abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_183369075
Op dit moment maakt British Airways haar allerlaatste commerciële Boeing 767 vlucht; BAW663 van Larnaca naar London Heathrow: https://www.flightradar24.com/BAW663/1eaafbbe

Morgen gaan beide overgebleven 767's (deze G-BZHA en zusterschip G-BZHB) achter elkaar aan naar MOD St Athan voor ontmanteling en sloop.



(Foto's gemaakt in Larnaca)
pi_183380709
Airbus heeft vandaag de allereerste A330neo afgeleverd. CS-TUB voor TAP Air Portugal.




En over ongeveer een half uur zullen Johnny Lutton en Adam Aston de laatste British Airways 767 vlucht uitvoeren; G-BZHB als vlucht BAW767A naar MOD St Athan.
Voor Adam Aston was G-BZHB ook de allereerste 767 die hij vloog.
En wat welk vaker gebeurd bij deze laatste vluchten zijn ook deze keer bij BA een aantal BA crew met pensioen gegaan tijdens deze laatste 767 vluchten.

Live-feed op YouTube:

EDIT: dat commentaar op autoalarm. _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 26-11-2018 15:02:17 ]
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:43:41 #4
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183402246
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 19:25:55 #5
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183406649
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:43 schreef flipsen het volgende:
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd :?
Technische redenen.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 27 november 2018 @ 20:31:16 #6
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183408546
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 19:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Technische redenen.
Klote techniek :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183410914
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.

Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciële 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciële vluchten buiten Azië en Oceanië en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.

De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciële vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.



In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)



[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 27-11-2018 23:32:35 ]
pi_183429228
Een Air India 787 (VT-ANE) heeft zich vanavond op de luchthaven van Stockholm-Arlanda met haar linkervleugel in een gebouw geboord:


pi_183430310
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.

Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciële 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciële vluchten buiten Azië en Oceanië en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.

De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciële vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.

[ afbeelding ]

In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)

[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:20:11 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_183431628
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:37 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
  woensdag 28 november 2018 @ 23:24:42 #11
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183431751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:20 schreef OEM het volgende:

[..]

Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').

Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183431924
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').

Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:44:44 #13
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183432213
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:31 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
De marges zijn vrij groot, juist zodat in extreme situaties (of bij minder vaardige vliegers) het tot een goed einde komt.

Maar je ontkomt er niet aan dat in die extremere situaties de marges dus kleiner worden (en dat zijn direct de interessante filmpjes die je te zien krijgt, maar niet altijd representatief zijn).

(Overigens komen tailstrikes nog steeds relatief vaak voor hoor, maar ik vermoed niet dat het bij dit type er een inherent groter risico is. Daar zijn zoals OEM al aangaf (kunstmatige) oplossingen voor).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 november 2018 @ 20:36:56 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183446194
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
  donderdag 29 november 2018 @ 20:49:02 #15
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183446820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 29 november 2018 @ 21:35:42 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183447364
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Thnx
  donderdag 29 november 2018 @ 21:36:07 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183447368
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
  donderdag 29 november 2018 @ 21:41:14 #19
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183447489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Quelle surprise...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 29 november 2018 @ 21:46:31 #20
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183447585
quote:
Wow, die is bijna ouder dan ik :D Bij Transavia begonnen in 1975 O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183450405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Ben benieuwd wat Ben Smith voor AF/KLM (op de langere termijn) gaat betekenen.

In other news: Trump Force One heeft ook een klein ongelukje gehad; een Bombardier Global Express heeft 'm op LaGuardia Airport aangetikt:


pi_183450745
quote:
Dat vliegveld is aardig veranderd in de laatste jaren 😳

[ Bericht 5% gewijzigd door Shivo op 30-11-2018 04:17:05 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_183451138
quote:
jesus haha dat gaat ook echt maar net denk. Alleen al op dat filmpje lijkt mij het een aardig smalle en kleine landingsbaan. Zou op zich niet graag in dat vliegtuig zitten. Maargoed je vertrouwd maar op de piloten natuurlijk.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 30 november 2018 @ 06:18:30 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_183451435


~~~ Boekel/Venhorst 29.11.18
~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(B-2542) Mi-2 Preserved, as OK-FIU, smashed windows
1x Piper Cub Preserved
(725) TS-11 Preserved, serial from spottingmode.com
HA-ANF An-2M Preserved, civil meuk

Not seen:
2513 Su-22M-4K Preserved, ex 641/NVA, ex Baarlo

Piper Cub reported as:
R-177 L-21B Preserved, ex KLu, (c) W&R 2018
(18-1607) L-18C Preserved, ex ALAT, (c) spottingmode.com

Plus a civil a/c registered F-BT.. (white/blue fuselage).




~~~ Volkel 29.11.18
~~~ ~~~~~~~~~~~
M.M.7314/36-37 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7325/36-44 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7331/36-47 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7352/36-55 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
4325 PA.200GS TLG 51, arr.
(D-664) ? CH-47D 298 Sqn, overhead, "Ghost2 flt" )
(D-666) ? CH-47D 298 Sqn, overhead, "Ghost2 flt" )
J-005 F-16AM 312 Sqn, training with fire dept.
J-136 F-16AM No badge

... Roundabout:
J-246 F-16A Preserved, on pole



Italianen en Duitser vertrekken maandag.
  vrijdag 30 november 2018 @ 08:56:09 #25
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183452226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:46 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wow, die is bijna ouder dan ik :D Bij Transavia begonnen in 1975 O+
Niet normaal he? 44 jaar oud dat ding.
pi_183463639
Ook niet echt iets wat je wil zien:

DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet

https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:58:46 #27
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183467320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:

DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
Op de één of andere absurdistische manier doet het me denken aan die sketch in Monty Python, in search for the Holy grail... "It´s just a flesh wound" _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183469099
Vandaag vloog Cathay Pacific voorlopig voor het laatst met de Boeing 777-300ER naar Amsterdam.
Vanaf morgen komt de maatschappij met de Airbus A350 en ze beginnen met de A350-1000. (B-LXF):
https://www.flightradar24.com/CPA271/1eb900de

Elke dinsdag en zondag komt de A350-900, de overige dagen komt de langste A350.
Vanaf 31 december komt de -1000 elke dag naar Amsterdam.

Dat betekent ook dat morgen voor het eerst de A350-1000 op Schiphol komt.
Momenteel zijn er wereldwijd 12 A350-1000's actief; 7 bij Cathay en 5 bij Qatar Airways.

De A350 landt morgenvroeg om 06:10 en vertrekt om 12:45 uur weer naar Hong Kong.

Delivery Flight msn233 B-LXF 21/11/2018 by A380_TLS_A350, on Flickr

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:20 schreef OEM het volgende:
Op scramble staat dat er begin december 2 737-700's van 11 jaar oud in Twente gesloopt gaan worden.... (D-AHXE and D-AHXF)

Blijkbaar niet echt populair die 700's
De eerste kwam vandaag al; D-AHXE van TUIfly:
(https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-ahxe#1eb8173f)



Morgen volgt D-AHXF.
pi_183482630

(oude foto)

Naast het feit dat Cathay Pacific vandaag als eerste de A350-1000 naar Amsterdam vloog; begon Emirates vandaag met hun 3e dagelijkse vlucht naar Amsterdam.
Op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag vliegen ze nu ook (weer) met de 777-300ER deze kant op.
Vanaf 6 januari 2019 volgt er ook nog een 3e vlucht op zondag bij.
Vanaf dan vliegt Emirates 19 keer per week naar Amsterdam; 14x met de A380 en 5x met de 777.

Afhankelijk van welke dag landt EK145 hier tussen rond 08:00 uur en vertrekt EK146 rond 10:40 uur.




Gisteren ontving Emirates overigens hun 190e Boeing 777 en hun laatste 777-300ER (A6-EQP).
A6-EQP vloog naar Dubai als EK7777.

Hun totaal aan 777 order's is:
- 3 777-200
- 6 777-200ER
- 10 777-200LR
- 13 777F
- 12 777-300
- 146 777-300ER

Hiervan vliegen er momenteel nog 163 rond; 10 777-200LR, 13 777F, 1 777-300 en 139 777-300ER.
Met deze laatste 777-300ER houdt het echter niet op; ze hebben ook een order staan voor 150 777x; 115 777-0 en 35 777-8's waarvan de eerste in 2020 verwacht wordt.
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:01:22 #30
476281 Butjekef
Put met keren
pi_183483863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:

DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
VASAviation O+ heeft het ook opgemerkt:
pi_183493118
Over ongeveer een half uur vertrokt rond 14:00 PH-BFB "City of Bangkok" voor haar laatste vlucht in KLM kleuren naar Rome. Ze komt terug met een Corendon livery.

181126 PH-BFB B744 KLM by mzunguwamap, on Flickr
(Na aankomst op 26 november vanuit Los Angeles)
  zondag 2 december 2018 @ 13:57:48 #32
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183493436
Ben benieuwd welke livery het wordt... ze hebben er nogal wat.
So we just called him Fred
  zondag 2 december 2018 @ 13:58:52 #33
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_183493462
Is dat Schiphol?
Ligt er bij als een Russisch vliegveld. -O-
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zondag 2 december 2018 @ 14:15:17 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183493708
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:58 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat Schiphol?
Ligt er bij als een Russisch vliegveld. -O-
Privéterrein van KLM op Schiphol idd.
So we just called him Fred
pi_183513710
Een sneeuwstorm trok over het Chinese Urumqi en nam ook zand mee:


  dinsdag 4 december 2018 @ 20:50:15 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183538583
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
Een sneeuwstorm trok over het Chinese Urumqi en nam ook zand mee:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo dan :D
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:51:02 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183538607
Ik vlieg binnenkort met de A330-200 van KLM. Nu zie ik dat er blijkbaar 2 versies zijn qua inrichting. Iemand en idee welke registraties type 1 en 2 zijn?
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:08:04 #38
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_183539025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:51 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vlieg binnenkort met de A330-200 van KLM. Nu zie ik dat er blijkbaar 2 versies zijn qua inrichting. Iemand en idee welke registraties type 1 en 2 zijn?
https://www.flyertalk.com(...)330-200-300-a-9.html
quote:
A330-200 fleet ( 6 of 8 )
PH-AOA done
PH-AOB done
PH-AOC done
PH-AOD done
PH-AOE
PH-AOF
PH-AOM done
PH-AON done
pi_183580440
Kabinet wil vliegtaks van 7 euro voor alle bestemmingen
quote:
De vliegtaks die het kabinet wil invoeren, wordt zo'n 7 euro per ticket. Haagse bronnen bevestigen een bericht daarover van RTL Nieuws.

Eerder lag nog een variant op tafel met een bedrag van 3,80 euro voor vluchten binnen Europa en van 22 euro bij intercontinentale vluchten. Maar om het systeem niet te ingewikkeld te maken, kiest het kabinet nu voor één tarief, ongeacht de bestemming.

Staatssecretaris Snel noemde het eerder vreemd dat vliegen in tegenstelling tot vervoer met de auto, bus of trein op geen enkele manier wordt belast. Met de vliegtaks wil het kabinet reizigers stimuleren om bij de keus van een vervoermiddel meer rekening te houden met het milieu. Naast de belasting op een ticket komt er ook een heffing voor vervuilende en lawaaiige vrachtvliegtuigen.

Europa
Het kabinet heeft steeds gezegd het liefst in Europees verband maatregelen te nemen. Die voorkeur geldt nog steeds: als er internationale afspraken komen, gaat de Nederlandse vliegtaks niet door.

De voorstellen gaan nu eerst naar de Raad van State. Als het aan Snel ligt, wordt de taks in 2021 ingevoerd. Het kabinet gaat ervan uit dat de belasting de schatkist het eerste jaar na invoering zo'n 200 miljoen euro oplevert.
Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja. 8)7 7 euro doet heul geen pijn, en maakt daarmee (korte) vluchten alsnog niet duurder dan treinreizen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:34:14 #40
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183580559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Kabinet wil vliegtaks van 7 euro voor alle bestemmingen

[..]

Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja. 8)7 7 euro doet heul geen pijn, en maakt daarmee (korte) vluchten alsnog niet duurder dan treinreizen.
Alsof deze maatregel gaat om het milieu.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183580568
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alsof deze maatregel gaat om het milieu.
Neen, zeker niet. Melkkoetje!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_183588767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Neen, zeker niet. Melkkoetje!
Als je die koe toch al steeds op jouw kosten te vreten moet geven dan kun je net zo goed ook wat van de melk gebruiken.
Wie dit leest is gek
pi_183638542
Voor als je Cessna net wat te weinig vliegbereik heeft; Boeing komt met de BBJ versies van de 777-8 en 777-9 met een vliegbereik van respectievelijk 21.570 en 20.370 kilometer.
Dit geven beide types het theoretisch bereik om elke 2 steden in de wereld met elkaar te verbinden.

Boeing Launches Longest-Range Business Jet Ever with BBJ 777X
quote:
DUBAI, United Arab Emirates, Dec. 10, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing Business Jets (NYSE: BA) today announced it is launching the BBJ 777X, a new Boeing Business Jet model that can fly more than half way around the world without stopping, farther than any business jet ever built.

"Our most exclusive customers want to travel with the best space and comfort and fly directly to their destination. The new BBJ 777X will be able to do this like no other airplane before it, redefining ultra-long range VIP travel," said Greg Laxton, head of Boeing Business Jets, at the bi-annual Middle East Business Aviation Association Show (MEBAA).

Customers can choose between two models: the BBJ 777-8 and BBJ 777-9. The BBJ 777-8 offers the longest range of 11,645 nautical miles (21,570 km) and a spacious 3,256 sq. ft. (302.5 sq m) cabin.

The BBJ 777-9 provides an even larger cabin measuring 3,689 sq. ft. (342.7 sq m), while still offering ultra-long range of 11,000 nautical miles (20,370 km). This model opens up almost unlimited interior design options to ensure ultimate comfort for long distance travel.

To demonstrate the versatility of the airplane's spacious cabin, BBJ unveiled interior concepts from three leading design firms: Greenpoint Technologies, Jet Aviation, and Unique Aircraft Design. Each concept shows how the BBJ 777X can be transformed to suit the tastes of any VIP customer.






Enne, heel wat anders:

VOGELBLOEDBAD OP PRECISION AIR-VLUCHT
quote:
MWANZA - Birdstrikes komen regelmatig voor in de commerciële luchtvaart, maar in Tanzania vond dit weekend een extreem geval plaats. Een ATR72-500 van Precision Air landde zondag besmeurd met grote hoeveelheden bloed en veren op de luchthaven van Mwanza.

Het turboproptoestel, met de registratie 5H-PWD, vloog kort voor de landing door een zwerm vogels. Daardoor kwam er zoveel bloed op de cockpitramen dat de piloten verminderd zicht hadden. Zij konden het vliegtuig echter veilig aan de grond zetten.



  maandag 10 december 2018 @ 12:57:17 #44
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_183639326
Zoals m'n moeder altijd zei 'eet je bordje leeg! Er zijn mensen in Afrika die er alles voor over zouden hebben!'

:Y) :B Mmm, kliekjes.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_183639427
Gewoon de piloten dit zelf schoon laten maken.
Wie dit leest is gek
pi_183652624
Morgen wordt FC Bayern München ingevlogen met de Lufthansa A350-900 D-AIXJ voor de wedstrijd woensdagavond.
De A350 komt morgen om 12:10 uur aan vanuit München op Schiphol en gaat om 13:10 uur weer terug.

Donderdag komt er weer een A350 om hen weer op te halen.

  Moderator dinsdag 11 december 2018 @ 06:08:53 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183654868
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen wordt FC Bayern München ingevlogen met de Lufthansa A350-900 D-AIXJ voor de wedstrijd woensdagavond.
De A350 komt morgen om 12:10 uur aan vanuit München op Schiphol en gaat om 13:10 uur weer terug.

Donderdag komt er weer een A350 om hen weer op te halen.

[ afbeelding ]
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_183657935
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 06:08 schreef derLudolf het volgende:
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?
Geen reguliere vlucht.
Naast het team zal er nog wel genoeg aanhang e.d. bij in zitten.
pi_183659547
In Rome zijn ze ondertussen hard bezig met de nieuwe livery van de PH-BFB.
Zoals het er nu uitziet gaat ze komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken van Rome terug naar Amsterdam. Begin februari begint de operatie om het toestel bij het Corendon Hotel te krijgen.








[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2018 13:09:57 ]
pi_183674130
De eerste Nederlands geregistreerde 737 MAX is gespot:

  woensdag 12 december 2018 @ 00:41:44 #51
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183674222
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2018 00:35 schreef Iemand91 het volgende:
De eerste Nederlands geregistreerde 737 MAX is gespot:

[ afbeelding ]
Is die foto nou zo vertekend of hangt die motor echt zo vreemd hoog aan de vleugel :? Of komt het door max flaps :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183704106
De eerste Japans geregistreerde Airbus A380 heeft in Hamburg haar paintjob gekregen; JA381A voor All Nippon Airways:



  donderdag 13 december 2018 @ 15:07:14 #53
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183704600
Gaaf!
  donderdag 13 december 2018 @ 18:52:13 #54
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183708736
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 15:07 schreef Sunri5e het volgende:
Gaaf!
8)7 Ik kon alleen maar aan deze smiley denken: :')
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183710266
Leuk beeld alleen die cockpit sectie is wat verwarrend voor het oog.
Is dit trouwens een nieuwe A380?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183710534
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2018 19:54 schreef Karstman het volgende:
Leuk beeld alleen die cockpit sectie is wat verwarrend voor het oog.
Is dit trouwens een nieuwe A380?
Ja. In het begin leek het erop dat ze reeds gebouwde toestellen voor Skymark zouden overnemen; maar uiteindelijk worden het 3 nieuwe toestellen.
De 2 Skymark toestellen zijn naar Emirates gegaan.
pi_183713566
Welke route(s) worden ze ingezet?
pi_183714840
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 21:33 schreef zlotka het volgende:
Welke route(s) worden ze ingezet?
Tokio - Honolulu.
pi_183718234
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:07 schreef Iemand91 het volgende:
Vanmiddag is deze 737-700 PH-XRZ van Transavia naar St. Athan gevlogen voor demontage en sloop:

[ afbeelding ]

Toestel werd in februari 2003 nieuw aan Transavia geleverd en vloog vorige week woensdag haar laatste commerciële vlucht.
Hier was nog wat commotie over gezien het feit dat die 737 maar 15 jaar jong was.
Dan heb ik nog een - recente - overtreffende trap; gisteren werd A6-LRA van Teruel naar San Bernardino gevlogen
voor - naar verluidt - sloop.

A6-LRA is een Boeing 777-200LR van begin 2007 die dat jaar aan Air India werd geleverd.
Er zouden daarna nog 4 volgen; alleen gebouwd in 2007 en 1 in 2008. En in 2009 nog eens 3 toestellen.

Maar na 7 jaar gingen deze eerste 5 toestellen in 2014 naar Etihad Airways.
Deze heeft ze begin dit jaar allemaal in Teruel opgeslagen.
Nu is dus -LRA naar San Bernardino gevlogen en het verhaal gaat dat de overige 4 zullen volgen.
Air India vliegt overigens nog wel met die laatste 3 -200LR's rond.

Dit zijn dus 11 jaar oude 777's die dus nu al gesloopt worden.
Dit zullen ook de eerste -200LR's zijn die gesloopt worden; alle overige vliegen nog rond; in totaal zijn er 59 gebouwd en onlangs is er voor het eerst in 5 jaar weer een order geplaatst voor welgeteld 1 toestel;

Gezien het type en hun voorgeschiedenis niet zo heel erg opvallend dat ze nu gesloopt worden maar toch...
Overigens zijn uitfaseringen en sloop van 777's de afgelopen paar jaar in een stroomversnelling gekomen.


(Zusterschip A6-LRD in Teruel)

Overigens heeft Etihad naast deze 777's ook nog een hele vloot A340-500 en A340-600's in Teruel opgeslagen met bouwjaren tussen 2006 en 2009. En ook nog wat A330's.
  vrijdag 14 december 2018 @ 05:17:58 #60
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_183719257
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 00:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Overigens heeft Etihad naast deze 777's ook nog een hele vloot A340-500 en A340-600's in Teruel opgeslagen met bouwjaren tussen 2006 en 2009. En ook nog wat A330's.
Dure hobby...
Moeilijk voor te stellen dat opslaan de meest economische optie is.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_183719340
De -200LR is wel een beetje een ongelukkig toestel, gezien de weinige orders geeft het wel aan dat het voor veel airlines niet een logische keuze was.

Capaciteit van een 787-8 of A332 en veel meer kosten, met als enige voordeel de range. Maar de ULR routes zijn gewoon moeilijk rendabel te houden, AKL-DOH heeft zelfs nog wel eens payload restrictions met een -200LR, dus dan zitten er nog minder pax in...

EY zijn bezig met een meer uniforme vloot, wat op zich te prijzen valt, want die hadden een van elk type... Maar het is wel zuur om zulke jonge toestellen af te schrijven. ;(
Jack does it in real time...
pi_183724355
De laatste vlucht voor PH-BFB is begonnen: https://www.flightradar24.com/KLM9872/1eddf1ad



[ Bericht 41% gewijzigd door Iemand91 op 14-12-2018 13:34:12 ]
pi_183725608
Zou toch hilarisch zijn als ze daar alsnog nog een paar tripjes naar de zon mee zouden doen. Zal wel niet kunnen maar zou wel geinig zijn voor de promotie.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183726570
Livestream hier:


O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Iemand91 op 14-12-2018 16:05:45 ]
  zaterdag 15 december 2018 @ 12:39:12 #65
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183742748
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2018 14:32 schreef Karstman het volgende:
Zou toch hilarisch zijn als ze daar alsnog nog een paar tripjes naar de zon mee zouden doen. Zal wel niet kunnen maar zou wel geinig zijn voor de promotie.
Letterlijk met Corendon (op het toestel gespoten) naar Sint Maarten:

AMS - CUR met de PH-BFB
CUR - SXM met de PH-CDH

Zal wel niet verder komen dan fantasie :+
So we just called him Fred
pi_183745022
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2018 14:33 schreef Iemand91 het volgende:
Airbus heeft vandaag de allereerste A330neo afgeleverd. CS-TUB voor TAP Air Portugal.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En 3 uur geleden is 's werelds eerste commerciële Airbus A330neo vlucht vertrokken; TP89 van Lissabon naar Sao Paolo.
CS-TUP is momenteel ook de enige geleverde A330neo ter wereld.


pi_183750669
quote:
Is die foto nou zo vertekend of hangt die motor echt zo vreemd hoog aan de vleugel :? Of komt het door max flaps :?
De motor op de MAX heeft een grotere diameter dan die op de NG. Probleem is dat die al erg laag hingen. De enige oplossing was de motor verder naar voren te plaatsen. De bovenkant kan daardoor omhoog (voor de vleugel).
--
pi_183782344
Die ANA A380 lijkt door die paintjob helemaal geen A380. Je moet eigenlijk goed kijken wil je er een A380 in zien. Ik dan iig. :P
pi_183785689
Ook interessant; Air Lingus krijgt volgend zomer hun eerste A321LR's binnen en die gaan ze ook inzetten op een aantal Europese bestemmingen waarbij Amsterdam ook is genoemd.
En die toestellen krijgen échte business class met lie-flat stoelen.
Best uniek; want momenteel biedt de maatschappij binnen Europa in z'n geheel geen business class aan.

En weer het wel/niet A350 voor KLM verhaal;
GROTE VRAAGTEKENS ROND KOMST AIRBUS A350 BIJ KLM
Ik vernam dit enkele weken geleden al ergens, maar dit wel/niet verhaal gaat al zo lang mee; ik geloof het pas als het officieel wel of niet is.
pi_183787983
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2018 14:39 schreef Iemand91 het volgende:
Ook interessant; Air Lingus krijgt volgend zomer hun eerste A321LR's binnen en die gaan ze ook inzetten op een aantal Europese bestemmingen waarbij Amsterdam ook is genoemd.
En die toestellen krijgen échte business class met lie-flat stoelen.
Best uniek; want momenteel biedt de maatschappij binnen Europa in z'n geheel geen business class aan.

En weer het wel/niet A350 voor KLM verhaal;
GROTE VRAAGTEKENS ROND KOMST AIRBUS A350 BIJ KLM
Ik vernam dit enkele weken geleden al ergens, maar dit wel/niet verhaal gaat al zo lang mee; ik geloof het pas als het officieel wel of niet is.
Wat moet je binnen europa met lie-flat businessclass stoelen? Dat je iets meer wil dan de middenstoel vrij zoals bij KLMCityhopper gebruikelijk snap ik maar lie-flat is toch onzinnig ruimtegebruik?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183788300
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2018 16:45 schreef Karstman het volgende:
Wat moet je binnen europa met lie-flat businessclass stoelen? Dat je iets meer wil dan de middenstoel vrij zoals bij KLMCityhopper gebruikelijk snap ik maar lie-flat is toch onzinnig ruimtegebruik?
Air Lingus gaat ze voornamelijk inzetten op trans-Atlantische routes maar kan ze tussen die vluchten door ook prima op (korte) Europese routes inzetten.
pi_183788338
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2018 16:45 schreef Karstman het volgende:

[..]

Wat moet je binnen europa met lie-flat businessclass stoelen? Dat je iets meer wil dan de middenstoel vrij zoals bij KLMCityhopper gebruikelijk snap ik maar lie-flat is toch onzinnig ruimtegebruik?
Daar zou ik grof voor betalen. ;(
pi_183851911
Chaos momenteel op London Gatwick. Sinds gisteravond ligt zo goed als al het vliegverkeer stil; toestellen die wilden vertrekken moesten aan de grond blijven en een enorm aantal vluchten zijn uitgeweken onder andere een aantal naar Amsterdam waaronder een British Airways 777-200ER uit Bermuda.
(grafiek hieronder is uiteraard ondertussen al verouderd)

Dit lijkt niet het werk van 1 idioot die in de buurt aan het vliegen is...


pi_183854191
UItwijken naar, Liverpool, Schiphol en Frankrijk? De diverse luchthavens in London moeten toch wel de capaciteit hebben om een 20 tal vluchten op te vangen?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_183854340
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:53 schreef Karstman het volgende:
UItwijken naar, Liverpool, Schiphol en Frankrijk? De diverse luchthavens in London moeten toch wel de capaciteit hebben om een 20 tal vluchten op te vangen?
Kan natuurlijk ook gewoon de thuisbasis zijn.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  donderdag 20 december 2018 @ 14:06:16 #76
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_183854479
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:53 schreef Karstman het volgende:
UItwijken naar, Liverpool, Schiphol en Frankrijk? De diverse luchthavens in London moeten toch wel de capaciteit hebben om een 20 tal vluchten op te vangen?
....een 20-tal? Volgens mij wel ietsje meer dan dat.
Tics van je petten.
pi_183854532
quote:
11s.gif Op donderdag 20 december 2018 14:06 schreef nattermann het volgende:

[..]

....een 20-tal? Volgens mij wel ietsje meer dan dat.
Ok 28 stuks dat niet naar londense luchthavens is gedivert volgens dat lijstje in de post boven mij. Vind ik nog raar dat die zover noordelijk als Liverpool en zuidelijk Brest toe moeten.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  donderdag 20 december 2018 @ 14:20:16 #78
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183854750
Naja, vroeger deden die Britten dat natuurlijk ook met hun balonnen, om de Duitsers te dwarsbomen :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183854972
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 13:53 schreef Karstman het volgende:
UItwijken naar, Liverpool, Schiphol en Frankrijk? De diverse luchthavens in London moeten toch wel de capaciteit hebben om een 20 tal vluchten op te vangen?
2.gif
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 11:51 schreef Iemand91 het volgende:
(grafiek hieronder is uiteraard ondertussen al verouderd)
Namelijk:
flightradar24 twitterde op donderdag 20-12-2018 om 05:52:27 Diversions from the earlier closure of @Gatwick_Airport due to drone sightings at the airfield. Airport is closed again and additional flights are diverting. https://t.co/4Q4itkUh45 reageer retweet
Ofwel ondertussen zijn er al veel meer vluchten aangekomen die moesten uitwijken.
Daarnaast zitten veel luchthavens daar al veelal aan hun maximale capaciteit en luchthavens kunnen sowieso niet even in een klap een vracht extra vluchten verwerken.
pi_183861966
De luchthaven zit nu al 24 uur dicht, meer dan 100 vluchten zijn uitgeweken en meer dan 550 vluchten zijn geannuleerd.
Men heeft ondertussen ook al het leger ingezet.

Geplande opening staat nu voor 6 uur morgenvroeg; maar ik gok dat dit nog wel uitgesteld word.

  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 20 december 2018 @ 22:10:43 #81
39237 crew  H_T
2733
pi_183864348
quote:
2s.gif Op donderdag 20 december 2018 14:08 schreef Karstman het volgende:

[..]

Ok 28 stuks dat niet naar londense luchthavens is gedivert volgens dat lijstje in de post boven mij. Vind ik nog raar dat die zover noordelijk als Liverpool en zuidelijk Brest toe moeten.
Je moet je passagiers er ook weer weg zien te krijgen. Misschien heeft dat er ook nog mee te maken. Schiphol heeft toch flink wat meer connecties dan Southend of Luton
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183866111
Is ook wel een bende amateurs volgens mij. Schiet dat klote ding gewoon uit de lucht. Daarna proberen te traceren wie/wat/waar er iets mee te maken heeft. Industrieel ding, kan vanaf ver worden bestuurd. Staat echt geen lul net naast het hek van het vliegveld met een afstandsbediening in zijn hand.
pi_183866187
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 22:10 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Je moet je passagiers er ook weer weg zien te krijgen. Misschien heeft dat er ook nog mee te maken. Schiphol heeft toch flink wat meer connecties dan Southend of Luton
Dat zijn allemaal factoren die meespelen inderdaad.

Je kan ervanuitgaan dat dit doordachte beslissingen zijn, gemaakt door mensen met heel veel meer inzicht in de spelende processen dan de gemiddelde forumbezoeker die denkt: Pak gewoon een random ander veldje in Londen! :D
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_183868096
https://www.flightradar24.com/data/flights/mt1033#1eef01f7
Dit is ook wel een fijne, sta je ineens op Gran Canaria :D
pi_183869799
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2018 23:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat zijn allemaal factoren die meespelen inderdaad.

Je kan ervanuitgaan dat dit doordachte beslissingen zijn, gemaakt door mensen met heel veel meer inzicht in de spelende processen dan de gemiddelde forumbezoeker die denkt: Pak gewoon een random ander veldje in Londen! :D
Tuurlijk maar ik bekijk het vanuit de reiziger, denk je naar Londen te gaan sta je ineens in fucking Bordeaux, nee dank u!

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2018 01:03 schreef GlennQuagmire het volgende:
https://www.flightradar24.com/data/flights/mt1033#1eef01f7
Dit is ook wel een fijne, sta je ineens op Gran Canaria :D
Of dit ja! Dan misschien nog liever Bordeaux
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  vrijdag 21 december 2018 @ 08:56:32 #86
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_183869882
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2018 08:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

Tuurlijk maar ik bekijk het vanuit de reiziger, denk je naar Londen te gaan sta je ineens in fucking Bordeaux, nee dank u!

[..]

Of dit ja! Dan misschien nog liever Bordeaux
Absoluut, leuk is anders.. :(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 21 december 2018 @ 09:59:04 #87
39237 crew  H_T
2733
pi_183870528
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2018 08:46 schreef Karstman het volgende:

[..]

Tuurlijk maar ik bekijk het vanuit de reiziger, denk je naar Londen te gaan sta je ineens in fucking Bordeaux, nee dank u!

[..]

Of dit ja! Dan misschien nog liever Bordeaux
Dat is niet tof, maar vastzitten op Luton omdat je gekozen luchtvaartmaatschappij daar nooit op vliegt en voor alles een noodoplossing moet vinden is het ook niet. Bijvoorbeeld BA vliegt tig keer per dag van Schiphol naar Londen. Via Schiphol kunnen ze je overzetten op een vlucht naar Heathrow of desnoods City. Als ze je snel op een volgende vlucht kunnen krijgen kan het zo dat je er alsnog eerder bent dan wanneer ze landen in Luton en dan nog personeel en bussen moeten regelen.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_183872815
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2018 09:59 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Bijvoorbeeld BA vliegt tig keer per dag van Schiphol naar Londen. Via Schiphol kunnen ze je overzetten op een vlucht naar Heathrow of desnoods City. Als ze je snel op een volgende vlucht kunnen krijgen kan het zo dat je er alsnog eerder bent dan wanneer ze landen in Luton en dan nog personeel en bussen moeten regelen.
Dit is ook gebeurd; BA vloog gisteren een Boeing 777-300ER naar Amsterdam om gestrande passagiers naar Londen te krijgen.
En de uitgeweken 777-200ER vanuit Bermuda is vanmorgen ook doorgevlogen naar Gatwick.

Momenteel komt de luchthaven weer op gang; vluchten komen weer binnen en vertrekken weer; maar dit gaat natuurlijk nog dagenlang effect hebben...
  vrijdag 21 december 2018 @ 13:00:46 #89
475456 Samuel24
ik ben een aardige jongen.
pi_183873532
Vliegtuigen zijn cool. Ik wil ook weer eens een keer met het vliegtuig gaan. Alleen is het zo duur. :'(
Maar niet heus.....Daaaag.
pi_183881926
Vandaag 30 jaar geleden; 21 december 1988 vloog de Antonov An-225 Mriya haar eerste vlucht:




Echter kennen we deze datum hier niet van.
Dezelfde dag ontplofte om 19:02 uur en 50 seconden Pan Am vlucht 103 boven de Schotse plaats Lockerbie.
Op moment van posten van dit bericht dus exact 30 jaar geleden.
Alle 259 inzittenden overleefden - uiteindelijk - de ramp niet, evenals 11 inwoners allen wonend aan Sherwood Cresent, Lockerbie.





De restanten van het toestel, inclusief cockpit, liggen opgeslagen op een sloperij even buiten Tattershall, Lincolnshire,



EDIT: aanvulling op hierboven.

De restanten mogen niet vernietigd worden omdat er nog steeds onderzoeken lopen. Hier liggen overigens niet de meest onderzochte delen; hier liggen zaken als motoren, staart en ook de cockpit ligt daar; heel surrealistisch gezicht om die cockpit te zien met de meters, throttles e.d. er nog allemaal in...

Het meest onderzochte deel (deel vlak voor de vleugels waar de bom zat) is gereconstrueerd en heeft jarenlang in een hangar op Farnborough gestaan maar is in 2013 naar een onbekende plaats in Dumfries gebracht; vlakbij Lockerbie. Dit deel dus; hier nog in Farnborough:




[ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 22-12-2018 21:59:44 ]
  zaterdag 22 december 2018 @ 21:07:02 #91
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183904813
Voor wie het nog niet eerder heeft gezien, interessante aflevering over de A380:

Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 23 december 2018 @ 14:34:30 #92
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_183919273
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_183945586
Ook in de luchtvaart beginnen de feestdagen.

De kerstman vliegt weer rond: https://www.flightradar24.com/R3DN053/abcde1



Op dit moment zijn er nog maar 2 Ryanair toestellen in de lucht; van Catania naar Milaan en een van Catania naar Luqa; beiden met vertraging)
Planning was dat vandaag de laatste Ryanair vlucht om 17:55 uur zou landen.
1e kerstdag zijn er geen Ryanair vluchten; 2e kerstdag beginnen ze weer.

Ter vergelijking; vorige maandag waren er op dit moment zo'n 206 Ryanair toestellen onderweg.

En Lufthansa is momenteel met een enorme operatie bezig om 44 long-haul en 90 short-haul toestellen op de luchthaven van Frankfurt te parkeren. Ze hebben zo'n 40.000m2 meer parkeerruimte nodig dan normaal waardoor de tarmac vol komt te staan.
Met nieuwjaarsnacht zullen tijdens de “tractor ballet” weer alle toestellen gereed gemaakt worden om op 1 januari weer te kunnen vertrekken.

Dit leverde in het verleden dergelijke situaties op:







pi_183945909
Mooie foto's, maar vanwaar het verzamelen van de vliegtuigen? Zijn die niet nodig op de reguliere vluchten? Worden ze omgezet naar andere trajecten?
pi_183945940
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooie foto's, maar vanwaar het verzamelen van de vliegtuigen? Zijn die niet nodig op de reguliere vluchten? Worden ze omgezet naar andere trajecten?
Mensen vliegen minder deze dagen.
pi_183945947
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Mensen vliegen minder deze dagen.
Ook een logische verklaring :P
  dinsdag 25 december 2018 @ 16:25:17 #98
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_183962954
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2018 19:38 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Mensen vliegen minder deze dagen.
Hogere personeelskosten zal ook wel meewegen, anders zouden de cargo's wel doorvliegen.
So we just called him Fred
pi_183974946
Niet zozeer, er is ook een lagere vraag naar cargo in deze periode
  woensdag 26 december 2018 @ 13:26:56 #100
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183979603
Apart. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
pi_183979759
Motoren vliegtuig Brussels Airlines vallen allebei uit tijdens vlucht
26 december 2018 00u00

Een Airbus A330-200 van Brussels Airlines staat al twee weken aan de grond op Zaventem, nadat op 11 december de beide motoren in volle vlucht waren uitgevallen. Het vliegtuig was onderweg van Kinshasa naar Brussel toen het zowel tijdens de vlucht als tijdens de landing mis liep.

bron https://www.hln.be/de-kra(...)ens-vlucht~a20a624c/

Wat meer informatie hierover bekend?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')