Ik zou dat nou niet direct een gave willen noemen, eerder een handicap.quote:Op maandag 3 december 2018 23:19 schreef Handleiding het volgende:
[..]
ze heeft de "gave" dat iedereen haar haat. meer aandacht kan je niet krijgen.
je hebt de " " gemist? Ik vind het boeiend i.i.g. dar wij het er nu over hebben op dit tijdstip.quote:Op maandag 3 december 2018 23:21 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik zou dat nou niet direct een gave willen noemen, eerder een handicap.
Daarom vind ik het ook komisch dat Trump president is.quote:Op maandag 3 december 2018 23:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Je zou hetzelfde over Trump of Duterte kunnen zeggen, dus of dat nou een compliment is...
Mwah, het deel wat nu blij is met Trump deed precies hetzelfde toen Obama nog POTUS was. Nu zijn de rollen weer omgedraaid.quote:Op maandag 3 december 2018 23:26 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Daarom vind ik het ook komisch dat Trump president is.Trump doet iets en een deel van de Amerikaanse bevolking loopt weer te janken.
Dat blijf je altijd houden. Echter blijf ik het vermakelijk vinden.quote:Op maandag 3 december 2018 23:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Mwah, het deel wat nu blij is met Trump deed precies hetzelfde toen Obama nog POTUS was. Nu zijn de rollen weer omgedraaid.
Kloon van Voorschrift?quote:Op maandag 3 december 2018 19:53 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Mandela was een terrorist, maar om een of andere reden ziet iedereen hem als een held. Ze hadden hem beter direct af kunnen schieten, hadden we ook niet die zinloze verering van hem gehad.
Maar hij kreeg onterecht roem en het imago van een held. Sylvana krijgt onterecht een zetel in de gemeenteraad. Uiteindelijk dus wel een beetje hetzelfde.
Dat is ook perspectief, voor de ene een vrijheidsstrijder, voor de ander een terrorist.quote:Op dinsdag 4 december 2018 00:17 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Kloon van Voorschrift?
Mandela mag wandaden hebben begaan, de grootste wandaad werd tegen hem begaan.
Verademende post.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:17 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Op zich steekhoudend wat de dames in het interview in de OP zeggen toch? In een samenleving waarin jouw cultuur de dominante is, is het minder noodzakelijk of zelfs uitnodigend om je te verdiepen in culturen die niet de jouwe zijn. Heeft niets met racisme te maken.
Maar ja, Sylvana is een triggerwoord, dus het zal allemaal wel weer onzin zijn.
Maar Simons heeft helemaal geen andere cultuur. Ze heeft een andere kleur dan de meerderheid, maar dat is heel wat anders. Als je daar cultuur van maakt dan is dat wel racistisch.quote:Op dinsdag 4 december 2018 08:17 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Op zich steekhoudend wat de dames in het interview in de OP zeggen toch? In een samenleving waarin jouw cultuur de dominante is, is het minder noodzakelijk of zelfs uitnodigend om je te verdiepen in culturen die niet de jouwe zijn. Heeft niets met racisme te maken.
Dit is waarschijnlijk ook de bron van haar geestelijke problemen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar Simons heeft helemaal geen andere cultuur. Ze heeft een andere kleur dan de meerderheid, maar dat is heel wat anders. Als je daar cultuur van maakt dan is dat wel racistisch.
Wat als je Ral9016 bent?quote:Op maandag 3 december 2018 11:32 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Nee ‘witte’ mensen (RAL9001) zijn de enigen die zich dat niet kunnen veroorloven.
Zoiets als een kleurcode, maar dan is het wel handig om het wat uit te breiden. Bijvoorbeeld met een streepje en dan de kleurcode die je wilt zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat als je Ral9016 bent?
Ik pleit er trouwens voor om niet meer over zwarte en witte mensen te hebben maar de bijpassende Ral kleurcodering te gebruiken.
Ik observeer dat bepaalde groepen donkere mensen ook steeds meer een andere cultuur uitstralen. Check voor de aardigheid eens hoe Gerda Havertong er in de jaren 80 in Sesamstraat uitzag en hoe ze nu rondloopt, als een soort Winnie Mandela.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar Simons heeft helemaal geen andere cultuur. Ze heeft een andere kleur dan de meerderheid, maar dat is heel wat anders. Als je daar cultuur van maakt dan is dat wel racistisch.
Waait allemaal over uit de VS.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik observeer dat bepaalde groepen donkere mensen ook steeds meer een andere cultuur uitstralen. Check voor de aardigheid eens hoe Gerda Havertong er in de jaren 80 in Sesamstraat uitzag en hoe ze nu rondloopt, als een soort Winnie Mandela.
En dan zullen we het verder nog niet hebben over de straatcultuur, de hiphop-"muziek" en alle nigga's die je daarin om de oren vliegen.
Identity politics is springlevend. Sommige mensen gaan zich daar naar gedragen.
Hip hopquote:Op dinsdag 4 december 2018 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik observeer dat bepaalde groepen donkere mensen ook steeds meer een andere cultuur uitstralen. Check voor de aardigheid eens hoe Gerda Havertong er in de jaren 80 in Sesamstraat uitzag en hoe ze nu rondloopt, als een soort Winnie Mandela.
En dan zullen we het verder nog niet hebben over de straatcultuur, de hiphop-"muziek" en alle nigga's die je daarin om de oren vliegen.
Identity politics is springlevend. Sommige mensen gaan zich daar naar gedragen.
Blanke top der duinenquote:Op dinsdag 4 december 2018 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat als je Ral9016 bent?
Klinkt als burgerinitiatiefwaardig!quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat als je Ral9016 bent?
Ik pleit er trouwens voor om niet meer over zwarte en witte mensen te hebben maar de bijpassende Ral kleurcodering te gebruiken.
Die lui hadden nog wat te melden. En in de jaren 80 en (deels) 90 was hiphop nog fris en creatief. Tegenwoordig is het ooraids en draait het hoofdzakelijk om nigga's die bitches neuken, terwijl ze drugs dealen, coke snuiven en veel geld uitgeven. Met die ene zin heb ik 95 procent van de tekstuele "inhoud" van hedendaagse hiphop omschreven.quote:
Ik kan haar niet echt bestempelen als boerentrien.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:48 schreef ootjekatootje het volgende:
Logisch want ze blijft gewoon een boerentrien uit Hoorn.
Oldschool hiphopquote:Op dinsdag 4 december 2018 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die lui hadden nog wat te melden. En in de jaren 80 en (deels) 90 was hiphop nog fris en creatief. Tegenwoordig is het ooraids en draait het hoofdzakelijk om nigga's die bitches neuken, terwijl ze drugs dealen, coke snuiven en veel geld uitgeven. Met die ene zin heb ik 95 procent van de tekstuele "inhoud" van hedendaagse hiphop omschreven.
Provincie-trutje dan.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik kan haar niet echt bestempelen als boerentrien.
Nee, identity politics worden actief aangezogen en aangeblazen door allerlei belanghebbenden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waait allemaal over uit de VS.
Ik word een beetje misselijk van de spruitjeslucht van deze post.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Neuh. Wel een persistent vooroordeel.quote:Op dinsdag 4 december 2018 10:36 schreef Elfletterig het volgende:
elijk om nigga's die bitches neuken, terwijl ze drugs dealen, coke snuiven en veel geld uitgeven. Met die ene zin heb ik 95 procent van de tekstuele "inhoud" van hedendaagse hiphop omschreven.
Spuiten zijn trendy in de VS.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, identity politics worden actief aangezogen en aangeblazen door allerlei belanghebbenden.
[..]
Ik word een beetje misselijk van de spruitjeslucht van deze post.
Ze ziet haarzelf toch als een Surinaamse vrouw? Heeft wel degelijk een andere cultuur.quote:Op dinsdag 4 december 2018 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze ziet zichzelf als de reïncarnatie van Luther King.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ze ziet haarzelf toch als een Surinaamse vrouw? Heeft wel degelijk een andere cultuur.
