abonnement Unibet Coolblue
pi_213139228
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 15:31 schreef Faxie het volgende:

[..]
Laagje glanslak op het model, dan de panellines met een wash doen (de Tamiya Panelline of wellicht een grijze van AK Interactive, moet nog beslissen) laten drogen, met gummetje of zippobenzine (vervliegt snel) het gemors weghalen. Je kan panellines ook aanbrengen met een scherpe vulpen tip ipv kwast.

Voor het schuren... 1000 is te grof... je moet nog een finish stap doen daarna van zeker 3000. Zijn speciale buffing sticks voor (ook voor nagels denk ik, zelfde spul in principe, kan je bij de kruidvat ofzo wellicht vinden). Een glazen vijl werkt ook goed, die schrapen ipv schuren, maar moet je wel vaak reinigen omdat die verstopt gaan raken.
Thnx voor de info, ik zal wel op zoek gaan naar die inkt. Zo prijzig is het gelukkig allemaal niet. Nu ik erover nadenk, die panel lines is niet zon grote klus. Ik denk dat ik ook ga experimenteren met watering. Zal vast dikke ellende worden, maar je moet ergens beginnen met ervaring opdoen.


Ben benieuwd hoe het bij jou eruit gaat zien. Wat doe je eigenlijk met je bobbels? Snij je daar eerst een groef eromheen?
pi_213140512
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 18:24 schreef blessed19 het volgende:

[..]
Thnx voor de info, ik zal wel op zoek gaan naar die inkt. Zo prijzig is het gelukkig allemaal niet. Nu ik erover nadenk, die panel lines is niet zon grote klus. Ik denk dat ik ook ga experimenteren met watering. Zal vast dikke ellende worden, maar je moet ergens beginnen met ervaring opdoen.


Ben benieuwd hoe het bij jou eruit gaat zien. Wat doe je eigenlijk met je bobbels? Snij je daar eerst een groef eromheen?
Mijn bobbels? :o

Voor weathering kan je mooi olieverf gebruiken. Ik heb zelf gewoon goedkope meuk van de action want gebruik het amper. Wel altijd op een papiertje/kartonnetje oid doen, dan kan de olie eruit gezogen worden.
pi_213141593
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2024 20:03 schreef Faxie het volgende:

[..]
Mijn bobbels? :o

Voor weathering kan je mooi olieverf gebruiken. Ik heb zelf gewoon goedkope meuk van de action want gebruik het amper. Wel altijd op een papiertje/kartonnetje oid doen, dan kan de olie eruit gezogen worden.
:D van je vliegtuig, uiteraard!

Wel een goeie tip van die olieverf.

Onderstaand filmpje zie je rond de 2 minuten een doosje met spul erin. Volgens mij kan je daarvoor ook net zo goed wat makeup kopen bij de Kruidvat. Goedkoper en heb je meer keuze in kleur ook! :D

Stelletje oplichters. Ben wel blij met die godhand, maar verder ga ik het in redelijke lage budget vorm aanpakken.
pi_213141686
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2024 21:20 schreef blessed19 het volgende:

[..]
:D van je vliegtuig, uiteraard!

Wel een goeie tip van die olieverf.

Onderstaand filmpje zie je rond de 2 minuten een doosje met spul erin. Volgens mij kan je daarvoor ook net zo goed wat makeup kopen bij de Kruidvat. Goedkoper en heb je meer keuze in kleur ook! :D

Stelletje oplichters. Ben wel blij met die godhand, maar verder ga ik het in redelijke lage budget vorm aanpakken.

Ja maar ik snap niet wat je bedoelt met bobbels :P Er zitten geen bobbels op :P

Tja het zou met makeup wellicht kunnen... Tamiya heeft doosjes met weathering poeder, en dat is ook net makeup. Geen idee hoe goed dat blijft zitten overigens.

Je zou het kanaal van BarbatosRex eens moeten volgen. Dat is zo'n gek die allerlei rare huis tuin en keukendingetjes test om de zoveel tijd. Hij is wel vooral bezig met verf over het algemeen.

Toegewijde tools zijn leuk, maar inderdaad wat prijziger, en soms ook puur vanwege het naampje. Ook niet altijd perse beter, maar vaak wel. Uiteindelijk gaat het er om hoe je ze gebruikt. Je ziet mensen met een vies rommelig hoekje en simpel gereedschap de mooiste dingen maken soms.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 11 / 11
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')