Nah is niet zo spannend hoorquote:Op vrijdag 7 december 2018 14:46 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Nu zijn we natuurlijk wel benieuwd naar merk en type.
Mee eens. In principe kan jij aangifte doen toch? Zijn kenteken erbij zetten en hopen dat de politie 'er naar gaat kijken' voordat er gewonden rakenquote:Op vrijdag 7 december 2018 14:29 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Hij was de weg kwijt zal ik maar zeggen.
Maar zo iemand moet toch z'n rijbewijs inleveren, dat is levensgevaarlijk.
Die mensen hebben geen haast en doen liever voorzichtig. Beter dat dan zo’n 80 jarige, die denk dat hij nog 18 is en scheurt alsof hij te laat op het werk gaat komen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 08:22 schreef DrDarwin het volgende:
Ik sta hier om rechtsaf te slaan, voor mij staat nog een auto en daarvoor een golfje dat rechtsaf wil slaan.
Maps
Dat golfje blijft maar staan, ook als het linksaf slaande verkeer op de rijksweg dezelfde straat in rijd.
Na een keer of wat heb je er dan wel genoeg van, dus rij ik even via het tankstation de rijksweg op.
Op de hoek bij het eerstvolgende verkeerslicht hou ik dat golfje (dat er nogal gammel uitzag) nog in de gaten en zie dat het helemaal onder het stuur weggepropte Indisch uitziende bejaarde mevrouwtje eindelijk durft af te slaan want de hele rijksweg is compleet leeg.
Die mensen moeten toch tegen zichzelf in bescherming worden genomen en van de weg af worden gehaald, of ben ik nou gek?
Waarschijnlijk na vele jaren eindelijk eens hooggeveerde kut-Renault of Peugeot ingeruild op een degelijke auto. Dan is hij gewend dat de dop rechts zat.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:04 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ook zoiets:
Bejaard stel uit NL met een spiksplinternieuwe Toyota Yaris bij een tankstation in DLD.
Man stapt met moeite uit, pakt het vulpistool en zoekt dan het tankklepje.
Tsja, dat zit niet rechts maar links, en daar kan hij op die plek niet bij.
Hij hangt het vulpistool na even nadenken weer terug, kruipt met pijn en moeite weer achter het stuur en zet met gedraaide wielen de auto in de achteruit en geeft een dot gas.
klabats met de achterwielen op het pompeiland en tegen de pomp, de bumper kapot, de pomp kapot en een wieldop naar de galemiezen.
Mensen komen kijken en vertellen hem dat hij vooruit moet, en dat doet hij dan ook en hij komt met de auto dwars voor het ernaast gelegen pompeiland terecht.
Daar stopt hij, draait het stuur helemaal onderuit en geeft weer veel teveel gas in de achteruit versnelling, de onderkant van de auto schraapt over het pompeiland, hij kleppert er met het linker voorwiel ook overheen en die wieldop knalt er ook af, meteen daarna komt de voorbumper op het cement terecht en ook die springt los en hangt nog maar half aan de auto.
Ik kon het niet meer aanzien.
Rijd jij een TI-84 plus of een FX-82MS?quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:03 schreef bokkepoot het volgende:
Ik parkeer mijn zakjapanner ook wel regelmatig aan de verkeerde kant, maar dan gaat de slang gewoon over de kofferklep hoor. Totaal geen zin in een andere pomp pakken.
Voor je gaat rijden eerst het stuur instellen op graden of radialen.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:56 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Rijd jij een TI-84 plus of een FX-82MS?
quote:Op vrijdag 7 december 2018 19:09 schreef JDude het volgende:
[..]
Voor je gaat rijden eerst het stuur instellen op graden of radialen.
Dat lukt met een middenklasser in NL ook prima. Iig bij de Shell waar ik vroeger tankte. In Frankrijk bij de supermarkt was dat geen succes.quote:Op vrijdag 7 december 2018 18:03 schreef bokkepoot het volgende:
Ik parkeer mijn zakjapanner ook wel regelmatig aan de verkeerde kant, maar dan gaat de slang gewoon over de kofferklep hoor. Totaal geen zin in een andere pomp pakken.
Doe ik ook, maar lukt niet altijd. Er zijn van die tankstations waar de slang niet lang genoeg is. Moet je alsnog omdraaien.quote:Op maandag 10 december 2018 08:19 schreef gooddaddy het volgende:
Kom op zeg, dat lukt zelfs nog met mijn Citroen C4 Catus, en ook alle grotere auto's die ik daarvoor gereden heb (Citroen C4 Grand Picasso, Opel Zafira's). Maar dan moet je je auto wel even tactisch neerzetten t.o.v. de pomp, zodat je met de slang achterlangs kan
huh?quote:Op maandag 10 december 2018 08:43 schreef tcr het volgende:
Prima mij inhalen als ik netjes helemaal rechts rij, maar rij dan ook DOOR en niet dat ik je gewoon weer links langzaam aan het inhalen ben zodat ik alsnog je rechts voorbij moet op de 3e baan, dat is natuurlijk zinloos... Zeker als ik daarna gewoon weer op de rechterbaan tuf...
Even wat links en rechts door elkaar gehaald, was een middenklever, die op de 2e baan bleef, terwijl de 1e baan vrij was.quote:
Nouja, wel goed dat iemand de linker rijstrook (1) vrij laat.quote:Op maandag 10 december 2018 09:10 schreef tcr het volgende:
[..]
Even wat links en rechts door elkaar gehaald, was een middenklever, die op de 2e baan bleef, terwijl de 1e baan vrij was.
Het is dan ook de bedoeling dat jij je snelheid aan past aan het verkeer. Soms is optrekken naar vmax niet altijd aangepast aan de rest.quote:Op maandag 10 december 2018 09:42 schreef itchycoo het volgende:
Haha, ik wilde invoegen op een erg rustige snelweg. Komt er een Clio op de rechterbaan aangereden die heel attent naar links gaat zodat ik in kan voegen. Kennelijk had hij niet verwacht dat ik al op snelheid was ofzo, want hij gooide z’n auto zo snel alweer naar rechts dat ik er helemaal niks aan had en m’n gas los moest laten om fatsoenlijk achter hem in te kunnen voegen Doe het dan gewoon niet
True, maar goed als je iemand ruimte ziet maken op een verder praktisch leeg stuk snelweg dan zou je normaliter gewoon de max snelheid kunnen gaan rijden.quote:Op maandag 10 december 2018 11:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is dan ook de bedoeling dat jij je snelheid aan past aan het verkeer. Soms is optrekken naar vmax niet altijd aangepast aan de rest.
Maar ja soms voeg in ook in en zie in mijn spiegel nog zo’n slak ruimte maken terwijl ik allang 20k sneller ga.
In feite haal je diegene dan wel rechts in en zelfs via de dode hoek.quote:Op maandag 10 december 2018 17:27 schreef itchycoo het volgende:
[..]
True, maar goed als je iemand ruimte ziet maken op een verder praktisch leeg stuk snelweg dan zou je normaliter gewoon de max snelheid kunnen gaan rijden.
Mensen? Bedoel je 1 persoon die je bent tegen gekomen? Misschien was het wel een verstappenquote:Op maandag 10 december 2018 18:28 schreef alpeko het volgende:
Waarom kunnen mensen geen bocht naar links nemen? Blijkbaar moet je dan als een ware Verstappen de binnenbocht pakken.
gaat niet altijd.. Vrachtverkeer voor je, of SD in een trage kutkraan . Soms is het fijn als ze ruimte maken, maar meestal is het bullshit.quote:Op maandag 10 december 2018 11:40 schreef Fer het volgende:
[..]
Het is dan ook de bedoeling dat jij je snelheid aan past aan het verkeer . Soms is optrekken naar vmax niet altijd aangepast aan de rest.
Maar ja soms voeg in ook in en zie in mijn spiegel nog zo’n slak ruimte maken terwijl ik allang 20k sneller ga.
Als ik op een praktische lege snelweg een invoeger heb, dan ga ik echt niet opschuiven. De ander gaat maar even iets sneller of langzamer rijden dan ik, plek genoeg om ertussen te komen. Opschuiven doe ik nooit als er voor en achter een zee van ruimte is. Dat neemt niet iedereen je in dank af, zat volk dat er gewoon moordneigingen van krijgt. Nou, hoe weinig verkeersinzicht heb je dan? Als het nodig is cq betere verkeerssituatie oplevert dan maak ik heus wel plaats. Vrachtverkeer, bussen, zelfs busjes met aanhanger maak ik ruimte voor. Maar voor de standaard personenwagen die makkelijk even gas los kan later en achter mij invoegen of wat gas bijgeven en net zo soepel ervóór kan ga ik niks doen.quote:Op maandag 10 december 2018 17:27 schreef itchycoo het volgende:
[..]
True, maar goed als je iemand ruimte ziet maken op een verder praktisch leeg stuk snelweg dan zou je normaliter gewoon de max snelheid kunnen gaan rijden.
Dat bedoel ik toch ook? Dat hij juist te hard heeft ingrvoegd. In dit geval was het misschien verstandiger om met gelijke snelheid achter de auto in te voegen en gewoon links in te halen.quote:Op maandag 10 december 2018 18:55 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gaat niet altijd.. Vrachtverkeer voor je, of SD in een trage kutkraan . Soms is het fijn als ze ruimte maken, maar meestal is het bullshit.
Mensen als in: zowat iedereen die ik tegenkomen. Ga ik zelf naar rechts en mag je in de rem omdat er iemand enthousiast in tegenstelde richting linksaf de bocht om komt. Blijf op je eigen weghelft.quote:Op maandag 10 december 2018 18:38 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Mensen? Bedoel je 1 persoon die je bent tegen gekomen? Misschien was het wel een verstappen
ik maak alleen ruimte als het écht nódig is.. Je dient zelf te zorgen dat je kunt invoegen. Gaat dat niet en ik kan zonder tandengeknars te veroorzaken ruimte maken doe ik dat. Kan dat niet; sterkte.quote:Op maandag 10 december 2018 19:19 schreef eRKa het volgende:
[..]
Als ik op een praktische lege snelweg een invoeger heb, dan ga ik echt niet opschuiven. De ander gaat maar even iets sneller of langzamer rijden dan ik, plek genoeg om ertussen te komen. Opschuiven doe ik nooit als er voor en achter een zee van ruimte is. Dat neemt niet iedereen je in dank af, zat volk dat er gewoon moordneigingen van krijgt. Nou, hoe weinig verkeersinzicht heb je dan? Als het nodig is cq betere verkeerssituatie oplevert dan maak ik heus wel plaats. Vrachtverkeer, bussen, zelfs busjes met aanhanger maak ik ruimte voor. Maar voor de standaard personenwagen die makkelijk even gas los kan later en achter mij invoegen of wat gas bijgeven en net zo soepel ervóór kan ga ik niks doen.
Hele hordes "automobilisten" die dat echt niet begrijpen.
Ik kan dat ook niet (naar rechts ook niet) Als er asfalt ligt, kun je er rijdenquote:Op maandag 10 december 2018 18:28 schreef alpeko het volgende:
Waarom kunnen mensen geen bocht naar links nemen? Blijkbaar moet je dan als een ware Verstappen de binnenbocht pakken.
Ah check, dat is niet handig/veilig idd, doe dat alleen als de bocht overzichtelijk is en er dus niemand rijdt.quote:Op maandag 10 december 2018 19:40 schreef alpeko het volgende:
[..]
Mensen als in: zowat iedereen die ik tegenkomen. Ga ik zelf naar rechts en mag je in de rem omdat er iemand enthousiast in tegenstelde richting linksaf de bocht om komt. Blijf op je eigen weghelft.
Duitsers kunnen het ook. Met 65 op de invoegstrook, knipper aan en ertussenquote:Op maandag 10 december 2018 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
In Frankrijk en België gaan ze gewoon is me al meermaals opgevallen. No matter what, ze gaan gewoon...
Meestal zonder knipperlicht ook.
Aantal keer al gehad dat ik, ondanks dat er plek was om achter/voor mij in te voegen gewoon half van mn rijbaan gedrukt werd en wel moest remmen/uitwijken omdat een botsing anders onvermijdelijk zou zijn.
+1quote:Op maandag 10 december 2018 19:30 schreef dick_laurent het volgende:
In Frankrijk en België gaan ze gewoon is me al meermaals opgevallen. No matter what, ze gaan gewoon...
Meestal zonder knipperlicht ook.
Aantal keer al gehad dat ik, ondanks dat er plek was om achter/voor mij in te voegen gewoon half van mn rijbaan gedrukt werd en wel moest remmen/uitwijken omdat een botsing anders onvermijdelijk zou zijn.
Hell no.quote:Op dinsdag 11 december 2018 12:08 schreef eRKa het volgende:
Het rijdt een stuk relaxter als je met die instelling de Peripherique opgaat.
Totdat er een bejaarde per ongeluk zijn knipperlicht nog aan heeft staan en je een botsing krijgt.....quote:Op woensdag 19 december 2018 19:05 schreef Sounddragon het volgende:
Kutjosti's die bij een rotonde blijven staan tot er geen verkeer meer aan komt.
ALS DE EERSTE 14 AUTO'S RICHTING NAAR RECHTS AANGEVEN EN NAAR JOUW KANT AFSLAAN, DOEN DE VOLGENDE 300 DAT WELLICHT OOK! RIJDEN MET JE CHICKENSHIT KUTKAR, OF BLIJF GEWOON LEKKER THUIS AUB
sja, tiswat. Maar gewoon wachten tot de spits voorbij is lijkt me ook niet de bedoeling wel?quote:Op woensdag 19 december 2018 19:21 schreef wollah het volgende:
[..]
Totdat er een bejaarde per ongeluk zijn knipperlicht nog aan heeft staan en je een botsing krijgt.....
Ik kijk eigenlijk niet eens meer naar het knipperlicht. Volg gewoon die bocht die ze maken en of ze versnellen of afremmen.quote:Op woensdag 19 december 2018 19:21 schreef wollah het volgende:
[..]
Totdat er een bejaarde per ongeluk zijn knipperlicht nog aan heeft staan en je een botsing krijgt.....
ik schat het idd ook meestal in. Als er ruimte is rijd ik op, of liever nog; meteen door zonder te remmen. Komt echt maar heel zelden voor dat er iemand extra voor me moet remmen. Kwestie van niet twijfelen en niet trutten; als je moet stoppen wordt het al wat lastiger, zeker als je in een slowmo kar rijdt.quote:Op woensdag 19 december 2018 20:37 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk niet eens meer naar het knipperlicht. Volg gewoon die bocht die ze maken en of ze versnellen of afremmen.
Jammer dat sommige zulke rare bochten maken, dat ik het verkeerd inschat.
I know, ik zit liever ook niet achter een kraan of erin op de weg for that matter . Zand in de verkeersmachine, maar ik kan er ook niks aan doen.quote:Op donderdag 20 december 2018 04:22 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Als je dan besluit een kraan de mogelijkheid tot het betreden van de rotonde te geven zullen degenen achter je wel hier komen klagen. Enerzijds terecht, maar goed. Geven en nemen.
Ik ben het wegnummer even kwijt maar is dat de provinciale weg tussen Dinteloord en Halsteren via Steenbergen?quote:Op woensdag 19 december 2018 20:12 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
sja, tiswat. Maar gewoon wachten tot de spits voorbij is lijkt me ook niet de bedoeling wel?
Is een provinciale weg die achterlijk druk is; 90% van het verkeer gaat rechtdoor, en als je dus op die rechtdoor route rijdt kun je bijna als een volleerd lemming blind doorrijden. Weggebruikers die niet rechtdoor gaan weten dat ook, en geven eigenlijk per definitie richting aan als ze 1/4 of 3/4 rond gaan. Als je moet gaan staan wachten of mensen niet per ongeluk een foutje maken staat er een file tot in fucking Roosendaal.
Sowieso; rijd gewoon op als er ruimte is, niemand die hem er moedwillig in boort hoor, dat doen alleen internet heldjes op internet, met hun toetsenbordje, niet in het echt, daar rijden ze ws in een Dacia.
Misschien had hij meer haast?quote:Op donderdag 20 december 2018 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Toegegeven, mijn ego zorgde hier ook niet voor het aardigste verkeersgedrag, maar toch...
Ik rijd 120 op een 100 km weg (haast ) Hierdoor uiteraard links, ben wat auto’s aan het inhalen die nét niet ver genoeg van elkaar rijden om telkens lekker tussen te voegen en niet het gevoel te krijgen een harmonica te zijn met bont knipperlicht festijn.
Achter me nadert een auto zonder licht (in deze donkere dagen vind ik ook overdag licht voeren geen overbodige luxe, maar dat terzijde). Ik zag hem duidelijk naderen want al op 100 meter afstand wordt er met de koplampen geflitst, of ik even plaats wil maken.
Dan moet je mij hebben. . Als iemand met hogere snelheid op veilige afstand het gas loslaat en achter me blijft hangen maak ik plek zodra het kan. Maar niet als je me als een stofje opzij wil wuiven. Ik rijd al Vmax+20 en de ander is nog niet eens in de buurt.
Dus ik houd mijn snelheid en rijbaan vast. Ook omdat terugvoegen niet onmogelijk is, maar net niet lekker gaat.
Koplampen achter mij worden nog eens getest en dan denkt meneer een gaatje rechts te zien en wil me daar rechts gaan inhalen. Ik speel het treiterspelletje mee en rijd dat gaatje dicht. Hij boos toeterend klem achter een vrachtwagen.
Om 100 meter verderop de snelweg te gaan verlaten Geen idee hoe hij die afslag had willen halen als hij mij+vrachtwagen nog had ingehaald. Road rage much?
En ja, ook niet mijn finest hour maar het voelde goed.
Gelukkig dat je niet zo'n type bent die dan express even de rem aantikt. Vreselijk gevaarlijke en kinderachtige reactiequote:Op donderdag 20 december 2018 19:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
Als iemand met hogere snelheid op veilige afstand het gas loslaat en achter me blijft hangen maak ik plek zodra het kan. Maar niet als je me als een stofje opzij wil wuiven. Ik rijd al Vmax+20 en de ander is nog niet eens in de buurt.
Dus ik houd mijn snelheid en rijbaan vast.
Waarom noodstop had hij voorrang dan?quote:Op zaterdag 22 december 2018 17:45 schreef Gezicht het volgende:
Zojuist een noodstop moeten maken vanwege een tegenligger die geen verlichting aanhad en dus ook echt totaal niet te zien was. En dat om een uur of 5 in hartje december, wanneer het echt al praktisch donker is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |