abonnement Unibet Coolblue
pi_183459205


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Sinds 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Betaaldata:


Emolumententabel:


Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, voormalig teamcoach. Nu coach van dit topic })
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71
Globetrottertje

pi_183459570
Hier verschilt het per retailer, de ene wil perse een bonnetje uitprinten (en achteraan sluiten), de andere zegt: pleur maar neer. En nog een derde was altijd al dicht als ik kwam, maar die is er nu niet meer. Bij problemen moet je natuurlijk een bonnetje kunnen overleggen, maar gelukkig is dat nooit nodig geweest.
pi_183459663
Ja mocht er wat aan de hand zijn, kun je met het bonnetje bewijzen dat jij het ingeleverd hebt. Er is mij gelukkig ook nog nooit om gevraagd, maar dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren..
Het verschilt hier wel per retailer of ze zelf ook een kopietje houden of niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183460128
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja mocht er wat aan de hand zijn, kun je met het bonnetje bewijzen dat jij het ingeleverd hebt. Er is mij gelukkig ook nog nooit om gevraagd, maar dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren..
Het verschilt hier wel per retailer of ze zelf ook een kopietje houden of niet.
Mwah ik mag toch aannemen dat men mij geloofd als ik zeg dat ik het heb afgegeven. Als je het bij de mensen thuis afgeeft krijg je ook geen bonnetje? En ook dan kunnen mensen klagen dat ze het pakje niet ontvangen hebben.
pi_183460179
Dat zou je toch wel hopen dat ze je geloven, maar ik heb daar bij sommige leidinggevenden hier weinig vertrouwen in ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183460615
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 12:11 schreef gelestipjes het volgende:
Ik wacht altijd gewoon. Zou het zelf als wachtende klant ook vervelend vinden als iemand anders zomaar voor mag gaan.
Ik wacht niet. Waarom zou ik. Ik ben toch geen klant? Ik ben in feite een leverancier. En die hoeft toch ook niet in de rij te gaan staan met de rolcontainers? De eerste keer leg ik zo'n retailer netjes uit waarom ik geen wachtende klant ben, de tweede keer pleur ik de zooi gewoon op de balie en ze bekijken het maar. Kijk, als ik binnen kom en er zijn nog 1 of 2 mensen voor me, dan wil ik best even wachten, maar ik heb het meegemaakt (bij de Primera) dat er een rij stond tot de deur en dat ze van mij verwachtten dat ik daar achteraan sloot. Nou echt niet. :(
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183460735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 17:20 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kijk, als ik binnen kom en er zijn nog 1 of 2 mensen voor me, dan wil ik best even wachten, maar ik heb het meegemaakt (bij de Primera) dat er een rij stond tot de deur en dat ze van mij verwachtten dat ik daar achteraan sloot. Nou echt niet. :(
Dit ook wel een beetje. Op 1 of 2 mensen wachten vind ik idd ook nog niet echt een punt, maar als het een lange rij is wordt het wel een ander verhaal. Al blijf ik tegenwoordig maar wel gewoon wachten, voornamelijk omdat er dus al gezeik is geweest met een retailer. PostNL wil die retailer niet kwijt. Bij de andere retailers is het meestal ook niet zo druk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183461096
Net voor de vierde week op rij bezwaar gemaakt tegen meerdere middagwijken (waarvan één hele grote) op zaterdag lopen.

Zal wel weer genegeerd worden, zodat ik volgende week mijn wekelijkse belletje kan doen naar de planning. Ze halen die derde wijk er meestal wel af, dat wel, maar dit begint lichtelijk vermoeiend te worden. :{ Ik weet dat ze krap zitten (hier blijven altijd wijken staan en we hebben nu mensen uit een andere provincie die helemaal hier naartoe komen om alles weg te brengen), maar daar kan ik verder ook niets aan doen. Ik loop al twee keer zoveel uren als mijn contract.

Het is echt een joekel van een wijk. Vroeger was het nog een ochtendwijk, maar sinds het geniale plan om de levertijd naar 13:00 te verzetten wil geen hond 'm meer lopen.
pi_183461673
Dubbele post. Oeps. Sorry.

[ Bericht 91% gewijzigd door Globetrottertje op 30-11-2018 18:23:57 (Oeps dubbel) ]
pi_183461720
Ze hadden mij op een dienst gezet van een collega die met vakantie was voor volgende week. Alleen... die collega bleek helemaal geen vakantie te hebben. Dus ik werd alleen op dinsdag, donderdag en zaterdag op een wijkje gezet. Geen probleem, ik heb genoeg plusuren.
Maar nu keek ik... en sta ik op geeneen dienst meer volgende week. Alleen op zaterdag nog op een wijkje.

Dus de plusuren verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Beetje flauw. Zijn zeker bang dat ze niet kunnen vorderen wanneer ik eind december uit dienst ben.
pi_183461743
Het is ook zo lekker dat ze niet bellen om je rooster te bespreken. Mijn vorige admie medewerker deed dat wel. De huidige belt nooit. Bezwaar lezen doet ie ook niet. Maar ik ben er nu wel een klein beetje klaar mee om er dan zelf maar achteraan te bellen.
pi_183461791
Mijn eigen admi belt altijd en als je niet opneemt mailt ze erachteraan.

Ze is nu met vakantie. En die het nu overneemt ziet mij altijd alleen maar als reserve. Weet misschien ook niet dat ik uit dienst ga.
pi_183463492
Waarom staat mijn pakket op "Bezorger is onderweg naar PostNL-locatie" terwijl het vandaag na 15:00 opgehaald zou kunnen worden?
pi_183463806
Ben ik aan het bezorgen bij een flat, komt er een vrouw naar buiten vraagt ze of ik ook post voor nummer 372 heb. Dus ik vroeg haar naam en huisnummer. Dat was correct dus ik bladeren in mijn bundel. Pakte ze ineens dr post eruit. Dus ik vroeg “ wat doet u nu?”. Ja das mijn post... toch maar even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ze dr eigen post uit mijn bundel pakt.. ook al is het haar post, voor der man, kinderen of wie dan ook. :P
pi_183464259
https://www.fnv.nl/sector(...)f_anders_prikacties/

Benieuwd wat die prikacties zijn
pi_183464482
Mijn admi durft me niet te bellen over roosters of extra wijken... Mijn tl belt me dan 😂 Ben erg lastig en eng als je dingen doet die ik niet wil.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183464818
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:23 schreef V__L_N het volgende:
Ben erg lastig en eng als je dingen doet die ik niet wil.
_O- _O-
pi_183465979
$400
pi_183466477
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:14 schreef zerebus het volgende:
https://www.fnv.nl/sector(...)f_anders_prikacties/

Benieuwd wat die prikacties zijn
onrustig weekendje in The Hague
pi_183468753
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 20:35 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

_O- _O-
Het werkt wel... Het is alleen jammer dat het zo moet.

Wat niet werkt is de pakketservice van de postnl. Ruim een kwart van de pakketten die ik maandag en dinsdag heb aangeleverd zijn met vertraging bezorgd. Er zwerven er nog een 2 handen vol rond die na 4/5 dagen nog niet bezorgd zijn...

Het is net alsof we verdomme nog nooit eerder een december hebben gehad.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183469528
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 22:58 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Het werkt wel... Het is alleen jammer dat het zo moet.

Wat niet werkt is de pakketservice van de postnl. Ruim een kwart van de pakketten die ik maandag en dinsdag heb aangeleverd zijn met vertraging bezorgd. Er zwerven er nog een 2 handen vol rond die na 4/5 dagen nog niet bezorgd zijn...

Het is net alsof we verdomme nog nooit eerder een december hebben gehad.
Ik vermoed dat ze zich flink hebben verkeken op de invloed van black friday. In voorgaande jaren stelde dat weinig voor. Dit jaar is er ineens een flinke toename in het aantal bestellingen rondom black friday en cyber monday.
pi_183469809
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:58 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben ik aan het bezorgen bij een flat, komt er een vrouw naar buiten vraagt ze of ik ook post voor nummer 372 heb. Dus ik vroeg haar naam en huisnummer. Dat was correct dus ik bladeren in mijn bundel. Pakte ze ineens dr post eruit. Dus ik vroeg “ wat doet u nu?”. Ja das mijn post... toch maar even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ze dr eigen post uit mijn bundel pakt.. ook al is het haar post, voor der man, kinderen of wie dan ook. :P
Goed zo, nooit post afgeven op straat, rijstwafeltje. Zelfs niet als je alle bewoners van de flat zou kennen; zeg maar dat het voor hun eigen veiligheid is dat je de post liever in de bus doet.
pi_183472301
Tony Chocolonely komt 5 december. Gelukkig niet in "mijn" postcode deze keer.

@Rijstwafel77, december is ee hele drukke maand altijd. Ik hoop dat je het ondanks dat toch erg naar je zin hebt.

Heb je trouwens aardige collega's?
pi_183472499
Dat hele "Acties tijdens de SKNJ? Dat meen je niet..." is ook weer je reinste stemmingmakerij. PostNL realiseert zich maar niet dat ze nog weinig krediet overhebben bij de werknemers. Dit soort berichten zorgt er niet voor dat men zich tegen de FNV zal keren.
quote:
De SKNJ is voor iedereen bij PostNL de drukste èn mooiste tijd van het jaar.
Ik heb tot nu toe dan ook niets anders dan positieve geluiden gehoord vanaf de werkvloer. Iedereen geniet volop. Uiteraard straks ook weer als men op 5 december op tijd naar huis wil maar wordt opgescheept met een lading chocoladerepen.
quote:
DOE MEE MET DE SKNJ!
JE HEBT GEEN KEUS, DIKKE NEUS.
pi_183472691
En waarom stuur je dat naar postbezorgers. Het is niet eens onze CAO. Wij zijn al afgescheept met een derderangs deal voor de komende 2 jaar.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183474668
Zo deze week was wel weer ff klote _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183475529
Acties in december, ik denk dat je (men) er weinig van merkt, want het is dan toch al een zootje. Betekent alleen dat je daarna nog langer bezig bent de kerstpuinhopen op te ruimen.
pi_183475534
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Zo deze week was wel weer ff klote _O-
Mooi samengevat ;)
pi_183476242
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 december 2018 08:40 schreef Globetrottertje het volgende:
Tony Chocolonely komt 5 december. Gelukkig niet in "mijn" postcode deze keer.


Wel in mijn code. Maar ik heb nog geen wijk staan op mijn rooster woensdag. En dan staan ze woensdag zeker gek staan kijken als andere bezorgers een wijk kwijt willen.
pi_183480334
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:58 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben ik aan het bezorgen bij een flat, komt er een vrouw naar buiten vraagt ze of ik ook post voor nummer 372 heb. Dus ik vroeg haar naam en huisnummer. Dat was correct dus ik bladeren in mijn bundel. Pakte ze ineens dr post eruit. Dus ik vroeg “ wat doet u nu?”. Ja das mijn post... toch maar even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ze dr eigen post uit mijn bundel pakt.. ook al is het haar post, voor der man, kinderen of wie dan ook. :P
Vriendelijk maar beslist met 'nee' antwoorden op dit soort vragen werkt ook goed.
- "Postbode, heeft u ook post voor nummer 372?"
- "Nee"
Klaar.
pi_183480398
Hier gelukkig (alweer) geen chocolade!

En de eerste Sandd zegels zijn gesignaleerd!
pi_183480448
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:46 schreef the_X het volgende:
En de eerste Sandd zegels zijn gesignaleerd!
Wat gebeurt er dan eigenlijk als we die in de oranje bus gooien? (Ben geen medewerker maar vroeg het me af)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_183480609
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 12:14 schreef Nick-GizMo het volgende:
Zo deze week was wel weer ff klote _O-
Of juist heel lucratief.
pi_183480826
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:58 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ben ik aan het bezorgen bij een flat, komt er een vrouw naar buiten vraagt ze of ik ook post voor nummer 372 heb. Dus ik vroeg haar naam en huisnummer. Dat was correct dus ik bladeren in mijn bundel. Pakte ze ineens dr post eruit. Dus ik vroeg “ wat doet u nu?”. Ja das mijn post... toch maar even duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat ze dr eigen post uit mijn bundel pakt.. ook al is het haar post, voor der man, kinderen of wie dan ook. :P
Dit doet me denken aan deze passage uit Post Office van Charles Bukowski:
quote:
The door opened and she ran out.
(...)
She screamed, "Give me my letter!"
I said, "Lady, you'll have to . . ."
She grabbed the letter and ran to the door, opened it and ran in.
God damn! You couldn't come back without either the registered letter or a signature! You even had to sign in and out with the things.
"HEY!"
I went after her and jammed my foot into the door just in time.
"HEY. GOD DAMN YOU!"
"Go away! Go away! You are an evil man!"
"Look, lady! Try to understand! You've got to sign for that letter! I can't let you have it that way! You are robbing the United States mails!"
pi_183483878
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 18:49 schreef delano.888 het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan eigenlijk als we die in de oranje bus gooien? (Ben geen medewerker maar vroeg het me af)
In december worden er shredders in de brievenbussen geplaatst. Zodra deze een sanddzegel signaleren gaan ze aan. ;)

Echte antwoord: geen idee. Of ze worden bezorgd door PostNL en dan krijgt Sandd de rekening, of ze gaan terug naar Sandd zodat ze ze alsnog zelf mogen bezorgen. Ik weet niet meer hoe dat vorig jaar ging... December 2017 is door mijn mentale shredder gegaan geloof ik.
pi_183484525
Er moet hier weer geschoven gaan worden met het verlof. Mijn zomervakantie en nog een weekje ergens iets eerder zijn voorlopig nog niet akkoord :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183486136
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 22:31 schreef VixenFromHell het volgende:
Er moet hier weer geschoven gaan worden met het verlof. Mijn zomervakantie en nog een weekje ergens iets eerder zijn voorlopig nog niet akkoord :{
Jij bent ook wel vaak de snaak wat dat soort zaken betreft hè?
Hier lijkt het er op dat het verlof hier bij iedereen weer blind is goedgekeurd. De problemen lossen we tegen die tijd wel weer op... of waarschijnlijker: niet.
Ze hebben hier trouwens ook een schijtlading mensen vrij gegeven tussen kerst en oud en nieuw dit jaar.
pi_183486313
Nog maar even het overleg afwachten ;) is niet zeker nog hoe en wat, maar iemand zal moeten schuiven ivm minimale bezetting.

Vorig jaar heb ik wel iets 'moeten' schuiven (anders moest ik 1 vd 2 zaterdagen inleveren wegens overlap) en 1 losse dag afgekeurd (hele week vrij vragen heeft ook voorrang op 1 dag), dus ben benieuwd. Ligt er ook een beetje aan wat de anderen eventueel willen schuiven. Als echt niemand wil, waarschijnlijk loten. Zo ver is het voor zover ik weet nog niet eerder gekomen :P

Maar ik probeer alles wel mooi te verdelen over het jaar, dus schuiven vind ik niet heel handig.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183499086
Gisteren liep er een krantenjongen voor mij... alle kranten half eruit laten hangen. Zo vervelend is dat... :(
pi_183500800
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:22 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Gisteren liep er een krantenjongen voor mij... alle kranten half eruit laten hangen. Zo vervelend is dat... :(
Zelfde probleem met bezorgers van reclame en bezorgers van Sanddpost.
Post helemaal door de brievenbus duwen is voor sommigen blijkbaar toch te veel werk.
pi_183508286
Ik stop per 1 januari 2019. Krijg je dan in januari nog over december betaald? Of wordt alles met het salaris in december afgerekend?
pi_183508610
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 06:55 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik stop per 1 januari 2019. Krijg je dan in januari nog over december betaald? Of wordt alles met het salaris in december afgerekend?
Ik heb dit een paar keer gehad. Als ik het me goed herinner, krijg je in januari nog een loonstrookje.
  maandag 3 december 2018 @ 07:58:38 #43
481998 K21
Cappuccino
pi_183508614
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 18:22 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Gisteren liep er een krantenjongen voor mij... alle kranten half eruit laten hangen. Zo vervelend is dat... :(
Ja, dat is lekker ergerlijk. :D
Dat heb ik hier meestal met die dikke Spotta pakketten.
pi_183508682
Bedankt @bmp80!
pi_183511297
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 19:12 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Dit doet me denken aan deze passage uit Post Office van Charles Bukowski:

[..]

Ook wel verschillende keren meegemaakt dat mensen nogal enthousiast hun aangetekende brief uit m'n handen wilden grissen. Dat je echt van ze weg moet draaien omdat ze hem anders te pakken zouden hebben _O-

"Wat is dat? Die wil ik eerst open maken voordat ik teken!" ook met enige regelmaat voorbij horen komen. "Nee meneer, pas als u tekent mag ik hem overhandigen.". :D
pi_183513183
Heb de laatste tjid niet zo vaak last van echte kranten die uit de bus hangen, wel regelmatig die reclame in het plastic of van die zakjes, volgens mij om spullen in te zamelen voor een of ander doel. Met name die laatste zitten alleen maar onder de klep geklemd en vallen regelmatig op straat als ik iets in de bus gooi. Overigens zorg ik alleen voor mijn eigen post, als er iets van anderen daardoor op straat valt omdat het niet goed door de bus gegooid is laat ik het gewoon liggen.
pi_183514341
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 13:34 schreef zerebus het volgende:
Heb de laatste tjid niet zo vaak last van echte kranten die uit de bus hangen, wel regelmatig die reclame in het plastic of van die zakjes, volgens mij om spullen in te zamelen voor een of ander doel. Met name die laatste zitten alleen maar onder de klep geklemd en vallen regelmatig op straat als ik iets in de bus gooi. Overigens zorg ik alleen voor mijn eigen post, als er iets van anderen daardoor op straat valt omdat het niet goed door de bus gegooid is laat ik het gewoon liggen.
Zo'n gast van die zakjes verontschuldige zich een keer bij mij. Hij moest ze er half uit laten steken zodat zijn baas hem kon controleren 8)7
pi_183515425
Dat gerucht ken ik ook, maar vraag me af of het waar is. Heb nog nooit iemand zien lopen om dat te controleren en het lijkt me ook haast niet te doen, daarnaast weet je niet waarom iets niet uitsteekt, kan ondertussen ook naar binnen gebracht zijn.
pi_183516858
Ik heb wel eens een belletje gehad of een folder aangekomen was. Dus dat van dat uitsteken ter controle, kun je wc-papier maken. :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 3 december 2018 @ 18:28:07 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183518328
quote:
1s.gif Op maandag 3 december 2018 14:33 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zo'n gast van die zakjes verontschuldige zich een keer bij mij. Hij moest ze er half uit laten steken zodat zijn baas hem kon controleren 8)7
Dan had ik de naam en het nummer van zijn baas gevraagd. Daar moet je namelijk werk van maken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183524138
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 15:44 schreef zerebus het volgende:
Dat gerucht ken ik ook, maar vraag me af of het waar is. Heb nog nooit iemand zien lopen om dat te controleren en het lijkt me ook haast niet te doen, daarnaast weet je niet waarom iets niet uitsteekt, kan ondertussen ook naar binnen gebracht zijn.
Hier rijd er iemand in een busje met die gasten mee. En die dropt ze steeds weer op een straathoek.
pi_183524237
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 07:57 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Ik heb dit een paar keer gehad. Als ik het me goed herinner, krijg je in januari nog een loonstrookje.
ik kreeg laatst ineens een loonstrookje of ik nog even 3.33 wilde terugbetalen aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding.

Ja doei he
pi_183550022
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2018 22:42 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik kreeg laatst ineens een loonstrookje of ik nog even 3.33 wilde terugbetalen aan teveel ontvangen postbezorgersvergoeding.

Ja doei he
"Gelukkig" krijgen we nu de vergoeding achteraf. Stond er ook ooops bij ;)
pi_183550588
Weet iemand waar ik mijn bezwaar op het rooster kan zien? Ik heb afgelopen vrijdag bezwaar ingediend, maar zie het nergens. Heb zaterdag nog steeds 2 wijken staan. Ga echt niet weer tot 19:00 lopen, dat is in het bos echt niet te doen.
pi_183550874
Hebben ze de sinterklaasattentie nu ook al wegbezuinigd? Of moeten we dat kaartje zien als de attentie? Voorgaande jaren kreeg je nog altijd chocola of een zakje strooigoed of zo, maar dit jaar kon er blijkbaar niks vanaf. Postbezorgers kregen wel een speculaaspop, maar misschien was het budget daarna op of zo :') .
pi_183551034
Wij kregen een kartonnen doosje met pepernoten, chocoladegeld en snoepgoed. Dat werd al half november uitgedeeld.

Voor de rest niets gezien.

Toevallig hadden we het vanochtend op het depot over wanneer we nu weer de brief met code voor het Kerstpakket krijgen. Vorig jaar was het eerder.
pi_183551156
hier hebben we helemaal niks gehad, we hebben er zelfs nog naar gevraagd, maar nee, dit jaar zat het er niet in.
Krijgen we die kerstcode niet altijd begin december? Dus dat kan dan nog wel.
pi_183551608
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:57 schreef gelestipjes het volgende:
hier hebben we helemaal niks gehad, we hebben er zelfs nog naar gevraagd, maar nee, dit jaar zat het er niet in.
Krijgen we die kerstcode niet altijd begin december? Dus dat kan dan nog wel.
Probeer even voorzichtig bij je planner of teamleider. Er is vast iets logistiek verkeerd gegaan. Of misschien hebben ze het zelf allemaal opgevreten.
pi_183551736
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:24 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Probeer even voorzichtig bij je planner of teamleider. Er is vast iets logistiek verkeerd gegaan. Of misschien hebben ze het zelf allemaal opgevreten.
er is niks misgegaan, we hebben het aan de teamcoach gevraagd en we krijgen gewoon niks, blijkbaar kregen alleen postbezorgers wat.
pi_183551862
De postbezorgers kregen hier op het depot iets uitgedeeld, en de postbodes zeiden later wel dat zij niets kregen :N

Hier 3 tassen Tony pakjes rondgebracht, tassen met dus alleen die pakjes... en dan krijg je dit:



8)7
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183552915
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:38 schreef gelestipjes het volgende:
Hebben ze de sinterklaasattentie nu ook al wegbezuinigd? Of moeten we dat kaartje zien als de attentie? Voorgaande jaren kreeg je nog altijd chocola of een zakje strooigoed of zo, maar dit jaar kon er blijkbaar niks vanaf. Postbezorgers kregen wel een speculaaspop, maar misschien was het budget daarna op of zo :') .
komt door het teveel plussen,is het budget op
pi_183552935
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:39 schreef VixenFromHell het volgende:
De postbezorgers kregen hier op het depot iets uitgedeeld, en de postbodes zeiden later wel dat zij niets kregen :N

Hier 3 tassen Tony pakjes rondgebracht, tassen met dus alleen die pakjes... en dan krijg je dit:

[ afbeelding ]

8)7
dat is zeer zeker door de doelgroep voorbereid
pi_183553015
Het was soms een halve straat, en soms ook echt 1 los pakje met stiekjes eromheen en briefje erop :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183554152
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

er is niks misgegaan, we hebben het aan de teamcoach gevraagd en we krijgen gewoon niks, blijkbaar kregen alleen postbezorgers wat.
Binnen ook het vermelde doosje ontvangen. Rare verschillen weer.
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 17:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Het was soms een halve straat, en soms ook echt 1 los pakje met stiekjes eromheen en briefje erop :')
Zat me laatst te verbazen hoe die dingen voorbereid werden door mijn collega's. Opzich waren ze prima in de bundels te verwerken. Dat was dan ook wat ik deed. De rest flikkerde ze allemaal in de pakjestassen 8)7
pi_183554178
Dit waren voor 1 klein wijkje (ongeveer een uur op piekdagen zonder HAH) 3 volle tassen, was wel handig dat ze apart zaten want ik hoefde daar niet de gewone post te doen :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183554319
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:18 schreef k0fferbak het volgende:
Weet iemand waar ik mijn bezwaar op het rooster kan zien? Ik heb afgelopen vrijdag bezwaar ingediend, maar zie het nergens. Heb zaterdag nog steeds 2 wijken staan. Ga echt niet weer tot 19:00 lopen, dat is in het bos echt niet te doen.
Dat is volgens mij niet meer terug te zien. Hier lezen ze het vaak ook niet. Nu maak ik maar een screenshot van het bezwaar.
pi_183554643
Doe ik ook, en ook maar een screenshot van de bevestiging dat je bezwaar hebt gemaakt, maar volgens mij lezen ze het hier dus ook niet. Daarnaast verwoord ik tegenwoordig mijn bezwaar in de zin van dat ik aangeef dat ik iets dan niet af kan krijgen. Meestal gaat het bij mij om extra opdrachten als zware hah of dingen als die npl boeken. Heb verder vaak dezelfde wijken, dus voor mij is het meestal niet echt een probleem om een paar dagen langer over dat soort extra opdrachten te doen, maar mocht postnl daar een probleem mee hebben kan ik dus wel aantonen dat ik het aangegeven heb
pi_183555154
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 18:49 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Dat is volgens mij niet meer terug te zien. Hier lezen ze het vaak ook niet. Nu maak ik maar een screenshot van het bezwaar.
Van mijn rooster maak ik altijd een printscreen, van m'n bezwaar ook maar gaan doen dan :X . Vreselijk dat je overal altijd maar achteraan moet bellen.
pi_183556527
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 15:57 schreef gelestipjes het volgende:
hier hebben we helemaal niks gehad, we hebben er zelfs nog naar gevraagd, maar nee, dit jaar zat het er niet in.
Krijgen we die kerstcode niet altijd begin december? Dus dat kan dan nog wel.
Kerstcode komt altijd pas na 5 december. Meestal een dag of 2/3 daarna.
Hier was er verder zo'n speculaasding.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 5 december 2018 @ 20:34:56 #70
481998 K21
Cappuccino
pi_183556567
Speculaaspop ook gehad, ja. Onze TC ging er nog helemaal met de hand onze namen op zetten. Dat was dan wel weer lief van 'm.

De twee wijken die ik vandaag had vielen ook in de prijzen en ik dacht dat het wel mee zou vallen aangezien je handmatig je smaak chocolade uit moest kiezen voor je het daadwerkelijk toegestuurd kreeg, maar er was kennelijk genoeg animo voor een stukje Tony, want ik had acht volle zakken met PCL dozen. :P
pi_183556652
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 16:31 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

er is niks misgegaan, we hebben het aan de teamcoach gevraagd en we krijgen gewoon niks, blijkbaar kregen alleen postbezorgers wat.
Dat is toch echt van een ongekende treurnis eigenlijk?
pi_183556783
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 19:34 schreef k0fferbak het volgende:

[..]

Van mijn rooster maak ik altijd een printscreen, van m'n bezwaar ook maar gaan doen dan :X . Vreselijk dat je overal altijd maar achteraan moet bellen.
Ik snap de gedachte ook niet helemaal. Als je iemand ergens anders/meer laat lopen dan bel je toch even om dat te bespreken? En als je dat niet doet dan moet je tenminste even kijken of er geen bezwaar is ingediend.
pi_183558127
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 20:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik snap de gedachte ook niet helemaal. Als je iemand ergens anders/meer laat lopen dan bel je toch even om dat te bespreken? En als je dat niet doet dan moet je tenminste even kijken of er geen bezwaar is ingediend.
Mij is verteld dat het te veel werk voor de admie is om met postbezorgers te overleggen of zij iets extra's willen doen, en dat de admie daarom gewoon zonder overleg extra wijken op je rooster mag zetten, en dat je maar bezwaar moet maken als je het er niet mee eens bent. Wie zwijgt stemt toe.

Dat is nog tot daaraan toe, maar bij ons heeft de admie er ook nog een handje van om NADAT je het rooster hebt goedgekeurd wijzigingen aan te brengen. En als ze je al bellen om te vragen of je het goed vindt dat ze jou op een andere wijk hebben gezet (en jouw wijk aan een ander gegeven) en je zegt dat je niet akkoord bent, dan zeggen ze soms doodleuk dat het niet anders kan en dat je het maar moet accepteren. Dus dat is wat onze admie blijkbaar onder overleggen verstaat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183558753
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 21:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mij is verteld dat het te veel werk voor de admie is om met postbezorgers te overleggen of zij iets extra's willen doen, en dat de admie daarom gewoon zonder overleg extra wijken op je rooster mag zetten, en dat je maar bezwaar moet maken als je het er niet mee eens bent. Wie zwijgt stemt toe.

Dat is nog tot daaraan toe, maar bij ons heeft de admie er ook nog een handje van om NADAT je het rooster hebt goedgekeurd wijzigingen aan te brengen. En als ze je al bellen om te vragen of je het goed vindt dat ze jou op een andere wijk hebben gezet (en jouw wijk aan een ander gegeven) en je zegt dat je niet akkoord bent, dan zeggen ze soms doodleuk dat het niet anders kan en dat je het maar moet accepteren. Dus dat is wat onze admie blijkbaar onder overleggen verstaat.
Ook hier geldt weer: het is eigenlijk toch niet te geloven? Nou kennen we PostNL allemaal dus ik geloof het meteen. Ik had ook niet de illusie dat ze bij de admie een beetje uit hun neus zitten te vreten en uit onwil niet communiceren maar het is toch te debiel voor woorden gewoon dat dit de normale gang van zaken is binnen zó'n groot bedrijf? 8)7
pi_183558942
Vóór het admitijdperk was het bij ons trouwens niet echt veel beter. De planning voor komende week moest er uiterlijk donderdag hangen was de afspraak. "Uiterlijk donderderdag" betekende in de praktijk dus:"Zéker never nooit niet vóór donderdag!" en vaak vrijdag of zaterdag pas :') .

Die planning had je ook maar te accepteren. En in de loop van de week kon je er beter ook maar elke dag dat je er was weer op kijken want er kwam eigenlijk vrijwel altijd nog wel wat bij. Zeker in de bestelling. Dat werd dus ook maar zelden gecommuniceerd, wat dus nogal eens leidde tot mensen die niet op kwamen dagen en/of zeer onaangenaam verrast waren als ze erachter kwamen dat ze nog eventjes 3 uur de straat op mochten.
pi_183562122
[img]https://www.facebook.com/photo.php/fbid=204588180483363&set=a.204588223816692&type=3


we gooien vandaag protestkaartjes in de bus. (Een link kopieren is boven mijn capaciteiten).
Toch wel een goed gevoel bij, het is een ondergewaardeerd, onderbetaald en best zwaar beroep bij een bedrijf wat het je echt niet makkelijker maakt. De vrijheid compenseert veel maar niet alles.
[img]https://www.facebook.com/photo.php?fbid=204588180483363&set=a.204588223816692&type=3[/img]

[ Bericht 24% gewijzigd door Bezorgertje op 06-12-2018 09:43:01 ]
pi_183562328
Druk op het cameraatje in het commentaarvak. Dan krijg je een popup en kun je de link erin zetten met plakken en dan op ok drukken. Als het goed is komt het plaatje dan tevoorschijn. Dan drukken op versturen en voila.
pi_183562450
Hé, iemand hier bekend met het sorteercentrum R'dam? Ik vroeg me af waar daar de fietsenstalling zit want je heb bij de ingang een pijl met medewerkers naar rechts, maar ook een bord met een fiets en een stuk fietspad dat linksom loopt. :?
Ga volgende week sorteren voor de KNJ en ik wil niet meteen verdwalen daarzo, haha.
pi_183563449
Krijgen we er dit jaar met knj geen tijd bij, bij de basistijd?
pi_183564625
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:56 schreef Globetrottertje het volgende:
Krijgen we er dit jaar met knj geen tijd bij, bij de basistijd?
Wat denk je zelf? ;)
pi_183567452
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 10:56 schreef Globetrottertje het volgende:
Krijgen we er dit jaar met knj geen tijd bij, bij de basistijd?
3 daldagen zouden automatisch de tijden van een piekdag moeten krijgen. Met nadruk op "zouden" ;)
pi_183568044
quote:
Vrijdag 14, woensdag 19 en vrijdag 21 december werken we als op een piekdag.

Let op! Er zijn dan op sommige depots ook meer beleveringen met ochtend- en middagwijken.

Volgens afspraak met de OR komen de basistijden van de dinsdag in je rooster. Helaas is dat niet tijdig gelukt voor het rooster van aankomende week. Het is uiterlijk woensdag 12 december om 23:59 zichtbaar voor jou in Mijn werk. Je ontvangt hierover een bericht. Houd hier rekening mee met het goedkeuren van je rooster. Het aanvragen van meer/minder tijd op basis van gewerkte tijd is betaalde tijd blijft van toepassing.
Zoals gewoonlijk is het weer even niet gelukt...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  donderdag 6 december 2018 @ 16:15:20 #83
481998 K21
Cappuccino
pi_183568643
Zo, weer drie zakken loterijpakjes per wijk, alleen nu van de Vriendenloterij. :+

Er stapte trouwens nog een boze man op me af met een gescheurde kerstenvelop. De kaart die erin zat was nog heel voor zover ik kon zien. Ik heb geprobeerd uit te leggen dat we machines hebben waar wel eens wat door in de knel komt, vooral als de envelop niet dichtgeplakt wordt, maar daar nam hij geen genoegen mee. Ergens ook wel begrijpelijk, natuurlijk. In een poging hem een beetje te kalmeren heb ik in zijn bijzijn gebeld naar een hogergeplaatste (mijn eigen TC is net met verlof, helaas), maar toen die ons het telefoonnummer van de klantenservice gaf om daar maar een klacht in te dienen werd hij helemaal kwaad. :') Vond het schandalig dat het een 0900-nummer is.

Ik ben nooit zo goed met boze mensen, dus ik stond er verder ook maar een beetje kansloos bij. Vroeger deden ze nog wel eens wat in plastic met een briefje erbij als het beschadigd was. Zag het eerlijk gezegd zelf ook niet bij het erin doen, want het zat aan de achterkant en dat adres had een hele stapel post.
pi_183572535
Wij hebben van die handige stikkers daarvoor. Plak je hem gewoon dicht. Ik plak die ook op beschadifde pakjes of tijdschriften. Ideaal.

Boze mensen zijn altijd lastig. Meestal helpt het om te zeggen dat het me spijt en dat ik er een melding van ga maken.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183573781
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:16 schreef V__L_N het volgende:
Wij hebben van die handige stikkers daarvoor. Plak je hem gewoon dicht. Ik plak die ook op beschadifde pakjes of tijdschriften. Ideaal.

Boze mensen zijn altijd lastig. Meestal helpt het om te zeggen dat het me spijt en dat ik er een melding van ga maken.
Probleem met die stickers is dat er op staat dat we het hebben geopend en weer hebben dichtgemaakt. Die dingen lijken net een soort schuldbekentenis.
Voor kapotte zooi hoor je eigenlijk van die ziplock-zakjes bij je te hebben.
pi_183575947
Ik heb altijd voor 1 adres meerdere pakketten, elke dag opnieuw. Maar ze zijn nooit thuis en de buren ook niet. Kost vaak zoveel tijd..

Verder werk ik nu iets langer dan een maand bij postNL als bezorger en het bevalt mij echt heel goed! Teamcoach is ook tevreden, dus dat is wel fijn! :Y
pi_183579183
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2018 23:15 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Ik heb altijd voor 1 adres meerdere pakketten, elke dag opnieuw. Maar ze zijn nooit thuis en de buren ook niet. Kost vaak zoveel tijd..

Verder werk ik nu iets langer dan een maand bij postNL als bezorger en het bevalt mij echt heel goed! Teamcoach is ook tevreden, dus dat is wel fijn! :Y
Fijn en je treft het met je teamcoach. Ik denk dat de meeste TC's dat tijdens hun carrière nog nooit hebben gezegd.
pi_183579343
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 08:43 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Fijn en je treft het met je teamcoach. Ik denk dat de meeste TC's dat tijdens hun carrière nog nooit hebben gezegd.
Ik heb anders een keer een officieel compliment via mijn teamleider gekregen hoor. Mét bijbehorend velletje 'bedankt' postzegels. :')
pi_183579540
FNV dreigt met acties bij PostNL

En vervolgens:
Reactie PostNL op ultimatum FNV
quote:
Wij vinden het onbegrijpelijk en onverstandig dat FNV dit doet. Dit is de drukste periode van het jaar.
Hoe halen ze het in hun hoofd te dreigen met acties tijdens de periode waarin je het bedrijf het hardst kunt raken? Onbegrijpelijk!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 7 december 2018 @ 09:21:57 #90
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183579625
leuk dat de FNV dreigt, maar de bond fietst gigantisch achter de veranderingen waar ze tegen protesteren aan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183579780
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:14 schreef Rafierafie het volgende:
FNV dreigt met acties bij PostNL

En vervolgens:
Reactie PostNL op ultimatum FNV

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd te dreigen met acties tijdens de periode waarin je het bedrijf het hardst kunt raken? Onbegrijpelijk!
_O- _O- _O- ;)
pi_183580288
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 15:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

3 daldagen zouden automatisch de tijden van een piekdag moeten krijgen. Met nadruk op "zouden" ;)
14 dec is al niet gelukt
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183582252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2018 21:22 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Probleem met die stickers is dat er op staat dat we het hebben geopend en weer hebben dichtgemaakt. Die dingen lijken net een soort schuldbekentenis.
Voor kapotte zooi hoor je eigenlijk van die ziplock-zakjes bij je te hebben.
Die zakjes worden hier wel in de voorbereiding gebruikt, maar echt niet op straat. We moeten wel zo'n excuuskaartje bij de kapotte post gooien als ze hem in de voorbereiding gemist hebben.
pi_183588684
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:14 schreef Rafierafie het volgende:
FNV dreigt met acties bij PostNL

En vervolgens:
Reactie PostNL op ultimatum FNV

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd te dreigen met acties tijdens de periode waarin je het bedrijf het hardst kunt raken? Onbegrijpelijk!
Precies! De bedoeling van een staking is toch juist om bedrijf en klanten zo veel mogelijk te ontzien? Daarom staken onderwijzers ook altijd op zondag, en NS-personeel alleen midden in de nacht.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183592024
Morgen zinzi huis aan huis. Kan ik dat vergelijken met ah kerstspecial? Of is het lichter? :*
pi_183592796
Ik probeerde het postvest net even, maar is het normaal dat je al het gewicht vooral in je nek voelt of doe ik wat verkeerd of zo?
Heb zelfs dat stomme instructiefilmpje er nog weer bij gezocht, daar heeft ze het over dat het gewicht op je heupen komt, nou, dat ervaar ik niet zo, voel het alleen in mijn nek, zelfs met een leeg vest al.
pi_183592840
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:05 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Morgen zinzi huis aan huis. Kan ik dat vergelijken met ah kerstspecial? Of is het lichter? :*
het gewicht van die folder staat toch gewoon in de app? Ik heb die folder niet, maar kan wel zien dat ik er 1 van 30 gram heb en 1 van 40.
  vrijdag 7 december 2018 @ 20:37:41 #98
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183592855
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:16 schreef bmp80 het volgende:

[..]

Die zakjes worden hier wel in de voorbereiding gebruikt, maar echt niet op straat. We moeten wel zo'n excuuskaartje bij de kapotte post gooien als ze hem in de voorbereiding gemist hebben.
Gek, want hier worden we juist aangemoedigd om ze te gebruiken. Liggen hele stapels op het depot.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183593065
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 09:14 schreef Rafierafie het volgende:
FNV dreigt met acties bij PostNL

En vervolgens:
Reactie PostNL op ultimatum FNV

[..]

Hoe halen ze het in hun hoofd te dreigen met acties tijdens de periode waarin je het bedrijf het hardst kunt raken? Onbegrijpelijk!
Mwah, ik zou het ook een belachelijke actie vinden om eerlijk te zijn, na dat fiasco van vorig jaar dit jaar ook nog eens even gaan staken in de knj periode.
Laten we dan meteen maar stoppen met de kerstpost en alles overdragen aan sandd. Bij beide was het vorig jaar kut maar sandd is dan in ieder geval nog 28 cent per zegel goedkoper. Als er dan ook nog gestaakt gaat worden bij ons helpen we de boel wel helemaal om zeep.
pi_183594188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:35 schreef gelestipjes het volgende:
Ik probeerde het postvest net even, maar is het normaal dat je al het gewicht vooral in je nek voelt of doe ik wat verkeerd of zo?
Heb zelfs dat stomme instructiefilmpje er nog weer bij gezocht, daar heeft ze het over dat het gewicht op je heupen komt, nou, dat ervaar ik niet zo, voel het alleen in mijn nek, zelfs met een leeg vest al.
Dat probleem had ik ook. Het helpt enigszins als je het vest aan de achterkant wat naar beneden trekt, maar als je het vest met post vult en enigszins open hebt staan (je moet wel, anders kun je de adressen niet goed lezen), dan hangt het gewicht vooral aan je schouders en nek, en rust het nauwelijks op je heupen. Alleen met het vest in de gesloten fietsstand rust het meeste gewicht op je heupen.

Het beste kun je het vest gewoon in een hoek gooien en vergeten. In tegenstelling tot alle hallelujahverhalen die PostNL je wijs wil maken, zijn de meeste bezorgers helemaal niet zo over het postvest te spreken. In de praktijk gebruikt 5 tot hooguit 10% van de bezorgers dat vest, en de rest vindt het een onding.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183594412
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat probleem had ik ook. Het helpt enigszins als je het vest aan de achterkant wat naar beneden trekt, maar als je het vest met post vult en enigszins open hebt staan (je moet wel, anders kun je de adressen niet goed lezen), dan hangt het gewicht vooral aan je schouders en nek, en rust het nauwelijks op je heupen. Alleen met het vest in de gesloten fietsstand rust het meeste gewicht op je heupen.

Het beste kun je het vest gewoon in een hoek gooien en vergeten. In tegenstelling tot alle hallelujahverhalen die PostNL je wijs wil maken, zijn de meeste bezorgers helemaal niet zo over het postvest te spreken. In de praktijk gebruikt 5 tot hooguit 10% van de bezorgers dat vest, en de rest vindt het een onding.
nou, moet zeggen dat de meeste postbezorgers bij ons dat ding wel gebruiken.
Maar ik kreeg net al last van mijn nek door het ding even te testen met een stapel hah erin, dus ik laat het verder voor wat het is. Ik kan het ding wel naar beneden trekken maar zodra ik loslaat gaat ie weer naar voren.
pi_183595908
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 21:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

nou, moet zeggen dat de meeste postbezorgers bij ons dat ding wel gebruiken.
Maar ik kreeg net al last van mijn nek door het ding even te testen met een stapel hah erin, dus ik laat het verder voor wat het is. Ik kan het ding wel naar beneden trekken maar zodra ik loslaat gaat ie weer naar voren.
Als je meteen al last krijgt van je nek, wordt het waarschijnlijk niets met dat ding voor jou. Ik weet niet of jij welgevormde vrouwelijke heupen hebt, maar bij iemand met een smal rechttoe rechtaan figuur kán dat ding niet eens op de heupen rusten.
Sowieso heb je het gewicht aan de voorzijde hangen in plaats van aan zij- of achterkant zoals dat met de schoudertas het geval is. Het zal een kwestie van wennen zijn. Of je eraan wilt wennen is de vraag.
Op mijn depot maakt een select aantal bezorgers gebruik van dat kreng van een postvest.
pi_183596224
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 20:45 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mwah, ik zou het ook een belachelijke actie vinden om eerlijk te zijn, na dat fiasco van vorig jaar dit jaar ook nog eens even gaan staken in de knj periode.

Dan kan PostNL mooi de schuld leggen bij de staking, ipv eigen puinhoop.
pi_183600892
Vandaag krijgen we de kaart van cadeau carrousel. Ik ben klaar om teleurgesteld te worden. *O*
pi_183601238
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 08:52 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag krijgen we de kaart van cadeau carrousel. Ik ben klaar om teleurgesteld te worden. *O*
dat weet je vast doordat het in de app staat?
pi_183601257
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 22:38 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als je meteen al last krijgt van je nek, wordt het waarschijnlijk niets met dat ding voor jou. Ik weet niet of jij welgevormde vrouwelijke heupen hebt, maar bij iemand met een smal rechttoe rechtaan figuur kán dat ding niet eens op de heupen rusten.
Sowieso heb je het gewicht aan de voorzijde hangen in plaats van aan zij- of achterkant zoals dat met de schoudertas het geval is. Het zal een kwestie van wennen zijn. Of je eraan wilt wennen is de vraag.
Op mijn depot maakt een select aantal bezorgers gebruik van dat kreng van een postvest.
ze hebben weer een niet doordachte zeer slechte beslissing genomen,het geld had aan andere dingen kunnen worden besteed.
pi_183602907
Een collega had eergisteren een postvest gekregen om alvast uit te proberen. Wat een ongelooflijk onhandig groot ding was dat!!

Ik heb er nu een in het echt gezien. Hij had zo'n loopvest en is echt niet een van de kleinsten, maar hij kon er niet mee overweg. Blijft het wel even proberen en desnoods een scootervest. Dit was een loopvest. Geen idee wat de maat was.
pi_183603362
Hier gebruikt iemand hem nu ook, en als ik het goed begreep is het geen succes voor kleine mensen, mensen met een smal bovenlijf (ding is erg breed) mensen met een redelijke voorgevel.

Zelf heb ik al heel lang last van 1 heup en 1 schouder, en ook regelmatig vd nek, dus dat wordt vast geen succes :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183605570
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 08:52 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag krijgen we de kaart van cadeau carrousel. Ik ben klaar om teleurgesteld te worden. *O*
Niet ontvangen. En ik bezorgde bij mijn eigen huis ;(
  zaterdag 8 december 2018 @ 15:55:34 #110
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183606776
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 14:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Niet ontvangen. En ik bezorgde bij mijn eigen huis ;(
Heel vervelend dat je post vertraging heeft. de bezorger komt het vast snel bij je brengen :6
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183606927
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 15:55 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Heel vervelend dat je post vertraging heeft. de bezorger komt het vast snel bij je brengen :6
Haha ja komt vast goed.

De kwaliteit straalt er ook vanaf. Doe je de eerste tas open. Zit er tussen de elastieken van de bovenste bundel een poststuk voor een plaats tientallen kilometers verderop. Het kan gewoon niet dat je dat mist bij een stuk wat je zo bovenop stopt. :N
  zaterdag 8 december 2018 @ 16:31:35 #112
481998 K21
Cappuccino
pi_183607284
Heb de carrouselkaart ook binnen. Straks even kijken.

Die spekgladde Veronicabriefjes (en nog eentje van een opticien van hetzelfde materiaal) hier bij de bonus waren echt fijn.

Had een wijk met een drukke winkelstraat erin, en natuurlijk gleed er een berg HaH tussen de bundels die ik op m'n arm droeg uit en keek een mannetje of 50 toe hoe ik de boel weer van de straat af probeerde te krijgen met de windkracht tig die er stond. _O- Gelukkig kwam een lieve mevrouw me helpen. O+
pi_183607288
De kwaliteit was inderdaad knudde. Een chauffeur die weigerde te scannen (zodat ik anderhalf uur later kon beginnen), een fiets die omwaaide waardoor een hele stapel hah in de sloot belande en een hond die me in de knie beet (gelukkig weinig schade van). Al mopperend alle foutsorteerders bezorgd en drie kwartier uitloop. Wel die kadocarrousel mogen bezorgen bij mezelf, dat dan weer wel. (En de dichtbij, maar die lees ik niet meer)
Enfin, fijn weekend allemaal.
pi_183607369
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 11:38 schreef Globetrottertje het volgende:
Een collega had eergisteren een postvest gekregen om alvast uit te proberen. Wat een ongelooflijk onhandig groot ding was dat!!

Ik heb er nu een in het echt gezien. Hij had zo'n loopvest en is echt niet een van de kleinsten, maar hij kon er niet mee overweg. Blijft het wel even proberen en desnoods een scootervest. Dit was een loopvest. Geen idee wat de maat was.
Je hebt geen verschillende maten alle loopvesten zijn even groot. Wel kun je de banden verstellen. Het scootervest is kleiner dan het loopvest, maar daar past minder in.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183607596
Hier ook geen carrouselkaart ontvangen, al stond hij wel in de app. Misschien komt mijn bezorger nog, hij is wel vaker erg laat. Verder waren vier van de 32 bundels in mijn wijk niet gesorteerd, gewoon het vak leeggetrokken en boven op de machinepost gestiekt. Nog nooit zoiets meegemaakt.
pi_183608924
Bij mij donderde mijn fiets om. Gelukkig bij het laatste blok, maar de hah die ik over had vloog over de straat. Die had ik in mijn fietsmandje liggen. Veronicaglibber en de bonus. _O-
pi_183610167
Nou, het is weer niet veel soeps met die cadeaucarrousel. Moeilijk kiezen, en dan niet omdat er zoveel is wat ik wil. Bonnen heb ik altijd het liefst maar het zijn van die flutbonnen weer dit jaar. Makro kan nog best leuk zijn, maar zoveel vestigingen zijn daar niet van, en om nou 85 km enkele reis te rijden voor een bonnetje van 25 euro :') .
pi_183610219
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 19:31 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, het is weer niet veel soeps met die cadeaucarrousel. Moeilijk kiezen, en dan niet omdat er zoveel is wat ik wil. Bonnen heb ik altijd het liefst maar het zijn van die flutbonnen weer dit jaar. Makro kan nog best leuk zijn, maar zoveel vestigingen zijn daar niet van, en om nou 85 km enkele reis te rijden voor een bonnetje van 25 euro :') .
Nog steeds geen Bol.com zeker?
pi_183610251
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2018 19:34 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Nog steeds geen Bol.com zeker?
nee ;(
pi_183613951
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 16:32 schreef Bezorgertje het volgende:
De kwaliteit was inderdaad knudde. Een chauffeur die weigerde te scannen (zodat ik anderhalf uur later kon beginnen), een fiets die omwaaide waardoor een hele stapel hah in de sloot belande en een hond die me in de knie beet (gelukkig weinig schade van). Al mopperend alle foutsorteerders bezorgd en drie kwartier uitloop. Wel die kadocarrousel mogen bezorgen bij mezelf, dat dan weer wel. (En de dichtbij, maar die lees ik niet meer)
Enfin, fijn weekend allemaal.
Een reguliere werkdag dus. ;)

Uit het verhaaltje van Hernia:
quote:
Het einde van het jaar nadert, gezellige dagen die we vaak doorbrengen met familie en goede vrienden.
Vaak, maar niet altijd. Daarom willen we je nogmaals dringend verzoeken om toch de 24ste te komen werken.
Ik mis in het verhaaltje dit jaar wel het deel over de volumedaling.

Het aanbod in de cadeaucarrousel wordt met het jaar treuriger. Zolang dat bedrag van maximaal 25 euro onveranderd blijft, zal het ieder jaar droeviger worden.
quote:
Musthaves voor je mobiele apparaten
Oneindig veel keuze!
Screenprotectors en een telefoonhouder voor tijdens het sporten. :')
  zaterdag 8 december 2018 @ 22:38:31 #121
248074 Abdoe
Werkt met de ellebogen
pi_183614997
Carrouselkaart ook nog niet gehad. Dit lag er vandaag wel op het depot:



De laatste tijd heb ik enkel vloekende en woedende postbezorgers meegemaakt, iedereen is helemaal klaar met PostNL en nu verwacht men dat wij het depot wel even gaan versieren en vrolijk met een kerstmuts op kaartjes uit gaan delen op straat. Ik heb het idee dat het bedrijf niet helemaal doorheeft wat er leeft onder de medewerkers, als men denkt dat dit gewaardeerd wordt. :')
  zaterdag 8 december 2018 @ 22:48:57 #122
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183615217
Wij hadden ook zo'n doos. Zonder brief trouwens.

Mare van 12 kerstballen, 6 vilt versiersels en 2 takkies fleurt de boel echt geweeeeeldig op hoor. Onder het mom: Treurig weinig kerstversiering is erger dan geen...

We hadden 7 kerstmutsen voor 3 bezorgers. Dus daar gaan we nog iets mee doen denk ik.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183616387
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2018 22:48 schreef V__L_N het volgende:
Wij hadden ook zo'n doos. Zonder brief trouwens.

Mare van 12 kerstballen, 6 vilt versiersels en 2 takkies fleurt de boel echt geweeeeeldig op hoor. Onder het mom: Treurig weinig kerstversiering is erger dan geen...

We hadden 7 kerstmutsen voor 3 bezorgers. Dus daar gaan we nog iets mee doen denk ik.
Die kerstmutsen werken waarschijnlijk prima als aanmaakspul voor een barbecue of een leuk vuurtje.
Ik ben blij dat ik die zooi niet heb gezien vandaag. Ik had het waarschijnlijk het hele hok door geschopt.
Met die wind van de laatste dagen zou die troep toch het weekend niet overleven als het zou zijn opgehangen. Mijn depot heeft geen dichte wanden en het lekt er als een malle.
Het enige leuke uit die doos zijn de kerstkaartjes. Ik vind het altijd netjes om er eentje in de bus te gooien bij de mensen die me een aalmoes geven in december.
pi_183631654
Mijn moeder zei zaterdag al dat ze een bezorger met kerstmuts had gezien :P hier lag het wel, maar ik ga er niet mee lopen ;)

1 collega met vaste wijken heeft inmiddels al weer meerdere dingen gekregen van bewoners. Als flexibele krijg ik bijna nooit wat :')

Best wat mensen die chocola, bloemen en zelfs kadopakketten krijgen van mensen in hun wijk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183635822
Geef dan zwavelstokjes ;)
pi_183643761
Hier wel die kaart ontvangen, maar het aanbod wordt voor mijn gevoel elk jaar minder. Wel weer veel van die recycle rommel
pi_183645371
Ik kies wel die doos met eten :P
  maandag 10 december 2018 @ 18:49:35 #128
481998 K21
Cappuccino
pi_183646497
Ik ben nogal een chocoladejunk en er staat een chocoladepakket tussen, maar dan is m'n cadeau binnen een uur op en dat is ook weer een beetje lullig.

Kan ook nog voor de bloeddrukmeter gaan. Altijd handig als het gemaakte bezwaar weer afgeschoten wordt.
pi_183648050
Ik heb dit jaar voor het food verrassingspakket gekozen. Kon ook kiezen voor dat Happy pakket of hoe dat ook alweer heet, maar daar zat een shopper bij en daar heb ik er al genoeg van. Ik heb ook genoeg schalen. Een pakket vind ik wel leuk omdat je niet weet wat je krijgt dan.

Een collega die vorige maand al gestopt is kreeg geen brief van Carroussel. Zijn vrouw wel, die twee maanden geleden voor Postnl is gaan werken. Beetje knullig.

Dat weet ik toevallig omdat ik daar afgelopen zaterdag moest bezorgen. Later in de app was hij best wel een beetje boos. Hij heeft dit jaar toch 11 maanden gewerkt en zijn vrouw is pas per 1 oktober begonnen. Zij wel een pakket en hij niet. Maar misschien komt het voor hem nog. Hoop ik... Je weet maar nooit.

Vier jaar geleden begon ik ook per 21 oktober en ik kreeg toen al wel een pakket met Kerst. Verbaasde mij eigenlijk.

[ Bericht 27% gewijzigd door Globetrottertje op 10-12-2018 20:18:55 ]
pi_183648481
Het lijkt me toch niet heel erg vreemd dat je geen kerstcadeau meer krijgt als je al uit dienst bent.
Zo'n food verrassingspakket klinkt in theorie wel leuk, maar volgens mij was de verrassing de afgelopen jaren vooral dat er ongeveer voor 8 euro aan spul in dat pakket zat, dus ik durf het risico niet te nemen :P
pi_183648548
Ja daar ben ik met pakketten ook bang voor. Zag tussen de kado's volgens mij ook al dingen die voor een euro of 5 bij de action te krijgen zijn. Jammer dat het qua selectie kadobonnen zo karig is geworden :(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183651254
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:01 schreef Globetrottertje het volgende:

Vier jaar geleden begon ik ook per 21 oktober en ik kreeg toen al wel een pakket met Kerst. Verbaasde mij eigenlijk.
Ik kreeg er vorig jaar ook één, toen ik maar een contract voor drie maanden had. Verbaasde mij ook, want mijn allereerste jaar kreeg iedereen een kadobon behalve ik, omdat je daarvoor een jaar in dienst moest zijn en ik was half januari begonnen. Maar goed, toen kreeg ik aan de deuren soms 5 - 10 toegestoken, tot mijn stomme verbazing.
pi_183651964
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 20:25 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja daar ben ik met pakketten ook bang voor. Zag tussen de kado's volgens mij ook al dingen die voor een euro of 5 bij de action te krijgen zijn. Jammer dat het qua selectie kadobonnen zo karig is geworden :(
Ik ben maar voor de cadeaukaart van de Makro gegaan. Ik kom daar toch een keer in de zoveel tijd, dus dat scheelt weer bij de kassa.
Ik vond inderdaad het aanbod van cadeaukaarten erg beperkt. Ze hadden een kaart voor de Blokker erbij moeten zetten. Leuk voor als die straks failliet gaan. ;)
pi_183652698
Inzet van de FNV is één cao voor alle medewerkers van PostNL. Dat PostNL dat absoluut niet wil is al heel lang duidelijk. Het verbaast mij echter dat ze zelfs nog meer aparte cao's willen:
quote:
Arbeidsvoorwaarden op maat
PostNL wil arbeidsvoorwaarden afspreken die zo goed mogelijk passen bij de behoeftes van onze medewerkers en hun directe omgeving. Deze behoeftes kunnen voor groepen medewerkers verschillen, waardoor de arbeidsvoorwaarden niet voor iedereen goed passen. Wij stellen voor een studieafspraak te maken om te bekijken wat voor welke groepen medewerkers de best passende arbeidsvoorwaarden zijn. Wij willen met elkaar verschillende groepen vaststellen die voldoende onderscheidend zijn. In deze studie kunnen we de voor- en nadelen van deze opties afzetten tegen jullie voorstel van één cao voor iedereen. Wij werken mee aan een onderzoek naar een branche cao voor Pakketten, met als doel een gelijk speelveld in de pakkettenmarkt.
  dinsdag 11 december 2018 @ 07:44:13 #135
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183655353
Dat is omdat de overheid kijkt naar een minimumloon voor zzp'ers. Dat zou ergens rond de 18 euro moeten zijn. Dat verdienen de meeste pakketbezorgers niet. Dus moet er iets veranderen want de postnl wil absoluut niet meer betalen dan de concurrent.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183655889
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2018 20:01 schreef Globetrottertje het volgende:
Een collega die vorige maand al gestopt is kreeg geen brief van Carroussel. Zijn vrouw wel, die twee maanden geleden voor Postnl is gaan werken. Beetje knullig.
De collega die is gestopt krijgt, met een beetje geluk, een kerstpakket van zijn nieuwe werkgever.
pi_183655956
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:01 schreef blijevis het volgende:

[..]

De collega die is gestopt krijgt, met een beetje geluk, een kerstpakket van zijn nieuwe werkgever.
Neuh.. hij moest er vanwege zijn leeftijd een half jaartje tussenuit. Maar dan krijgt hij het wel volgend jaar weer. Neem ik aan.
pi_183656182
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 07:44 schreef V__L_N het volgende:
Dat is omdat de overheid kijkt naar een minimumloon voor zzp'ers. Dat zou ergens rond de 18 euro moeten zijn. Dat verdienen de meeste pakketbezorgers niet. Dus moet er iets veranderen want de postnl wil absoluut niet meer betalen dan de concurrent.
Post NL kan niet anders dan minstens 30% efficiënter zijn dan de concurrent. 30 stops per uur ofzo vanwege de dichtheid, de busjes rijden ook flink minder kilometers per pakket...

Dat geld gaat niet naar de bezorger hoor.

Bij de concurrent zou ik 19 omzet draaien per uur maar dan moet je de bus nog betalen.. doordeweeks. Op de zaterdag liggen de tarieven hoger. Zit je gelijk op 26 omzet.

Daar bezorg ik minder dan 2x het aantal pakjes per uur denk ik gemiddeld t.o.v. post NL.

Verklaart wel waarom ik doordeweeks niet werk voor die toko.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_183656855
Ja hoor, de tegenbeweging duikt weer op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183661398
Zeg even iets anders. Ik zag toevallig net dat ik op 30 november een pm heb gehad van ene "murp" Beetje raar berichtje. Wie is die murp? Ik ben niet bekend verder met fokforum. Ik post en kijk alleen bij Postnl maar het schijnt een bekende fokker te zijn? Of zoiets?

Ik zal het berichtje even kopiëren en plakken.

>"Zeg

vr 30 november 2018 20:46u door murp ( )

Beantwoorden | Doorsturen | Verwijderen

Je kan mij natuurlijk ook uitdagen door te posten he"<

Geen idee waar het op slaat. Ik heb die datum wel per ongeluk een bericht dubbel geplaatst hier. En oeps sorry geschrevem Misschien was dat fout?

Iemand bekend met deze miep? Ik kon haar wel via mijn instellingen blokkeren. Beetje klap van de molen gehad denk ik. :+
pi_183661836
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Zeg even iets anders. Ik zag toevallig net dat ik op 30 november een pm heb gehad van ene "murp" Beetje raar berichtje. Wie is die murp? Ik ben niet bekend verder met fokforum. Ik post en kijk alleen bij Postnl maar het schijnt een bekende fokker te zijn? Of zoiets?

Ik zal het berichtje even kopiëren en plakken.

>"Zeg

vr 30 november 2018 20:46u door murp ( )

Beantwoorden | Doorsturen | Verwijderen

Je kan mij natuurlijk ook uitdagen door te posten he"<

Geen idee waar het op slaat. Ik heb die datum wel per ongeluk een bericht dubbel geplaatst hier. En oeps sorry geschrevem Misschien was dat fout?

Iemand bekend met deze miep? Ik kon haar wel via mijn instellingen blokkeren. Beetje klap van de molen gehad denk ik. :+
Toevallig zag ik hetzelfde bericht staan. Begreep er ook helemaal niks van. Even daarvoor was ik spontaan geband.

Maar murp is blijkbaar een admin: MED / Nieuwe FA erbij: murp
pi_183661929
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 09:10 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Neuh.. hij moest er vanwege zijn leeftijd een half jaartje tussenuit. Maar dan krijgt hij het wel volgend jaar weer. Neem ik aan.
halfjaartje er tussen uit is meestal omdat je geen vast contract krijgt toch?
pi_183661939
Misschien heeft ze per ongeluk met de verkeerde knopjes gespeeld. Ik was een half uurtje geleden ook gebanned. Zag dat het een foutje was. Een admi had iedereen gebanned. Maar dit rare berichtje is van 30 november. Misschien ook een foutje, als jij dat berichtje ook gehad hebt.
pi_183661966
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:59 schreef liedetector het volgende:

[..]

halfjaartje er tussen uit is meestal omdat je geen vast contract krijgt toch?
Yep! Hij is boven de 65. Dan doen ze dat geloof ik niet meer.
pi_183661988
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 14:42 schreef Globetrottertje het volgende:
Zeg even iets anders. Ik zag toevallig net dat ik op 30 november een pm heb gehad van ene "murp" Beetje raar berichtje. Wie is die murp? Ik ben niet bekend verder met fokforum. Ik post en kijk alleen bij Postnl maar het schijnt een bekende fokker te zijn? Of zoiets?

Ik zal het berichtje even kopiëren en plakken.

>"Zeg

vr 30 november 2018 20:46u door murp ( )

Beantwoorden | Doorsturen | Verwijderen

Je kan mij natuurlijk ook uitdagen door te posten he"<

Geen idee waar het op slaat. Ik heb die datum wel per ongeluk een bericht dubbel geplaatst hier. En oeps sorry geschrevem Misschien was dat fout?

Iemand bekend met deze miep? Ik kon haar wel via mijn instellingen blokkeren. Beetje klap van de molen gehad denk ik. :+
murp heeft iedereen wat gestuurd was een soort challange...kreeg er ook en en kreeg stukje uitleg, gebeurde in elk subforum etc
pi_183662022
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:00 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Yep! Hij is boven de 65. Dan doen ze dat geloof ik niet meer.
liever doen ze dat helemaal niet meer! is op onze locatie al jaren aan de gang ieg en als er per jaar 2 een contract krijgen moet je er toch wel met kop en schouders bovenuit steken
pi_183662131
Ah vandaar @Liedetector! Bedankt en Sebastiaan ook bedankt!

Ik vond het al zo'n raar berichtje. Beetje intimiderend. Maar was dus een challenge. Wat was de uitleg zo ongeveer?

Bij ons krijgen er ook geen vast contract meestal. Ik kreeg er wel een na een jaar al en heb het nu dus precies vier jaar uitgehouden. Zal het bezorgen wel gaan missen. Niet dat wat er allemaal omheen hangt.
pi_183662798
Berichtje op mijnwerk over crashen app. Ja ik merkte al dat hij bleef hangen na opvoeren meertijd. Het advies is geen meertijd/mindertijd tot nader orde op te geven. Jaja hahaha. Meertijd kun je altijd nog via de site doorgeven he? Haha

>Beste collega,

Door een landelijke storing crasht de Mijn werk-app wanneer je meer/ minder tijd aanvraagt. Het verzoek is dit tot nader bericht dan ook niet doen.
Als je Mijn werk-app al is gecrasht, kan dit hersteld worden door de Mijn werk-app te verwijderen en opnieuw te installeren. Excuses voor het ongemak. Je wordt geinformeerd zodra de storing is verholpen
<
pi_183662861
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:33 schreef Globetrottertje het volgende:
Berichtje op mijnwerk over crashen app. Ja ik merkte al dat hij bleef hangen na opvoeren meertijd. Het advies is geen meertijd/mindertijd tot nader orde op te geven. Jaja hahaha. Meertijd kun je altijd nog via de site doorgeven he? Haha

>Beste collega,

Door een landelijke storing crasht de Mijn werk-app wanneer je meer/ minder tijd aanvraagt. Het verzoek is dit tot nader bericht dan ook niet doen.
Als je Mijn werk-app al is gecrasht, kan dit hersteld worden door de Mijn werk-app te verwijderen en opnieuw te installeren. Excuses voor het ongemak. Je wordt geinformeerd zodra de storing is verholpen
<
Man man man. Er komen drukke daldagen aan. Eerst is het al niet gelukt om de tijden aan te passen. Want ja, die dal als piekdagen zijn pas net bekend hè. En nu is het +/- opeens kapot :')
pi_183663096
Komt hen wel heel goed uit! :P
pi_183663726
Hier staat gewoon in behandeling.
pi_183664062
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 10:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja hoor, de tegenbeweging duikt weer op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Één van de wensen van de FNV is dat postbezorgers in de “grote CAO” worden opgenomen. Dat is uiteraard wel een onderwerp dat ons aan gaat. Het is ons op dit moment echter nog niet voldoende duidelijk wat daar nu precies de voor- en nadelen van zijn. Daarom komen wij daar in een later stadium op terug.
Lees: We moeten nog gaan verzinnen wat daar nu precies de voor- en nadelen van zijn.

quote:
zoals je in de eerste alinea's kunt lezen is het doel van deze pagina om te informeren. Het is geen discussiegroep, daar zijn er al genoeg van. Daar worden de dagelijkse problemen waar mensen tegenaan lopen voldoende besproken.
Zoals je verder nog kunt lezen, gaan wij ook in op veranderingen binnen PostNL. Maar wij willen dat doen op basis van feiten en niet op basis van onzekerheden, vermoedens of geruchten.
De aanwezige publicaties zijn ook in de afgelopen periode regelmatig geraadpleegd, blijven ook in de toekomst beschikbaar en zullen met nieuwe onderwerpen worden aangevuld zodra we over voldoende betrouwbare informatie beschikken.
Wanneer een onderwerp door diverse personen bij ons wordt aangedragen zullen wij daar altijd iets mee doen. Zo ook de vraag wat wij vinden van staken tijdens KNJ.
Die vragen kun je elk moment van het jaar via de pagina, de chat of per mail aan ons stellen.
Als je wacht tot alles (voornamelijk problemen) een feit is geworden, loop je toch gigantisch achter de feiten aan? Waarom niet ageren in plaats van uitsluitend reageren? Het is schijnbaar beter om problemen te laten ontstaan en hopen dat je ze kunt oplossen terwijl de voorkeur wat mij betreft uitgaat naar het voorkomen van problemen. Hoe kunnen ze zichzelf een beweging noemen? Bewegen betekent niet afwachten.
pi_183664080
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:00 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Yep! Hij is boven de 65. Dan doen ze dat geloof ik niet meer.
niet alleen boven die leeftijd hoor, bij ons is al jaren de gewoonte dat 23 maanden de max is, ga je per ongeluk tussendoor er met kop en schouders boven uit bij hoge uitzondering per jaar 4 op de 120 mensen ofzo krijg je een vast contract, ze weten gewoon al jaren dat er strax landelijk tig mensen uit moeten, hebben ze maar een tijdelijk contract is het gewoon verloop en geen ontslagen mensen!
pi_183664141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

liever doen ze dat helemaal niet meer! is op onze locatie al jaren aan de gang ieg en als er per jaar 2 een contract krijgen moet je er toch wel met kop en schouders bovenuit steken
ligt er ook maar net aan hoe goed ze personeel kunnen krijgen, bij ons kreeg jarenlang niemand meer een vast contract, ja, heel af en toe per ongeluk als er iemand niet op had gelet hoeveel verlengingen er al geweest waren, maar in de afgelopen 2 jaar of zo kreeg iedere prutser zelfs nog een vast contract onder het mom van "het is beter dan niks".
Alleen postbezorgers, die kregen/krijgen vrijwel altijd wel een vast contract na hun eerste jaarcontract.
pi_183666250
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 16:40 schreef gelestipjes het volgende:
die kregen/krijgen vrijwel altijd wel een vast contract na hun eerste jaarcontract.
eerste jaarcontract hier al nooit, dan verlenging voor 11 maanden en dan eruit! heb je echt mazzel (of zitten ze omhoog is het anders
pi_183666672
Hm, een interessant geurtje gezien in de sale bij de bijenkorf, maar het kan tot 5 werkdagen duren voor ik de bon in de mail krijg? :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183671639
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 19:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, een interessant geurtje gezien in de sale bij de bijenkorf, maar het kan tot 5 werkdagen duren voor ik de bon in de mail krijg? :X
Meestal krijg je een fysieke cadeaukaart. Zo gaat dat in ieder geval bij die van de Makro.
pi_183678504
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 22:31 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Meestal krijg je een fysieke cadeaukaart. Zo gaat dat in ieder geval bij die van de Makro.
Hier stond bij het bestellen volgens mij wel dat ie via de mail zou komen. Dat van die 5 werkdagen zal er wel standaard bij staan. Mijn z.alando bon vorig jaar kwam ook via de mail. Nou ja, hopelijk is ie er snel :P

Edit: Inmiddels besteld *O* niet iets dat ik echt nodig had, maar gewoon leuk wat verwennerij voor de kerst :Y

[ Bericht 19% gewijzigd door VixenFromHell op 12-12-2018 16:55:56 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183682351
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2018 15:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Man man man. Er komen drukke daldagen aan. Eerst is het al niet gelukt om de tijden aan te passen. Want ja, die dal als piekdagen zijn pas net bekend hè. En nu is het +/- opeens kapot :')
Nieuwe update he, die testen ze nooit
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183684456
Weet niet waar we beter mee af zijn, vind die 5% voor de grote cao nog steeds veel te weinig als je bedenkt wat er allemaal aan taken bij is gekomen. Ik vind 15% voor die rommel die niet door de bus past niet meer dan redelijk, evenals 25% extra voor het hersorteren met die combiblunder. Volgens mij zouden we dan uitkomen op iets van 15 per uur voor bezorgers

Wat betreft acties heb ik het idee dat ze niet wakker liggen van een dagje staken, Maakt denk ik meer indruk als we een tijd lang alle te grote pakjes op het depot achter zouden laten of als we, voor depots met de combiblunder, maar uit 1 stapel post zouden werken en de andere stapel gewoon terug in de bus gooien of evt ook op depot laten. Misschien is het met die codeerregel ook wel mogelijk het systeem vast te laten lopen door herstelpost niet langer te stickeren
pi_183685019
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:02 schreef zerebus het volgende:
Wat betreft acties heb ik het idee dat ze niet wakker liggen van een dagje staken,
zag net in mijn mail dat ze 3 dagen willen staken, geen idee hoe hoog de stakingsbereidheid is tho
pi_183685042
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:02 schreef zerebus het volgende:
Weet niet waar we beter mee af zijn, vind die 5% voor de grote cao nog steeds veel te weinig als je bedenkt wat er allemaal aan taken bij is gekomen. Ik vind 15% voor die rommel die niet door de bus past niet meer dan redelijk, evenals 25% extra voor het hersorteren met die combiblunder. Volgens mij zouden we dan uitkomen op iets van 15 per uur voor bezorgers

Wat betreft acties heb ik het idee dat ze niet wakker liggen van een dagje staken, Maakt denk ik meer indruk als we een tijd lang alle te grote pakjes op het depot achter zouden laten of als we, voor depots met de combiblunder, maar uit 1 stapel post zouden werken en de andere stapel gewoon terug in de bus gooien of evt ook op depot laten. Misschien is het met die codeerregel ook wel mogelijk het systeem vast te laten lopen door herstelpost niet langer te stickeren
Goede suggesties! Jammer genoeg is het erg moeilijk draagvlak te vinden. Gepensioneerden, mensen met een uitkering, mensen die het vier uur erbij doen "voor de leuk". Maar 15 euro netto per uur vind ik ook reëel: de taken zijn enorm uitgebreid, de kwaliteit is pijlsnel verslechterd en de tijd wordt tot op de minuut berekend.
pi_183685165
Bij ons was er vrijwel niemand op de hoogte van het feit dat morgen blijkbaar een stakingsdag is. En het is volgens mij weer alleen van de FNV dus dat zet sowieso niet echt zoden aan de dijk. Bij ons in ieder geval nog van niemand gehoord dat ze mee willen doen aan die staking.
pi_183685277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:37 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons was er vrijwel niemand op de hoogte van het feit dat morgen blijkbaar een stakingsdag is. En het is volgens mij weer alleen van de FNV dus dat zet sowieso niet echt zoden aan de dijk. Bij ons in ieder geval nog van niemand gehoord dat ze mee willen doen aan die staking.
het is idd de FNV en als je wil kan ik de text hier wel even kopieren, de mail is ook pas gisteren middag verzonden schijnt
pi_183685346
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:43 schreef liedetector het volgende:

[..]

het is idd de FNV en als je wil kan ik de text hier wel even kopieren, de mail is ook pas gisteren middag verzonden schijnt
Ja, zet maar neer, heb het zelf nog niet gelezen.
Vind het wel weer erg slecht georganiseerd als ze zo'n mail pas zo laat versturen met als gevolg dat de meeste mensen uberhaupt niks afwisten van een staking.
pi_183685386
NIEUWSBRIEF
Sector Publiek Belang team Post & Pakketten
Utrecht, 11 december 2018
Best lid,
Zoals jullie wellicht al hebben vernomen heeft de FNV namens haar leden een ultimatum gesteld
en opgeroepen tot staking vanaf donderdag 13 december aanstaande. Het betreft alle
medewerkers voor PostNL! Hieronder vind je voor jou alle belangrijke informatie.
We staken donderdag 13, vrijdag 14 en zaterdag 15 december.
Wat betekent dit voor mij:
Staking vanaf donderdag 13 december 00.01 uur – zaterdag 23.59 uur.
Is je dienst woensdag begonnen, dan maak je hem af, ook al eindigt die op donderdag. Begint je
dienst op donderdag dan ga je niet naar je werk. Op zondag begin je weer met werken als je dienst
begint na middernacht van zaterdag op zondag. Begint je dienst dus op zaterdag 23.00 uur dan
staak je nog. Begint je dienst op zondag 00.30 uur, dan begin je op zondag.
Waar kan ik me inschrijven als staker:
13 december tussen 10.00 en 16.00 uur
14 december tussen 10.00 en 12.00 uur (tevens ook voor de zaterdag)
15 december alleen in Groningen en Arnhem en Nijmegen
Arnhem: SCB Johan de Witlaan 350
Arnhem: vakbondshuis
Nijmegen: vakbondshuis Steenbokstraat 84, 6531 TH
Amsterdam Regionaal Vakbondshuis Derkinderenstraat
2-8, 1062 DB
Den Bosch: SCC de Helftheuvel – Helftheuvelpassage 115, 5224 AC Den Bosch
Groningen: regionaal Vakbondshuis
Leonard Springerlaan 23, 9727 KB
Weert: regionaal vakbondshuis Schepenlaan 6, 6002 EE
Rotterdam: regionaal vakbondshuis Pegasusweg 200,
3067 KX
Utrecht: regionaal vakbondshuis Varrolaan 100,
3584 BW
Deventer: regionaal vakbondshuis
Gotlandstraat 2a, 7418 AZ
Breda: Business Centre Breda Smederijstraat 2 4814 DB
Goes: vakbondshuis Wulfaertstraat 5, 4461 HS
Leeuwarden: Jacob Catsplein 1, 8913 CS
Nieuwegein:
Biezenwade 1, 3439 NW
Kun je niet komen maar wil je wel staken: Aanvragen stakingsformulieren via
postbedrijven@fnv.nl
pi_183685400
layout zo weg, maar ontdekte m ook net pas, zag wel gisteren de FNV dame bij ons rond sorteercentrum rondscharrelen met kaarten
pi_183685441
https://www.destentor.nl/(...)rststaking~adfecf20/
quote:
PostNL stapt naar de rechter om de door FNV aangekondigde kerststaking verboden te krijgen. Zo'n staking zorgt voor onevenredig grote schade voor klanten en PostNL zelf, stelt het postbedrijf.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183689904
Drukte is begonnen hier. Deze daldag leek wel een beetje op een piekdag vandaag. Maar ik ga elke dag (fluitend) naar mn werk! Ik fluit ook altijd tijdens het bezorgen. Er is nu al een kindje in een van mijn wijken die mij de fluitende vrolijke postmevrouw noemt!

TC kwam ik laatst tegen op het depot en gaf een dat ik over een tijdje waarschijnlijk een contract voor onbepaalde tijd krijg! :D
pi_183694119
Voor het feit dat het vandaag nog geen drukke daldag (of hoe ze het nu weer noemen) was, was het inderdaad flink druk. Wat een gekut met die kerstkaarten met die combibundel is het toch.
Megabundels waar je je vinger niet tussen krijgt, minikaarten tussen de "grote" post en bovendien zijn ze overgestapt op de meest goedkope, ghetto elastieken die ze maar konden vinden. Een op de vier knapt als je ze om een bundel wil doen. Met enige regelmaat vliegen die krengen dan richting mijn gezicht. :N No bueno.
pi_183698653
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 17:48 schreef liedetector het volgende:
NIEUWSBRIEF
Sector Publiek Belang team Post & Pakketten
Utrecht, 11 december 2018
Best lid,
Zoals jullie wellicht al hebben vernomen heeft de FNV namens haar leden een ultimatum gesteld
en opgeroepen tot staking vanaf donderdag 13 december aanstaande. Het betreft alle
medewerkers voor PostNL! Hieronder vind je voor jou alle belangrijke informatie.
We staken donderdag 13, vrijdag 14 en zaterdag 15 december.
Wat betekent dit voor mij:
Staking vanaf donderdag 13 december 00.01 uur – zaterdag 23.59 uur.
Is je dienst woensdag begonnen, dan maak je hem af, ook al eindigt die op donderdag. Begint je
dienst op donderdag dan ga je niet naar je werk. Op zondag begin je weer met werken als je dienst
begint na middernacht van zaterdag op zondag. Begint je dienst dus op zaterdag 23.00 uur dan
staak je nog. Begint je dienst op zondag 00.30 uur, dan begin je op zondag.
Waar kan ik me inschrijven als staker:
13 december tussen 10.00 en 16.00 uur
14 december tussen 10.00 en 12.00 uur (tevens ook voor de zaterdag)
15 december alleen in Groningen en Arnhem en Nijmegen
Arnhem: SCB Johan de Witlaan 350
Arnhem: vakbondshuis
Nijmegen: vakbondshuis Steenbokstraat 84, 6531 TH
Amsterdam Regionaal Vakbondshuis Derkinderenstraat
2-8, 1062 DB
Den Bosch: SCC de Helftheuvel – Helftheuvelpassage 115, 5224 AC Den Bosch
Groningen: regionaal Vakbondshuis
Leonard Springerlaan 23, 9727 KB
Weert: regionaal vakbondshuis Schepenlaan 6, 6002 EE
Rotterdam: regionaal vakbondshuis Pegasusweg 200,
3067 KX
Utrecht: regionaal vakbondshuis Varrolaan 100,
3584 BW
Deventer: regionaal vakbondshuis
Gotlandstraat 2a, 7418 AZ
Breda: Business Centre Breda Smederijstraat 2 4814 DB
Goes: vakbondshuis Wulfaertstraat 5, 4461 HS
Leeuwarden: Jacob Catsplein 1, 8913 CS
Nieuwegein:
Biezenwade 1, 3439 NW
Kun je niet komen maar wil je wel staken: Aanvragen stakingsformulieren via
postbedrijven@fnv.nl
https://www.fnv.nl/sector(...)oor-de-confrontatie/

Meer info

Wel lekker op tijd _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183700601
Hier in ieder geval helemaal niks gemerkt van een staking.
pi_183702707
Hier alleen machinepost en geen pakjes.
Was zomaar binnen de tijd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183704511
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 13:42 schreef V__L_N het volgende:
Hier alleen machinepost en geen pakjes.
Was zomaar binnen de tijd.
reken dan op morgen extra veel, hebben ze vast de helft laten staan vandaag
pi_183708095
Nou, stakingen verboden door de rechter:

Den Haag - Bij PostNL mag de komende weken niet worden gestaakt. Dat heeft de rechtbank in Den Haag donderdagmiddag besloten in een kort geding dat PostNL had aangespannen tegen vakbond FNV.

PostNL was naar de rechter gestapt omdat de door FNV aangekondigde stakingen in de drukke decembermaand tot ,,onevenredige schade en risico's'' leiden. Het bedrijf voerde tijdens de zitting aan dat de staking miljoenen euro’s aan directe schade geeft. Ook zouden consumenten ernstig gedupeerd worden door de enorme vertraging van post en pakketten.

Verder zijn acties volgens PostNL prematuur, omdat er nog wordt onderhandeld. Drie andere bonden die ook onderhandelen over een nieuwe cao, zien niets in acties. FNV voerde juist aan dat er geen beweging zit in de cao-onderhandelingen en dat stakingen onvermijdelijk zijn.
Andere bonden

FNV is het oneens met de uitspraak van de rechtbank, maar geeft er wel gehoor aan. Ger Deleij, bestuurder FNV Publiek Belang: ,,PostNL lijkt nu zijn zin te krijgen, maar hiermee zijn de onvrede en onrust zeker niet van de baan. Veel werknemers beschouwen deze stap van PostNL als een onaanvaardbare vorm van intimidatie die niet past bij een bedrijf dat zich altijd als sociaal profileert. We gaan samen met onze leden bespreken hoe PostNL toch zodanig onder druk gezet kan worden dat er een fatsoenlijke cao komt."

Post NL is tevreden met de uitspraak en hoopt dat FNV net als de andere bonden weer snel aan tafel schuift om verder te praten over een nieuwe cao.

Goede zaak wat mij betreft dat het verboden is
pi_183709508
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:02 schreef liedetector het volgende:

[..]

reken dan op morgen extra veel, hebben ze vast de helft laten staan vandaag
Dat is ook niks nieuws. Dat is in de afgelopen paar weken al meerdere keren gebeurd.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183709909
Werkt iemand hier bij de pakketpost of iemand die verstand heeft van pakketpost? Vanochtend vroeg heeft iemand een pakket op de post gedaan in Apeldoorn en vanmiddag zijn ze al bij mij langsgeweest in Vught. Ik heb de pakketdienst gemist helaas.

Maar kan dat zo snel ja?
  donderdag 13 december 2018 @ 21:56:00 #179
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_183714324
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 18:18 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, stakingen verboden door de rechter:

Den Haag - Bij PostNL mag de komende weken niet worden gestaakt. Dat heeft de rechtbank in Den Haag donderdagmiddag besloten in een kort geding dat PostNL had aangespannen tegen vakbond FNV.

PostNL was naar de rechter gestapt omdat de door FNV aangekondigde stakingen in de drukke decembermaand tot ,,onevenredige schade en risico's'' leiden. Het bedrijf voerde tijdens de zitting aan dat de staking miljoenen euro’s aan directe schade geeft. Ook zouden consumenten ernstig gedupeerd worden door de enorme vertraging van post en pakketten
Het openbaar vervoer mag onbeperkt plat van de rechters, maar als er een keertje een kerstkaartje of pakketje wat later komt, is het ineens drama. 8)7
pi_183717280
Waarom gaan ze niet over op stiptheidsacties? Daarmee kunnen ze de boel ook al flink frustreren in deze tijd van het jaar.
Ik vond het sowieso al vrij heftig om meteen maar een aantal dagen te gaan staken.
pi_183717861
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:40 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Werkt iemand hier bij de pakketpost of iemand die verstand heeft van pakketpost? Vanochtend vroeg heeft iemand een pakket op de post gedaan in Apeldoorn en vanmiddag zijn ze al bij mij langsgeweest in Vught. Ik heb de pakketdienst gemist helaas.

Maar kan dat zo snel ja?
Het lijkt me extreem snel. Tenzij ze gebruik gemaakt hebben van een speciale expressdienst lijkt me niet dat het hier om hetzelfde pakket gaat.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183717939
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 23:37 schreef Rafierafie het volgende:
Waarom gaan ze niet over op stiptheidsacties? Daarmee kunnen ze de boel ook al flink frustreren in deze tijd van het jaar.
Ik vond het sowieso al vrij heftig om meteen maar een aantal dagen te gaan staken.
Dat lijkt me een mooi plan. Dus dat de post stipt op tijd op de depots staat, de bezorgers stipt op tijd kunnen gaan lopen, en er ook om stipt 17.00 uur mee mogen uitscheiden.

Ik houd deze dagen al mijn eigen stiptheidsacties, in die zin dat ik mij strikt houd aan de taken die deel uitmaken van mijn functie. Verkeerd gesorteerde post ga ik niet goed sorteren maar gooi ik terug in de oranje bus, want ik ben geen sorteerder. Niet afgestempelde postzegels ga ik niet doorstrepen (publieksvriendelijke actie), want ik ben geen stempelmachine. En voor belpakjes ga ik niet naar boven, want ik ben geen pakketchauffeur met afsluitbare bus. ;)
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183718272
Gewoon de komende dagen de boel flink vertragen en saboteren wat je kan ;)
pi_183719848
Toch wel benieuwd vandaag met piekdag, tijden zijn iig aangepast maar de post zou zoals een daldag zijn.

geloof er weinig van _O-
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183720648
Kreeg net een berichtje op mijnwerk dat het vandaag als een rustige piekdag zou zijn. Er zouden wel veel meer pakjes kunnen zijn.

Heb mijn fiets bij de fietsenmaker staan. Gisteren vielen zowat de trappers en de kettingkast eraf. Postbike Pro. Je zou denken dat die sterker is... Heb wel een leenfiets kunnen meekrijgen totdat de fiets gerepareerd is.

Had die kolerefiets niet nog even twee weken kunnen wachten voordat hij uit elkaar zou vallen? :(
pi_183721446
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 07:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
Toch wel benieuwd vandaag met piekdag, tijden zijn iig aangepast maar de post zou zoals een daldag zijn.

geloof er weinig van _O-
Ze belden hier net om me een extra wijk aan te smeren, zeiden dat het heel weinig was .. hmm..

Mensen die geen daldagen werken en aangeboden hadden vandaag wel te komen, roepen ze ondertussen niet op. Ik was weinig ingepland (ws reserve) en maak anders natuurlijk te weinig uren.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183723186
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 december 2018 10:27 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ze belden hier net om me een extra wijk aan te smeren, zeiden dat het heel weinig was .. hmm..

Mensen die geen daldagen werken en aangeboden hadden vandaag wel te komen, roepen ze ondertussen niet op. Ik was weinig ingepland (ws reserve) en maak anders natuurlijk te weinig uren.
was bij ons ook echt niet veel, wel iets meer dan een daldag wellicht, maar nu ook maar vast wat spul van zaterdag erbij gestopt omdat het weinig was
pi_183723564
Hier was het ook niet heel veel. Geen daldag, maar zeker geen piekdag, eerder een drukke daldag dan.
pi_183725108
Volgende week zaterdag geen AH folder hier (tenminste hij staat niet op het rooster) wel een ander foldertje...
pi_183725400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 14:07 schreef the_X het volgende:
Volgende week zaterdag geen AH folder hier (tenminste hij staat niet op het rooster) wel een ander foldertje...
Alleen Etos ja. Niet toevallig de AH al op donderdag i.v.m Kerstmis? Heb dan zelf geen wijken staan dus dat kan ik niet zien.
pi_183725474
Nee, daar staat: geen huis aan huis.
pi_183726557
Hier ook geen bonus meuk van AH volgende week zaterdag. Alleen Etos Kerstknallers van 13 gram. Apart!
pi_183727018
Zal die folder van morgen wel voor een langere periode zijn. Gaat wel vaker anders rond kerst. Enkele jaren geleden hadden we in 1 week 2x dezelfde folder :P
  vrijdag 14 december 2018 @ 16:46:36 #194
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_183728320
Zojuist mijn kerstkaarten op de bus gedaan. Ze over 10 dagen bij mijn vrienden en familie op de deurmat hebben liggen moet toch wel lukken?
pi_183728398
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 16:46 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zojuist mijn kerstkaarten op de bus gedaan. Ze over 10 dagen bij mijn vrienden en familie op de deurmat hebben liggen moet toch wel lukken?
de kerstkaarten die ik 2 dagen geleden op de post heb gedaan zijn voor een groot deel vandaag aangekomen. Dus denk dat je nu nog wel op tijd bent. De echte puinhoop zal volgende week wel beginnen.
  vrijdag 14 december 2018 @ 17:31:15 #196
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_183729170
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 16:50 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

de kerstkaarten die ik 2 dagen geleden op de post heb gedaan zijn voor een groot deel vandaag aangekomen. Dus denk dat je nu nog wel op tijd bent. De echte puinhoop zal volgende week wel beginnen.
Want alles wat de lichting van vandaag niet haalt, komt in de lichting van maandag? Dan denk ik idd dat ik mooi op tijd ben :Y
  vrijdag 14 december 2018 @ 18:31:02 #197
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183730123
Hier was het gewoon lekker druk. Vooral die 3 tassen met pakjes. Waren aanwezig... Maar goed, begin het jaar graag met extra geld ^O^

Ah komt inderdaad wel eens vaker met een dubbele voor de kerst. Of geen, beetje gek is het wel. Maar ik vermoed dat ze er vanuit gaan dat de meeste mensen hun boodschappen dan al gedaan hebben.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183734922
Ben ondertussen hier ook maar met mijn eigen stiptheidsacties begonnen. Ik ga niet meer terug voor fouten,en ook niet voor zo'n laatste adres dat ineens op de volgende stapel terecht is gekomen. Daarnaast gaat de herstelpost bij mij nu ook zonder sticker terug in de bus, maar dat mochten we in het verleden ook zo doen.
pi_183735562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 22:26 schreef zerebus het volgende:
Ben ondertussen hier ook maar met mijn eigen stiptheidsacties begonnen. Ik ga niet meer terug voor fouten,en ook niet voor zo'n laatste adres dat ineens op de volgende stapel terecht is gekomen. Daarnaast gaat de herstelpost bij mij nu ook zonder sticker terug in de bus, maar dat mochten we in het verleden ook zo doen.
Als je foutlopers terug in de brievenbus gooit zonder sticker, is de kans erg groot dat je ze de volgende dag gewoon weer tegenkomt. Dat is een leuke bijkomstigheid van de codeerregel (ik neem aan dat je daar mee werkt).
  vrijdag 14 december 2018 @ 23:17:43 #200
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183736037
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 22:26 schreef zerebus het volgende:
Ben ondertussen hier ook maar met mijn eigen stiptheidsacties begonnen. Ik ga niet meer terug voor fouten,en ook niet voor zo'n laatste adres dat ineens op de volgende stapel terecht is gekomen. Daarnaast gaat de herstelpost bij mij nu ook zonder sticker terug in de bus, maar dat mochten we in het verleden ook zo doen.
Ik heb dat ook wel eens gedaan. In overleg met tl. Mare zonder dat zou ik het niet doen. Laatst stond er op facebook ook weer een verhaal van een bezorger die dat deed. Schorsing voor een dag leverde hem dat op.

Beter plak je er wel een stikker op. Die stikkers tellen ook mee voor de kwaliteitscontroles en in de cijfers. Dus dat is een veel grotere straf.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183736473
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 12:40 schreef gelestipjes het volgende:
Hier was het ook niet heel veel. Geen daldag, maar zeker geen piekdag, eerder een drukke daldag dan.
Qua kerstkaarten viel het mee, maar wel Kampioenen en veel pakjes. Een rustige piekdag zou ik zeggen, net als afgelopen woensdag eigenlijk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183736534
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 22:56 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als je foutlopers terug in de brievenbus gooit zonder sticker, is de kans erg groot dat je ze de volgende dag gewoon weer tegenkomt. Dat is een leuke bijkomstigheid van de codeerregel (ik neem aan dat je daar mee werkt).
Dat valt mee. Dat is alleen zo als de sorteerfout veroorzaakt is door een verkeerde codeerregel op de post. Maar 9 van de 10x komt het gewoon doordat er iemand niet goed heeft opgelet bij de voorbereiding, en is zowel de adressering als de codeerregel gewoon correct. Dan is zo'n herstelsticker eigenlijk ook niet nodig.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183736635
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:40 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat valt mee. Dat is alleen zo als de sorteerfout veroorzaakt is door een verkeerde codeerregel op de post. Maar 9 van de 10x komt het gewoon doordat er iemand niet goed heeft opgelet bij de voorbereiding, en is zowel de adressering als de codeerregel gewoon correct. Dan is zo'n herstelsticker eigenlijk ook niet nodig.
Bij kerstpost is het ook vaak de afzender die domweg de verkeerde postcode heeft opgeschreven.
pi_183736692
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Ik heb dat ook wel eens gedaan. In overleg met tl. Mare zonder dat zou ik het niet doen. Laatst stond er op facebook ook weer een verhaal van een bezorger die dat deed. Schorsing voor een dag leverde hem dat op.

Beter plak je er wel een stikker op. Die stikkers tellen ook mee voor de kwaliteitscontroles en in de cijfers. Dus dat is een veel grotere straf.
Dan vraag ik me af hoe dat gegaan is. Van in de oranje bus terug gegooide post is toch nooit te bewijzen wie dat gedaan heeft? Als het post is van mijn wijk zegt het ook niks, want ik kom in mijn wijk ook vaak genoeg post voor andere wijken tegen. En het kan ook fout bezorgde post zijn die door de ontvanger is terug gegooid. Ja, als je complete straten terug in de bus gooit, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar als ik 20 foutlopers zonder sticker in een oranje bus gooi met post voor allerlei wijken waarvan sommige niet eens in mijn dorp liggen, dan kunnen ze mij niks maken. En ik ga ook echt geen 20 stickers plakken. Ik plak alleen stickers als er een fout in het adres staat of in de codeerregel, of als post om wat voor reden dan ook retour afzender moet. Maar als een of andere laaggeletterde 30 TV-gidsen voor een wijk waarvan het loopnummers maar 1 letter of cijfer van de mijne verschilt tussen mijn wijk gaat zetten, dan gaat dat zo terug de bus in, zonder onzinnige sticker.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183736702
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:10 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat lijkt me een mooi plan. Dus dat de post stipt op tijd op de depots staat, de bezorgers stipt op tijd kunnen gaan lopen, en er ook om stipt 17.00 uur mee mogen uitscheiden.

Ik houd deze dagen al mijn eigen stiptheidsacties, in die zin dat ik mij strikt houd aan de taken die deel uitmaken van mijn functie. Verkeerd gesorteerde post ga ik niet goed sorteren maar gooi ik terug in de oranje bus, want ik ben geen sorteerder. Niet afgestempelde postzegels ga ik niet doorstrepen (publieksvriendelijke actie), want ik ben geen stempelmachine. En voor belpakjes ga ik niet naar boven, want ik ben geen pakketchauffeur met afsluitbare bus. ;)
Als je als bedrijf veel last hebt van stiptheidsacties doe je het eigenlijk ook gewoon beroerd. Stiptheidsacties zijn idd niks anders dan je gewoon aan de door het bedrijf opgestelde procedures, richtlijnen, instructies en afspraken houden. :D
pi_183740556
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:17 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Schorsing voor een dag leverde hem dat op.

Da's mooi, toch nog een dagje vrij in december. ;) Ik weet dat bij de Sosma-controle (als die nog bestaat) de niet-gestickerde post die er uitrolt genoteerd werd bij de (al dan niet foute) postcode van de bestemming van de post en dat slaat eigenlijk nergens op. Als het er veel zijn in een bepaalde postcode wordt die bezorger er op aangesproken, terwijl die post in de meeste gevallen in een andere wijk is teruggegooid, anders had de bezorger hem ook wel kunnen bezorgen.
  zaterdag 15 december 2018 @ 09:23:54 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183740662
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 23:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan vraag ik me af hoe dat gegaan is. Van in de oranje bus terug gegooide post is toch nooit te bewijzen wie dat gedaan heeft? Als het post is van mijn wijk zegt het ook niks, want ik kom in mijn wijk ook vaak genoeg post voor andere wijken tegen. En het kan ook fout bezorgde post zijn die door de ontvanger is terug gegooid. Ja, als je complete straten terug in de bus gooit, dan is het een ander verhaal natuurlijk. Maar als ik 20 foutlopers zonder sticker in een oranje bus gooi met post voor allerlei wijken waarvan sommige niet eens in mijn dorp liggen, dan kunnen ze mij niks maken. En ik ga ook echt geen 20 stickers plakken. Ik plak alleen stickers als er een fout in het adres staat of in de codeerregel, of als post om wat voor reden dan ook retour afzender moet. Maar als een of andere laaggeletterde 30 TV-gidsen voor een wijk waarvan het loopnummers maar 1 letter of cijfer van de mijne verschilt tussen mijn wijk gaat zetten, dan gaat dat zo terug de bus in, zonder onzinnige sticker.
Hij kreeg een brief. Heeft het vervolgens gewoon eerlijk toegegeven ook. Ging over 7 brieven ofzo.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183741146
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hij kreeg een brief. Heeft het vervolgens gewoon eerlijk toegegeven ook. Ging over 7 brieven ofzo.
Er zijn zoveel manieren om hier onderuit te komen dat ik me haast niet voor kan stellen dat hier werk van gemaakt wordt. Die moderne stickers (met metaallaagje) vallen er nog eens vaak af ook. Ik zeg laat die brief maar komen ;)
pi_183741436
MarliesvdBroek twitterde op zaterdag 15-12-2018 om 08:27:19 Erg jammer dat een uitnodiging volledig onleesbaar wordt gestempeld @PostNL Te weinig postzegel? 0,50ct binnen Ned. was prima deze maand op post onder de 80 gram. Waarom dan toch de boete? 😡 https://t.co/rMmcaDPFjg reageer retweet
Nou zou ik hier als ontvanger ook niet voor willen betalen en de stempel is onhandig zo, maar in 1 vd afbeeldingen laat de ontvanger zelf nog de Sandd tarieven zien. Is toch logisch dat het dan voor PostNL niet (voldoende) gefrankeerd is :|W
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183744472
Ik kreeg vandaag een pakket van PostNL uit Nederland (tablet). Ik woon zelf in Belgie. Bezorger belt aan, duwt het pakket in mijn handen (hij heeft zijn kastje in de hand) en vertrekt net zo gehaast als hij gekomen is.
Toen ik hem na riep of ik niet moest tekenen riep hij terug dat hij zelf een krabbel had gezet want hij had haast, stond verkeerd op de baan.

Superbezorger dus, wat een kneus. Hoeveel mensen maken hier misbruik van? Gewoon zeggen dat je je pakket niet hebt ontvangen en dat de krabbel niet van jou is. Wat ook nog eens de waarheid is ook natuurlijk 8)7
pi_183746993
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 09:23 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Hij kreeg een brief. Heeft het vervolgens gewoon eerlijk toegegeven ook. Ging over 7 brieven ofzo.
Tja, dan is de bezorger in kwestie gewoon een beetje naïef geweest. Gewoon ontkennen, ze kunnen niks bewijzen. Maar ik denk dat bij ons in de regio de kans op schorsing tamelijk klein is, ze weten nu al niet hoe ze de post weg moeten krijgen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:03:52 #212
481998 K21
Cappuccino
pi_183750152
Het begint toch weer een aardige puinbak te worden. Veel kaarten voor hele andere wijken en steden tussen m'n post. :N
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 december 2018 @ 21:54:28 #213
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183752771
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:03 schreef K21 het volgende:
Het begint toch weer een aardige puinbak te worden. Veel kaarten voor hele andere wijken en steden tussen m'n post. :N
Welkom bij de nieuwe weg van de brief. Vroeger werden dit soort zaken in de sortering opgelost en werd heel veel kerstpost op de hand goed verwerkt, maar ja, dat was vroeger.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183754875
Vandaag opvallend weinig kerstkaarten hier. Ik heb het vermoeden dat die worden bewaard tot volgende week.
Ik ben in ieder geval blij dat we het weer hebben gehad deze week. :O
pi_183758869
quote:
10s.gif Op zaterdag 15 december 2018 21:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Welkom bij de nieuwe weg van de brief. Vroeger werden dit soort zaken in de sortering opgelost en werd heel veel kerstpost op de hand goed verwerkt, maar ja, dat was vroeger.
Het is af en toe echt om te janken als je ziet wat er retour gestuurd wordt. Dingen die je met een beetje nadenken zo zou kunnen bezorgen.

En met die combibundel nu heb je nog meer fouten bij bezorgen. Al die onjuiste zooi in het rode bakje worden niet niet meer gecontroleerd.
pi_183759561
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 07:46 schreef Sebastiaan92 het volgende:
En met die combibundel nu heb je nog meer fouten bij bezorgen. Al die onjuiste zooi in het rode bakje worden niet niet meer gecontroleerd.
`dat probeerde ik laatst een teamcoach bezorgen uit te leggen en die vond het onzin wat ik bweeerde!!! dikke lul ik zie nu gewoon elke dag bij ons mensen rode post uitpluizen en mega veel fouten eruit halen! ergens half feb gaan wij over op de combi, geloof dat ik dan weg ga bij de post al hoef ik zelf niet te lopen of voor te bereiden, maar ik kan er neit in mee ben ik bang!

*met als edit dat de voorgesorteerde post nu ook per dag weer slechter is
  zondag 16 december 2018 @ 10:25:08 #217
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_183760121
Wij hebben sinds 23 oktober de combibundel en ik vind het werk een stuk minder leuk nu.

Vorig jaar vanaf 21 november codeerregel, ook verslechtering. Sorteerkwaliteit wordt almaar slechter. Bezorgen wordt almaar ingewikkelder en onhandiger.
pi_183762193
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 10:25 schreef Claire68 het volgende:
Wij hebben sinds 23 oktober de combibundel en ik vind het werk een stuk minder leuk nu.

Vorig jaar vanaf 21 november codeerregel, ook verslechtering. Sorteerkwaliteit wordt almaar slechter. Bezorgen wordt almaar ingewikkelder en onhandiger.
De kwaliteit is sinds de codeerregel al slechter geworden, omdat voorbereiders totaal niet meer naar adressen kijken. En die sorteercodes lijken zo ontzettend op elkaar dat een fout snel gemaakt is. Sinds de combibundel is de kwaliteit nog slechter, want naar de HSM-post wordt niet eens meer gekeken. Elastiekje er om en hup, zo de tas in. Als je mazzel hebt kijkt de voorbereider nog wel naar het eerste en het laatste adres van een sectie, om te zien of er geen scheidingskaart ontbreekt (dat gebeurt enorm vaak), maar eigenlijk mag zelfs dat niet meer. Maar als we de verhalen in de Fabeltjeskrant de Dichtbij moeten geloven is de kwaliteit enorm verbeterd, en zitten er gemiddeld nog maar 6 fouten in een wijk. Dit controleren ze dmv hele kleine steekproeven. Eens in de zoveel maanden komt er dan een TC naar het depot, die controleert 2 wijken (van de 30), en als die goed zijn (niet meer dan 6 fouten per wijk) dan is alles goed. :N Terwijl wij met alle postbezorgers elke dag een 100% controle doen van alle wijken, zodat statistisch gezien onze bevindingen toch iets meer waarde hebben. Er zijn hier bezorgers die tegenwoordig de fouten al niet eens meer in aantallen stuks tellen, maar in centimeters dikte van de stapel.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183762527
Of in hoeveel stapels het in de oranje brievenbus past.
  zondag 16 december 2018 @ 13:48:36 #220
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183763308
Ik tel mijn kwaliteit in het aantal gele en oranje kaarten dat ik tegenkom in mijn bundels.

En die bewaar ik. Kom ik tl tegen dan krijgt ie dat stapeltje weer om mee retour te nemen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183766463
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 09:36 schreef liedetector het volgende:

[..]

`dat probeerde ik laatst een teamcoach bezorgen uit te leggen en die vond het onzin wat ik bweeerde!!! dikke lul ik zie nu gewoon elke dag bij ons mensen rode post uitpluizen en mega veel fouten eruit halen! ergens half feb gaan wij over op de combi, geloof dat ik dan weg ga bij de post al hoef ik zelf niet te lopen of voor te bereiden, maar ik kan er neit in mee ben ik bang!

*met als edit dat de voorgesorteerde post nu ook per dag weer slechter is
Weet niet op welke manier je met die combiblunder te maken hebt, maar volgens mij moet het bedrijf eigenlijk eerst proberen een andere functie voor je te vinden als je er niet mee kan werken. Als dat ze niet lukt heb je daarna dacht ik recht op een ontslagvergoeding en WW. Misschien ook handig om te weten voor als ze perse niet willen dat je die bundels op depot samen gaat voegen
pi_183766563
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 16:08 schreef zerebus het volgende:

[..]

Weet niet op welke manier je met die combiblunder te maken hebt, maar volgens mij moet het bedrijf eigenlijk eerst proberen een andere functie voor je te vinden als je er niet mee kan werken. Als dat ze niet lukt heb je daarna dacht ik recht op een ontslagvergoeding en WW. Misschien ook handig om te weten voor als ze perse niet willen dat je die bundels op depot samen gaat voegen
postverdeler, dus we gaan het wel merken
pi_183766972
Binnen heb je op zich niet echt last van die combibundel. Het bevalt de meeste mensen dan ook prima, en het gaat ook wel sneller. Het enige punt is dat postnl de tijdsbesparing altijd veel te optimistisch inschat, dus dan maken ze er veel te grote diensten van, en als het dan een beetje druk is halen mensen het gewoon niet, niet alleen de langzame mensen niet, maar ook de mensen die best snel zijn halen het dan niet.
pi_183767692
Nou ja. Ik moet zeggen dat ik het binnen niet echt prettig vind werken. Maar dat komt eigenlijk omdat je een product wat half af is in de tas stopt. Voor voorbereiders die nooit lopen is het wel makkelijk ja.
pi_183767801
Gelukkig gaat de tegenbeweging haar naam veranderen naar pib, maakt het er wel duidelijker op! :') :|W

Mocht je willen weten waar pib voor staat: postbezorgers in beweging :')

https://www.facebook.com/PibPostnl/posts/1414778778655863

[ Bericht 16% gewijzigd door the_X op 16-12-2018 17:58:07 ]
pi_183767839
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 16:12 schreef liedetector het volgende:

[..]

postverdeler, dus we gaan het wel merken
Ik denk dat het verstandig is om uit te zoeken op welke punten het dan eventueel bij je mis zou kunnen gaan. Vraag me overigen af of ze dit niet weer terug gaan draaien, net zoals met die georoute. Ik kan me niet voorstellen dat buiten samenvoegen sneller is dan binnen samenvoegen, maar ze rekenen weer veel te optimistisch, as usual.
pi_183767865
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 17:16 schreef zerebus het volgende:

[..]

Ik denk dat het verstandig is om uit te zoeken op welke punten het dan eventueel bij je mis zou kunnen gaan. Vraag me overigen af of ze dit niet weer terug gaan draaien, net zoals met die georoute. Ik kan me niet voorstellen dat buiten samenvoegen sneller is dan binnen samenvoegen, maar ze rekenen weer veel te optimistisch, as usual.
Met mis bedoel ik dat mensen onder nog meer druk komen te staan dan ze nu al doen, en al die fouten die erin blijven, ik vind het gewoon 10x niks, waarschijnlijk een mooi moment om wat anders te gaan zoeken
pi_183768358
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 16:30 schreef gelestipjes het volgende:
Binnen heb je op zich niet echt last van die combibundel. Het bevalt de meeste mensen dan ook prima, en het gaat ook wel sneller. Het enige punt is dat postnl de tijdsbesparing altijd veel te optimistisch inschat, dus dan maken ze er veel te grote diensten van, en als het dan een beetje druk is halen mensen het gewoon niet, niet alleen de langzame mensen niet, maar ook de mensen die best snel zijn halen het dan niet.
Nou ja, sneller? Dat hangt af van de ervarenheid van de voorbereider. Voor zeer ervaren voorbereiders is de tijdswinst verwaarloosbaar. Bovendien is het ook afhankelijk van de hoeveelheid machinepost. De tijdswinst is het grootst bij veel machinepost en weinig samenvoegpost, omdat je dan al dat heen en weer geblader niet meer hebt. Maar als er wel veel samenvoegpost is dan zit je op een gegeven moment daar weer tussen te bladeren, en als er juist weinig machinepost is was je daar sowieso al weinig tijd kwijt aan het zoeken naar de juiste plek om de samenvoegpost tussen te zetten. En laat nou uitgerekend die machinepost steeds harder dalen. Dus dat betekent dat de (bescheiden) tijdswinst van die combibundel ook steeds kleiner wordt.

Bij ons op de vestiging geven teamleiders het ook schoorvoetend toe. De combibundel levert in de voorbereiding maar weinig tijdswinst op. Zeker niet in die mate dat je flink op de voorbereiders kunt bezuinigen en daardoor weer teams kunt indikken en vestigingen samenvoegen, want daar zou de grootste besparing vandaan moeten komen.

En de kleine tijdswinst die er binnen gemaakt wordt, die ben je buiten ruimschoots kwijt. Het is gewoon veel meer werk, dat bezorgen uit een combibundel. Die 1 a 2 minuten waarmee de looptijden verhoogd worden is echt niet toereikend.

We werken nu een jaar met de combibundel en de codeerregel en het is prut. De kwaliteit wordt slechter, de werkdruk binnen neemt toe, en steeds meer mensen (zowel voorbereiders als postbezorgers) nemen ontslag. Hetgeen volgens de leiding uiteraard niks met elkaar te maken heeft, want het komt door de aantrekkende economie, zeggen ze. Alsof het een het ander uitsluit.

Maar ze doen maar, want al die puinhopen zijn wel goed voor mijn overuren en mijn portemonnee. Alleen mijn intrinsieke motivatie en arbeidsethos hebben er wel ernstig onder te lijden, maar wat moet je. Je kunt je heel erg gaan opwinden, maar dat lost niks op, want de leiding luistert toch niet. Dus je kunt het maar beter gelaten over je heen laten komen en accepteren dat we niet dezelfde kwaliteit als vroeger meer leveren. Maar het is wel jammer dat je niet meer trots kunt zijn op je werk.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183768469
Straten met subnummering zijn helemaal een drama. Die controleer ik steeds voordat ik begin met lopen en voeg ze gelijk samen. Anders blijf je heen en weer lopen.
pi_183772542
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2018 17:14 schreef the_X het volgende:
Gelukkig gaat de tegenbeweging haar naam veranderen naar pib, maakt het er wel duidelijker op! :') :|W

Mocht je willen weten waar pib voor staat: postbezorgers in beweging :')

https://www.facebook.com/PibPostnl/posts/1414778778655863
origineel is de naam niet want tien jaar terug had de sp(red de postbode)dit al
pi_183782830
Net kwam er een vriendelijke meneer de (verkeerd bezorgde) rouwpost bij me brengen. Hoewel ik blij ben dat hij even de moeite nam, steekt dat foute bezorgen me toch wel. Overigens beweerde hij dat het iemand van dhl was, kan dat? Kan er online niets over vinden.
pi_183783002
Rouwpost wordt volgens mij alleen door Postnl gedaan. Ik kan het mis hebben.
pi_183783703
Snel vraagje onder de kenners.
Hoevaak wordt een pakket onderweg gewogen? Wordt het bij het afhalen bij een pakketpunt verplicht gewogen?

Er is iets misgegaan met mijn bestelling en wellicht kan met het gewicht nog worden getraceerd waar het misgaat...
pi_183789952
Eind vorige week tijdens mijn loop gevallen en flink verkeerd terecht gekomen, met mijn tanden op een randje tegels daar heb ik kronen zitten, die zijn beschadigd nu, collega's wezen me erop dat dit misschien door Post NL vergoed zou kunnen worden omdat het onder werktijd gebeurde.
Vanmorgen mijn TC gemaild en die verwijst me door naar de admi, dus die morgenvroeg maar even bellen

[ Bericht 0% gewijzigd door Bottendaal op 17-12-2018 19:06:42 ]
  maandag 17 december 2018 @ 18:43:47 #235
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_183790015
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 18:40 schreef Bottendaal het volgende:
Eind vorige week tijdens mijn loop gevallen en flink verkeerd terecht gekomen, met mijn tanden op een randje tegels daar heb ik kronen zitten, die zijn beschadigd nu, collega's wezen me erop dat dit misschien door Post NL vergoed zou kunnen worden omdat het onder werktijd gebeurde.
Vanmorgen mijn TC gemaild en die verwijst me door naar de admi, dus die morgenvroeg mar even bellen
Oh bah. Met je tanden op een randje tegels, vreselijk.
pi_183790498
Auw ....
pi_183790514
Bedenk je trouwens ook dat de meeste aanvullende zorgverzekeringen hier ook dekking voor bieden.
pi_183798263
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:40 schreef Bottendaal het volgende:
Eind vorige week tijdens mijn loop gevallen en flink verkeerd terecht gekomen, met mijn tanden op een randje tegels daar heb ik kronen zitten, die zijn beschadigd nu, collega's wezen me erop dat dit misschien door Post NL vergoed zou kunnen worden omdat het onder werktijd gebeurde.
Vanmorgen mijn TC gemaild en die verwijst me door naar de admi, dus die morgenvroeg maar even bellen
Hier worden zooltjes ook vergoed, fiets niet want daar krijg je een (royale) beloning voor
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_183798643
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 19:12 schreef Yreal het volgende:
Bedenk je trouwens ook dat de meeste aanvullende zorgverzekeringen hier ook dekking voor bieden.
Dat ligt eraan of je een tandongevallenverzekering hebt. Die moet tegenwoordig apart worden afgesloten. Als je in 2017 of 2018 een verzekering via independer hebt afgesloten, heb je die gratis erbij gekregen.

@Bottendaal, je moet zeer zeker proberen de kosten op PostNL te verhalen. Als er iets gebeurt onder werktijd, zijn zij aansprakelijk. Laat je niet zomaar afschepen met een of ander lulverhaal.
pi_183801923
quote:
1s.gif Op maandag 17 december 2018 18:40 schreef Bottendaal het volgende:
Eind vorige week tijdens mijn loop gevallen en flink verkeerd terecht gekomen, met mijn tanden op een randje tegels daar heb ik kronen zitten, die zijn beschadigd nu, collega's wezen me erop dat dit misschien door Post NL vergoed zou kunnen worden omdat het onder werktijd gebeurde.
Vanmorgen mijn TC gemaild en die verwijst me door naar de admi, dus die morgenvroeg maar even bellen
Schrikken zeg! Weet toevallig dat je in een erg prettige groep postbezorgers zit en ga ervanuit dat je verder geen nadelige gevolgen hebt van de valpartij? Wat iedereen zegt is waar, dit is een bedrijfsongeval waar post.nl verzekerd voor is, dus als het goed is vergoeden ze de kosten. Neem ook aan dat ze er zonder morren werk van maken. Sterkte Bottendaal.
pi_183802216
Sterkte Bottendaal!
En ja Postnl moet dat vergoeden. Dat zijn de regels als het onder werktijd is gebeurd. Laat je niet afschepen.

Admi moet met jou een formulier invullen, waarna de boel in gang gezet gaat worden.
pi_183803473
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 08:53 schreef Globetrottertje het volgende:
Sterkte Bottendaal!
En ja Postnl moet dat vergoeden. Dat zijn de regels als het onder werktijd is gebeurd. Laat je niet afschepen.

Admi moet met jou een formulier invullen, waarna de boel in gang gezet gaat worden.
Klopt, dit gebeurd ook, ik krijg een formulier thuis gestuurd.
pi_183803548
In 2019 heb ik een aanvullende verzekering, dat duurt niet zo lang meer, ik heb inderdaad een fijne groep collega's die goed weten hoe alles werkt

Ik heb voor de rest geen nare gevolgen van de valpartij.

Bedankt voor de steunende woorden!
pi_183803973
Loonstrookje staat ook weer op HR.
pi_183806444
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 23:40 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je een tandongevallenverzekering hebt. Die moet tegenwoordig apart worden afgesloten. Als je in 2017 of 2018 een verzekering via independer hebt afgesloten, heb je die gratis erbij gekregen.

@Bottendaal, je moet zeer zeker proberen de kosten op PostNL te verhalen. Als er iets gebeurt onder werktijd, zijn zij aansprakelijk. Laat je niet zomaar afschepen met een of ander lulverhaal.
meeste aanvullende verzekeringen dekken dat ook.
pi_183810399
Het verrassingspakket is binnen. Hele mooie doos van de Makro en wat erin zit is hartstikke leuk. Het valt mij heel erg mee.

Ik zal nog niet verklappen wat erin zit, voor het geval er mensen zijn die ook zoiets hebben besteld.

Ik ben blij dat ik toch geen bon heb gekozen van 25 euro, dit pakket is meer waard.
  dinsdag 18 december 2018 @ 16:58:56 #247
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_183810744
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:43 schreef Globetrottertje het volgende:
Het verrassingspakket is binnen. Hele mooie doos van de Makro en wat erin zit is hartstikke leuk. Het valt mij heel erg mee.

Ik zal nog niet verklappen wat erin zit, voor het geval er mensen zijn die ook zoiets hebben besteld.

Ik ben blij dat ik toch geen bon heb gekozen van 25 euro, dit pakket is meer waard.
O, ik wil het weten! Misschien moet ik dat ook bestellen, als ik dat ook hartstikke leuk vind! Kun je het niet in een spoiler zetten?
pi_183810751
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:43 schreef Globetrottertje het volgende:
Het verrassingspakket is binnen. Hele mooie doos van de Makro en wat erin zit is hartstikke leuk. Het valt mij heel erg mee.

Ik zal nog niet verklappen wat erin zit, voor het geval er mensen zijn die ook zoiets hebben besteld.

Ik ben blij dat ik toch geen bon heb gekozen van 25 euro, dit pakket is meer waard.
Ik heb hem ook besteld. Mooi dat het zowaar geen tegenvaller is. Altijd leuk om in zo'n verrassingspakket te graaien in ieder geval.
pi_183811072
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 december 2018 16:43 schreef Globetrottertje het volgende:
Het verrassingspakket is binnen. Hele mooie doos van de Makro en wat erin zit is hartstikke leuk. Het valt mij heel erg mee.

Ik zal nog niet verklappen wat erin zit, voor het geval er mensen zijn die ook zoiets hebben besteld.

Ik ben blij dat ik toch geen bon heb gekozen van 25 euro, dit pakket is meer waard.
Hier ook binnen. Ben er ook blij mee :P

Met bonnen moet je zelf nog moeite doen om dingen bij elkaar te zoeken :+
pi_183811162
Bedankt dat jullie mijn pakketjes het hele jaar door leveren. _O_
  dinsdag 18 december 2018 @ 17:26:52 #251
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_183811535
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:11 schreef Thomas-sama het volgende:

Hier ook binnen. Ben er ook blij mee :P
Wat zit erin?
pi_183812033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:26 schreef Claire68 het volgende:

[..]

Wat zit erin?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 18 december 2018 @ 18:32:57 #253
474394 Claire68
postbezorger in Leeuwarden
pi_183813137
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 17:43 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Super, dankjewel!!
pi_183813183
Ik heb mijn cadeau naar een PakjeGemak-locatie laten zenden. Heb geen bericht gehad dat het is verstuurd of aangekomen, en ze hebben er een heel andere postcode/huisnummer op gezet (ergens in Duiven, ik woon in Hoofddorp) wat niet zo handig is omdat de Primera hier zendingen sorteert op huisnummer. Gelukkig stond de zending, inclusief verkeerde gegevens, wel bij mij in de PostNL-app.
pi_183813313
Zou dat niet de postcode van de Makro kunnen zijn @Zevenmijlslaars?

Volgens mij doet Postnl dit jaar zaken met de Makro. En die zit in Duiven, hier vlakbij. Bij mij dan.

Als dat zo is, dan zal hij van daar naar jouw pakjegemak afgiftepunt verzonden worden.

Staat er dit?
nieuwgraaf 28 6921 rj duiven
pi_183813699
Dijkgraaf 21, om precies te zijn. Maar de afzender is Macro Kerstpakketten in Tilburg. Blijf het raar vinden dat ik geen bericht van ze krijg dat het pakket is aangekomen, niet iedereen gebruikt die app.
pi_183815487
quote:
Hij en zijn vrouw kozen voor het bedrijf omdat de postzegels daar 23 cent per stuk goedkoper zijn dan bij PostNL

je hebt zo n gezegde
pi_183816356
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:05 schreef zevenmijlslaars het volgende:
Dijkgraaf 21, om precies te zijn. Maar de afzender is Macro Kerstpakketten in Tilburg. Blijf het raar vinden dat ik geen bericht van ze krijg dat het pakket is aangekomen, niet iedereen gebruikt die app.
Dijkgraaf 21 is de inpakcentrale van de Makro. Misschien daarom nog geen bericht dat het aangekomen is.
pi_183822614
Ik stop dus per 1 januari en ik neem aan dat ik nog netjes in januari hrt loon van december krijg.

Maar aangezien ik per 1 januari niet meer op de site zal kunnen.

Krijg ik het laatste loonstrookje in januari automatisch thuisgestuurd? Ik krijg geen loonstrookjes thuis. Ik print ze normaliter via de site uit.

Zit daar ook de afrekening vakantiegeld bij en jaarlijkse resultaatsafhankelijke uitkering die ik aangevraagd heb? Of krijg ik dat pas in mei en juni?

Of is het handig nu nog even gauw opgeven loonstrook op deurmat ontvangen?
pi_183822975
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 07:13 schreef Globetrottertje het volgende:
Ik stop dus per 1 januari en ik neem aan dat ik nog netjes in januari hrt loon van december krijg.

Maar aangezien ik per 1 januari niet meer op de site zal kunnen.

Krijg ik het laatste loonstrookje in januari automatisch thuisgestuurd? Ik krijg geen loonstrookjes thuis. Ik print ze normaliter via de site uit.

Zit daar ook de afrekening vakantiegeld bij en jaarlijkse resultaatsafhankelijke uitkering die ik aangevraagd heb? Of krijg ik dat pas in mei en juni?

Of is het handig nu nog even gauw opgeven loonstrook op deurmat ontvangen?
Je krijgt een laatste loonstrook op papier, waarop meteen alles afgerekend wordt, behalve de resultaatafhankelijke uitkering, die moet je apart aanvragen (heb je dus al gedaan) en die wordt pas uitgekeerd nadat de aandeelhouders daarover hebben beslist in de alg vergadering (ik geloof in juni).

Overigens krijg je in januari niet het loon van december hè (dat krijg je nu), alleen de meeruren. Geniet van je laatste werkdagen ;)
pi_183823184
En het vakantiegeld? Krijg je dat wel in januari? Of pas in mei?
pi_183823465
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2018 19:56 schreef the_X het volgende:

En had ik ook maar zo'n postwijk: http://www.almere-nieuws.(...)Zk3NAaJmEs82NIkWmXKo
Ook in Almere heeft de verwelking toegeslagen. De pakketbezorger welke, het cadeau welke. De eerste welke is aanstellerig, de tweede welke is gewoon fout.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183823495
quote:
Ik zou me toch wel zo ontzettend ongemakkelijk voelen als ik ineens 500 euro aangeboden krijg. Ik hoop wel dat Mo die envelop in het bijzijn van zijn teamleider heeft geopend. _O-
Edit: schijnbaar heeft Mo een eigen fanpagina op Facebook. Ik heb met de man te doen.

En dan mijn artikel van de dag:
PostNL wil topvrouw Herna Verhagen uit Veghel herbenoemen

[ Bericht 2% gewijzigd door Rafierafie op 19-12-2018 09:12:54 ]
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 december 2018 @ 17:59:50 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183833616
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 08:36 schreef Globetrottertje het volgende:
En het vakantiegeld? Krijg je dat wel in januari? Of pas in mei?
januari
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183834544
KimmieV1 twitterde op woensdag 19-12-2018 om 14:08:26 @PostNL is het normaal dat je tegenwoordig bloed bij je post krijgt dit is nu de 3e keer op rij... deze keer was ik thuis en het was nog 'nat' net of het er gewoon aan gesmeerd is.. Dit is gewoon echt smerig!!!! https://t.co/mqwCUVGQ0p reageer retweet
Misschien ligt het aan de brievenbus? :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183834939
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 18:36 schreef VixenFromHell het volgende:
KimmieV1 twitterde op woensdag 19-12-2018 om 14:08:26 @PostNL is het normaal dat je tegenwoordig bloed bij je post krijgt dit is nu de 3e keer op rij... deze keer was ik thuis en het was nog 'nat' net of het er gewoon aan gesmeerd is.. Dit is gewoon echt smerig!!!! https://t.co/mqwCUVGQ0p reageer retweet
Misschien ligt het aan de brievenbus? :X
Zo'n brievenbus met zo'n enorme veer erachter of zo ja, dat je als je niet uitkijkt zo een vingertopje mist.
pi_183835449
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 09:06 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik zou me toch wel zo ontzettend ongemakkelijk voelen als ik ineens 500 euro aangeboden krijg. Ik hoop wel dat Mo die envelop in het bijzijn van zijn teamleider heeft geopend. _O-
Edit: schijnbaar heeft Mo een eigen fanpagina op Facebook. Ik heb met de man te doen.

En dan mijn artikel van de dag:
PostNL wil topvrouw Herna Verhagen uit Veghel herbenoemen
er is maar een top
dat zijn alle collegatoppers die nu weer iedere dag op komen draven, en veelal tot in het donker zich kapot werken,topvrouw doe er wat mee met deze materie
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 december 2018 @ 19:22:22 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183836129
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 18:49 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Zo'n brievenbus met zo'n enorme veer erachter of zo ja, dat je als je niet uitkijkt zo een vingertopje mist.
of een met een scherp randje. Die heb je er ook tussen zitten ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 19 december 2018 @ 19:46:48 #271
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_183836924
Maar ze wil d'r gegevens niet geven... Dus ja, daar kom je niet achter allemaal.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183837072
Of een maaiende kat
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 december 2018 @ 19:52:31 #273
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_183837132
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:50 schreef diesnelle het volgende:
Of een maaiende kat
zo'n geval heeft mij al eens te pakken gehad. Poot uit de brievenbus _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_183842505
Een man die werkt voor media express kwam
heel vrolijk naar mij toegelopen en zwaaide met een kerstkaart en zei: “ kijk wij bezorgen ook kerstkaarten”. Oke zei ik. Daarna vroeg hij of ik ook fooi kreeg. Nee knikte ik. Waarop hij heel blij zei “ ik wel”.. ik glimlachte maar en liep verder. Hij kwam achter mij aan, moest hij t zelfde adres zijn. Dus ik hield die brievenbus open. Zei die “ doe de klep maar dicht hoor, ik ga kijken of ik fooi kan krijgen.. |:(

En hij sloot af met de mededeling dat ze binnenkort ook brievenbuspakketjes gingen bezorgen en dat ik dan bij hun kom komen werken. Ik wist niet wat ik er mee aan moest haha..
pi_183843265
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:46 schreef V__L_N het volgende:
Maar ze wil d'r gegevens niet geven... Dus ja, daar kom je niet achter allemaal.
Zijn wel eens mensen geweest die een boze (pakket)bezorger aan de deur kregen na een klacht. Lees dat wel vaker :X weet ook niet of ik dan nog wat door zou willen geven. Bij mijn ouders is de pakketbezorger ook een keer aan de deur geweest nav een klacht, al was die niet boos. Wel gaf hij aan waarom hij het pakje aan de achterdeur had gehangen (iemand had de tv aan gelaten, hij dacht dus dat er wel iemand thuis was) en dat hij ontslagen kon worden om zo'n klacht.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183849566
Heeft iemand al een cadeaukaart van cadeau carrousel mogen ontvangen? Ik ben nog steeds wachtende terwijl ik al op 9 december heb besteld.
pi_183852215
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:10 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Een man die werkt voor media express kwam
heel vrolijk naar mij toegelopen en zwaaide met een kerstkaart en zei: “ kijk wij bezorgen ook kerstkaarten”. Oke zei ik. Daarna vroeg hij of ik ook fooi kreeg. Nee knikte ik. Waarop hij heel blij zei “ ik wel”.. ik glimlachte maar en liep verder. Hij kwam achter mij aan, moest hij t zelfde adres zijn. Dus ik hield die brievenbus open. Zei die “ doe de klep maar dicht hoor, ik ga kijken of ik fooi kan krijgen.. |:(

En hij sloot af met de mededeling dat ze binnenkort ook brievenbuspakketjes gingen bezorgen en dat ik dan bij hun kom komen werken. Ik wist niet wat ik er mee aan moest haha..
Haha... zo riepen mensen mij vaak terug als ik de post in de bus had gedaan: "iedere folderboer belt hier aan om een kerstfooi en jij komt hier elke dag en bent altijd te snel weer weg" :)
pi_183854171
Heerlijk die combibundel en de kerstkaarten. Vooral als er dan in de rode bak bijna geen kerstkaart zit en al die kleine kaartjes dus in de bundel van de grote post terechtkomen.
pi_183858735
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
Heeft iemand al een cadeaukaart van cadeau carrousel mogen ontvangen? Ik ben nog steeds wachtende terwijl ik al op 9 december heb besteld.
Ik had een cadeaukaart besteld, maar die kreeg ik via de e-mail opgestuurd.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183858765
Ik heb geen cadeaukaart maar een product besteld en die heb ik ook nog steeds niet ontvangen,. max 5 werkdagen levertijd stond erbij, inmiddels zijn er al 7 werkdagen voorbij.
pi_183858815
quote:
1s.gif Op woensdag 19 december 2018 22:10 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Een man die werkt voor media express kwam
heel vrolijk naar mij toegelopen en zwaaide met een kerstkaart en zei: “ kijk wij bezorgen ook kerstkaarten”. Oke zei ik. Daarna vroeg hij of ik ook fooi kreeg. Nee knikte ik. Waarop hij heel blij zei “ ik wel”.. ik glimlachte maar en liep verder. Hij kwam achter mij aan, moest hij t zelfde adres zijn. Dus ik hield die brievenbus open. Zei die “ doe de klep maar dicht hoor, ik ga kijken of ik fooi kan krijgen.. |:(

En hij sloot af met de mededeling dat ze binnenkort ook brievenbuspakketjes gingen bezorgen en dat ik dan bij hun kom komen werken. Ik wist niet wat ik er mee aan moest haha..
Media Express? Dat is toch dat bedrijf dat vroeger oa. de Donald Duck, Libelle en Margriet bezorgde? En ergens in 2010 failliet is gegaan? Toen kregen wij ineens al die bladen er bij.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183858816
Bij mijn rooster voor volgende week maandag zie ik niks terug van het extra uur per wijk. Het zal ook een keer in één keer goed gaan.....
pi_183858829
quote:
15s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Bij mijn rooster voor volgende week maandag zie ik niks terug van het extra uur per wijk. Het zal ook een keer in één keer goed gaan.....
Het rooster wordt toch pas om 18.00 uur zichtbaar?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183858864
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:46 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het rooster wordt toch pas om 18.00 uur zichtbaar?
Je kan het jezelf mailen vanaf 17:30. Vaag systeem, maar doe het elke week zo.
pi_183858901
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Je kan het jezelf mailen vanaf 17:30. Vaag systeem, maar doe het elke week zo.
Mijn rooster is nog helemaal blanco. Als ik klik op "stuur mij het rooster per mail", dan springt de site terug naar het rooster van deze week.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_183858965
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Mijn rooster is nog helemaal blanco. Als ik klik op "stuur mij het rooster per mail", dan springt de site terug naar het rooster van deze week.
Ah, misschien ligt het eraan wanneer je admiemedewerker het upload. Vanaf 17:30 is mijn rooster nog wel blanco maar staat het aantal uren er wel al. De daadwerkelijke wijken zie ik pas in mijn mail open.
De uren van de voorbereiding komen wel pas vrijdag om 14:00 beschikbaar.
pi_183859354
Ik heb hier op maandag de looptijden van een donderdag.
pi_183859400
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:18 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik heb hier op maandag de looptijden van een donderdag.
jammer alleen dat er geen voorbereiders zijn die willen werken >:)

*okay ons team zijn denk k in totaal 26 mensen ofzo... 5 willen er werken, maar er zit geen VOSser tussen...geen idee hoe ze dat willen gaan doen dus
pi_183859444
Maar dat extra uur wat je erbij zou krijgen zie ik (volgens mij) niet in de tijd verwerkt zitten.... Dat zullen we dus waarschijnlijk zelf erbij moeten plussen. Er zullen mensen zijn die dat vergeten...
pi_183859919
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:18 schreef Thomas-sama het volgende:
Ik heb hier op maandag de looptijden van een donderdag.
Dat heb ik ook. Maar het zou de donderdag + een uur per wijk zijn. Gek genoeg staat de grootste wijk op ons depot nog open :P
pi_183859949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:21 schreef liedetector het volgende:

[..]

jammer alleen dat er geen voorbereiders zijn die willen werken >:)

*okay ons team zijn denk k in totaal 26 mensen ofzo... 5 willen er werken, maar er zit geen VOSser tussen...geen idee hoe ze dat willen gaan doen dus
er valt ook niet veel te vossen want van wat ik begrepen heb gaat alleen de machinepost mee en de rouwpost. Dus dat wordt gewoon het spul in rode bakken afbundelen en dat is het wel zo ongeveer. (nou ja, en die losse rommel die altijd nog bij de machine wegkomt dan)

[ Bericht 3% gewijzigd door gelestipjes op 20-12-2018 19:05:52 ]
pi_183860007
quote:
10s.gif Op woensdag 19 december 2018 19:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo'n geval heeft mij al eens te pakken gehad. Poot uit de brievenbus _O-
Dat is vast mijn kat!
pi_183860141
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 18:59 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

er valt ook niet veel te vossen want van wat ik begrepen heb gaat alleen de machinepost mee en de rouwpost. Dus dat wordt gewoon het spul in rode bakken afbundelen en dat is het wel zo ongeveer. (nou ja, en die losse rommel die altijd nog bij de machine wegkomt dan)
nou ja dan kan 5 man op 25 kasten ook vast wel..... hebben ze vast ook geen postverdeler nodig en kan de TL dat prima zelf oplossen .... ze zoeken het maar een dagje uit
pi_183860210
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:10 schreef liedetector het volgende:

[..]

nou ja dan kan 5 man op 25 kasten ook vast wel..... hebben ze vast ook geen postverdeler nodig en kan de TL dat prima zelf oplossen .... ze zoeken het maar een dagje uit
het enige punt is dat de voorbereidingstijd ook veel korter is. Bij ons moet alles om uiterlijk 08:00 worden afgevoerd maandag, en alle depots moeten om uiterlijk 10:00 de post hebben.
Maar goed, daar staat dan weer tegenover dat ook niet alle wijken gedaan hoeven te worden, want wijken waar geen bezorger voor is hoeven natuurlijk ook niet te worden voorbereid.
pi_183860285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 19:14 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

het enige punt is dat de voorbereidingstijd ook veel korter is. Bij ons moet alles om uiterlijk 08:00 worden afgevoerd maandag, en alle depots moeten om uiterlijk 10:00 de post hebben.
Maar goed, daar staat dan weer tegenover dat ook niet alle wijken gedaan hoeven te worden, want wijken waar geen bezorger voor is hoeven natuurlijk ook niet te worden voorbereid.
ik snap wat je zegt hoor, het is meer dat ik denk dat er dan dus met labels juist dingen heeeeeel mis gaan en zij echt niet weet waar ze naar kijkt, maar ik heb vriendelijk bedankt al weken geleden toen de eerste vraag kwam (lang leve codeeregel en 3 wijken in 1 "wijk")
pi_183862008
Dat uur hoef je niet bij te plussen. Die krijg je straks gewoon mee betaald. Tenminste zo is het mij uitgelegd.

Hoe zit het ook al weer met tijd die je uitbetaald krijgt op een feestdag. Is dat 13 weeks gemiddelde of je normale roostertijd?

De donderdag na de kerst hebben we meteen hah. Ergens vind ik dat zo'n klerestreek. Je weet gewoon dat er een hoop zooi staat en dan nog reclame eroverheen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183862066
Volgens mij je gemiddelde. Las ik nou goed dat we de 27e EN de 29e dan wel AH folders krijgen? :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_183862118
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij je gemiddelde. Las ik nou goed dat we de 27e EN de 29e dan wel AH folders krijgen? :X
Ja. Daarom slaat het dus nergens op...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_183862295
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 20:47 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens mij je gemiddelde. Las ik nou goed dat we de 27e EN de 29e dan wel AH folders krijgen? :X
Die van vorige week loopt tot kerst. Die van donderdag tot oudjaarsdag gok ik. En die van zaterdag dan voor de eerste week januari.

Overigens zal het op sommige depots donderdag wel een zooitje zijn. Met die krappe bezetting worden verschillende zaterdagwijken vaak op maandag gelopen. Echter lopen die mensen dan nu al de maandagpost. En met dat uur extra betaald is dat beter dan kiezen voor een wijkje van zaterdag.

En het is maar de vraag of de juiste wijken maandag worden voorbereid. En niet de wijken die helemaal niet gelopen worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sebastiaan92 op 20-12-2018 21:05:51 ]
pi_183862801
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 17:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Media Express? Dat is toch dat bedrijf dat vroeger oa. de Donald Duck, Libelle en Margriet bezorgde? En ergens in 2010 failliet is gegaan? Toen kregen wij ineens al die bladen er bij.
is dat geen sociale werkplaats wat hier bedoeld wordt?
pi_183862809
last one
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')