Daar gaat het uiteindelijk wel naar toe.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Daar heb ik al 3 jaar een topic over lopen
PTA / stelling: einde van het autobezit is nabij
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de vorderingen bij Waymo.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Cool!
Ik heb helaas maar 5 Watt capaciteit.
Toch genoeg om 5 maanden op te leven als enige energiebronOp wie moet ik meer jaloers zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm, lastige keuze.
Nu weer ontopic aub
In de grote steden zal het sowieso erg snel rendabel zijn, gebrek aan parkeerruimte en het OV brengt je niet altijd waar je moet zijn zonder 2x over te stappen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Daar gaat het uiteindelijk wel naar toe.
Autobezit is ook vrij duur voor het gemiddelde uurtje waarvoor we hem per dag maar nodig hebben.
Je merkt het in de US al met Uber.
Ideaal binnen 2 minuten (in drukke gebieden) komt er 1 voor rijden en zet je af waar je wil.
Denk dat autobezit nog wel blijft, zat mensen die dat niet kunnen of willen opgeven maar het is een uitkomst voor mensen in het OV en er zullen zat mensen zijn die de auto de deur uit doen.
Ben ik het eens met je eens.quote:Op vrijdag 30 november 2018 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto. Omdat ik die energiebewuste (maar duurdere) keuze maakte, hoefde ik tot 2014 geen wegenbelasting te betalen. Inmiddels is het 2018 en ben ik een milieucrimineel. Als Duitsland z'n plannen doordrukt, kan ik straks diverse steden niet eens meer in met m'n auto.
De overheid toont zich hoogst onbetrouwbaar. Je moet maar net het geld hebben om een nieuwe auto te schaffen. En om een 7 jaar oude diesel (die inmiddels amper nog wat waard is) in te ruilen voor een nog oudere benzineauto is ook zo wat...
Omdat ik werk in mijn woonplaats gebruik ik mijn auto weinig. Daarom kan er wat mij betreft niet snel genoeg een kilometerheffing of spitsheffing komen. Het is bizar dat je als automobilist moet betalen voor het bezit van een auto, in plaats van voor het gebruik en de milieuvervuiling.
Dat verhaal van die accu's en slecht voor het milieu komt vrijwel iedere keer weer terug. Dat is deels correct.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:29 schreef Roces18 het volgende:
Subsidie en het rondpompfeestje is weer rond hoor. Geef mijn belasting alleen aan overheidszaken aub. Niet aan idealistische consumentenpropaganda. En niet eens weten hoe slecht voor het milieu al die nieuwe auto's zijn om nog maar te zwijgen over die accu's. Kan je beter oude auto's oprijden!!!!! Korte termijndenkers
Zoek je even op wat middenstand betekent? Dank je wel!quote:Op donderdag 29 november 2018 23:53 schreef BasEnAad het volgende:
Dus de rijken gaan in dure gesubsidieerde auto's rijden en de middenstand betaalt?
Het is trouwens als zo ver: https://www.telegraaf.nl/(...)esla-slurpt-subsidie
Dan pakken ze het openbaar vervoer maar. Dat subsidiëren de rijken al decennia lang.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Wel klasse dat je in ieder geval wel inziet dat juist die subsidie opgebracht word door mensen die niet instaat zijn een elektrische auto te kopen. En wanneer zij dat wel kunnen is die vorm van subsidie inmiddels al afgeschaft.
Laten we eerst de hele wereld op één niveau qua uitstoot krijgen, wij hebben maar een heel klein stukje lucht boven ons land en dan toch weer voorop willen lopen, het wordt en is een hele industrie, net als de asiel/migranten industrie die degenen die het mogen betalen heel veel geld kosten.... belasting geld wel te verstaan.quote:Op vrijdag 30 november 2018 13:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat verhaal van die accu's en slecht voor het milieu komt vrijwel iedere keer weer terug. Dat is deels correct.
Het oppompen van 96.000.000 (!) vaten ruwe olie per dag is echter ook geen aanwinst voor het milieu en toch zie ik diezelfde mensen met het grootste gemak iedere dag weer in zo'n olieverbrander stappen.
Elektrische auto's hebben voordelen, geen oliewissel, geen distributieset, geen uitlaten, langere levensduur remmen. De grondstoffen in de accu's zijn gewild en prima recyclebaar, zoals andere grondstoffen bij autodemontage bedrijven nu ook al teruggewonnen worden.
Klopt het had middenklasse moeten zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoek je even op wat middenstand betekent? Dank je wel!
maar dit is toch gewoon ouderwets denken. Die auto's is een goede stap, en dan tegelijk zorgen voor groene stroom en het is toch prima.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:22 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Jij hebt die mogelijkheid, maar voor het overgrote deel van de bevolking is die mogelijkheid niet aanwezig.
Probeer je eens in te leven in mensen die niet een vrijstaand huis wonen, niet een eigen oprit hebben en die gewoon naar hun werk moeten overdag.
Niet veel mensen kunnen even 35.000¤ op tafel leggen voor een auto, een warmtepomp en 50 zonnepanelen.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom zou er subsidie moeten zitten op een gebruikte auto?
quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Waarom op een Waarom op een nieuwe
Zie hier de discussie in een notendop. Het spelen met willekeur.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:52 schreef MaGNeT het volgende:
[quote] Op vrijdag 30 november 2018 11:52 schreef MaGNeT het volgende:[..]Omdat men zich als doel heeft gesteld om de brandstofauto uit te faseren vanaf 2030.
De gedachte dat de subsidie ten goede komt aan de "eindgebruiker" is sws een illusie.quote:Wil je iedereen op elektrisch (en waterstof brandstofcel = ook elektrisch) krijgen dan is een subsidie een prima stimulans. Daarna zal de markt het zelf moeten oplossen
Waar denk ik ouderwets?quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:17 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
maar dit is toch gewoon ouderwets denken. Die auto's is een goede stap, en dan tegelijk zorgen voor groene stroom en het is toch prima.
Eco-diesel meetquote:Op vrijdag 30 november 2018 00:03 schreef Elfletterig het volgende:
In 2011 kocht ik een zeer zuinige eco-dieselauto.
Zeer goede post. Dit inzicht zie je zelden, zeker niet bij hen die gebruikmaken van de subsidie. Ook op het techneutenforum ben ik dit nog nooit tegengekomen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:17 schreef Vallon het volgende:
Zie hier de discussie in een notendop. Het spelen met willekeur.
Omdat "men" zich ten doel heeft gesteld de markt te manipuleren gaat men draaien aan knopjes zonder dat duidelijk is wat dat veroorzaakt. Regeltjes maken die huidige auto's 'onbruikbaar' maakt en nieuwe auto's grotendeels onbereikbaar. Ik vind het onacceptabel dat overheden op deze wijze de "ontluikende" industrie subsidieert.
[..]
De gedachte dat de subsidie ten goede komt aan de "eindgebruiker" is sws een illusie.
De susidie is er vooral om dat "veel te dure" spul verkocht te krijgen.
Wanneer je werkelijk een keuze wil voorschotelen moet er qua (gebruiks)kosten geen verschil zijn, het verschil moet zitten in de gebruikswaarde. Pas dan heb je marktwerking.
Marktwerking is niet een kwestie van opgelegde prijs door de overheid maar één die de door markt wordt bepaald met wat de consument voor de geboden "nutbaarheid" moet/wil/kan betalen.
In dat perspectief is een elektrisch voertuig veelbelovend maar nog niet gereed om te (kunnen) concurreren. De enige taak die een overheid heeft is toetsen of een nieuwe op de markt komend voertuig voldoet aan de wettelijke eisen en niet om reeds goedgekeurde vehikels van de markt te verwijderen.
Accu's worden 10 tot 15% goedkoper per jaar, per kWh opslagcapaciteit.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
[..]
[..]
Zie hier de discussie in een notendop. Het spelen met willekeur.
Omdat "men" zich ten doel heeft gesteld de markt te manipuleren gaat men draaien aan knopjes zonder dat duidelijk is wat dat veroorzaakt. Regeltjes maken die huidige auto's 'onbruikbaar' maakt en nieuwe auto's grotendeels onbereikbaar. Ik vind het onacceptabel dat overheden op deze wijze de "ontluikende" industrie subsidieert.
[..]
De gedachte dat de subsidie ten goede komt aan de "eindgebruiker" is sws een illusie.
De susidie is er vooral om dat "veel te dure" spul verkocht te krijgen.
Wanneer je werkelijk een keuze wil voorschotelen moet er qua (gebruiks)kosten geen verschil zijn, het verschil moet zitten in de gebruikswaarde. Pas dan heb je marktwerking.
Marktwerking is niet een kwestie van opgelegde prijs door de overheid maar één die de door markt wordt bepaald met wat de consument voor de geboden "nutbaarheid" moet/wil/kan betalen.
In dat perspectief is een elektrisch voertuig veelbelovend maar nog niet gereed om te (kunnen) concurreren. De enige taak die een overheid heeft is toetsen of een nieuwe op de markt komend voertuig voldoet aan de wettelijke eisen en niet om reeds goedgekeurde vehikels van de markt te verwijderen.
quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:35 schreef Klepper272 het volgende:
Leuk plaatje, maar wat wil je hier mee zeggen?
Niet echt. De subsidie is bedoeld om iets over het dode punt te krijgen. Als subsidie langdurig nodig is, is er iets mis. Is het beperkt nodig dan is het succesvol.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:32 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Zeer goede post. Dit inzicht zie je zelden, zeker niet bij hen die gebruikmaken van de subsidie. Ook op het techneutenforum ben ik dit nog nooit tegengekomen.
Voor het staal en aluminium in auto's is dat niet anders...quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:45 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Weleens bij stilgestaan wat voor milieuschade er wordt aangericht bij minen van grondstoffen voor de productie van windmolens?
Elektriciteit schone energie noemen is niet correct
Misschien zou je het minder milieubelastend kunnen noemen.
https://www.theguardian.c(...)th-village-pollution
https://i.dailymail.co.uk(...)05DC-625_634x286.jpg
Staal en aluminium heb je ook voor elektrische auto's nodig.quote:Op vrijdag 30 november 2018 14:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Voor het staal en aluminium in auto's is dat niet anders...
En zoek voor de gein eens op plaatjes van uranium mijnen... ook kerncentrales zijn niet schoon... en dan nog al het staal en beton wat nodig is voor de bouw...
Consumeren is vervuilend.
Auto's, ik noemde geen specifieke uitvoeringenquote:Op vrijdag 30 november 2018 14:58 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Staal en aluminium heb je ook voor elektrische auto's nodig.
Ik hoef ze niet te lezen, het is geen geheim dat het mijnen van grondstoffen niet overal met grote zorg voor de omgeving gebeurtquote:Klopt, kernenergie is ook niet schoon en waterkracht energie is ook niet schoon.
Heb je desbetreffende artikelen gelezen ?
Consumeren is vervuilen idd.
Dat vind ik persoonlijk jammer dat je daar geen kennis van neemt.quote:Op vrijdag 30 november 2018 15:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Auto's, ik noemde geen specifieke uitvoeringen
[..]
Ik hoef ze niet te lezen, het is geen geheim dat het mijnen van grondstoffen "niet overal met grote zorg voor de omgeving gebeurt"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |