Daar heb ik ook naar zitten kijken, maak jij 'm maar eerst danquote:Op zaterdag 29 december 2018 18:00 schreef mangalie het volgende:
[..]
Zit al tijdje te lurken hier..En nu heb ik ook een kamertje besteld... Cat diary. Hoop dat het snel binnen is, kan haast niet wachten ...
Dank je wel!quote:Op zondag 30 december 2018 18:11 schreef klabbakus het volgende:
Gaat toch keurig!![]()
![]()
leuk hoor
Dat witte ijzerdraad is inderdaad moeilijk te lijmen op hout, bij mij lukte dat alleen met secondenlijm, maar heel erg oppassen, want dat slaat wit uit
Netjes, ziet er goed uit hoor!quote:Op zondag 30 december 2018 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo ver ben ik nu. Ik begin vertrouwen te krijgenNiet zo ver, maar ik heb een behoorlijke tijd zitten hikken en denken "dit kan ik niet"
[ afbeelding ]
Van die naaldflesjes, een pincet... scherm papiermesje...quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik wil iemand een zo'n bouwpakket van Ali cadeau doen
Zijn er nog dingen die ik er bij kan geven zodat ze meteen aan de slag kan?
Zag alles/houtlijm voor bij komen, weet niet wat nog meer handig is?
Lijm inderdaad, houtlijm, alleslijm, superlijm. Snijmatje is wellicht handig, en een hobbymes plus pincet. Dat zijn wel de basics.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Tangetje is ook wel handig.quote:Op zaterdag 5 januari 2019 19:30 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben er gisteren mee begonnen. Wat is dit leuk zeg, heb al behangen, vloertje "gelegd" bankje en tafeltje in elkaar gezet. Heerlijk priegelwerkquote:Op zondag 30 december 2018 18:14 schreef klabbakus het volgende:
[..]
Daar heb ik ook naar zitten kijken, maak jij 'm maar eerst dan
Ergens uploaden en doorlinkenquote:Op zondag 6 januari 2019 14:06 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, op mijn mobiel.Euh, hoe krijg ik ze hier in dit topic?
Dat blok klei is om het water te maken. Ik woon helaas in Apeldoorn.quote:Op zondag 6 januari 2019 18:05 schreef klabbakus het volgende:
heb altijd zo'n schip in fles willen maken, maar dit zijn wel heel weinig onderdelen en is dat een blok klei wat erbij zit?
en heel toevallig op te halen in de buurt van Eindhoven?
Haunebu 2 idd,er is idd een ander merk van,weet de naam niet meer.quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:07 schreef Faxie het volgende:
Wow nice
Dat is dat experimentele Nazi geval toch? Dacht dat die van een ander merk was?
Camo is echt tof, chapeau!
Gewoon met afplaktape gedaan? Of een mal gemaakt?quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:24 schreef Charged het volgende:
[..]
Haunebu 2 idd,er is idd een ander merk van,weet de naam niet meer.
De digicam vond ik er wat beter bij passen als de handleiding,thnx. Beetje slordig op sommige stukken maar goed. Het is wat het is.
Had een extra Foxbot masking liggen voor de Su-27,zag het liggen en de gok genomen.quote:Op woensdag 9 januari 2019 21:30 schreef Faxie het volgende:
[..]
Gewoon met afplaktape gedaan? Of een mal gemaakt?
Ah ok. Nouja is goed uitgepaktquote:Op woensdag 9 januari 2019 21:37 schreef Charged het volgende:
[..]
Had een extra Foxbot masking liggen voor de Su-27,zag het liggen en de gok genomen.
In het open gedeelte gaat het grappiger worden. Oude radio en dergelijke slopen en kijken of ik daar iets geloofwaardigs mee kan maken.quote:
Voor mij iets teveel uitdaging. Sorryquote:Op zondag 6 januari 2019 21:25 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Is het wat voor jou? Ik heb het ook maar cadeau gekregen.
Ik heb speciaal daarvoor een bak met oude electronica en sprues liggenquote:Op woensdag 9 januari 2019 21:40 schreef Charged het volgende:
[..]
In het open gedeelte gaat het grappiger worden. Oude radio en dergelijke slopen en kijken of ik daar iets geloofwaardigs mee kan maken.
Thanks, als je het tegen mij hebt tenminstequote:
mij bevalt houtlijm dan het bestquote:Op vrijdag 11 januari 2019 15:56 schreef mangalie het volgende:
[..]
Thanks, als je het tegen mij hebt tenminste![]()
Hoe kan ik het beste het kamertje zelf lijmen? met hout- of alleslijm?
Dank je. Hoe is het met jouw kamertje?quote:Op donderdag 24 januari 2019 11:17 schreef ChildoftheStars het volgende:
Je maakt zulke schattige dingen
Welkom terugquote:Op donderdag 24 januari 2019 17:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Lang geleden dat ik hier wat gepost heb, maar na een lange en hete zomer, een drukke verbouwing op het werk en de feestdagen het werk aan mijn WW1 tak weer eens opgepakt. Ook gelijk een mooie gelegenheid om mijn nieuwe airbrush en nieuwe verven(AMMO by Mig) eens te proberen. Na wat kleine aanloopproblemen valt het resultaat mij niet tegen.
De echte kleur is wat donkerder dan op de foto's te zien is:
[ afbeelding ]
Het kleine stukje rupsband ga ik gebruiken om wat te oefenen met zand en modder;
[ afbeelding ]
En een snelle mock up van hoe het er uiteindelijk ongeveer komt uit te zien:
[ afbeelding ]
Dank je.quote:Op donderdag 24 januari 2019 23:10 schreef Faxie het volgende:
[..]
Welkom terug![]()
Ziet er strak uit. Hoe ver ga je met het weatheren enzo?
https://www.scalemates.com/kits/italeri-6063-paratroopers--110076quote:Op zondag 27 januari 2019 16:10 schreef Attitude het volgende:
Ik heb hier paar modelbouw dozen gevonden. En ik wil ze verkopen , alleen wat zijn nu ongeveer waard?
Allemaal van het merk Italeri
N0. 6063 US Paratroopers WO2 48 figuren schaal 1:72
N0. 6045 German Paratroopers WO2 50 figuren schaal 1:72
N0. 6074 Country House schaal 1:72
N0. 7038 M20 Armored Utility Car schaal 1:72
N0.7505 Pz.Kpfw. V1 Tiger Ausf. E ( zitten 2 tanks in ) schaal 1:72
Ik wist niet dat hiervoor ook website bestonden, dit spul heb ik al zolang hier liggen. In ieder geval bedankt.quote:Op zondag 27 januari 2019 16:54 schreef Faxie het volgende:
[..]
https://www.scalemates.com/kits/italeri-6063-paratroopers--110076
https://www.scalemates.com/kits/italeri-6045-paratroopers--110071
https://www.scalemates.co(...)ountry-house--103624 maar geen prijzen helaas
https://www.scalemates.co(...)-utility-car--104369 ook geen prijzen
https://www.scalemates.co(...)tiger-ausf-e--101662
Weet jij waar ik dit het beste zou kunnen verkopen? Een fb groep of iets anders?quote:Op zondag 27 januari 2019 16:54 schreef Faxie het volgende:
[..]
https://www.scalemates.com/kits/italeri-6063-paratroopers--110076
https://www.scalemates.com/kits/italeri-6045-paratroopers--110071
https://www.scalemates.co(...)ountry-house--103624 maar geen prijzen helaas
https://www.scalemates.co(...)-utility-car--104369 ook geen prijzen
https://www.scalemates.co(...)tiger-ausf-e--101662
Er is een 2e hands groep op FB, maar lees de regeltjes wel even goed want de moderators daar hebben nogal een minderwaardigheidscomplexje.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:17 schreef Attitude het volgende:
[..]
Weet jij waar ik dit het beste zou kunnen verkopen? Een fb groep of iets anders?
Mwoah,vind het wel meevallen daar,koop er regelmatig wat en zet er soms wat te koop. Nooit gezeik gehad daar.quote:Op dinsdag 29 januari 2019 15:22 schreef Faxie het volgende:
[..]
Er is een 2e hands groep op FB, maar lees de regeltjes wel even goed want de moderators daar hebben nogal een minderwaardigheidscomplexje.
Ik heb zoveel respect voor jouw geduld en handigheid!quote:Op donderdag 31 januari 2019 00:45 schreef Faxie het volgende:
Eerste been is klaar. geloof het of niet, 68 onderdeeltjes. En nu moet ik bijna hetzelfde nog een keer doen voor de andere kant![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben al 6 dagen bezig voor wat eigenlijk maar een klein onderdeel isquote:Op donderdag 31 januari 2019 00:47 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik heb zoveel respect voor jouw geduld en handigheid!
Uhm... mijn huisje is gevallen, de onderdelen zijn godzijdank niet beschadigd, maar ik heb even moed nodig om die stomme kastjes/bedjes/tafeltjes weer in elkaar te lijmen...Eerst eventjes andere hobby's voordat ik daar weer naar wil kijken.quote:Op donderdag 31 januari 2019 00:53 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ben al 6 dagen bezig voor wat eigenlijk maar een klein onderdeel isDus duurt nog wel een maandje ofzo voordat hij klaar is vrees ik. Hoewel ik dit weekend eventueel kan doorwerken.
Probleem met deze sets is dat er niet eens zo extreem veel onderdeeltjes zijn, maar dat elk onderdeel behoorlijk veel gevouwen moet worden, en dat kost gewoon veel tijd. En metaal geeft niet zo goed mee natuurlijk, dus alle pinnetjes op de goede plek krijgen kan lastig zijn soms. En dan moet je ze nog zien te buigen, wat ook niet altijd even bereikbaar is.
Je wordt er wel handig in na een tijdje, dat wel.
Ik ga in ieder geval nog een aantal van dit soort sets halen. Zag dat ze ook Soundwave, Jazz en Shockwave hebben nu. Plus er zijn nog een paar modellen van andere fabrikanten die ik wel zie zitten![]()
Hoe gaat het met jouw huisje?
Aiquote:Op donderdag 31 januari 2019 00:55 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uhm... mijn huisje is gevallen, de onderdelen zijn godzijdank niet beschadigd, maar ik heb even moed nodig om die stomme kastjes/bedjes/tafeltjes weer in elkaar te lijmen...Eerst eventjes andere hobby's voordat ik daar weer naar wil kijken.
Ik geef de moed zeker niet op! Alleen eventjes wat anders (diamond painting en borduren en haken, jaja... Ik ben een tuthola) en dan weer dapper verder.quote:Op donderdag 31 januari 2019 00:58 schreef Faxie het volgende:
[..]
Ai
Nouja niet de moed opgeven. Ik denk dat elke modelbouwer wel eens een fuckup maakt. Even rustig over nadenken, en dan voorzichtig de stukken weer oppakken.
Ik heb m'n eerste metalen kitje ook eens verneukt, onderdeeltje te vaak gebogen waardoor het afbrak. Kunnen fixen met soldeerbout en je ziet er niks meer van.
Is dat de Revell versie die ze nog even van de markt gehaald hebben..?quote:Op woensdag 30 januari 2019 18:44 schreef Charged het volgende:
De Haunebu staat er momenteel zo bij:
Ja,klopt. Ik ben er wel stevig over na aan het denken om de Squadron Models variant bij te halen. Meer details op de romp,een onderstel met wielen en een extra geschutskoepel boven. Is ook meer geschikt voor weathering. (Veel meer panel lines)quote:Op donderdag 31 januari 2019 14:50 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Is dat de Revell versie die ze nog even van de markt gehaald hebben..?
Ziet er goed uit!
Die kende ik al, er is ook nog een civiele versie:quote:Op donderdag 31 januari 2019 17:01 schreef Charged het volgende:
En een heel stukje groter,deze is ongeveer 35 cm in diameter itt de 21 cm van de Revell.
https://www.amazon.com/SQ(...)el-Kit/dp/B01N33TZCB
Leukquote:Op zondag 3 februari 2019 09:56 schreef mangalie het volgende:
Mijn kamertje is afalleen Tinypic doet raar. Kan maar 1 foto opladen...
[ afbeelding ]
Ben er ook wel een beetje trots op. Is mijn eerste kamertje, Ik heb een schilderijtje verknald. En ik ben niet goed met metaaldraadquote:Op zondag 3 februari 2019 14:01 schreef klabbakus het volgende:
Erg mooi!![]()
Vooral de kussentjes zijn mooi gelukt
Ja sorry, ben niet zo handig met foto's uploaden. Lees: heb geen zin in om me erin te verdiepen.quote:
Wow, deze post zie ik nu pas. Respect! Ik hou het nog even bij de kamertjesquote:Op donderdag 31 januari 2019 00:45 schreef Faxie het volgende:
Eerste been is klaar. geloof het of niet, 68 onderdeeltjes. En nu moet ik bijna hetzelfde nog een keer doen voor de andere kant![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dankquote:Op zondag 3 februari 2019 15:26 schreef mangalie het volgende:
[..]
Wow, deze post zie ik nu pas. Respect! Ik hou het nog even bij de kamertjes
Netjes. Je bent al vrij ver zo te zien?quote:Op maandag 4 februari 2019 17:54 schreef Ferry_76 het volgende:
Leuk kamertje hoor.![]()
Weer wat progressie gemaakt met de mark V:
[ afbeelding ]
Nog wat kleine en twee grote delen (De gunpods) lijmen, paar kleine dingetjes bijwerken nog en dan wat weathering proberen aan te brengen, dus het schiet redelijk op.quote:Op maandag 4 februari 2019 21:14 schreef Faxie het volgende:
[..]
Netjes. Je bent al vrij ver zo te zien?
Dat kan ook best lastig zijn soms. Goede tangen en veel ronde mallen hebben scheelt behoorlijk.quote:Op maandag 4 februari 2019 21:37 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Nog wat kleine en twee grote delen (De gunpods) lijmen, paar kleine dingetjes bijwerken nog en dan wat weathering proberen aan te brengen, dus het schiet redelijk op.
Die Bumblebee ziet er goed uit. Lijkt me wel lastig alles op de juiste manier te buigen?
Is dat niet eerder tegenvallen danquote:Op zaterdag 16 februari 2019 02:36 schreef Faxie het volgende:
Alleen als ik kijk naar de foto's op hun FB pagina, lijkt het wel mee te vallen eigenlijk. Zo veel hebben ze niet meer, en voor plastic modelbouw is het maar 20%.
Lol ja, zo kan je het ook nietquote:Op zaterdag 16 februari 2019 02:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Is dat niet eerder tegenvallen dan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |