rutger05 | dinsdag 27 november 2018 @ 10:28 |
Kabinet maakt einde aan onbewaakte overwegen Prima dat men kijkt of er niet maatregelen genomen kunnen worden om bepaalde overgangen beter te beveiligen, alhoewel overdrijving niet nodig is, maar sluiting gaat veel te ver. Zo zijn er ook spoorwegovergangen voor wandelaars en fietsers, deze zijn dan beveiligd aan beide zijden met een stalen klaphek. Deze zouden ook moeten verdwijnen. Wat je dan natuurlijk gaat krijgen is dat recreanten gewoonweg de spoorbaan, zonder enige vorm van overgang, gaan oversteken. Je kan toch ook niet kruispunten zonder stoplichten gaan afsluiten, omdat er ongelukken gebeuren als mensen daar niet goed uitkijken. Nederland is niet 100 procent veilig te maken. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid voor hun veiligheid. De meest gevaarlijke situaties die ik heb gezien zijn overigens mensen, veelal fietsers, die zigzaggend langs de gesloten spoorwegovergang doorsteken, omdat het een en andere reden ontzettend lang duurt voordat de spoorbomen open gaan. Bijvoorbeeld een trein die nog op het station staat en die om een of andere reden 5 minuten later vertrekt, maar de spoorbomen iets verder op blijven ook 5 minuten dicht. | |
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 10:55 |
Op sommige plekken betekent dat dus dat fietsers en voetgangers kilometers om moeten. Zo lang de overgangen overzichtelijk zijn (niet vlak na een bocht oid) en je er met gezond verstand gewoon veilig kan oversteken vind ik het wel erg betuttelend inderdaad. | |
Captain_Ghost | dinsdag 27 november 2018 @ 10:57 |
Vervang overweg door burg hola! | |
Leipo666 | dinsdag 27 november 2018 @ 10:59 |
als ze ze vervangen door bijvoorbeeld tunnels, bruggen of bewaakte overgangen dan is dat prima, maar niet de simpele weg nemen en ze gewoon helemaal weghalen | |
Kamina | dinsdag 27 november 2018 @ 11:06 |
Iets met een put en een kalf. | |
BasEnAad | dinsdag 27 november 2018 @ 11:22 |
Peuterspeelzaal Nederland. | |
nanuk | dinsdag 27 november 2018 @ 11:23 |
Soms heb je bospaden waar dan een overweg in zit, vaak tussen schaarhekken zodat je gedwongen wordt even je aandacht erbij te houden. Een dergelijke overweg afsluiten is dan weer erg rigoureus. Het vervangen door een brug of tunnel is natuurlijk buiten proportie. Een bewaakte overweg er van maken is ook al erg kostbaar voor die paar wandelaars per uur/dag. Lekker laten zoals het is lijkt mij. | |
Drekkoning | dinsdag 27 november 2018 @ 11:26 |
In principe eens, maar blijkbaar kunnen mensen er nog steeds niet mee omgaan en vallen er nog steeds doden. Dan krijg je de afweging tussen algemeen belang en mensen tegen zichzelf in bescherming nemen. | |
Starhopper | dinsdag 27 november 2018 @ 11:28 |
Darwin | |
Drekkoning | dinsdag 27 november 2018 @ 11:29 |
Zeker hoor, maar dat is geen beleid in Nederland | |
#ANONIEM | dinsdag 27 november 2018 @ 11:33 |
Maar zijn die doden dan ook fietsers en voetgangers? en vraag me af of die niet ook bij bewaakte overgangen net zo goed met enige regelmaat verongelukken door roekeloosheid Zo maakte ik een keer mee dat een vrouw voor de gesloten spoorboom bleef staan toen er een trein aan kwam. Er was wel net voldoende ruimte waardoor er niets gebeurde, maar [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2018 11:36:37 ] | |
BasEnAad | dinsdag 27 november 2018 @ 11:34 |
Ja lache, dode mensen, ff Darwin roepen | |
Starhopper | dinsdag 27 november 2018 @ 11:38 |
Tja, zo moeilijk kan het toch niet zijn om naar links en rechts te kijken vlak voor het oversteken? | |
BasEnAad | dinsdag 27 november 2018 @ 11:41 |
Iedereen maakt wel eens een fout. | |
begaaierd | dinsdag 27 november 2018 @ 11:45 |
Jep. Maar dan ook meteen de laatste. | |
Starhopper | dinsdag 27 november 2018 @ 11:46 |
Klopt. Maar de foutjes worden ook gemaakt bij zebrapaden. En daar hoor je niemand over. Het komt maar een enkele keer voor dat het fout gaat met dodelijke afloop. Kans is zo ontzettend klein dat je ook daadwerkelijke geraakt wordt door een trein. Hoeveel is een mensenleven waard? | |
Captain_Ghost | dinsdag 27 november 2018 @ 11:49 |
trein is smal en rijdt 120-140 km/u. Afhankelijk van weer omstandigheid kan het soms behoorlijk onzichtbaar zijn. Je hoort hem niet totdat veel te dichterbij is en of al voorbij rijdt. Tenslotte er zijn ook mensen die dom bezig, zoals telefoon of minder tijd voor neemt om checken of het veilig is. | |
Starhopper | dinsdag 27 november 2018 @ 11:50 |
Voor die laatste groep, die hebben gewoon pech, ik zie liever niet dat daar onze belastingcentjes naartoe gaan. Beter investeren in goede voorlichting. [ Bericht 2% gewijzigd door Starhopper op 27-11-2018 12:03:32 ] | |
ACT-F | dinsdag 27 november 2018 @ 12:27 |
Als dit de oorzaak is wat is dan het nut van een beveiligde spoorwegovergang ten opzichte van een onbeveiligde? Onbeveiligde spoorwegovergangen zijn het probleem niet; het is de Pavlovreactie die ontstaat nadat er een ongeval plaatsvindt op een onbeveiligde spoorwegovergang. De overgang was onbeveiligd dus dat was de oorzaak! Als ik zie onder welke omstandigheden het ongeluk gebeurd is dan zijn de meest fatale ongevallen voornamelijk vrachtwagens of landbouwvoertuigen die vast zijn komen te zitten op een overgang. Ik zou toch eerder de hellingbaan of de krappe bocht ervoor opheffen in plaats van de spoorbomen op een vastgelopen vrachtwagen laten dalen.... | |
Nobu | dinsdag 27 november 2018 @ 15:51 |
Grootste kutargument ooit. | |
julius123 | dinsdag 27 november 2018 @ 15:59 |
Als je je telefoon of die paar seconden belangrijker vindt dan je leven is er toch wel wat mis met je. Onzinnig besluit weer trouwens, rubbertegelmaatschappij. | |
oranjevogel1 | dinsdag 27 november 2018 @ 15:59 |
dit dus | |
Beathoven | dinsdag 27 november 2018 @ 16:01 |
Goede zaak wel. Bestuurders van voertuigen zijn nog steeds apen op een frame of in een karretje en hebben altijd wel een reden om iets doms te doen zoals spookrijden, en fietsen met losse handen of met een koptelefoon op. Je moet de lijntjes daarom zorgvuldig aangeven en harde remmingen of stops inbouwen waar nodig anders knallen ze met 250 door je straat heen. Daarom zijn rotondes ook beter dan kruisingen in het indammen van de slachtoffers. Ook dit hier van TS zou theoretisch iets minder slachtoffers moeten geven die met het verstand op 0 doorknallen. Als het cijfer na de transitie daalt heb ik gelijk gekregen. Mocht het niets uitmaken dan blijf ik er gewoon bij dat het apen zijn. Dus er valt niet zoveel te verliezen. | |
Man-Bear-Pig | dinsdag 27 november 2018 @ 16:07 |
Betutteling van nederland. | |
Beathoven | dinsdag 27 november 2018 @ 16:13 |
Dat is ook wel een factor. Zelfs al zou de trein meer geluid maken dan zou je er als volwassene aan gewend raken. Ik kan me best voorstellen dat als iemand net erg slecht nieuws te horen gekregen heeft of anders geemotioneerd is (geboorte kind etc) dat deze niet heel gefocused is op wat er om hem of haar heen gebeurd. Je hoort zo'n reden wel vaak bij ongelukken en overtredingen. Dus heel vergezocht is het niet om een bewaakte versie te maken. Veelal observeren omstanders dit soort tunnelvisie als geplande zelfmoord als iemand doorrijd maar dat hoeft het absoluut niet te zijn. Helaas is dat nooit meer echt na te gaan. | |
Beathoven | dinsdag 27 november 2018 @ 16:17 |
Zoiets wordt vaak geroepen door de mensen die nog nooit met de neus op bepaalde feiten zijn gedrukt. | |
Pietverdriet | dinsdag 27 november 2018 @ 17:43 |
| |
Janneke141 | dinsdag 27 november 2018 @ 17:47 |
Dat ligt aan de fietser, niet aan de overweg. Tegen stupiditeit is geen wetgeving of hekwerk bestand. | |
ACT-F | dinsdag 27 november 2018 @ 17:53 |
Links en rechts kijken; daar kun je mee thuiskomen! Dit zijn overigens klassieke gevallen bij bewaakte spoorwegovergangen waarbij fietsers/voetgangers niet wachten totdat de spoorbomen omhoog zijn maar alvast oversteken omdat de trein toch voorbij is. | |
Cherni | dinsdag 27 november 2018 @ 18:04 |
Een trein blijft een sluipmoordenaar. Zeker het nieuwe materieel(Je hoort ze nog amper). Je kunt het niet vaak genoeg zeggen, maar goed naar links en rechts kijken en niet direct oversteken als een trein net voorbij raast. In bovenstaand filmpje is dat duidelijk te zien. Persoon denkt hops de goederentrein is voorbij en dan is het goed. Maar je moet 2 sporen over. Nu ken ik dat overpad helaas te goed. Maar daar gaat het vaker mis. Dat overpad geeft toegang tot een sportcomplex etc. Met een onbewaakte overweg heb je als machinist maar een voordeel. Die valt nooit in de storing. Het is natuurlijk onmogelijk alle overwegen te saneren. Maar dat overwegen veel problemen opleveren is een feit. Nu zit het in mijn hoofd maar tijdens het rangeren kom je ogen te kort. Niets gehaast ondernemen en bij de les blijven. | |
Ryan3 | dinsdag 27 november 2018 @ 18:07 |
Kijk, dit kabinet doet ook wel goede dingen, deze vind ik wel goed. Ik ben voor veiligheid. Veiligheid is alles! Soms lijkt dat overdreven, totdat het fout gaat. | |
Cherni | dinsdag 27 november 2018 @ 18:11 |
Maar er zijn helaas personen waarbij niets helpt, hoe veilig je het ook maakt. | |
Janneke141 | dinsdag 27 november 2018 @ 18:16 |
Op naar de rubbertegeltjesmaatschappij. Kapitalen uitgeven om te beschermen wat niet te beschermen valt, met als gevolg dat mensen nog minder op gaan letten dan ze nu al doen. | |
Toga | dinsdag 27 november 2018 @ 18:21 |
Weghalen is ook weer zowat, je zou een versimpelde signaalinstallatie kunnen installeren. Bij het naderen van een trein wordt een geluids- en lichtsignaal gegeven. Geen slagbomen, alleen een signaal die mensen even wakker schudt. Dat hoeft lang niet zoveel te kosten als de hele overweg weg te halen en te omheinen. | |
Ryan3 | dinsdag 27 november 2018 @ 18:23 |
Je moet het vaak herhalen dan veranker je dat in de hersentjes. | |
Cherni | dinsdag 27 november 2018 @ 18:29 |
En ook al heb je een ahob dan steken mensen over of kruipen onder de slagboom door. Dat zie je regelmatig. Bij het station Oisterwijk bijvoorbeeld, hebben ze slagbomen met hekwerk moeten maken. Men kroop gewoon onder de bomen door om de trein naar Tilburg niet te missen. | |
Captain_Ghost | dinsdag 27 november 2018 @ 18:49 |
Voor degene die graag met trein willen knuffelen.. heb je geen verankering in hersens nodig. | |
Metalfreak | dinsdag 27 november 2018 @ 19:12 |
Nein, eigen verantwoordelijkheid ist verboten! | |
Morrigan | dinsdag 27 november 2018 @ 19:12 |
Ik zit met verbazing naar dat kanaal van Prorail te kijken. Wat doen mensen toch achtelijke bij het spoor. Wat ik me afvraag hoevaak het echt fout gaat. Om eerlijk te zijn dacht ik dat zelfmoord een groter probleem was. | |
Cherni | dinsdag 27 november 2018 @ 19:17 |
Zelfmoord is ook een groter probleem. | |
Idisrom | dinsdag 27 november 2018 @ 19:47 |
Ja, dat lijkt mij ook het grootste probleem op het spoor. Maar gezien het filmpje hierboven ben ik nu ook voorstander om alle onbewaakte overwegen bij dubbelspoor dit jaar al te gaan sluiten. | |
Cherni | dinsdag 27 november 2018 @ 20:12 |
Ik deel die mening niet. Overwegen waar veel verkeer moet kruisen en vaak voor storingen zorgen zou ik het eerste aanpakken als dat uiteraard mogelijk is. Bijvoorbeeld tussen Boxtel en Vucht waarbij omwonenden te maken hebben passerende treinen. En als we ook nog om de 7,5 min een IC trein willen laten rijden liggen die overwegen meer dicht dan dat ze geopend zijn. Dat zorgt ook voor irritatie met alle gevolgen. Die sluis met 3 hekwerken en eventueel geluid/licht signalen zou voldoende moeten zijn. | |
Man-Bear-Pig | dinsdag 27 november 2018 @ 23:24 |
Omdat ik zo slim ben om goed uit te kijken ja. Als er geen stoplichten bij een kruispunt zijn dan rij jij ook gewoon zomaar door? | |
Beathoven | dinsdag 27 november 2018 @ 23:30 |
Ok dus omdat wij goed uitkijken doet iedere andere aap dat ook automatisch? Tieners en kinderen onder zo'n trein.. shit happens, hadden ze maar... | |
Man-Bear-Pig | woensdag 28 november 2018 @ 16:54 |
Dan voed je je kinderen goed op, mensen die zo achterlijk zijn om niet uit kijken kan ik missen als kiespijn | |
Beathoven | woensdag 28 november 2018 @ 18:51 |
Daarom ben je ook niet capabel om de grote lijnen uit te zetten. | |
Fir3fly | woensdag 28 november 2018 @ 18:58 |
Lijkt me nogal overdreven. Een bewaakte overgang is veiliger dan een onbewaakte. | |
Beathoven | woensdag 28 november 2018 @ 19:51 |
Als ze in de gewenste situatie niet opletten knallen ze tegen de spoorboom aan in plaats van onder de trein met een dode en vertraging tot gevolg. | |
Man-Bear-Pig | donderdag 29 november 2018 @ 00:54 |
Dat zijn aannemens die jij maakt. | |
Glazenmaker | donderdag 29 november 2018 @ 08:11 |
Dus je weet dat niet iedereen gezond verstand heeft. | |
Beathoven | donderdag 29 november 2018 @ 09:18 |
Aannames |