abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183498746
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:20 schreef opreis het volgende:

[..]

Welke talenten hebben ze nog om op te leiden? Talenten van het niveau vettel/ricciardo/max hebben ze bij TR en daaronder voorlopig niet dus ze kunnen bij RB er nu beter alles op zetten om het Max zo makkelijk mogelijk te maken. Als de auto straks niet goed genoeg is is max zo weg en hebben ze helemaal niks meer.
Dan Ticktum (F3)
Juri Vips (F3)
Neil Verhagen (FR 2.0)
Jack Doohan (F4)
Dennis Hauger (F4)
Harry Thompson (kart)
Jonny Edgar (kart)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_183498826
quote:
99s.gif Op zondag 2 december 2018 18:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Naast de aero is gewicht een opvallende.

Het gewicht van de coureur telt niet meer mee in het gewicht wat de auto moet wegen. De auto moet nu (zonder coureur) 780kg gaan wegen. En bij coureurs lichter dan 80kg moet er balast rondom de stoel geplaatst worden ter compensatie. Vooral een voordeeltje dus voor de zwaardere coureurs, omdat de lichtere nu niet meer kunnen profiteren van strategisch geplaatste balast.
zijn er eigenlijk coureurs die de 80 kilo halen?
In de hele aanloop naar F1 heb je er namelijk wel een nadeel van.
pi_183498851
quote:
99s.gif Op zondag 2 december 2018 18:00 schreef CrashO het volgende:

[..]

Naast de aero is gewicht een opvallende.

Het gewicht van de coureur telt niet meer mee in het gewicht wat de auto moet wegen. De auto moet nu (zonder coureur) 780kg gaan wegen. En bij coureurs lichter dan 80kg moet er balast rondom de stoel geplaatst worden ter compensatie. Vooral een voordeeltje dus voor de zwaardere coureurs, omdat de lichtere nu niet meer kunnen profiteren van strategisch geplaatste balast.
Dat lijkt me wel erg veel. Nu is het gewicht inclusief coureur 734. Dus ik denk dat het nieuwe gewicht ca 660 kg voor de auto zal zijn. Dat wordt 740 kg totaal inclusief coureur.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_183498860
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 16:20 schreef opreis het volgende:

[..]

Welke talenten hebben ze nog om op te leiden? Talenten van het niveau vettel/ricciardo/max hebben ze bij TR en daaronder voorlopig niet dus ze kunnen bij RB er nu beter alles op zetten om het Max zo makkelijk mogelijk te maken. Als de auto straks niet goed genoeg is is max zo weg en hebben ze helemaal niks meer.
En wat heeft Honda nog rond rijden aan talent? ik las dat door de motordeal dat ook de samenwerking op dat vlak geintensiveerd wordt. Honda heeft ook een talentenprogramma. Dus wellicht een Japanner in de toekomst in de F1?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_183498965
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:11 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat lijkt me wel erg veel. Nu is het gewicht inclusief coureur 734. Dus ik denk dat het nieuwe gewicht ca 660 kg voor de auto zal zijn. Dat wordt 740 kg totaal inclusief coureur.
Je hebt gelijk. Ik ging uit van de cijfers op de site van gpfans... moet ik ook niet doen :')
De site van de FIA meld de correcte cijfers.

Edit. Alhoewel. Ik vind het behoorlijk vaag of die 740kg inclusief of exclusief coureur is.



[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2018 18:22:23 (Volledige gewichtsregelement) ]
pi_183499027
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:11 schreef Ener-G het volgende:

[..]

En wat heeft Honda nog rond rijden aan talent? ik las dat door de motordeal dat ook de samenwerking op dat vlak geintensiveerd wordt. Honda heeft ook een talentenprogramma. Dus wellicht een Japanner in de toekomst in de F1?
Fukuzumi (F2, naar Super Formula )
Makino (F2, naar Super Formula)
Matsushita (Super Formula, gaat weer F2 doen)
Yamamoto (Super Formula)
Sato (F3)
Tsunoda (F4, gaat F3 doen)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_183500933
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 december 2018 23:20 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ze scoren veel meer punten in ieder geval. Waar dat dan precies aan ligt is moeilijk te zeggen.
Franz Tost die verklaard dat STR een test team was dit jaar en dat blijft voor Honda en RBR. Ook iets wat jij altijd zo stellig ontkende ;)

https://www.f1today.net/n(...)o-blijft-proefkonijn
pi_183501050
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 19:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Franz Tost die verklaard dat STR een test team was dit jaar en dat blijft voor Honda en RBR. Ook iets wat jij altijd zo stellig ontkende ;)

https://www.f1today.net/n(...)o-blijft-proefkonijn
jij bent gewoon niet slim genoeg om door de pr heen te prikken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 december 2018 @ 19:43:56 #84
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183501126
quote:
12s.gif Op zondag 2 december 2018 19:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]

jij bent gewoon niet slim genoeg om door de pr heen te prikken.
Of juist slim genoeg om niet in die complottheorieën te trappen.

Mensen die nog met droge ogen durven te beweren dat TR geen testteam was na afgelopen seizoen gooien echt al hun geloofwaardigheid weg _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183501386
quote:
12s.gif Op zondag 2 december 2018 19:40 schreef potjecreme het volgende:

[..]

jij bent gewoon niet slim genoeg om door de pr heen te prikken.
Ah ja nee dat kan het ook zijn natuurlijk :P
  zondag 2 december 2018 @ 22:15:43 #86
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_183505139
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 18:10 schreef Adames het volgende:

[..]

zijn er eigenlijk coureurs die de 80 kilo halen?
In de hele aanloop naar F1 heb je er namelijk wel een nadeel van.
Nee, maar er zijn wel coureurs die een aardig eindje in de 70-ers lopen. Wat je niet wilt is dat rijders, naast hun sponsorgeld, gekozen gaan worden omdat ze klein en licht zijn. Dan hou je sub-par coureurs over die 'snel' zijn puur omdat ze minder wegen.

En ik gok dat ze ook niet willen dat rijders met te weinig kracht en stamina in de auto stappen. F1 is qua G-krachten zwaarder dan ooit en je hebt gewoon flinke spieren nodig om dat op te vangen. Spieren 'kosten' gewicht. De FIA wil geen blammage slaan met een rijder die de bocht uit vliegt omdat hij bezwijkt onder de krachten omdat hij niet genoeg trainde om maar gewicht te sparen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_183505243
quote:
99s.gif Op zondag 2 december 2018 18:16 schreef CrashO het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik ging uit van de cijfers op de site van gpfans... moet ik ook niet doen :')
De site van de FIA meld de correcte cijfers.

Edit. Alhoewel. Ik vind het behoorlijk vaag of die 740kg inclusief of exclusief coureur is.

[ afbeelding ]
pi_183505358
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:15 schreef twiFight het volgende:

[..]

Nee, maar er zijn wel coureurs die een aardig eindje in de 70-ers lopen. Wat je niet wilt is dat rijders, naast hun sponsorgeld, gekozen gaan worden omdat ze klein en licht zijn. Dan hou je sub-par coureurs over die 'snel' zijn puur omdat ze minder wegen.

