Ik dacht al; 'Die versie klinkt anders'. Ach, ik was allang blij dat Robert Ten Brink niet weer kwam opdagen om weer te vertellen hoe hij als jochie op zijn kamertje op zijn kleine pick up zijn singeltjes draaide .quote:Op dinsdag 10 maart 2020 19:17 schreef Aisumasen het volgende:
waaronder een soundalike cover die onder 'All You Need Is Love' terecht was gekomen omdat er gewoon helemaal niet gecheckt wordt zolang het beeld maar beweegt en de audio geluid maakt, terwijl hij nota bene als 'The Beats' online staat.
Blijkbaar wordt de Peter Jackson documentaire een Disney productie.twitter:DisneyStudios twitterde op woensdag 11-03-2020 om 15:28:07 Just announced: Peter Jackson's "The Beatles: Get Back" documentary, featuring never-before-seen footage of the legendary band, comes to theaters September 4, 2020.
Photo Credit: ©1969 Paul McCartney / Photographer: Linda McCartney https://t.co/8BM11NH3Iz reageer retweet
Haha, het beruchte PIJPORGELTJE!!!quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:48 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Ik dacht al; 'Die versie klinkt anders'. Ach, ik was allang blij dat Robert Ten Brink niet weer kwam opdagen om weer te vertellen hoe hij als jochie op zijn kamertje op zijn kleine pick up zijn singeltjes draaide .
Zo gaat de uitvoering ook worden, alom vrolijkheid en goede stemming . Hopelijk loopt het anders af dan met het vorige Disney/Beatles-project (2011)... https://www.rollingstone.(...)arine-remake-237399/quote:Op woensdag 11 maart 2020 15:51 schreef Peter88Online het volgende:Blijkbaar wordt de Peter Jackson documentaire een Disney productie.twitter:DisneyStudios twitterde op woensdag 11-03-2020 om 15:28:07 Just announced: Peter Jackson's "The Beatles: Get Back" documentary, featuring never-before-seen footage of the legendary band, comes to theaters September 4, 2020.
Photo Credit: ©1969 Paul McCartney / Photographer: Linda McCartney https://t.co/8BM11NH3Iz reageer retweet
Staat nog steeds een congres gepland in die week waar ik heen moet, maar kans is groot dat die volgende week geannuleerd wordt... jammer voor het congres, maar dan bestel ik wel meteen kaartjes voor Arnhemquote:Op maandag 25 november 2019 14:08 schreef MrBadGuy het volgende:
Helaas niet in Nederland dan, dus deze keer moet ik overslaan.
Of scenario C: er komt een epidemie en de shows gaan uiteindelijk helemáál niet door. Glastonbury zal natuurlijk vandaag of morgen wegvallen, en ik ben benieuwd wat McCartney's team dan met de rest van de data gaat doen. Deze zijn puur en alleen geboekt in de openlucht als opwarmer voor Glastonbury, en openlucht-shows verzet je niet even naar de herfst in Europa. Jammer, maar op het moment het beste.quote:Op woensdag 4 december 2019 11:43 schreef Aisumasen het volgende:
Dit kan allemaal geen verrassing zijn. Hoeft geen Nostradamus te zijn om al vooraf te weten dat deze show voor geen meter zou gaan lopen. Ik snap die nieuwsberichtjes ook echt niet: https://www.gelderlander.(...)n-nijmegen~a3ce7584/ Dit is niet nieuws, zelfde met Zigg0 Dome '15 (2 voor de prijs van 1...) en Pinkpop 2016. En nu overspelen ze hun hand helemáál. Ik heb zelfs niet eens tickets gekocht...
[..]
Ook een hele belangrijke factor. Het meerendeel van het publiek wat 100-150 euro kan en wil uitgeven aan zo'n show heeft ouder wordende benen en wil niet minimaal 5 uur in de massa staan in de regen op een koud veld. Pinkpop was net zo'n mismatch, en ze herhalen het gewoon doodleuk met een nog hogere prijskaart.
Het is een combinatie van de hier genoemde dingen: overkill (6 grote shows in 10 jaar in een klein land), enkel staanplaatsen op wat als zeer slecht gefaciliteerde locatie te boek staat, de absurde ticketprijzen en inderdaad de reputatie bij het reguliere publiek wat niet zal gaan door dom Nederlands gelul in de pers.
En tel daar nog 3 hele belangrijke punten bij op: het gebrek aan variatie in de show wat een herhalingsbezoekje voor de casual fan onaantrekkelijk maakt, het ontbreken van buitenlands publiek door shows elders, plus de doelgroep-overbruggende concurrentie van Queen Zonder Snor op dezelfde dag in Amsterdam wat al 2 maanden geleden in de verkoop is gegaan en spoedig was uitverkocht.
Het publiek weet ook dat hij elke keer hetzelfde doet, en dat ze recent nog 100-150 euro hebben uitgegeven voor exact dezelfde show. Waar je vroeger als je zijn show 2/3 jaar oversloeg tussen de 10 en 15 nieuwe/andere liedjes hoorde, is de Freshen Up-tour een cynische naam, en de fans weten dat.
Want in vergelijking met de vorige tournee (dan 4 jaar geleden!) zal hij enkel de 3 liedjes van zijn nieuwe plaat voor het eerst in Nederland doen, en de enige andere toevoeging is 'From Me To You'. Wat rest zijn "veranderingen" 'Dance Tonight', 'Let 'Em In' en de 'Sgt. Pepper'-reprise die hij eindeloos in Nederland gedaan heeft, en waar niets exclusiefs aan is. Opener hetzelfde, tributes hetzelfde, toegiften identiek, 20 andere liedjes hetzelfde.
En dus dat ditmaal de broodnodige buitenlandse bezoekers wegblijven. Want normaal plannen ze zijn tours rondom exclusiviteit: aan het eind van een al 2-3 jaar lopende tournee staten in Amerika waar hij 20 jaar niet heeft gestaan bijvoorbeeld, zodat hij dezelfde set voor een nieuw publiek kan doen. Hij gaat in cirkels met zijn show, roteert tussen een nooit veranderende selectie liedjes en wisselt ze net genoeg af zodat hij bijvoorbeeld elke 3 jaar in Los Angeles kan staan zonder dat het al te veel opvalt, maar ook niets nieuws hoeft in te studeren. Dat neem ik hem overigens niet eens meer kwalijk, gezien zijn staat van dienst, zijn leeftijd en de energie die hij brengt.
In Europa werkten ze hier ook netjes omheen, vaak steden waar hij nog nooit of al 15 jaar niet heeft gestaan, of landen die hij eens in de 5-10 jaar doet, en dan met weinig shows in dezelfde regio. Toen hij bijvoorbeeld in 2012 in Ahoy' stond deed hij enkel Antwerpen en Zurich d'r bij. In 2013 enkel Polen, Italie en Oostenrijk. In 2015 Liverpool en Londen, 2 steden in Frankrijk en de 2 shows in Amsterdam, met een maand later Denemarken, Noorwegen en Zweden, waar hij heel onregelmatig komt. Dat zit elkaar allemaal niet in de weg.
Deze tour voldoen de Spaanse (eerste keer in Barcelona in 17 jaar, tweede Spaanse show in 15+ jaar), Duitse (na 17 jaar terug in Hannover, 4 jaar niet in Duitsland gestaan) en Italiaanse shows (eerste keer ooit in Lucca, 7 jaar niet in Italië gestaan) daar heel goed aan.
Maar de show in Nijmegen dus helemaal niet. De meeste Duitse fans die centraal in het land wonen zullen naar Hannover gaan, voetbalstadion met capaciteit van 50,000, te zien aan het zaalplan. De Belgen blijven helemaal weg, op 2 uur rijden van Nijmegen het veel meer aanlokkende Werchter, capaciteit ook zo'n 60,000 en op 2 uur rijden van Werchter de meest aantrekkelijke show van het hele rijtje, de arena in Lille met staanplaatsen. De Fransen hoef je niet over te beginnen, die krijgen 3 stadion-shows door het hele land én de arena-show in Lille, op 3 uur rijden van Parijs (waar hij óók al staat, na 2009, 2011, 2015, 2016 én 2018), terwijl de shows in 2015, 2016 en 2018 lang niet altijd uitverkocht waren, en de stadion-shows in 2015 zelfs halfgevuld. En dat heeft dan weer puur te maken met de prijs.
Wel benieuwd hoe ze het deze keer gaan oplossen. Het maakt er zijn shows in ieder geval niet minder op, maar je vraagt je wel af of je er niet meer aan hebt om met zekerheid 40,000 kaarten à 70 euro te verkopen dan 20,000 à 100-150 euro.
twitter:glastonbury twitterde op woensdag 18-03-2020 om 11:57:00 We are so sorry to announce this, but we are going to have to cancel Glastonbury 2020. Tickets for this year will roll over to next year. Full statement below and on our website. Michael & Emily https://t.co/ox8kcQ0HoB reageer retweet
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.quote:Op zondag 19 april 2020 11:33 schreef Peter88Online het volgende:
Veel negatieve reacties op McCartney’s optreden vanuit huis voor het Together At Home benefiet. Maar persoonlijk vond ik het nog wel meevallen met zijn stem vergeleken bij andere optredens afgelopen jaren.
Ik ben het zo met je eensquote:Op dinsdag 21 april 2020 00:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.
Het was een erg oprecht en treffend moment, denk zijn sterkste "high profile" media-optreden van de afgelopen 10 jaar. Die op het fenomenale 'Helter Skelter' tijdens het Sandy-benefiet in december 2012 na vrijwel allemaal dramatisch waren, vaak uit koppigheid. Dit was juist ontwapenend, het onderwerp, zijn persoonlijke verhaal, de focus op de helden van vandaag waar het aan gericht was en níét op de artiest zelf. De charme zat in de breekbaarheid. Een extra “thank you”. Nog zijn best gedaan om het ook muzikaal aan te laten sluiten, prachtig bluesy. En om het voor het evenement een unieke twist te geven ipv het af te werken zoals je doorgaans ook in concert kunt horen.
Hij heeft dit dit duidelijk in z'n eentje (of met hulp van dochter Mary) thuis in portrait mode gefilmd, dat geeft het een extra dimensie. Daar ging dit hele evenement toch ook om. Het is niet de tijd voor een gladde geperfectioneerde concert-versie. Iedere artiest deed dat op zijn of haar (of in Sam Smith's geval "hun") eigen manier. Het arrangement was daar ook helemaal niet naar, maar dat hij dit niet meer kan zingen als in 1968, 1976, 2002 of zelfs nog 2010, dat is niet iets wat we nog hoeven te benoemen, toch? Juist mooie falsetto aan het eind.
Bij iemand die al bijna dubbel zo oud heeft mogen worden als John Lennon is niet het eerste waar ik aan denk dat hij “helaas geen 40 meer is”. Maar aan hoe fijn en bijzonder het is dat dé Paul McCartney uit 1942 er in 2020 nog is om zoiets te doen. En dat wij erbij zijn. Wat kunnen we hem kwalijk nemen? Dat hij er nog is, ouder is geworden, en een creatief wezen blijft? Ben de eerste om hem te bekritiseren over iets wat hij niet meer zou moeten doen (Olympics, Glastonbury 2020) of wat hij beter anders zou kunnen aanpakken, maar dat zou bij deze uitvoering mijn inziens totaal niet gepast zijn.
Voor de liefhebber nu ook op Spotify:
https://open.spotify.com/(...)lSq04aTaSY9DkJJuE0Bw
Ik was net zo onder de indruk, maar jij verwoordt het hier zo uitstekend..quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.
Het was een erg oprecht en treffend moment, denk zijn sterkste "high profile" media-optreden van de afgelopen 10 jaar. Die op het fenomenale 'Helter Skelter' tijdens het Sandy-benefiet in december 2012 na vrijwel allemaal dramatisch waren, vaak uit koppigheid. Dit was juist ontwapenend, het onderwerp, zijn persoonlijke verhaal, de focus op de helden van vandaag waar het aan gericht was en níét op de artiest zelf. De charme zat in de breekbaarheid. Een extra “thank you”. Nog zijn best gedaan om het ook muzikaal aan te laten sluiten, prachtig bluesy. En om het voor het evenement een unieke twist te geven ipv het af te werken zoals je doorgaans ook in concert kunt horen.
Hij heeft dit dit duidelijk in z'n eentje (of met hulp van dochter Mary) thuis in portrait mode gefilmd, dat geeft het een extra dimensie. Daar ging dit hele evenement toch ook om. Het is niet de tijd voor een gladde geperfectioneerde concert-versie. Iedere artiest deed dat op zijn of haar (of in Sam Smith's geval "hun") eigen manier. Het arrangement was daar ook helemaal niet naar, maar dat hij dit niet meer kan zingen als in 1968, 1976, 2002 of zelfs nog 2010, dat is niet iets wat we nog hoeven te benoemen, toch? Juist mooie falsetto aan het eind.
Bij iemand die al bijna dubbel zo oud heeft mogen worden als John Lennon is niet het eerste waar ik aan denk dat hij “helaas geen 40 meer is”. Maar aan hoe fijn en bijzonder het is dat dé Paul McCartney uit 1942 er in 2020 nog is om zoiets te doen. En dat wij erbij zijn. Wat kunnen we hem kwalijk nemen? Dat hij er nog is, ouder is geworden, en een creatief wezen blijft? Ben de eerste om hem te bekritiseren over iets wat hij niet meer zou moeten doen (Olympics, Glastonbury 2020) of wat hij beter anders zou kunnen aanpakken, maar dat zou bij deze uitvoering mijn inziens totaal niet gepast zijn.
Voor de liefhebber nu ook op Spotify:
Lady Madonna - One World: Together At Home, a song by Paul McCartney on Spotify
Amen.quote:Op dinsdag 21 april 2020 00:10 schreef Aisumasen het volgende:
[..]
Denk dat we kritiek op zoiets als dit maar gewoon links moeten laten liggen. Zo'n moment gaat toch niet om de puur technische kwaliteiten van de stem van een bijna 80-jarige legende... Ik ben er al tijden achter dat ik vaak een totaal andere interpretatie heb van waar een bepaalde kracht en dan vooral emotie in uitvoerende kunst in kan zitten. En dat bleek weer na de reacties, die ik ook heb gelezen.
Het was een erg oprecht en treffend moment, denk zijn sterkste "high profile" media-optreden van de afgelopen 10 jaar. Die op het fenomenale 'Helter Skelter' tijdens het Sandy-benefiet in december 2012 na vrijwel allemaal dramatisch waren, vaak uit koppigheid. Dit was juist ontwapenend, het onderwerp, zijn persoonlijke verhaal, de focus op de helden van vandaag waar het aan gericht was en níét op de artiest zelf. De charme zat in de breekbaarheid. Een extra “thank you”. Nog zijn best gedaan om het ook muzikaal aan te laten sluiten, prachtig bluesy. En om het voor het evenement een unieke twist te geven ipv het af te werken zoals je doorgaans ook in concert kunt horen.
Hij heeft dit dit duidelijk in z'n eentje (of met hulp van dochter Mary) thuis in portrait mode gefilmd, dat geeft het een extra dimensie. Daar ging dit hele evenement toch ook om. Het is niet de tijd voor een gladde geperfectioneerde concert-versie. Iedere artiest deed dat op zijn of haar (of in Sam Smith's geval "hun") eigen manier. Het arrangement was daar ook helemaal niet naar, maar dat hij dit niet meer kan zingen als in 1968, 1976, 2002 of zelfs nog 2010, dat is niet iets wat we nog hoeven te benoemen, toch? Juist mooie falsetto aan het eind.
Bij iemand die al bijna dubbel zo oud heeft mogen worden als John Lennon is niet het eerste waar ik aan denk dat hij “helaas geen 40 meer is”. Maar aan hoe fijn en bijzonder het is dat dé Paul McCartney uit 1942 er in 2020 nog is om zoiets te doen. En dat wij erbij zijn. Wat kunnen we hem kwalijk nemen? Dat hij er nog is, ouder is geworden, en een creatief wezen blijft? Ben de eerste om hem te bekritiseren over iets wat hij niet meer zou moeten doen (Olympics, Glastonbury 2020) of wat hij beter anders zou kunnen aanpakken, maar dat zou bij deze uitvoering mijn inziens totaal niet gepast zijn.
Voor de liefhebber nu ook op Spotify:
Lady Madonna - One World: Together At Home, a song by Paul McCartney on Spotify
Dat was wel de bedoeling, wat ook de reden was van deze ondertussen schandalige radio-stilte. Elke andere tour in de zomer is al weken geannuleerd of verplaatst. Want de eerste show zou in 18 dagen zijn (!). Dat was Lille trouwens. Enige arena van de tour, opening van de tour, golden cockring tickets in het mandje. Jammer.quote:Op zondag 19 april 2020 11:35 schreef tompsv18 het volgende:
Ben benieuwd wanneer er meer duidelijkheid komt over de Europese tour van McCartney. Geheel naar 2021?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |