abonnement Unibet Coolblue
pi_183529247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:15 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waait allemaal over uit de VS.
Nee, identity politics worden actief aangezogen en aangeblazen door allerlei belanghebbenden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:14 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik observeer dat bepaalde groepen donkere mensen ook steeds meer een andere cultuur uitstralen. Check voor de aardigheid eens hoe Gerda Havertong er in de jaren 80 in Sesamstraat uitzag en hoe ze nu rondloopt, als een soort Winnie Mandela.

En dan zullen we het verder nog niet hebben over de straatcultuur, de hiphop-"muziek" en alle nigga's die je daarin om de oren vliegen.

Ik word een beetje misselijk van de spruitjeslucht van deze post.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:13:53 #227
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_183529301
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 10:36 schreef Elfletterig het volgende:

elijk om nigga's die bitches neuken, terwijl ze drugs dealen, coke snuiven en veel geld uitgeven. Met die ene zin heb ik 95 procent van de tekstuele "inhoud" van hedendaagse hiphop omschreven.
Neuh. Wel een persistent vooroordeel.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_183529369
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, identity politics worden actief aangezogen en aangeblazen door allerlei belanghebbenden.

[..]

Ik word een beetje misselijk van de spruitjeslucht van deze post.
Spuiten zijn trendy in de VS.
pi_183529370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 09:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar Simons heeft helemaal geen andere cultuur. Ze heeft een andere kleur dan de meerderheid, maar dat is heel wat anders. Als je daar cultuur van maakt dan is dat wel racistisch.
Ze ziet haarzelf toch als een Surinaamse vrouw? Heeft wel degelijk een andere cultuur.
pi_183529420
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:21 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ze ziet haarzelf toch als een Surinaamse vrouw? Heeft wel degelijk een andere cultuur.
Ze ziet zichzelf als de reïncarnatie van Luther King.

Haar wieg/wasmand stond in Suriname, d'r kleuterschool tussen de Hollandse bloembollen. Ik geloof niet dat ze ooit een poging tot wonen/studeren gedaan heeft in Suriname. Misschien een aantal vakantiedagen doorgebracht daar. Tja wat ben je dan?

Heeft ze een dubbel paspoort?
pi_183529421
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 19:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee hoor, zo onderhand bestaat bijna half Nederland uit "witte mensen". Zo'n beetje alles en iedereen die D66 of linkser stemt, noemt zichzelf met liefde "wit", in plaats van blank.
Wat is er mis met wit?

Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:29:34 #232
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_183529436
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Wat is er mis met wit?

Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
Waarom moet het per se wit zijn? Ik zie het verschil niet.
pi_183529442
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Wat is er mis met wit?

Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
RAL 9016 graag, geen wit of blank, da's zo van gisteren.
pi_183529468
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ze ziet zichzelf als de reïncarnatie van Luther King.

Haar wieg/wasmand stond in Suriname, d'r kleuterschool tussen de Hollandse bloembollen. Ik geloof niet dat ze ooit een poging tot wonen/studeren gedaan heeft in Suriname. Misschien een aantal vakantiedagen doorgebracht daar. Tja wat ben je dan?

Heeft ze een dubbel paspoort?
Hoop ik niet, want ze heeft in de verste verte niet meegemaakt wat hij en alle andere donkere mensen hebben meegemaakt. Gelukkig ook maar.

Hoe zij zich voelt, dat is ze. Kunnen wij niet voor haar bepalen. En ze heeft waarschijnlijk (ook) wel de Surinaamse cultuur meegekregen.
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:32:48 #235
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183529470
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Wat is er mis met wit?

Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
Het is een letterlijke vertaling van het Engelse white, terwijl blank hier altijd de gangbare term is geweest. Daarnaast is het een term geïntroduceerd door regressief-links en heeft het dus ook een pejoratieve connotatie. Een beetje zoals neger/negro of "people of color". Zie de term "boze witte man".

Probeer niet "boze zwarte man" te zeggen of je bent een vuile racist. Dit bewijst de connotatie waar ik het over heb.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:36:58 #236
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183529498
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Wat is er mis met wit?

Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
Een paar fanatiekelingen binnen het racismedebat willen blanken dolgraag wit noemen.

Dat ze nogal wat problemen hebben hoe ze zélf genoemd worden, is maar een detail.

Iets met niet zo principieel zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183529509
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het is een letterlijke vertaling van het Engelse white, terwijl blank hier altijd de gangbare term is geweest. Daarnaast is het een term geïntroduceerd door regressief-links en heeft het dus ook een pejoratieve connotatie. Een beetje zoals neger/negro of "people of color". Zie de term "boze witte man".

Probeer niet "boze zwarte man" te zeggen of je bent een vuile racist. Dit bewijst de connotatie waar ik het over heb.
White, black, zwart, wit: door jouw uitleg zie ik het nog niet hoor. :P Als mensen nou steevast kaaskoppen gaan zeggen, dan begrijp ik het wel :P Maar wit, het is voor het eerst benoemd door regressief links zeg jij, dat heb ik niet gezien, maar ik zie het nu wel plots overal. Naja, het lijkt me niet echt een belediging in ieder geval.
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:39:12 #238
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183529520
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

White, black, zwart, wit: door jouw uitleg zie ik het nog niet hoor. :P Als mensen nou steevast kaaskoppen gaan zeggen, dan begrijp ik het wel :P Maar wit, het is voor het eerst benoemd door regressief links zeg jij, dat heb ik niet gezien, maar ik zie het nu wel plots overal. Naja, het lijkt me niet echt een belediging in ieder geval.
Het is niet echt complimenteus bedoeld en er zit een boel wrok en frustratie achter.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:40:49 #239
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183529535
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 23:20 schreef havanagila het volgende:
Een ras wegzetten als kleingeestig. Zou je wellicht als oordelend/kleinerend kunnen ervaren. (Als je in rassen denkt, tenminste) Maar ik "ben door het sociale construct altijd uitgedaagd om een brede blik te hebben" dus ik doe het toch. Want ik voer actie en ben politiek actief met discriminatie als een van mijn grootse standpunten.

Aldus mevr. Simons

Voeg wat gekkies en ophemeling in de media/internet toe en je gaat blijkbaar oprecht in dit soort logica geloven. Vrij absurd.
Racism = vooroordeel + macht
Oftewel alleen witte mensen kunnen racist zijn. Sterker nog ze zijn kortzichtig, eigenlijk wel triest. Je zou er beter medelijden mee kunnen hebben dat ze vanzelfspreken niet in kunnen zien dat ze niet geïnteresseerd zijn in de mening van zwarte mensen. Dat komt door het neo-koloniale systeem, de slavernij leeft voort in de systemen van wit privilege.

Witte mensen zouden nu simpelweg stil moeten zijn en luisteren naar zwarte mensen. Alleen zo kunnen we het post-koloniale systeem van binnenuit afbreken. Het is 2018.
:')
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 11:41:00 #240
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183529537
ik gebruikte het altijd al, heeft geen reet met frustratie en/of wrok te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183529546
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:39 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Het is niet echt complimenteus bedoeld en er zit een boel wrok en frustratie achter.
Ik lees dat niet in die artikelen als ik wit zie staan, ik denk dat het vooral frustratie is van hoe je het opvat zeg maar. Denk dat veel mensen het niet eens doorhebben, omdat het ook zoveel wordt geschreven.
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:43:53 #242
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_183529577
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:41 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik lees dat niet in die artikelen als ik wit zie staan, ik denk dat het vooral frustratie is van hoe je het opvat zeg maar. Denk dat veel mensen het niet eens doorhebben, omdat het ook zoveel wordt geschreven.
Misschien kom ik te veel op JOOP... :@
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_183529600
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:32 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Hoop ik niet, want ze heeft in de verste verte niet meegemaakt wat hij en alle andere donkere mensen hebben meegemaakt. Gelukkig ook maar.

Hoe zij zich voelt, dat is ze. Kunnen wij niet voor haar bepalen. En ze heeft waarschijnlijk (ook) wel de Surinaamse cultuur meegekregen.
Je ziet het ook bij derde generatie Marokkanen, spreken geen Marokkaans en zijn amper in Marokko geweest. Toch voelen zij zich Marokkaan.

Totdat hun paspoort wordt afgenomen en ze jankend op het vliegveld enkele reis Marokko gaan. Dan zijn ze ineens Nederlander.

Maar heeft ze een dubbel paspoort? Wel handig als ze meer haat gaat zaaien, kan ze terug naar haar land.

Maar jij zegt dus, als je je een Chinees voelt dan ben je er een?
pi_183529614
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:08 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik word een beetje misselijk van de spruitjeslucht van deze post.
Waarom? Ik stel gewoon vast dat er in Nederland groepen mensen wonen die zich onttrekken aan de Nederlandse cultuur en die er hun eigen subcultuur op nahouden, dan wel deze actief ontwikkelen.

Het sluit eigenlijk ook een beetje aan bij wat in de OP staat. De (belevings)wereld van Sylvana en die DWDD-moslima is compleet anders dan die van de meeste Nederlanders.
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:48:35 #245
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183529621
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

White, black, zwart, wit: door jouw uitleg zie ik het nog niet hoor. :P Als mensen nou steevast kaaskoppen gaan zeggen, dan begrijp ik het wel :P Maar wit, het is voor het eerst benoemd door regressief links zeg jij, dat heb ik niet gezien, maar ik zie het nu wel plots overal. Naja, het lijkt me niet echt een belediging in ieder geval.
Opinieschrijvers op Joop bijvoorbeeld gebruiken "wit" uitsluitend op een pejoratieve manier. Zoals ik al zei: "boze witte man". Aangezien gevoelens tegenwoordig zo belangrijk zijn vind ik het dus ook niet fijn om zo beschreven te worden. Ik zie niet in waarom dat anders is dan als een gekleurd persoon klaagt over "zwart" genoemd te worden.

Daarbij is er een term die al eeuwen bestaat en juist is: blank. Er is dus geen reden voor het gebruiken van wit, want we zijn niet wit.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  dinsdag 4 december 2018 @ 11:50:57 #246
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_183529643
Witte mensen? Wat hebben de albino's nu weer gedaan? :o
pi_183529659
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:28 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Wat is er mis met wit?

Zwart-wit,wit-zwart. Is toch prima? Waarom moet het perse blank zijn? Ik zie het verschil niet.
De normale, Nederlandse benaming voor de lichte huidskleur die de meeste mensen hier hebben is blank. Blank is wat anders dan wit.

Dat men in Engelstalige gebieden black en white zegt, betekent niet dat wij dat woordgebruik moeten kopiëren. En zeker niet als een extreem-linkse politieke agenda dat nog eens extra aanwakkert.

Zowel om principiële als taalkundige redenen verwerp ik het gebruik van de term "wit" in plaats van blank. En daar komt dan nog dat verschrikkelijke deug-gedrag overheen: mensen die "wit" gaan zeggen omdat ze zo goed weten hoe het moet :')

In België lachen ze erom: https://www.vrt.be/vrtnws(...)nk--niet-weg-hoeft-/
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 11:52:48 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183529672
ik maak het gewoon zelf wel uit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183529683
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 11:50 schreef ChrisCarter het volgende:
Witte mensen? Wat hebben de albino's nu weer gedaan? :o
RAL 9010...
  Moderator dinsdag 4 december 2018 @ 11:54:08 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183529686
wit
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')