abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:33:09 #1
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183531808
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
  dinsdag 4 december 2018 @ 14:35:12 #2
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183531833
hier is het 8 km werk woon geloof ik.. in 2019 maar eens ECHT Echt echt met de fiets naar werk gaan :X

en als die enkel weer goed is ( ooit) kan ik ook wel op gaan bouwen naar 8 km hardlopen.. lijkt me heerlijk!

gister hier iig lekker een beetje gefietst en wat buikspier oefeningen gedaan.. ik word er vast niet slank door, maar het is momenteel vooral de intentie die geldt..
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:02:35 #3
149959 SQ
snelle trees
pi_183532196
8 kilometer is ongeveer een half uurtje, echt de perfecte fietsafstand, en je verbrandt zo 500 kcal meer dan in de auto zitten ;) de eerste 2 maanden is het pittig, maar je zult je conditie echt met de dag zien groeien!
disclaimer
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:15:02 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183532357
chocolade gehad, speculaas brok.. zit nu vol :')
Wordt nog wat deze week/maand :+
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:17:08 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183532386
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:02 schreef Stormqueen het volgende:
8 kilometer is ongeveer een half uurtje, echt de perfecte fietsafstand, en je verbrandt zo 500 kcal meer dan in de auto zitten ;) de eerste 2 maanden is het pittig, maar je zult je conditie echt met de dag zien groeien!
Volgens mij fiets ik best traag, naar mijn werk is het ergens tussen de 5,5 en 6 km en ik doe er 25 minuten over ofzo :D

Met de bus ben ik stom genoeg langer onderweg, dus dat doe ik alleen als het prutweer is of als ik me niet zo jofel voel.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_183532392
Heb me de afgelopen 2 dagen ziek gevreten aan chocoladeletters die collega's van thuis hadden meegenomen. Zondag ook al een heel buffet aan lekkere hapjes gegeten, gelukkig mocht ik inmiddels toch al omhoog qua calorieën (alleen niet zoals ik verwacht had, dus in die zin ben ik nu eigenlijk nog slecht bezig :+).

komende dagen proberen iets meer te balansen :P
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:18:47 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_183532405
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:17 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Volgens mij fiets ik best traag, naar mijn werk is het ergens tussen de 5,5 en 6 km en ik doe er 25 minuten over ofzo :D

Met de bus ben ik stom genoeg langer onderweg, dus dat doe ik alleen als het prutweer is of als ik me niet zo jofel voel.
het ligt een beetje aan je route, als je door de stad moet met veel stoplichten duurt het aanzienlijk langer.

Overigens deed ik een jaar geleden ook nog 35 minuten over 7 kilometer, nu kan ik het net binnen de 25.
disclaimer
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:19:23 #8
149959 SQ
snelle trees
pi_183532415
Met de auto zou ik van deur tot deur 45 minuten bezig zijn trouwens, leve de stad :')
disclaimer
  dinsdag 4 december 2018 @ 15:25:35 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183532480
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 15:19 schreef Stormqueen het volgende:
Met de auto zou ik van deur tot deur 45 minuten bezig zijn trouwens, leve de stad :')
Lol wauw! _O- Best een verschilletje :D

Ja ik hoef gelukkig niet langs de stad, wel een route met een aantal slingerige binnendoorweggetjes en een paar stoplichten :P

Al doet onderweg meermaals je neus moeten snuiten je tempo ook geen goed natuurlijk :+
pi_183532521
Eten gaat hier goed :)! Ondanks het weekend bij mijn moeder en morgen Sinterklaas, mag ik niet klagen. Alleen op de feestdagen snoepen en voor de rest erlangs sjezen in de winkel. Dus stabiel blijven moet wel lukken in december (hoop ik)
pi_183532542
(net even op de weegschaal gesprongen. Die plus twee is nu een min drie geworden. Dus wijze les: van een keer een weekendje snoepen kom ik niet aan. Een hele geruststelling *O* )
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:21:13 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_183533256
Fijne meevaller CotS :)
disclaimer
pi_183533308
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:21 schreef Stormqueen het volgende:
Fijne meevaller CotS :)
Ach, weet je het is niet eens dat ik dan bizar veel eet of zo, alleen anders dan gewend. Het komt uiteindelijk neer op drie maaltijden en twee grote tussendoortjes. En verder lekker veel wandelen. Dus ik moet niet miepen.
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:30:27 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_183533419
ik mag niet klagen, ik moet niet miepen....

ik zie je nergens klagen of miepen hoor, en dan nog, probeer niet jezelf steeds zo te straffen :P

Fijn! Dat de weegschaal meeviel! En dat het eten goed gaat! Yay! *O*

Ik at net een witte choco-frambozenkoek uit de kantine :9 omdat ik het wilde :9 en het pastte :9
disclaimer
pi_183533490
Oh het was juist anti-straffen bedoeld, als een nuchtere Grunniger bedoel ik dat ik tevreden ben
Mijn lijstje van vandaag zoals-ie er elke dag uitziet (met wel wat afwisseling natuurlijk)

O. 2 boterhammen stroop
T. Fruit
L. 2 boterhammen vegaworst (of kaas, of zoiets hartigs)
T. Cracker met kaas en fruit en snoeptomaatjes
D. 400gr. groente, 150gr pasta/aardappelen/rijst/etc en een vleesvervanger soms iets aan sausje
T. Bak kwark met zaadjes en fruit

En daar ben ik trots op!
pi_183533594
Nerm. :9

Fijne les/realisatie CotS. :)

Gisteren de bevestiging waarom het hardloopclubje een goed idee was, nu ben ik gewoon gegaan ondanks natte bende, zelf was ik niet naar buiten te rammen geweest. _O-
Goeie investering dus, want het zijn fijne uurtjes. Plus dat er hier in de buurt nogal wat gedonder is met een idioot die aan drive-by-stabbing doet, dus in een groep is dan wel net zo prettig lopen. :X
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  dinsdag 4 december 2018 @ 16:40:31 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183533622
‘Ik mag niet klagen’ is inderdaad Gronings/noordelijk voor: het gaat goed.

Beetje zoals een Engelsman zou zeggen: ‘can’t complain’.
The love you take is equal to the love you make.
pi_183533838
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:40 schreef Lienekien het volgende:
‘Ik mag niet klagen’ is inderdaad Gronings/noordelijk voor: het gaat goed.

Beetje zoals een Engelsman zou zeggen: ‘can’t complain’.
Ik ken dat als Haags meisje ook gewoon, volgens mij wordt dat dus in meerdere regio's wel gebruikt.

Hier gaat het langzaam, maar goed! Momenteel 77,7 kilo, dus 24,3 kilo eraf!
Afgelopen weekend een zakje chips gehaald, heb er twee dagen mee gedaan en geen "schuldig" gevoel gehad: Af en toe mag ik best iets lekkers en daar kom ik echt niet van aan. *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:05:56 #19
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183534027
ghehe het problem hier is dat ik er op de fiets idd iets van 40 min ( nu) over doe en dat ik er op de scooter de helft over doe :o dus een tijdsmotivatie is er niet echt.. PLUS ik moet een heuvel op en af :o klote duinen :P
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:07:03 #20
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183534049
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 16:39 schreef IJsdraakje het volgende:

Gisteren de bevestiging waarom het hardloopclubje een goed idee was, nu ben ik gewoon gegaan ondanks natte bende, zelf was ik niet naar buiten te rammen geweest. _O-
Goeie investering dus, want het zijn fijne uurtjes. Plus dat er hier in de buurt nogal wat gedonder is met een idioot die aan drive-by-stabbing doet, dus in een groep is dan wel net zo prettig lopen. :X
als je fietst blijkbaar ook :o

fijn dat het hardloopgroepje werkt voor jou! ^O^
pi_183534138
Ik fiets 8,3 km naar mijn werk en meestal in 25-30 min (ligt ook vaak aan de wind). Ideale afstand, echt _O_ Ik zou willen dat ik ook een half uurtje naar mijn andere werk kan fietsen, maar helaas, dat is 30 km verderop en wat te ver om te fietsen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183534401
quote:

Kun je beter in de Bijlmer gaan rennen. :P
Aids.
  dinsdag 4 december 2018 @ 17:37:29 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_183534507
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:05 schreef Barreltje het volgende:
ghehe het problem hier is dat ik er op de fiets idd iets van 40 min ( nu) over doe en dat ik er op de scooter de helft over doe :o dus een tijdsmotivatie is er niet echt.. PLUS ik moet een heuvel op en af :o klote duinen :P
Ja maar op je scooter krijg je een dikke reet en op je fiets niet, da's een prachtmotivatie toch ;)
disclaimer
pi_183535125
Mijn werk is 3 km fietsen. Luxeprobleem :P
Alsnog doe ik er 20 minuten over, want duizend stoplichten ;( ik ga heel soms wandelen, dat is een halfuur :D

Één duin gaat toch wel, barreltje? Als je dan boven bent, weet je dat je het gehad hebt :P
  Moderator / Miss SHO dinsdag 4 december 2018 @ 18:30:41 #25
22592 crew  Ole
pi_183535237
December is altijd minder.. Niet zozeer van het feestdagenvoer, maar heb gewoon meer trek omdat zo koud en zo donker..
Nu aan wijntje en chips :@
Ik ga er gewoon lekker van genieten!

Wil voorlopig stabiel blijven. Ik vind mijn gezicht wel genoeg afgevallen. Wil er nog wel beetje goed uit blijven zien :P
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 4 december 2018 @ 19:08:55 #26
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183535925
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 17:37 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ja maar op je scooter krijg je een dikke reet en op je fiets niet, da's een prachtmotivatie toch ;)
Het is niet een kwestie van krijgen... :s)
  dinsdag 4 december 2018 @ 19:39:56 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183536717
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 18:22 schreef Tele6 het volgende:
Mijn werk is 3 km fietsen. Luxeprobleem :P
Alsnog doe ik er 20 minuten over, want duizend stoplichten ;( ik ga heel soms wandelen, dat is een halfuur :D

Één duin gaat toch wel, barreltje? Als je dan boven bent, weet je dat je het gehad hebt :P
Mja, van huis naar werk is het:
Duintje af,duin steiler OP, lange afdaling duin af.. omgekeerd is wel echt meer klote na een lange werkdag..

Maar gelijk hoor.. fietsen met mn luie donder.. #excuustruus
:P
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:49:00 #28
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183539897
quote:

Ohjaaa hier in de regio is ook zo'n malloot, of het is dezelfde regio :o Ze hebben mensen idd aangeraden om in groepjes hard te lopen, meh.

Kan me wel voorstellen dat het motiverend is, met een groepje! Ik blijf ook minder gauw op de bank plakken als ik met vriend / vriendin ga sporten.
pi_183540787
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 21:49 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ohjaaa hier in de regio is ook zo'n malloot, of het is dezelfde regio :o Ze hebben mensen idd aangeraden om in groepjes hard te lopen, meh.

Kan me wel voorstellen dat het motiverend is, met een groepje! Ik blijf ook minder gauw op de bank plakken als ik met vriend / vriendin ga sporten.
Waarschijnlijk dezelfde regio, ik zit niet ver van Castricum/Limmen/Egmond. :+

Wat sociale controle is wel fijn en heb ik blijkbaar af en toe gewoon nodig. :Y Het scheelt al dat vriend aardig actief is, maar met naar sporten gaan is het prettig dat het niet té vrijblijvend is. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  woensdag 5 december 2018 @ 07:26:32 #30
149959 SQ
snelle trees
pi_183544114
Drive-by stabbing, dat klinkt echt naar :o
Hier schiet de weegschaal ineens ook weer omlaag :? Zal wel niet blijvend zijn, maar is wel een fijne boost. Het doel om november en december in elk geval stabiel door te komen lijkt vooralsnog te lukken *O*
disclaimer
pi_183544149
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:26 schreef Stormqueen het volgende:
Hier schiet de weegschaal ineens ook weer omlaag :? Zal wel niet blijvend zijn, maar is wel een fijne boost. Het doel om november en december in elk geval stabiel door te komen lijkt vooralsnog te lukken *O*
Goed bezig jij!
pi_183545001
Gisteren kon ik het niet laten mee te doen met een handje kruidnoten en uiteindelijk 3 celebrations! Als anderen bespreken dat ze willen snoepen is het te aanstekelijk :(
  woensdag 5 december 2018 @ 09:28:05 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183545091
IJs, dat is idd dezelfde regio :Y

SQ, goed bezig!

Ik heb nog steeds geen nieuwe batterijen voor m'n weegschaal gekocht, maar ik voel me best fit :7 Kreeg net wel een banketletter van mijn werkgever :+
pi_183545330
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:26 schreef Stormqueen het volgende:
Jep, precies weten waar het is helpt dan niet echt. :X Maar dit dus.

En yay voor de drop. *O*

Ik kreeg een chocoladeletter gisteren, zo'n luxe. :9 Vanavond weer lekker sporten, de instructrice doet niet aan pakjesavond. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_183545637
hier was het gister even pet. Sharkweek en slecht nieuws over de voortgang van ziekte bij een familielid en een vriendin met een mammografie met slechte uitslag.
Dus de goodiebag van vriend geplunderd - daar leken oreo's in te zitten. Nou, bonus. Niet dus. Gatverdarrie. Het waren crunch and cream cookies van body and fit en niet wat ik gehoopt had bij Oreo's. Wijze les - niet plunderen uit emotie :P

lijst gister werd aangevuld met als D: stampot met vega stoofvlees en een stuk witte chocolade toe.
pi_183545802
Sharkweek, ik zag het eerder al. Is het raar dat ik t niet snap? :@
pi_183545959
Sharkweek = werkbank in de menie
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_183545975
haha, sorry. Ik heb het overgenomen van een FB groep. Ongesteld zijn, rode klats, de tomatensoep is overgekookt, dracula's theezakje is geknapt, opoe is op bezoek, een bloedlip hebben, bloody sunday, de rode kledder, het is vloed op de rode zee, ik rijd op een katoenen pony en sharkweek
  woensdag 5 december 2018 @ 10:26:06 #39
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183545986
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:12 schreef MevrouwPuff het volgende:
Sharkweek, ik zag het eerder al. Is het raar dat ik t niet snap? :@
Dracula’s theezakje is geknapt!

Er zijn er veel meer dan ik dacht :D

En Spuit11 :+
pi_183546070
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:24 schreef DrSauvignon het volgende:
haha, sorry. Ik heb het overgenomen van een FB groep. Ongesteld zijn, rode klats, de tomatensoep is overgekookt, dracula's theezakje is geknapt, opoe is op bezoek, een bloedlip hebben, bloody sunday, de rode kledder, het is vloed op de rode zee, ik rijd op een katoenen pony en sharkweek
Gut, ik ben altijd heel saai ongesteld. Dat vind ik al lastig genoeg.

Overigens is het af te raden te klagen over snoepgoed (ik had fudge die zacht hoorde te zijn, maar allemaal kristalletjes suiker had) bij de fabriek. Ik kreeg een heel pakket met fudge en nougat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_183546141
Bloedgrot. :')

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:32 schreef Isabeau het volgende:
Overigens is het af te raden te klagen over snoepgoed (ik had fudge die zacht hoorde te zijn, maar allemaal kristalletjes suiker had) bij de fabriek. Ik kreeg een heel pakket met fudge en nougat.
:D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_183546401
Weer een drop op de weegschaal *O*
Dit getal al in geen tijden meer gezien O+
Ook al wordt december lastig, ik weet dat ik nu een manier heb gevonden die werkt
Geeft goede moed voor volgend jaar.
pi_183546414
quote:

[..]

Ohh, die fabriek/dat merk ken ik. Daar had ik ooit een mixzak fudge van met maar 2 van de drie smaken erin. Toen kreeg ik ook een hele doos met lekkers opgestuurd!

Ik heb me net bij de koffie vergrepen aan een stukje chocoladeletter. Zelf niks gehaald, maar deze gekregen van lief vriendje O+ dus ik vier Sinterklaas toch een beetje mee :+
Gek? kan je dat eten?
  woensdag 5 december 2018 @ 11:00:29 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183546467
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 10:26 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Dracula’s theezakje is geknapt!

Er zijn er veel meer dan ik dacht :D

En Spuit11 :+
Helaas, blocked by werk :P
  woensdag 5 december 2018 @ 11:01:41 #45
149959 SQ
snelle trees
pi_183546487
God, ik zie op de fatsecretblog weer een meisje dat gemiddeld 8 kilo per maand afvalt ;( en nee, da's geen meisje van 250 kilo.
Het is natuurlijk best lekker om in een half jaar van 120 naar 70 te gaan, maar dat houdt toch nooit stand?
disclaimer
pi_183546504
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
God, ik zie op de fatsecretblog weer een meisje dat gemiddeld 8 kilo per maand afvalt ;( en nee, da's geen meisje van 250 kilo.
Het is natuurlijk best lekker om in een half jaar van 120 naar 70 te gaan, maar dat houdt toch nooit stand?
;(
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_183546819
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:01 schreef Stormqueen het volgende:
Crashcursus hoe maak ik mijn lijf kapot is dat ;(
Gek? kan je dat eten?
pi_183547037
quote:

[..]

Is blijkbaar taboe als er dit soort gekke eufemismen voor nodig zijn :+
  woensdag 5 december 2018 @ 11:44:23 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_183547127
Zolang je maar niet ongi bent vind ik alles best
disclaimer
pi_183548816
Vandaag een beetje in de eterij... Familie/mantelzorgstress hier en dat resulteert in chocola :N

(en ja, serieus, ik ben nog het meest psychisch gezond in mijn familie)
  woensdag 5 december 2018 @ 13:24:31 #51
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_183548875
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 11:39 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Is blijkbaar taboe als er dit soort gekke eufemismen voor nodig zijn :+
Ik vind die eufemismen viezer klinken dan de originele uitdrukking eigenlijk.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 5 december 2018 @ 13:47:09 #52
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183549138
COTS zeg je nou dan JIJ degene bent die mantelzorg moet verlenen?? :o
  woensdag 5 december 2018 @ 13:48:35 #53
149959 SQ
snelle trees
pi_183549160
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:47 schreef Barreltje het volgende:
nou dit dus. :o
disclaimer
pi_183549299
quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:47 schreef Barreltje het volgende:
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:48 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nou dit dus. :o
Jep... en dat gaat meestal wel goed, maar nu worden er zulke domme keuzes gemaakt door familie dat ik even niet weet hoe ik dat recht moet breien. Maar goed, nu even mijn gedachten verzetten en zorgen dat ik niet meer vreet dan die ene chocoletter
pi_183549393
COTS lukt het om je verantwoordelijkheid niet te sterk te voelen? Je bent geen pro he
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ook.
pi_183549419
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat maakt ze juist zo leuk. O+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_183549425
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 13:57 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

[..]

Jep... en dat gaat meestal wel goed, maar nu worden er zulke domme keuzes gemaakt door familie dat ik even niet weet hoe ik dat recht moet breien. Maar goed, nu even mijn gedachten verzetten en zorgen dat ik niet meer vreet dan die ene chocoletter
Ow wat lastig CotS
Lijkt me dat je het al zwaar genoeg met jezelf hebt
pi_183549442
Dat lukt prima. Ik ben even bot geweest (als jullie keus A maken, help ik niet). En nu even op de negeerstand. Rupauls Dragrace op. Grote mok thee en vanavond lekker met een bevriend stel Sinterklaas vieren.
  woensdag 5 december 2018 @ 14:10:00 #59
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183549453
CotS, dat klinkt stressvol -O- Lijkt me ook veel op je bord, al met al. Krijg je wel veel ondersteuning?

En weer Spuit11, ik ga goed vandaag :+

Hoera voor je relaxplannen!

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Eens, sommigen zijn zo idioot dat het weer lollig is :D
pi_183549462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:07 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]

Gewoon altijd de meest ranzige eufemisme toepassen :+ >:)
  woensdag 5 december 2018 @ 14:28:11 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183549732
Team #nooitmeerongesteld.
  woensdag 5 december 2018 @ 15:05:10 #62
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183550385
quote:
10s.gif Op woensdag 5 december 2018 14:28 schreef Lienekien het volgende:
Team #nooitmeerongesteld.
pi_183550433
Morgen eens kijken of de pil hier gewoon te krijgen is. Anders ben ik weer veel eerder ongesteld dan ik zou willen.
  woensdag 5 december 2018 @ 15:17:41 #64
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183550580
Een mens is altijd eerder ongesteld dan je zou willen :')

(nou oke, als je niet zwanger wilt worden en dit wel zeker wilt weten, is het wel eens fijn om wat bloed te zien :+ )
pi_183550610
quote:
6s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:17 schreef Cue_ het volgende:
Een mens is altijd eerder ongesteld dan je zou willen :')

Dat is ook weer waar :D
pi_183552223
Ik ben blij dat mijn lijf maar twee of drie keer per jaar zo moeilijk doet
pi_183553992
Iedere 3-3.5 week een week lang. Hoezee ;(

Hier een eet-faal-dag. Ik heb nu al zo vaak tegen mezelf gezegd "vanaf nu ga ik het beter doen" en iedere keer gaat het weer mis.
Nu is mijn motto inmiddels "een dag is al goed genoeg als ik drie maaltijden op heb en de deur uit ben geweest" en dat lijkt wel te lukken vandaag. Morgen eens proberen om naast die maaltijden niet nog allerlei zooi te eten, en om niet alleen naar buiten te gaan maar ook nog naar stage te gaan :P :')

CotS pas op jezelf hè :* stap één bij succesvol mantelzorgen is jezelf er heel bij houden.
pi_183557608
Komt helemaal goed :* en doelen moet je haalbaar maken Tele6. Dus die "negatieve" emotiocons zijn niet nodig. Lief zijn voor jezelf jij!

(omg... ik heb zo maar Sinterklaascadeautjes gekregen van vrienden :@ )
pi_183558178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:19 schreef ChildoftheStars het volgende:
Komt helemaal goed :* en doelen moet je haalbaar maken Tele6. Dus die "negatieve" emotiocons zijn niet nodig. Lief zijn voor jezelf jij!

(omg... ik heb zo maar Sinterklaascadeautjes gekregen van vrienden :@ )
Zeg COTS, als je nou eens half zo lief, begripvol, ondersteunend en relativerend zou zijn voor jezelf als je hier altijd voor alle anderen bent, dan zou je volgens mij het zoveel makkelijker maken voor jezelf. Dat is natuurlijk een stuk makkelijker gezegd vanaf de zijlijn ;) maar realiseer je dat jij voor jezelf 100x strenger bent dan voor anderen. Waarom niet voor jezelf dezelfde maatstaf als je voor de rest van de wereld hebt? Dan is het een stuk makkelijker om daaraan te voldoen :)

En wat leuk van de Sinterklaas kadootjes!
pi_183558275
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:47 schreef vlindertje89 het volgende:

Zeg COTS, als je nou eens half zo lief, begripvol, ondersteunend en relativerend zou zijn voor jezelf als je hier altijd voor alle anderen bent, dan zou je volgens mij het zoveel makkelijker maken voor jezelf. Dat is natuurlijk een stuk makkelijker gezegd vanaf de zijlijn ;) maar realiseer je dat jij voor jezelf 100x strenger bent dan voor anderen. Waarom niet voor jezelf dezelfde maatstaf als je voor de rest van de wereld hebt? Dan is het een stuk makkelijker om daaraan te voldoen :)

En wat leuk van de Sinterklaas kadootjes!
Wat een ware tekst O+

En ja leuk, cadeautjes! :o Ik kreeg nul cadeautjes. Alhoewel ik morgen naar mijn ouders ga en ik daar meestal een chocoladeletter krijg. Terwijl ik al jaren zeg dat ik liever geen chocoladeletter krijg :') Meestal inferieure chocolade en nou ja, niet de vorm die ik zou kiezen als ik zoveel kcal naar binnen wil stoppen.
pi_183558454
Dank jullie wel :*
En geloof me, ik word steeds zachter voor mezelf. Het enige doel dat ik momenteel heb is gezond leven. En als dat lukt ben ik al dik tevreden (en af en toe beloon ik mezelf ook).

En natuurlijk heb ik begrip voor anderen, het leven is niet simpel en afvallen is een strijd tegen jezelf. Dus iedereen hier verdient liefde en begrip. Mensen zijn er om elkaar te helpen en ondersteunen :)

Van vrienden heb ik chocolade en theetjes gekregen :9 Perfect gewoon. Ik drink er meerdere liters van op een dag
En stiekem had ik voor mezelf een boek gekocht :@ Mijn plankje feministische literatuur is weer een beetje voller (naja.. feministisch... gedichten over hoe je lief voor jezelf moet zijn en over hoe je goed bent zoals je bent)

Goed excuus om even een mooi gedicht van Amanda Lovelace (zij is in mijn favoriete schrijfster) te delen

[ Bericht 7% gewijzigd door ChildoftheStars op 05-12-2018 23:18:30 ]
pi_183561776
Plan voor vandaag:
O: havermout, ongezoete sojamelk, banaan, lijnzaad, rozijnen, vit B12 en D
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen jam
B: halfuur wandelen
S: halfuur zwemmen
D: Thaise curry met linzen, wortel, erwtjes, prei, ui. Zilvervliesrijst
En tussendoor nog een stuk fruit en een handje nootjes. En het chocolaatje uit mijn adventskalender.
  donderdag 6 december 2018 @ 10:47:45 #73
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_183563316
ik vond vandaag een weegschaal.. ik stond er op en was 3 kilo lichter dan 10 dagen geleden :o
nou geloof ik wel dat er IETS af is.. maar 3 kilo zou wel heel heftig zijn :P
overmorgen maar weer thuis wegen dan..

en een ^O^ voor de woorden van vlinder.. en COTS.. ik hoop dat het steeds beter met je gaat!
pi_183564884
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:07 schreef Sarabi het volgende:
Morgen eens kijken of de pil hier gewoon te krijgen is. Anders ben ik weer veel eerder ongesteld dan ik zou willen.
Inderdaad gewoon helemaal niet meer te krijgen......en ze verwachten het ook niet meer dit jaar
Iemand hier nog die een strip microgynon 30 wil doorverkopen? :D
pi_183564914
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Inderdaad gewoon helemaal niet meer te krijgen......en ze verwachten het ook niet meer dit jaar
Series? Dat is wel heel erg slecht dat ze die niet meer verkopen :o
Sorry, ik heb vijftien (gebruik niet meer) anders had ik met plezier de doosjes naar je toe gestuurd
pi_183564940
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:47 schreef Barreltje het volgende:
ik vond vandaag een weegschaal.. ik stond er op en was 3 kilo lichter dan 10 dagen geleden :o
nou geloof ik wel dat er IETS af is.. maar 3 kilo zou wel heel heftig zijn :P
overmorgen maar weer thuis wegen dan..

en een ^O^ voor de woorden van vlinder.. en COTS.. ik hoop dat het steeds beter met je gaat!
:P En dan overmorgen niet teleurgesteld zijn als je eigen weegschaal gemeen doet he! (niet dat ik denk dat je bent aangekomen, maar je snapt me wel).

Komt goed hier :*
pi_183567107
ongi ;(
dik ;(
moe ;(
kapotte hond ;(
half-werkend lijf ;(

Still alive. ^O^
Sterkheidsbaas van alles.
pi_183567172
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:49 schreef Lonaa het volgende:
ongi ;(
dik ;(
moe ;(
kapotte hond ;(
half-werkend lijf ;(

Still alive. ^O^
Dikke knuffel :*
pi_183567198
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:53 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dikke knuffel :*
Dank. :)
Uiteindelijk komt het wel goed. Niet meer kapotte hond zou al heel veel kopzorgen (en dus energie en dus slechte keuzes en meh) schelen.
Morgen weer naar de DA om te kijken wat te doen.
pi_183567215
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 12:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik heb nog liggen. Volgens mij een heel doosje
Al zou ik wel graag een doosje terug krijgen als ze weer leverbaar zijn.
Gebruik ze nu niet nl.
  donderdag 6 december 2018 @ 14:57:33 #81
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183567237
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:49 schreef Lonaa het volgende:
ongi ;(
dik ;(
moe ;(
kapotte hond ;(
half-werkend lijf ;(

Still alive. ^O^
:*

Ik duim hard voor de doggo! En uiteraard voor jou in het algemeen :Y
  donderdag 6 december 2018 @ 14:58:09 #82
149959 SQ
snelle trees
pi_183567248
Loontje, een dikke knuffel voor jou :* :*
disclaimer
pi_183567253
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:57 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

:*

Ik duim hard voor de doggo! En uiteraard voor jou in het algemeen :Y
Lief :)

Ik doe iig mn best. :)
pi_183567319
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:55 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dank. :)
Uiteindelijk komt het wel goed. Niet meer kapotte hond zou al heel veel kopzorgen (en dus energie en dus slechte keuzes en meh) schelen.
Morgen weer naar de DA om te kijken wat te doen.
Dat is heel erg naar :{ hopelijk is je hond snel weer heel...
pi_183567355
(OMG... ik heb bij de grote AH hier allemaal lekker vegabeleg ontdekt. Vega peperoni, vega smeerworst, vega filet American... :9 Wel erg duur, maar voor af en toe, heerlijk)
pi_183567363
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:02 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Dat is heel erg naar :{ hopelijk is je hond snel weer heel...
Naja, ze had kanker, nu heeft ze een open wond. Als je het zo bekijkt is er wel verbetering. :+
Maar goed, die wond ettert al een tijdje en wordt niet beter. Potentieel toch ontsteking. Of fistel. Of geen idee.

Soberso kut. Mijn 2 goede uitlaatkleppen zijn wandelen met hond (kan nu niet echt) en sporten (kon ook niet echt want zelf stuk) so mja. :')
pi_183567446
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:05 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Naja, ze had kanker, nu heeft ze een open wond. Als je het zo bekijkt is er wel verbetering. :+
Maar goed, die wond ettert al een tijdje en wordt niet beter. Potentieel toch ontsteking. Of fistel. Of geen idee.

Soberso kut. Mijn 2 goede uitlaatkleppen zijn wandelen met hond (kan nu niet echt) en sporten (kon ook niet echt want zelf stuk) so mja. :')
A nee... dat arme beestje... Hopelijk heeft ze snel herstel :{ en hopelijk heeft ze geen pijn

Hopelijk lukt het een alternatieve uitlaatklep te vinden. Heel erg veel sterkte en lief zijn voor jezelf en goed voor jezelf zorgen jij
pi_183567476
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:10 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

A nee... dat arme beestje... Hopelijk heeft ze snel herstel :{ en hopelijk heeft ze geen pijn

Hopelijk lukt het een alternatieve uitlaatklep te vinden. Heel erg veel sterkte en lief zijn voor jezelf en goed voor jezelf zorgen jij
Ik doe mijn best. :*
pi_183567483
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:12 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Ik doe mijn best. :*
Daar twijfel ik zeker niet aan
pi_183567499
Lonaa sterkte voor de hond en voor jezelf.
pi_183567527
Ik ben nog steeds ziek ben er wel klaar mee.
Als ik ook maar iets beweeg lijkt het of mijn oren knappen, mijn bijholtes doen zeer en ik hoest al als ik langer dan 1 min praat. Anders ook wel maar wel minder,

Geen trail zondag voor mij longen zijn ook nog niet goed :'(

Gelukkig ook niet heel veel honger
  donderdag 6 december 2018 @ 15:15:52 #92
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183567532
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:58 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Lief :)

Ik doe iig mn best. :)
[ afbeelding ]
Ik moest wel lachen om het plaatje :')

Hoop dat er met je eigen lichamelijke sores ook verbetering aan zit te komen? :o
pi_183567565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:
Als ik ook maar iets beweeg lijkt het of mijn oren knappen, mijn bijholtes doen zeer en ik hoest al als ik langer dan 1 min praat. Anders ook wel maar wel minder,

*; Beterschap lieverd :* Even je lichaam de rust gunnen, hoe moeilijk het ook is
pi_183569161
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:15 schreef ferrari_rood het volgende:

Hopelijk is dit de enige deze winter dan :* klinkt alsof je voor heel 2019 wel al genoeg ziek geweest bent :P
pi_183569197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
(OMG... ik heb bij de grote AH hier allemaal lekker vegabeleg ontdekt. Vega peperoni, vega smeerworst, vega filet American... :9 Wel erg duur, maar voor af en toe, heerlijk)
Grappig hè, wat er allemaal mogelijk is aan vegaspullies tegenwoordig :)

Hou je van hummus? Daar zijn ook 10000 smaken en soorten van.

In de categorie oosterse smeerseltjes is muhammara ook lekker (paprika, granaatappel, walnoot) en ajvar (pittige paprika) en baba ganoush (gegrilde aubergine) O+
pi_183569389
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

In de categorie oosterse smeerseltjes is muhammara ook lekker (paprika, granaatappel, walnoot) en ajvar (pittige paprika) en baba ganoush (gegrilde aubergine) O+
Ja :) ik werd helemaal enthousiast in de winkel. Zo maar twee soorten "vlees" meegenomen (de smeerworst en de peperoni).

Humus heb ik een beetje teveel gehad en ben ik tijdelijk zat ;) muhammara en ajvar heb ik nog niet gehad en klinkt ook wel erg lekker :)!

Ik probeer de maaltijden wat aantrekkelijker voor mezelf te maken. Gezond en lekker en zo. Moeite in mezelf steken (ook met dingen als elke dag andere oorbelletjes in en mijn theemok elke dag afwassen,'s avonds kaarsjes aan en noem maar op. Beetje liefde en zorg in mezelf steken)

[ Bericht 2% gewijzigd door ChildoftheStars op 06-12-2018 17:36:46 ]
pi_183569935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:00 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ja :) ik werd helemaal enthousiast in de winkel. Zo maar twee soorten "vlees" meegenomen (de smeerworst en de peperoni).

Humus heb ik een beetje teveel gehad en ben ik tijdelijk zat ;) muhammara en ajvar heb ik nog niet gehad en klinkt ook wel erg lekker :)!

Ik probeer de maaltijden wat aantrekkelijker voor mezelf te maken. Gezond en lekker en zo. Moeite in mezelf steken :@ (ook met dingen als elke dag andere oorbelletjes in en mijn theemok elke dag afwassen,'s avonds kaarsjes aan en noem maar op. Beetje liefde en zorg in mezelf steken)
Ajvar staat bij de exotische dingen in een gewoon schap, niet de koeling. Als je in een buurt woont met veel Turken enzo is de kans groot dat Appie het gewoon heeft. Muhammara is van Maza, staat bij de hummus ^O^

Waarom in 's hemelsnaam moet er een schaamsmiley achter "moeite in mezelf steken" :'(
pi_183569979
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:33 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ajvar staat bij de exotische dingen in een gewoon schap, niet de koeling. Als je in een buurt woont met veel Turken enzo is de kans groot dat Appie het gewoon heeft. Muhammara is van Maza, staat bij de hummus ^O^

Waarom in 's hemelsnaam moet er een schaamsmiley achter "moeite in mezelf steken" :'(
Ik zal eens bij de toko kijken en bij de AH. Maza is een lekker merk.

Ik haal hem weg :)
pi_183570488
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik zal eens bij de toko kijken en bij de AH. Maza is een lekker merk.

Ik haal hem weg :)
Goed zo :* we komen er wel :P
pi_183570729
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik moest wel lachen om het plaatje :')

Hoop dat er met je eigen lichamelijke sores ook verbetering aan zit te komen? :o
joah. Ik kneusde m'n duim. De muis, zeg maar. Is nu ruim 2 weken geleden, dus gaat al wel beter. :)
pi_183572292
ik moest vanavond telkens een maat kleiner uit het rek pakken. Dat is een L - die pas ik wel! Neehee, fout! Dus. maat 38 is dus nu meestal wat ik nodig heb. Elke keer doe ik het weer
o: yoghurt / cottage cheese / gedroogde vijgen / paranoten
t: stukje chocoladeletter
l: twee boterhammen met smeerkaas
t: proteinekwark
d: salade met o.a. walnoten, eitje en geroosterd brood/moetdoorgaanvoorcroutons

[ Bericht 8% gewijzigd door DrSauvignon op 06-12-2018 20:51:20 ]
  donderdag 6 december 2018 @ 22:39:27 #102
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_183575170
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 18:30 schreef Lonaa het volgende:

[..]

joah. Ik kneusde m'n duim. De muis, zeg maar. Is nu ruim 2 weken geleden, dus gaat al wel beter. :)
Zoinks! Dat lijkt me lastig met gewichten heffen enzo ja :o Mooi dat het beter gaat, hopelijk kun je gauw weer allessssh.

quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:48 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Muhammara O+ </wasikweer>

Turkse winkels hebben vaak sowieso een heel deel met verse smeersels, ook avocado-cream cheese en funky hummus enzo :9 En gekruide olijven, feta, gevulde sweetpeppers...

Nu heb ik hongor :+
pi_183575312
Ik woon op steenworp afstand van zo'n zaak met allemaal lekkere dingetjes... toch eens gebruik van maken

Honger hier ook :')
pi_183581444
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 14:56 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik heb nog liggen. Volgens mij een heel doosje
Al zou ik wel graag een doosje terug krijgen als ze weer leverbaar zijn.
Gebruik ze nu niet nl.
Je bent een held O+
pi_183582168
O: (Dit voelt zo saai om te schrijven voor jullie, maar het is elke keer weer hetzelfde en ik vind het nog steeds heerlijk) huttenkase / franse kwark / gedroogde vijgen / paranoten
L: Twee boterhammen met smeerkaas
T: kwark met gepofte weetikveel
D: Een halve pizza en een salade
T: kopje thee met een stukje chocolade - mogelijk meer dan een stukje chocolade

morgen krijg ik taart en ik kijk er de hele week al naar uit. Misschien valt het harstikke tegen :Y)

1e BH is besteld - gister in de Hudson's bay zag ik een mooie van Freya maar vond de 83 euro iets teveel. Net op ebay gekeken en daar vond ik hem voor 30 pond en ik had nog een kortingscode van 15 euro. Dus nu voor 25 euro gescoord O+
pi_183583159
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:12 schreef DrSauvignon het volgende:
O: (Dit voelt zo saai om te schrijven voor jullie, maar het is elke keer weer hetzelfde en ik vind het nog steeds heerlijk) huttenkase / franse kwark / gedroogde vijgen / paranoten

morgen krijg ik taart en ik kijk er de hele week al naar uit. Misschien valt het harstikke tegen :Y)

1e BH is besteld - gister in de Hudson's bay zag ik een mooie van Freya maar vond de 83 euro iets teveel. Net op ebay gekeken en daar vond ik hem voor 30 pond en ik had nog een kortingscode van 15 euro. Dus nu voor 25 euro gescoord O+
Absoluut niet saai, klinkt superlekker en het is alleen maar fijn dat je er zo van geniet :*

(en als de taart tegenvalt, lekker zelf bakken toch ;)
pi_183583786
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:12 schreef DrSauvignon het volgende:

Ik ontbijt ook iedere ochtend hetzelfde. Maar om het nou weg te laten uit m'n lijstje... :+
Vanochtend wel ook een appel door de havermout heen gegooid ipv alleen een banaan, want de banaan was echt mini :')

Lijstje wordt:
O: havermout, ongezoete sojamelk, banaan, appel, rozijnen, lijnzaad, vit D
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen muhammara, wit broodje groentekroket
D: Thaise curry met linzen, wortels, erwtjes, zilvervliesrijst
T: sinaasappel, chocolaatje uit adventskalender
S: halfuur yoga, of misschien een uur
B: ik fiets iedere dag ongeveer een halfuur, en >10 trappen op in totaal
pi_183594797
Gaat lekker deze week (not). Weer gefaald met gezond eten :N . Maar voor het weekend alleen gezonde dingetjes in huis gehaald (worteltjes, aardappeltjes, vega-rookworst. Snoepgroentes en sinaasappelen).
pi_183614621
Is hier nog interesse in een Fitbit Alta HR (maat s)? Net geen 1,5 jaar oud, ziet er keurig uit en er zitten meerdere bandjes bij. DM me dan even :)
pi_183627877
74.6 vandaag! Tevreden mee :)

gister:
o: kwark / huttenkase / paranoten /gedroogde vijgen
t: een stukje taart en wat hapjes op een warning house zoals tortilla rolletjes, druiven met kaas en mozarella/tomaat
l: kaiserbroodje met geitenkaas
d: hartige taart met o.a. peultjes, bloemkool en courgette

vandaag:
o: cottage cheese / kwark / paranoten / gedroogd fruit
l: hetzelfde als o maar dan met walnoten
t: 4 mini toblerones
d: geroerbakte zoete aardappel, peultjes, wokstukjes
t: weet ik nog niet
  maandag 10 december 2018 @ 07:58:21 #111
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183635391
Ik heb mezelf weer gesaboteerd dit weekend *O*
pi_183635700
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 07:58 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb mezelf weer gesaboteerd dit weekend *O*
Ik ook :X

Nog 2 weken tot kerst (lees: familiebezoek in Engeland met héél véél lekker eten). Ik ga mijn best doen netjes binnen de lijntjes te blijven in deze 2 weken.
pi_183635724
Hm... ik kan iig zeggen dat ik stabiel ben, maar gisteren weer goed opgepakt, dus we shall see
pi_183635732

[ Bericht 100% gewijzigd door ChildoftheStars op 10-12-2018 08:53:51 ]
  maandag 10 december 2018 @ 08:53:58 #115
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183635735
Afgelopen vrijdag all you can eat gegeten en niet eens bedacht van "goh, doe gewoon rustig aan", nee gewoon bunkeren, vlees en ijs en wijn. :X :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren 'balansdag' gehouden en savonds enorm ingehouden, alsnog slecht geeindigd :X
pi_183635781
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 08:53 schreef Cue_ het volgende:
Afgelopen vrijdag all you can eat gegeten en niet eens bedacht van "goh, doe gewoon rustig aan", nee gewoon bunkeren, vlees en ijs en wijn. :X :X
SPOILER
Gisteren 'balansdag' gehouden en savonds enorm ingehouden, alsnog slecht geeindigd :X
Ik kan daar intens van genieten, onbegrensd bunkeren :@ Daarom lijkt mij zo'n gastric bypass dus ook echt hel op de fiets hè. Maar afgelopen jaar maar 1x in een all you can eat geweest en dat was met slanke collega's en dat remt dan toch :+

Hoezo 's avonds alsnog slecht geëindigd?
  maandag 10 december 2018 @ 09:21:50 #117
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183635991
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:00 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan daar intens van genieten, onbegrensd bunkeren :@ Daarom lijkt mij zo'n gastric bypass dus ook echt hel op de fiets hè. Maar afgelopen jaar maar 1x in een all you can eat geweest en dat was met slanke collega's en dat remt dan toch :+

Hoezo 's avonds alsnog slecht geëindigd?
Haha klopt, die van mij (collega's) eten echt alles wat los en vast zit, dus dan doe je al snel mee. Zeker als je er niet even bij stilstaat / over na denkt.

Zoetzure komkommers gegeten, dus dat betekent veel mayo en suiker in mijn geval.
pi_183636078
zoetzure komkommer met mayo? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik hou ook van onbeperkt bunkeren. En als er dan een toetjesbar is ben ik helemaal in de zevende hemel.
  maandag 10 december 2018 @ 09:32:26 #119
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183636085
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:31 schreef DrSauvignon het volgende:
zoetzure komkommer met mayo? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik hou ook van onbeperkt bunkeren. En als er dan een toetjesbar is ben ik helemaal in de zevende hemel.
Geen idee hoe het heet, zo noem ik het. Mayo, azijn, peper, en suiker. Heel lekker, maar niet goed :')
pi_183636098
ah, ik dacht aan van die komkommers ingelegd in azijn. Maar alles is lekker met mayo :P
  maandag 10 december 2018 @ 09:43:25 #121
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183636225
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 09:33 schreef DrSauvignon het volgende:
ah, ik dacht aan van die komkommers ingelegd in azijn. Maar alles is lekker met mayo :P
Nouja, opzich wel in azijn, maar met net wat meer. Enkel azijn is te zuur ;)
pi_183636826
Cue :*

Mijn plan voor vandaag:
O: havermout, ongezoete sojamelk, appel, lijnzaad, rozijnen. Vitamine B12 en D
L: 2 boterhammen hummus, 2 boterhammen muhammara
B: halfuur wandelen
D: erwtensoep
S: uur sportschool. Halfuur yoga
T: handje nootjes? Chocolaatje uit adventskalender
pi_183636959
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 08:53 schreef Cue_ het volgende:
SPOILER
Elke dag is een nieuwe kans en je mag trots zijn op hoe je het hebt opgelost... Het eruit gooien is nooit, maar dan ook nooit een betere oplossing. Lief zijn voor jezelf jij :*
  maandag 10 december 2018 @ 10:43:54 #124
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183637072
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 10:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
en je mag trots zijn op hoe je het hebt opgelost.
:?
Ik heb niets opgelost..
  maandag 10 december 2018 @ 11:26:02 #125
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183637774
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 10:43 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:?
Ik heb niets opgelost..
Maar je hebt toch wel goede voornemens?
  maandag 10 december 2018 @ 11:27:45 #126
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183637807
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2018 11:26 schreef Lienekien het volgende:
Maar je hebt toch wel goede voornemens?
Klopt.
Maar heb je weinig aan ansich, want betekent nog niet dat je ernaar handelt.
pi_183637912
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 11:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt.
Wat ik begrijp uit je post (in de spoiler), maar ik kan het verkeerd gelezen/gegrepen hebben, is dat je niet naar je eetstoornis handelde. En soms is iets niet doen, ook een oplossing. Ik bedoel te zeggen dat ik dat heel erg knap van je vindt.

:@ Sorry als ik je verkeerd begrepen heb :@
  maandag 10 december 2018 @ 11:35:39 #128
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183637939
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

Wat ik begrijp uit je post (in de spoiler), maar ik kan het verkeerd gelezen/gegrepen hebben, is dat je niet naar je eetstoornis handelde. En soms is iets niet doen, ook een oplossing. Ik bedoel te zeggen dat ik dat heel erg knap van je vindt.

Aah zo. Nouja, dat had ik wel gedaan als ik gewoon thuis was geweest.
Maar aangezien in restaurant, kon ik weinig anders ;)
  maandag 10 december 2018 @ 11:35:57 #129
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183637948
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 11:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt.
Maar er is altijd hoop, Cue!

Ik maak er een beetje een grapje van. CotS wil volgens mij heel graag mensen aanmoedigen.

Best lastig, vind ik zelf, om te reageren om ‘diëters’ die vaker komen melden dat ze’de mist in zijn gegaan’ (of hoe dan ook maar geformuleerd). Ik reageer ook wel eens dat je (men) naar mijn idee niet te vaak woorden als ‘falen’ e.d. op jezelf zou moeten toepassen. Maar kennelijk heb bijv. jij daar een ander idee over, want je bent idd. regelmatig niet mild over jezelf.
pi_183637963
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 11:35 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Aah zo. Nouja, dat had ik wel gedaan als ik gewoon thuis was geweest.
Maar aangezien in restaurant, kon ik weinig anders ;)
:* Niet zo hard voor jezelf zijn.
  maandag 10 december 2018 @ 11:37:33 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183637994
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:34 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Even recht voor zijn raap, CotS. Cue heeft d’r eten niet uitgekotst, maar is als remedie maar even flink aan de wijn gegaan. Verdient ook niet echt een compliment, m.i.
pi_183637996
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

CotS wil volgens mij heel graag mensen aanmoedigen.

Jep... als ik iemand veren kan geven, doe ik dat ;)
pi_183638010
Terug van een gezellig weekendje, het was leuk en we hebben lekker gegeten en gedronken. Gisteren een balansavondmaal met 50 g couscous in totaal (verder gestoofde aubergine met tomatensaus) en nu weer redelijk gewoon doen.

Behalve dat ik deze week 4 afdelingen langs ga met bedankjes. :P
  maandag 10 december 2018 @ 11:39:11 #134
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183638042
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:37 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jep... als ik iemand veren kan geven, doe ik dat ;)
Too much of a good thing...
  maandag 10 december 2018 @ 11:40:01 #135
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183638061
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:37 schreef Lienekien het volgende:
maar is als remedie maar even flink aan de wijn
Ook niet helemaal. Ik was gewoon gezellig aan het drinken.
Enkel werd ik niet negatief die avond door de drank.
pi_183638074
Misschien handig voor jullie (en mij), bij AH deze week aardig wat gezond voedsel 1+1 gratis. Heb net al even wat ingeslagen :)
pi_183638075
-O- Dan heb ik het verkeerd ingeschat
pi_183638083
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Even recht voor zijn raap, CotS. Cue heeft d’r eten niet uitgekotst, maar is als remedie maar even flink aan de wijn gegaan. Verdient ook niet echt een compliment, m.i.
Even dit herhalen ja. Wijn is ook een slechte copingstyle. Daarmee verander je je gedrag niet, alleen het middel.

Beter ga je na waarom je dit soort sussers gebruikt en wat je ervoor in de plaats kan doen.
  maandag 10 december 2018 @ 11:41:19 #139
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183638085
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar er is altijd hoop, Cue!

Ik maak er een beetje een grapje van. CotS wil volgens mij heel graag mensen aanmoedigen.

Best lastig, vind ik zelf, om te reageren om ‘diëters’ die vaker komen melden dat ze’de mist in zijn gegaan’ (of hoe dan ook maar geformuleerd). Ik reageer ook wel eens dat je (men) naar mijn idee niet te vaak woorden als ‘falen’ e.d. op jezelf zou moeten toepassen. Maar kennelijk heb bijv. jij daar een ander idee over, want je bent idd. regelmatig niet mild over jezelf.
Positiviteit heeft bij mij geen effect. Zeker niet van mezelf (en over het algemeen ook zelden van een ander)
Dit omdat als er wel iets positiefs gezegd wordt, ik het toch altijd wel negatief trek, of nouja, relativeer.
pi_183638092
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Misschien handig voor jullie (en mij), bij AH deze week aardig wat gezond voedsel 1+1 gratis. Heb net al even wat ingeslagen :)
Klopt! Ga ik morgen ook doen... Fruit, groentes :9
  maandag 10 december 2018 @ 11:43:32 #141
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183638126
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 11:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Positiviteit heeft bij mij geen effect. Zeker niet van mezelf (en over het algemeen ook zelden van een ander)
Dit omdat als er wel iets positiefs gezegd wordt, ik het toch altijd wel negatief trek, of nouja, relativeer.
En als je dan jezelf hard de waarheid zegt, helpt dat dan, als de spreekwoordelijke schop onder je kont?
pi_183638148
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:41 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Klopt! Ga ik morgen ook doen... Fruit, groentes :9
Ik moet niet teveel losgaan, anders kan ik straks weer de helft wegmikken. Heb net de paprika, mandarijnen en appels gekocht. Prei ook in de aanbieding, maar ben niet zo'n preimens. Ik zag ook de avocado's in de aanbieding die zogezegd gelijk te eten zijn, maar ze waren allemaal nog kneiterhard :') Die haal ik elders wel.
pi_183638157
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 11:41 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan kan je toch beter insteken op het verbeteren van het negatieve zelfbeeld?
  maandag 10 december 2018 @ 11:45:49 #144
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183638169
quote:
6s.gif Op maandag 10 december 2018 11:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ook niet helemaal. Ik was gewoon gezellig aan het drinken.
Enkel werd ik niet negatief die avond door de drank.
We hanteren waarschijnlijk verschillende maatstaven daarbij. ‘Gewoon gezellig’ zou ik na 2 glazen al twijfelachtig vinden. Maar dat ben ik, hoor.
  maandag 10 december 2018 @ 11:47:24 #145
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183638201
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik moet niet teveel losgaan, anders kan ik straks weer de helft wegmikken. Heb net de paprika, mandarijnen en appels gekocht. Prei ook in de aanbieding, maar ben niet zo'n preimens. Ik zag ook de avocado's in de aanbieding die zogezegd gelijk te eten zijn, maar ze waren allemaal nog kneiterhard :') Die haal ik elders wel.
Ik ga deze week nog een keer avocado’s halen! En de geroosterde muesli heb ik (weer) in de persoonlijke bonus.
pi_183638206
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hahaha, ik was juist van plan om op de prei te duiken (favo groente) en dan een quiche maken met champignons erbij :9
Mandarijnen ga ik ook halen.

Maar goed... vanavond een weekmenu maken en morgen boodschapjes halen
  maandag 10 december 2018 @ 11:51:44 #147
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_183638271
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:44 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dan kan je toch beter insteken op het verbeteren van het negatieve zelfbeeld?
Geen idee hoe ik dat zou moeten doen. Want in veel gevallen vind ik het niet negatief, maar eerder realistisch .

quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:43 schreef Lienekien het volgende:
En als je dan jezelf hard de waarheid zegt, helpt dat dan, als de spreekwoordelijke schop onder je kont?
Nee ook niet, anders was ik allang bij m'n doel geweest
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:45 schreef Lienekien het volgende:

We hanteren waarschijnlijk verschillende maatstaven daarbij. ‘Gewoon gezellig’ zou ik na 2 glazen al twijfelachtig vinden. Maar dat ben ik, hoor.
Bij 2 heet het bij mij 'inhouden'.
  maandag 10 december 2018 @ 11:52:10 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_183638280
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 11:47 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Hahaha, ik was juist van plan om op de prei te duiken (favo groente) en dan een quiche maken met champignons erbij :9
Mandarijnen ga ik ook halen.

Maar goed... vanavond een weekmenu maken en morgen boodschapjes halen
Ja, prei kan zó lekker zijn!

Ik ben helaas opgegroeid met stamppot prei. Dat maakte mijn moeder omdat mijn vader dat zo graag at. Ik vond het niet lekker. Er ging azijn doorheen. Waarom?!

Het heeft daarna een tijd geduurd voordat ik prei leerde waarderen anders dan een onderdeel van bijv. roerbakgroenten. Een preiquiche vind ik echt héérlijk!
pi_183638331
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, prei kan zó lekker zijn!

Ik ben helaas opgegroeid met stamppot prei. Dat maakte mijn moeder omdat mijn vader dat zo graag at. Ik vond het niet lekker. Er ging azijn doorheen. Waarom?!

Het heeft daarna een tijd geduurd voordat ik prei leerde waarderen anders dan een onderdeel van bijv. roerbakgroenten. Een preiquiche vind ik echt héérlijk!
Stamppot prei maakte ze ook op die manier in de kliniek, met ook nog een berg room en nootmuskaat :r brrr (en ja, dat is heel ondankbaar van me, maar brr)
Maar ik ben idd opgevoed met prei bij pasta/rijst/roerbaksels/aardappeltjes/ovenschotel en dat is het heerlijk.

Maar morgen quiche :9
  maandag 10 december 2018 @ 11:55:06 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_183638338
Ik ben opgevoed met gekookte prei. Daardoor ben ik het gaan haten. Ik koop het nog steeds nooit :')
disclaimer
pi_183638349
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 11:55 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ben opgevoed met gekookte prei. Daardoor ben ik het gaan haten. Ik koop het nog steeds nooit :')
Nee joh, gekookte prei is lekker :9

HEIL PREI _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')