abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_183369064
registreer om deze reclame te verbergen
4f4c8718-8292-4734-815e-2464af0020d6?h=NWFmYzJmNE5HWTBZemczTVRndE9ESTVNaTAwTnpNMExUZ3hOV1V0TWpRMk5HRm1NREF5TUdRMkx6RTFPREI0TVRBMU5Bc984c429-78be-487d-919b-ada96ac9c565?h=ZTNlZjRmZFl6azROR00wTWprdE56aGlaUzAwT0Rka0xUa3hPV0l0WVdSaE9UWmhZemxqTlRZMUx6RTFPREI0TVRBMU5B

abc8d987-94e2-4846-846f-7d64402e71f6?h=ZTIwMmI1Y1lXSmpPR1E1T0RjdE9UUmxNaTAwT0RRMkxUZzBObVl0TjJRMk5EUXdNbVUzTVdZMkx6RTFPREI0TVRBMU5Ba53871f4-a5f6-44a5-a825-d51ef7ea4146?h=N2IwYTVlOFlUVXpPRGN4WmpRdFlUVm1OaTAwTkdFMUxXRTRNalV0WkRVeFpXWTNaV0UwTVRRMkx6RTFPREI0TVRBMU5B

Bron: Parool
pi_183369075
Op dit moment maakt British Airways haar allerlaatste commerciële Boeing 767 vlucht; BAW663 van Larnaca naar London Heathrow: https://www.flightradar24.com/BAW663/1eaafbbe

Morgen gaan beide overgebleven 767's (deze G-BZHA en zusterschip G-BZHB) achter elkaar aan naar MOD St Athan voor ontmanteling en sloop.

Ds3XFDvXoAAPmVq.jpg

Ds3XB37XcAAwHqV.jpg
(Foto's gemaakt in Larnaca)
pi_183380709
Airbus heeft vandaag de allereerste A330neo afgeleverd. CS-TUB voor TAP Air Portugal.

first-A330-900-TAP-Air-Portugal-MSN1836-delivery-002.jpg?wid=3626&fit=constrain
first-A330-900-TAP-Air-Portugal-MSN1836-delivery-001.jpg?wid=3626&fit=constrain

En over ongeveer een half uur zullen Johnny Lutton en Adam Aston de laatste British Airways 767 vlucht uitvoeren; G-BZHB als vlucht BAW767A naar MOD St Athan.
Voor Adam Aston was G-BZHB ook de allereerste 767 die hij vloog.
En wat welk vaker gebeurd bij deze laatste vluchten zijn ook deze keer bij BA een aantal BA crew met pensioen gegaan tijdens deze laatste 767 vluchten.

Live-feed op YouTube:

EDIT: dat commentaar op autoalarm. _O-

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 26-11-2018 15:02:17 ]
  dinsdag 27 november 2018 @ 15:43:41 #4
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183402246
registreer om deze reclame te verbergen
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd :?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 19:25:55 #5
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183406649
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 15:43 schreef flipsen het volgende:
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd :?
Technische redenen.
  dinsdag 27 november 2018 @ 20:31:16 #6
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183408546
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2018 19:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Technische redenen.
Klote techniek :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183410914
registreer om deze reclame te verbergen
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.

Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciële 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciële vluchten buiten Azië en Oceanië en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.

De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciële vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.

5276761.jpg?v=v47347c6ef46

In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)

45514689_1290176627812107_4535305198448131677_n.jpg

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 27-11-2018 23:32:35 ]
pi_183429228
Een Air India 787 (VT-ANE) heeft zich vanavond op de luchthaven van Stockholm-Arlanda met haar linkervleugel in een gebouw geboord:

DtHYwUcW0AEHftO.jpg
DtHkPJcWsAArdpX.jpg
pi_183430310
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.

Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciële 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciële vluchten buiten Azië en Oceanië en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.

De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciële vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.

[ afbeelding ]

In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)

[ afbeelding ]
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:20:11 #10
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_183431628
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 22:37 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
  woensdag 28 november 2018 @ 23:24:42 #11
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183431751
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:20 schreef OEM het volgende:

[..]

Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').

Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
pi_183431924
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').

Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
  woensdag 28 november 2018 @ 23:44:44 #13
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183432213
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2018 23:31 schreef Klepper272 het volgende:

[..]

Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
De marges zijn vrij groot, juist zodat in extreme situaties (of bij minder vaardige vliegers) het tot een goed einde komt.

Maar je ontkomt er niet aan dat in die extremere situaties de marges dus kleiner worden (en dat zijn direct de interessante filmpjes die je te zien krijgt, maar niet altijd representatief zijn).

(Overigens komen tailstrikes nog steeds relatief vaak voor hoor, maar ik vermoed niet dat het bij dit type er een inherent groter risico is. Daar zijn zoals OEM al aangaf (kunstmatige) oplossingen voor).
  donderdag 29 november 2018 @ 20:36:56 #14
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183446194
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
  donderdag 29 november 2018 @ 20:49:02 #15
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183446820
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
  donderdag 29 november 2018 @ 21:35:42 #17
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183447364
quote:
1s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Thnx
  donderdag 29 november 2018 @ 21:36:07 #18
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183447368
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
  donderdag 29 november 2018 @ 21:41:14 #19
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183447489
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Quelle surprise...
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  donderdag 29 november 2018 @ 21:46:31 #20
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183447585
quote:
Wow, die is bijna ouder dan ik :D Bij Transavia begonnen in 1975 O+
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183450405
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Ben benieuwd wat Ben Smith voor AF/KLM (op de langere termijn) gaat betekenen.

In other news: Trump Force One heeft ook een klein ongelukje gehad; een Bombardier Global Express heeft 'm op LaGuardia Airport aangetikt:

DtLdptLU8AExQtP.jpg:orig
DtLdpHHVYAAJB_9.jpg
pi_183450745
quote:
Dat vliegveld is aardig veranderd in de laatste jaren 😳

[ Bericht 5% gewijzigd door Shivo op 30-11-2018 04:17:05 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_183451138
quote:
jesus haha dat gaat ook echt maar net denk. Alleen al op dat filmpje lijkt mij het een aardig smalle en kleine landingsbaan. Zou op zich niet graag in dat vliegtuig zitten. Maargoed je vertrouwd maar op de piloten natuurlijk.
  vrijdag 30 november 2018 @ 06:18:30 #24
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_183451435
Fwv6ctL.jpg

~~~ Boekel/Venhorst 29.11.18
~~~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
(B-2542) Mi-2 Preserved, as OK-FIU, smashed windows
1x Piper Cub Preserved
(725) TS-11 Preserved, serial from spottingmode.com
HA-ANF An-2M Preserved, civil meuk

Not seen:
2513 Su-22M-4K Preserved, ex 641/NVA, ex Baarlo

Piper Cub reported as:
R-177 L-21B Preserved, ex KLu, (c) W&R 2018
(18-1607) L-18C Preserved, ex ALAT, (c) spottingmode.com

Plus a civil a/c registered F-BT.. (white/blue fuselage).

Lb4zIPV.jpg
hp0N811.jpg

~~~ Volkel 29.11.18
~~~ ~~~~~~~~~~~
M.M.7314/36-37 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7325/36-44 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7331/36-47 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
M.M.7352/36-55 F-2000A 936°GEA/36°St./10°Gr, arr.
4325 PA.200GS TLG 51, arr.
(D-664) ? CH-47D 298 Sqn, overhead, "Ghost2 flt" )
(D-666) ? CH-47D 298 Sqn, overhead, "Ghost2 flt" )
J-005 F-16AM 312 Sqn, training with fire dept.
J-136 F-16AM No badge

... Roundabout:
J-246 F-16A Preserved, on pole

fZ4ysgM.jpg

Italianen en Duitser vertrekken maandag.
  vrijdag 30 november 2018 @ 08:56:09 #25
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183452226
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 21:46 schreef flipsen het volgende:

[..]

Wow, die is bijna ouder dan ik :D Bij Transavia begonnen in 1975 O+
Niet normaal he? 44 jaar oud dat ding.
pi_183463639
Ook niet echt iets wat je wil zien:

DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
DtQ3Y6tWoAAzF6_.jpg
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
  vrijdag 30 november 2018 @ 21:58:46 #27
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_183467320
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:

DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
Op de één of andere absurdistische manier doet het me denken aan die sketch in Monty Python, in search for the Holy grail... "It´s just a flesh wound" _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_183469099
Vandaag vloog Cathay Pacific voorlopig voor het laatst met de Boeing 777-300ER naar Amsterdam.
Vanaf morgen komt de maatschappij met de Airbus A350 en ze beginnen met de A350-1000. (B-LXF):
https://www.flightradar24.com/CPA271/1eb900de

Elke dinsdag en zondag komt de A350-900, de overige dagen komt de langste A350.
Vanaf 31 december komt de -1000 elke dag naar Amsterdam.

Dat betekent ook dat morgen voor het eerst de A350-1000 op Schiphol komt.
Momenteel zijn er wereldwijd 12 A350-1000's actief; 7 bij Cathay en 5 bij Qatar Airways.

De A350 landt morgenvroeg om 06:10 en vertrekt om 12:45 uur weer naar Hong Kong.

45989185261_bb6644dcc0_c.jpgDelivery Flight msn233 B-LXF 21/11/2018 by A380_TLS_A350, on Flickr

quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 21:20 schreef OEM het volgende:
Op scramble staat dat er begin december 2 737-700's van 11 jaar oud in Twente gesloopt gaan worden.... (D-AHXE and D-AHXF)

Blijkbaar niet echt populair die 700's
De eerste kwam vandaag al; D-AHXE van TUIfly:
(https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-ahxe#1eb8173f)

DtRNtdEWsAMvLuQ.jpg

Morgen volgt D-AHXF.
pi_183482630
597224.jpg
(oude foto)

Naast het feit dat Cathay Pacific vandaag als eerste de A350-1000 naar Amsterdam vloog; begon Emirates vandaag met hun 3e dagelijkse vlucht naar Amsterdam.
Op maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag vliegen ze nu ook (weer) met de 777-300ER deze kant op.
Vanaf 6 januari 2019 volgt er ook nog een 3e vlucht op zondag bij.
Vanaf dan vliegt Emirates 19 keer per week naar Amsterdam; 14x met de A380 en 5x met de 777.

Afhankelijk van welke dag landt EK145 hier tussen rond 08:00 uur en vertrekt EK146 rond 10:40 uur.

DtWaEfMU0AIt1b9.jpg
DtSPWj2VYAE7BDu.jpg

Gisteren ontving Emirates overigens hun 190e Boeing 777 en hun laatste 777-300ER (A6-EQP).
A6-EQP vloog naar Dubai als EK7777.

Hun totaal aan 777 order's is:
- 3 777-200
- 6 777-200ER
- 10 777-200LR
- 13 777F
- 12 777-300
- 146 777-300ER

Hiervan vliegen er momenteel nog 163 rond; 10 777-200LR, 13 777F, 1 777-300 en 139 777-300ER.
Met deze laatste 777-300ER houdt het echter niet op; ze hebben ook een order staan voor 150 777x; 115 777-0 en 35 777-8's waarvan de eerste in 2020 verwacht wordt.
  zaterdag 1 december 2018 @ 22:01:22 #30
476281 Butjekef
Put met keren
pi_183483863
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:

DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
[ afbeelding ]
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
VASAviation O+ heeft het ook opgemerkt:
pi_183493118
Over ongeveer een half uur vertrokt rond 14:00 PH-BFB "City of Bangkok" voor haar laatste vlucht in KLM kleuren naar Rome. Ze komt terug met een Corendon livery.

32189868858_148272f408_c.jpg181126 PH-BFB B744 KLM by mzunguwamap, on Flickr
(Na aankomst op 26 november vanuit Los Angeles)
  zondag 2 december 2018 @ 13:57:48 #32
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183493436
Ben benieuwd welke livery het wordt... ze hebben er nogal wat.
So we just called him Fred
  zondag 2 december 2018 @ 13:58:52 #33
70357 Hyperdude
Happiness Is a Warm Gun
pi_183493462
Is dat Schiphol?
Ligt er bij als een Russisch vliegveld. -O-
#ivorytowerlivesmatter
  zondag 2 december 2018 @ 14:15:17 #34
20849 FredvZ
Beroepschagrijn
pi_183493708
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2018 13:58 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat Schiphol?
Ligt er bij als een Russisch vliegveld. -O-
Privéterrein van KLM op Schiphol idd.
So we just called him Fred
pi_183513710
Een sneeuwstorm trok over het Chinese Urumqi en nam ook zand mee:

DtVzC6lU8AAEAqC.jpg
DtVzC6kUcAYc9uH.jpg
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:50:15 #36
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183538583
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2018 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
Een sneeuwstorm trok over het Chinese Urumqi en nam ook zand mee:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo dan :D
  dinsdag 4 december 2018 @ 20:51:02 #37
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_183538607
Ik vlieg binnenkort met de A330-200 van KLM. Nu zie ik dat er blijkbaar 2 versies zijn qua inrichting. Iemand en idee welke registraties type 1 en 2 zijn?
  dinsdag 4 december 2018 @ 21:08:04 #38
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_183539025
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2018 20:51 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vlieg binnenkort met de A330-200 van KLM. Nu zie ik dat er blijkbaar 2 versies zijn qua inrichting. Iemand en idee welke registraties type 1 en 2 zijn?
https://www.flyertalk.com(...)330-200-300-a-9.html
quote:
A330-200 fleet ( 6 of 8 )
PH-AOA done
PH-AOB done
PH-AOC done
PH-AOD done
PH-AOE
PH-AOF
PH-AOM done
PH-AON done
pi_183580440
Kabinet wil vliegtaks van 7 euro voor alle bestemmingen
quote:
De vliegtaks die het kabinet wil invoeren, wordt zo'n 7 euro per ticket. Haagse bronnen bevestigen een bericht daarover van RTL Nieuws.

Eerder lag nog een variant op tafel met een bedrag van 3,80 euro voor vluchten binnen Europa en van 22 euro bij intercontinentale vluchten. Maar om het systeem niet te ingewikkeld te maken, kiest het kabinet nu voor één tarief, ongeacht de bestemming.

Staatssecretaris Snel noemde het eerder vreemd dat vliegen in tegenstelling tot vervoer met de auto, bus of trein op geen enkele manier wordt belast. Met de vliegtaks wil het kabinet reizigers stimuleren om bij de keus van een vervoermiddel meer rekening te houden met het milieu. Naast de belasting op een ticket komt er ook een heffing voor vervuilende en lawaaiige vrachtvliegtuigen.

Europa
Het kabinet heeft steeds gezegd het liefst in Europees verband maatregelen te nemen. Die voorkeur geldt nog steeds: als er internationale afspraken komen, gaat de Nederlandse vliegtaks niet door.

De voorstellen gaan nu eerst naar de Raad van State. Als het aan Snel ligt, wordt de taks in 2021 ingevoerd. Het kabinet gaat ervan uit dat de belasting de schatkist het eerste jaar na invoering zo'n 200 miljoen euro oplevert.
Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja. 8)7 7 euro doet heul geen pijn, en maakt daarmee (korte) vluchten alsnog niet duurder dan treinreizen.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  vrijdag 7 december 2018 @ 10:34:14 #40
473519 Drekkoning
Koning van Drek
pi_183580559
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Kabinet wil vliegtaks van 7 euro voor alle bestemmingen

[..]

Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja. 8)7 7 euro doet heul geen pijn, en maakt daarmee (korte) vluchten alsnog niet duurder dan treinreizen.
Alsof deze maatregel gaat om het milieu.
pi_183580568
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Alsof deze maatregel gaat om het milieu.
Neen, zeker niet. Melkkoetje!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_183588767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Neen, zeker niet. Melkkoetje!
Als je die koe toch al steeds op jouw kosten te vreten moet geven dan kun je net zo goed ook wat van de melk gebruiken.
pi_183638542
Voor als je Cessna net wat te weinig vliegbereik heeft; Boeing komt met de BBJ versies van de 777-8 en 777-9 met een vliegbereik van respectievelijk 21.570 en 20.370 kilometer.
Dit geven beide types het theoretisch bereik om elke 2 steden in de wereld met elkaar te verbinden.

Boeing Launches Longest-Range Business Jet Ever with BBJ 777X
quote:
DUBAI, United Arab Emirates, Dec. 10, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing Business Jets (NYSE: BA) today announced it is launching the BBJ 777X, a new Boeing Business Jet model that can fly more than half way around the world without stopping, farther than any business jet ever built.

"Our most exclusive customers want to travel with the best space and comfort and fly directly to their destination. The new BBJ 777X will be able to do this like no other airplane before it, redefining ultra-long range VIP travel," said Greg Laxton, head of Boeing Business Jets, at the bi-annual Middle East Business Aviation Association Show (MEBAA).

Customers can choose between two models: the BBJ 777-8 and BBJ 777-9. The BBJ 777-8 offers the longest range of 11,645 nautical miles (21,570 km) and a spacious 3,256 sq. ft. (302.5 sq m) cabin.

The BBJ 777-9 provides an even larger cabin measuring 3,689 sq. ft. (342.7 sq m), while still offering ultra-long range of 11,000 nautical miles (20,370 km). This model opens up almost unlimited interior design options to ensure ultimate comfort for long distance travel.

To demonstrate the versatility of the airplane's spacious cabin, BBJ unveiled interior concepts from three leading design firms: Greenpoint Technologies, Jet Aviation, and Unique Aircraft Design. Each concept shows how the BBJ 777X can be transformed to suit the tastes of any VIP customer.
BBJ_777-9_FlightA_01a-e1544426223690.jpg
Greenpoint-Technologies-BBJ-777X-Concept-Entryway-e1544426986703.jpg
Greenpoint-Technologies-BBJ-777X-Master-Lav-e1544426892339.jpg
Jet-Aviation-BBJ-777X-Dining-Room-2-e1544427534728.jpg
Jet-Aviation-BBJ-777X-Master-Lav-e1544427689201.jpg

Enne, heel wat anders:

VOGELBLOEDBAD OP PRECISION AIR-VLUCHT
quote:
MWANZA - Birdstrikes komen regelmatig voor in de commerciële luchtvaart, maar in Tanzania vond dit weekend een extreem geval plaats. Een ATR72-500 van Precision Air landde zondag besmeurd met grote hoeveelheden bloed en veren op de luchthaven van Mwanza.

Het turboproptoestel, met de registratie 5H-PWD, vloog kort voor de landing door een zwerm vogels. Daardoor kwam er zoveel bloed op de cockpitramen dat de piloten verminderd zicht hadden. Zij konden het vliegtuig echter veilig aan de grond zetten.
Dt_JV5tXQAQd5s3.jpg
Dt_JV5rW0AElE5e.jpg
Dt_JV5mXQAIIXuq.jpg
Dt_JV5cXQAIjQWx.jpg
  maandag 10 december 2018 @ 12:57:17 #44
195885 shiznuts
¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_183639326
Zoals m'n moeder altijd zei 'eet je bordje leeg! Er zijn mensen in Afrika die er alles voor over zouden hebben!'

:Y) :B Mmm, kliekjes.
You gotta full send it
pi_183639427
Gewoon de piloten dit zelf schoon laten maken.
pi_183652624
Morgen wordt FC Bayern München ingevlogen met de Lufthansa A350-900 D-AIXJ voor de wedstrijd woensdagavond.
De A350 komt morgen om 12:10 uur aan vanuit München op Schiphol en gaat om 13:10 uur weer terug.

Donderdag komt er weer een A350 om hen weer op te halen.

1102441.jpg
  Moderator dinsdag 11 december 2018 @ 06:08:53 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_183654868
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2018 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen wordt FC Bayern München ingevlogen met de Lufthansa A350-900 D-AIXJ voor de wedstrijd woensdagavond.
De A350 komt morgen om 12:10 uur aan vanuit München op Schiphol en gaat om 13:10 uur weer terug.

Donderdag komt er weer een A350 om hen weer op te halen.

[ afbeelding ]
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_183657935
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2018 06:08 schreef derLudolf het volgende:
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?
Geen reguliere vlucht.
Naast het team zal er nog wel genoeg aanhang e.d. bij in zitten.
pi_183659547
In Rome zijn ze ondertussen hard bezig met de nieuwe livery van de PH-BFB.
Zoals het er nu uitziet gaat ze komende vrijdag haar allerlaatste vlucht maken van Rome terug naar Amsterdam. Begin februari begint de operatie om het toestel bij het Corendon Hotel te krijgen.

DuIbYAFWwAA8B7U.jpg
DuIDE5QXgAA74VI.jpg
DuIDE5MX4AAdNzR.jpg
DuIP1pTWkAECEm-.jpg
DuIEWIOW4AAp0iO.jpg
DuIEWIKWoAUxSep.jpg

[ Bericht 9% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2018 13:09:57 ]
pi_183674130
De eerste Nederlands geregistreerde 737 MAX is gespot:

5320369.jpg?v=v4fab7a51770
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')