Maar Alonso is 0.15 weggezakt met een Renault Motor.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
0.02 verschil in het voordeel van Renault.
Dat klopt.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:14 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar Alonso is 0.15 weggezakt met een Renault Motor.
Omdat jij altijd beweerd dat McLaren het zoveel beter doet met die Renault. Kwa pure snelheid lijken ze erop achteruit gegaan.quote:
Ze scoren veel meer punten in ieder geval. Waar dat dan precies aan ligt is moeilijk te zeggen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:19 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Omdat jij altijd beweerd dat McLaren het zoveel beter doet met die Renault.
Gasly van 3,6% naar 2,9%. Hartley van 3,6% naar 3,2%.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
0.02 verschil in het voordeel van Renault.
Je moet vergelijken met Sainz en Kvyat.quote:Op zondag 2 december 2018 00:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gasly van 3,6% naar 2,9%. Hartley van 3,6% naar 3,2%.
Ja jij hebt makkelijk praten natuurlijkquote:Op zaterdag 1 december 2018 21:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neuh. Sowieso niet echt interessant hoe iemand eruit ziet, en in een sport al helemaal niet.
Gebrek aan concurrentie, duh. STR was een rijdende testbank voor RBR, Force India zat heel lang in de penarie, Williams heeft 1 van zijn slechtste auto's ooit gebouwd. Enige echte concurrenten van de f1 1.5, Haas en Sauber en Renault. Renault ligt te ver voor, dus eigenlijk alleen Haas en Sauber dit jaar.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze scoren veel meer punten in ieder geval. Waar dat dan precies aan ligt is moeilijk te zeggen.
Ik schaal die 2 hoger in dan Gasly en Hartley.quote:Op zondag 2 december 2018 00:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je moet vergelijken met Sainz en Kvyat.
Ik schat Gasly wel wat hoger in dan Kyvat.quote:Op zondag 2 december 2018 09:02 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik schaal die 2 hoger in dan Gasly en Hartley.
Qualifying is verbeterd en hebben ze na Canada niet meer gridstraffen gepakt?quote:Op zaterdag 1 december 2018 22:54 schreef Fir3fly het volgende:
Snelle analyse wat betreft Toro Rosso en Honda's zogenaamde geweldige upgrade in Canada:
[ afbeelding ]
Voor beide vergelijkingen is wat te zeggen. Sainz en Kvyat schat ik hoger in dan Gasly en Hartley. Dat betekent dat de vergelijking Sainz+Kvyat 2018 met Gasly+Hartley 2019 de progressie niet goed weergeeft.quote:Op zondag 2 december 2018 00:05 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je moet vergelijken met Sainz en Kvyat.
Sainz hoger dan Gasly, Kvyat hoger dan Hartleyquote:Op zondag 2 december 2018 09:05 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik schat Gasly wel wat hoger in dan Kyvat.
Ik vind zowel Sainz als (vooral) Kvyat ongeleide projectielen met een totaal verkeerde mentaliteit.quote:Op zondag 2 december 2018 09:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sainz hoger dan Gasly, Kvyat hoger dan Hartley
Het interesseert me geen zier hoe een coureur er uit ziet. Het gaat me om hoe hij rijdt. Karakter speelt ook mee. Een leuk koppie is hooguit een bonus.quote:Op zaterdag 1 december 2018 19:58 schreef flipsen het volgende:
Even kijkend naar de OP (no hommo) vraag ik me af of de dames hier het met me eens zijn, dat het wel een ongelooflijk lelijk coureursjaar wordt... Viel me gewoon op he, nada mįs...
Als sainz hoger was dan gasly had hij in de RB geredenquote:Op zondag 2 december 2018 09:55 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Sainz hoger dan Gasly, Kvyat hoger dan Hartley
Dat dus. Sainz is minder dan Gasly. En hij heeft zichzelf gewoon in zn vingers gesneden dat eerste jaar met Max door een beetje te lopen steuken en alles in de hoop om Max een hak te zetten. Goddank prikte de heren die er wat te vertellen hebben direct doorheen.quote:Op zondag 2 december 2018 11:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Als sainz hoger was dan gasly had hij in de RB gereden
Alleen kijkend naar de snelste van beide teams, heeft STR minder verloren ten opzichte van de pole dan Renault in 2018. 0,02% tegen 0,28%. Dus relatief gezien is Toro Rosso dichter bij gekomen.quote:Op zaterdag 1 december 2018 23:12 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
0.02 verschil in het voordeel van Renault.
Welke talenten hebben ze nog om op te leiden? Talenten van het niveau vettel/ricciardo/max hebben ze bij TR en daaronder voorlopig niet dus ze kunnen bij RB er nu beter alles op zetten om het Max zo makkelijk mogelijk te maken. Als de auto straks niet goed genoeg is is max zo weg en hebben ze helemaal niks meer.quote:Op zondag 2 december 2018 12:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
STR is kennelijk voornamelijk ontwikkelteam geworden ipv voornamelijk opleidingsteam:
https://www.f1today.net/n(...)o-blijft-proefkonijn
Zitten nog een hoop in lagere klassen.quote:Op zondag 2 december 2018 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Welke talenten hebben ze nog om op te leiden? Talenten van het niveau vettel/ricciardo/max hebben ze bij TR en daaronder voorlopig niet dus ze kunnen bij RB er nu beter alles op zetten om het Max zo makkelijk mogelijk te maken. Als de auto straks niet goed genoeg is is max zo weg en hebben ze helemaal niks meer.
Dat stoken zou er niet toe doen. Bij RB kijken ze voornamelijk maar data en als er iemand sneller is/meer potentie toont gaan ze daarmee verder.quote:Op zondag 2 december 2018 12:36 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat dus. Sainz is minder dan Gasly. En hij heeft zichzelf gewoon in zn vingers gesneden dat eerste jaar met Max door een beetje te lopen steuken en alles in de hoop om Max een hak te zetten. Goddank prikte de heren die er wat te vertellen hebben direct doorheen.
Met dat soort flauwekul heeft ie samen met zn pa eigenlijk eigenhandig al zijn F1 carričre de nek om gedraaid. Die gaat nooit meer in een topteam rijden.
Naast de aero is gewicht een opvallende.quote:Op zondag 2 december 2018 17:54 schreef Kickinalfa het volgende:
Zijn er naast de aerodynamische aanpassingen ( en dan met name de vleugels) nog regelement wijzigingen voor 2019?
Dan Ticktum (F3)quote:Op zondag 2 december 2018 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Welke talenten hebben ze nog om op te leiden? Talenten van het niveau vettel/ricciardo/max hebben ze bij TR en daaronder voorlopig niet dus ze kunnen bij RB er nu beter alles op zetten om het Max zo makkelijk mogelijk te maken. Als de auto straks niet goed genoeg is is max zo weg en hebben ze helemaal niks meer.
zijn er eigenlijk coureurs die de 80 kilo halen?quote:Op zondag 2 december 2018 18:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Naast de aero is gewicht een opvallende.
Het gewicht van de coureur telt niet meer mee in het gewicht wat de auto moet wegen. De auto moet nu (zonder coureur) 780kg gaan wegen. En bij coureurs lichter dan 80kg moet er balast rondom de stoel geplaatst worden ter compensatie. Vooral een voordeeltje dus voor de zwaardere coureurs, omdat de lichtere nu niet meer kunnen profiteren van strategisch geplaatste balast.
Dat lijkt me wel erg veel. Nu is het gewicht inclusief coureur 734. Dus ik denk dat het nieuwe gewicht ca 660 kg voor de auto zal zijn. Dat wordt 740 kg totaal inclusief coureur.quote:Op zondag 2 december 2018 18:00 schreef CrashO het volgende:
[..]
Naast de aero is gewicht een opvallende.
Het gewicht van de coureur telt niet meer mee in het gewicht wat de auto moet wegen. De auto moet nu (zonder coureur) 780kg gaan wegen. En bij coureurs lichter dan 80kg moet er balast rondom de stoel geplaatst worden ter compensatie. Vooral een voordeeltje dus voor de zwaardere coureurs, omdat de lichtere nu niet meer kunnen profiteren van strategisch geplaatste balast.
En wat heeft Honda nog rond rijden aan talent? ik las dat door de motordeal dat ook de samenwerking op dat vlak geintensiveerd wordt. Honda heeft ook een talentenprogramma. Dus wellicht een Japanner in de toekomst in de F1?quote:Op zondag 2 december 2018 16:20 schreef opreis het volgende:
[..]
Welke talenten hebben ze nog om op te leiden? Talenten van het niveau vettel/ricciardo/max hebben ze bij TR en daaronder voorlopig niet dus ze kunnen bij RB er nu beter alles op zetten om het Max zo makkelijk mogelijk te maken. Als de auto straks niet goed genoeg is is max zo weg en hebben ze helemaal niks meer.
Je hebt gelijk. Ik ging uit van de cijfers op de site van gpfans... moet ik ook niet doenquote:Op zondag 2 december 2018 18:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel erg veel. Nu is het gewicht inclusief coureur 734. Dus ik denk dat het nieuwe gewicht ca 660 kg voor de auto zal zijn. Dat wordt 740 kg totaal inclusief coureur.
Fukuzumi (F2, naar Super Formula )quote:Op zondag 2 december 2018 18:11 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En wat heeft Honda nog rond rijden aan talent? ik las dat door de motordeal dat ook de samenwerking op dat vlak geintensiveerd wordt. Honda heeft ook een talentenprogramma. Dus wellicht een Japanner in de toekomst in de F1?
Franz Tost die verklaard dat STR een test team was dit jaar en dat blijft voor Honda en RBR. Ook iets wat jij altijd zo stellig ontkendequote:Op zaterdag 1 december 2018 23:20 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ze scoren veel meer punten in ieder geval. Waar dat dan precies aan ligt is moeilijk te zeggen.
jij bent gewoon niet slim genoeg om door de pr heen te prikken.quote:Op zondag 2 december 2018 19:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Franz Tost die verklaard dat STR een test team was dit jaar en dat blijft voor Honda en RBR. Ook iets wat jij altijd zo stellig ontkende
https://www.f1today.net/n(...)o-blijft-proefkonijn
Of juist slim genoeg om niet in die complottheorieėn te trappen.quote:Op zondag 2 december 2018 19:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
jij bent gewoon niet slim genoeg om door de pr heen te prikken.
Ah ja nee dat kan het ook zijn natuurlijkquote:Op zondag 2 december 2018 19:40 schreef potjecreme het volgende:
[..]
jij bent gewoon niet slim genoeg om door de pr heen te prikken.
Nee, maar er zijn wel coureurs die een aardig eindje in de 70-ers lopen. Wat je niet wilt is dat rijders, naast hun sponsorgeld, gekozen gaan worden omdat ze klein en licht zijn. Dan hou je sub-par coureurs over die 'snel' zijn puur omdat ze minder wegen.quote:Op zondag 2 december 2018 18:10 schreef Adames het volgende:
[..]
zijn er eigenlijk coureurs die de 80 kilo halen?
In de hele aanloop naar F1 heb je er namelijk wel een nadeel van.
quote:Op zondag 2 december 2018 18:16 schreef CrashO het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Ik ging uit van de cijfers op de site van gpfans... moet ik ook niet doen
De site van de FIA meld de correcte cijfers.
Edit. Alhoewel. Ik vind het behoorlijk vaag of die 740kg inclusief of exclusief coureur is.
[ afbeelding ]
ik bedoel enkel dat je nu toch geen coureur meer tegen komt die 80 kilo weegt, omdat die waarschijnlijk al eerder zijn afgevallen. die kunnen namelijk ook niet mee in veel andere raceklasses.quote:Op zondag 2 december 2018 22:15 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee, maar er zijn wel coureurs die een aardig eindje in de 70-ers lopen. Wat je niet wilt is dat rijders, naast hun sponsorgeld, gekozen gaan worden omdat ze klein en licht zijn. Dan hou je sub-par coureurs over die 'snel' zijn puur omdat ze minder wegen.
En ik gok dat ze ook niet willen dat rijders met te weinig kracht en stamina in de auto stappen. F1 is qua G-krachten zwaarder dan ooit en je hebt gewoon flinke spieren nodig om dat op te vangen. Spieren 'kosten' gewicht. De FIA wil geen blammage slaan met een rijder die de bocht uit vliegt omdat hij bezwijkt onder de krachten omdat hij niet genoeg trainde om maar gewicht te sparen.
Ergens denk ik juist dat dat niet zo is en dat de spreiding in talent veel groter is. M.a.w. dat als je echt goed bent je wel boven de rest uitstijgt, dikzak of niet. Maar echt onderbouwende gegevens heb ik daar ook niet voor.quote:Op zondag 2 december 2018 22:23 schreef Adames het volgende:
[..]
ik bedoel enkel dat je nu toch geen coureur meer tegen komt die 80 kilo weegt, omdat die waarschijnlijk al eerder zijn afgevallen. die kunnen namelijk ook niet mee in veel andere raceklasses.
Dat staat in de tabel die ik al eerder heb gepost.quote:Op zondag 2 december 2018 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik wil nog wel een keer kijken naar de uitsplitsing voor de kwalificatie in 2018 tussen de eerste zes races, de races na Canada en de laatste zes races, want die uitsplitsing voor de punten zegt me niets door alle gridstraffen die STR heeft gekregen.
Ik niet, dat deden ze zelf.quote:Op zondag 2 december 2018 19:35 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Franz Tost die verklaard dat STR een test team was dit jaar en dat blijft voor Honda en RBR. Ook iets wat jij altijd zo stellig ontkende
https://www.f1today.net/n(...)o-blijft-proefkonijn
http://f1i.com/news/295417-toro-rosso-stays-honda-works.htmlquote:"It is our goal to overcome this tough challenge and get back to fighting with the frontrunners of the sport. Our spirit is going to come back and next year our goal is to fight for the top three at the top of the grid."
https://www.reuters.com/a(...)-honda-idUSKCN1GA19Squote:However Key insisted that his team hadn't been a 'sacrificial lamb', testing the ground for Red Bull. He revealed that the Honda deal had been very much their idea from the start.
"We've been keeping up with Honda for several years. We've very much wanted to work with them," he said. "It was a hope that we could do that. When the possibility arose, it was actually very possible for us.
https://www.autosport.com(...)toro-rosso-for-hondaquote:Toro Rosso were seventh overall in 2017. But with a manufacturer fully devoted to them for the first time, they hope to move higher in a 21-race championship that starts in Australia on March 25.
“The target for Toro Rosso has to be in the front part of the midfield, around fifth place,” Tost said.
quote:Red Bull insists it won't make Toro Rosso sacrifice its season through grid penalties to help Honda progress in Formula 1 this season.
[..]
Speaking about pushing Honda to experiment with new engines at the cost of Toro Rosso's campaign, Horner told Autosport: "I don't think we'll be pushing them to sacrifice Toro Rosso.
Enzovoort enzovoortquote:Red Bull principal Christian Horner has made it clear that the Toro Rosso junior squad isn't expected to play the part of test team for the rest of the 2018 season.
Gasly en Hartley reden maar een paar races in 2017 en zijn dus niet vergelijkbaar. Je kunt alleen vergelijken met genoeg materiaal.quote:Op zondag 2 december 2018 09:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor beide vergelijkingen is wat te zeggen. Sainz en Kvyat schat ik hoger in dan Gasly en Hartley. Dat betekent dat de vergelijking Sainz+Kvyat 2018 met Gasly+Hartley 2019 de progressie niet goed weergeeft.
Ten opzichte van Renault. Maar dat zegt niets, ze zijn niet dichterbij de pole gekomen. Cherry picking dus door jou zoals gewoonlijk.quote:Op zondag 2 december 2018 12:45 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus relatief gezien is Toro Rosso dichter bij gekomen.
Dan maak je geen kans bij het karten, waar wel elke kg telt. Dus dan is je start al kut.quote:Op zondag 2 december 2018 23:21 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ergens denk ik juist dat dat niet zo is en dat de spreiding in talent veel groter is. M.a.w. dat als je echt goed bent je wel boven de rest uitstijgt, dikzak of niet. Maar echt onderbouwende gegevens heb ik daar ook niet voor.
Je ziet overigens in bepaalde andere klasses wel eens dikzakken meerijden, maar ik zou er zelf even geen weten die ook een topper in die klasse is.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 23:49 schreef NaturalScience het volgende:
https://www.f1maximaal.nl(...)atie-braziliaanse-gp
Braziliė krijgt ook een grand prix
Bij het karten zeker waar, maar er zijn meer wegen naar rome he. Nog los van dat je sowieso kan schommelen met gewicht.quote:Op maandag 3 december 2018 00:23 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Dan maak je geen kans bij het karten, waar wel elke kg telt. Dus dan is je start al kut.
Alleen als ze dan de oude layout doen. Die korte rondjes zijn niks. Gewoon lekker 7+ km knallen met die hokken.quote:Op maandag 3 december 2018 12:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Konden ze niet beter Interlagos nabouwen?
Mooie PR praat allemaal, veel van voor het seizoen ook nog wanneer iedereen altijd zo hoopvol is en mooie beloftes doet, dat je daar niet doorheen priktquote:Op zondag 2 december 2018 23:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik niet, dat deden ze zelf.
http://www.thedrive.com/s(...)-f1s-top-3-next-year
[..]
http://f1i.com/news/295417-toro-rosso-stays-honda-works.html
[..]
https://www.reuters.com/a(...)-honda-idUSKCN1GA19S
[..]
https://www.autosport.com(...)toro-rosso-for-honda
[..]
[..]
Enzovoort enzovoort
Je mag helemaal zelf weten wat je gelooft en wat niet, maar je moet niet net doen alsof men ook maar enigszins consistent is geweest over dit onderwerp.
quote:Speaking about pushing Honda to experiment with new engines at the cost of Toro Rosso's campaign, Horner told Autosport: "I don't think we'll be pushing them to sacrifice Toro Rosso.
"But obviously there are opportunities to learn for the benefit of the group, which ultimately Toro Rosso will benefit from as well.
"That's obviously something that remains open, but of course Toro Rosso have got their own fight with the constructors they're competing with, that obviously has significant value to them."
quote:But Key conceded that the decision to move to Honda power in 2018 had needed to fit in with Red Bull's overall strategy.
"It was a decision made jointly in some way, I suppose," he conceded. "The teams are owned by the same company and that was a company decision in that respect.
"What Red Bull Racing do is ultimately their decision in the end," he said. "But if we can share an engine supplier it would be very good.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |