Technische redenen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 15:43 schreef flipsen het volgende:
Iemand van de specialisten hier een idee waarom KL791 morgen naar Sao Paulo is geannuleerd
Klote techniekquote:
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:28 schreef Iemand91 het volgende:
Unicum voor Schiphol morgen. Etihad Airways zet een 787-10 (A6-BMB) in op een vlucht naar Amsterdam.
Vlucht EY77 uit Abu Dhabi komt morgen om 14:00 uur aan in Amsterdam en vlucht EY78 terug vertrekt om 20:25 uur.
Een unicum dus want er is nog nooit een 787-10 op Schiphol geweest en er zijn zelfs nog nooit commerciële 787-10 vluchten van/naar Europa uitgevoerd. (sterker nog; nog nooit commerciële vluchten buiten Azië en Oceanië en enkele Etihad vluchten tussen Abu Dhabi en Jeddah)
Er zijn binnen Europa slechts een kleine handvol vluchten geweest door testvliegtuigen van Boeing zelf.
De kist is een van de 2 787-10's die Etihad momenteel in de vloot heeft en is gloednieuw; toestel is 15 november afgeleverd en heeft nog maar 6 commerciële vluchten gemaakt.
Wereldwijd zijn er ook nog maar 10 787-10's afgeleverd; 7 aan Singapore Airlines, 2 aan Etihad en 1 aan United Airlines.
[ afbeelding ]
In other news; vanavond is KLM's 777-300ER PH-BVF weer binnengekomen vanuit Manchester waar deze kist ook de Dolphin Livery heeft gekregen.
(18 november werd de kist naar Manchester gevlogen)
[ afbeelding ]
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).quote:Op woensdag 28 november 2018 22:37 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat de piloten voorzichtig moeten zijn met opstijgen en landen, gevaar dat de staart de grond raakt lijkt mij groot.
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:20 schreef OEM het volgende:
[..]
Daarom roteert de 787-10 over de achterste as van het landingsgestel bij takeoff. En lang leve de fly-by-wire (Tail Strike Protection).
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Jep. Er zal geen commercieel verkeersvliegtuig van deze orde worden uitgebracht waarbij piloten extra voorzichtig moeten zijn voor tailstrikes tijdens start en landing.
(Even afhankelijk van je definitie van 'voorzichtig').
Juist tijdens start en landing moet er een redelijke bandbreedte zijn om in te werken.
De marges zijn vrij groot, juist zodat in extreme situaties (of bij minder vaardige vliegers) het tot een goed einde komt.quote:Op woensdag 28 november 2018 23:31 schreef Klepper272 het volgende:
[..]
Ik ben maar een leek en vind dit een leuk topic waar je soms ook nog wat leert.
Ik vebaasde mij erover, omdat er weinig speelruimte lijkt.
Ik heb wel eens filmpjes gezien van landingen bij sterke zijwind en dan lijkt mij er weinig marge te zijn.
Een vliegtuig lijkt dan behoorlijk onstabiel en onvoorspelbaar te zijn.
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.comquote:Op donderdag 29 november 2018 20:36 schreef Sunri5e het volgende:
Vraagje! laatst vloog ik door het missen van een aansluiting van Kenya Airways met een 747 van KLM terug vanuit Nairobi. Tijdens de instructies voor het opstijgen werd er gemeld dat er aan stroomaansluiting aanwezig was. Ik moet zeggen dat ik net enorm goed gezocht heb maar ik kon hem niet vinden. Over 2 maanden vlieg ik weer met de 747 van KLM. Nu zou ik het toch wel handig zijn als mijn iPad tijdens de reis kan laden. Iemand een idee waar deze laadpunten zitten?
Thnxquote:Op donderdag 29 november 2018 21:08 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alleen de businessclass voor zover ik weet. Misschien ook comfort. Kun je opzoeken op seatguru.com
Quelle surprise...quote:Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Wow, die is bijna ouder dan ik Bij Transavia begonnen in 1975quote:
Ben benieuwd wat Ben Smith voor AF/KLM (op de langere termijn) gaat betekenen.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:36 schreef Sunri5e het volgende:
Joon stopt er na een jaar alweer mee.
Dat vliegveld is aardig veranderd in de laatste jaren 😳quote:
jesus haha dat gaat ook echt maar net denk. Alleen al op dat filmpje lijkt mij het een aardig smalle en kleine landingsbaan. Zou op zich niet graag in dat vliegtuig zitten. Maargoed je vertrouwd maar op de piloten natuurlijk.quote:
Niet normaal he? 44 jaar oud dat ding.quote:Op donderdag 29 november 2018 21:46 schreef flipsen het volgende:
[..]
Wow, die is bijna ouder dan ik Bij Transavia begonnen in 1975
twitter:DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
Op de één of andere absurdistische manier doet het me denken aan die sketch in Monty Python, in search for the Holy grail... "It´s just a flesh wound"quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:[ afbeelding ]twitter:DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
De eerste kwam vandaag al; D-AHXE van TUIfly:quote:Op woensdag 21 november 2018 21:20 schreef OEM het volgende:
Op scramble staat dat er begin december 2 737-700's van 11 jaar oud in Twente gesloopt gaan worden.... (D-AHXE and D-AHXF)
Blijkbaar niet echt populair die 700's
VASAviation heeft het ook opgemerkt:quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:51 schreef Iemand91 het volgende:
Ook niet echt iets wat je wil zien:[ afbeelding ]twitter:DanPonceTV twitterde op vrijdag 30-11-2018 om 17:19:03 WHOA! My aunt snapped this pic of a shredded engine on Frontier flight 260 from Vegas to Tampa. The plane was able to turn around and land. She says all passengers got a free breakfast voucher. https://t.co/vc4t4uxMmh reageer retweet
https://www.flightradar24.com/data/flights/f9260#1eb7b0c3
Privéterrein van KLM op Schiphol idd.quote:Op zondag 2 december 2018 13:58 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat Schiphol?
Ligt er bij als een Russisch vliegveld.
Zo danquote:Op maandag 3 december 2018 14:04 schreef Iemand91 het volgende:
Een sneeuwstorm trok over het Chinese Urumqi en nam ook zand mee:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://www.flyertalk.com(...)330-200-300-a-9.htmlquote:Op dinsdag 4 december 2018 20:51 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vlieg binnenkort met de A330-200 van KLM. Nu zie ik dat er blijkbaar 2 versies zijn qua inrichting. Iemand en idee welke registraties type 1 en 2 zijn?
quote:A330-200 fleet ( 6 of 8 )
PH-AOA done
PH-AOB done
PH-AOC done
PH-AOD done
PH-AOE
PH-AOF
PH-AOM done
PH-AON done
Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja. 7 euro doet heul geen pijn, en maakt daarmee (korte) vluchten alsnog niet duurder dan treinreizen.quote:De vliegtaks die het kabinet wil invoeren, wordt zo'n 7 euro per ticket. Haagse bronnen bevestigen een bericht daarover van RTL Nieuws.
Eerder lag nog een variant op tafel met een bedrag van 3,80 euro voor vluchten binnen Europa en van 22 euro bij intercontinentale vluchten. Maar om het systeem niet te ingewikkeld te maken, kiest het kabinet nu voor één tarief, ongeacht de bestemming.
Staatssecretaris Snel noemde het eerder vreemd dat vliegen in tegenstelling tot vervoer met de auto, bus of trein op geen enkele manier wordt belast. Met de vliegtaks wil het kabinet reizigers stimuleren om bij de keus van een vervoermiddel meer rekening te houden met het milieu. Naast de belasting op een ticket komt er ook een heffing voor vervuilende en lawaaiige vrachtvliegtuigen.
Europa
Het kabinet heeft steeds gezegd het liefst in Europees verband maatregelen te nemen. Die voorkeur geldt nog steeds: als er internationale afspraken komen, gaat de Nederlandse vliegtaks niet door.
De voorstellen gaan nu eerst naar de Raad van State. Als het aan Snel ligt, wordt de taks in 2021 ingevoerd. Het kabinet gaat ervan uit dat de belasting de schatkist het eerste jaar na invoering zo'n 200 miljoen euro oplevert.
Alsof deze maatregel gaat om het milieu.quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:23 schreef Hojdhopper het volgende:
Kabinet wil vliegtaks van 7 euro voor alle bestemmingen
[..]
Gaat wel zoden aan de dijk zetten ja. 7 euro doet heul geen pijn, en maakt daarmee (korte) vluchten alsnog niet duurder dan treinreizen.
Neen, zeker niet. Melkkoetje!quote:Op vrijdag 7 december 2018 10:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Alsof deze maatregel gaat om het milieu.
Als je die koe toch al steeds op jouw kosten te vreten moet geven dan kun je net zo goed ook wat van de melk gebruiken.quote:
quote:DUBAI, United Arab Emirates, Dec. 10, 2018 /PRNewswire/ -- Boeing Business Jets (NYSE: BA) today announced it is launching the BBJ 777X, a new Boeing Business Jet model that can fly more than half way around the world without stopping, farther than any business jet ever built.
"Our most exclusive customers want to travel with the best space and comfort and fly directly to their destination. The new BBJ 777X will be able to do this like no other airplane before it, redefining ultra-long range VIP travel," said Greg Laxton, head of Boeing Business Jets, at the bi-annual Middle East Business Aviation Association Show (MEBAA).
Customers can choose between two models: the BBJ 777-8 and BBJ 777-9. The BBJ 777-8 offers the longest range of 11,645 nautical miles (21,570 km) and a spacious 3,256 sq. ft. (302.5 sq m) cabin.
The BBJ 777-9 provides an even larger cabin measuring 3,689 sq. ft. (342.7 sq m), while still offering ultra-long range of 11,000 nautical miles (20,370 km). This model opens up almost unlimited interior design options to ensure ultimate comfort for long distance travel.
To demonstrate the versatility of the airplane's spacious cabin, BBJ unveiled interior concepts from three leading design firms: Greenpoint Technologies, Jet Aviation, and Unique Aircraft Design. Each concept shows how the BBJ 777X can be transformed to suit the tastes of any VIP customer.
quote:MWANZA - Birdstrikes komen regelmatig voor in de commerciële luchtvaart, maar in Tanzania vond dit weekend een extreem geval plaats. Een ATR72-500 van Precision Air landde zondag besmeurd met grote hoeveelheden bloed en veren op de luchthaven van Mwanza.
Het turboproptoestel, met de registratie 5H-PWD, vloog kort voor de landing door een zwerm vogels. Daardoor kwam er zoveel bloed op de cockpitramen dat de piloten verminderd zicht hadden. Zij konden het vliegtuig echter veilig aan de grond zetten.
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?quote:Op maandag 10 december 2018 23:19 schreef Iemand91 het volgende:
Morgen wordt FC Bayern München ingevlogen met de Lufthansa A350-900 D-AIXJ voor de wedstrijd woensdagavond.
De A350 komt morgen om 12:10 uur aan vanuit München op Schiphol en gaat om 13:10 uur weer terug.
Donderdag komt er weer een A350 om hen weer op te halen.
[ afbeelding ]
Geen reguliere vlucht.quote:Op dinsdag 11 december 2018 06:08 schreef derLudolf het volgende:
Is dat een reguliere vlucht of zit alleen FC Bayern in dat vliegtuig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |