ja de kans dat het naar Assen gaat acht ik ook minder dan 10% maar dan kan ik die keuze nog wel verkeerd vinden of niet?quote:Op maandag 26 november 2018 23:20 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ik bedoel, je bent liberty en op zoek om je product te promoten. Je hebt een circuit op loopafstand van Amsterdam, gebackt door een royal. En je hebt een motorcircuit in fucking Drenthe. Doe die wiskunde even zelf.
ja daar komt het wel op neerquote:Op maandag 26 november 2018 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je bent zakenman,koopt een stoffig racecircuit in Zandvoort. Dan laat je het bedrijfsleven betalen voor een formule1 contract en doe je alsof je het allemaal voor de sport doet.
Als ik dan in eigen land een F1 kan bekijken! Graag!quote:Op maandag 26 november 2018 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je bent zakenman,koopt een stoffig racecircuit in Zandvoort. Dan laat je het bedrijfsleven betalen voor een formule1 contract en doe je alsof je het allemaal voor de sport doet.
ik denk leclercquote:
Onzin. Klaar.quote:
ik niet. Zijn falende teamgenoot laat hem er beter uit zien dan hij is. Althans dat denk ik. Ik kan er overigens ook gewoon naast zitten, want in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt heb ik niet altijd gelijkquote:Op maandag 26 november 2018 23:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Oei nee die zie ik als de grote rivaal...
Alles kan een F1 circuit zijn. Klaar.quote:Op maandag 26 november 2018 23:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Geen F1 circuit. Klaar.
Dat is zandvoort momenteel ook niet. Klaar.quote:Op maandag 26 november 2018 23:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Geen F1 circuit. Klaar.
Ik heb wel altijd gelijk.quote:Op maandag 26 november 2018 23:33 schreef vosss het volgende:
[..]
ik niet. Zijn falende teamgenoot laat hem er beter uit zien dan hij is. Althans dat denk ik. Ik kan er overigens ook gewoon naast zitten, want in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt heb ik niet altijd gelijk
Kan ik het niet oneens mee zijn. Neemt niet weg dat het qua marketing een no-brainer is.quote:Op maandag 26 november 2018 23:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is zandvoort momenteel ook niet. Klaar.
Zijn broer is autosportfanaat, hijzelf ook wel redelijk. Het hart zit op de goede plek laten we maar zeggen.quote:Op maandag 26 november 2018 23:28 schreef spectrumanalyser het volgende:
Je bent zakenman,koopt een stoffig racecircuit in Zandvoort. Dan laat je het bedrijfsleven betalen voor een formule1 contract en doe je alsof je het allemaal voor de sport doet.
Tuurlijk wordt het zandvoortquote:Op maandag 26 november 2018 23:36 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Kan ik het niet oneens mee zijn. Neemt niet weg dat het qua marketing een no-brainer is.
Gaston Starreveld vertelde mij vorige maand dat hij ook nog steeds zijn racelicentie heeft.quote:Op maandag 26 november 2018 23:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zijn broer is autosportfanaat, hijzelf ook wel redelijk. Het hart zit op de goede plek laten we maar zeggen.
Dat jij niet wil snappen dat een van oranje net iets meer impact maakt kunnen wij ook niets aan doen.quote:Op maandag 26 november 2018 23:55 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Gaston Starreveld vertelde mij vorige maand dat hij ook nog steeds zijn racelicentie heeft.
Je kan van leclerc nog niet zeggen of hij van hetzelfde niveau als de top gaat zijn. Het heeft zeker mooie dingen laten zien in de sauber. Maar men doet net alsof dit de sauber van 2017 was en hij tegen een goede coureur reed. Die sauber hikte echt wel tegen het middenveld aan en ericson is gewoon een paydriver die er ook puntjes in heeft weten te scoren. Kijk voor de grap eens hoe groot het verschil kan zijn in de F1 bij Alonso en Vandoorne of bv toen Palmer nog reed. Ik weet niet of het nodig was om Kimi ge vervangen, hij leek namelijk steeds dichter bij Vettel te komen de laatste jaren, getuigen zijn podiums/overwinning dit jaar. Een jaartje Haas naast een subtopper had mooi geweest maar laten we daar niet moeilijk over doen.quote:Op maandag 26 november 2018 23:38 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Ondanks dat Max zeker potentie heeft, ben ik altijd nog wel een beetje cynisch over Nederlands succes. Leclerc is zo'n typische factor die roet in het eten kan gaan gooien. Ocon ook, ik zie Bottas geen heel seizoen rijden volgend jaar.
Ik geef het je te doen, debuteren in de meest waardeloze f1-wagen en het slechtst ontwikkelende team van de afgelopen 25 jaar.quote:Op maandag 26 november 2018 18:58 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Het is moeilijk crashen als de steevast achteraan rijd en het tempo niet bij kan houden. Die gats kan niet rijden, heeft geen feeling met de auto, en ik voorspel dat hij volgend seizoen een levensgevaarlijke soort rijdende afzetting word waar iedereen omheen moet. Die gast gaat geheid een aantal start crashes opleveren van heb ik jou daar.
Over Mickey mouse baantjes gesprokenquote:Op maandag 26 november 2018 23:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
alleen daarom al hoop ik dat het Assen wordt
He heb zeker het Formule 1 Café teruggekeken want dit is precies 1 op 1 wat Doornbos zei daar...quote:Op maandag 26 november 2018 22:24 schreef Tinos85 het volgende:
Ik ben trouwens benieuwd hoe Kubica het gaat doen op een circuit als Monaco. Bij Ziggo lieten ze een stukje zien van hem en hij gebruikt die rechterarm helemaal niet.
Instellingen veranderen met links maar dan laat hij dat stuur zeg maar zo goed als los. Heb je op Monaco bijna geen tijd voor.
Ja dat zeg ik toch ook, daarom kan ik nog wel benieuwd zijn hoe hij dat gaat doenquote:Op dinsdag 27 november 2018 07:25 schreef JayHovah het volgende:
[..]
He heb zeker het Formule 1 Café teruggekeken want dit is precies 1 op 1 wat Doornbos zei daar...
Dat vinden Mercedes en Ferrari helemaal niet. Het liefst zouden ze hem nu al in hun team hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2018 07:27 schreef ender_xenocide het volgende:
Op de een of andere manier blijf ik in het achterhoofd een vrees houden dat Verstappen overal net naast de pot gaat pissen, omdat Ferrari en Mercedes hem teveel een ongeleid projectiel vinden. En dus voor de misschien iets mindere, die met hun betere auto ook WC kunnen worden, maar meer kneedbare opties gaan...
En dat Red Bull dus eigenlijk zijn enige kans is.
Nice!quote:Op dinsdag 27 november 2018 08:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Verstappen en F1 in 2020 sowieso naar Nederland
Honderdduizenden Formule 1-fans in Nederland zullen dolenthousiast worden. Nadat Formula One Management (FOM) eerder al Zandvoort als eerste keus voor een Grand Prix in 2020 had aangewezen en Max-fans door het dolle zijn geraakt, is Assen nu definitief als ’back-up’ aangewezen.
Dat betekent dat de Formule 1 in 2020 na 35 jaar terugkeert naar Nederland en dat het leger Max-supporters de nieuwe wereldster in eigen land in een officiële race kan aanschouwen.
Hoewel Formula One Management dus een duidelijke voorkeur heeft uitgesproken richting het circuit van Zandvoort, heeft Assen de zekerheid dat het Formule 1-circus niet voor een ander land kiest mocht men in Zandvoort financieel de boel niet rondkrijgen.
Max Verstappen kwam in 2015 met zijn Toro Rosso al eens naar Drenthe voor de Gamma Racing Day.
Max Verstappen kwam in 2015 met zijn Toro Rosso al eens naar Drenthe voor de Gamma Racing.
Die keiharde toezegging door FOM is inmiddels op papier gedaan, zo melden bronnen in de paddock aan deze krant. De Formule 1-organisatie heeft aangegeven dat de Nederlandse Grand Prix zeker een plekje krijgt op de voorlopige kalender van 2020, die normaal gesproken in maart of april wordt opgemaakt. Dat verklaart ook waarom de deadline voor Zandvoort door FOM op 1 maart is gesteld.
Zoals deze krant op 2 november meldde, heeft de Formule 1 het circuit van Zandvoort op pole position gezet vanwege de racegeschiedenis in de duinen. Het autocircuit pur sang riep na de veelbesproken publicatie partijen op om de krachten te bundelen. Om op zo’n korte termijn een Grand Prix te kunnen realiseren, is er in Zandvoort namelijk dertig tot veertig miljoen euro nodig. Alleen de jaarlijkse fee bedraagt al twintig miljoen.
Premier Mark Rutte liet direct al weten dat het circuit geen staatssteun hoeft te verwachten en dat het geld uit investeerders of het bedrijfsleven zal moeten komen.
In Zandvoort en omgeving zijn met name de GroenLinks-fracties tegen de komst van de Formule 1. In de begroting van de gemeente Zandvoort is voor de komende jaren al een investering van liefst 65 miljoen euro opgenomen om het hele omgevingsgebied rond het circuit, zoals investeringen in de infrastructuur, grondig op te knappen.
Lang was onduidelijk of het TT-circuit nog in de race was. Dat blijkt zeker zo te zijn en dus zullen de betrokkenen in Drenthe opgelucht ademhalen. Men zegt in Assen al klaar te zijn voor de Formule 1. Het Drenthe circuit kan de organisatie zonder overheidssteun behapstukken.
Naast een minimale aanpassing aan het circuit – de MotoGP kan gewoon blijven bestaan – heeft de organisatie ook de financiën al rond. Assen heeft al een buitenlandse investeerder gevonden. De lokale politiek steunt de Formule 1-wens wel, maar zorgt niet voor financiële back-up. Er moet eerder gedacht worden aan vergunningen en de inzet van politie.
Zandvoort, dat ergens in de komende maanden duidelijkheid hoopt en zal moeten verschaffen, weet dat het nog altijd op pole position ligt en heeft die toezegging duidelijk gekregen van de FOM.
Is het circuit niet tijdig klaar, dan wint Assen de ’race’ alsnog. Met een plek op de voorlopige kalender voor 2020 is opnieuw een belangrijke stap gezet voor het terughalen van de Nederlandse Grand Prix.
Wat rest om op de definitieve kalender, die enkele maanden later bekend wordt gemaakt, te komen zijn dan de contracten die moeten worden afgesloten en de handtekeningen die gezet moeten worden. Dat is normaliter echter een formaliteit.
De betrokken partijen onthouden zich op dit moment van commentaar.
Telegraaf.
Meh. Paywall.quote:Op dinsdag 27 november 2018 09:33 schreef AnneX het volgende:
Gevolgen voor Harde Brexit en Formule 1:
https://www.volkskrant.nl(...)-is-overal~b3c452b6/
Had ik mij niet gerealiseerd.
Beter?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit geldt nu al voor niet EU landen. Er is een reden waarom er weinig niet Europeanen in de F1 werken. Dat mag namelijk niet, of ze moeten onmisbaar zijn voor een bepaalde functie (zoals de coureurs).quote:Op dinsdag 27 november 2018 09:33 schreef AnneX het volgende:
Gevolgen voor Harde Brexit en Formule 1:
https://www.volkskrant.nl(...)-is-overal~b3c452b6/
Had ik mij niet gerealiseerd.
Propaganda en bangmakerij van pro-EUdenkers.quote:Op dinsdag 27 november 2018 09:33 schreef AnneX het volgende:
Gevolgen voor Harde Brexit en Formule 1:
https://www.volkskrant.nl(...)-is-overal~b3c452b6/
Had ik mij niet gerealiseerd.
En de verwachte line-up voor morgenquote:Mercedes: Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel
Red Bull: Max Verstappen
Force India: Sergio Perez (AM), Lance Stroll (PM)
Williams: George Russell (AM), Robert Kubica (PM)
Renault: Nico Hulkenberg
Toro Rosso: Sean Gelael
Haas: Pietro Fittipaldi
McLaren: Lando Norris
Sauber: Kimi Raikkonen
quote:Mercedes: Valtteri Bottas
Ferrari: Charles Leclerc
Red Bull: Pierre Gasly
Force India: Lance Stroll
Williams: George Russell, Robert Kubica
Renault: Artem Markelov
Toro Rosso: Daniil Kvyat
Haas: Louis Deletraz
McLaren: Carlos Sainz
Sauber: Antonio Giovinazzi
Zet dat volgende keer gewoon boven die lap tekstquote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | S. Vettel Ferrari 1:36.812 68 V. Bottas Mercedes 1:37.231 +0.419 120 L. Stroll Force India 1:37.415 +0.603 56 M. Verstappen Red Bull 1:37.947 +1.135 132 S. Perez Force India 1:37.976 +1.164 67 L. Norris McLaren 1:38.187 +1.375 136 N. Hulkenberg Renault 1:38.789 +1.977 128 P. Fittipaldi Haas 1:39.201 +2.389 55 R. Kubica Williams 1:39.269 +2.457 32 G. Russell Williams 1:39.512 +2.700 42 K. Raikkonen Sauber 1:39.878 +3.066 102 S. Gelael Toro Rosso 1:40.435 +3.623 150 |
natuurlijk is Kubica sneller, stroll is een verrassingquote:Op dinsdag 27 november 2018 15:43 schreef sasquatsch het volgende:
En de tijden van vandaag, waarbij het opvalt dat zowel Stroll als Kubica sneller zijn dan hun teamgenoot.
[ code verwijderd ]
Het zou mij niets verbazen als hij heel licht (weinig brandstof) de baan op is gegaan om een snelle ronde neer te zetten, puur om even indruk te maken.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:05 schreef THEFXR het volgende:
[..]
natuurlijk is Kubica sneller, stroll is een verrassing
Dat dus.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als hij heel licht (weinig brandstof) de baan op is gegaan om een snelle ronde neer te zetten, puur om even indruk te maken.
Kwam ook ergens een plaatje tegen van de gebruikte banden. Vettel en Stroll op hyper, Bottas op ‘compound 5’ en Verstappen op Ultra’s.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als hij heel licht (weinig brandstof) de baan op is gegaan om een snelle ronde neer te zetten, puur om even indruk te maken.
Vroegah sneeuwde het nog wel eens begin meiquote:Op dinsdag 27 november 2018 16:44 schreef NaturalScience het volgende:
De FOM heeft (mits Bernhart en Co met de gevraagde hoeveelheid financiën over de brug komen) de grand prix van Zandvoort op het eerste weekend van Mei gezet in 2020.![]()
Goed nieuws!
Dus de eerste Europese race van het seizoen is dan in Hollandia?quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:44 schreef NaturalScience het volgende:
De FOM heeft (mits Bernhart en Co met de gevraagde hoeveelheid financiën over de brug komen) de grand prix van Zandvoort op het eerste weekend van Mei gezet in 2020.![]()
Goed nieuws!
Het is een pirelli bandentest. Tijden zeggen weinig, ligt er maar net aan wat voor bandjes je krijgt van zequote:Op dinsdag 27 november 2018 16:20 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen als hij heel licht (weinig brandstof) de baan op is gegaan om een snelle ronde neer te zetten, puur om even indruk te maken.
Niet als 5-5 in dat weekend valt.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:44 schreef NaturalScience het volgende:
De FOM heeft (mits Bernhart en Co met de gevraagde hoeveelheid financiën over de brug komen) de grand prix van Zandvoort op het eerste weekend van Mei gezet in 2020.![]()
Goed nieuws!
1-3 meiquote:Op dinsdag 27 november 2018 17:42 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Niet als 5-5 in dat weekend valt.
logische datum, het moeten het hoogseizoen voor Zandvoort. Maar nu hebben ze dus feitelijk nog maar een maand of 17 om alles rond te krijgen en moeten alle vergunningen voor winter 2019 rond zijn want dan zullen ze moeten verbouwen.quote:Op maandag 26 november 2018 18:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
En (gerucht!!!) een plekje voor de GP v Nederland op de F1-kalender voor 2020 (in mei):
https://www.formule1.nl/n(...)-zandvoort-of-assen/
https://www.f1today.net/n(...)-1-kalender-van-2020
https://www.gpblog.com/nl(...)ender-van-2020-.html
dat zal per jaar bekeken worden natuurlijk en anders een week later.quote:
Ik hoop dat ze er rekening mee gaan houden.quote:Op dinsdag 27 november 2018 17:59 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat zal per jaar bekeken worden natuurlijk en anders een week later.
Ach het is niet dat er op 5 mei nooit evenementen zijn natuurlijk..quote:Op dinsdag 27 november 2018 18:01 schreef wolfjeamadeus het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze er rekening mee gaan houden.
Ik neem alleen niet aan dat ze alleen maar op die banden gereden hebben maar ook andere compounds getest hebben.quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:43 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Kwam ook ergens een plaatje tegen van de gebruikte banden. Vettel en Stroll op hyper, Bottas op ‘compound 5’ en Verstappen op Ultra’s.
ik denk dat de politie Noord-Holland hier niet op zit te wachten. Een enorm festival in Haarlem en een enorme stoet aan fans die via hetzelfde station en stad moetenquote:Op dinsdag 27 november 2018 18:02 schreef franklop het volgende:
A
[..]
Ach het is niet dat er op 5 mei nooit evenementen zijn natuurlijk..
Tis niet eens in alle cao's een vrije dag.quote:Op dinsdag 27 november 2018 18:02 schreef franklop het volgende:
A
[..]
Ach het is niet dat er op 5 mei nooit evenementen zijn natuurlijk..
Is dat Kimi of Gio?quote:Op dinsdag 27 november 2018 18:36 schreef ondeugend het volgende:
Je eerste werkdag....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kimi. Gio rijdt morgen.quote:
Juist daarom, ik wil niet kiezenquote:Op dinsdag 27 november 2018 18:02 schreef franklop het volgende:
A
[..]
Ach het is niet dat er op 5 mei nooit evenementen zijn natuurlijk..
Nee was voor de snelste ronde.quote:Op dinsdag 27 november 2018 18:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik neem alleen niet aan dat ze alleen maar op die banden gereden hebben maar ook andere compounds getest hebben.
Kut ik wist het wel... kan hij meer replica's verkopen.quote:Op dinsdag 27 november 2018 19:16 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee was voor de snelste ronde.
Verstappen heeft al afscheid genomen van de gele T cam.
[ afbeelding ]
Dan moet ook alle verkeer over de A/N200 aangezien de 205 bij het provinciehuis afgesloten is op 4/5 meiquote:Op dinsdag 27 november 2018 18:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ik denk dat de politie Noord-Holland hier niet op zit te wachten. Een enorm festival in Haarlem en een enorme stoet aan fans die via hetzelfde station en stad moeten
daarom, racen op 5 mei is uitgeslotenquote:Op dinsdag 27 november 2018 19:20 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dan moet ook alle verkeer over de A/N200 aangezien de 205 bij het provinciehuis afgesloten is op 4/5 mei
Ik dacht dat het tijdens deze tests voor iedereen onduidelijk was op welke banden ze nou uiteindelijk reden?quote:Op dinsdag 27 november 2018 16:43 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Kwam ook ergens een plaatje tegen van de gebruikte banden. Vettel en Stroll op hyper, Bottas op ‘compound 5’ en Verstappen op Ultra’s.
Jammer, die gele T-cam had wel watquote:Op dinsdag 27 november 2018 19:16 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Nee was voor de snelste ronde.
Verstappen heeft al afscheid genomen van de gele T cam.
[ afbeelding ]
De banden zijn gedurende het seizoen gewoon hetzelfdequote:Op dinsdag 27 november 2018 21:19 schreef sasquatsch het volgende:
2019 rubber is hetzelfde rubber als de 2018 versie maar een dunnere thread (om te snel oververhitten te voorkomen) zoals dit seizoen ook al in Spanje, Frankrijk en Groot-Brittannië gebruikt is, volgens mij.
Afgelopen seizoen niet. Voor circuits met nieuw asfalt werden banden met een dunnere thread gebruikt.quote:Op dinsdag 27 november 2018 22:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De banden zijn gedurende het seizoen gewoon hetzelfde
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |