Moest zo hard lachen toen ze het eerste rondje gingen rennenquote:Op dinsdag 11 december 2018 21:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Net als de jongens van Hoessein Occasions
Ik heb m toen nog in de bioscoop gezien. Priceless, die hele filmquote:Op dinsdag 11 december 2018 21:21 schreef Maraca het volgende:
[..]
Moest zo hard lachen toen ze het eerste rondje gingen rennen
Ik denk dat deze tempo's te hard zijn voor de tijden die jij nu loopt, de 4.12 in ieder geval. Wat kun je nu ongeveer als je een 10km maximaal zou doen denk je? Dat is ongeveer de snelheid die je in zo'n training zou moeten doen..quote:Op dinsdag 11 december 2018 18:48 schreef heywoodu het volgende:
Vandaag eens wat anders gedaan, wat ik nog nooit eerder had gedaan: 1 kilometer hardlopen, 3 minuten wandelen en dat dan vijf keer. In principe was mijn doel om elke kilometer onder de vijf minuten te lopen, met wel als belangrijkste 'ding' dat ik vooral geen kniepijn wilde voelen en ook gelijk zou stoppen als dat wel op begon te komen.
Knie niet gevoeld, en alle kilometers onder de vijf minuten:
4:52
4:32
4:29
4:37
4:12 (wel goed dood na afloop)
Daarna ging het wel een beetje fout: ik wilde na nog eens drie minuten wandelen het laatste stukje naar huis (grofweg een kilometer) heel rustig joggen, maar na een dikke minuut begonnen m'n bovenbeenspieren wat samen te trekken (waardoor ik mijn benen steeds minder kon buigen) en ineens schoot echt vól de kramp erin, beide benen tegelijk
Ik heb denk ik vijf minuten lang voorovergebogen langs de kant van de weg gestaan, want ook maar iets overeind komen ging echt niet (terwijl door die houding ondertussen het melkzuurgevoel in alle andere spieren verzamelde), m'n benen stonden compleet vast. Uiteindelijk werd het gelukkig iets minder, kon ik heel voorzichtig weer wat stapjes zetten wat vrij snel overging in normaal wandelen.
Gewoon pech, of kan het komen door te weinig opwarmen, ook al had ik inmiddels ruim een half uur 1km/3min gedaan waarbij ik echt totaal nergens last van had behalve uiteraard gewoon moe worden? Voordeel is wel dat ik nu in elk geval weet hoe het voelt voor de kramp er daar in schiet en ik de volgende keer dus op tijd stop.
Dan zou ik (denk ik) uitkomen op gemiddeld zo'n 5:10 per kilometer. Dan is het idee van vandaag an sich niet verkeerd denk ik, maar moet ik volgende keer vooral veel beter proberen om op het tempo te letten (niet rustig, maar ook niet té hard zoals ik vandaag eigenlijk wel deed). Rond de 12km/h blijven lopen zou dan prima moeten zijn?quote:Op dinsdag 11 december 2018 21:46 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik denk dat deze tempo's te hard zijn voor de tijden die jij nu loopt, de 4.12 in ieder geval. Wat kun je nu ongeveer als je een 10km maximaal zou doen denk je? Dat is ongeveer de snelheid die je in zo'n training zou moeten doen..
Ja lijkt me prima! Als je deze 5x1km tijden kunt lopen kun je denk ik wel iets harder dan 51 minuten op de 10km, maar ik zou eens beginnen met de intervallen op 4.50-5.00/km doen ja. Ik deed vandaag ook 5x1km en wij hadden ongeveer 90 seconden rust, daarbinnen moet je wel weer hersteld zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2018 21:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dan zou ik (denk ik) uitkomen op gemiddeld zo'n 5:10 per kilometer. Dan is het idee van vandaag an sich niet verkeerd denk ik, maar moet ik volgende keer vooral veel beter proberen om op het tempo te letten (niet rustig, maar ook niet té hard zoals ik vandaag eigenlijk wel deed). Rond de 12km/h blijven lopen zou dan prima moeten zijn?
Ja het is nog even spelen ook met die intervallen wat wandelen/rust betreft, dit was de eerste keer dat ik het zo deed en ik had eigenlijk na twee minuten wel het idee dat ik wel weer verder zou kunen.quote:Op dinsdag 11 december 2018 21:51 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja lijkt me prima! Als je deze 5x1km tijden kunt lopen kun je denk ik wel iets harder dan 51 minuten op de 10km, maar ik zou eens beginnen met de intervallen op 4.50-5.00/km doen ja. Ik deed vandaag ook 5x1km en wij hadden ongeveer 90 seconden rust, daarbinnen moet je wel weer hersteld zijn.
De musical was ook heel leuk!quote:Op dinsdag 11 december 2018 21:22 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik heb m toen nog in de bioscoop gezien. Priceless, die hele film
Balen Hats! Hopelijk valt het mee.quote:Op woensdag 12 december 2018 17:54 schreef hatsaflats het volgende:
[..]
De musical was ook heel leuk!
Ik heb m'n zorgpas afgestoft en mag morgen naar de fysio. Voor het eerst in jaren weer een hardnekkig pijntje aan m'n voet. Zondag halverwege de cross uit moeten stappen, en nu voelt het nog steeds niet helemaal jofel. Ik ging net weer een beetje lekker
Nu maar hopen dat ze genoeg deelnemers gaan vinden...ik ben in ieder geval niet van plan om mijn poep op te sturenquote:Darmklachten na het hardlopen? Er wordt naar een oplossing gezocht
LEIDEN - Buikpijn, diarree, bloed bij de ontlasting of tijdens het hardlopen ineens moeten poepen: het zijn allemaal klachten die bij veel duursporters bekend zijn. De Hogeschool Leiden gaat onderzoek doen naar de oorzaak en hoopt zelfs met een oplossing te komen.
Wielrenfans herinneren zich wellicht nog hoe Tom Dumoulin tijdens de Giro van 2017 de berm in dook om zijn behoefte te kunnen doen. Met de studie 'With a little help from my friends' willen onderzoekers van de Hogeschool Leiden kijken of er een oplossing voor dit probleem is.
'Veel mensen hebben last van hun darmen na het hardlopen. Dat komt doordat het bloed anders wordt verdeeld door het lichaam en daar hebben veel organen last van', vertelt Dionne Noordhof van de Hogeschool Leiden. In het najaar van 2019 moet er naar aanleiding van de studie meer duidelijkheid zijn over de klachten. Een vervolgonderzoek kan vervolgens een oplossing bieden in de vorm van een pil of dieetadvies.
Darmklachten bij duursporten al langer bekend
Noordhof: 'We willen onderzoeken of de samenstelling van darmmicrobiota (een combinatie van gist en bacteriën in je maag) gerelateerd is aan het krijgen van maag- en darmklachten tijdens of na het hardlopen. Het onderzoek komt nu in een stroomversnelling omdat de technieken die je nodig hebt om dit te onderzoeken steeds goedkoper en dus toegangkelijker worden.'
Benodigdheden voor het onderzoek: minstens tachtig mannen tussen de 18 en 45 jaar die drie maanden lang deelnemen aan het onderzoek door een trainingsdagboek bij te houden, een vragenlijst in te vullen en driemaal per week een beetje poep in te leveren. Voor de deelnemers wordt bovendien van alles georganiseerd als dank.
Op het poep inleveren na leek het mij ook wel leukquote:Op donderdag 13 december 2018 09:00 schreef YUR het volgende:
Ik kwam net deze tegen en hij sprak me om de een of andere reden bijzonder aan:
https://www.omroepwest.nl(...)en-oplossing-gezocht
[..]
Nu maar hopen dat ze genoeg deelnemers gaan vinden...ik ben in ieder geval niet van plan om mijn poep op te sturen
quote:Op donderdag 13 december 2018 09:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Nu maar hopen dat ze genoeg deelnemers gaan vinden...ik ben in ieder geval niet van plan om mijn poep op te sturen
gewoon zo plannen dat je tijdens je rondje hardlopen langs de Hogeschool komt, hoef je ook niks op te sturen......quote:Op donderdag 13 december 2018 09:00 schreef YUR het volgende:
[..]
Worden wel erg grote rondjes dan.quote:Op donderdag 13 december 2018 10:45 schreef ser het volgende:
[..]
gewoon zo plannen dat je tijdens je rondje hardlopen langs de Hogeschool komt, hoef je ook niks op te sturen......
De kriebels zijn dus weer terugquote:Op donderdag 13 december 2018 14:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Oepsie, vanochtend zo lekker tegen de wind in lopen beuken op het strand dat ik me toch heb ingeschreven voor EgmondWel de kwart, eens kijken of die strandopgangen daar echt zo hels zijn als iedereen zegt..
Ja, en vooral de wedstrijdangst is weg! Wedstrijden zijn eigenlijk gewoon heel leuk en zeker de voorjaarsklassiekers. Heeft die kneiterige Kopjesloop in de regen dat besef toch mooi teruggebracht.quote:Op donderdag 13 december 2018 14:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
De kriebels zijn dus weer terug![]()
Zat zelf te kijken naar een strandrun in IJmuiden, maar dat is een GPS-run en er is geen verzorging onderwegDat laatste kan ik zelf nog wel fixen, maar zo'n GPS-run lijkt me helemaal niks.
That's the spirit!quote:Op donderdag 13 december 2018 14:53 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ja, en vooral de wedstrijdangst is weg! Wedstrijden zijn eigenlijk gewoon heel leuk en zeker de voorjaarsklassiekers. Heeft die kneiterige Kopjesloop in de regen dat besef toch mooi teruggebracht.
Wat is dat, dat je zelf de weg moet zoeken? Lijkt me op het strand op zich niet zo moeilijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet nu al dat ik ga verdwalen
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:Op donderdag 13 december 2018 14:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
That's the spirit!
En ja, dan krijg je een GPX-bestand en dan moet je het zelf maar uitzoekenHmm, als je een Garmin Edge hebt of een ander fancy horloge wat kaarten aan kan is het waarschijnlijk heel makkelijk. Op zich ook wel een leuk avontuur, alleen moet je het dan niet voor de snelle tijd doen denk ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet nu al dat ik ga verdwalenStaan er ook geen parcourswachters?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Nee, maar als je langer dan een bepaalde periode weg bent en je je niet hebt afgemeld starten ze wel een zoekactie, dat is wel fijnquote:Op donderdag 13 december 2018 15:00 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hmm, als je een Garmin Edge hebt of een ander fancy horloge wat kaarten aan kan is het waarschijnlijk heel makkelijk. Op zich ook wel een leuk avontuur, alleen moet je het dan niet voor de snelle tijd doen denk ikStaan er ook geen parcourswachters?
quote:Op donderdag 13 december 2018 14:55 schreef Maraca het volgende:
[..]
That's the spirit!
En ja, dan krijg je een GPX-bestand en dan moet je het zelf maar uitzoekenOh zo te zien is het gewoon een route volgen in Nationaal Park Zuid Kennemerland. Je mag daar toch niet buiten de paden door het duin heen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Weet nu al dat ik ga verdwalenKnapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
Klinkt leuk! Zou ook wel wat voor mij zijn.quote:Op donderdag 13 december 2018 14:49 schreef Maraca het volgende:
[..]
De kriebels zijn dus weer terug![]()
Zat zelf te kijken naar een strandrun in IJmuiden, maar dat is een GPS-run en er is geen verzorging onderwegDat laatste kan ik zelf nog wel fixen, maar zo'n GPS-run lijkt me helemaal niks.
Dat zou al enorm schelenquote:Op donderdag 13 december 2018 15:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Oh zo te zien is het gewoon een route volgen in Nationaal Park Zuid Kennemerland. Je mag daar toch niet buiten de paden door het duin heen.
Ze hebben ook een 10km versie die om 7:00 startquote:Op donderdag 13 december 2018 16:10 schreef pijll het volgende:
[..]
Klinkt leuk! Zou ook wel wat voor mij zijn.
Op GPS valt wel mee (in mijn ervaring), moet je misschien vantevoren wat mee oefenen.
Ik zie dat 'ie 25km is; dat is wel wat veel. Zeker als het 23 km onverhard is.
O, en de start is om 06:00... Laat maar.
Hoe heet die loop?quote:Op donderdag 13 december 2018 16:18 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat zou al enorm schelenMisschien als ik weer eens in IJmuiden ben even het pad voorverkennen.
[..]
Ze hebben ook een 10km versie die om 7:00 startMaar doe gezellig mee met de 25km versie! Doen we hem samen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |