abonnement Unibet Coolblue
pi_183313471


Deze topicreeks is bedoeld voor alle vage, domme, irritante, libido-verlagende, achterlijke, gekke, maffe en/of intelligentieverlagende advertenties die op Marktplaats & Co. staan. Kom je een advertentie aldaar tegen die voldoet aan minimaal 1 van de bovenstaande criteria, post em dan hier!

De openingspost vind je hier

4.gifRegels:
[>] Plaats een link naar de advertentie(s).
[>] Tevens de inhoud van de advertentie(s) of screenshot(s) posten, aangezien advertenties op den duur verwijderd worden, waardoor dan uiteindelijk alleen dode links overblijven.
[>] Bij voorbaat dank.
4.gif

Een aantal voorbeelden:

quote:
Ruilen

Een Mitsubishi Evo V of VI. Dit is mijn droom auto, maar ik zal hem door omstandigheden nooit kunnen betalen. Wat ik in ruil aanbied is iets zeer zeldzaams:

Echte vriendschap voor het leven. Wat ik dus zoek is iets wat je met geld kunt kopen.Wat ik aanbied is iets wat niet te betalen is.
quote:
Toetsen van qwerty toetsenbord gezocht

Ik heb stom genoeg een Fujitsu-Siemens Amilo laptop gekocht met een azerty (frans) toetsenbord. De letters en vele leestekens zitten op de verkeerde plaatsen. De toetsen kun je gemakkelijk verwijderen en verplaatsen. Ik ben dus op zoek naar de toetsen van een qwerty laptop toetsenbord, zoals wij die in Nederland gebruiken.


Game on! 14.gif

Hier verder

[ Bericht 20% gewijzigd door Dagoduck op 22-11-2018 22:32:40 ]
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_183395246
Ok, het is een oudje maar het blijft een klassieker:
pi_183397135
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:26 schreef JayHovah het volgende:
Ok, het is een oudje maar het blijft een klassieker:
[ afbeelding ]
Deze grap maak ik ook steeds als ik bij de Eurofleur ben dan moet je altijd via de dierenafdeling richting de kassen vele konijnen daar en kinderen met moeders, dan roep ik een beetje extra hard... ook kijk lekker konijn het is alweer bijna kerst! anyways je moet erbij zijn denk ik ;)

beter ga je opzoek naar schaap rond de rammadan...

of een lege jutenzak verkopen...
erbij vermelden: zwarte piet heeft inmiddels een verblijfsvergunning, dus is deze vrij gekomen

misschien heb ik een andere soort van humor :) sorry!
  dinsdag 27 november 2018 @ 18:15:14 #4
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_183405092
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2018 07:26 schreef JayHovah het volgende:
Ok, het is een oudje maar het blijft een klassieker:
[ afbeelding ]
Die hoort HIER: http://forum.fok.nl/topic/2273700/1/50#p158780759
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  woensdag 28 november 2018 @ 12:29:28 #5
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183417457
With the stars as her umbrella
pi_183424180
krijgen jullie ook berichtjes van mensen die op je gevoel proberen in te spelen.
van die verhaaltjes van mensen die zich als een Robin Hood presenteren en het liefst voor nop iets van je willen kopen omdat ze het schenken aan de minder bedeelden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_183428410
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
krijgen jullie ook berichtjes van mensen die op je gevoel proberen in te spelen.
van die verhaaltjes van mensen die zich als een Robin Hood presenteren en het liefst voor nop iets van je willen kopen omdat ze het schenken aan de minder bedeelden.
Nee
pi_183438985
Kijk op marktplaats altijd naar advertenties in de buurt. En er is iemand die bij elke advertentie “bijna gratis” schrijft.
Dan zou je denken dat ze ¤ 0,50 vraagt of zo, maar dat zijn soms nog steeds bedragen van rond de ¤ 10.
pi_183441211
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 19:02 schreef spectrumanalyser het volgende:
krijgen jullie ook berichtjes van mensen die op je gevoel proberen in te spelen.
van die verhaaltjes van mensen die zich als een Robin Hood presenteren en het liefst voor nop iets van je willen kopen omdat ze het schenken aan de minder bedeelden.
YUP ik heb een vrij grote TRANSFORMERS (actiefiguren) en RC (radiografisch) verzameling,
hier verkoop ik de afgelopen jaren mondjesmaat items omdat ik ermee stop / uit ga dunnen

kwam ik iemand tegen die t wilde hebben voor zn zoontje...
dat bod was zo laag dat ik uiteraard niet akkoord ging (zeg 10%)
mijn vriendin komt uit de Fillipijnen en 1 of 2x per jaar sturen we een grote doos kleding/speelgoed
(die ik veel bij kringloop koop etc) maar nu zei ik tegen die meneer dat ik t liever aan deze neefjes/nichtje daar wilde geven, dan zover te moeten zakken!

Toen was ik ineens een enorme klootzak ... ok whut!

enorm vaak dingen vastgehouden voor lui, door het onderwerp van mijn artikelen
zullen t meer kinderen en tieners etc. waardoor ze vaak op t laatste moment terugkrabbelen
het handje vol verzamelaar die ook zo doet valt gelukkig mee (maar een vast groepje idiooten wel)

maar bijv. mn buurman koopt gereedschap, knapt t op en verkoop t met dikke winst
kijk hij krijgt alleen volwassenen en vaak vele oudere mannen die boter bij de vis willen
hij is 60+ en hark hier enorm veel mee binnen bovenop zn 100% ongeschiktheidsuitkering
uiteraard zwart want hij heeft meerdere accounts etc.
(hij houd wel een heel logboek bij van alles op papier in zn bureau, als ze die vinden OH OH!)

terwijl ikzelf netjes aan alle fucking regeltjes houd,
soms denk ik FUCK IT... vooral omdat rondkomen steeds zwaarder wordt
maarja zul je net zien dat IK wel gesnapt wordt (vrijdag de 13e geboren)
  zaterdag 1 december 2018 @ 15:55:51 #10
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_183477767
Geen MP maar het moederbedrijf eBay

Deze Baviaan verkoopt een colablikje:
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
pi_183478858
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:23 schreef g60forced het volgende:

[..]

YUP ik heb een vrij grote TRANSFORMERS (actiefiguren) en RC (radiografisch) verzameling,
hier verkoop ik de afgelopen jaren mondjesmaat items omdat ik ermee stop / uit ga dunnen

kwam ik iemand tegen die t wilde hebben voor zn zoontje...
dat bod was zo laag dat ik uiteraard niet akkoord ging (zeg 10%)
mijn vriendin komt uit de Fillipijnen en 1 of 2x per jaar sturen we een grote doos kleding/speelgoed
(die ik veel bij kringloop koop etc) maar nu zei ik tegen die meneer dat ik t liever aan deze neefjes/nichtje daar wilde geven, dan zover te moeten zakken!

Toen was ik ineens een enorme klootzak ... ok whut!

enorm vaak dingen vastgehouden voor lui, door het onderwerp van mijn artikelen
zullen t meer kinderen en tieners etc. waardoor ze vaak op t laatste moment terugkrabbelen
het handje vol verzamelaar die ook zo doet valt gelukkig mee (maar een vast groepje idiooten wel)

maar bijv. mn buurman koopt gereedschap, knapt t op en verkoop t met dikke winst
kijk hij krijgt alleen volwassenen en vaak vele oudere mannen die boter bij de vis willen
hij is 60+ en hark hier enorm veel mee binnen bovenop zn 100% ongeschiktheidsuitkering
uiteraard zwart want hij heeft meerdere accounts etc.
(hij houd wel een heel logboek bij van alles op papier in zn bureau, als ze die vinden OH OH!)

terwijl ikzelf netjes aan alle fucking regeltjes houd,
soms denk ik FUCK IT... vooral omdat rondkomen steeds zwaarder wordt
maarja zul je net zien dat IK wel gesnapt wordt (vrijdag de 13e geboren)
Vervelend zeg. Die afgunst jegens anderen.
pi_183478878
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2018 15:55 schreef marcel.de het volgende:
Geen MP maar het moederbedrijf eBay

Deze Baviaan verkoopt een colablikje:
[ afbeelding ]
Waar zocht je op? Dat je dit tegenkwam
  zaterdag 1 december 2018 @ 18:14:07 #13
463524 marcel.de
Marcel Poenkt DEE EE
pi_183479930
Coca Cola can om de nieuwe kerstblikjes te zien. Ik kreeg DIT te zien
voorheen marcel.nl , tegenwoordig door het leven als marcel.de
  woensdag 5 december 2018 @ 07:14:33 #14
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183544071
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons

Deze masseur vraagt slechts 10 euro voor een massage en een knuffel, wel 100% discreet en betrouwbaar. Dit verwacht hij ook van zijn dames!
Resistance is futile.
  woensdag 5 december 2018 @ 07:29:18 #15
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_183544133
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:14 schreef Seven. het volgende:
http://link.marktplaats.n(...)mpaign=socialbuttons

Deze masseur vraagt slechts 10 euro voor een massage en een knuffel, wel 100% discreet en betrouwbaar. Dit verwacht hij ook van zijn dames!
en waar zocht jij op! Dat je dit tegenkwam :P
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_183544282
Ik zoek een PS4 game op Marktplaats dus plaats een advertentie. Opvallend hoeveel accounts mij vervolgens contacten die pas 1 dag actief zijn en waar je het spel niet kan ophalen.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  woensdag 5 december 2018 @ 10:14:27 #17
277627 Seven.
We are Borg.
pi_183545828
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2018 07:29 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Deze masseur vraagt slechts 10 euro voor een massage en een knuffel, wel 100% discreet en betrouwbaar. Dit verwacht hij ook van zijn dames!
[...]

en waar zocht jij op! Dat je dit tegenkwam :P
Niets, ik heb de laatste dagen vooral gezocht op een tweedehands bed voor mijn stiefdochter en een hoekbank. Dit stond gewoon in mijn feed.
Resistance is futile.
  vrijdag 7 december 2018 @ 09:41:59 #18
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_183579895
"Kijk op marktplaats altijd naar advertenties in de buurt. En er is iemand die bij elke advertentie “bijna gratis” schrijft.
Dan zou je denken dat ze ¤ 0,50 vraagt of zo, maar dat zijn soms nog steeds bedragen van rond de ¤ 10."

Classy! Ik zit de laatste tijd te zoeken naar spul dat wordt gekocht en verkocht door serieuze partikulieren, toch stuit ik geregeld op richtprijzen/biedprijzen waar de verkoper niet mee akkoord gaat. Zelfs niet als ik symbolisch een tientje meer bied voor een bedrag van drie getallen. Direct ophalen in de buurt voor iets dat twaalf kilogram weegt en een paar vage berichtuitwisselingen, hoppakee mijnheer's vrouw heeft het zonder er erg in te hebben gehad al verkocht, succes verder en advertentie foetsie.

Wat me ook telkens maar opvalt is dat of het nou een dure synthe-bass of een state of the art Thorens draaitafel, en je informeert bijvoorbeeld hoeveel draaiuren de naald nog mee gaat, dan is het keer op keer maar weer. Ik heb maar 1x gebruikt, dit gaat nog heel lang mee.Bijna niet aangeraakt. Nog in doos..
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_183606684
-knip- deleted verkeerd topic

[ Bericht 97% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2018 15:49:56 ]
pi_183700271
Ok, officieel geen Marktplaats foto maar toch:
Goeie kerstfilm op tv:
  donderdag 13 december 2018 @ 11:58:11 #21
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183700529
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:45 schreef JayHovah het volgende:
Ok, officieel geen Marktplaats foto maar toch:
Goeie kerstfilm op tv:
[ afbeelding ]
Gewoon een bewussie dit..
  donderdag 13 december 2018 @ 13:36:56 #22
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_183702573
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:58 schreef RobjeGeus het volgende:

[..]

Gewoon een bewussie dit..
Dat. En ook niet origineel of grappig wat mij betreft :')
With the stars as her umbrella
  donderdag 13 december 2018 @ 14:54:17 #23
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_183704329
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2018 13:36 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dat. En ook niet origineel of grappig wat mij betreft :')
Neehh.. in 2007 was dit nog wel een goeie grap
pi_183704667
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:45 schreef JayHovah het volgende:
Ok, officieel geen Marktplaats foto maar toch:
Goeie kerstfilm op tv:
[ afbeelding ]
Je wilt bijna vragen waardoor de piek kapot gegaan is. :')
En inderdaad: bewust natuurlijk.
pi_183716080
quote:
1s.gif Op donderdag 13 december 2018 11:45 schreef JayHovah het volgende:
Ok, officieel geen Marktplaats foto maar toch:
Goeie kerstfilm op tv:
[ afbeelding ]
Duidelijk toch?
Piek zit nog in de doos.
  zaterdag 15 december 2018 @ 20:48:23 #26
261627 sciter
The world is my playground.
pi_183751272
Geen marktplaats, wel raar.



pi_183751611
Staat van product: nieuw?
  zaterdag 15 december 2018 @ 22:44:29 #28
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_183753938
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:48 schreef sciter het volgende:
Geen marktplaats, wel raar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Je kan zon hele topicreeks vullen met facebook verkoop/weggeef groep sukkels
:')
pi_183754645
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2018 20:48 schreef sciter het volgende:
Geen marktplaats, wel raar.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Niks mis mee.Bijna niet gebruikt.😂
pi_183758565
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 december 2018 22:44 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Je kan zon hele topicreeks vullen met facebook verkoop/weggeef groep sukkels
Eigenlijk is het wel een idee dat samen te voegen. Ik kom vaker grappige/rare/idiote facebook advertenties tegen dan van marktplaats.

Voorbeeld

  zondag 16 december 2018 @ 05:02:19 #31
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_183758701
quote:
1s.gif Op zondag 16 december 2018 03:34 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Eigenlijk is het wel een idee dat samen te voegen. Ik kom vaker grappige/rare/idiote facebook advertenties tegen dan van marktplaats.

Voorbeeld

[ afbeelding ]
Na het zien van die krengen heb ik kanker gekregen. :{
Waarom zijn mensen toch zo simpel.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_183841198

pi_183849977
Waar ik moe van word zijn al die grapjassen die illegale software te koop zetten. Arturia Collectie voor 20 euro wat nieuw 249 is. En dan alleen de ios versie, want die voor windows is niet gekraakt.

En die mensen hebben dan nog een hoop 5 sterren ook.
pi_183856574
bizar. die advertentie staat er nog steeds op. de adverteerder is al 2 maanden actief.
"betaal even 20 euro en dan stuur ik je een link?".
van de verkoper krijg je deze gegevens:
-we posten geen persoonsgegevens-

IBAN check geeft aan "Deze IBAN wordt misschien voor fraude gebruikt!"

[ Bericht 31% gewijzigd door -Miauw- op 21-12-2018 06:33:49 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_184130808
OK dan geen anecdote maar een vreemde marktplaatservaring.

Ik zet iets op marktplaats waarvan ze per stuk nieuw voor 60 EUR te vinden zijn en dan vier in totaal met wat extra's. Een hoge verkoopprijs verwacht ik niet, wel dat een belangstellende een eerlijke prijs zal bieden. Het komt wel eens voor dat tussen al die andere lospeuteraars die heel laag bieden tevens constant met 1 EUR overbieden en die onzekere "wat wil je er voor hebben" roepers, er iemand is die meteen zijn maximale bedrag voorstelt en erbij vertelt hoe veel het item voor ze betekent. Dit maakt heel wat bij me los (ook al is het misschien nep, maar ik kan wel een beetje er doorheen prikken) dan weet ik al aan wie ik ga verkopen ook al had ik er meer voor kunnen vragen...

tot zover goed, de advertentie staat er nog omdat degene me heeft verteld pas na 1 jan te kunnen betalen. Dat kan. In de tussentijd zien andere snuffelaars de advertentie nog en bieden met losse Euro's eroverheen en ik heb het over een bedrag van 60 EUR per stuk he. Meldt er een bieder bij me die zegt dat telkens 2 EUR overbieden zinloos is en maar voor zijn raap vraagt wat ik ervoor wil hebben. Dus ik leg de situatie uit dat er een geinteresseerde is die nog niet heeft kunnen betalen (ik heb nog geen accoord en heb mijn rekening nummer nog niet gegeven) en dat als hij dit echt zou willen hebben dit nu nog kan laten blijken. Dan zal ik eerst die jongen op de hoogte moeten stellen of hij dan eventueel daar weer overheen wil. Dus even ter samenvatting; dit is echt zijn allerrrlaaaatste kans.

dan komt hij met een nieuw voorstel:

een paar EUR meer dan dat die jongen geboden heeft + inclusief verzendkosten!!!! Ik sta PAF man, ik sta helemaal met stomheid geslagen. Tuut-tuut-tuut, boewaah!! Ongelooflijk!!!

Aan dat soort gedoe heb ik nou zo'n hekel he, wat denken ze eigenlijk dat ze met een euro meer een echt verschil gaan maken? Bovendien altijd maar dat Inclusief verzendkosten bieden, verbeelden die gasten zich dat het op die manier meer geld lijkt?

[ Bericht 12% gewijzigd door Brett-Anderson op 31-12-2018 21:12:53 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_184131012
Als dit al een bijzondere anekdote is, wil ik een gewone anekdote niet perse horen ben ik bang.
  maandag 31 december 2018 @ 21:18:35 #37
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_184131226
Vetgedrukte tekst kost geen geld.... Toch? :? _O-
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_184131913
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 21:18 schreef MacorgaZ het volgende:
Vetgedrukte tekst kost geen geld.... Toch? :? _O-
Nee.

En nu heeft zijn tekst snel weg gehaald.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 31 december 2018 @ 22:42:58 #39
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_184132495
Laatst verkocht ik trouwens nog een camera die toen minimaal 830 euro nieuw was, 3 weekjes gebruikt. Ik had hem voor 700 euro in de aanbieding kunnen kopen en wilde hem voor die prijs ook weer kwijt, heeft de koper een mooie korting op iets wat normaal weinig korting heeft, en ik gewoon mijn aankoopprijs terug.
Komt er een Marktplaats-idioot met een link naar een vage Chinese webshop "hij is hier 680 euro nieuw, dus bied ik je 420 euro. Laat maar weten wat jij er van vindt, maar denk eraan, hij is 680 euro nieuw"..... :')_! Heb hem mooi op laten flikkeren en de camera later zelfs nog voor 730 euro verkocht :7
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  woensdag 2 januari 2019 @ 08:07:27 #40
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_184155334
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 20:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
OK dan geen anecdote maar een vreemde marktplaatservaring.

Ik zet iets op marktplaats waarvan ze per stuk nieuw voor 60 EUR te vinden zijn en dan vier in totaal met wat extra's. Een hoge verkoopprijs verwacht ik niet, wel dat een belangstellende een eerlijke prijs zal bieden. Het komt wel eens voor dat tussen al die andere lospeuteraars die heel laag bieden tevens constant met 1 EUR overbieden en die onzekere "wat wil je er voor hebben" roepers, er iemand is die meteen zijn maximale bedrag voorstelt en erbij vertelt hoe veel het item voor ze betekent. Dit maakt heel wat bij me los (ook al is het misschien nep, maar ik kan wel een beetje er doorheen prikken) dan weet ik al aan wie ik ga verkopen ook al had ik er meer voor kunnen vragen...

tot zover goed, de advertentie staat er nog omdat degene me heeft verteld pas na 1 jan te kunnen betalen. Dat kan. In de tussentijd zien andere snuffelaars de advertentie nog en bieden met losse Euro's eroverheen en ik heb het over een bedrag van 60 EUR per stuk he. Meldt er een bieder bij me die zegt dat telkens 2 EUR overbieden zinloos is en maar voor zijn raap vraagt wat ik ervoor wil hebben. Dus ik leg de situatie uit dat er een geinteresseerde is die nog niet heeft kunnen betalen (ik heb nog geen accoord en heb mijn rekening nummer nog niet gegeven) en dat als hij dit echt zou willen hebben dit nu nog kan laten blijken. Dan zal ik eerst die jongen op de hoogte moeten stellen of hij dan eventueel daar weer overheen wil. Dus even ter samenvatting; dit is echt zijn allerrrlaaaatste kans.

dan komt hij met een nieuw voorstel:

een paar EUR meer dan dat die jongen geboden heeft + inclusief verzendkosten!!!! Ik sta PAF man, ik sta helemaal met stomheid geslagen. Tuut-tuut-tuut, boewaah!! Ongelooflijk!!!

Aan dat soort gedoe heb ik nou zo'n hekel he, wat denken ze eigenlijk dat ze met een euro meer een echt verschil gaan maken? Bovendien altijd maar dat Inclusief verzendkosten bieden, verbeelden die gasten zich dat het op die manier meer geld lijkt?

geen touw aan vast te knopen
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_184155570
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2018 20:50 schreef Brett-Anderson het volgende:
OK dan geen anecdote maar een vreemde marktplaatservaring.

Ik zet iets op marktplaats waarvan ze per stuk nieuw voor 60 EUR te vinden zijn en dan vier in totaal met wat extra's. Een hoge verkoopprijs verwacht ik niet, wel dat een belangstellende een eerlijke prijs zal bieden. Het komt wel eens voor dat tussen al die andere lospeuteraars die heel laag bieden tevens constant met 1 EUR overbieden en die onzekere "wat wil je er voor hebben" roepers, er iemand is die meteen zijn maximale bedrag voorstelt en erbij vertelt hoe veel het item voor ze betekent. Dit maakt heel wat bij me los (ook al is het misschien nep, maar ik kan wel een beetje er doorheen prikken) dan weet ik al aan wie ik ga verkopen ook al had ik er meer voor kunnen vragen...

tot zover goed, de advertentie staat er nog omdat degene me heeft verteld pas na 1 jan te kunnen betalen. Dat kan. In de tussentijd zien andere snuffelaars de advertentie nog en bieden met losse Euro's eroverheen en ik heb het over een bedrag van 60 EUR per stuk he. Meldt er een bieder bij me die zegt dat telkens 2 EUR overbieden zinloos is en maar voor zijn raap vraagt wat ik ervoor wil hebben. Dus ik leg de situatie uit dat er een geinteresseerde is die nog niet heeft kunnen betalen (ik heb nog geen accoord en heb mijn rekening nummer nog niet gegeven) en dat als hij dit echt zou willen hebben dit nu nog kan laten blijken. Dan zal ik eerst die jongen op de hoogte moeten stellen of hij dan eventueel daar weer overheen wil. Dus even ter samenvatting; dit is echt zijn allerrrlaaaatste kans.

dan komt hij met een nieuw voorstel:

een paar EUR meer dan dat die jongen geboden heeft + inclusief verzendkosten!!!! Ik sta PAF man, ik sta helemaal met stomheid geslagen. Tuut-tuut-tuut, boewaah!! Ongelooflijk!!!

Aan dat soort gedoe heb ik nou zo'n hekel he, wat denken ze eigenlijk dat ze met een euro meer een echt verschil gaan maken? Bovendien altijd maar dat Inclusief verzendkosten bieden, verbeelden die gasten zich dat het op die manier meer geld lijkt?

Je hier zo druk om maken op oudjaarsavond :')
pi_184198380
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2018 09:36 schreef funnywell het volgende:
Waar ik moe van word zijn al die grapjassen die illegale software te koop zetten. Arturia Collectie voor 20 euro wat nieuw 249 is. En dan alleen de ios versie, want die voor windows is niet gekraakt.

En die mensen hebben dan nog een hoop 5 sterren ook.
Dat zelfde heb ik met Arcade simulators... die kun je als je handig bent met onderdelen van aliexpress en klein beetje zagen in MDF wat verfen en een goedkoop scherm uit de kringloop, vermoed kosten max50 en dan verkopen ze het op MP en FB voor 300-600euro
MAAR WEL INCL HONDERDEN SPELLEN, ja en dat mag dus niet
want je bent geen eigenaar van die games

het is dwijlen met de kraan opene :(
pi_184201569
Mensen die standaard 50% of minder van de vraagprijs bieden zijn wel irritant. Ik snap dat bieden onderdeel van het spel is maar niet overdrijven....alhoewel soms zijn de vraagprijzen idd zo absurd dat je niet anders kan dan de helft of minder bieden:



¤50,00 voor een low-end videokaart van (bijna) 8 jaar oud. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Loohcs op 04-01-2019 16:54:08 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_184205943
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2019 16:07 schreef Loohcs het volgende:
Mensen die standaard 50% of minder van de vraagprijs bieden zijn wel irritant. Ik snap dat bieden onderdeel van het spel is maar niet overdrijven....alhoewel soms zijn de vraagprijzen idd zo absurd dat je niet anders kan dan de helft of minder bieden:

[ afbeelding ]

¤50,00 voor een low-end videokaart van (bijna) 8 jaar oud. :')
Daarin is marktplaats irritant geworden. Vroeger stonden advertenties als je aanmaakte standaard op Bieden. NU moet je een bedrag invullen, bieden kun je kiezen maar dat moet je bewust uit de lijst kiezen. Voorheen was dit dus andersom.

Doen ze expres om te kijken wat categorieeen waard zijn en waar ze dan geld voor kunnen gaan vragen. Zie autovelgen bv.
  maandag 21 januari 2019 @ 17:59:23 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184536172
Veeleisende kopers
  zondag 27 januari 2019 @ 00:12:17 #46
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_184645558
26 paginas met lege theezakjes heeft die doos te koop staan..
pi_184649944
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 00:19 schreef pvdplanet het volgende:
26 paginas met lege theezakjes heeft die doos te koop staan..
Er zijn wel 5 reviews. Die troep verkoopt dus ook nog. Al snap je niet dat mensen moeite doen voor 10 cent.
pi_184650155
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:42 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Er zijn wel 5 reviews. Die troep verkoopt dus ook nog. Al snap je niet dat mensen moeite doen voor 10 cent.
Bij verzenden wordt het dan ¤0,97.
Je moet het er maar voor over hebben :D
  zondag 27 januari 2019 @ 11:57:19 #50
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_184650204
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:59 schreef amaranta het volgende:
Veeleisende kopers
[ afbeelding ]
Wel duidelijk. En best logisch.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_184650294
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:42 schreef Bucketlist het volgende:

[..]

Er zijn wel 5 reviews. Die troep verkoopt dus ook nog. Al snap je niet dat mensen moeite doen voor 10 cent.
Tsja, je kunt het eigenlijk zo gek niet verzinnen en er is wel iemand voor te vinden die het verzamelt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 27 januari 2019 @ 23:07:10 #52
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184664675
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:59 schreef amaranta het volgende:
Veeleisende kopers
[ afbeelding ]
enige logische wedereis is dat de Bossche Bollen van De Groot moeten zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 28 januari 2019 @ 12:17:40 #53
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184670655
Lege theezakjes van Pickwick verkopen.. _O- :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 28 januari 2019 @ 17:14:54 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184676624
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2019 12:17 schreef Byzantynixschii het volgende:
Lege theezakjes van Pickwick verkopen.. _O- :')
Lege theezakjes van Pickwick kopen.. ;( :{
  zondag 10 februari 2019 @ 22:34:46 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_184951880
Het hoekje ‘contactadvertenties’ op mp is bij nader inzien wel een onuitputtelijke bron van materiaal voor dit topic. Eigenlijk verdient het een geheel eigen topic. :P
pi_184951905
quote:
10s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:54 schreef NothingHappened het volgende:
Het hoekje ‘contactadvertenties’ op mp is bij nader inzien wel een onuitputtelijke bron van materiaal voor dit topic. Eigenlijk verdient het een geheel eigen topic. :P
Inderdaad!
pi_184951987
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:48 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

-O-
Hier is de betreffende advertentie

[ afbeelding ]

https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr
Thnx.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 februari 2019 @ 13:32:22 #60
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184953767
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 10:48 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

-O-
Hier is de betreffende advertentie

[ afbeelding ]

https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr
:D hoeveel sterren heeft hij?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 11 februari 2019 @ 14:38:43 #61
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_184954906
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2019 13:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

:D hoeveel sterren heeft hij?
Eentje, uitgewoond.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 11 februari 2019 @ 15:43:46 #62
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_184955805
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:38 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Eentje, uitgewoond.
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 11 februari 2019 @ 16:27:16 #63
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_184956493
quote:
1s.gif Op maandag 11 februari 2019 14:38 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Eentje, uitgewoond.
Godver. _O-
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_185067549
'knipsels' voor 31 euro.
https://www.marktplaats.nl/verkopers/1395974.html
niet vragen naar foto's, want dat is onredelijk. als je gaat omrekenen hoeveel het wel niet zou kosten om alles zelf uit te moeten knippen.

heerlijk, knipsels. 8 punten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_185070651
Maat die zag via Marktplaats de complete DVD-set van Harry Potter. Maar koopt het, vent brengt het en maat nodigt matties uit om Harry Potter marathon te houden. 7 DVD's waarvan men denkt dat de 8e film op de 7e DVD is gepropt. Kom je bij de 8e film is die DVD er niet. Vent van wie het is gekocht niet meer bereikbaar. Gierige maat geirriteerd en weggegooid geld
pi_185095512
Goed, ik deed een voorstel van 2 advertenties samen..

Krijg ik dit terug.. bod is altijd natuurlijk excl verzendkosten.

Oja, van mijn partner is niet waar maar misschien om zijn ogen te openen...



pi_185162467
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2019 12:02 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Tsja, je kunt het eigenlijk zo gek niet verzinnen en er is wel iemand voor te vinden die het verzamelt.
En niet alleen verzamelen, er wordt ook mee geknutseld.





  vrijdag 22 februari 2019 @ 18:27:56 #68
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185176541
Ik heb een partij Europallets te koop gezet.
Zo ver ik weet is statiegeld daarop 25 euro, dus voor de blije bieder heb ik de prijs op 125 voor 10 stuks en 15 euro per stuk gezet (statiegeld is geen verkoopprijs).

Dat levert nogal wat commentaar op omdat het schijnbaar te duur is, tot aan iemand die aangifte heeft gedaan (zegt ie) :')

quote:
> Ik heb Marktplaats al ingelicht ,en onze emails mee gezonden .
>
tevens heb ik hier aan de overkant aan het politie buro aan gifte gedaan.
:') :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185177140
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 18:27 schreef daNpy het volgende:
Ik heb een partij Europallets te koop gezet.
Zo ver ik weet is statiegeld daarop 25 euro, dus voor de blije bieder heb ik de prijs op 125 voor 10 stuks en 15 euro per stuk gezet (statiegeld is geen verkoopprijs).

Dat levert nogal wat commentaar op omdat het schijnbaar te duur is, tot aan iemand die aangifte heeft gedaan (zegt ie) :')

[..]

:') :')
Als ze daar intrappen een euro pallet kost 6 euro ofzo. Maar waarom aangifte je mag ze gewoon verhandelen?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 22 februari 2019 @ 19:28:20 #70
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185177579
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 19:01 schreef vipergts het volgende:

[..]

Als ze daar intrappen een euro pallet kost 6 euro ofzo. Maar waarom aangifte je mag ze gewoon verhandelen?
Voor oplichting denk ik, terwijl ik niks verkocht heb :P
Meende dat europallets nog wel wat waard waren eigenlijk. Die Chinese rommel gaat gratis weg idd, maar voor E pallets betaal je gewoon goed statiegeld als particulier.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185179406
25¤ per stuk, ze hadden een screen van jouw advertentie hierboven kunnen posten :’)
  vrijdag 22 februari 2019 @ 20:57:29 #72
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185180325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 20:33 schreef Poepoog het volgende:
25¤ per stuk, ze hadden een screen van jouw advertentie hierboven kunnen posten :’)
Goed lezen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185180620
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 20:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Goed lezen ;)
quote:
Zo ver ik weet is statiegeld daarop 25 euro
  vrijdag 22 februari 2019 @ 21:14:11 #74
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185180934
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:04 schreef Poepoog het volgende:

Ja, statiegeld prijs bij mijn weten... niet mijn verkoopprijs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185181234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 00:44 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

En niet alleen verzamelen, er wordt ook mee geknutseld.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit wist ik niet, ook wel een logische bron van vraag eigenlijk.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 10:44:00 #76
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_185189373
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2019 23:05 schreef ejvdb het volgende:
Goed, ik deed een voorstel van 2 advertenties samen..

Krijg ik dit terug.. bod is altijd natuurlijk excl verzendkosten.

Oja, van mijn partner is niet waar maar misschien om zijn ogen te openen...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik geef de verkoper groot gelijk.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 23 februari 2019 @ 10:51:48 #77
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_185189476
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik geef de verkoper groot gelijk.
Waarom?
pi_185189497
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2019 21:14 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ja, statiegeld prijs bij mijn weten... niet mijn verkoopprijs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn die pallets dan wel jouw eigendom?
pi_185191276
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:44 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik geef de verkoper groot gelijk.
Waarom?
pi_185194066
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 13:10 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je een te laag bod hebt gedaan. 47,50-50 euro excl verzenden zou meer in de richting komen.
  zaterdag 23 februari 2019 @ 18:31:24 #81
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_185196770
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 10:53 schreef Stompzinnig het volgende:

[..]

Zijn die pallets dan wel jouw eigendom?
Jup. Achtergelaten, daarom kan ik ze niet retour brengen ergens.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_185228275
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Omdat je een te laag bod hebt gedaan. 47,50-50 euro excl verzenden zou meer in de richting komen.
Dat is het idee dan ook dat hij met een tegenvoorstel komt dat je elkaar beide wat "gunt"...
pi_185232845
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2019 16:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Omdat je een te laag bod hebt gedaan. 47,50-50 euro excl verzenden zou meer in de richting komen.
Misschien was de vraagprijs wel te hoog.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_185367191
Niet helemaal ontopic, maar wat reageren er tegenwoordig ontzettend veel scammers. Heb de afgelopen periode wat iPhones verkocht en het is ongelooflijk hoe vaak die 1 cent overmakers, tikkie fraudeurs, sms’jes van mn bank etc voorbij komen. Heel marktplaats zit er vol mee

Iets meer ontopic. Mensen die korting willen omdat ze benzinekosten hebben om bij je te komen :')
  maandag 4 maart 2019 @ 03:25:31 #85
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_185375883
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:20 schreef kikoooooo het volgende:
Niet helemaal ontopic, maar wat reageren er tegenwoordig ontzettend veel scammers. Heb de afgelopen periode wat iPhones verkocht en het is ongelooflijk hoe vaak die 1 cent overmakers, tikkie fraudeurs, sms’jes van mn bank etc voorbij komen. Heel marktplaats zit er vol mee

Iets meer ontopic. Mensen die korting willen omdat ze benzinekosten hebben om bij je te komen :')
Wat is dat dan voor truc met dat 1 cent overmaken?
:')
pi_185375919
quote:
Wat is dat dan voor truc met dat 1 cent overmaken?
Domme verkopers die via foute tikkie link geld overmaken. Om aan koper aan te tonen dat ze betrouwbaar zijn.

[ Bericht 38% gewijzigd door Loohcs op 04-03-2019 04:06:33 ]
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_185377087
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2019 03:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is dat dan voor truc met dat 1 cent overmaken?
”ik ben heel vaak opgelicht via marktplaats, daarom vraag ik u 1 cent naar mij over te maken via de volgende link. Zo kan de bank iban controle uitvoeren en heb ik mijn veiligheid”

Vervolgens vragen ze welke bank je zit en krijg je een nep site van je eigen bank. En daarmee schijnen ze je eigen rekening te kunnen plunderen.

Zet er maar eens een iPhone op. Gegarandeerd dat zon scam voorbij komt.
pi_185377585
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2019 18:20 schreef kikoooooo het volgende:
Niet helemaal ontopic, maar wat reageren er tegenwoordig ontzettend veel scammers. Heb de afgelopen periode wat iPhones verkocht en het is ongelooflijk hoe vaak die 1 cent overmakers, tikkie fraudeurs, sms’jes van mn bank etc voorbij komen. Heel marktplaats zit er vol mee

Iets meer ontopic. Mensen die korting willen omdat ze benzinekosten hebben om bij je te komen :')
tikkie en 1 cent fraudeurs snap ik (werken met een malifide linkje)

sms'je van de bank ken ik (nog) niet; Wat doen ze dan?
pi_185381510
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 08:07 schreef mschol het volgende:

[..]

tikkie en 1 cent fraudeurs snap ik (werken met een malifide linkje)

sms'je van de bank ken ik (nog) niet; Wat doen ze dan?
Nou, het valt me op dat ik sms’jes ‘van mijn bank’ krijg zodra ik wat adverteer op marktplaats.
Dat je pas verlopen is etc.

Volgens mij halen ze daar gewoon telefoonnummers vandaan
  maandag 4 maart 2019 @ 18:10:23 #90
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_185387460
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 07:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]

”ik ben heel vaak opgelicht via marktplaats, daarom vraag ik u 1 cent naar mij over te maken via de volgende link. Zo kan de bank iban controle uitvoeren en heb ik mijn veiligheid”

Vervolgens vragen ze welke bank je zit en krijg je een nep site van je eigen bank. En daarmee schijnen ze je eigen rekening te kunnen plunderen.

Zet er maar eens een iPhone op. Gegarandeerd dat zon scam voorbij komt.
Ah. Wel slim op zich. Er zitten genoeg sukkels op MP die dit zouden doen.
:')
  maandag 4 maart 2019 @ 19:03:14 #91
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_185388403
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2019 11:54 schreef Juup© het volgende:
[..]

Bij verzenden wordt het dan ¤0,97.
Je moet het er maar voor over hebben :D
Als ze hier in de buurt woonde zou ik bij haar langsgaan voor een kopje thee :')
En dan als je die gedronken hebt, en je het theezakje krijgt, dan zeg je gewoon van:
Nee dankje, ik heb toch geen interesse... _O-
  maandag 4 maart 2019 @ 19:06:01 #92
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_185388454
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 12:37 schreef kikoooooo het volgende:
[..]

Nou, het valt me op dat ik sms’jes ‘van mijn bank’ krijg zodra ik wat adverteer op marktplaats.
Dat je pas verlopen is etc.

Volgens mij halen ze daar gewoon telefoonnummers vandaan
Nee, volgens mij random of van gejatte databases waar ze zoeken op 06xxxx.
Mijn pa kreeg die phishingzooi ook, en hij zit niet op MP.

quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2019 08:07 schreef mschol het volgende:
[..]

tikkie en 1 cent fraudeurs snap ik (werken met een malifide linkje)

sms'je van de bank ken ik (nog) niet; Wat doen ze dan?
Zoiets:
"Uw Rabobankpas zal op 8 maart verlopen. U dient deze zo snel mogelijk te verlengen op https://www.dit.is.een.nep.rabobank-site.nl Groeten, uw bank!"

En achter die site zit een nep-site van de bank die vaak je pincode vraagt, waarna je die doormidden moet knippen, opsturen en vervolgens kunnen anderen gaan rentenieren van jouw geld.
pi_185405953
als test een iPhone op MP gezet. de tekst bij de advertentie is overgenomen uit een recept voor zuurkool. het woord zuurkool is vervangen door Apple iPhone.
meer dan 100 reacties, geen enkele legitieme koper.
:')

[ Bericht 17% gewijzigd door spectrumanalyser op 05-03-2019 16:25:32 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 19 maart 2019 @ 17:43:51 #94
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_185717966
Ligt het trouwens aan mij of is het op MP niet meer mogelijk om te zien in welke straat of wijk iemand woont?

Of vullen mensen dat gewoon niet meer in?
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 9 juni 2019 @ 15:19:57 #95
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187335954
Als je via marktplaats een linkje krijgt dat begint met tikkie-me ipv met tikkie.me dan is het een oplichter nietwaar?

[ Bericht 39% gewijzigd door amaranta op 09-06-2019 23:31:59 ]
pi_187336025
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:19 schreef amaranta het volgende:
Als je via marktplaats een linkje krijgt dat begint met tikkie-me ipv met tikkie.me dan is het een oplichter nietwaar?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van de Tikkie-site:

quote:
Tikkie is mogelijk gemaakt door ABN AMRO en voldoet aan strenge veiligheidseisen. Een Tikkie betaalverzoekje ziet er altijd zo uit: https://tikkie.me/pay/... Als dit niet zo is, klik er dan niet op en meld het aan ons.
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_187336042
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:19 schreef amaranta het volgende:
Als je via marktplaats een linkje krijgt dat begint met tikkie-me ipv met tikkie.me dan is het een oplichter nietwaar?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yeps, althans daar lijkt het wel op.

als ik naar tikkie-me.link ga stuurt hij me wel door naar tikkie.me maar dat kan net zo goed een slim geconfigureerde nep site zijn
  zondag 9 juni 2019 @ 15:29:10 #98
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187336052
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:27 schreef ChatGirl het volgende:

[..]

Van de Tikkie-site:
[..]

Dat is indd wat ik ook vond.
Heb uiteraard niet geklikt op die link. Tot ergernis van de verkoper.
Werd nog net niet verrot gescholden.
  zondag 9 juni 2019 @ 15:52:22 #99
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187336339
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:28 schreef mschol het volgende:

[..]

yeps, althans daar lijkt het wel op.

als ik naar tikkie-me.link ga stuurt hij me wel door naar tikkie.me maar dat kan net zo goed een slim geconfigureerde nep site zijn


Het is allemaal net iets te mooi om waar te zijn..
Het is overigens wel een geverifieerde verkoper die al 8 1/2 jaar actief is op marktplaats.
Maar toch.....


Ik accepteer echt alleen maar tikkie linkjes van mensen die ik persoonlijk ken
pi_187336378
kijk anders of je met tikkie.me via chat contact kan opnemen om te verifiëren of het echt een nep link is
  zondag 9 juni 2019 @ 15:56:21 #101
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187336394
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 15:55 schreef mschol het volgende:
kijk anders of je met tikkie.me via chat contact kan opnemen om te verifiëren of het echt een nep link is
Ja heb ik geprobeerd. Denk dat ze een vrije dag hebben...

Net gedaan. Het is indd een nep link

[ Bericht 4% gewijzigd door amaranta op 09-06-2019 16:24:29 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 19:49:36 #102
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187358303
Nog even terugkomend op mijn fraude verhaal van gisteren.

Savonds laat (23.00) was ik nog wat dingen op markt plaats aan het zetten.
Waaronder wat (kapot) speelgoed. En echt binnen 1 minuut ofzo had ik een reactie van een gozer die ook nog eens 25 km verderop woont, dat hij het wel wilde komen halen.

Ik vond dit iets te verdacht.... dus heb het gesprek maar geblokkeerd en even een mp pauze....

of ben ik nu paranoïde?

[ Bericht 3% gewijzigd door amaranta op 10-06-2019 20:13:55 ]
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:06:56 #103
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_187366341
Weet ook weer waarom ik amper nog op mp kwam. Wat een aso's zitten daar toch :')
pi_187366519
In het kader van minimalisatie ben ik ook weer actief op marktplaats en heb al het een en ander verkocht.

Ja er zitten mafklappers bij maar ook gewoon mensen die spullen voor weinig willen kopen.
pi_187366547
Ze proberen ook mensen op te lichten via de gelijk oversteken service.

Dan vragen ze je e-mail adres waar ze de bevestiging heen kunnen sturen 😂 i.p.v. dat je het gelijk op de Mp app ziet.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_187366551
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:49 schreef amaranta het volgende:
Nog even terugkomend op mijn fraude verhaal van gisteren.

Savonds laat (23.00) was ik nog wat dingen op markt plaats aan het zetten.
Waaronder wat (kapot) speelgoed. En echt binnen 1 minuut ofzo had ik een reactie van een gozer die ook nog eens 25 km verderop woont, dat hij het wel wilde komen halen.

Ik vond dit iets te verdacht.... dus heb het gesprek maar geblokkeerd en even een mp pauze....

of ben ik nu paranoïde?
ik denk dat laatste..
tenzij die persoon het die avond nog wilde ophalen :D
  zaterdag 6 juli 2019 @ 22:38:27 #107
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_187786800
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:26 schreef Bzzzzt het volgende:
Ze proberen ook mensen op te lichten via de gelijk oversteken service.

Dan vragen ze je e-mail adres waar ze de bevestiging heen kunnen sturen 😂 i.p.v. dat je het gelijk op de Mp app ziet.
Nou dit overkwam mij vrijdag. Hij wilde de gelijk oversteken service gebruiken. Prima prijs afgesproken. We hadden 520 euro afgesproken. Toen vroeg hij mijn email adres. Ik dacht meteen hier klopt iets niet. Dus ik email adres gegeven. Kreeg ik na 1 minuut al deze mail via het mail adres" marktplaatsservice@my.com"

Beste Heer/Mevr,

U heeft via Marktplaats Gelijk Oversteken gebruikt voor het bedrag van ¤530,80. Dit bedrag staat nu op de tussenrekening van Marktplaats.
LET OP ! Indien u niet het track and trace doorgeeft aan de koper wordt u ook niet uitbetaald. Als de koper aangeeft dat u de track and trace hebt doorgegeven zullen wij u uitbetalen binnen 24 uur.

Meer weten ? Hier leggen we het uitgebreid uit.

https://www.marktplaats.n(...)voorwaarden.dot.html

Met vriendelijke groet,

Het team van Marktplaats.

Kan me best voorstellen dat mensen hier intrappen. Ik vroeg toen het adres waar het naartoe verzonden moest worden. Dat was dus het adres van een schoonmaakbedrijf die faiiliet is sinds vorig jaar mei.

Ohja en hij begon ook nog te pushen dat het voor 17.00 uur verzonden moest worden want hij had het morgen nodig :) En het was inmiddels al 16.00 uur.
  zondag 7 juli 2019 @ 08:45:50 #108
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_187790883
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juli 2019 22:38 schreef egelhond het volgende:

[..]

Nou dit overkwam mij vrijdag. Hij wilde de gelijk oversteken service gebruiken. Prima prijs afgesproken. We hadden 520 euro afgesproken. Toen vroeg hij mijn email adres. Ik dacht meteen hier klopt iets niet. Dus ik email adres gegeven. Kreeg ik na 1 minuut al deze mail via het mail adres" marktplaatsservice@my.com"

Beste Heer/Mevr,

U heeft via Marktplaats Gelijk Oversteken gebruikt voor het bedrag van ¤530,80. Dit bedrag staat nu op de tussenrekening van Marktplaats.
LET OP ! Indien u niet het track and trace doorgeeft aan de koper wordt u ook niet uitbetaald. Als de koper aangeeft dat u de track and trace hebt doorgegeven zullen wij u uitbetalen binnen 24 uur.

Meer weten ? Hier leggen we het uitgebreid uit.

https://www.marktplaats.n(...)voorwaarden.dot.html

Met vriendelijke groet,

Het team van Marktplaats.

Kan me best voorstellen dat mensen hier intrappen. Ik vroeg toen het adres waar het naartoe verzonden moest worden. Dat was dus het adres van een schoonmaakbedrijf die faiiliet is sinds vorig jaar mei.

Ohja en hij begon ook nog te pushen dat het voor 17.00 uur verzonden moest worden want hij had het morgen nodig :) En het was inmiddels al 16.00 uur.
De flikker.

Heb je 'm geconfronteerd?
  zondag 7 juli 2019 @ 09:27:08 #109
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_187791058
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 08:45 schreef Mubassie het volgende:

[..]

De flikker.

Heb je 'm geconfronteerd?
Ja maarja zeggen natuurlijk niks. Gister de 2e die dit probeerde. Maak er wel melding van met marktplaats. Volgende keer als dit weer gebeurt dan ga ik het anders aanpakken. Brief met miltvuur verzenden :)
pi_187791299
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 09:27 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ja maarja zeggen natuurlijk niks. Gister de 2e die dit probeerde. Maak er wel melding van met marktplaats. Volgende keer als dit weer gebeurt dan ga ik het anders aanpakken. Brief met miltvuur verzenden :)
Wat dacht je van in een doos schijten en dat versturen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_187791401
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2019 06:57 schreef ejvdb het volgende:

[..]

Dat is het idee dan ook dat hij met een tegenvoorstel komt dat je elkaar beide wat "gunt"...
Wat ben jij gierig zeg.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  zondag 7 juli 2019 @ 11:18:40 #112
254446 Mevrouw_voor_jou
Mevrouw_voor_jou
pi_187792012
Ik neem ook even een pauze van mp.

Gierige lui allemaal. Ik verkoop de meeste spullen al voor een habbekrats, en dan heb je nog van die gasten die een berichtje sturen van ja eh voor de helft inclusief verzendkosten mag je het wel naar me opsturen. En dan doen of het een genereus bod is. En dan gepikeerd zijn als ik aangeef dat ik er minimaal X voor wil hebben ex. verzendkosten.
pi_187792150
die gierigheid zie ik bij consoles ook: een nintendo switch (1 maand oud) + 4 games waar 400 voor gevraagd wordt: volgens worden er biedingen van net geen 300 gedaan (console alleen al is 330 nieuw, een losse game doet zo 50-60 euro, tweedehands 40)
  zondag 7 juli 2019 @ 12:27:58 #114
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_187792816
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 11:31 schreef mschol het volgende:
die gierigheid zie ik bij consoles ook: een nintendo switch (1 maand oud) + 4 games waar 400 voor gevraagd wordt: volgens worden er biedingen van net geen 300 gedaan (console alleen al is 330 nieuw, een losse game doet zo 50-60 euro, tweedehands 40)
Waarom een nintendo switch kopen en na een maand alweer verkopen? Impulsief gekocht?
pi_187792861
quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 11:31 schreef mschol het volgende:
die gierigheid zie ik bij consoles ook: een nintendo switch (1 maand oud) + 4 games waar 400 voor gevraagd wordt: volgens worden er biedingen van net geen 300 gedaan (console alleen al is 330 nieuw, een losse game doet zo 50-60 euro, tweedehands 40)
Waarom zou iemand een console voor bijna de nieuwprijs op marktplaats kopen?
pi_187793848
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:27 schreef egelhond het volgende:

[..]

Waarom een nintendo switch kopen en na een maand alweer verkopen? Impulsief gekocht?
vermoedelijk..
of het is toch niet wat je zoekt (nintendo blijft een niche markt aanspreken, net zoals sony en microsoft dat, al in mindere mate, dat ook doen)

quote:
1s.gif Op zondag 7 juli 2019 12:32 schreef Linkse_krijger het volgende:

[..]

Waarom zou iemand een console voor bijna de nieuwprijs op marktplaats kopen?
waarom zou een console opeens +100 euro minder waard zijn na een maand maar in perfecte conditie? 8)7

playstations en xbox'en gaan ook geen honderden euro's per maand minder waard worden..
  zondag 7 juli 2019 @ 20:50:18 #117
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_187802780
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 10:05 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

Wat dacht je van in een doos schijten en dat versturen.
Ik zit te denken aan een gps tracker. Hopelijk dat ze het pakket thuis openmaken en gotcha! Ff met het voetbalteam eens langsrijden.
pi_187804370
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 14:04 schreef mschol het volgende:

[..]

vermoedelijk..
of het is toch niet wat je zoekt (nintendo blijft een niche markt aanspreken, net zoals sony en microsoft dat, al in mindere mate, dat ook doen)
[..]

waarom zou een console opeens +100 euro minder waard zijn na een maand maar in perfecte conditie? 8)7

playstations en xbox'en gaan ook geen honderden euro's per maand minder waard worden..
Zodra een console gebruikt is, weet je niet meer wat iemand er mee gedaan heeft. Dus dan is het logisch dat die minder waard is.
dag
pi_187806485
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 22:13 schreef Peter het volgende:

[..]

Zodra een console gebruikt is, weet je niet meer wat iemand er mee gedaan heeft. Dus dan is het logisch dat die minder waard is.
oh, hij wordt ook wel iets minder waard (want gebruikt), maar geen +100 euro; je kan zeer prima controleren/'aanvoelen' of er iets echt raars met een console gebeurd is over het algemeen, maar dat geldt voor elk product dat je via MP (of welke marketplace dan ook) koopt (hoe reageert verkoper, hoe snel wil die er vanaf, etc etc)

voor de rest: consoles (en games) zijn bijzonder waardevast in het begin, daarna gaat de leeftijd van de console een grote rol spelen (en in het geval van de switch worden consoles die NU 2 jaar oud zijn alleen maar duurder tov een nieuwe ivm hackability)
pi_187810810
Hierbij een toevoeging: Niet alleen via Marktplaats proberen figuren geld te 'verdienen'.
zo stonden er vanmorgen op Tweakers drie advertenties van dezelfde gebruiker met dezelfde tekst. hier twee:
quote:
F1 2019 Anniversary Edition, PS4 aangeboden
Gekregen bij mijn ps4, maar hou absoluut niet van Race games.
Dus misschien kan ik er iemand blij mee maken voor een mooi prijsje :)
quote:
Forza Horizon 4, XBOX aangeboden
Gekregen bij mijn xbox, maar hou absoluut niet van Race games.
Dus misschien kan ik er iemand blij mee maken voor een mooi prijsje :)
woon dichtbij de opgegeven plaats, dus begon over ophalen. kreeg deze aparte reactie:

quote:
Voorkeur gaat verlopig uit naar verzenden.
Mocht de verkoop niet lukken neem ik contact met u op.

Reden ben op vakantie.
dus hij heeft een PlayStation en een XBOX met racespellen gekocht of gekregen, plaatst advertenties op Tweakers terwijl ie "op vakantie" is
de advertenties zijn inmiddels op 'vervallen' gezet.

kortom; ook op Tweakers zitten figuren waar je geen zaken mee wilt doen.
deze gebruikers hebben positieve feedback, en een enkele zeer negatieve.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_187819430
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2019 12:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
Hierbij een toevoeging: Niet alleen via Marktplaats proberen figuren geld te 'verdienen'.
zo stonden er vanmorgen op Tweakers drie advertenties van dezelfde gebruiker met dezelfde tekst. hier twee:
[..]


[..]

woon dichtbij de opgegeven plaats, dus begon over ophalen. kreeg deze aparte reactie:
[..]

dus hij heeft een PlayStation en een XBOX met racespellen gekocht of gekregen, plaatst advertenties op Tweakers terwijl ie "op vakantie" is
de advertenties zijn inmiddels op 'vervallen' gezet.

kortom; ook op Tweakers zitten figuren waar je geen zaken mee wilt doen.
deze gebruikers hebben positieve feedback, en een enkele zeer negatieve.
ik heb ook de marktplaats oplichters over zien waaien naar tweakers, gelukkig zijn die vaak snel weg (nieuw account, geen beoordelingen en afgelegen wonen en alleen verzenden van dure producten)
pi_187906751
Ik had net een zeer positieve ervaring met Marktplaats. Heb wat boeken te koop, kreeg een bericht dat iemand 2 boeken wilde hebben. Van eerste bericht tot ophalen zat 15 minuten.

Wil vaker dit soort Marktplaats verkopen.
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  zondag 14 juli 2019 @ 01:40:28 #123
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_187909750
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:20 schreef Albert86 het volgende:
Ik had net een zeer positieve ervaring met Marktplaats. Heb wat boeken te koop, kreeg een bericht dat iemand 2 boeken wilde hebben. Van eerste bericht tot ophalen zat 15 minuten.

Wil vaker dit soort Marktplaats verkopen.
Gelukkig zijn die er ook nog
pi_187927201
Merendeel van het contact wat ik op MP is gelukkig positief.
Ik heb ook een keer gratis takken voor de cavia’s mogen ophalen.
Vrouw van de takken af en cavia’s blij
Had haar nog wat paaseitjes cadeau gedaan, was ze blij mee O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_187927368
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 22:20 schreef Albert86 het volgende:
Ik had net een zeer positieve ervaring met Marktplaats. Heb wat boeken te koop, kreeg een bericht dat iemand 2 boeken wilde hebben. Van eerste bericht tot ophalen zat 15 minuten.

Wil vaker dit soort Marktplaats verkopen.
Helaas is dat tegenwoordig een zeldzaamheid.
pi_187927610
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 01:40 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Gelukkig zijn die er ook nog
Die zijn er zat genoeg hoor, het hoe slim je het zelf aanpakt natuurlijk. Maar 15 minuten zou je ook je vraagtekens kunnen zetten want wellicht verkoop je je product voor te weinig.
  maandag 15 juli 2019 @ 00:02:23 #127
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_187928273
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:15 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:

[..]

Die zijn er zat genoeg hoor, het hoe slim je het zelf aanpakt natuurlijk. Maar 15 minuten zou je ook je vraagtekens kunnen zetten want wellicht verkoop je je product voor te weinig.
Ja helemaal eens ^O^
pi_187928301
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:15 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:

[..]

Die zijn er zat genoeg hoor, het hoe slim je het zelf aanpakt natuurlijk. Maar 15 minuten zou je ook je vraagtekens kunnen zetten want wellicht verkoop je je product voor te weinig.
als jij krijgt wat je ervoor wilt hebben verkoop je hem niet voor te weinig ;)
je legt gelijk een ander irritant punt van MP bloot: marktplaats handelaren zijn meestal geldwolven: vragen teveel en willen alles voor een dubbeltje..
pi_187928421
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 00:05 schreef mschol het volgende:

[..]

als jij krijgt wat je ervoor wilt hebben verkoop je hem niet voor te weinig ;)
je legt gelijk een ander irritant punt van MP bloot: marktplaats handelaren zijn meestal geldwolven: vragen teveel en willen alles voor een dubbeltje..
Ik ben ben het daar niet helemaal mee eens. Het is toch vaak een spelletje van wie het beste kan onderhandelen. Als jij ervan overtuigd bent dat een prijs te hoog is, beargumenteer dat op een manier dat de verkoper het daar in kan vinden. Het probleem is vaak dat kopers te passief-aggresief worden en dat schept niet alleen dat de verkoper ook kritisch zal worden maar een bepaald wantrouwen op. De regel is dat een verkoper iets heeft dat jij graag wilt. Ik hoor meteen in mn hoofd oneliners als "ja maar die heeft het goedkoper!" standaard dat een verkoper dan zegt "ga dan lekker naar hem toe!". Het is een psychologisch spelletje, dont trigger the salesman.
pi_187929786
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:15 schreef x_PusSy_DeStRoYer_69_X het volgende:

[..]

Die zijn er zat genoeg hoor, het hoe slim je het zelf aanpakt natuurlijk. Maar 15 minuten zou je ook je vraagtekens kunnen zetten want wellicht verkoop je je product voor te weinig.
Het was meer dat diegene hier bijna in de straat woont :P
Waar gehakt wordt, is het woensdag.
  maandag 15 juli 2019 @ 19:27:28 #131
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_187939657
Vandaag weer een koper gehad die niet is op komen dagen :O :r

Vervolgens wordt er niet meer op berichtjes gereageerd.
pi_187944724
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:27 schreef Mubassie het volgende:
Vandaag weer een koper gehad die niet is op komen dagen :O :r

Vervolgens wordt er niet meer op berichtjes gereageerd.
De doorsnee Marktplaats aso anno 2019 :')
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:45:22 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_188265776
Mooie Philips op de foto

Philips 530 ES
Bieden
https://www.marktplaats.n(...)-philips-530-es.html

Ook een goede advertentie:

Nog altijd goed moet wel nagekeken worden
N.o.t.k.
https://www.marktplaats.n(...)agekeken-worden.html
:')

[ Bericht 11% gewijzigd door leolinedance op 03-08-2019 15:01:33 ]
pi_188265924
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 14:45 schreef leolinedance het volgende:
Mooie Philips op de foto

Philips 530 ES
Bieden
https://www.marktplaats.n(...)-philips-530-es.html

Ook een goede advertentie:

Nog altijd goed moet wel nagekeken worden
N.o.t.k.
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

:')
4.gifRegels:
› Plaats een link naar de advertentie(s).
› Tevens de inhoud van de advertentie(s) of screenshot(s) posten, aangezien advertenties op den duur verwijderd worden, waardoor dan uiteindelijk alleen dode links overblijven.
› Bij voorbaat dank. 4.gif

Je linkjes werken niet
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:00:52 #135
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_188265944
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 14:59 schreef Carters het volgende:

[..]

4.gifRegels:
› Plaats een link naar de advertentie(s).
› Tevens de inhoud van de advertentie(s) of screenshot(s) posten, aangezien advertenties op den duur verwijderd worden, waardoor dan uiteindelijk alleen dode links overblijven.
› Bij voorbaat dank. 4.gif

Je linkjes werken niet
Linkjes werken hier prima. Screenshots plaatsen ging wat lastig op mobiel doe ik later.
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 15:36:35 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_188266457
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 15:00 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Linkjes werken hier prima. Screenshots plaatsen ging wat lastig op mobiel doe ik later.
Hier niet, ze komen uit op een algemene pagina;
https://www.marktplaats.nl/#/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_188266818
Ik had een verzameling borden thuis staan waar ik graag vanaf wilde. Afijn, ik had ze op Speurders en Marktplaats gezet...

Meneer stuurt een berichtje met de vraag of hij ze om 17:00 op mocht komen halen. Helemaal prima zei ik. Sta ik koffie te maken 's ochtends en staat er ineens een Turk voor mijn keukenraam, 6 uur te vroeg... :')

Vriendelijk verzocht om niet onaangekondigd op een heel ander tijdstip dan afgesproken op te komen dagen :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-08-2019 15:57:13 ]
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 17:24:13 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188268346
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 15:56 schreef DevFreak het volgende:
Ik had een verzameling borden thuis staan waar ik graag vanaf wilde. Afijn, ik had ze op Speurders en Marktplaats gezet...

Meneer stuurt een berichtje met de vraag of hij ze om 17:00 op mocht komen halen. Helemaal prima zei ik. Sta ik koffie te maken 's ochtends en staat er ineens een man voor mijn keukenraam, 6 uur te vroeg... :')

Vriendelijk verzocht om niet onaangekondigd op een heel ander tijdstip dan afgesproken op te komen dagen :P
Heb je ze wel meegegeven?
pi_188268530
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 17:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je ze wel meegegeven?
:')
pi_188268584
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 17:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je ze wel meegegeven?
Nee hij heeft hem op een rondje door de buurt gestuurd om 6 uur later weer terug te komen
pi_188269163
quote:
0s.gif Op zondag 7 juli 2019 20:50 schreef egelhond het volgende:

[..]

Ik zit te denken aan een gps tracker. Hopelijk dat ze het pakket thuis openmaken en gotcha! Ff met het voetbalteam eens langsrijden.
doe dan dit :
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188269702
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2019 17:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Heb je ze wel meegegeven?
Ik had ze er gratis op gezet ;)
  zaterdag 3 augustus 2019 @ 19:44:09 #143
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188270539
pi_188321335
Vandaag mijn smartwatch te koop gezet, binnen enkele minuten van ene Marja een bericht gekregen dat zij het horloge voor de vraagprijs wil kopen.
Ik kreeg door de snelheid van haar reactie al heel snel argwaan, en toen kwam de vraag of ik eerst via Tikkie (link zal ze sturen) 10 cent over wilde maken naar haar, want ze heeft veel last gehad van oplichters... :')
Ik gaf aan dat ik het een risico vond en daardoor de prijs wil verhogen van 200 naar 300 euro, met de vraag of ze daarmee akkoord ging. Dit was geen probleem...
Geblokkeerd en weg, maar na haar volgden er vandaag nog 3 of 4 met ongeveer dezelfde start. Zojuist is er iemand langsgekomen om het horloge op te halen en heeft contant betaald. Toch mooi om na een dag het horloge al verkocht te hebben.

Is er nog een meldpunt voor dit soort oplichters zoals Marja? Ik kan op Marktplaats niks vinden hierover...
pi_188329610
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:27 schreef DrSnuggle het volgende:
Vandaag mijn smartwatch te koop gezet, binnen enkele minuten van ene Marja een bericht gekregen dat zij het horloge voor de vraagprijs wil kopen.
Ik kreeg door de snelheid van haar reactie al heel snel argwaan, en toen kwam de vraag of ik eerst via Tikkie (link zal ze sturen) 10 cent over wilde maken naar haar, want ze heeft veel last gehad van oplichters... :')
Ik gaf aan dat ik het een risico vond en daardoor de prijs wil verhogen van 200 naar 300 euro, met de vraag of ze daarmee akkoord ging. Dit was geen probleem...
Geblokkeerd en weg, maar na haar volgden er vandaag nog 3 of 4 met ongeveer dezelfde start. Zojuist is er iemand langsgekomen om het horloge op te halen en heeft contant betaald. Toch mooi om na een dag het horloge al verkocht te hebben.

Is er nog een meldpunt voor dit soort oplichters zoals Marja? Ik kan op Marktplaats niks vinden hierover...
Marja is het dus maar zelf komen ophalen.
pi_188329878
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:27 schreef DrSnuggle het volgende:
Vandaag mijn smartwatch te koop gezet, binnen enkele minuten van ene Marja een bericht gekregen dat zij het horloge voor de vraagprijs wil kopen.
Ik kreeg door de snelheid van haar reactie al heel snel argwaan, en toen kwam de vraag of ik eerst via Tikkie (link zal ze sturen) 10 cent over wilde maken naar haar, want ze heeft veel last gehad van oplichters... :')
Ik gaf aan dat ik het een risico vond en daardoor de prijs wil verhogen van 200 naar 300 euro, met de vraag of ze daarmee akkoord ging. Dit was geen probleem...
Geblokkeerd en weg, maar na haar volgden er vandaag nog 3 of 4 met ongeveer dezelfde start. Zojuist is er iemand langsgekomen om het horloge op te halen en heeft contant betaald. Toch mooi om na een dag het horloge al verkocht te hebben.

Is er nog een meldpunt voor dit soort oplichters zoals Marja? Ik kan op Marktplaats niks vinden hierover...
Het is bekend bij Marktplaats.
Marktplaats heeft zelfs iets toegevoegd zodat de link via een bericht niet meteen geopend kan worden. je komt eerst op een waarschuwingspagina terecht. daarna kun je doorklikken naar de link.

voeg nooit je telefoonnummer toe aan advertenties op Marktplaats. al helemaal niet je mobiele nummer, want oplichters zitten heel de dag op Whatsapp mensen op te lichten.

oplichters herken je zo:
• 1 dag actief op Marktplaats
• je koper wilt meteen iets kopen zonder details na te vragen.
• de oplichter zit altijd net precies aan de andere kant van Nederland.
• afhalen/afspreken is nooit mogelijk.
• als je om een foto vraagt, komt er iets vaags, van een internet zoekopdracht. vraag om een foto met daarbij de krant van vandaag.

maar ook contante betalingen kunnen spaak lopen. met name bij Apple producten kan er met vals geld betaald worden. Laat nooit je koper betalen via zijn smartphone, de betaalapp is fake. geef je product pas af nadat je zelf op jouw eigen computer/laptop gezien hebt dat de betaling ontvangen is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_188329941
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2019 21:27 schreef DrSnuggle het volgende:
Vandaag mijn smartwatch te koop gezet, binnen enkele minuten van ene Marja een bericht gekregen dat zij het horloge voor de vraagprijs wil kopen.
Ik kreeg door de snelheid van haar reactie al heel snel argwaan, en toen kwam de vraag of ik eerst via Tikkie (link zal ze sturen) 10 cent over wilde maken naar haar, want ze heeft veel last gehad van oplichters... :')
Ik gaf aan dat ik het een risico vond en daardoor de prijs wil verhogen van 200 naar 300 euro, met de vraag of ze daarmee akkoord ging. Dit was geen probleem...
Geblokkeerd en weg, maar na haar volgden er vandaag nog 3 of 4 met ongeveer dezelfde start. Zojuist is er iemand langsgekomen om het horloge op te halen en heeft contant betaald. Toch mooi om na een dag het horloge al verkocht te hebben.

Is er nog een meldpunt voor dit soort oplichters zoals Marja? Ik kan op Marktplaats niks vinden hierover...
Ik meld het altijd via verdacht@marktplaats.nl https://help.marktplaats.(...)-adverteerder-melden
pi_188329989
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:45 schreef -Yuna- het volgende:

[..]

Ik meld het altijd via verdacht@marktplaats.nl https://help.marktplaats.(...)-adverteerder-melden
Je denkt dat Marktplaats daar iets aan doet?
Die verwijderd hooguit het account en de oplichter maakt een nieuwe aan.
pi_188330619
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het is bekend bij Marktplaats.
Marktplaats heeft zelfs iets toegevoegd zodat de link via een bericht niet meteen geopend kan worden. je komt eerst op een waarschuwingspagina terecht. daarna kun je doorklikken naar de link.

voeg nooit je telefoonnummer toe aan advertenties op Marktplaats. al helemaal niet je mobiele nummer, want oplichters zitten heel de dag op Whatsapp mensen op te lichten.

oplichters herken je zo:
• 1 dag actief op Marktplaats
• je koper wilt meteen iets kopen zonder details na te vragen.
• de oplichter zit altijd net precies aan de andere kant van Nederland.
• afhalen/afspreken is nooit mogelijk.
• als je om een foto vraagt, komt er iets vaags, van een internet zoekopdracht. vraag om een foto met daarbij de krant van vandaag.

maar ook contante betalingen kunnen spaak lopen. met name bij Apple producten kan er met vals geld betaald worden. Laat nooit je koper betalen via zijn smartphone, de betaalapp is fake. geef je product pas af nadat je zelf op jouw eigen computer/laptop gezien hebt dat de betaling ontvangen is.
als je wat koopt: bij goede oplichters is ophalen ook "mogelijk"
wel aan de andere kant van het land uiteraard ;)
pi_188330758
heb meerdere malen een zelfde adres in Amsterdam doorgekregen van verschillende verkopers van dure luxeproducten. de verkoper had alleen savonds laat tijd om af te spreken.
mijn vermoeden is dat je daar beroofd zult worden, men verwacht dat je contant geld op zak hebt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 7 augustus 2019 @ 14:44:55 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188330954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het is bekend bij Marktplaats.
Marktplaats heeft zelfs iets toegevoegd zodat de link via een bericht niet meteen geopend kan worden. je komt eerst op een waarschuwingspagina terecht. daarna kun je doorklikken naar de link.

voeg nooit je telefoonnummer toe aan advertenties op Marktplaats. al helemaal niet je mobiele nummer, want oplichters zitten heel de dag op Whatsapp mensen op te lichten.

oplichters herken je zo:
• 1 dag actief op Marktplaats
• je koper wilt meteen iets kopen zonder details na te vragen.
• de oplichter zit altijd net precies aan de andere kant van Nederland.
• afhalen/afspreken is nooit mogelijk.
• als je om een foto vraagt, komt er iets vaags, van een internet zoekopdracht. vraag om een foto met daarbij de krant van vandaag.

maar ook contante betalingen kunnen spaak lopen. met name bij Apple producten kan er met vals geld betaald worden. Laat nooit je koper betalen via zijn smartphone, de betaalapp is fake. geef je product pas af nadat je zelf op jouw eigen computer/laptop gezien hebt dat de betaling ontvangen is.
Of juist 12+ jaar actief. Met alle controles etc
pi_188333002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:48 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Je denkt dat Marktplaats daar iets aan doet?
Die verwijderd hooguit het account en de oplichter maakt een nieuwe aan.
Als ze de account verwijderen weerhoudt het andere mensen er wel van om erin te trappen. Als je niks doet kunnen ze helemaal hun gang gaan.
pi_188333816
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Het is bekend bij Marktplaats.
Marktplaats heeft zelfs iets toegevoegd zodat de link via een bericht niet meteen geopend kan worden. je komt eerst op een waarschuwingspagina terecht. daarna kun je doorklikken naar de link.

voeg nooit je telefoonnummer toe aan advertenties op Marktplaats. al helemaal niet je mobiele nummer, want oplichters zitten heel de dag op Whatsapp mensen op te lichten.

oplichters herken je zo:
• 1 dag actief op Marktplaats
• je koper wilt meteen iets kopen zonder details na te vragen.
• de oplichter zit altijd net precies aan de andere kant van Nederland.
• afhalen/afspreken is nooit mogelijk.
• als je om een foto vraagt, komt er iets vaags, van een internet zoekopdracht. vraag om een foto met daarbij de krant van vandaag.

maar ook contante betalingen kunnen spaak lopen. met name bij Apple producten kan er met vals geld betaald worden. Laat nooit je koper betalen via zijn smartphone, de betaalapp is fake. geef je product pas af nadat je zelf op jouw eigen computer/laptop gezien hebt dat de betaling ontvangen is.
Zonder telefoonnummer verklein je je verkoopkansen met 50%

Adverteer altijd met mobiel nummer nog nooit last gehad van whatsapp oplichters..
pi_188334066
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 13:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
Laat nooit je koper betalen via zijn smartphone, de betaalapp is fake.
De betaalverzoek-functie van marktplaats is daarvoor handig. Dan krijg je idd gelijk een bevestiging, ook al staat het geld nog niet op je rekening.
pi_188334630
mijn ervaring is dat oplichters op een bepaalde productcategorie reageren.
Apple iMac, iPhone.
maar ook een antieke klok, een postzegelverzameling en een camper/vouwwagen. reden: hier is de verkoper meestal van hogere leeftijd en niet op de hoogte van oplichtingstrucs.
https://www.nkc.nl/nieuws(...)g-door-camperkopers/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_188335102
Zomaar een positieve ervaring.
Tussen bieden en ophalen 1.5 uur.
Geen gezeur en gehandel aan de deur.
Alleen even kieken of ie heel is en weg was ie.
  donderdag 8 augustus 2019 @ 00:42:59 #157
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_188340426
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 17:35 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Zonder telefoonnummer verklein je je verkoopkansen met 50%

Adverteer altijd met mobiel nummer nog nooit last gehad van whatsapp oplichters..
Het zal wel zijn, maar ik heb mijn nummer toch verwijderd.
De ene Ali na de andere Mo in gebrekkig Nederlands.

Als je een nette advertentie maakt en mensen netjes en uitgebreid te woord staat in de chat dan verkoop je echt wel.

Je hebt snel genoeg in de gaten wanneer een koper serieus is.
pi_188340928
Eh man verkoop je ook voor 20 (vraagprijs was 70)

Dat soort berichten..
Ik reageer er niet eens meer op.

Ik geef dingen liever weg aan een ander dan dat gehannes op marktspeurders
pi_188343948
Ik heb dus wel goede ervaringen met weggeefpaginas op Facebook. Gewoon gratis iets weggeven wat je anders toch weg gooit. Mensen reageren snel, komen het netjes ophalen en zijn niet vervelend.
Maarja, het is gratis dus ik krijg er ook niks voor, alleen een goed gevoel misschien. :')
pi_188350714
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:34 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb dus wel goede ervaringen met weggeefpaginas op Facebook. Gewoon gratis iets weggeven wat je anders toch weg gooit. Mensen reageren snel, komen het netjes ophalen en zijn niet vervelend.
Maarja, het is gratis dus ik krijg er ook niks voor, alleen een goed gevoel misschien. :')
Eerste keer dat ik iets weggaf was de eerste reactie een vraag of ik het kon bezorgen :')
Bureau daarna aan iemand gegeven die wel zelf kon afhalen.

Daarna nog iets erop gezet, afhaalafspraak gemaakt (zelfs iemand op de wachtlijst gezet daardoor)... komt die kerel nooit opdagen. En de ander had inmiddels ergens anders wat vandaan gehaald (wat ik snap).
Nu ligt het op het stort.

Wisselende ervaringen dus hier.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_188513434
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2019 16:42 schreef -Yuna- het volgende:

[..]

Als ze de account verwijderen weerhoudt het andere mensen er wel van om erin te trappen. Als je niks doet kunnen ze helemaal hun gang gaan.
Integendeel.
Men maakt een nieuw account en word de koper alsnog opgelicht.
pi_188514299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 11:34 schreef DrSnuggle het volgende:
Ik heb dus wel goede ervaringen met weggeefpaginas op Facebook. Gewoon gratis iets weggeven wat je anders toch weg gooit. Mensen reageren snel, komen het netjes ophalen en zijn niet vervelend.
Maarja, het is gratis dus ik krijg er ook niks voor, alleen een goed gevoel misschien. :')
Ik wil niet met azijn gooien, maar ik ken personen die ophalen en doorverkopen..
Je zou er bijna bij vragen waar ze het voor gaan gebruiken.
pi_188514801
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 05:38 schreef dhr.tomaat het volgende:
Eh man verkoop je ook voor 20 (vraagprijs was 70)

Dat soort berichten..
Ik reageer er niet eens meer op.

Ik geef dingen liever weg aan een ander dan dat gehannes op marktspeurders
Jep.

Van die mensen die gewoon altijd de helft bieden. Rot op.

Zelfs met auto’s enzo, laatst onze auto voor een nette concurerende prijs te koop gezet 8k, rest ging voor 9+.

Van die biedingen van 5k 😩.
En van die sukkels:” hey ik zie hier de zelfde staan voor (1¤ minder serieus), wat gaan we hier aan doen?”

Niks dus, die andere had amper opties en 40k meer gelopen. Dit was dan al terwijl die eerst al 7k¤ had geboden.
  maandag 19 augustus 2019 @ 07:09:55 #164
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188515583
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 22:53 schreef 0108daniel het volgende:

[..]

Integendeel.
Men maakt een nieuw account en word de koper alsnog opgelicht.
Hoe? Ben ik wel benieuwd naar. Want ik denk dat je gelijk hebt.
pi_188599419
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 23:50 schreef dhr.tomaat het volgende:

[..]

Ik wil niet met azijn gooien, maar ik ken personen die ophalen en doorverkopen..
Je zou er bijna bij vragen waar ze het voor gaan gebruiken.
Dat gevoel krijg ik ook wel inderdaad, maar goed, anders had ik het toch weggegooid dus hopelijk maken zij er dan iemand blij mee...
pi_188600394
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2019 05:38 schreef dhr.tomaat het volgende:
Eh man verkoop je ook voor 20 (vraagprijs was 70)

Dat soort berichten..
Ik reageer er niet eens meer op.

Ik geef dingen liever weg aan een ander dan dat gehannes op marktspeurders
Ik had een versterker te koop staan voor 100, krijg ik een berichtje" Voor een 10-tje kom ik nu"

:') __!!!

Het is soms best schaamteloos. En kan het niet laten om dan aan de users in dit topic te denken.
pi_188600699
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 11:39 schreef GibsonLesPaul88 het volgende:

[..]

Ik had een versterker te koop staan voor 100, krijg ik een berichtje" Voor een 10-tje kom ik nu.
In zo’n geval zou ik echt zeggen: “ja is goed!” en dan een heel ander adres opgeven...
pi_188600824
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:06 schreef JayHovah het volgende:

[..]

In zo’n geval zou ik echt zeggen: “ja is goed!” en dan een heel ander adres opgeven...
lwkker dan, andere mensen lastig vallen :r
pi_188600903
Ik heb al een maand of zes een loopband te koop staan op Marktplaats en verschillende FB-groepen. Onze vaste vraagprijs is ¤300, want het ding kost gloednieuw ¤600 en is amper gebruikt.

De hoeveelheid Hollanders die berichten sturen als: "Hey chick, ik kom 'm vanavond voor ¤100 halen" is inmiddels ontelbaar.

Beste reactie tot nu toe:
Koper: "¤300 is okee! Kun je een bezorger regelen?"
Ik: "Een bezorger? Eerh nee, er staat 'ophalen in Den Bosch' in de advertentie.."
Koper: "Dus je kan 'm niet afleveren in Utrecht? Wat een slechte service!"

|:(
Mon 'en!
pi_188601702
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:06 schreef JayHovah het volgende:

[..]

In zo’n geval zou ik echt zeggen: “ja is goed!” en dan een heel ander adres opgeven...
Dan ben ik de Sjaak als die knuppel er een zaak van maakt. Aanbod en aanvaarding. Ga ik nat voor een tientje. Liever niet :P
pi_188613899
Had wat verkocht op Marktplaats voor ¤35,- inclusief verzenden.
Maakt ze ¤30 over, gezegd dat het ¤35 is. Oh sorry excuus krijg ik als antwoord.
Dag later gevraagd of ze de rest al heeft overgemaakt. Krijg ik nu als antwoord dat ze het niet meer wil en het geld beter kan gebruiken op dit moment.
Of ik het geld terug kan storten...

Ja dahaag :W je maakt de rest maar over en dan stuur ik het op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miniem op 25-08-2019 09:00:43 ]
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 25 augustus 2019 @ 09:26:48 #173
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188614109
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:55 schreef Miniem het volgende:
Had wat verkocht op Marktplaats voor ¤35,- inclusief verzenden.
Maakt ze ¤30 over, gezegd dat het ¤35 is. Oh sorry excuus krijg ik als antwoord.
Dag later gevraagd of ze de rest al heeft overgemaakt. Krijg ik nu als antwoord dat ze het niet meer wil en het geld beter kan gebruiken op dit moment.
Of ik het geld terug kan storten...

Ja dahaag :W je maakt de rest maar over en dan stuur ik het op.
En als ze dat niet doet? Dan hou je de 30eu?
pi_188614134
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

En als ze dat niet doet? Dan hou je de 30eu?
Ik had 6/7e van het product opgestuurd. Ook als daarbij een schaar of wat dan ook aan te pas moet komen :P
pi_188615037
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 09:26 schreef amaranta het volgende:

[..]

En als ze dat niet doet? Dan hou je de 30eu?
Zie ik dan weer wel, ze reageert toch meestal pas na 1 dag.
Ze had er iig genoeg tijd voor gehad om er over na te denken.

Misschien hebben jullie een creatieve oplossing.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188615186
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:22 schreef bloempjuh het volgende:
Ik heb al een maand of zes een loopband te koop staan op Marktplaats en verschillende FB-groepen. Onze vaste vraagprijs is ¤300, want het ding kost gloednieuw ¤600 en is amper gebruikt.

De hoeveelheid Hollanders die berichten sturen als: "Hey chick, ik kom 'm vanavond voor ¤100 halen" is inmiddels ontelbaar.

Beste reactie tot nu toe:
Koper: "¤300 is okee! Kun je een bezorger regelen?"
Ik: "Een bezorger? Eerh nee, er staat 'ophalen in Den Bosch' in de advertentie.."
Koper: "Dus je kan 'm niet afleveren in Utrecht? Wat een slechte service!"

|:(
Hey chickie, heb je de loopband nog? Kan je bezorgen?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_188615330
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:01 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zie ik dan weer wel, ze reageert toch meestal pas na 1 dag.
Ze had er iig genoeg tijd voor gehad om er over na te denken.

Misschien hebben jullie een creatieve oplossing.
30 euro in centen opnemen en opsturen?
  zondag 25 augustus 2019 @ 11:39:16 #178
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188615477
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:01 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zie ik dan weer wel, ze reageert toch meestal pas na 1 dag.
Ze had er iig genoeg tijd voor gehad om er over na te denken.

Misschien hebben jullie een creatieve oplossing.
Terugstorten
pi_188615531
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Terugstorten
Waarom zou ik?
Ze heeft betaald en is tot koop overgegaan. Nu wil ze het ineens niet meer want ze kan het geld beter gebruiken. Dat is toch belachelijk.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  zondag 25 augustus 2019 @ 12:17:46 #180
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188615794
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:49 schreef Miniem het volgende:

[..]

Waarom zou ik?
Ze heeft betaald en is tot koop overgegaan. Nu wil ze het ineens niet meer want ze kan het geld beter gebruiken. Dat is toch belachelijk.
Als jij het niet opstuurt blijf je in gebreke.
pi_188615862
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als jij het niet opstuurt blijf je in gebreke.
Ze heeft niet het volledige bedrag betaald, dus stuur ik het niet op.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188615898
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:17 schreef amaranta het volgende:

[..]

Als jij het niet opstuurt blijf je in gebreke.
dit, zij is ook wel een beetje in gebreke maar gezien het meeste is overgemaakt..

er is geen excuus om het geld maar niet terug te storten nadat wordt afgezien van de koop
  zondag 25 augustus 2019 @ 12:28:23 #183
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_188615912
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:23 schreef Miniem het volgende:

[..]

Ze heeft niet het volledige bedrag betaald, dus stuur ik het niet op.
Je hebt die 30 euro zeker al opgemaakt.
Triest figuur ben je.

Hopelijk heeft ze je adres. Zou ik die 5 euro met een baksteen naar binnen flikkeren.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_188616012
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:28 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Je hebt die 30 euro zeker al opgemaakt.
Triest figuur ben je.

Hopelijk heeft ze je adres. Zou ik die 5 euro met een baksteen naar binnen flikkeren.
Wat is dit nu weer voor onzin? Koper sluit een deal voor 35 euro maakt dan achterbaks maar 30 euro. Ik zou hetzelfde doen als miniem, deal is deal voor 35 euro. Betaald ze die laatste 5 euro niet dan geen product, kan de koper beslissen of ze voor 5 euro het product alsnog wil hebben. Heeft ze het geld weer nodig moet ze het maar weer verkopen.
pi_188616024
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:37 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Wat is dit nu weer voor onzin? Koper sluit een deal voor 35 euro maakt dan achterbaks maar 30 euro. Ik zou hetzelfde doen als miniem, deal is deal voor 35 euro. Betaald ze die laatste 5 euro niet dan geen product, kan de koper beslissen of ze voor 5 euro het product alsnog wil hebben. Heeft ze het geld weer nodig moet ze het maar weer verkopen.
ze ziet af van de koop, dan moet je gewoon geld terugstorten, dat is namelijk niet van jou
pi_188616057
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:38 schreef mschol het volgende:

[..]

ze ziet af van de koop, dan moet je gewoon geld terugstorten, dat is namelijk niet van jou
Dan had ze in de eerste instantie niks moeten overmaken. Miniem is geen webwinkel waar de wet koop op afstand van toepassing is.
pi_188616062
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:38 schreef mschol het volgende:

[..]

ze ziet af van de koop, dan moet je gewoon geld terugstorten, dat is namelijk niet van jou
Afzien van de koop als het geld al overgemaakt is :')

Afzien van de koop oké, maar niet als het al overgemaakt is.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188616068
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:28 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Je hebt die 30 euro zeker al opgemaakt.
Triest figuur ben je.

Hopelijk heeft ze je adres. Zou ik die 5 euro met een baksteen naar binnen flikkeren.
Jij bent zeker ook zon koper die ineens z'n geld beter kan gebruiken.

;(
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_188616162
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:06 schreef JayHovah het volgende:

[..]

In zo’n geval zou ik echt zeggen: “ja is goed!” en dan een heel ander adres opgeven...
ik zeg dan altijd, net verkocht voor "1/10 van de verkoopprijs."
pi_188616476
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:06 schreef JayHovah het volgende:

[..]

In zo’n geval zou ik echt zeggen: “ja is goed!” en dan een heel ander adres opgeven...
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 12:16 schreef mschol het volgende:

[..]

lwkker dan, andere mensen lastig vallen :r
Gewoon adres van Efteling doorgeven. Want daar komen dromen toch uit...
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:21:19 #191
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188616527
Volgende keer gebruik maken van “betaalverzoek”.
Dan maken ze precies over wat jij daar hebt ingevuld.
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:22:59 #192
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188616544
MaarGoed. Interessante queste wel.
Wat te doen als iemand te weinig geld heeft overgemaakt.
Geld houden en niet sturen is fout.
pi_188616635
Ik had gisteren 2 mannen die een elektrische fiets van mij hebben gekocht.

Bellen ze een half uur later dat ze toch de koop ongedaan willen maken.

Ben daar niet mee akkoord gegaan, wie weet hebben ze de accu omgewisseld.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zondag 25 augustus 2019 @ 13:48:31 #194
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_188616870
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 12:28 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Je hebt die 30 euro zeker al opgemaakt.
Triest figuur ben je.

Hopelijk heeft ze je adres. Zou ik die 5 euro met een baksteen naar binnen flikkeren.
:')

Jij betaald altijd de laatste vijf euro per baksteen? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_188616933
Onlangs nog een goede ervaring gehad met Mp
Ik had twee oude tuinstoelen, op Mp gezet en diezelfde ochtend contact gehad
Mensen blij, ik blij (Scheelt toch weer een rondje stort) en de stoelen kunnen nog een ronde mee ^O^
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188617039
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Onlangs nog een goede ervaring gehad met Mp
Ik had twee oude tuinstoelen, op Mp gezet en diezelfde ochtend contact gehad
Mensen blij, ik blij (Scheelt toch weer een rondje stort) en de stoelen kunnen nog een ronde mee ^O^
En hoe zijn dat sukkels?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_188617099
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 14:02 schreef Messina het volgende:

[..]

En hoe zijn dat sukkels?
Niet, fijne middag verder.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_188617203
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:22 schreef amaranta het volgende:
MaarGoed. Interessante queste wel.
Wat te doen als iemand te weinig geld heeft overgemaakt.
Geld houden en niet sturen is fout.
dat, ik vraag mij af of dit onder onverschuldigde betaling zou vallen
pi_188619293
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 11:01 schreef Miniem het volgende:

[..]

Zie ik dan weer wel, ze reageert toch meestal pas na 1 dag.
Ze had er iig genoeg tijd voor gehad om er over na te denken.

Misschien hebben jullie een creatieve oplossing.
Gewoon terug overmaken evt. verminderd met administratiekosten van 50 cent?
Persoonlijk zou ik zelf alles gewoon terugboeken want ik kan niet in andermans portemonnee kijken
  zondag 25 augustus 2019 @ 17:20:00 #200
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_188619962
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:22 schreef amaranta het volgende:
MaarGoed. Interessante queste wel.
Wat te doen als iemand te weinig geld heeft overgemaakt.
Geld houden en niet sturen is fout.
Ze heeft haar deel van de overeenkomst (nog) niet nagekomen, dan heb je gewoon opschortingsrecht.
Bij blijvend uitblijven van betaling het geld terugstorten.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_188621820
Wat een rare gedachtengang hebben sommige mensen hier toch. Als de koper gewoon het afgesproken bedrag had overgemaakt was het product al verzonden. Omdat de koper nu 5 euro minder overmaakt heeft ze andere rechten? Deal is deal, dat ze nu haar geld naar eigen zeggen ergens anders beter voor kan gebruiken is geheel niet relevant.
pi_188623379
Ik zou er geen gezeur voor willen hebben en zou gewoon ¤30 terugstorten en een fijne dag wensen.

Edit: sterker nog, heb iemand 15 euro teruggestort omdat hij na 2 maand het gekochte product niet aan de praat kreeg. Heeft hij dus 2x 6,95 verzendkosten betaald op een product van ¤15,-. :')

Bij terugkomst deed het apparaat trouwens gewoon.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2019 20:51:47 ]
pi_188624782
quote:
Wat een fucking baas, nog nooit zo hard gelachen _O- _O- _O- _O- _O-
No amount of money ever bought a second of time.
pi_188638843
OMG...

"Ik kom je loopband morgen ophalen voor ¤250"
Ik: "Eerh, nee. ¤300 is een vaste prijs, staat ook in de advertentie."
Hij: "OK, ja. En krijg ik dan een maand garantie?"

Ga-ran-tie? Op een loopband die compleet uit elkaar en dan weer in elkaar moet om vervoerd te kunnen worden? Ik ben wel goed gek. Nee, geen garantie, nee.
Mon 'en!
pi_188642336
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 22:00 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wat een fucking baas, nog nooit zo hard gelachen _O- _O- _O- _O- _O-
Dat is dan wel weer mooi ^O^
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_188645763
quote:
2s.gif Op zondag 25 augustus 2019 20:48 schreef BroesWillems het volgende:
Ik zou er geen gezeur voor willen hebben en zou gewoon ¤30 terugstorten en een fijne dag wensen.

Edit: sterker nog, heb iemand 15 euro teruggestort omdat hij na 2 maand het gekochte product niet aan de praat kreeg. Heeft hij dus 2x 6,95 verzendkosten betaald op een product van ¤15,-. :')

Bij terugkomst deed het apparaat trouwens gewoon.
We hadden onlangs een Amerikaanse koelkast/vriezer van mijn schoonouders verkocht aan een man die vanuit Utrecht helemaal naar Zeeland kwam, met aanhangwagentje, om hem op te halen.
Hij had al ¤50 overgemaakt om deze te reserveren en de andere ¤50 zou hij na het ophalen overmaken.
Man helemaal blij!

Komt hij thuis en wilt hij de koelkast met zijn broer uitladen.
Laten ze hem voor de deur uit hun kletsen vallen. :X Helemaal naar de sodemieter.

Hij belde ervoor op om het te vertellen en hoe lullig we het ook vonden, we konden echt niks met dat geld terug doen. Vroeg hij ook niet hoor.
Hij deed het toch echt zelf. -O-
pi_188645996
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 13:30 schreef Bzzzzt het volgende:
Ik had gisteren 2 mannen die een elektrische fiets van mij hebben gekocht.

Bellen ze een half uur later dat ze toch de koop ongedaan willen maken.

Ben daar niet mee akkoord gegaan, wie weet hebben ze de accu omgewisseld.
Hoe is dit afgelopen?
pi_188647229
quote:
4s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 09:52 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoe is dit afgelopen?
heb de fiets niet terug genomen, en niets meer gehoord.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_188647544
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2019 11:24 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

heb de fiets niet terug genomen, en niets meer gehoord.
Is toch ook wel ongebruikelijk. Garantie tot de deur, daarna niet meer zeuren.
pi_188666758
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2019 08:55 schreef Miniem het volgende:
Had wat verkocht op Marktplaats voor ¤35,- inclusief verzenden.
Maakt ze ¤30 over, gezegd dat het ¤35 is. Oh sorry excuus krijg ik als antwoord.
Dag later gevraagd of ze de rest al heeft overgemaakt. Krijg ik nu als antwoord dat ze het niet meer wil en het geld beter kan gebruiken op dit moment.
Of ik het geld terug kan storten...

Ja dahaag :W je maakt de rest maar over en dan stuur ik het op.
Hoe is dit afgelopen?
Mocht het nog een lopende kwestie zijn, dan gewoon 25 euro terugstorten ;)
  vrijdag 30 augustus 2019 @ 16:41:02 #211
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_188709832
pi_188766308
quote:
Camera heb ik 1 maand geleden gekocht met de bedoeling dat ik ga meer naar buiten en zo veel mogelijk om te blijf in beweging (als extra beweging). maar tot nu toe heb ik niet naar buiten gegaan zo dat kan de camera gebruik.

Extra heb ik gekocht 2 nieuw batterijen1200 mah ,zo dat hoefniet te zoek stroom om te opladen de camera als is niet genoeg de een batterij dat wordt geleverd standaard met de camera

Camera heeft 5 jaar garantie aankoopbon aanwezig

Extra 2 nieuw batterijen 1200 mah,1 Nieuw USB oplader om te opladen in een keer alle 2 batterijen,1 Nieuw camera tas

Geen onzin biedingen camera is nieuw,verspil u en mij tijd niet met onzin biedingen

Reageer alleen als u heeft serieus interesse
Bieden vanaf 375 euro
Onder de 375 euro gaat niet weg
Vraagprijs 400 euro
https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Buiten het taalkundig hoogstandje toch vooral de vraagprijs van ¤ 400 die opvalt. Standaard bij zo'n beetje iedere aanbieder voor ¤ 275 te koop. Die kloonbatterijen die hij er bij levert zijn een paar tientjes waard.
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:51:05 #214
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_188768554
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:06 schreef Ericr het volgende:Standaard bij zo'n beetje iedere aanbieder voor ¤ 275 te koop.
Dan koop je hem daar toch.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  dinsdag 3 september 2019 @ 11:57:21 #215
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_188768644
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 09:06 schreef Ericr het volgende:

[..]

https://www.marktplaats.n(...)0c1b&previousPage=lr

Buiten het taalkundig hoogstandje toch vooral de vraagprijs van ¤ 400 die opvalt. Standaard bij zo'n beetje iedere aanbieder voor ¤ 275 te koop. Die kloonbatterijen die hij er bij levert zijn een paar tientjes waard.
Alleen om het taalgebruik zou ik daar al niet kopen. Laat staan die absurde prijs inderdaad.
pi_188796480
Laptopje op MP, duurde niet lang voor ik weer eens een scammer had :')




Helaas lijkt de kloothommel af te haken. Had gehoopt hem nog wat langer bezig te houden. Want de tijd die hij aan mij kwijt is, kan hij niet aan een ander besteden die het misschien niet door heeft.
Een niet herleidbaar mail adresje heb ik altijd wel, maar ik ga geen werkend telefoonnummer doorgeven aan dit soort apen.
pi_188796612
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 08:35 schreef GereDathan het volgende:
Laptopje op MP, duurde niet lang voor ik weer eens een scammer had :')

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Helaas lijkt de kloothommel af te haken. Had gehoopt hem nog wat langer bezig te houden. Want de tijd die hij aan mij kwijt is, kan hij niet aan een ander besteden die het misschien niet door heeft.
Een niet herleidbaar mail adresje heb ik altijd wel, maar ik ga geen werkend telefoonnummer doorgeven aan dit soort apen.
Als je hier in trapt, verdien je het ook een beetje.
pi_188797147
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2019 08:55 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je hier in trapt, verdien je het ook een beetje.
Aangezien deze truuk al jaren wordt toegepast denk ik dat er voldoende mensen intrappen :{

Het is jammer, want met mijn telefoonnummer had ik een valse Tikkie ofzo gekregen en hem langer bezig kunnen houden.
pi_188801290
Hij is weer terug in de box, houd hem fijn bezig met onzin. Zijn mails komen niet aan (dat is echt zo) en hij wil maar dat ik verstuur. Hij is een man van god dus ik kan hem echt vertrouwen, nou dat is dan toch wel een zekerheid toch!
pi_188801442
Zeg dat je meer bewijs wil hebben en dat je daarom een foto van hem wilt met papier in zijn handen: ik mag niet liegen.
pi_188801571
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:34 schreef Attitude het volgende:
Zeg dat je meer bewijs wil hebben en dat je daarom een foto van hem wilt met papier in zijn handen: ik mag niet liegen.
Hij is nogal terughoudend, heb ook al een kopie ID gevraagd. Hij wil vooral veel dingen van mij, nu weer een screenshot van mijn lege spam box :')

Gelukkig is Google een vriend, plaatjes in overvloed. En zo houd ik hem nog wel ff bezig.
pi_188801612
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2019 15:42 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Hij is nogal terughoudend, heb ook al een kopie ID gevraagd. Hij wil vooral veel dingen van mij, nu weer een screenshot van mijn lege spam box :')

Gelukkig is Google een vriend, plaatjes in overvloed. En zo houd ik hem nog wel ff bezig.
je zou zo een eigen topic kunnen beginnen zo...
  vrijdag 6 september 2019 @ 00:30:51 #223
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_188809282
Laatst een kinderopbergbankje meubel ding gratis op Mp gezet. Koopster had al een paar x afgezegd, kwam het uiteindelijk ophalen, geeft ze 4 sterren met als reden dat de foto’s beter kunnen.... Domme kut! Ik ga toch geen rapportage schieten voor een gratis ding.... zucht...
Wakadoodle!
  dinsdag 10 maart 2020 @ 22:21:37 #224
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191949975
Ik kom net deze tegen. Gezocht: FC Utrecht jas.
quote:
Hallo ik heb een jas gezien op marktplaats van FC Utrecht voor mij zoon,ik was onderweg we hadden een overeenkomst,en hij zij in 1x af terwijl ik met me zoon onderweg was en me zoon heeft een beperking,en wilde graag een nieuwe jas,vind het ook niet leuk van de meneer,
wie o wie heeft een mooie winterjas over maat M/L wegens leef geld heb ik niet super veel te besteden,en pluyrijn failliet is in Arnhem ,dus geen inkomen daar binnen kom,kom het op mij neer is niet erg,doe het graag maar me kleine jongen is erg verdrietig,wie heeft een mooie winterjas en u maak me zoon erg blij,vraag prijs komen we vast wel uit

Groeten
https://www.marktplaats.n(...)bd&previousPage=home
pi_191950076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 22:21 schreef Ceviche het volgende:
Ik kom net deze tegen. Gezocht: FC Utrecht jas.
[..]

https://www.marktplaats.n(...)bd&previousPage=home
Hahaha goud dit
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  dinsdag 10 maart 2020 @ 23:52:00 #226
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_191951494
Van dezelfde persoon:
quote:
ben opzoek naar spullentjes van fc utreg,mijn man heeft me de gevoel door gegeven, nu zoek ik wat dingetjes om hem te verassen,maak niks uit wat,wie o wie heeft iets en doet er niks mee,laat maar weten
  woensdag 11 maart 2020 @ 00:56:52 #227
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191951982
Jammer dat zoiets zich heeft voortgeplant. Zielig voor het kind ook.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_191952071
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 23:52 schreef Ceviche het volgende:
Van dezelfde persoon:
[..]

die trouwjurk dan voor 10 euro :')
ook een mooie tattoo van een gans(?) op haar arm :')
pi_191953430
Regelmatig krijg ik de vraag of ik een advertentie op gereserveerd wil zetten omdat de koper zogenaamde serieuze interesse heeft.
Tot op heden is het mij nog nooit voorgekomen dat je dan nog iets gaat horen van die persoon. Herkenbaar?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 11 maart 2020 @ 09:32:37 #230
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_191954863
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 06:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
Regelmatig krijg ik de vraag of ik een advertentie op gereserveerd wil zetten omdat de koper zogenaamde serieuze interesse heeft.
Tot op heden is het mij nog nooit voorgekomen dat je dan nog iets gaat horen van die persoon. Herkenbaar?
Nee.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 11 maart 2020 @ 13:09:44 #231
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191958155
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2018 16:23 schreef g60forced het volgende:

[..]

YUP ik heb een vrij grote TRANSFORMERS (actiefiguren) en RC (radiografisch) verzameling,
hier verkoop ik de afgelopen jaren mondjesmaat items omdat ik ermee stop / uit ga dunnen

kwam ik iemand tegen die t wilde hebben voor zn zoontje...
dat bod was zo laag dat ik uiteraard niet akkoord ging (zeg 10%)
mijn vriendin komt uit de Fillipijnen en 1 of 2x per jaar sturen we een grote doos kleding/speelgoed
(die ik veel bij kringloop koop etc) maar nu zei ik tegen die meneer dat ik t liever aan deze neefjes/nichtje daar wilde geven, dan zover te moeten zakken!

Toen was ik ineens een enorme klootzak ... ok whut!

enorm vaak dingen vastgehouden voor lui, door het onderwerp van mijn artikelen
zullen t meer kinderen en tieners etc. waardoor ze vaak op t laatste moment terugkrabbelen
het handje vol verzamelaar die ook zo doet valt gelukkig mee (maar een vast groepje idiooten wel)

maar bijv. mn buurman koopt gereedschap, knapt t op en verkoop t met dikke winst
kijk hij krijgt alleen volwassenen en vaak vele oudere mannen die boter bij de vis willen
hij is 60+ en hark hier enorm veel mee binnen bovenop zn 100% ongeschiktheidsuitkering
uiteraard zwart want hij heeft meerdere accounts etc.
(hij houd wel een heel logboek bij van alles op papier in zn bureau, als ze die vinden OH OH!)


terwijl ikzelf netjes aan alle fucking regeltjes houd,
soms denk ik FUCK IT... vooral omdat rondkomen steeds zwaarder wordt
maarja zul je net zien dat IK wel gesnapt wordt (vrijdag de 13e geboren)
Als idt echt zo is zou ik hem toch even aangeven bij de betreffende instanties. Ik kots op mensen die oneigenlijk gebruik maken van onze sociale voorzieningen. :r
pi_191958336
Weet niet of dit een marktplaats sukkel is, maar ik vond 't wel een grappige belevenis :P Ongeveer een jaar geleden hebben wij alle tegels van ons dakterras afgehaald, sommige waren nog goed anderen waren al wat verrot. Even overlegd met elkaar en uiteindelijk besloten om het op MP te zetten; gratis af te halen maar dan wel zelf voor vervoer zorgen.

Paar uur later krijgen we een berichtje in gebrekkig Nederengels (geen idee hoe ik het anders zou moeten noemen) waarin iemand vraagt of de tegels nog beschikbaar zijn en dat hij ze wel wil ophalen (let wel: er stond een foto bij, dus hij wist hoeveel het er waren. Ongeveer 16m2).

Komt er godverdomme 2 uur later iemand op z'n fiets met 2 fietstassen aan de zijkant :') Die gast heeft dus 1,5 dag lang heen en weer gefietst (woonde 2 km verderop) met telkens 6 tegels in z'n tassen. Die komt natuurlijk in de hoop dat ik zeg dat ik wel even 2 keer met hem mee ga rijden :') Normaal was dat ook wel bespreekbaar geweest, maar gezien de manier waarop dit ging heb ik hem mooi laten martelen :P
pi_191958434
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef nickhguitar het volgende:
Weet niet of dit een marktplaats sukkel is, maar ik vond 't wel een grappige belevenis :P Ongeveer een jaar geleden hebben wij alle tegels van ons dakterras afgehaald, sommige waren nog goed anderen waren al wat verrot. Even overlegd met elkaar en uiteindelijk besloten om het op MP te zetten; gratis af te halen maar dan wel zelf voor vervoer zorgen.

Paar uur later krijgen we een berichtje in gebrekkig Nederengels (geen idee hoe ik het anders zou moeten noemen) waarin iemand vraagt of de tegels nog beschikbaar zijn en dat hij ze wel wil ophalen (let wel: er stond een foto bij, dus hij wist hoeveel het er waren. Ongeveer 16m2).

Komt er godverdomme 2 uur later iemand op z'n fiets met 2 fietstassen aan de zijkant :') Die gast heeft dus 1,5 dag lang heen en weer gefietst (woonde 2 km verderop) met telkens 6 tegels in z'n tassen. Die komt natuurlijk in de hoop dat ik zeg dat ik wel even 2 keer met hem mee ga rijden :') Normaal was dat ook wel bespreekbaar geweest, maar gezien de manier waarop dit ging heb ik hem mooi laten martelen :P
Kerel heeft wel karakter. :P
pi_191958459
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:26 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Kerel heeft wel karakter. :P
Ik was al blij dat ik die prut eindelijk voor het huis had liggen :') Maar zeker waar; hij heeft echt tot de laatste steen aan toe alles opgehaald.
pi_191977492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:09 schreef RealistAtheist het volgende:

[..]

Als idt echt zo is zou ik hem toch even aangeven bij de betreffende instanties. Ik kots op mensen die oneigenlijk gebruik maken van onze sociale voorzieningen. :r
ja ik snap wat je bedoelt maar ik heb geen vertrouwen in de overheid/ambtenaren die dit werkelijk ANONIEM houden (heb hier namelijk al eens een hele slechte ervaring mee toen ik nog op mijn oude adres woonde en een psychische buurman verlinkte dat is mij zeer duur komen te staan), zodat ik vrij zeker ben dat hij erachter gaat komen dat ik em verlinkt heb.. krijg de indruk dat hij ook een soort van mentale issues heeft, waardoor ik keihard teruggepakt ga worden... al zijn het maar dingen zoals leksteken van mijn banden of mijn gloednieuwe auto slopen, hij weet wat dit voor mij betekend dus kan hij mij echt het leven zuur maken. dit is het mij niet waard

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 12-03-2020 11:47:55 ]
  donderdag 12 maart 2020 @ 12:34:04 #236
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_191978325
quote:
0s.gif Op donderdag 12 maart 2020 11:46 schreef g60forced het volgende:

[..]

ja ik snap wat je bedoelt maar ik heb geen vertrouwen in de overheid/ambtenaren die dit werkelijk ANONIEM houden (heb hier namelijk al eens een hele slechte ervaring mee toen ik nog op mijn oude adres woonde en een psychische buurman verlinkte dat is mij zeer duur komen te staan), zodat ik vrij zeker ben dat hij erachter gaat komen dat ik em verlinkt heb.. krijg de indruk dat hij ook een soort van mentale issues heeft, waardoor ik keihard teruggepakt ga worden... al zijn het maar dingen zoals leksteken van mijn banden of mijn gloednieuwe auto slopen, hij weet wat dit voor mij betekend dus kan hij mij echt het leven zuur maken. dit is het mij niet waard
Snap ik, dat is met veel zaken zo. Degene die de juiste regels volgt is vaak de sjaak en de "tokkies" worden niet gestraft of interesseert het niet dat ze gestraft worden en hebben dus toch niks te verliezen.
pi_192729080
Door de maatregelen is er een bizar groot aantal oplichters op Marktplaats actief.
De nu populaire artikelen (PlayStation, Fifa 20) worden elke dag opnieuw geplaatst door accounts die 1 dag actief zijn. Als je die benaderd dan willen ze direct buiten marktplaats om contact via WhatsApp.

Er was zelfs iemand die met een link aan kwam zetten die een telebankieren-omgeving nabootste. Toen ik zei dat het 'niet lukte' vroeg hij mij doodleuk via de Marktplaats omgeving naar mijn inlog gegevens van telebankieren :') :s)

https://pastebin.com/xrvrfCrV

Helaas trappen er mensen in.... te zien aan 'Controleer verkopersgegevens' via politie.
Het is best vermakelijk om die mafklappers zo lang mogelijk aan de praat te houden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 21 april 2020 @ 12:53:43 #238
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_192731550
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 10:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Door de maatregelen is er een bizar groot aantal oplichters op Marktplaats actief.
De nu populaire artikelen (PlayStation, Fifa 20) worden elke dag opnieuw geplaatst door accounts die 1 dag actief zijn. Als je die benaderd dan willen ze direct buiten marktplaats om contact via WhatsApp.

Er was zelfs iemand die met een link aan kwam zetten die een telebankieren-omgeving nabootste. Toen ik zei dat het 'niet lukte' vroeg hij mij doodleuk via de Marktplaats omgeving naar mijn inlog gegevens van telebankieren :') :s)

https://pastebin.com/xrvrfCrV

Helaas trappen er mensen in.... te zien aan 'Controleer verkopersgegevens' via politie.
Het is best vermakelijk om die mafklappers zo lang mogelijk aan de praat te houden.
Lachen,

Toevallig naar FIFA 20 op zoek. Gast bied me er een aan voor 10¤ en is 1 dag actief. Vraagt nu mijn adres. Tips?
pi_192731976
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 12:53 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Lachen,

Toevallig naar FIFA 20 op zoek. Gast bied me er een aan voor 10¤ en is 1 dag actief. Vraagt nu mijn adres. Tips?
probeer zoveel mogelijk gegevens los te weken. zeg dat het overmaken niet lukt omdat de naam/bankrekening niet overeen komt. dan krijg je zijn echte naam.
zeg dan dat je de plaatsnaam moet vermelden.
En bonuspunten als dit allemaal lukt met de meest onwaarschijnlijke smoesjes. Zoals overmaken vanaf jouw Fortis bankrekening. dat telebankieren aangeeft dat de rekening toebehoort aan Brudny Oszust.


je kunt een linkje sturen en zolang je geen host-name gebruikt valt het niet zo op.
als je een webserver hebt draaien en je kunt de user-agent string loggen dan weet je al veel van de persoon. met het IP adres kun je naar de locatie gissen en de user agent string vermeld doodleuk wat voor apparaat hij of zij gebruikt.
dat stuur je via marktplaats (bijvoorbeeld http://84.24.52.133/betaalbewijs.jpg)

let wel op want de oplichter kan jou ook aanmelden als fraudeur en dan is jouw marktplaats account opeens geblokkeerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door spectrumanalyser op 21-04-2020 13:29:55 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:47:45 #240
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_192733582
Ik krijg een tikkie verzoek, vals uiteraard
  dinsdag 21 april 2020 @ 14:52:38 #241
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_192733638
Alhoewel is het wel een tikkie.me link
pi_192736878
De tikkie link is inderdaad een normale tikkie, echter staat er een andere naam op. soms gewoon verkoper. als je dan zegt dat de naam niet klopt dan krijg je de naam die bij de rekening hoort.

waarom een tikkie betaling ipv Marktplaats een betaalverzoek? omdat de oplichter nooit wat gaat sturen en dus geen track en tracing code kan invullen. dan krijgt de oplichter niet uitbetaald.

op zich kun je nu al het rekeningnummer inzien middels het tikkie-verzoek. als je abn amro kiest of rabobank. je hoeft niet in te loggen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:04:20 #243
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_192741225
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 18:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
De tikkie link is inderdaad een normale tikkie, echter staat er een andere naam op. soms gewoon verkoper. als je dan zegt dat de naam niet klopt dan krijg je de naam die bij de rekening hoort.

waarom een tikkie betaling ipv Marktplaats een betaalverzoek? omdat de oplichter nooit wat gaat sturen en dus geen track en tracing code kan invullen. dan krijgt de oplichter niet uitbetaald.

op zich kun je nu al het rekeningnummer inzien middels het tikkie-verzoek. als je abn amro kiest of rabobank. je hoeft niet in te loggen.
Oké duidelijk, alleen wat ik me dan afvraag..

Hij bood me fifa20 aan voor een tientje. Hij wilde nog zakken naar 7.50. Wat schiet hij er mee op?
  dinsdag 21 april 2020 @ 21:07:00 #244
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_192741287
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:04 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Oké duidelijk, alleen wat ik me dan afvraag..

Hij bood me fifa20 aan voor een tientje. Hij wilde nog zakken naar 7.50. Wat schiet hij er mee op?
Hij Zou het zelfs voor alleen verzendkosten kunnen doen. Het gaat hem erom dat jij op het linkje klikt.
pi_192743665
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 april 2020 21:07 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hij Zou het zelfs voor alleen verzendkosten kunnen doen. Het gaat hem erom dat jij op het linkje klikt.
dan had het een linkje naar eigen tikkie-imitatie phishingsite geweest. in dit geval kreeg hij wel de tikkie.me site. Dus een regulier verzoek. De reden voor Tikkie is dat je zelf een naam kan verzinnen en dan je echte bankrekening eraan hangt. bij Tikkie kan dat, er is verder geen controle van de opgegeven naam op de naam van de bankrekening. ook geen enkele bescherming verder.

de insteek van de oplichters is dat ze je gerust 7,50 euro tot 30 euro gaan aftroggelen omdat je daar toch geen serieus werk voor gaat maken. oplichter benaderd op een dag minstens 40 mensen, heeft tientallen accounts en evenveel prepaid simkaarten (met smoes: kom op Whatsapp, Marktplaats berichten komen soms niet aan)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192959001
Momenteel blijft de PlayStation4 een hot item voor oplichters.
quote:
https://link.marktplaats.nl/m1546769808
Ps4 pro 1tb te koop verkeerd in goede staat ¤245
42 x gezien 6 x bewaard sinds 05 mei '20, 13:20

¤ 245,00

Beschrijving
- Ps4 versie PRO 1 TB
- met 1 controller
- Incl spelletjes
- aansluitkabels + de garantie
deze verkoper wilt je via Whatsapp twee video's toesturen zodat je kunt zien dat de playstation werkt. vervolgens krijg je een Duitse IBAN rekening van hem.

verkoper gaat vervolgens compleet door 't lint en in de aanval, met doodsbedreigingen erbij :')
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192963740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 mei 2020 16:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
Momenteel blijft de PlayStation4 een hot item voor oplichters.
[..]

deze verkoper wilt je via Whatsapp twee video's toesturen zodat je kunt zien dat de playstation werkt. vervolgens krijg je een Duitse IBAN rekening van hem.

verkoper gaat vervolgens compleet door 't lint en in de aanval, met doodsbedreigingen erbij :')
Waarom?
anonieme razernist
  woensdag 6 mei 2020 @ 05:20:16 #248
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_192968139
Blijft me verbazen dat die setjes met kennismakingseuro's nog steeds vaak te koop staan. Tenzij je er een leuk bedrag voor krijgt is het de moeite niet waard om daar een advertentie voor in te vullen en als je het geld dringend nodig hebt ben je beter af door die ¤3.85 uit te geven. Hier zal er weinig belangstelling voor zijn, wellicht als je het probeert te verkopen in verre landen.. en dan ga je er nog steeds niet veel voor krijgen.

https://ibb.co/9WLNbG0


Iets anders zijn die goudkleurige bankbiljetten die op Aliexpress al opvallend overpriced zijn. Dan moet het 2,5x over de kop als je er nog wat aan wilt verdienen. Het is de prijs op Aliexpress al niet eens waard en het is van plastic gemaakt, wat de adverteerder er uiteraard niet bijzet. Op zijn zachts gezegd is 12 EUR bespottelijk, als dit plaatselijk in de winkel zou liggen vond ik vijftig centen per biljet al aan de max liggen. Zelfs mijn vrouw zei of ik die ergens gratis bij de boodschappen had gekregen. Dat echtheidscerticaat is overigens gewoon een stukje papier zo uit een printer van de speelgoedfabriek.

https://ibb.co/t8RFZWC
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 6 mei 2020 @ 06:37:27 #249
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_192968492
quote:
heb meerdere malen een zelfde adres in Amsterdam doorgekregen van verschillende verkopers van dure luxeproducten. de verkoper had alleen savonds laat tijd om af te spreken.
mijn vermoeden is dat je daar beroofd zult worden, men verwacht dat je contant geld op zak hebt.
Helemaal waar. Is me een keer overkomen, is me gelukt zonder verlies, schade en klappen van weg te komen. Is erg leerzaam geweest, je moet altijd op je hoede zijn.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  woensdag 6 mei 2020 @ 06:50:21 #250
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_192968566
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 06:37 schreef Brett-Anderson het volgende:

[..]

Helemaal waar. Is me een keer overkomen, is me gelukt zonder verlies, schade en klappen van weg te komen. Is erg leerzaam geweest, je moet altijd op je hoede zijn.
Vertel!
pi_192968889
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 april 2020 22:44 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

dan had het een linkje naar eigen tikkie-imitatie phishingsite geweest. in dit geval kreeg hij wel de tikkie.me site. Dus een regulier verzoek. De reden voor Tikkie is dat je zelf een naam kan verzinnen en dan je echte bankrekening eraan hangt. bij Tikkie kan dat, er is verder geen controle van de opgegeven naam op de naam van de bankrekening. ook geen enkele bescherming verder.

de insteek van de oplichters is dat ze je gerust 7,50 euro tot 30 euro gaan aftroggelen omdat je daar toch geen serieus werk voor gaat maken. oplichter benaderd op een dag minstens 40 mensen, heeft tientallen accounts en evenveel prepaid simkaarten (met smoes: kom op Whatsapp, Marktplaats berichten komen soms niet aan)
wat ik voornamelijk kut vind aan MP dat alle foto's op de advertentie en die je via de chat stuurt door compressie direct waardeloos zijn voor mijn doeleinde en hobby, dus ik vraag mensen veel om ze te hersturen via whatapps of email en helaas schrikt dat vele af :(
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 mei 2020 @ 07:48:23 #252
74056 crew  ToT
pi_192968944
We hebben een babywagen op Marktplaats te koop gezet. Iemand had interesse, ik wil er gewoon van af dus bied ik hem voor een heel zacht prijsje aan. Persoon ik kwestie wil hem hebben en vraagt of ik hem een week lang gereserveerd wil laten staan, maar toch krijg je ladingen vragen in allemaal van die korte berichtjes waardoor je mailbox volloopt met van die one-liners. Ik zeg dat het ding amper gebruikt is en gewoon bijna in nieuwstaat is.
Zitten er vlekken in?
Is-ie niet verbleekt door de zon?
Is hij niet versleten?
(enz enz enz.)
"Ja ik heb al precies dezelfde maar wil eentje voor in de auto. Is hij wel makkelijk schoon te maken?"
Als je dezelfde hebt, weet je gewoon dat de bekleding polyester of whatever is en je het zo met een doekje af kunt vegen.
"Mag ik nog wat foto's zien?"
Godverdomme, foto's gemaakt, opgestuurd.
"Ja ik ga zo toch eerst naar een andere wandelwagen kijken, maar als dat niks wordt, koop ik de uwe alsnog."

Ik heb de reservering er meteen van af gehaald. Dit soort gevallen zorgen er voor dat ik handelen op Marktplaats echt HAAT!

Dit lijkt me ook echt het type dat ter plekke nog gaat lopen te zeiken om de prijs nog verder naar beneden te krijgen.
Ze moeten een uur reizen als ze hem alsnog willen komen ophalen. Als ze toch hier ter plekke proberen te gaan onderhandelen, staan ze zo weer buiten. Ook als ze dan toch ineens beslissen om de vraagprijs te bieden.
pi_192968978
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 07:43 schreef g60forced het volgende:

[..]

wat ik voornamelijk kut vind aan MP dat alle foto's op de advertentie en die je via de chat stuurt door compressie direct waardeloos zijn voor mijn doeleinde en hobby, dus ik vraag mensen veel om ze te hersturen via whatapps of email en helaas schrikt dat vele af :(
fotos van advertenties heb jij nodig?
om mensen op te lichten?
:? :D
pi_192969930
Laats had ik eentje die vroeg of ik wilde reserveren maar pas over drie maanden op wilde komen halen.

Ja doei ik ben je opslag niet (ging om een grote koelkast).
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
  woensdag 6 mei 2020 @ 09:42:45 #255
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_192970222
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 09:21 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Laats had ik eentje die vroeg of ik wilde reserveren maar pas over drie maanden op wilde komen halen.

Ja doei ik ben je opslag niet (ging om een grote koelkast).
Die lui heb je idd ook vaak.

"Kunt u hem een weekje reserveren? Heb nu nog geen geld."

:')
pi_192970314
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 09:42 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Die lui heb je idd ook vaak.

"Kunt u hem een weekje reserveren? Heb nu nog geen geld."

:')
Heb ook zo'n kwibus
Dit figuur gaf aan te betalen voor een product maar heeft dat niet gedaan.

quote:
Sorry klopt wil hem wel heel graag maar heb deze week een beetje problemen waardoor het nu niet kan laat het u nog weten wanneer het uitkomt als u hem dan nog heeft heb ik geluk ander heb ik pech
eerst nog helemaal tig berichtjes sturen om een lagere prijs te krijgen. dan ga je akkoord krijg je dit. 8)7
gaat om 15 euro
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_192975802
quote:
1s.gif Op woensdag 6 mei 2020 07:51 schreef mschol het volgende:

[..]

fotos van advertenties heb jij nodig?
om mensen op te lichten?
:? :D
nee man dat zeg ik toch helemaal niet!
  woensdag 6 mei 2020 @ 18:27:04 #258
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_192977839
quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2020 05:20 schreef Brett-Anderson het volgende:
Iets anders zijn die goudkleurige bankbiljetten die op Aliexpress al opvallend overpriced zijn. Dan moet het 2,5x over de kop als je er nog wat aan wilt verdienen. Het is de prijs op Aliexpress al niet eens waard en het is van plastic gemaakt, wat de adverteerder er uiteraard niet bijzet. Op zijn zachts gezegd is 12 EUR bespottelijk, als dit plaatselijk in de winkel zou liggen vond ik vijftig centen per biljet al aan de max liggen. Zelfs mijn vrouw zei of ik die ergens gratis bij de boodschappen had gekregen. Dat echtheidscerticaat is overigens gewoon een stukje papier zo uit een printer van de speelgoedfabriek.

https://ibb.co/t8RFZWC
[ afbeelding ]
24 karaats goud ook echt volgens die advertentie. Ik geloof dat er nog geen nanogram goud in voorkomt. _O-
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_192978240
Een marktplaats sukkel van mijn neef: Had een schuurtje te koop. 150 euro. Zelf uit elkaar halen en meenemen. Was verkocht en het stel kwam. Hebben het schuurtje (niet zo moeilijk denk ik) uit elkaar gehaald, maar ze hebben een plank ofzo kapot gemaakt tijdens het afbouwen. Niet wetend dat mijn neef een camera had en alles had bekeken en gehoord _O- De dame zei nog "Nou dan kunnen we wat van de prijs afhalen"
Dus met betalen moest er van de prijs af (alles lag al in de aanhanger). Mooi niet dus en hebben ze alles nogal boos weer in de tuin gepleurd. Hahaha... Is alsnog verkocht btw was al uit elkaar lol
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_192995701
Heerlijk.
Heb 't zelf meegemaakt met een zwart Jan des Bouvrie audiomeubel.
jong meisje kwam 't ophalen met nog iemand die uiteraard zegt niets te mogen tillen.
afgerekend en aangeboden te helpen met tillen.
het meisje laat het meubel hard op grond flikkeren en de stukken vlogen er vanaf.
alsnog was ze er erg blij mee.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193107830
Man Man man...

Net weer iemand die liep te zeiken omdat ik GRATIS!!!!!! iets weggegeven had terwijl hij het over drie weken voor NIKS wilde ophalen....

8)7 8)7 8)7

Ja eikel gratis is wie het eerst haalt wie het eerst maalt !! o|O o|O

Ik ga geen opslag voor je betalen als je zelf geen cent ervoor wilt uitgeven :r :r :r
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_193111256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2020 15:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk.
Heb 't zelf meegemaakt met een zwart Jan des Bouvrie audiomeubel.
jong meisje kwam 't ophalen met nog iemand die uiteraard zegt niets te mogen tillen.
afgerekend en aangeboden te helpen met tillen.
het meisje laat het meubel hard op grond flikkeren en de stukken vlogen er vanaf.
alsnog was ze er erg blij mee.
We hadden dat ook met iemand.
Voor mijn schoonouders verkochten we zo’n grote Amerikaanse koelkast. Topconditie.
Geloof voor ¤100.
Een buitenlandse man wilde hm hebben en betaalde alvast ¤50 vooruit zodat hij de koelkast zo kon reserveren. Een week later komt hij hm ophalen, helemaal vanuit de andere kant van het land.
Betaalt netjes het resterende bedrag en hup, zaak gesloten.
Belt hij eind van de dag op: toen ze thuis kwamen tilden ze de koelkast naar binnen en hebben ze het ding op de grond laten flikkeren. Helemaal naar de sodemieter. :')
Of we misschien de helft weer terug wilden betalen. -O-

Tja, lullig voor hem maar dat gaat écht niet. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 15-05-2020 08:44:48 ]
pi_193114467
Zo heb ik ooit eens een auto verkocht, en meneer kwam met zijn Andere auto en vergat geld in de parkeer meter te doen.. dan moest ik hem dat maar korting geven.

Niet gedaan en auto na 2 weken onderhandelen alsnog aan hem verkocht.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 08:43:02 #264
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193115869
Ah,,,, hier is het topic dus :T Kon hem gisteren niet vinden :D

Mijn oude videokaart staat op Marktplaats. Zo opvallend zijn die reacties niet dat ze het voor 1/4 van de prijs direct willen ophalen. Het terugdraaien van de kmstand van de auto heb ik nooit aangeboden gekregen :') _O-

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:53:04 #265
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193116029
quote:
6s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:43 schreef Nikonlover het volgende:
Ah,,,, hier is het topic dus :T Kon hem gisteren niet vinden :D

Mijn oude videokaart staat op Marktplaats. Zo opvallend zijn die reacties niet dat ze het voor 1/4 van de prijs direct willen ophalen. Het terugdraaien van de kmstand van de auto heb ik nooit aangeboden gekregen :') _O-

[ afbeelding ]
Brutaal!
  donderdag 14 mei 2020 @ 08:57:09 #266
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193116105
Biedt verscheidene zaken te koop aan, veel in nieuwstaat (over na het bouwen) voor de helft van de nieuwprijs. En dat is té duur :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:05:49 #267
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193116289
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 00:30 schreef IkEetSlakken het volgende:
Laatst een kinderopbergbankje meubel ding gratis op Mp gezet. Koopster had al een paar x afgezegd, kwam het uiteindelijk ophalen, geeft ze 4 sterren met als reden dat de foto’s beter kunnen.... Domme kut! Ik ga toch geen rapportage schieten voor een gratis ding.... zucht...
Wat een hufter, iets gratis meegeven en dan 4 sterren. Schijtvolk
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193116399
quote:
6s.gif Op donderdag 14 mei 2020 08:43 schreef Nikonlover het volgende:
Ah,,,, hier is het topic dus :T Kon hem gisteren niet vinden :D

Mijn oude videokaart staat op Marktplaats. Zo opvallend zijn die reacties niet dat ze het voor 1/4 van de prijs direct willen ophalen. Het terugdraaien van de kmstand van de auto heb ik nooit aangeboden gekregen :') _O-

[ afbeelding ]
Ik heb wel zo’n vermoeden hoe dit type eruit ziet, welke muziek het luistert en wat zijn favoriete eten en drinken is. :')
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:10:34 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193116406
Ohja van die foto’s had ik ook. Ik weet niet wat er beter of anders had gekund... (in de adv zaten ze uiteraard los)

  donderdag 14 mei 2020 @ 09:11:50 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193116430
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:10 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb wel zo’n vermoeden hoe dit type eruit ziet, welke muziek het luistert en wat zijn favoriete eten en drinken is. :')
Haha. Schultenbrau. Huispak. André Hazes.
pi_193116533
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha. Schultenbrau. Huispak. André Hazes.
Ik zat meer te denken aan waterpijp, trainingspak en rapper boef.
pi_193116753
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:16 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik zat meer te denken aan waterpijp, trainingspak en rapper boef.
Nee, ik ben het met deze eens:
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha. Schultenbrau. Huispak. André Hazes.
De schrijfwijze is meer Nederlands laag niveau dan van een allochtoon.
  donderdag 14 mei 2020 @ 09:30:10 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193116888
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:24 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nee, ik ben het met deze eens:
[..]

De schrijfwijze is meer Nederlands laag niveau dan van een allochtoon.
Klinkt inderdaad bsoluut niet als een allochtoon. Klikt meer als een tokkiewijf.
“Me zoontje” dat schrijft een allochtoon niet
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 09:38:28 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193117051
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:11 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha. Schultenbrau. Huispak. André Hazes.
Ja, dat is ook waar ik aan zat te denken :P Een of ander kamperwijf met een man die bijbeunt met "autoreparaties" :T Ze hebben een heel handeltje in trainingspakken, kleding, autoonderdelen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 14 mei 2020 @ 09:39:44 #275
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193117075
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:10 schreef amaranta het volgende:
Ohja van die foto’s had ik ook. Ik weet niet wat er beter of anders had gekund... (in de adv zaten ze uiteraard los)

[ afbeelding ]
Die heb ik hier ook nog ergens liggen :o Super cool was dit *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193117148
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2020 13:21 schreef nickhguitar het volgende:
Weet niet of dit een marktplaats sukkel is, maar ik vond 't wel een grappige belevenis :P Ongeveer een jaar geleden hebben wij alle tegels van ons dakterras afgehaald, sommige waren nog goed anderen waren al wat verrot. Even overlegd met elkaar en uiteindelijk besloten om het op MP te zetten; gratis af te halen maar dan wel zelf voor vervoer zorgen.

Paar uur later krijgen we een berichtje in gebrekkig Nederengels (geen idee hoe ik het anders zou moeten noemen) waarin iemand vraagt of de tegels nog beschikbaar zijn en dat hij ze wel wil ophalen (let wel: er stond een foto bij, dus hij wist hoeveel het er waren. Ongeveer 16m2).

Komt er godverdomme 2 uur later iemand op z'n fiets met 2 fietstassen aan de zijkant :') Die gast heeft dus 1,5 dag lang heen en weer gefietst (woonde 2 km verderop) met telkens 6 tegels in z'n tassen. Die komt natuurlijk in de hoop dat ik zeg dat ik wel even 2 keer met hem mee ga rijden :') Normaal was dat ook wel bespreekbaar geweest, maar gezien de manier waarop dit ging heb ik hem mooi laten martelen :P
Tja in coronatijden niet eens heel gek. Gratis sporten en geen onnodige kosten aan een auto.
  donderdag 14 mei 2020 @ 13:12:12 #277
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193121635
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2020 22:15 schreef vencodark het volgende:

[..]

We hadden dat ook met iemand.
Voor mijn schoonouders verkochten we zo’n grote Amerikaanse koelkast. Topconditie.
Geloof voor ¤100.
Een buitenlandse man wilde hm hebben en betaalde alvast ¤50 vooruit zodat hij de koelkast zo kon reserveren. Een week later komt hij hm ophalen, helemaal vanuit de andere kant van het land.
Betaalt netjes het resterende bedrag en hup, zaak gesloten.
Belt hij eind van de dag op: toen ze thuis kwamen tilde ze de koelkast naar binnen en hebben ze het ding op de grond laten flikkeren. Helemaal naar de sodemieter. :')
Of we misschien de helft weer terug wilden betalen. -O-

Tja, lullig voor hem maar dat gaat écht niet. :')
Waarom laat hij haar dan ook die koelkast in dr eentje tillen. Is toch veel te zwaar voor 1 persoon.
pi_193126598
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 13:12 schreef amaranta het volgende:

[..]

Waarom laat hij haar dan ook die koelkast in dr eentje tillen. Is toch veel te zwaar voor 1 persoon.
Ze waren met 2 man. ;) Geloof dat 1 van hen zich verstapte bij de voordeur. :')
  donderdag 14 mei 2020 @ 20:58:08 #279
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_193131262
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2020 09:05 schreef Kamover het volgende:

[..]

Wat een hufter, iets gratis meegeven en dan 4 sterren. Schijtvolk
Je zou ze kapot schieten. T is dat er ergere dingen zijn... (8>
Wakadoodle!
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:27:51 #280
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193137421
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2020 17:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ze waren met 2 man. ;) Geloof dat 1 van hen zich verstapte bij de voordeur. :')
Ohja, dan heb ik je verkeerd begrepen. Je schreef “tilde ze”, dus ik dacht al, waarom is ze alleen?
pi_193137616
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ohja, dan heb ik je verkeerd begrepen. Je schreef “tilde ze”, dus ik dacht al, waarom is ze alleen?
Ja en: ‘toen ze thuis kwamen’ en ‘hebben ze het ding laten flikkeren’. :P
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:49:35 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193137660
Ik plaatste net een advertentie (van een lamp) en kreeg de melding dat er een kenteken in beeld zou zijn op een van de foto’s.
Wat niet zo is.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 08:49:46 #283
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193137664
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:45 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja en: ‘toen ze thuis kwamen’ en ‘hebben ze het ding laten flikkeren’. :P
😇
  vrijdag 15 mei 2020 @ 11:22:13 #284
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_193139663
Ik heb een paar dagen terug 2 dingen verkocht, bij beide gesprekken kan ik de koper niet meer waarderen, maar bij het onzingesprek met een andere (die dus niks heeft gekocht) staat het knopje er wel... Ik moet me steeds inhouden om niet te lang op die onzinberichten in te gaan voor ik een 1-ster-beoordeling heb :')
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 11:34:05 #285
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193139852
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 08:49 schreef amaranta het volgende:
Ik plaatste net een advertentie (van een lamp) en kreeg de melding dat er een kenteken in beeld zou zijn op een van de foto’s.
Wat niet zo is.
:D Iemand drukte op verkeerde knopjes, denk ik.
  vrijdag 15 mei 2020 @ 12:02:41 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193140268
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 mei 2020 11:22 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik heb een paar dagen terug 2 dingen verkocht, bij beide gesprekken kan ik de koper niet meer waarderen, maar bij het onzingesprek met een andere (die dus niks heeft gekocht) staat het knopje er wel... Ik moet me steeds inhouden om niet te lang op die onzinberichten in te gaan voor ik een 1-ster-beoordeling heb :')
Heb ik ook weleens gehad ja.
  zondag 17 mei 2020 @ 08:38:07 #287
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_193174200
quote:
2s.gif Op woensdag 6 mei 2020 07:48 schreef ToT het volgende:
We hebben een babywagen op Marktplaats te koop gezet. Iemand had interesse, ik wil er gewoon van af dus bied ik hem voor een heel zacht prijsje aan. Persoon ik kwestie wil hem hebben en vraagt of ik hem een week lang gereserveerd wil laten staan, maar toch krijg je ladingen vragen in allemaal van die korte berichtjes waardoor je mailbox volloopt met van die one-liners. Ik zeg dat het ding amper gebruikt is en gewoon bijna in nieuwstaat is.
Zitten er vlekken in?
Is-ie niet verbleekt door de zon?
Is hij niet versleten?
(enz enz enz.)
"Ja ik heb al precies dezelfde maar wil eentje voor in de auto. Is hij wel makkelijk schoon te maken?"
Als je dezelfde hebt, weet je gewoon dat de bekleding polyester of whatever is en je het zo met een doekje af kunt vegen.
"Mag ik nog wat foto's zien?"
Godverdomme, foto's gemaakt, opgestuurd.
"Ja ik ga zo toch eerst naar een andere wandelwagen kijken, maar als dat niks wordt, koop ik de uwe alsnog."

Ik heb de reservering er meteen van af gehaald. Dit soort gevallen zorgen er voor dat ik handelen op Marktplaats echt HAAT!

Dit lijkt me ook echt het type dat ter plekke nog gaat lopen te zeiken om de prijs nog verder naar beneden te krijgen.
Ze moeten een uur reizen als ze hem alsnog willen komen ophalen. Als ze toch hier ter plekke proberen te gaan onderhandelen, staan ze zo weer buiten. Ook als ze dan toch ineens beslissen om de vraagprijs te bieden.

Hahahah dat had ik met een led tv die te koop stond voor een zacht prijsje.
Allerlei figuren die eerst wilde komen kijken. Die block ik met de mededeling dat ik geen winkel ben.
Opzouten!
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 17 mei 2020 @ 11:02:57 #288
74056 crew  ToT
pi_193175488
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2020 08:38 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Hahahah dat had ik met een led tv die te koop stond voor een zacht prijsje.
Allerlei figuren die eerst wilde komen kijken. Die block ik met de mededeling dat ik geen winkel ben.
Opzouten!
Haha gelijk heb je! :D
Ja tenzij ze zeggen dat ze hem willen kopen, maar dat ze hem natuurlijk wel eerst werkend willen zien. Als het prijsje TE zacht is, kan het ook wel verdacht zijn natuurlijk. :P
  donderdag 4 juni 2020 @ 07:32:55 #289
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_193465219
Onlangs iemand een verrekijker verkocht. Met alle voorzorg verpakt, direct verzonden, nog een korting gegeven op de frankeerkosten, niet op de hoogte dat het inmiddels verhoogd is naar ¤7.25, dus al meer dan de helft verzendkosten en verpakkingskosten geheel cadeau gedaan. Kreeg ontvangtstbevestiging en complimentje, en daarna drie sterren beoordeeld.

Ik snap niet wat zulke mensen bezielt. Wat kon ik nou in vredesnaam nog meer doen? MP werkt niet meer zoals vanouds. Ik verkoop er bijna niets meer, er zijn teveel mensen die overal het uiterste voor willen krijgen en teveel lui die dan voor jouw verkopen zo min mogelijk willen betalen. Het valt me ook telkens op dat die rare mafketels altijd in verre kleine stadjes wonen, voornamelijk bij de grens of dicht aan zee.

Er zitten teveel van dit soort idioten die met dit getreiter een dagelijkse hobby hebben, teveel oplichters, teveel koopjesjagers die niks willen hebben, maar proberen alles los te peuteren voor een habbekrats, verzamelaars die bepaalde topstukken uit hun collectie willen verkopen voor onzinnige bedragen die niemand er ooit voor zal geven, tenzij ze krankzinnig zijn of rijk, bedrijven, dozenschuivers en dropshippers, waarbij die laatste me een doorn in het oog is. Geen probleem met een particulier die wat extra's wil verdienen door iets door te verkopen uit eigen bezit, maar al die Grandado's mogen van mij zo snel mogelijk verdwijnen nu vervoer vanuit China door covid-19 deels is ingestort en veel onwetende kopers al maanden wachten op hun bestellingen.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_193465226
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:32 schreef Brett-Anderson het volgende:
Onlangs iemand een verrekijker verkocht. Met alle voorzorg verpakt, direct verzonden, nog een korting gegeven op de frankeerkosten, niet op de hoogte dat het inmiddels verhoogd is naar ¤7.25, dus al meer dan de helft verzendkosten en verpakkingskosten geheel cadeau gedaan. Kreeg ontvangtstbevestiging en complimentje, en daarna drie sterren beoordeeld.

Ik snap niet wat zulke mensen bezielt. Wat heb kon ik nou in vredesnaam nog meer doen? Marktplaats werkt niet meer zoals vanouds. Ik verkoop er bijna niets meer, er zijn teveel mensen die overal het uiterste voor willen krijgen en teveel lui die dan voor jouw verkopen zo min mogelijk willen betalen. Het valt me ook telkens op dat die rare mafketels altijd in verre kleine stadjes wonen, voornamelijk bij de grens of dicht aan zee.

Er zitten teveel van dit soort idioten die van dit getreiter hun dagelijkse hobby hebben gemaakt, teveel oplichters, teveel koopjesjagers die niks willen hebben, maar proberen alles los te peuteren voor een habbekrats, verzamelaars die bepaalde topstukken uit hun collectie willen verkopen voor onzinnige bedragen die niemand er ooit voor zal geven, tenzij een ze krankzinnig zijn of rijk, bedrijven, dozenschuivers en dropshippers, waarbij die laatste me een doorn in het oog is. Geen probleem met een particulier die wat extra's wil verdienen door iets door te verkopen uit eigen bezit, maar al die Grandado's mogen van mij zo snel mogelijk verdwijnen nu vervoer vanuit China door covid-19 deels is ingestort en veel onwetende kopers al maanden wachten op hun bestellingen.
Ik krijg altijd 5 sterren :P
Al zit er echt enorm veel tokkie volk op marktplaats... als iemand al “me” schrijft dan gun ik het ze al niet meer.
Ik was hier...
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:02:34 #291
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193465752
Ben het er wel mee eens ja. Bied nieuwe spullen aan voor de helft van de nieuwprijs, bieden ze nog een keer de helft. En gewoon niet kopen, ook al zak je nog :')

En al die bedrijven wordt je ook moe van. Ik zoek tweedehands spullen op MP, maar moet eerst vele advertenties en reclame door scrollen :{
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193465772
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:02 schreef daNpy het volgende:
Ben het er wel mee eens ja. Bied nieuwe spullen aan voor de helft van de nieuwprijs, bieden ze nog een keer de helft. En gewoon niet kopen, ook al zak je nog :')

En al die bedrijven wordt je ook moe van. Ik zoek tweedehands spullen op MP, maar moet eerst vele advertenties en reclame door scrollen :{
Je kan toch filteren op “Zo goed als nieuw” of “gebruikt”.

Werkt prima hier
  donderdag 4 juni 2020 @ 09:05:03 #293
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_193465778
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je kan toch filteren op “Zo goed als nieuw” of “gebruikt”.

Werkt prima hier
Bedankt voor de tip, dat filter gebruik ik eigenlijk nooit idd.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_193465998
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 09:04 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je kan toch filteren op “Zo goed als nieuw” of “gebruikt”.

Werkt prima hier
genoeg bedrijven die ook daar adverteren met dezelfde spullen.

het liefst ook in categorieën die nauwelijks wat met het product van doen hebben.
rapporteren helpt niks

oh en al die veiling sites die hetzelfde artikel met 5 verschillende prijzen aanbieden :r
pi_193466511
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:34 schreef Nismo91 het volgende:

[..]

Ik krijg altijd 5 sterren :P
Al zit er echt enorm veel tokkie volk op marktplaats... als iemand al “me” schrijft dan gun ik het ze al niet meer.
Kan volgens mij ook zijn doordat ze maar 1 tot 3 positieve punten hebben aangeklikt en niet meer... onbewust dus, tenzij ze negatieve punten hebben genoemd?
pi_193466515
Over die sterren:

Kan volgens mij ook zijn doordat ze maar 1 tot 3 positieve punten hebben aangeklikt en niet meer... onbewust dus, tenzij ze negatieve punten hebben genoemd?
pi_193466718
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 07:32 schreef Brett-Anderson het volgende:
Onlangs iemand een verrekijker verkocht. Met alle voorzorg verpakt, direct verzonden, nog een korting gegeven op de frankeerkosten, niet op de hoogte dat het inmiddels verhoogd is naar ¤7.25, dus al meer dan de helft verzendkosten en verpakkingskosten geheel cadeau gedaan. Kreeg ontvangtstbevestiging en complimentje, en daarna drie sterren beoordeeld.
Welke frankeerkosten zijn er verhoogd naar 7,25? Pakketpost is al een tijdje 6,75.
  donderdag 4 juni 2020 @ 12:46:23 #298
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_193468992
Van de week via mp wat leuks gezien, wordt je naar een site (Outlet) gestuurd, moet je eerst een account aanmaken, blijkt die hele outlet niet te bestaan en wordt je steeds naar de hoofdwinkel gestuurd. Wat een tijdverspilling :')
En al vaker zoiets gehad dus ik koop sowieso niet meer via mp via bedrijven.

En ook laatst dat er ineens geld van m'n rekening werd gehaald door MP, terwijl ik niks had gekocht/geen advertenties had staan, niks.
Blijkt dat iemand m'n oude account heeft gehackt, die was nog gelinkt aan m'n rekening en die man heeft dus een advertentie geplaatst waarvoor betaald moest worden. Gelukkig kunnen terugstorten en is netjes opgelost door Marktplaats.
pi_193469189
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 10:27 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Welke frankeerkosten zijn er verhoogd naar 7,25? Pakketpost is al een tijdje 6,75.
Pakketpost is al een tijdje ¤7,25 bij het postkantoor. Van tevoren labelen kost ¤6,75.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_193471620
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 12:59 schreef Miniem het volgende:

[..]

Pakketpost is al een tijdje ¤7,25 bij het postkantoor. Van tevoren labelen kost ¤6,75.
Dan ben je wel dom, om 50 cent extra te betalen voor een stickertje bij het postkantoor.
pi_193472026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2020 15:46 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dan ben je wel dom, om 50 cent extra te betalen voor een stickertje bij het postkantoor.
Tsja, als je het niet weet, en er al staat, is het waarschijnlijk duurder om even naar huis te rijden met de auto en weer terug te gaan.
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')