abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  woensdag 21 november 2018 @ 11:20:54 #101
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183281132
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

meerijden, werktijden aanpassen io chef , niet gaan enz
Als de weg 5 euro kost ,......................... x 200 werkdagen

Dan gaan er opeens heel veel auto s over de weg die dezelfde route gaan
En hoe wil je dat praktisch doen? Kind kan niet naar school omdat leerkracht thuis werkt vandaag? Of hij kan pas om 10 uur naar school omdat leerkracht om 10 uur gaat beginnen?

Tandarts is vandaag dicht omdat deze vandaag weekend heeft genomen? Bedrijf is pas om 11 uur open dus bellen kan pas vanaf 11 uur?

We leven in een half 9 tot 5 maatschappij dat ga je niet zomaar even veranderen.
pi_183281138
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 02:00 schreef Jellereppe het volgende:
Hopelijk ooit de transformatie naar een post-kapitalistische wereld.
Herstel van het kapitalisme zou al een flinke verbetering zijn.
Vroeger was niet alles beter maar de toekomst wel.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:21:33 #103
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183281143
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dan gaan er opeens heel veel auto s over de weg die dezelfde route gaan
https://www.blablacar.nl/
Ga jij zelf met de auto naar 't werk toe?
  woensdag 21 november 2018 @ 11:30:50 #104
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183281312
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Ga jij zelf met de auto naar 't werk toe?
ik werk niet meer, maar ik ging de laatste jaren met de bus of met de fiets +_ 25 km heen en 25 km terug, s winters met de bus

Ik zou nu een whatsapp groepje opzetten want er gaan heel veel mensen van hier met de bus naar dezelfde werkgever
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183281390
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

meerijden, werktijden aanpassen io chef , niet gaan enz
Als de weg 5 euro kost ,......................... x 200 werkdagen

Dan gaan er opeens heel veel auto s over de weg die dezelfde route gaan
https://www.blablacar.nl/
Nee hoor, voor iedereen met een wat betere baan zal zijn baas die kosten gewoon ophoesten als onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. Vooral de arbeider zal hierdoor worden getroffen. Verder woon ik in rotterdam. mijn dichtsbijzijndste collega woont hemelsbreed misschien 3 km verderop maar als ik hem op zou moeten pikken zou me dat minimaal 3 kwartier kosten. Dat ga ik dus niet doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 21 november 2018 @ 11:36:46 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183281416
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor, voor iedereen met een wat betere baan zal zijn baas die kosten gewoon ophoesten als onderdeel van de arbeidsvoorwaarden. Vooral de arbeider zal hierdoor worden getroffen. Verder woon ik in rotterdam. mijn dichtsbijzijndste collega woont hemelsbreed misschien 3 km verderop maar als ik hem op zou moeten pikken zou me dat minimaal 3 kwartier kosten. Dat ga ik dus niet doen.
je collega kan ook met de fiets naar jou toe komen iedere dag, heeft ie geljjk wat beweging
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183281448
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

je collega kan ook met de fiets naar jou toe komen iedere dag, heeft ie geljjk wat beweging
Dat zou een optie kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd denk ik dat onze werkgever dit gewoon zou betalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  woensdag 21 november 2018 @ 11:38:56 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183281460
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik werk niet meer, maar ik ging de laatste jaren met de bus of met de fiets +_ 25 km heen en 25 km terug, s winters met de bus

Ik zou nu een whatsapp groepje opzetten want er gaan heel veel mensen van hier met de bus naar dezelfde werkgever

Ah nuff said.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:45:18 #109
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183281569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou een optie kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd denk ik dat onze werkgever dit gewoon zou betalen.
mijn vroegere werkgever zou er maling aan gehad hebben hoe jij naar het werk gaat
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
  woensdag 21 november 2018 @ 11:45:19 #110
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183281571
Het is zeer kortzichtig om te denken dat rekeningrijden enkel gaat om het veiligstellen van inkomsten uit automobilisten.

De feiten:
• Infrastructuur (capaciteit) kost heel veel geld
• Files kosten heel veel geld
• Dure infrastructuur wordt 95% van de tijd vrijwel niet gebruikt (bezetting < 50% van piekcapaciteit)
• 5% minder autoverkeer heeft al een significante reductie in filezwaarte tot gevolg

Een logische manier om files te bestrijden is om rijkosten afhankelijk te maken van het moment waarop gereden wordt (spitsheffing). Op deze manier is er een prikkel om buiten de spits om te gaan rijden. De hoogte van deze spitsheffing bepaalt het succes. Variabele prijsstelling wordt trouwens ook gebruikt in het openbaar vervoer, bij energieleveranciers, Uber en eigenlijk elk product of dienst waarvoor enige mate van prijselasticiteit geldt. Hogere vraag leidt tot hogere prijzen. Buiten het hoogseizoen op vakantie gaan is ook de helft (of meer) goedkoper. Dat vindt niemand raar. Het is eigenlijk vreemd dat dit voor autorijden nog niet het geval is.

Veelgehoorde tegenargument is dat "mensen toch wel naar hun werk" moeten. Dit klinkt als een onomstotelijk feit, maar dat is het niet. Er zijn best een aantal mensen die wel kunnen kiezen:
• Fiets
• Openbaar vervoer
• Thuiswerken
• Na de spits wegrijden
• Carpoolen

De keuze voor de auto is de weg van de minste weerstand, het is heel logisch dat veel mensen deze keuze maken. Sterker nog, ik doe het zelf ook. Zelfs als ik weet dat er file staat en ik weet dat het openbaar vervoer sneller is pak ik alsnog de auto. Waarom? Op het moment dat ik de voordeur uitstap en het is koud met regen en wind, dan is de lokroep van de auto te groot om deze te weerstaan. Daarbij ervaar ik ook bijna geen prikkel om niet voor de auto te kiezen. De huidige kosten (in de spits in de file staan) vinden mensen het comfort van een auto dus waard.

Wil je mensen bewegen de auto te laten staan dan zal je de kosten van autorijden in de spits dus moeten verhogen zodat meer mensen ervoor kiezen om niet in de file te staan. Nogmaals: er hoeft echt maar een klein gedeelte van de huidige spitsrijders de auto te laten staan om al een significante reductie in filezwaarte te bereiken.

Wel is het zo dat er een aantal langetermijndoelen in het oog gehouden moeten worden:
• Terugdringen van de 9-tot-5-cultuur. Uiteindelijk is het het bedrijfsleven die ons allemaal doet bewegen in de spits naar ons werk te reizen. Er zal voor gezorgd moeten worden dat ook de bedrijven het effect van een spitsheffing voelen zodat thuiswerken of buiten de spits om rijden gefaciliteerd wordt vanuit het bedrijfsleven.
• Geen lastenverhoging. De kosten moeten anders verdeeld worden zodat er een prikkel is om buiten de spits om te rijden, er moet wel rekening mee gehouden worden dat de totale kosten voor de burger niet hoger worden. Dit zou moeten kunnen door het verlagen van wegenbelasting. Dat de totale inkomsten voor de overheid lager worden is niet erg, want als er minders files staan is er ook minder geld nodig voor nieuwe infrastructuur.

Al met al zie ik geen reden waarom rekeningrijden niet voor zowel overheid als burger tot een win-win-situatie zou leiden. Alleen voor het bedrijfsleven zal het even wennen worden, maar dat zou ook op de lange termijn ook geen probleem moeten zijn.

Einde bericht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Merkie op 21-11-2018 12:00:45 ]
2000 light years from home
  woensdag 21 november 2018 @ 11:46:14 #111
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183281590
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef Merkie het volgende:
Het is zeer kortzichtig om te denken dat rekeningrijden enkel gaat om het veiligstellen van inkomsten van automobilisten.

De feiten:
• Infrastructuur (capaciteit) kost heel veel geld
• Files kosten heel veel geld
• Dure infrastructuur wordt 95% van de tijd vrijwel niet gebruikt (bezetting < 50% van piekcapaciteit)
• 5% minder autoverkeer heeft al een significante reductie in filezwaarte tot gevolg

Een logische manier om files te bestrijden is om rijkosten afhankelijk te maken van het moment waarop gereden wordt (spitsheffing). Op deze manier is er een prikkel om buiten de spits om te gaan rijden. De hoogte van deze spitsheffing bepaalt het succes.

Veelgehoorde tegenargument is dat "mensen toch wel naar hun werk" moeten. Dit klinkt als een onomstotelijk feit, maar dat is het niet. Er zijn best een aantal mensen die wel kunnen kiezen:
• Fiets
• Thuiswerken
• Na de spits wegrijden
• Carpoolen

De keuze voor de auto is de weg van de minste weerstand, het is heel logisch dat veel mensen deze keuze maken. De huidige kosten (in de spits in de file staan) vinden mensen het comfort van een auto waard. Wil je mensen bewegen de auto te laten staan dan zal je deze kosten dus moeten verhogen.

Wel is het zo dat er een aantal langetermijndoelen in het oog gehouden moeten worden:
• Terugdringen van de 9-tot-5-cultuur. Uiteindelijk is het het bedrijfsleven die ons allemaal doet bewegen in de spits naar ons werk te reizen. Er zal voor gezorgd moeten worden dat ook de bedrijven het effect van een spitsheffing voelen zodat thuiswerken of buiten de spits om rijden gefaciliteerd wordt vanuit het bedrijfsleven.
• Geen lastenverhoging. De kosten moeten anders verdeeld worden zodat er een prikkel is om buiten de spits om te rijden, er moet wel rekening mee gehouden worden dat de totale kosten voor de burger niet hoger worden. Dit zou moeten kunnen door het verlagen van wegenbelasting. Dat de totale inkomsten voor de overheid lager worden is niet erg, want als er minders files staan is er ook minder geld nodig voor nieuwe infrastructuur.

Al met al zie ik geen reden waarom rekeningrijden niet voor zowel overheid als burger tot een win-win-situatie zou leiden. Alleen voor het bedrijfsleven zal het even wennen worden, maar dat zou ook op de lange termijn ook geen probleem moeten zijn.

Einde bericht.
klopt 100%
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183281613
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef Merkie het volgende:
Het is zeer kortzichtig om te denken dat rekeningrijden enkel gaat om het veiligstellen van inkomsten van automobilisten.

De feiten:
• Infrastructuur (capaciteit) kost heel veel geld
• Files kosten heel veel geld
• Dure infrastructuur wordt 95% van de tijd vrijwel niet gebruikt (bezetting < 50% van piekcapaciteit)
• 5% minder autoverkeer heeft al een significante reductie in filezwaarte tot gevolg

Een logische manier om files te bestrijden is om rijkosten afhankelijk te maken van het moment waarop gereden wordt (spitsheffing). Op deze manier is er een prikkel om buiten de spits om te gaan rijden. De hoogte van deze spitsheffing bepaalt het succes.

Veelgehoorde tegenargument is dat "mensen toch wel naar hun werk" moeten. Dit klinkt als een onomstotelijk feit, maar dat is het niet. Er zijn best een aantal mensen die wel kunnen kiezen:
• Fiets
• Thuiswerken
• Na de spits wegrijden
• Carpoolen

De keuze voor de auto is de weg van de minste weerstand, het is heel logisch dat veel mensen deze keuze maken. De huidige kosten (in de spits in de file staan) vinden mensen het comfort van een auto waard. Wil je mensen bewegen de auto te laten staan dan zal je deze kosten dus moeten verhogen.

Wel is het zo dat er een aantal langetermijndoelen in het oog gehouden moeten worden:
• Terugdringen van de 9-tot-5-cultuur. Uiteindelijk is het het bedrijfsleven die ons allemaal doet bewegen in de spits naar ons werk te reizen. Er zal voor gezorgd moeten worden dat ook de bedrijven het effect van een spitsheffing voelen zodat thuiswerken of buiten de spits om rijden gefaciliteerd wordt vanuit het bedrijfsleven.
• Geen lastenverhoging. De kosten moeten anders verdeeld worden zodat er een prikkel is om buiten de spits om te rijden, er moet wel rekening mee gehouden worden dat de totale kosten voor de burger niet hoger worden. Dit zou moeten kunnen door het verlagen van wegenbelasting. Dat de totale inkomsten voor de overheid lager worden is niet erg, want als er minders files staan is er ook minder geld nodig voor nieuwe infrastructuur.

Al met al zie ik geen reden waarom rekeningrijden niet voor zowel overheid als burger tot een win-win-situatie zou leiden. Alleen voor het bedrijfsleven zal het even wennen worden, maar dat zou ook op de lange termijn ook geen probleem moeten zijn.

Einde bericht.
Uitstekende bijdrage.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 21 november 2018 @ 11:47:37 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_183281615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:38 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zou een optie kunnen zijn. Maar eerlijk gezegd denk ik dat onze werkgever dit gewoon zou betalen.
De huidige situatie heeft dus onvoldoende motivatie om dit werkelijk ook te gaan doen
The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherent virtue of socialism is the equal sharing of miseries.
pi_183281680
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

mijn vroegere werkgever zou er maling aan gehad hebben hoe jij naar het werk gaat
Wellicht, dan zou ik zeggen: "zoek maar een ander" en dan zou ik ergens anders gaan werken. Dichter bij huis of bij een bedrijf dat de kosten wel op zich neemt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_183281683
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:08 schreef michaelmoore het volgende:

Maar wel sneller thuis
En hoe precies levert dat brood op de plank op? Of moet die tijd dan gebruikt worden voor een krantenwijk om het rekeningrijden te betalen?

quote:
en er gaan meer meerij sites en meerij whatsapp groepen geopend worden
Mensen die kunnen poolen doen dat nu al.
pi_183281728
quote:
2s.gif Op woensdag 21 november 2018 10:57 schreef skrn het volgende:

De investeringen van de techniek zullen op zijn minst terugverdiend moeten worden inderdaad
Plus dat het de schatkist minstens net zoveel (het liefst meer) moet opleveren dan wat er nu binnengeharkt wordt met de MRB en brandstofaccijnzen, of dacht je dat rupsje nooit genoeg het wel met wat minder af zou kunnen?
pi_183281904
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:45 schreef Merkie het volgende:
Veelgehoorde tegenargument is dat "mensen toch wel naar hun werk" moeten. Dit klinkt als een onomstotelijk feit, maar dat is het niet. Er zijn best een aantal mensen die wel kunnen kiezen:
• Fiets
• Thuiswerken
• Na de spits wegrijden
• Carpoolen
Een aantal ja... De kantoortijgers die een beetje in de buurt van hun werk wonen en alleen maar wat typwerk te doen hebben kunnen dit redelijk organiseren. Maar voor de eerste de beste klussenbus, bouwvakker, vuilnisman of wie dan ook die wel met de handen werken vaak buiten 0900-1700 en vaak ook nog een halve auto met shitzooi mee moeten nemen is dit natuurlijk een onmogelijke opgave. Maar goed, gelukkig weten de thuiswerkende toetsenbordridders wel wat goed is voor Nederland... :')
  woensdag 21 november 2018 @ 12:02:05 #118
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183281905
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 11:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Plus dat het de schatkist minstens net zoveel (het liefst meer) moet opleveren dan wat er nu binnengeharkt wordt met de MRB en brandstofaccijnzen, of dacht je dat rupsje nooit genoeg het wel met wat minder af zou kunnen?
Beleid kan altijd misbruikt worden voor secundaire doeleinden, dat staat toch los van de discussie over de effectiviteit van rekeningrijden? Volgens deze redenatie is er letterlijk geen enkele maatregel die wl werkt.
2000 light years from home
  woensdag 21 november 2018 @ 12:03:29 #119
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_183281925
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een aantal ja... De kantoortijgers die een beetje in de buurt van hun werk wonen en alleen maar wat typwerk te doen hebben kunnen dit redelijk organiseren. Maar voor de eerste de beste klussenbus, bouwvakker, vuilnisman of wie dan ook die wel met de handen werken vaak buiten 0900-1700 en vaak ook nog een halve auto met shitzooi mee moeten nemen is dit natuurlijk een onmogelijke opgave. Maar goed, gelukkig weten de thuiswerkende toetsenbordridders wel wat goed is voor Nederland... :')
Een vuilniswagen lijkt me nou typisch een voertuig wat niets in de spits te zoeken heeft. Bedankt voor dit voorbeeld :) .

De bouwvakker uit jouw voorbeeld kan de kosten doorberekenen aan de klant trouwens. Ik wil best een uur eerder uit mijn bed als de stucadoor daardoor een spitsheffing van 10 vermijdt en de voorrijkosten daar voor mij minder hoog door worden. Elke onderneming maakt kosten. Als de prijs van de diensten de kosten niet meer dekt, dan is de prijs wellicht te laag. Dit spelletje speelt iedere ondernemer iedere dag, daar raakt niemand van in de war hoor.
2000 light years from home
  woensdag 21 november 2018 @ 12:07:05 #120
286575 Roces18
Chef de party
pi_183281982
kilometer taks ja ja dan ga ik gewoon in meters mijn reisafstand noteren

:P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_183281990
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:03 schreef Merkie het volgende:

Een vuilniswagen lijkt me nou typisch een voertuig wat niets in de spits te zoeken heeft. Bedankt voor dit voorbeeld :) .
Niet doorhebben dat het juist om de arbeiders op die auto zelf gaat...

quote:
De bouwvakker uit jouw voorbeeld kan de kosten doorberekenen aan de klant trouwens. Ik wil best een uur eerder uit mijn bed als de stucadoor daardoor een spitsheffing van 10 vermijdt en de voorrijkosten daar voor mij minder hoog door worden.
De klant hoeft niet te werken? Of zijn alle klanten tegenwoordig thuiswerker ofzo?

Daarbij is een spitsheffing een heffing BOVENOP de kilometerprijs he, dat weet je toch?
  woensdag 21 november 2018 @ 12:08:36 #122
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_183282002
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:03 schreef Merkie het volgende:

[..]

Een vuilniswagen lijkt me nou typisch een voertuig wat niets in de spits te zoeken heeft. Bedankt voor dit voorbeeld :) .
Je weet dat de vuilniswagenman geen vuilniswagen voor de deur heeft staan toch?
  woensdag 21 november 2018 @ 12:25:00 #123
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_183282299
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:02 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, gelukkig weten de thuiswerkende toetsenbordridders wel wat goed is voor Nederland... :')
Fok! in een notendop _O_

Mensen die verwachten dat iemand wel even een bouwplaats, raffinaderij, levensmiddelenfabriek, supermarkt, distributiecentrum, scheepswerf of ziekenhuis mee naar huis neemt om thuis te gaan werken :')
pi_183282354
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 november 2018 22:32 schreef Bouke-p het volgende:

[..]

ja want iedereen staat voor zn lol in de file.
Dat begrijpen sommige mensen niet.
Ik was hier...
pi_183282383
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2018 12:08 schreef xzaz het volgende:

[..]

Je weet dat de vuilniswagenman geen vuilniswagen voor de deur heeft staan toch?
Zon parel zet je natuurlijk niet buiten op straat maar in je garage !
Ik was hier...
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')