Technische redenen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 15:43 schreef flipsen het volgende:
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd
Klote techniekquote:
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.
Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciële 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciële vluchten buiten Azië en Oceanië en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.
De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciële vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.
[ afbeelding ]
In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)
[ afbeelding ]
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).quote:Op woensdag 28 november 2018 22:37 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').
Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
De marges zijn vrij groot, juist zodat in extreme situaties (of bij minder vaardige vliegers) het tot een goed einde komt.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:31 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.comquote:Op donderdag 29 november 2018 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
Thnxquote:Op donderdag 29 november 2018 21:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Quelle surprise...quote:Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Wow, die is bijna ouder dan ikquote:
Ben benieuwd wat Ben Smith voor AF/KLM (op de langere termijn) gaat betekenen.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Dat vliegveld is aardig veranderd in de laatste jaren 😳quote:
jesus haha dat gaat ook echt maar net denk. Alleen al op dat filmpje lijkt mij het een aardig smalle en kleine landingsbaan. Zou op zich niet graag in dat vliegtuig zitten. Maargoed je vertrouwd maar op de piloten natuurlijk.quote:
Niet normaal he? 44 jaar oud dat ding.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wow, die is bijna ouder dan ikBij Transavia begonnen in 1975
twitter:DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
Op de één of andere absurdistische manier doet het me denken aan die sketch in Monty Python, in search for the Holy grail... "It´s just a flesh wound"quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:[ afbeelding ]twitter:DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
De eerste kwam vandaag al; D-AHXE van TUIfly:quote:Op woensdag 21 november 2018 21:20 schreef OEM het volgende:
Op scramble staat dat er begin december 2 737-700's van 11 jaar oud in Twente gesloopt gaan worden.... (D-AHXE and D-AHXF)
Blijkbaar niet echt populair die 700's
VASAviationquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:[ afbeelding ]twitter:DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
Privéterrein van KLM op Schiphol idd.quote:Op zondag 2 december 2018 13:58 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat Schiphol?
Ligt er bij als een Russisch vliegveld.
Zo danquote:Op maandag 3 december 2018 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
Een sneeuwstorm trok over het Chinese Urumqi en nam ook zand mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flyertalk.com(...)330-200-300-a-9.htmlquote:Op dinsdag 4 december 2018 20:51 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vlieg binnenkort met de A330-200 van KLM. Nu zie ik dat er blijkbaar 2 versies zijn qua inrichting. Iemand en idee welke registraties type 1 en 2 zijn?
quote:A330-200 fleet ( 6 of 8 )
PH-AOA done
PH-AOB done
PH-AOC done
PH-AOD done
PH-AOE
PH-AOF
PH-AOM done
PH-AON done
Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja.quote:De vliegtaks die het kabinet wil invoeren, wordt zo'n 7 euro per ticket. Haagse bronnen bevestigen een bericht daarover van RTL Nieuws.
Eerder lag nog een variant op tafel met een bedrag van 3,80 euro voor vluchten binnen Europa en van 22 euro bij intercontinentale vluchten. Maar om het systeem niet te ingewikkeld te maken, kiest het kabinet nu voor één tarief, ongeacht de bestemming.
Staatssecretaris Snel noemde het eerder vreemd dat vliegen in tegenstelling tot vervoer met de auto, bus of trein op geen enkele manier wordt belast. Met de vliegtaks wil het kabinet reizigers stimuleren om bij de keus van een vervoermiddel meer rekening te houden met het milieu. Naast de belasting op een ticket komt er ook een heffing voor vervuilende en lawaaiige vrachtvliegtuigen.
Europa
Het kabinet heeft steeds gezegd het liefst in Europees verband maatregelen te nemen. Die voorkeur geldt nog steeds: als er internationale afspraken komen, gaat de Nederlandse vliegtaks niet door.
De voorstellen gaan nu eerst naar de Raad van State. Als het aan Snel ligt, wordt de taks in 2021 ingevoerd. Het kabinet gaat ervan uit dat de belasting de schatkist het eerste jaar na invoering zo'n 200 miljoen euro oplevert.
Alsof deze maatregel gaat om het milieu.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Kabinet wil vliegtaks van 7 euro voor alle bestemmingen
[..]
Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja.7 euro doet heul geen pijn, en maakt daarmee (korte) vluchten alsnog niet duurder dan treinreizen.
Neen, zeker niet. Melkkoetje!quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alsof deze maatregel gaat om het milieu.
Als je die koe toch al steeds op jouw kosten te vreten moet geven dan kun je net zo goed ook wat van de melk gebruiken.quote:
quote:DUBAI, United Arab Emirates, Dec. 10, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing Business Jets (NYSE: BA) today announced it is launching the BBJ 777X, a new Boeing Business Jet model that can fly more than half way around the world without stopping, farther than any business jet ever built.
"Our most exclusive customers want to travel with the best space and comfort and fly directly to their destination. The new BBJ 777X will be able to do this like no other airplane before it, redefining ultra-long range VIP travel," said Greg Laxton, head of Boeing Business Jets, at the bi-annual Middle East Business Aviation Association Show (MEBAA).
Customers can choose between two models: the BBJ 777-8 and BBJ 777-9. The BBJ 777-8 offers the longest range of 11,645 nautical miles (21,570 km) and a spacious 3,256 sq. ft. (302.5 sq m) cabin.
The BBJ 777-9 provides an even larger cabin measuring 3,689 sq. ft. (342.7 sq m), while still offering ultra-long range of 11,000 nautical miles (20,370 km). This model opens up almost unlimited interior design options to ensure ultimate comfort for long distance travel.
To demonstrate the versatility of the airplane's spacious cabin, BBJ unveiled interior concepts from three leading design firms: Greenpoint Technologies, Jet Aviation, and Unique Aircraft Design. Each concept shows how the BBJ 777X can be transformed to suit the tastes of any VIP customer.
quote:MWANZA - Birdstrikes komen regelmatig voor in de commerciële luchtvaart, maar in Tanzania vond dit weekend een extreem geval plaats. Een ATR72-500 van Precision Air landde zondag besmeurd met grote hoeveelheden bloed en veren op de luchthaven van Mwanza.
Het turboproptoestel, met de registratie 5H-PWD, vloog kort voor de landing door een zwerm vogels. Daardoor kwam er zoveel bloed op de cockpitramen dat de piloten verminderd zicht hadden. Zij konden het vliegtuig echter veilig aan de grond zetten.
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?quote:Op maandag 10 december 2018 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen wordt FC Bayern München ingevlogen met de Lufthansa A350-900 D-AIXJ voor de wedstrijd woensdagavond.
De A350 komt morgen om 12:10 uur aan vanuit München op Schiphol en gaat om 13:10 uur weer terug.
Donderdag komt er weer een A350 om hen weer op te halen.
[ afbeelding ]
Geen reguliere vlucht.quote:Op dinsdag 11 december 2018 06:08 schreef derLudolf het volgende:
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?
Is die foto nou zo vertekend of hangt die motor echt zo vreemd hoog aan de vleugelquote:Op woensdag 12 december 2018 00:35 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste Nederlands geregistreerde 737 MAX is gespot:
[ afbeelding ]
quote:
Ja. In het begin leek het erop dat ze reeds gebouwde toestellen voor Skymark zouden overnemen; maar uiteindelijk worden het 3 nieuwe toestellen.quote:Op donderdag 13 december 2018 19:54 schreef Karstman het volgende:
Leuk beeld alleen die cockpit sectie is wat verwarrend voor het oog.
Is dit trouwens een nieuwe A380?
Hier was nog wat commotie over gezien het feit dat die 737 maar 15 jaar jong was.quote:Op woensdag 21 november 2018 21:07 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmiddag is deze 737-700 PH-XRZ van Transavia naar St. Athan gevlogen voor demontage en sloop:
[ afbeelding ]
Toestel werd in februari 2003 nieuw aan Transavia geleverd en vloog vorige week woensdag haar laatste commerciële vlucht.
Dure hobby...quote:Op vrijdag 14 december 2018 00:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Overigens heeft Etihad naast deze 777's ook nog een hele vloot A340-500 en A340-600's in Teruel opgeslagen met bouwjaren tussen 2006 en 2009. En ook nog wat A330's.
Letterlijk met Corendon (op het toestel gespoten) naar Sint Maarten:quote:Op vrijdag 14 december 2018 14:32 schreef Karstman het volgende:
Zou toch hilarisch zijn als ze daar alsnog nog een paar tripjes naar de zon mee zouden doen. Zal wel niet kunnen maar zou wel geinig zijn voor de promotie.
En 3 uur geleden is 's werelds eerste commerciële Airbus A330neo vlucht vertrokken; TP89 van Lissabon naar Sao Paolo.quote:Op maandag 26 november 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus heeft vandaag de allereerste A330neo afgeleverd. CS-TUB voor TAP Air Portugal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De motor op de MAX heeft een grotere diameter dan die op de NG. Probleem is dat die al erg laag hingen. De enige oplossing was de motor verder naar voren te plaatsen. De bovenkant kan daardoor omhoog (voor de vleugel).quote:Is die foto nou zo vertekend of hangt die motor echt zo vreemd hoog aan de vleugelOf komt het door max flaps
Wat moet je binnen europa met lie-flat businessclass stoelen? Dat je iets meer wil dan de middenstoel vrij zoals bij KLMCityhopper gebruikelijk snap ik maar lie-flat is toch onzinnig ruimtegebruik?quote:Op maandag 17 december 2018 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Ook interessant; Air Lingus krijgt volgend zomer hun eerste A321LR's binnen en die gaan ze ook inzetten op een aantal Europese bestemmingen waarbij Amsterdam ook is genoemd.
En die toestellen krijgen échte business class met lie-flat stoelen.
Best uniek; want momenteel biedt de maatschappij binnen Europa in z'n geheel geen business class aan.
En weer het wel/niet A350 voor KLM verhaal;
GROTE VRAAGTEKENS ROND KOMST AIRBUS A350 BIJ KLM
Ik vernam dit enkele weken geleden al ergens, maar dit wel/niet verhaal gaat al zo lang mee; ik geloof het pas als het officieel wel of niet is.
Air Lingus gaat ze voornamelijk inzetten op trans-Atlantische routes maar kan ze tussen die vluchten door ook prima op (korte) Europese routes inzetten.quote:Op maandag 17 december 2018 16:45 schreef Karstman het volgende:
Wat moet je binnen europa met lie-flat businessclass stoelen? Dat je iets meer wil dan de middenstoel vrij zoals bij KLMCityhopper gebruikelijk snap ik maar lie-flat is toch onzinnig ruimtegebruik?
Daar zou ik grof voor betalen.quote:Op maandag 17 december 2018 16:45 schreef Karstman het volgende:
[..]
Wat moet je binnen europa met lie-flat businessclass stoelen? Dat je iets meer wil dan de middenstoel vrij zoals bij KLMCityhopper gebruikelijk snap ik maar lie-flat is toch onzinnig ruimtegebruik?
Kan natuurlijk ook gewoon de thuisbasis zijn.quote:Op donderdag 20 december 2018 13:53 schreef Karstman het volgende:
UItwijken naar, Liverpool, Schiphol en Frankrijk? De diverse luchthavens in London moeten toch wel de capaciteit hebben om een 20 tal vluchten op te vangen?
....een 20-tal? Volgens mij wel ietsje meer dan dat.quote:Op donderdag 20 december 2018 13:53 schreef Karstman het volgende:
UItwijken naar, Liverpool, Schiphol en Frankrijk? De diverse luchthavens in London moeten toch wel de capaciteit hebben om een 20 tal vluchten op te vangen?
Ok 28 stuks dat niet naar londense luchthavens is gedivert volgens dat lijstje in de post boven mij. Vind ik nog raar dat die zover noordelijk als Liverpool en zuidelijk Brest toe moeten.quote:Op donderdag 20 december 2018 14:06 schreef nattermann het volgende:
[..]
....een 20-tal? Volgens mij wel ietsje meer dan dat.
quote:Op donderdag 20 december 2018 13:53 schreef Karstman het volgende:
UItwijken naar, Liverpool, Schiphol en Frankrijk? De diverse luchthavens in London moeten toch wel de capaciteit hebben om een 20 tal vluchten op te vangen?
Namelijk:quote:Op donderdag 20 december 2018 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
(grafiek hieronder is uiteraard ondertussen al verouderd)
Ofwel ondertussen zijn er al veel meer vluchten aangekomen die moesten uitwijken.twitter:flightradar24 twitterde op donderdag 20-12-2018 om 05:52:27Diversions from the earlier closure of @Gatwick_Airport due to drone sightings at the airfield. Airport is closed again and additional flights are diverting. https://t.co/4Q4itkUh45 reageer retweet
Je moet je passagiers er ook weer weg zien te krijgen. Misschien heeft dat er ook nog mee te maken. Schiphol heeft toch flink wat meer connecties dan Southend of Lutonquote:Op donderdag 20 december 2018 14:08 schreef Karstman het volgende:
[..]
Ok 28 stuks dat niet naar londense luchthavens is gedivert volgens dat lijstje in de post boven mij. Vind ik nog raar dat die zover noordelijk als Liverpool en zuidelijk Brest toe moeten.
Dat zijn allemaal factoren die meespelen inderdaad.quote:Op donderdag 20 december 2018 22:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Je moet je passagiers er ook weer weg zien te krijgen. Misschien heeft dat er ook nog mee te maken. Schiphol heeft toch flink wat meer connecties dan Southend of Luton
Tuurlijk maar ik bekijk het vanuit de reiziger, denk je naar Londen te gaan sta je ineens in fucking Bordeaux, nee dank u!quote:Op donderdag 20 december 2018 23:20 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dat zijn allemaal factoren die meespelen inderdaad.
Je kan ervanuitgaan dat dit doordachte beslissingen zijn, gemaakt door mensen met heel veel meer inzicht in de spelende processen dan de gemiddelde forumbezoeker die denkt: Pak gewoon een random ander veldje in Londen!
Of dit ja! Dan misschien nog liever Bordeauxquote:Op vrijdag 21 december 2018 01:03 schreef GlennQuagmire het volgende:
https://www.flightradar24.com/data/flights/mt1033#1eef01f7
Dit is ook wel een fijne, sta je ineens op Gran Canaria
Absoluut, leuk is anders..quote:Op vrijdag 21 december 2018 08:46 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tuurlijk maar ik bekijk het vanuit de reiziger, denk je naar Londen te gaan sta je ineens in fucking Bordeaux, nee dank u!
[..]
Of dit ja! Dan misschien nog liever Bordeaux
Dat is niet tof, maar vastzitten op Luton omdat je gekozen luchtvaartmaatschappij daar nooit op vliegt en voor alles een noodoplossing moet vinden is het ook niet. Bijvoorbeeld BA vliegt tig keer per dag van Schiphol naar Londen. Via Schiphol kunnen ze je overzetten op een vlucht naar Heathrow of desnoods City. Als ze je snel op een volgende vlucht kunnen krijgen kan het zo dat je er alsnog eerder bent dan wanneer ze landen in Luton en dan nog personeel en bussen moeten regelen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 08:46 schreef Karstman het volgende:
[..]
Tuurlijk maar ik bekijk het vanuit de reiziger, denk je naar Londen te gaan sta je ineens in fucking Bordeaux, nee dank u!
[..]
Of dit ja! Dan misschien nog liever Bordeaux
Dit is ook gebeurd; BA vloog gisteren een Boeing 777-300ER naar Amsterdam om gestrande passagiers naar Londen te krijgen.quote:Op vrijdag 21 december 2018 09:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bijvoorbeeld BA vliegt tig keer per dag van Schiphol naar Londen. Via Schiphol kunnen ze je overzetten op een vlucht naar Heathrow of desnoods City. Als ze je snel op een volgende vlucht kunnen krijgen kan het zo dat je er alsnog eerder bent dan wanneer ze landen in Luton en dan nog personeel en bussen moeten regelen.
Mensen vliegen minder deze dagen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooie foto's, maar vanwaar het verzamelen van de vliegtuigen? Zijn die niet nodig op de reguliere vluchten? Worden ze omgezet naar andere trajecten?
Ook een logische verklaringquote:Op maandag 24 december 2018 19:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mensen vliegen minder deze dagen.
Hogere personeelskosten zal ook wel meewegen, anders zouden de cargo's wel doorvliegen.quote:Op maandag 24 december 2018 19:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Mensen vliegen minder deze dagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |