abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183578236
Jos Brech hoax?
U MAD?
pi_183591008
“Twijfels overheersen in zaak Nicky Verstappen”

Volgens een deskundige van het NFI staat niet vast dat het dna van Jos een daderspoor betreft:

https://www.telegraaf.nl/(...)aak-nicky-verstappen
pi_183591552
Dat gaat dan een interessante rechtszaak worden. Wordt tijd dat Jos Brech zn mond eens open gaat doen.
pi_183591721
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:31 schreef Physsic het volgende:

Volgens een deskundige van het NFI staat niet vast dat het dna van Jos een daderspoor betreft:

geen verrassing
pi_183591823
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

geen verrassing
Ik ben wel benieuwd waar die informatie vandaan komt (aangezien vandaag niet de pro forma-zitting was). Staat dat in het artikel? Ik kan alleen de eerste alinea lezen.
pi_183592089
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:50 schreef Inbox het volgende:
Dat gaat dan een interessante rechtszaak worden. Wordt tijd dat Jos Brech zn mond eens open gaat doen.
Waarom anderen weten toch alles beter, of denken het beter te weten.
pi_183592330
-laat maar-
  vrijdag 7 december 2018 @ 20:17:32 #38
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183592400
quote:

Goh...

Ik vermoed nog steeds dat justitie vol heeft ingezet op een bekentenis. Ze hebben verder he-le-maal niks. En als dat niet verandert hebben ze een heleboel uit te leggen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183592484
quote:
Twijfels overheersen in zaak Nicky Verstappen

Ik post even de hele alinea:

Het staat niet vast dat de dna-sporen van Jos B. die op het onderbroekje van Nicky Verstappen werden gevonden, zogeheten dadersporen zijn. Ze kunnen ook op het kledingstuk terecht zijn gekomen tijdens „onschuldig contact” voor het overlijden van de jongen. Of na het overlijden, tijdens medisch-forensisch onderzoek . Dat concludeert een deskundige van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), die de sporen onderzocht in opdracht van het Openbaar Ministerie

Onderstreepte mogelijkheid is door meerderen hier continue ontkend en bespot, wellicht nu het de conclusie betreft van iemand van het NFI in opdracht van het OM dat dit de discussie ten goede kan komen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Za op 07-12-2018 20:27:03 ]
pi_183592682
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:17 schreef Drekkoning het volgende:

Ik vermoed nog steeds dat justitie vol heeft ingezet op een bekentenis. Ze hebben verder he-le-maal niks. En als dat niet verandert hebben ze een heleboel uit te leggen.
Eens.
Niet alleen hebben ze niks, ze hebben ook nog eens protocollen geschonden maar ook de privacy van hun favoriete verdachte in alle opzichten denkbaar.
pi_183592900
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:17 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Goh...

Uiteraard zetten ze in op een bekentenis. Dat vervolgt het makkelijkst en dat is zo bij elke rechtszaak.
pi_183592938
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:20 schreef Za het volgende:

[..]

Het staat niet vast dat de dna-sporen van Jos B. die op het onderbroekje van Nicky Verstappen werden gevonden, zogeheten dadersporen zijn. Ze kunnen ook op het kledingstuk terecht zijn gekomen tijdens „onschuldig contact” voor het overlijden van de jongen. Of na het overlijden, tijdens medisch-forensisch onderzoek . Dat concludeert een deskundige van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI), die de sporen onderzocht in opdracht van het Openbaar Ministerie

Onderstreepte mogelijkheid is door meerderen hier continue ontkend en bespot, wellicht nu het de conclusie betreft van iemand van het NFI in opdracht van het OM dat dit de discussie ten goede kan komen.
Als het niet zo triest was, werd het bijna lachwekkend.

Nicky is rond 21:00 uur gevonden
Plaats delict is om 22:30 overgenomen door het OM
Jos fietste er uren later 250 meter verder voorbij

Werkt Jos dan bij het onderzoeksteam?
pi_183592994
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:31 schreef Za het volgende:

[..]

Eens.
Niet alleen hebben ze niks, ze hebben ook nog eens protocollen geschonden maar ook de privacy van hun favoriete verdachte in alle opzichten denkbaar.
Hoe hebben ze de privacy geschonden?
pi_183592996
quote:
4s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:20 schreef Za het volgende:

[..]

Misschien kan en wil Za dan even uitleggen waar ze dat DNA toen vandaan hebben gehaald dan?
Maar goed, het kan evengoed echt daderspoor zijn.

Het argument 'tijdens medisch-forensisch onderzoek' kan bij elk onderzoek worden aangewend. Hetgeen niet onterecht is, want het kan inderdaad. Maar dr kan zoveel..
pi_183593101
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Als het niet zo triest was, werd het bijna lachwekkend.

Nicky is rond 21:00 uur gevonden
Plaats delict is om 22:30 overgenomen door het OM

Maar is ook bekend hoe laat Nicky daar is weggehaald?
pi_183593164
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:41 schreef ootjekatootje het volgende:

Was het afgezet en verboden terein?
pi_183593259
Volgens dit artikel tóch op meerdere plekken sporen.
quote:
Het dna van Jos B. werd op zeker 17 plekken gevonden, met name op de tailleband en op het voorpand van de binnenkant van de slip. Eén spoor zat op de pyjamabroek.
  vrijdag 7 december 2018 @ 20:53:23 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183593285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:39 schreef Inbox het volgende:

[..]

Uiteraard zetten ze in op een bekentenis. Dat vervolgt het makkelijkst en dat is zo bij elke rechtszaak.
Ja, dat vervolgt zeker het makkelijkst, als je verder niks hebt.

Dit wordt echt een fiasco..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183593650
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 19:58 schreef Physsic het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd waar die informatie vandaan komt (aangezien vandaag niet de pro forma-zitting was). Staat dat in het artikel? Ik kan alleen de eerste alinea lezen.
Ah, PRdV denkt dat het van Roethof afkomstig is:
quote:
Peter R. De Vries reageert namens de familie Verstappen en lijkt niet onder de indruk van de vraagtekens bij het dna-bewijs: ,,We hebben het gevoel dat Roethof zijn verdediging alvast is begonnen met een selectieve weergave uit het dossier. Een andere verklaring voor de presentatie van deze dossiergegevens hebben we niet.”
pi_183593861
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

de familie, het OM en de politie heeft ook alle kansen benut om hun kant van de zaak te benoemen
pi_183593876
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Ja, dat vervolgt zeker het makkelijkst, als je verder niks hebt.

Dit wordt echt een fiasco..
Ook als je verder wel genoeg hebt, vervorlg het makkelijker.

Ach, we zien het wel. Geduld is een schone zaak en of ie nu wel of niet de bak indraait. Ik ben ervan overtuigd dat de dader gevonden is. Door het dna, maar ook vanwege het zwijgen van Brech. En dat doet ie echt niet omdat ie onschuldig is, maar omdat ie wat te verbergen heeft.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:07 schreef Physsic het volgende:

[..]

[..]

Deels heeft ie wel gelijk. Roethof is gewoon al bezig met de verdeding en dat is zn goed recht.
Vraag me nog steeds af, hoe Jos Brech bij Roethof terecht is gekomen.
pi_183594048
En is er nog geen #freeJosBrech petitie opgestart hier op fok?
Alpha kenny one
pi_183594299
DNA op de binnenkant van zijn onderbroek? het is een hetze van het OM #freeJosBrech
Alpha kenny one
pi_183594386
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:43 schreef Inbox het volgende:

[..]

Misschien kan en wil Za dan even uitleggen waar ze dat DNA toen vandaan hebben gehaald dan?
Maar goed, het kan evengoed echt daderspoor zijn.

Het argument 'tijdens medisch-forensisch onderzoek' kan bij elk onderzoek worden aangewend. Hetgeen niet onterecht is, want het kan inderdaad. Maar dr kan zoveel..
Ik breng nog maar weer even in herinnering de kruitsporen op het rode sportbroekje van André de V. Dat zou ook de gedoodverfde brandstichter zijn van de Enschedese vuurwerkramp. Ook daar is met het bewijsmateriaal gerommeld bij het forensisch onderzoek omdat justitie anders geen zaak had (en om het geblindeerde van de overheid buiten schot te houden). Het is uiteindelijk uitgelopen op een gerechtelijke dwaling en De V heeft tijden onterecht vastgezeten.

De moraal van dit verhaal: kijk uit met vooringenomen conclusies omdat alle indicaties die het OM presenteert dezelfde kant op wijzen! Het OM heeft maar één doel: Jos B laten hangen, niet waarheidsvinding. En dan wordt geen middel geschuwd!
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 7 december 2018 @ 21:43:39 #56
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_183594634
quote:
'Zaak tegen Jos B. op losse schroeven'
trein2000 07-12-2018 22:56 edit print 4108 views
Woensdag is de eerste, niet-inhoudelijke, zitting in de zaak tegen Jos B., die verdacht wordt van de moord op Nicky Verstappen. Maar vandaag meldt de Telegraaf dat het toch al weinige bewijs nog verder in twijfel getrokken wordt.

Volgens de Telegraaf bleek al in 2008 uit onderzoek van het NFI dat de DNA-sporen die aangetroffen zijn op de kleding van Verstappen niet zonder meer aan te merken zijn als dadersporen. Ze zouden ook na de dood of op onschuldige wijze tot stand gekomen kunnen zijn.

Er zijn 17 DNA-sporen aangetroffen op de kleding van Verstappen. Het meeste op de tailleband van zijn onderbroek en aan de voorkant daarvan. Een spoor zat op de pyamabroek. Zowel de pyjamabroek als de onderbroek zat binnestebuiten, de onderbroek ook achterstevoren. Uit het onderzoek kan niet worden vastgesteld of de sporen verband houden met een misdrijf, evenmin kan worden vastgesteld op welk moment de sporen op de kleding zijn gekomen.

Ook is niet duidelijk waaruit de sporen bestaan, een deel zou bestaan uit speeksel. Maar ook ander lichaamsmateriaal wordt niet uitgesloten. Naast DNA zijn er ook 25 haren op het lichaam aangetroffen. Drie daarvan zouden van B. zijn, van wie de andere haren zijn is onduidelijk.

Ook zijn er twijfels bij de destijds gehanteerde methode voor het verzamelen van sporen. Mogelijk zijn daarbij gegevens vernietigd of veranderd. Dat is nu niet meer aan te tonen.

Het OM vervolgt B. voor doodslag, ontucht en vrijheidsberoving. Een groot probleem voor justitie is dat de doodsoorzaak nooit vast is komen te staan. Daardoor wordt de bewijsvoering heel lastig en met deze ontwikkelingen nog een stukje lastiger.

jos b nicky verstappen Bron: Telegraaf
'Zaak tegen Jos B. op losse schroeven'

Dit wordt vuurwerk :D

[ Bericht 71% gewijzigd door sp3c op 08-12-2018 12:48:19 ]
pi_183594645
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Ik breng nog maar weer even in herinnering de kruitsporen op het rode sportbroekje van André de V. Dat zou ook de gedoodverfde brandstichter zijn van de Enschedese vuurwerkramp. Ook daar is met het bewijsmateriaal gerommeld bij het forensisch onderzoek omdat justitie anders geen zaak had (en om het geblindeerde van de overheid buiten schot te houden). Het is uiteindelijk uitgelopen op een gerechtelijke dwaling en De V heeft tijden onterecht vastgezeten.

De moraal van dit verhaal: kijk uit met vooringenomen conclusies omdat alle indicaties die het OM presenteert dezelfde kant op wijzen! Het OM heeft maar één doel: Jos B laten hangen, niet waarheidsvinding. En dan wordt geen middel geschuwd!
Is jouw conclusie ' het OM heeft maar een doel: Jos B. laten hangen, niet waarheidsvinding' niet vooringenomen dan?

Blijft nog steeds de vraag over, waar Jos B. zijn dna vandaan kwam. Was dat grootschalige dna-onderzoek een schijnvertoning?

Jos B. is ook niet zo happig op waarheidsvinding. Die zwijgt, naar het schijnt. Erg logisch als je onschuldig bent. Of zal ie het wel lekker vinden, een paar maandjes als 'onschudlige' in de cel?
pi_183595008
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:15 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

de familie, het OM en de politie heeft ook alle kansen benut om hun kant van de zaak te benoemen
Zonder ergens inhoudelijk op in te gaan.... Dus nee dat hebben ze niet gedaan. Wat ook logisch is.
  vrijdag 7 december 2018 @ 22:06:17 #59
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_183595210
quote:
Volgens zijn advocaat Gerald Roethof heeft hij tot nu toe slechts drie dingen verklaard: Ik heb Nicky niet meegenomen. Ik heb Nicky niet misbruikt. Ik heb Nicky niet gedood.
Dit is een interessante verklaring. Het laat de mogelijkheid open dat hij wel erbij betrokken of ervan getuige is geweest.
Ik sluit niet uit dat hij in een later stadium met een belastende verklaring over Joos B. komt.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_183595731
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:34 schreef r_one het volgende:

[..]

Maar die sporen zaten toch ook op dat broekje?* Alleen de conclusie die daar mogelijk door het OM aan werd verbonden was niet juist.

*lees ik zo even snel in de uitspraak van het hof; ik ken de zaak verder niet in detail. Op welke manier was er met dat bewijsmateriaal gerommeld?

Verder wel met je eens dat het OM bepaalde informatie in hun eigen voordeel verdraait (maar dat geldt natuurlijk ook voor de verdediging, naar mijn mening zelfs meer). Dat het OM waarheidsvinding niet (nooit?) als doel heeft, ben ik niet met je eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')