En ik gok dat ze ook niet willen dat rijders met te weinig kracht en stamina in de auto stappen. F1 is qua G-krachten zwaarder dan ooit en je hebt gewoon flinke spieren nodig om dat op te vangen. Spieren 'kosten' gewicht. De FIA wil geen blammage slaan met een rijder die de bocht uit vliegt omdat hij bezwijkt onder de krachten omdat hij niet genoeg trainde om maar gewicht te sparen.
ik bedoel enkel dat je nu toch geen coureur meer tegen komt die 80 kilo weegt, omdat die waarschijnlijk al eerder zijn afgevallen. die kunnen namelijk ook niet mee in veel andere raceklasses.

verder wel eens met dit idee, las vandaag nog een artikel over rosberg. die is in de zomer voordat die kampioen werd gestopt met fietsen, zodat hij een kilo minder spiermassa in zijn benen overhield.
dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling.
  zondag 2 december 2018 @ 23:21:55 #89
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_183506476
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 22:23 schreef Adames het volgende:

[..]

ik bedoel enkel dat je nu toch geen coureur meer tegen komt die 80 kilo weegt, omdat die waarschijnlijk al eerder zijn afgevallen. die kunnen namelijk ook niet mee in veel andere raceklasses.
Ergens denk ik juist dat dat niet zo is en dat de spreiding in talent veel groter is. M.a.w. dat als je echt goed bent je wel boven de rest uitstijgt, dikzak of niet. Maar echt onderbouwende gegevens heb ik daar ook niet voor.

Je ziet overigens in bepaalde andere klasses wel eens dikzakken meerijden, maar ik zou er zelf even geen weten die ook een topper in die klasse is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 2 december 2018 @ 23:41:26 #90
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183506692
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik wil nog wel een keer kijken naar de uitsplitsing voor de kwalificatie in 2018 tussen de eerste zes races, de races na Canada en de laatste zes races, want die uitsplitsing voor de punten zegt me niets door alle gridstraffen die STR heeft gekregen.
Dat staat in de tabel die ik al eerder heb gepost.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zondag 2 december 2018 @ 23:56:04 #91
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183506833
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 19:35 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Franz Tost die verklaard dat STR een test team was dit jaar en dat blijft voor Honda en RBR. Ook iets wat jij altijd zo stellig ontkende ;)

https://www.f1today.net/n(...)o-blijft-proefkonijn
Ik niet, dat deden ze zelf.
http://www.thedrive.com/s(...)-f1s-top-3-next-year
quote:
"It is our goal to overcome this tough challenge and get back to fighting with the frontrunners of the sport. Our spirit is going to come back and next year our goal is to fight for the top three at the top of the grid."
http://f1i.com/news/295417-toro-rosso-stays-honda-works.html
quote:
However Key insisted that his team hadn't been a 'sacrificial lamb', testing the ground for Red Bull. He revealed that the Honda deal had been very much their idea from the start.

"We've been keeping up with Honda for several years. We've very much wanted to work with them," he said. "It was a hope that we could do that. When the possibility arose, it was actually very possible for us.
https://www.reuters.com/a(...)-honda-idUSKCN1GA19S
quote:
Toro Rosso were seventh overall in 2017. But with a manufacturer fully devoted to them for the first time, they hope to move higher in a 21-race championship that starts in Australia on March 25.

“The target for Toro Rosso has to be in the front part of the midfield, around fifth place,” Tost said.
https://www.autosport.com(...)toro-rosso-for-honda
quote:
Red Bull insists it won't make Toro Rosso sacrifice its season through grid penalties to help Honda progress in Formula 1 this season.

[..]

Speaking about pushing Honda to experiment with new engines at the cost of Toro Rosso's campaign, Horner told Autosport: "I don't think we'll be pushing them to sacrifice Toro Rosso.
quote:
Red Bull principal Christian Horner has made it clear that the Toro Rosso junior squad isn't expected to play the part of test team for the rest of the 2018 season.
Enzovoort enzovoort

Je mag helemaal zelf weten wat je gelooft en wat niet, maar je moet niet net doen alsof men ook maar enigszins consistent is geweest over dit onderwerp.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fir3fly op 03-12-2018 00:21:24 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 3 december 2018 @ 00:06:45 #92
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183506966
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 09:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Voor beide vergelijkingen is wat te zeggen. Sainz en Kvyat schat ik hoger in dan Gasly en Hartley. Dat betekent dat de vergelijking Sainz+Kvyat 2018 met Gasly+Hartley 2019 de progressie niet goed weergeeft.
Gasly en Hartley reden maar een paar races in 2017 en zijn dus niet vergelijkbaar. Je kunt alleen vergelijken met genoeg materiaal.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  maandag 3 december 2018 @ 00:08:11 #93
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_183506988
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 12:45 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dus relatief gezien is Toro Rosso dichter bij gekomen.
Ten opzichte van Renault. Maar dat zegt niets, ze zijn niet dichterbij de pole gekomen. Cherry picking dus door jou zoals gewoonlijk.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_183507173
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2018 23:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ergens denk ik juist dat dat niet zo is en dat de spreiding in talent veel groter is. M.a.w. dat als je echt goed bent je wel boven de rest uitstijgt, dikzak of niet. Maar echt onderbouwende gegevens heb ik daar ook niet voor.

Je ziet overigens in bepaalde andere klasses wel eens dikzakken meerijden, maar ik zou er zelf even geen weten die ook een topper in die klasse is.
Dan maak je geen kans bij het karten, waar wel elke kg telt. Dus dan is je start al kut.
  maandag 3 december 2018 @ 08:37:49 #95
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_183508858
quote:
3s.gif Op vrijdag 30 november 2018 23:49 schreef NaturalScience het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)atie-braziliaanse-gp

Brazilië krijgt ook een grand prix
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 3 december 2018 @ 11:30:15 #96
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_183510703
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 00:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:

[..]

Dan maak je geen kans bij het karten, waar wel elke kg telt. Dus dan is je start al kut.
Bij het karten zeker waar, maar er zijn meer wegen naar rome he. Nog los van dat je sowieso kan schommelen met gewicht.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 december 2018 @ 12:14:59 #97
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_183511650
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 08:37 schreef nils7 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Konden ze niet beter Interlagos nabouwen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_183513152
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Konden ze niet beter Interlagos nabouwen?
Alleen als ze dan de oude layout doen. Die korte rondjes zijn niks. Gewoon lekker 7+ km knallen met die hokken.
pi_183513415
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2018 23:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik niet, dat deden ze zelf.
http://www.thedrive.com/s(...)-f1s-top-3-next-year

[..]

http://f1i.com/news/295417-toro-rosso-stays-honda-works.html

[..]

https://www.reuters.com/a(...)-honda-idUSKCN1GA19S

[..]

https://www.autosport.com(...)toro-rosso-for-honda

[..]


[..]

Enzovoort enzovoort

Je mag helemaal zelf weten wat je gelooft en wat niet, maar je moet niet net doen alsof men ook maar enigszins consistent is geweest over dit onderwerp.
Mooie PR praat allemaal, veel van voor het seizoen ook nog wanneer iedereen altijd zo hoopvol is en mooie beloftes doet, dat je daar niet doorheen prikt ;)

Overigens uit die zelfde bronnen maar minder in jou straatje.

quote:
Speaking about pushing Honda to experiment with new engines at the cost of Toro Rosso's campaign, Horner told Autosport: "I don't think we'll be pushing them to sacrifice Toro Rosso.

"But obviously there are opportunities to learn for the benefit of the group, which ultimately Toro Rosso will benefit from as well.

"That's obviously something that remains open, but of course Toro Rosso have got their own fight with the constructors they're competing with, that obviously has significant value to them."
quote:
But Key conceded that the decision to move to Honda power in 2018 had needed to fit in with Red Bull's overall strategy.

"It was a decision made jointly in some way, I suppose," he conceded. "The teams are owned by the same company and that was a company decision in that respect.

"What Red Bull Racing do is ultimately their decision in the end," he said. "But if we can share an engine supplier it would be very good.


[ Bericht 0% gewijzigd door Sjemmert op 03-12-2018 14:06:08 ]
pi_183513595
w
tja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')