with the foremost personalities across the music world ranging from Pharrell Williams to Kendrick Lamar, each of which he hosts and creates editorial and video content around. He recently produced the Grammy®-winning record “The New Abnormal” with The Strokes to rave reviews.
McCartney 3,2,1 is the latest title to join Hulu’s burgeoning slate of documentary series and films that examine influential and significant figures in world history such as 'Hillary,''I Am Greta' and 'The Beatles: Eight Days a Week - The Touring Years.'
McCartney 3,2,1 is directed by Emmy® Award-winning Zachary Heinzerling and executive produced by McCartney, Rubin, Scott Rodger, Peter Berg, Matthew Goldberg, Brandon Carroll, Jeff Pollack, Frank Marshall and Ryan Suffern with Leila Mattimore serving as co-executive producer. Endeavor Content serves as the studio, producing alongside MPL Communications Inc., Shangri-La, Film 45, Kennedy Marshall and Diamond Docs.
https://www.thebeatles.co(...)on-debut-exclusivelyquote:Over Six Hours of Never-Before-Seen Restored Footage, Including The Beatles’ Last Live Performance, to Roll Out on Disney+ Over Three Days, November 25, 26 and 27, 2021
BURBANK, Calif. (June 17, 2021) - The Walt Disney Studios, Apple Corps Ltd. and WingNut Films Productions Ltd. announced today that Disney+ will bring “The Beatles: Get Back,” a Disney+ Original documentary series directed by Peter Jackson, to fans and music lovers worldwide.
Because of the wealth of tremendous footage Peter Jackson has reviewed, which he has spent the past three years restoring and editing, “The Beatles: Get Back” will be presented as three separate episodes. Each episode is approximately two hours in length, rolling out over three days, November 25, 26 and 27, 2021, exclusively on Disney+.
“As a huge Beatles fan myself, I am absolutely thrilled that Disney+ will be the home for this extraordinary documentary series by the legendary filmmaker Peter Jackson,” said Bob Iger, Executive Chairman and Chairman of the Board, The Walt Disney Company. “This phenomenal collection of never-before-seen footage offers an unprecedented look at the close camaraderie, genius songwriting, and indelible impact of one of the most iconic and culturally influential bands of all time, and we can’t wait to share ‘The Beatles: Get Back’ with fans around the world.”
Peter Jackson commented, “In many respects, Michael Lindsay-Hogg’s remarkable footage captured multiple storylines. The story of friends and of individuals. It is the story of human frailties and of a divine partnership. It is a detailed account of the creative process, with the crafting of iconic songs under pressure, set amid the social climate of early 1969. But it’s not nostalgia - it’s raw, honest, and human. Over six hours, you’ll get to know The Beatles with an intimacy that you never thought possible.”
He added, “I’m very grateful to The Beatles, Apple Corps and Disney for allowing me to present this story in exactly the way it should be told. I’ve been immersed in this project for nearly three years, and I’m very excited that audiences around the world will finally be able to see it.”
Directed by three-time Oscar®-winning filmmaker Peter Jackson (“The Lord of the Rings” trilogy, “They Shall Not Grow Old”), “The Beatles: Get Back” takes audiences back in time to the band’s intimate recording sessions during a pivotal moment in music history. The documentary showcases the warmth, camaraderie and creative genius that defined the legacy of the iconic foursome, compiled from over 60 hours of unseen footage shot in January 1969 (by Michael Lindsay-Hogg) and more than 150 hours of unheard audio, all of which has been brilliantly restored. Jackson is the only person in 50 years to have been given access to these private film archives. “The Beatles: Get Back” is the story of John Lennon, Paul McCartney, George Harrison and Ringo Starr as they plan their first live show in over two years, capturing the writing and rehearsing of 14 new songs, originally intended for release on an accompanying live album. The documentary features – for the first time in its entirety – The Beatles’ last live performance as a group, the unforgettable rooftop concert on London’s Savile Row, as well as other songs and classic compositions featured on the band’s final two albums, Abbey Road and Let It Be.
An exciting new collaboration between The Beatles and Jackson presented by The Walt Disney Studios in association with Apple Corps Ltd. and WingNut Films Productions Ltd., “The Beatles: Get Back” is directed by Peter Jackson, produced by Clare Olssen (“They Shall Not Grow Old”) and Jonathan Clyde (“Eight Days a Week”), with Ken Kamins (“The Hobbit” trilogy) and Apple Corps’ Jeff Jones (“Eight Days a Week”) serving as executive producers. Jabez Olssen (“Rogue One: A Star Wars Story”) serves as the documentary’s editor, and the music is mixed by Giles Martin (“Rocketman”) and Sam Okell (“Yesterday”).
“The Beatles: Get Back” is being made with the enthusiastic support of Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono Lennon and Olivia Harrison.
Ahead of the documentary’s Disney+ debut, Apple Corps Ltd./Callaway Arts & Entertainment will release The Beatles: Get Back book on October 12. Beautifully designed and produced, the 240-page hardcover complements the “Get Back” documentary with transcriptions of The Beatles’ recorded conversations and hundreds of exclusive, never before published photos from the three weeks of sessions. The collectible book will be published in nine international language editions, including English.
Inmiddels uitgekomen op Hulu/Disney, geweldige documentaire, praten over muziek.quote:Op maandag 17 mei 2021 23:10 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Hij komt eraan!
[..]
https://www.paulmccartney(...)y-music-series-event
Disney+?quote:Op zaterdag 17 juli 2021 13:32 schreef macca728 het volgende:
[..]
Inmiddels uitgekomen op Hulu/Disney, geweldige documentaire, praten over muziek.
Same here, ik herken ze alleen als de bas heel prominent in het nummer aanwezig isquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:53 schreef Idisrom het volgende:
Beatlesnummers herkennen aan de hand van de basgitaar, dat is veel moeilijker dan je denkt.
Ik kon maar 5 uit 15 herkennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |