abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 21 november 2018 @ 17:02:28 #176
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183287139
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gezien de winter-/ zomertijd discussie die hier een tijdje geleden liep lijkt het me niet zo eenvoudig om mensen buiten de reguliere kantoortijden te laten werken.
wij konden werken binnen en time frame van 07:00 uur tot 19:00 uur
sommigen deden dat ja :
begon je om 10:00 uur dan ging je om 18:30 huiswaarts
dus kan best
moet wel een reden voor zijn 5 euro per werkdag is zeker een reden
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  woensdag 21 november 2018 @ 17:03:06 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183287148
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:57 schreef Drogonno het volgende:
Tijd dat iedereen overgaat op de elektrische fiets?, Nederland is toch een fietsstaat
moet wel infrastructuur voor zijn

brede fiets paden
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  woensdag 21 november 2018 @ 17:03:09 #178
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183287149
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 16:58 schreef AchJa het volgende:

[..]

Gezien de winter-/ zomertijd discussie die hier een tijdje geleden liep lijkt het me niet zo eenvoudig om mensen buiten de reguliere kantoortijden te laten werken.
Onder de presumptie dat mensen het inderdaad vervelend vinden om in de file te staan, zal het toch voor een aardige groep interessant worden om bijvoorbeeld van half zeven tot drie of half elf tot zeven te gaan werken als hun werkgever die optie tenminste geeft.

Geheel andere discussie, maar we moeten natuurlijk sowieso een beetje af van de gedachte dat het aantal uur dat je achter je bureau zit interessant is voor of je je werk goed doet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 21 november 2018 @ 17:13:41 #179
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_183287331
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat files ook klauwen met geld kosten? Transportsector loopt kapitalen mis en als werknemer kost het je zowel tijd als brandstof.
waarom lopen die kapitalen mis? Hierboven schrijf je zelf dat de klussers bij invoering van km heffing de kosten maar door moeten berekenen. Dus dan doet de transportsector dat natuurlijk ook. Files zijn geen probleem, als mensen het een probleem vonden gingen ze wel iets anders bedenken.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_183287341
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:03 schreef Janneke141 het volgende:

Geheel andere discussie, maar we moeten natuurlijk sowieso een beetje af van de gedachte dat het aantal uur dat je achter je bureau zit interessant is voor of je je werk goed doet.
Dan ga je er alweer vanuit dat iedereen maar een beetje achter een bureau zit.
pi_183287380
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:02 schreef michaelmoore het volgende:

wij konden werken binnen en time frame van 07:00 uur tot 19:00 uur
sommigen deden dat ja :
begon je om 10:00 uur dan ging je om 18:30 huiswaarts
dus kan best
moet wel een reden voor zijn 5 euro per werkdag is zeker een reden
5 Euro extra bij verschuiven? Of 5 euro inleveren als je daar niet aan meedoet?
  woensdag 21 november 2018 @ 17:17:07 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183287409
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan ga je er alweer vanuit dat iedereen maar een beetje achter een bureau zit.
Nee, dat doe ik zeker niet. Maar een hoop functies waarvoor het echt van belang is dat je op een bepaald moment op een bepaalde plek bent zijn juist niet achter een bureau. Zorg, transport, winkelbedrijf, storingsmonteurs, politie, etc. Die hebben al gespreide- en ploegendiensten, terwijl het juist het ingesleten half-negen-tot-vijf-werk is dat, in veel gevallen, ook prima op een ander tijdstip kan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_183287538
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:17 schreef Janneke141 het volgende:

Nee, dat doe ik zeker niet. Maar een hoop functies waarvoor het echt van belang is dat je op een bepaald moment op een bepaalde plek bent zijn juist niet achter een bureau. Zorg, transport, winkelbedrijf, storingsmonteurs, politie, etc. Die hebben al gespreide- en ploegendiensten, terwijl het juist het ingesleten half-negen-tot-vijf-werk is dat, in veel gevallen, ook prima op een ander tijdstip kan.
Bouwvakkers, schilders, constructie, winkels, leraren, gemeente, kinderopvang etc. Allemaal globaal reguliere werktijden en hands on werk op locatie. Dus die ga je allemaal vervelen met rekeningrijden + een spitsheffing zodat de bureautijgers lekker thuis kunnen werken.

En vergeet niet dat je bij ploegendiensten ook dagdiensten draait waardoor je weer binnen de reguliere tijden valt.
  woensdag 21 november 2018 @ 17:29:43 #184
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_183287674
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bouwvakkers, schilders, constructie, winkels, leraren, gemeente, kinderopvang etc. Allemaal globaal reguliere werktijden en hands on werk op locatie. Dus die ga je allemaal vervelen met rekeningrijden + een spitsheffing zodat de bureautijgers lekker thuis kunnen werken.

En vergeet niet dat je bij ploegendiensten ook dagdiensten draait waardoor je weer binnen de reguliere tijden valt.
De meeste ploegenwissels vallen net voor de reguliere spitstijden.

Maar belangrijker, en dat heb je in het begin van dit topic waarschijnlijk even gemist: ik ben mordicus tegen een kilometerheffing. Juist omdat het een straf is voor mensen zonder alternatief. Het fileprobleem is er echter, en het laat zich maar moeilijk oplossen. Juist door werktijden voor kantoorurengroepen verder te flexibiliseren haal je meer mensen uit de spitstijden op de wegen, verminderen de files, en heb je die hele verrekte kilometerheffing dus niet nodig.

Maar dan moet het wel een stuk gebruikelijker worden om te schuiven met je werktijden dan het nu is, of minder dan 40 uur per week op je fysieke werkplek door te brengen terwijl je toch gewoon je werk af hebt. Nogmaals, dat kan niet voor iedere functie - maar overal waar het wel kan is het natuurlijk winst.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 21 november 2018 @ 17:42:10 #185
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183287919
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

5 Euro extra bij verschuiven? Of 5 euro inleveren als je daar niet aan meedoet?
ik zeg maar wat, maar stel dat de KM SPITS heffing per dag 5 euro zou zijn
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  woensdag 21 november 2018 @ 17:42:52 #186
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183287938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bouwvakkers, schilders, constructie, winkels, leraren, gemeente, kinderopvang etc. Allemaal globaal reguliere werktijden en hands on werk op locatie. Dus die ga je allemaal vervelen met rekeningrijden + een spitsheffing zodat de bureautijgers lekker thuis kunnen werken.

En vergeet niet dat je bij ploegendiensten ook dagdiensten draait waardoor je weer binnen de reguliere tijden valt.
nee de SPITS heffing zal alleen werken in de spits
Mensen zien vaak het verschil niet met tolheffing
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  woensdag 21 november 2018 @ 17:48:02 #187
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183288025
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:52 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

Bijzondere is dat men roept dat het verkeer gespreid moet worden, of mensen meer thuiswerken, echter veel bedrijven willen helemaal niet graag dat mensen thuiswerken, die zijn bang dat ze de controle kwijtraken.
Dat is wat moet veranderen. Deze krampachtige houding van het bedrijfsleven jaagt de hele samenleving onnodig op kosten.
2000 light years from home
  woensdag 21 november 2018 @ 17:48:16 #188
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183288031
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kilometerheffing is 24/7/365.
Ja, dat is nu ook al zo. Het hele idee van rekeningrijden is juist dat je in de spits meer betaalt en buiten de spits minder. Als je dit fundamentele uitgangspunt niet begrijpt is de hele discussie vrij zinloos geweest.

[ Bericht 9% gewijzigd door Merkie op 21-11-2018 17:54:22 ]
2000 light years from home
  woensdag 21 november 2018 @ 17:48:55 #189
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183288042
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:35 schreef AchJa het volgende:

[..]

Kilometerheffing is 24/7/365.
nee de heffing is variabel, kan zelfs positief zijn
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183288386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:42 schreef michaelmoore het volgende:

nee de SPITS heffing zal alleen werken in de spits
Mensen zien vaak het verschil niet met tolheffing
Dat is een heffing bovenop de kilometerheffing, dat was nl. het plan:

quote:
Het gaat om de invoering van een basistarief in heel Nederland in de vorm van een bestemmingsheffing en om de mogelijkheid om op bepaalde plaatsen en tijden naast het basistarief op geleidelijke wijze een spitstarief te heffen.
Het basistarief zou gemiddeld 6.7ct/km worden in 2018...

https://web.archive.org/w(...)ilometerheffing.html

quote:
Het kabinet heeft overeenstemming bereikt over de Wet Kilometerprijs. Bij invoering van de kilometerheffing gaat de automobilist gemiddeld een tarief betalen van 3 eurocent per gereden kilometer. Dat bedrag loopt op tot gemiddeld 6,7 cent in 2018. Wanneer de heffing van kracht wordt, is nog onduidelijk.
Vooral de laatste alinea is tekenend, het gaat alleen maar om geld:

quote:
Eurlings heeft in het kabinet klaarblijkelijk een ruzie met collega Wouter Bos van Financiėn weten te beslechten in zijn voordeel. Bos leek donderdag nog gekant tegen invoering van de heffing in deze vorm, omdat ze een fors gat in de belastinginkomsten zou slaan. Doel van de heffing is namelijk dat mensen vaker de auto laten staan en samen zo'n 15 procent minder kilometers gaan afleggen, wat om te beginnen de accijnsinkomsten vermindert. Worden tegelijk hun vaste autolasten lager, dan schiet de fiscus er aanzienlijk bij in.
quote:
Hoeveel kost het?

Het systeem moet kostenneutraal worden. Alle autobezitters zijn nu 6,6 miljard euro kwijt aan auto-gerelateerde belastingen. Dat bedrag blijft gelijk, maar de individuele kosten hangen straks af van het rijgedrag.
Maar goed, om even terug te komen op het basistarief van 6.7 ct/km gaat je dat bij een enkele reisafstand naar het werk van 40km (niet echt heel bijzonder) zo'n 115 euro p/m kosten... Dan is het leuk dat men de MRB afschaft maar voor 115 euro p/m kun je nu een hele dikke diesel rijden...

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 21-11-2018 18:17:30 ]
pi_183288487
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:48 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja, dat is nu ook al zo. Het hele idee van rekeningrijden is juist dat je in de spits meer betaalt en buiten de spits minder. Als je dit fundamentele uitgangspunt niet begrijpt is de hele discussie vrij zinloos geweest.
Lees gerust de plannen zoals gepresenteerd destijds (basistarief!) in mijn vorige post... Maar goed, als jij echt denkt dat je goedkoper uit gaat zijn als je uit de spits blijft dan nu dan begrijp je de consequenties van de plannen niet helemaal.
  woensdag 21 november 2018 @ 18:24:54 #192
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183288582
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is een heffing bovenop de kilometerheffing, dat was nl. het plan:

[..]

Het basistarief zou gemiddeld 6.7ct/km worden in 2018...

https://web.archive.org/w(...)ilometerheffing.html

[..]

Vooral de laatste alinea is tekenend, het gaat alleen maar om geld:

[..]

[..]

Maar goed, om even terug te komen op het basistarief van 6.7 ct/km gaat je dat bij een enkele reisafstand naar het werk van 40km (niet echt heel bijzonder) zo'n 115 euro p/m kosten... Dan is het leuk dat men de MRB afschaft maar voor 115 euro p/m kun je nu een hele dikke diesel rijden...
als de heffing niet variabel dan werkt het niet \
\
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183288584
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 17:29 schreef Janneke141 het volgende:

Maar belangrijker, en dat heb je in het begin van dit topic waarschijnlijk even gemist: ik ben mordicus tegen een kilometerheffing. Juist omdat het een straf is voor mensen zonder alternatief.
^O^

quote:
Het fileprobleem is er echter, en het laat zich maar moeilijk oplossen. Juist door werktijden voor kantoorurengroepen verder te flexibiliseren haal je meer mensen uit de spitstijden op de wegen, verminderen de files, en heb je die hele verrekte kilometerheffing dus niet nodig.

Maar dan moet het wel een stuk gebruikelijker worden om te schuiven met je werktijden dan het nu is, of minder dan 40 uur per week op je fysieke werkplek door te brengen terwijl je toch gewoon je werk af hebt. Nogmaals, dat kan niet voor iedere functie - maar overal waar het wel kan is het natuurlijk winst.
Klopt, maar ik denk dat de club die daadwerkelijk heel makkelijk kan schuiven niet heel erg groot is en weinig impact zal hebben op de files. Het is hier al eerder gezegd, mensen gaan niet voor de lol in de file staan.
pi_183288636
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:24 schreef michaelmoore het volgende:

als de heffing niet variabel dan werkt het niet
Hoe je het ook wendt of keert als Nederland aan de km heffing gaat komt er een basistarief met daarbovenop een variabel tarief anders droogt een groot deel van de inkomsten van de belastingdienst op.
  woensdag 21 november 2018 @ 18:32:35 #195
56749 BlaZ
Sit iucundus tibi dies
pi_183288692
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2018 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan weet ik niet op welke A12 jij rijdt maar die van Den Haag naar Arnhem is ook na 10:00 gewoon druk.
Dat is ook wel logisch met slechts 4 rijstroken. Voordat men de stap naar rekeningrijden neemt zou het goed zijn om eerst eens de grootste knooppunten weg te nemen. Delen van het Nederlandse snelwegwegennet zijn nog altijd onderontwikkeld.

Zie bijvoorbeeld nog de vele stukken weg met slechts 2x2 rijstroken.

5316622786_38b84bd3fe_o.png
  woensdag 21 november 2018 @ 18:45:10 #196
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183288927
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:19 schreef AchJa het volgende:

[..]

Lees gerust de plannen zoals gepresenteerd destijds (basistarief!) in mijn vorige post... Maar goed, als jij echt denkt dat je goedkoper uit gaat zijn als je uit de spits blijft dan nu dan begrijp je de consequenties van de plannen niet helemaal.
Ik leg alleen uit dat het concept van een spitsheffing kan werken om filezwaarte te reduceren. Elk plan kan misbruikt worden voor andere doeleinden. Dat staat los van het concept zelf.
2000 light years from home
pi_183288999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:45 schreef Merkie het volgende:

Ik leg alleen uit dat het concept van een spitsheffing kan werken om filezwaarte te reduceren. Elk plan kan misbruikt worden voor andere doeleinden. Dat staat los van het concept zelf.
Zoals je kunt lezen ligt er een concept.
  woensdag 21 november 2018 @ 18:54:00 #198
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183289101
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zoals je kunt lezen ligt er een concept.
Ben je tegen rekeningrijden of tegen rekeningrijden zoals het het in huidige concept staat?
2000 light years from home
pi_183289141
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 18:54 schreef Merkie het volgende:

Ben je tegen rekeningrijden of tegen rekeningrijden zoals het het in huidige concept staat?
Per definitie tegen beide versies. Ik vind het huidige systeem prima.

[ Bericht 3% gewijzigd door AchJa op 21-11-2018 19:02:49 ]
pi_183289250
Laten we onszelf nou niet voor de gek houden. Als die spitsheffing wordt doorgevoerd, en mensen wijken daadwerkelijk uit naar een eerder of later tijdstip, dan stromen de wegen uiteindelijk op die tijden ook vol en wordt de heffing uitgebreid. En ook maar periodiek verhoogd omdat het kan. Totdat we gewoon altijd en overal mogen betalen. Uiteindelijk profiteert alleen de overheid van dit gemakzuchtige beleid.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')