Wat is er mis met wit?quote:Op maandag 3 december 2018 19:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor, zo onderhand bestaat bijna half Nederland uit "witte mensen". Zo'n beetje alles en iedereen die D66 of linkser stemt, noemt zichzelf met liefde "wit", in plaats van blank.
Waarom moet het per se wit zijn? Ik zie het verschil niet.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat is er mis met wit?
Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
RAL 9016 graag, geen wit of blank, da's zo van gisteren.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat is er mis met wit?
Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
Hoop ik niet, want ze heeft in de verste verte niet meegemaakt wat hij en alle andere donkere mensen hebben meegemaakt. Gelukkig ook maar.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ze ziet zichzelf als de reïncarnatie van Luther King.
Haar wieg/wasmand stond in Suriname, d'r kleuterschool tussen de Hollandse bloembollen. Ik geloof niet dat ze ooit een poging tot wonen/studeren gedaan heeft in Suriname. Misschien een aantal vakantiedagen doorgebracht daar. Tja wat ben je dan?
Heeft ze een dubbel paspoort?
Het is een letterlijke vertaling van het Engelse white, terwijl blank hier altijd de gangbare term is geweest. Daarnaast is het een term geïntroduceerd door regressief-links en heeft het dus ook een pejoratieve connotatie. Een beetje zoals neger/negro of "people of color". Zie de term "boze witte man".quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat is er mis met wit?
Een paar fanatiekelingen binnen het racismedebat willen blanken dolgraag wit noemen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat is er mis met wit?
White, black, zwart, wit: door jouw uitleg zie ik het nog niet hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:32 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het is een letterlijke vertaling van het Engelse white, terwijl blank hier altijd de gangbare term is geweest. Daarnaast is het een term geïntroduceerd door regressief-links en heeft het dus ook een pejoratieve connotatie. Een beetje zoals neger/negro of "people of color". Zie de term "boze witte man".
Probeer niet "boze zwarte man" te zeggen of je bent een vuile racist. Dit bewijst de connotatie waar ik het over heb.
Het is niet echt complimenteus bedoeld en er zit een boel wrok en frustratie achter.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
White, black, zwart, wit: door jouw uitleg zie ik het nog niet hoor.Als mensen nou steevast kaaskoppen gaan zeggen, dan begrijp ik het wel
Maar wit, het is voor het eerst benoemd door regressief links zeg jij, dat heb ik niet gezien, maar ik zie het nu wel plots overal. Naja, het lijkt me niet echt een belediging in ieder geval.
Racism = vooroordeel + machtquote:Op maandag 3 december 2018 23:20 schreef havanagila het volgende:
Een ras wegzetten als kleingeestig. Zou je wellicht als oordelend/kleinerend kunnen ervaren. (Als je in rassen denkt, tenminste) Maar ik "ben door het sociale construct altijd uitgedaagd om een brede blik te hebben" dus ik doe het toch. Want ik voer actie en ben politiek actief met discriminatie als een van mijn grootse standpunten.
Aldus mevr. Simons
Voeg wat gekkies en ophemeling in de media/internet toe en je gaat blijkbaar oprecht in dit soort logica geloven. Vrij absurd.
Ik lees dat niet in die artikelen als ik wit zie staan, ik denk dat het vooral frustratie is van hoe je het opvat zeg maar. Denk dat veel mensen het niet eens doorhebben, omdat het ook zoveel wordt geschreven.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:39 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Het is niet echt complimenteus bedoeld en er zit een boel wrok en frustratie achter.
Misschien kom ik te veel op JOOP...quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ik lees dat niet in die artikelen als ik wit zie staan, ik denk dat het vooral frustratie is van hoe je het opvat zeg maar. Denk dat veel mensen het niet eens doorhebben, omdat het ook zoveel wordt geschreven.
Je ziet het ook bij derde generatie Marokkanen, spreken geen Marokkaans en zijn amper in Marokko geweest. Toch voelen zij zich Marokkaan.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Hoop ik niet, want ze heeft in de verste verte niet meegemaakt wat hij en alle andere donkere mensen hebben meegemaakt. Gelukkig ook maar.
Hoe zij zich voelt, dat is ze. Kunnen wij niet voor haar bepalen. En ze heeft waarschijnlijk (ook) wel de Surinaamse cultuur meegekregen.
Waarom? Ik stel gewoon vast dat er in Nederland groepen mensen wonen die zich onttrekken aan de Nederlandse cultuur en die er hun eigen subcultuur op nahouden, dan wel deze actief ontwikkelen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik word een beetje misselijk van de spruitjeslucht van deze post.
Opinieschrijvers op Joop bijvoorbeeld gebruiken "wit" uitsluitend op een pejoratieve manier. Zoals ik al zei: "boze witte man". Aangezien gevoelens tegenwoordig zo belangrijk zijn vind ik het dus ook niet fijn om zo beschreven te worden. Ik zie niet in waarom dat anders is dan als een gekleurd persoon klaagt over "zwart" genoemd te worden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
White, black, zwart, wit: door jouw uitleg zie ik het nog niet hoor.Als mensen nou steevast kaaskoppen gaan zeggen, dan begrijp ik het wel
Maar wit, het is voor het eerst benoemd door regressief links zeg jij, dat heb ik niet gezien, maar ik zie het nu wel plots overal. Naja, het lijkt me niet echt een belediging in ieder geval.
De normale, Nederlandse benaming voor de lichte huidskleur die de meeste mensen hier hebben is blank. Blank is wat anders dan wit.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat is er mis met wit?
RAL 9010...quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:50 schreef ChrisCarter het volgende:
Witte mensen? Wat hebben de albino's nu weer gedaan?
Waarom? Je kan toch gewoon rekening houden met wat mensen willen?quote:
ik geloof niet dat er gevoelens mee gekrenkt wordenquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Waarom? Je kan toch gewoon rekening houden met wat mensen willen?
mooie link!quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De normale, Nederlandse benaming voor de lichte huidskleur die de meeste mensen hier hebben is blank. Blank is wat anders dan wit.
Dat men in Engelstalige gebieden black en white zegt, betekent niet dat wij dat woordgebruik moeten kopiëren. En zeker niet als een extreem-linkse politieke agenda dat nog eens extra aanwakkert.
Zowel om principiële als taalkundige redenen verwerp ik het gebruik van de term "wit" in plaats van blank. En daar komt dan nog dat verschrikkelijke deug-gedrag overheen: mensen die "wit" gaan zeggen omdat ze zo goed weten hoe het moet
In België lachen ze erom: https://www.vrt.be/vrtnws(...)nk--niet-weg-hoeft-/
Nou ja ook goed maar als iemand vervolgens negers iets noemt heb je de poppen aan het dansen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof niet dat er gevoelens mee gekrenkt worden
zie ook zwarte Piet
oranje zoals Trump, ook niet meer weg te denken in Nederland, zeker in Scheveningen.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:56 schreef ChrisCarter het volgende:
De huidskleurobsessie blijft me verbazen overigens. Juist door dit continue gezeik ben ik daar pas op gaan "letten". En dat slaat nergens op. Alsof mij het ook maar 1 reet kan schelen of bijvoorbeeld de buschauffeur blank, bruin, geel of zwart is. Al is ie paars, als ie aardig is en zijn werk goed doet is alles in orde toch?
Huidskleurfanatici
Je noemt mensen met een donkere huidskleur uit Afrika enzo dus negers, dan noem je mensen al iets, zeg maarquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ja ook goed maar als iemand vervolgens negers iets noemt heb je de poppen aan het dansen.
ligt een beetje wat 'iets' isquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou ja ook goed maar als iemand vervolgens negers iets noemt heb je de poppen aan het dansen.
Pff, wat een gedoe eigenlijkquote:Op dinsdag 4 december 2018 11:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De normale, Nederlandse benaming voor de lichte huidskleur die de meeste mensen hier hebben is blank. Blank is wat anders dan wit.
Dat men in Engelstalige gebieden black en white zegt, betekent niet dat wij dat woordgebruik moeten kopiëren. En zeker niet als een extreem-linkse politieke agenda dat nog eens extra aanwakkert.
Zowel om principiële als taalkundige redenen verwerp ik het gebruik van de term "wit" in plaats van blank. En daar komt dan nog dat verschrikkelijke deug-gedrag overheen: mensen die "wit" gaan zeggen omdat ze zo goed weten hoe het moet
In België lachen ze erom: https://www.vrt.be/vrtnws(...)nk--niet-weg-hoeft-/
Huh mensen uit Afrika? En is neger niet een fijne benoeming dan?quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:00 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Je noemt mensen met een donkere huidskleur uit Afrika enzo dus negers, dan noem je mensen al iets, zeg maar
gewoon niet druk maken om dit soort pietluttighedenquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:01 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Pff, wat een gedoe eigenlijk
tasty toffee kan helaas niet, verwijst naar een snoepje wat voornamelijk gekocht werd door de RAL 9016's in de vorige eeuw. Te aanstootgevend voor de 8028ers. RAL moet zijn kleuren waaier aanpassen. Kan Trump-oranje er ook in.quote:Op dinsdag 4 december 2018 11:58 schreef julius123 het volgende:
Ik ben Flexa tasty toffee, staat geen RAL code bij helaas.
Nou zwartjes was schijnbaar uit den boze. Doelde uiteraard niet op nigger of zo.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
ligt een beetje wat 'iets' is
maar dat gaat voor iedereen op natuurlijk
Ja uit Afrika inderdaad. Jij zegt negersquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:01 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Huh mensen uit Afrika? En is neger niet een fijne benoeming dan?
Ja, negersquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:00 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Je noemt mensen met een donkere huidskleur uit Afrika enzo dus negers, dan noem je mensen al iets, zeg maar
ja maar witjes vind ik dan ook weer zo iets of 'hey witte!!#$#@'quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou zwartjes was schijnbaar uit den boze. Doelde uiteraard niet op nigger of zo.
Daar doelde ik helemaal niet op.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:02 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Ja uit Afrika inderdaad. Jij zegt negers
Doe wat je wil johquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:02 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Nou zwartjes was schijnbaar uit den boze. Doelde uiteraard niet op nigger of zo.
Niet. Getuige de nieuwsberichten en ophef hier en in andere topics vinden blanke mensen de term wit niet fijn. Daar kan je best rekening mee houden hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar witjes vind ik dan ook weer zo iets of 'hey witte!!#$#@'
das wat anders dan witte mensen vs zwarte mensen natuurlijk dus dat is een beetje een vals argument hoor
nu gaan we in cirkeltjesquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Niet. Getuige de nieuwsberichten en ophef hier en in andere topics vinden blanke mensen de term wit niet fijn. Daar kan je best rekening mee houden hoor.
Nou nee denk niet dat sp3c dat kan waarderen als ik hier over zwartjoekels spreek.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:04 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Doe wat je wil johDit kan ook, dan laat je wel zien wat voor gek type je bent:
Dus ik kan een topic maken met in de TT zwartjoekels?quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:07 schreef sp3c het volgende:
ik denk dat je mij gewoon voor mezelf moet laten spreken
Over stereotypes gesproken...zwarten en dansen, Sylvana deed lekker mee om een stereotype betreffende haar huidskleur in stand te houden.quote:Op maandag 3 december 2018 11:19 schreef Handleiding het volgende:Op de lagere school deed zij aan jazz- en klassiek ballet.
Ze volgde opleidingen aan de balletacademie van Lucia Marthas en aan een kappersschool.[3] Ze werd aangenomen op de Theaterschool.[4] Ze werkte als danseres bij zanger CB Milton en legde zich vervolgens vooral toe op radio en tv.[2]
Nee, de Fokkertjes hier zijn kleingeestig, die lopen te schuimbekken zodra Simons een scheet laat.quote:Op maandag 3 december 2018 22:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Jij bent blij dat het merendeel van het land kleingeestig is?
Oh kut, nouja dan gewoon blank.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:02 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
tasty toffee kan helaas niet, verwijst naar een snoepje wat voornamelijk gekocht werd door de RAL 9016's in de vorige eeuw. Te aanstootgevend voor de 8028ers. RAL moet zijn kleuren waaier aanpassen. Kan Trump-oranje er ook in.
ik gebruik het regelmatig ... net als droeftoeter, dat is ergens ook een mooi woordquote:Op dinsdag 4 december 2018 12:27 schreef Tyr80 het volgende:
Begin zwartjoekel wel een steeds mooier woord te vinden...
Dacht precies hetzelfdequote:Op maandag 3 december 2018 16:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Haat Simons witte mensen? “Een goede vraag,
What the fuck
Tenen getrapt? Ik niet hoor. Laten we daar ook vooral niet moeilijk over doen, dan kruip je net zo hard in een slachtofferrol waar je zo tegen ageert.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik vind het gewoon raar dat men blanken wit blijft noemen terwijl er onnodig op zoveel tenen mee wordt getrapt.
quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tenen getrapt? Ik niet hoor. Laten we daar ook vooral niet moeilijk over doen, dan kruip je net zo hard in een slachtofferrol waar je zo tegen ageert.
Mja dat eenzijdige aanpassen begin ik zat te worden.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Tenen getrapt? Ik niet hoor. Laten we daar ook vooral niet moeilijk over doen, dan kruip je net zo hard in een slachtofferrol waar je zo tegen ageert.
Ik kan hieruit alleen maar afleiden dat je niet begrijpt wat 'identiteitspolitiek' betekent (en waarom activisten die term niet gebruiken).quote:Op maandag 3 december 2018 19:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mijn standpunt is niet veranderd. Het zijn de wankele geesten die niet bestand zijn tegen de stortvloed van identiteitspolitiekpropaganda, die in wezen vaak zelf racistisch is. Ik vind huidskleur geen identiteit, zo ben ik niet opgevoed, zo ben ik niet opgegroeid en zo weiger ik te denken.
Ja, ik zie Nederlanders die totaal in de stress schieten zodra zwarte mensen hun mond open doen en het blanke jaren '90 geloof dat het hier een paradijs aan het wankelen brengen.quote:Zie je wel wat er in de afgelopen paar jaar om je heen gebeurd is?
Maar denk dat ze ergens ook wel een punt heeft. Als je ziet hoe mensen tekeer gaan tegen haar. En ook andere journalisten die kenbaar maken dat er racisme is in onze maatschappij, die worden allemaal op hun huidskleur aangepakt door de boze mensen. Dan loopt Sylvana op het station en dan schreeuwt iemand dat ze een aap is.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:29 schreef Aloulu het volgende:
Ze heeft issues en ziet alles door een raciale lens. Als blanken over zwarten in algemene termen praten zoals zij in dit artikel doet heb je de poppen aan het dansen.
Een ongemakkelijke waarheid.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:51 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Maar denk dat ze ergens ook wel een punt heeft. Als je ziet hoe mensen tekeer gaan tegen haar. En ook andere journalisten die kenbaar maken dat er racisme is in onze maatschappij, die worden allemaal op hun huidskleur aangepakt door de boze mensen. Dan loopt Sylvana op het station en dan schreeuwt iemand dat ze een aap is.
Iemand noemt haar een aap, blanken zijn kleingeestig. Oké dan.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:51 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Maar denk dat ze ergens ook wel een punt heeft. Als je ziet hoe mensen tekeer gaan tegen haar. En ook andere journalisten die kenbaar maken dat er racisme is in onze maatschappij, die worden allemaal op hun huidskleur aangepakt door de boze mensen. Dan loopt Sylvana op het station en dan schreeuwt iemand dat ze een aap is.
Dus omdat er mensen racistisch doen tegen Sylvana, kun je racistische bagger zeggen over witte mensen. Goed verhaal.quote:Op dinsdag 4 december 2018 12:51 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |