Als we de beide doelen nu aan de lange zijde zetten wordt het veld dus korter (sneller bij het andere doel DUS meer doelkansen en het spel op zich wat breder (breder veld )
Nog meer mensen met van die zeer geniale brainwaves op voetbal gebied
quote:geniale brainwave
Op woensdag 1 januari 2003 17:06 schreef Furby het volgende:
Nou, om het voetbal wat interessanter te maken had ik het volgende gedacht :Als we de beide doelen nu aan de lange zijde zetten wordt het veld dus korter (sneller bij het andere doel DUS meer doelkansen en het spel op zich wat breder (breder veld
)
quote:Leuk hè... je eerste topic in het nieuwe forum!
Nou, om het voetbal wat interessanter te maken had ik het volgende gedacht :Als we de beide doelen nu aan de lange zijde zetten wordt het veld dus korter (sneller bij het andere doel DUS meer doelkansen en het spel op zich wat breder (breder veld
)
ontopic: Wat dacht je van om de palen wat dichter bij elkaar te zetten, zo is het moeilijker om te scoren en blijft de spanning erin!
quote:Dat speelde ik altijd op de basisschool: Paaltjesvoetbal
Op woensdag 1 januari 2003 17:15 schreef Fulton het volgende:
Als iedereen nou z'n eigen pionnetje heeft. En dan moet je zoveel mogelijk pionnetjes van de tegenstander om ver schieten met de bal. Dat lijkt me pas leuk.
quote:wij speelden vroeger op school Borns voetbal
Op woensdag 1 januari 2003 17:21 schreef Bulls-Ass het volgende:
gewoon Death-Match ... iedereen tegen iedereen ... gewoon geen teams op het veld ... Mano a mano
quote:Ik dacht dat we daar zaalvoetbal voor hadden.
)
quote:Nog zo'n geweldig idee!
Op woensdag 1 januari 2003 17:36 schreef MaoTseTung het volgende:[..]
Ik dacht dat we daar zaalvoetbal voor hadden.
quote:LTS
Op woensdag 1 januari 2003 17:45 schreef Frenkie het volgende:
we kunnen ook een veld maken met een paal in het midden en dan met een platgetrapt blikje voetballen. En als het blikje door je benengaat dan mag iedereen je schoppen, totdat je de paal hebt aangeraakt..
quote:echt niet, zonde van het bier
Op woensdag 1 januari 2003 17:49 schreef FLR het volgende:
Of bierflesjes op de lat zetten en als je die eraf schiet krijg je 2 doelpunten ipv 1
quote:Nee joh, kroonkurken van flesjes afschieten en daarna het bier opdrinken
Op woensdag 1 januari 2003 17:49 schreef FLR het volgende:
Of bierflesjes op de lat zetten en als je die eraf schiet krijg je 2 doelpunten ipv 1
quote:Lege natuurlijk... Kom op zeg...
Op woensdag 1 januari 2003 17:52 schreef Frenkie het volgende:[..]
echt niet, zonde van het bier
quote:Dan moet je je maar gaan inschrijven bij de F-tjes, dan mag je wel op een half veld spelen
)
Dan wordt het pas echt een mannensport .
quote:dat is toch zo'n hele zware basketbal?
Op vrijdag 3 januari 2003 20:33 schreef keeper het volgende:
Waarom niet spelen met een Medicin-bal?Dan wordt het pas echt een mannensport
.
plastic wanden rond het veld houden zodat de bal nooit uit kan zijn
dan blijft het spel wat op tempo
Elke wedstrij worden er dan 3 punten verdeeld onder de ploegen.
De winnaar krijgt zowiezo 3 punten, maar als het op een gelijkspel komt te staan, dan vindt ik ook dat er daar 3 punten moeten worden uitgedeeld.
De uitploeg zou dan 2 punten krijgen omdat dat op zich al een prestatie is.
quote:90 minuten lang je doel dichttimmeren, zeer goede prestatie idd
Op zaterdag 1 februari 2003 18:14 schreef ASSpirine het volgende:
De uitploeg zou dan 2 punten krijgen omdat dat op zich al een prestatie is.
Ik ben er eigenlijk voor om (doelpuntloze) gelijkspelen met 0 punten te waarderen. Zodat je nooit meer van die saaie laffe 0-0 potjes krijgt tussen teams die de punten beide hard nodig hebben.
quote:
Op zaterdag 1 februari 2003 21:35 schreef keeper het volgende:[..]
Ik ben er eigenlijk voor om (doelpuntloze) gelijkspelen met 0 punten te waarderen. Zodat je nooit meer van die saaie laffe 0-0 potjes krijgt tussen teams die de punten beide hard nodig hebben.
quote:en geld terug!
Op zaterdag 1 februari 2003 21:39 schreef Fulton het volgende:
[afbeelding]
En als het live op TV was moet het met puntenaftrek bestraft worden!
quote:en iedereen in het publiek mag een bal kontjekick op de spits schieten!
Op zaterdag 1 februari 2003 21:40 schreef keeper het volgende:[..]
en geld terug!
.
quote:billenbranden heet dat
Op zaterdag 1 februari 2003 21:55 schreef Fulton het volgende:
en iedereen in het publiek mag een bal kontjekick op de spits schieten!
Lekker irritant griezelen bij kleine uitslagen.
De kunst van het verdedigen is best het kijken waard.
Dus: terugspelen op de keeper met dat heerlijke fluitconcert erbij !
winst in wedstrijd: 6 punten
gelijk: 2punten
stel wedstrijd wordt 1-1 (1-0)
dan thuis: 5 punten
uit 5 punten
stel wedstrijd wordt 1-1 (0-0)
dan thuis en uit 4 punten
stel wedstrijd wordt 3-1 (1-0)
thuis 12 punten
uit: 0 punten
stel wedstrijd wordt 3-1 (0-1)
thuis 9 punten
uit 3 punten
enz...
Wat een mogelijkheden
quote:idd. wel grappig
Op donderdag 6 februari 2003 12:34 schreef dolle_hond het volgende:
puntentelling veranderen:
per speelhelft punten:
winst in de helft: 3 punten
gelijk: 1 puntwinst in wedstrijd: 6 punten
gelijk: 2puntenstel wedstrijd wordt 1-1 (1-0)
dan thuis: 5 punten
uit 5 puntenstel wedstrijd wordt 1-1 (0-0)
dan thuis en uit 4 puntenstel wedstrijd wordt 3-1 (1-0)
thuis 12 punten
uit: 0 puntenstel wedstrijd wordt 3-1 (0-1)
thuis 9 punten
uit 3 puntenenz...
Wat een mogelijkheden
Nog een tegenhanger:
Bij verlies: -2
Bij winst: +1
Bij gelijkspel: 0 punten
Krijg je een hele geladen comptetitie waarin het verdedigen ook een kunst wordt.
Extra entertainment erbij: 3 doelpunten scoren is 1 extra punt.
quote:Oei, liever niet, want niemand wil -2 halen.
Op donderdag 6 februari 2003 16:19 schreef M.ALTA het volgende:[..]
idd. wel grappig
Nog een tegenhanger:
Bij verlies: -2
Bij winst: +1
Bij gelijkspel: 0 punten
quote:Dit lijkt mij een hele goeie
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 10:09 schreef dolle_hond het volgende:
welke trainer in betaald voetbal had geopperd om na elk kwartier zonder doelpunt de ploegen een speler te laten verwijderen van het veld?
Das wel een leuk idee
quote:Guus Hiddink ?
Op vrijdag 7 februari 2003 10:09 schreef dolle_hond het volgende:
welke trainer in betaald voetbal had geopperd om na elk kwartier zonder doelpunt de ploegen een speler te laten verwijderen van het veld?
quote:Opzich wel leuk voor het publiek, alleen verneuk je daarmee het originele voetbal.
Berlusconi wil penalties bij gelijkspelAC Milan-voorzitter en Italiaans premier Silvio Berlusconi wil meer wissels en strafschoppenseries in het voetbal. Daarmee wil hij van het spelletje een groter spektakel maken waardoor het aantrekkelijker wordt voor het televisiepubliek. Dit zegt hij maandag in het Italiaanse sportweekblad Controcampo.
"Ik zou willen dat er meer gewisseld kan worden en dat gelijke spelen beslist worden door een strafschoppenserie. Wanneer een wedstrijd op tv beslist wordt door strafschoppen, gaat het publiek uit z'n dak", aldus Berlusconi, wiens familie het mediabedrijf Mediaset runt.
Berlusconi doet nog meer voorstellen. Zo moet er een tweede scheidsrechter komen en moeten de regels voor het vergeven van een strafschop opnieuw worden bekeken want die zijn volgens hem te licht.
Voormalig AC Milan-spits Marco van Basten pleitte in oktober vorig jaar ook al voor veranderingen van de voetbalspelregels. (NU.nl)
Nooit afschaffen dus.
quote:Kan men wel op pingels oefenen!
Op maandag 10 februari 2003 22:13 schreef golfer het volgende:
GerardVanAS plaatste dit in een ander, door mij gesloten topic:
[..]Opzich wel leuk voor het publiek, alleen verneuk je daarmee het originele voetbal.
Misschien is het een idee om na een gelijkspel shoot-outs of penalties te laten nemen. Winnaar van die serie krijgt één punt erbij.
Dus als RKC - Willem 2 eindigt in een gelijkspel en RKC wint de shoot-outs/pingels dan krijgt RKC 2 punten, en de Stilburgers een puntje.
Kunnen we gelijk wat extra oefenen op het nemen van pingels onder druk!
Ja maar als je dan eenmaal voorstaat, gaan ze alleen maar voetballen om geen tegengoal te krijgen en winig risico nemen denk ikquote:Op woensdag 26 mei 2004 23:26 schreef Moody het volgende:
of misschien 4 pt. voor een overwinning geven, zodat je elke wedstrijd "alles of niets" krijgt....
en als een wedstrijd dan in 10-10 eindigd krijgen beide teams dan al 5 punten??quote:Op woensdag 26 mei 2004 23:54 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Weer teruggaan naar de twee punten voor een overwinning regeling en dan voor elke twee doelpunten een extra punt geven (voor beide teams). Zo wint het aanvallendste team de competitie.
Zo kun je hele leuke wedstrijden krijgen als een team dat achterstaat nog een puntje nodig heeft en alles op de aanval gooit.
Beide teams krijgen dan 6 punten, 1 voor het gelijke spel en de rest voor de doelpunten. En dat is zo'n wedstrijd toch ook wel waard lijkt me!quote:Op zondag 30 mei 2004 16:09 schreef Zwoerd het volgende:
en als een wedstrijd dan in 10-10 eindigd krijgen beide teams dan al 5 punten??
kan een team die 18de staat toch nog theoretisch kampioen worden op de laatste speeldag![]()
Als je een Italiaans paspoort hebt / in Italiaanse dienst bentquote:Op donderdag 5 mei 2005 01:18 schreef ErikT het volgende:
Na de 85e minuut mag je niet meer scoren.
zie wk98 met kluivert...quote:Op donderdag 5 mei 2005 01:37 schreef rubbereend het volgende:
misschien dat de tackel van achteren weer gewoon met rood bestraft wordt zoals een paar geleden was afgesproken
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=69097/sc=795c1cquote:Op donderdag 5 mei 2005 01:07 schreef Stefkuh het volgende:
*knip*
Zender signaal:
Zendertje(s) in de ballen. Ontvangers in de buitenlijnen van het veld. Deze met elkaar communiceren en scheids direct laten weten of een bal geheel buiten de lijnen is.
*knip*
Dat is iig mijn visie... zo.. tijd voor een nieuw UEFA/FIFA voorzitter!
Ik vermoed van nietquote:Op donderdag 12 mei 2005 15:58 schreef Stefkuh het volgende:
[..]
http://www.vi.nl/vi/show/id=62802/contentid=69097/sc=795c1c
Of zou dit niks met mijn mail naar de UEFA & FIFA te maken hebben gehad?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |