quote:Op dinsdag 11 december 2018 10:28 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja hoor, de tegenbeweging duikt weer op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lees: We moeten nog gaan verzinnen wat daar nu precies de voor- en nadelen van zijn.quote:Één van de wensen van de FNV is dat postbezorgers in de “grote CAO” worden opgenomen. Dat is uiteraard wel een onderwerp dat ons aan gaat. Het is ons op dit moment echter nog niet voldoende duidelijk wat daar nu precies de voor- en nadelen van zijn. Daarom komen wij daar in een later stadium op terug.Als je wacht tot alles (voornamelijk problemen) een feit is geworden, loop je toch gigantisch achter de feiten aan? Waarom niet ageren in plaats van uitsluitend reageren? Het is schijnbaar beter om problemen te laten ontstaan en hopen dat je ze kunt oplossen terwijl de voorkeur wat mij betreft uitgaat naar het voorkomen van problemen. Hoe kunnen ze zichzelf een beweging noemen? Bewegen betekent niet afwachten.quote:zoals je in de eerste alinea's kunt lezen is het doel van deze pagina om te informeren. Het is geen discussiegroep, daar zijn er al genoeg van. Daar worden de dagelijkse problemen waar mensen tegenaan lopen voldoende besproken.
Zoals je verder nog kunt lezen, gaan wij ook in op veranderingen binnen PostNL. Maar wij willen dat doen op basis van feiten en niet op basis van onzekerheden, vermoedens of geruchten.
De aanwezige publicaties zijn ook in de afgelopen periode regelmatig geraadpleegd, blijven ook in de toekomst beschikbaar en zullen met nieuwe onderwerpen worden aangevuld zodra we over voldoende betrouwbare informatie beschikken.
Wanneer een onderwerp door diverse personen bij ons wordt aangedragen zullen wij daar altijd iets mee doen. Zo ook de vraag wat wij vinden van staken tijdens KNJ.
Die vragen kun je elk moment van het jaar via de pagina, de chat of per mail aan ons stellen.
niet alleen boven die leeftijd hoor, bij ons is al jaren de gewoonte dat 23 maanden de max is, ga je per ongeluk tussendoor er met kop en schouders boven uit bij hoge uitzondering per jaar 4 op de 120 mensen ofzo krijg je een vast contract, ze weten gewoon al jaren dat er strax landelijk tig mensen uit moeten, hebben ze maar een tijdelijk contract is het gewoon verloop en geen ontslagen mensen!quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:00 schreef Globetrottertje het volgende:
[..]
Yep! Hij is boven de 65. Dan doen ze dat geloof ik niet meer.
ligt er ook maar net aan hoe goed ze personeel kunnen krijgen, bij ons kreeg jarenlang niemand meer een vast contract, ja, heel af en toe per ongeluk als er iemand niet op had gelet hoeveel verlengingen er al geweest waren, maar in de afgelopen 2 jaar of zo kreeg iedere prutser zelfs nog een vast contract onder het mom van "het is beter dan niks".quote:Op dinsdag 11 december 2018 15:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
liever doen ze dat helemaal niet meer! is op onze locatie al jaren aan de gang ieg en als er per jaar 2 een contract krijgen moet je er toch wel met kop en schouders bovenuit steken
eerste jaarcontract hier al nooit, dan verlenging voor 11 maanden en dan eruit! heb je echt mazzel (of zitten ze omhoog is het andersquote:Op dinsdag 11 december 2018 16:40 schreef gelestipjes het volgende:
die kregen/krijgen vrijwel altijd wel een vast contract na hun eerste jaarcontract.
Meestal krijg je een fysieke cadeaukaart. Zo gaat dat in ieder geval bij die van de Makro.quote:Op dinsdag 11 december 2018 19:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm, een interessant geurtje gezien in de sale bij de bijenkorf, maar het kan tot 5 werkdagen duren voor ik de bon in de mail krijg?
Hier stond bij het bestellen volgens mij wel dat ie via de mail zou komen. Dat van die 5 werkdagen zal er wel standaard bij staan. Mijn z.alando bon vorig jaar kwam ook via de mail. Nou ja, hopelijk is ie er snelquote:Op dinsdag 11 december 2018 22:31 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Meestal krijg je een fysieke cadeaukaart. Zo gaat dat in ieder geval bij die van de Makro.
Nieuwe update he, die testen ze nooitquote:Op dinsdag 11 december 2018 15:37 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Man man man. Er komen drukke daldagen aan. Eerst is het al niet gelukt om de tijden aan te passen. Want ja, die dal als piekdagen zijn pas net bekend hè. En nu is het +/- opeens kapot
zag net in mijn mail dat ze 3 dagen willen staken, geen idee hoe hoog de stakingsbereidheid is thoquote:Op woensdag 12 december 2018 17:02 schreef zerebus het volgende:
Wat betreft acties heb ik het idee dat ze niet wakker liggen van een dagje staken,
Goede suggesties! Jammer genoeg is het erg moeilijk draagvlak te vinden. Gepensioneerden, mensen met een uitkering, mensen die het vier uur erbij doen "voor de leuk". Maar 15 euro netto per uur vind ik ook reëel: de taken zijn enorm uitgebreid, de kwaliteit is pijlsnel verslechterd en de tijd wordt tot op de minuut berekend.quote:Op woensdag 12 december 2018 17:02 schreef zerebus het volgende:
Weet niet waar we beter mee af zijn, vind die 5% voor de grote cao nog steeds veel te weinig als je bedenkt wat er allemaal aan taken bij is gekomen. Ik vind 15% voor die rommel die niet door de bus past niet meer dan redelijk, evenals 25% extra voor het hersorteren met die combiblunder. Volgens mij zouden we dan uitkomen op iets van 15 per uur voor bezorgers
Wat betreft acties heb ik het idee dat ze niet wakker liggen van een dagje staken, Maakt denk ik meer indruk als we een tijd lang alle te grote pakjes op het depot achter zouden laten of als we, voor depots met de combiblunder, maar uit 1 stapel post zouden werken en de andere stapel gewoon terug in de bus gooien of evt ook op depot laten. Misschien is het met die codeerregel ook wel mogelijk het systeem vast te laten lopen door herstelpost niet langer te stickeren
het is idd de FNV en als je wil kan ik de text hier wel even kopieren, de mail is ook pas gisteren middag verzonden schijntquote:Op woensdag 12 december 2018 17:37 schreef gelestipjes het volgende:
Bij ons was er vrijwel niemand op de hoogte van het feit dat morgen blijkbaar een stakingsdag is. En het is volgens mij weer alleen van de FNV dus dat zet sowieso niet echt zoden aan de dijk. Bij ons in ieder geval nog van niemand gehoord dat ze mee willen doen aan die staking.
Ja, zet maar neer, heb het zelf nog niet gelezen.quote:Op woensdag 12 december 2018 17:43 schreef liedetector het volgende:
[..]
het is idd de FNV en als je wil kan ik de text hier wel even kopieren, de mail is ook pas gisteren middag verzonden schijnt
quote:PostNL stapt naar de rechter om de door FNV aangekondigde kerststaking verboden te krijgen. Zo'n staking zorgt voor onevenredig grote schade voor klanten en PostNL zelf, stelt het postbedrijf.
https://www.fnv.nl/sector(...)oor-de-confrontatie/quote:Op woensdag 12 december 2018 17:48 schreef liedetector het volgende:
NIEUWSBRIEF
Sector Publiek Belang team Post & Pakketten
Utrecht, 11 december 2018
Best lid,
Zoals jullie wellicht al hebben vernomen heeft de FNV namens haar leden een ultimatum gesteld
en opgeroepen tot staking vanaf donderdag 13 december aanstaande. Het betreft alle
medewerkers voor PostNL! Hieronder vind je voor jou alle belangrijke informatie.
We staken donderdag 13, vrijdag 14 en zaterdag 15 december.
Wat betekent dit voor mij:
Staking vanaf donderdag 13 december 00.01 uur – zaterdag 23.59 uur.
Is je dienst woensdag begonnen, dan maak je hem af, ook al eindigt die op donderdag. Begint je
dienst op donderdag dan ga je niet naar je werk. Op zondag begin je weer met werken als je dienst
begint na middernacht van zaterdag op zondag. Begint je dienst dus op zaterdag 23.00 uur dan
staak je nog. Begint je dienst op zondag 00.30 uur, dan begin je op zondag.
Waar kan ik me inschrijven als staker:
13 december tussen 10.00 en 16.00 uur
14 december tussen 10.00 en 12.00 uur (tevens ook voor de zaterdag)
15 december alleen in Groningen en Arnhem en Nijmegen
Arnhem: SCB Johan de Witlaan 350
Arnhem: vakbondshuis
Nijmegen: vakbondshuis Steenbokstraat 84, 6531 TH
Amsterdam Regionaal Vakbondshuis Derkinderenstraat
2-8, 1062 DB
Den Bosch: SCC de Helftheuvel – Helftheuvelpassage 115, 5224 AC Den Bosch
Groningen: regionaal Vakbondshuis
Leonard Springerlaan 23, 9727 KB
Weert: regionaal vakbondshuis Schepenlaan 6, 6002 EE
Rotterdam: regionaal vakbondshuis Pegasusweg 200,
3067 KX
Utrecht: regionaal vakbondshuis Varrolaan 100,
3584 BW
Deventer: regionaal vakbondshuis
Gotlandstraat 2a, 7418 AZ
Breda: Business Centre Breda Smederijstraat 2 4814 DB
Goes: vakbondshuis Wulfaertstraat 5, 4461 HS
Leeuwarden: Jacob Catsplein 1, 8913 CS
Nieuwegein:
Biezenwade 1, 3439 NW
Kun je niet komen maar wil je wel staken: Aanvragen stakingsformulieren via
postbedrijven@fnv.nl
reken dan op morgen extra veel, hebben ze vast de helft laten staan vandaagquote:Op donderdag 13 december 2018 13:42 schreef V__L_N het volgende:
Hier alleen machinepost en geen pakjes.
Was zomaar binnen de tijd.
Dat is ook niks nieuws. Dat is in de afgelopen paar weken al meerdere keren gebeurd.quote:Op donderdag 13 december 2018 15:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
reken dan op morgen extra veel, hebben ze vast de helft laten staan vandaag
Het openbaar vervoer mag onbeperkt plat van de rechters, maar als er een keertje een kerstkaartje of pakketje wat later komt, is het ineens drama.quote:Op donderdag 13 december 2018 18:18 schreef gelestipjes het volgende:
Nou, stakingen verboden door de rechter:
Den Haag - Bij PostNL mag de komende weken niet worden gestaakt. Dat heeft de rechtbank in Den Haag donderdagmiddag besloten in een kort geding dat PostNL had aangespannen tegen vakbond FNV.
PostNL was naar de rechter gestapt omdat de door FNV aangekondigde stakingen in de drukke decembermaand tot ,,onevenredige schade en risico's'' leiden. Het bedrijf voerde tijdens de zitting aan dat de staking miljoenen euro’s aan directe schade geeft. Ook zouden consumenten ernstig gedupeerd worden door de enorme vertraging van post en pakketten
Het lijkt me extreem snel. Tenzij ze gebruik gemaakt hebben van een speciale expressdienst lijkt me niet dat het hier om hetzelfde pakket gaat.quote:Op donderdag 13 december 2018 19:40 schreef Rijstwafel77 het volgende:
Werkt iemand hier bij de pakketpost of iemand die verstand heeft van pakketpost? Vanochtend vroeg heeft iemand een pakket op de post gedaan in Apeldoorn en vanmiddag zijn ze al bij mij langsgeweest in Vught. Ik heb de pakketdienst gemist helaas.
Maar kan dat zo snel ja?
Dat lijkt me een mooi plan. Dus dat de post stipt op tijd op de depots staat, de bezorgers stipt op tijd kunnen gaan lopen, en er ook om stipt 17.00 uur mee mogen uitscheiden.quote:Op donderdag 13 december 2018 23:37 schreef Rafierafie het volgende:
Waarom gaan ze niet over op stiptheidsacties? Daarmee kunnen ze de boel ook al flink frustreren in deze tijd van het jaar.
Ik vond het sowieso al vrij heftig om meteen maar een aantal dagen te gaan staken.
Ze belden hier net om me een extra wijk aan te smeren, zeiden dat het heel weinig was .. hmm..quote:Op vrijdag 14 december 2018 07:49 schreef Nick-GizMo het volgende:
Toch wel benieuwd vandaag met piekdag, tijden zijn iig aangepast maar de post zou zoals een daldag zijn.
geloof er weinig van
was bij ons ook echt niet veel, wel iets meer dan een daldag wellicht, maar nu ook maar vast wat spul van zaterdag erbij gestopt omdat het weinig wasquote:Op vrijdag 14 december 2018 10:27 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ze belden hier net om me een extra wijk aan te smeren, zeiden dat het heel weinig was .. hmm..
Mensen die geen daldagen werken en aangeboden hadden vandaag wel te komen, roepen ze ondertussen niet op. Ik was weinig ingepland (ws reserve) en maak anders natuurlijk te weinig uren.
Alleen Etos ja. Niet toevallig de AH al op donderdag i.v.m Kerstmis? Heb dan zelf geen wijken staan dus dat kan ik niet zien.quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:07 schreef the_X het volgende:
Volgende week zaterdag geen AH folder hier (tenminste hij staat niet op het rooster) wel een ander foldertje...
de kerstkaarten die ik 2 dagen geleden op de post heb gedaan zijn voor een groot deel vandaag aangekomen. Dus denk dat je nu nog wel op tijd bent. De echte puinhoop zal volgende week wel beginnen.quote:Op vrijdag 14 december 2018 16:46 schreef Fietsertje70 het volgende:
Zojuist mijn kerstkaarten op de bus gedaan. Ze over 10 dagen bij mijn vrienden en familie op de deurmat hebben liggen moet toch wel lukken?
Want alles wat de lichting van vandaag niet haalt, komt in de lichting van maandag? Dan denk ik idd dat ik mooi op tijd benquote:Op vrijdag 14 december 2018 16:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
de kerstkaarten die ik 2 dagen geleden op de post heb gedaan zijn voor een groot deel vandaag aangekomen. Dus denk dat je nu nog wel op tijd bent. De echte puinhoop zal volgende week wel beginnen.
Als je foutlopers terug in de brievenbus gooit zonder sticker, is de kans erg groot dat je ze de volgende dag gewoon weer tegenkomt. Dat is een leuke bijkomstigheid van de codeerregel (ik neem aan dat je daar mee werkt).quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:26 schreef zerebus het volgende:
Ben ondertussen hier ook maar met mijn eigen stiptheidsacties begonnen. Ik ga niet meer terug voor fouten,en ook niet voor zo'n laatste adres dat ineens op de volgende stapel terecht is gekomen. Daarnaast gaat de herstelpost bij mij nu ook zonder sticker terug in de bus, maar dat mochten we in het verleden ook zo doen.
Ik heb dat ook wel eens gedaan. In overleg met tl. Mare zonder dat zou ik het niet doen. Laatst stond er op facebook ook weer een verhaal van een bezorger die dat deed. Schorsing voor een dag leverde hem dat op.quote:Op vrijdag 14 december 2018 22:26 schreef zerebus het volgende:
Ben ondertussen hier ook maar met mijn eigen stiptheidsacties begonnen. Ik ga niet meer terug voor fouten,en ook niet voor zo'n laatste adres dat ineens op de volgende stapel terecht is gekomen. Daarnaast gaat de herstelpost bij mij nu ook zonder sticker terug in de bus, maar dat mochten we in het verleden ook zo doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |