abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 17:59:38 #151
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183246997
quote:
10s.gif Op maandag 19 november 2018 17:58 schreef Pek het volgende:

[..]

En de officiële naam voor het produkt is:"Patat Friet" of "Patates Frites", dus waar hebben we het over. :')
Dat is alleen maar een truc. Anders zoeken de Brabanders teveergeefs naar een zak friet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 18:00:01 #152
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_183247002
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe eis van Jerry:

"Als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen"
TheRebelThePoet twitterde op maandag 19-11-2018 om 13:56:31 Waarom gelden regels voor KOZP niet voor anderen? "Die kunnen gewoon losgaan. Daarom moet er volgend jaar een duidelijke regel zijn: als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen."https://t.co/UF5iorUWmM reageer retweet
Sinds wanneer houdt KOZP zich aan de regels dan?
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 18:00:38 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183247018
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'De stad'....waar je de grootste verzameling boeren tegenkomt. :)
tussen aanhalingstekens he

die gekunstelde tegenstelling bestaat dus idd niet echt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183247021
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe eis van Jerry:

"Als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen"
TheRebelThePoet twitterde op maandag 19-11-2018 om 13:56:31 Waarom gelden regels voor KOZP niet voor anderen? "Die kunnen gewoon losgaan. Daarom moet er volgend jaar een duidelijke regel zijn: als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen."https://t.co/UF5iorUWmM reageer retweet
Ik, als dit kereltje symbool staat voor een neger, zou ik me doodschamen als ik een neger zou zijn. Zn naam ook: therebelthepoet :r

Dat hele figuur is om te kotsen.
pi_183247030
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2018 17:44 schreef OllieA het volgende:

[..]

Ik weet dat het off-topic is, maar ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat cultureel katholicisme is.
Overigens, gasten, ben ik laatst een week in de Biesbosch geweest. Daar hebben ze toffe bevers en visarenden.
Je ziet dat mensen hier niet elke week naar de kerk meer gaan, maar tijdens huwelijk, doop, communie, overlijden nog wel die katholieke gebruiken hanteren. Wordt ook duidelijk minder, zeker onder de bevolking jonger dan vooroorlogse generatie en babyboomers. Hier in dit dorp zie je daarnaast dat het plaatselijke bedrijfsleven en boeren nog die verbondenheid met de kerk hebben, als een soort netwerk.
I´m back.
  maandag 19 november 2018 @ 18:01:29 #156
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_183247031
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:42 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als emoties serieus mogen worden genomen, dan snijdt het mes aan twee kanten. De gekwetste zielen van een handvol extreem-linkse beroepsklagers wegen niet zwaarder dan de emoties die andere mensen hebben bij de opgedrongen verandering van Zwarte Piet. Sowieso begeef je je op glad ijs als je emoties leidend gaat maken in discussies, omdat emoties altijd subjectief zijn. Wie ben jij om te bepalen dat ik ergens geen emotie bij mag hebben?
Dat wil ik ook helemaal niet bepalen, of jij wel of geen emotie mag hebben. Het gaat erom of die emotie mee mag tellen bij een standpunt. In geval van racistische bejegening vind ik van wel.
quote:
Als je alles naar de essentie terugbrengt, is de claim van de links-extremisten: Zwarte Piet is racisme, Zwarte Piet is blackface. Beide zijn aantoonbare onzin, eenvoudig te weerleggen door te kijken naar de daadwerkelijke ontstaansgeschiedenis van het Sinterklaasfeest en soortgelijke tradities.
Zwarte Piet is van oorsprong niet racistisch maar is in de loop van de tijd racistisch aangekleed (geweest) en mede daardoor is de associatie met racisme juist. Tevens is de associatie met blackface er. Het is geen blackface als in de Amerikaanse context, maar het is een vergelijkbaar iets wat misschien inmiddels niet meer racistisch bedoeld is, maar wel is geweest. Of krijg je van kruipen door schoorstenen afrohaar, grote oorbellen en rode lippen? Dat is toch een racistisch stereotype pur sang?
quote:
Uiteindelijk blijven alleen onjuiste associaties over, samen met emoties én een achterliggende agenda van herstelbetalingen wegens de slavernij.
Laten we de angst voor eventuele herstelbetalingen even niet gebruiken als argument voor of tegen.
quote:
[..]

Als er van aantoonbaar racisme sprake was, dan was het een ander verhaal. Dat is bij Zwarte Piet niet het geval. Bij daadwerkelijk racisme is er de wet en zijn er rechters die zaken aan de wet kunnen toetsen. Het Sinterklaasfeest is met geen enkele wet in strijd.
Het is buiten schot gebleven door het traditionele karakter. Als je nu aan wilt komen met het concept van een grote kindervriend met grote rode opgeverfde lippen, afropruiken en oorringen dan sta je vrij snel voor het hekje, hoor.
quote:
Verder: dat je je ergens aan ergert en je bezwaren kenbaar maakt, wil niet zeggen dat alles dan maar naar jouw smaak moet worden veranderd. Ik erger me aan de muziek op de radio, ik erger me aan religie in algemene zin en bijvoorbeeld aan hoofddoekjes in het bijzonder. Dat wil echter niet zeggen dat mijn ergernis gevolgen moet en zal hebben. Dit geldt dus ook voor de KOZP-extremisten: dat ze hun geklaag wereldkundig maken, wil niet zeggen dat er persé gehoor aan moet worden gegeven.
Opnieuw, er zijn meer stemmen dan die van KOZP en de vergelijking met hoofddoekjes is nogal krom omdat dat geen racistisch stereotype uitbeeldt. Tenzij ZP gezelschap krijgt van Zwarte Faat met hoofddoek, gebrekkig Nederlands en bruine schmink. Dat zou vrij racistisch zijn.
quote:
[..]

Dat mensen niks tegen aanpassing hebben, wil niet zeggen dat die aanpassing er dan maar moet komen. Aanpassing zou er moeten komen op basis van (ruim) draagvlak in de samenleving, niet bij gebrek aan weerstand ertegen. Verder onderschat je schromelijk hoe de "stille, genuanceerde" middengroep van Nederlanders denkt over Zwarte Piet. De overgrote meerderheid, ook van die groep, wil Zwarte Piet ongewijzigd laten. Het is alleen geen onderwerp dat ze op de spits drijven.
En op de spits zouden drijven als alle pieten roetveegpieten worden denk ik.
quote:
Saoedi-Arabië heeft discriminerende wet- en regelgeving. Mensen worden daar vervolgd (en liefst vermoord) als ze afvallig zijn. Ze worden als terroristen behandeld wanneer ze atheïst zijn. Om nog maar te zwijgen over wat er met homo's gebeurt. Saoedi-Arabië kent barbaarse lijfstraffen die 1-op-1 overeenkomen met de straffen die in IS-gebied golden.

Het is compleet absurd om de situatie in een dergelijk land, gevolg van een primitieve, barbaarse en totalitaire religie, te vergelijken met de viering van een kinderfeest in Nederland. In tegenstelling tot Saoedi-Arabië hebben we hier humane wet- en regelgeving en worden mensenrechten gerespecteerd. Bij vervolgde minderheden in Saoedi-Arabië is het letterlijk een kwestie van leven en dood; bij de extreem-linkse KOZP-beroepsklagers gaat het om een kinderfeest waaraan ze zich eenvoudig kunnen onttrekken.
Vind ik niet. Het gaat erom dat er blind vastgehouden wordt aan traditie en dat mensen zich geroepen voelen tot eigenrichting jegens anderen die deze willen veranderen. Het voorbeeld van SA is een vrij extreem voorbeeld inderdaad om duidelijk te maken hoe dom blind vasthouden aan traditie over kan komen als argument.
  maandag 19 november 2018 @ 18:01:57 #157
28033 Pek
je moet wat
pi_183247045
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

'De stad'....waar je de grootste verzameling boeren tegenkomt. :)
Hier in De Stad Der Steden toch echt meer expats dan boeren. En die hebben geld, dus dat is okay :7
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 18:02:02 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183247047
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:00 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik, als dit kereltje symbool staat voor een neger, zou ik me doodschamen als ik een neger zou zijn. Zn naam ook: therebelthepoet :r

Dat hele figuur is om te kotsen.
dit kereltje staat nauwelijks symbool voor zichzelf man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_183247089
Maaruh, burgemeesters moeten of gewoon demonstraties in zn geheel verbieden, of het volk lekker zn ding laten doen zonder politie inzet.

Wat mij betreft mag het best tot knokpartijtjes leiden. Is het in een keer opgelost in ieder geval. Al die laffe, blanke sneuneuzen zullen het jaar daarop niet meer komen. En gezien het aantal niet-witten die demonstreren zijn die paar lui die wel demonsteren en zich misschien echt gekwetst voelen, met een paar man richting een psycholoog te dirigeren voor hulp.
  Eindredactie Games maandag 19 november 2018 @ 18:04:19 #160
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_183247097
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:00 schreef Inbox het volgende:

[..]

Ik, als dit kereltje symbool staat voor een neger, zou ik me doodschamen als ik een neger zou zijn. Zn naam ook: therebelthepoet :r

Dat hele figuur is om te kotsen.
Waar sta jij symbool voor dan met dit soort zwakzinnige uitspraken?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 18:05:01 #161
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183247117
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 18:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waar sta jij symbool voor dan met dit soort zwakzinnige uitspraken?
Weer een anti piet gespot :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator maandag 19 november 2018 @ 18:05:20 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_183247122
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 18:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Weer een anti piet gespot :)
doe ff niet zo kinderachtig joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Eindredactie Games maandag 19 november 2018 @ 18:06:02 #163
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_183247133
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 18:05 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Weer een anti piet gespot :)
Waar?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_183247136
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 18:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waar sta jij symbool voor dan met dit soort zwakzinnige uitspraken?
Voor de zwakzinnigen.

Alleen heb ik geen donkere huidskleur, anders had ik me bij de anti-pieten gevoegd om mn minderwaarheidscomplex tentoon te spreiden onder gelijkgestemden :/
  maandag 19 november 2018 @ 18:06:26 #165
28033 Pek
je moet wat
pi_183247138
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 17:58 schreef Nikonlover het volgende:
In het Spaans is het papas. Sinterklaas weet *O*
Je moet de Patatas Bravas eens proberen :9
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  maandag 19 november 2018 @ 18:06:56 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_183247153
quote:
6s.gif Op maandag 19 november 2018 18:01 schreef Pek het volgende:

[..]

Hier in De Stad Der Steden toch echt meer expats dan boeren. En die hebben geld, dus dat is okay :7
Ik heb het ook over Amsterdam. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 18:07:18 #167
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183247161
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 18:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

doe ff niet zo kinderachtig joh
Sorryde snorrie
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 19 november 2018 @ 18:08:33 #168
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_183247189
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 17:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Da's wat te makkelijk, sahbi.

In de eerste versie lijkt het op een wederzijdse instemming van beide kanten. Als ik de reconstructie lees begrijp ik dat er een aantal figuren besloten om de aanval in te zetten.

Dit voorbeeld aangrijpen om te roepen dat ze een vinger in de pap hebben is wel heel mager.
Sinds wanneer praat jij straattaal?

De anti-ZP figuren zijn komen provoceren, en hebben dus gewoon meegedaan aan het "slaags" raken. Vreemd dat dat niet mag benoemd worden in het artikel. In Eindhoven zou de beschrijving in het artikel passen, aangezien de anti-ZP demonstranten zich daar aan de afspraken hebben gehouden en je op de beelden kan zien dat er niet geprovoceerd werd (juist vanuit de pro-ZP hoek juist namelijk).

En ja ik zeg ook niet dat ze de hele NOS beheersen of iets dergelijks, maar het is wel tekenend dat zulke figuren zoveel invloed hebben dat een twitterberichtje de redactie al dwingt om een bericht wat feitelijk correct is aan te passen. Als jij of ik een bericht zien dat we niet juist vinden en dat laten weten aan de NOS gebeurt er net niets, hoor; maak je geen illusies.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 19 november 2018 @ 18:09:33 #169
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_183247211
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Zoals de oprichter van Brabantia Nostra reeds stelde: de ziel van de Brabander is verweven met het Katholicisme. Alles vloeit daar uit voort. Let wel: geen religieus katholicisme, eerder een cultureel katholicisme.
Grappig, ik heb ook weleens gelezen dat de Nederlandse katholieken in de loop van de afgelopen eeuwen de invloed van een soort "cultureel calvinisme" zouden hebben ondergaan. Het ligt er maar net aan welke schrijver je het vraagt, waarschijnlijk, en welke accenten er worden gelegd.
  maandag 19 november 2018 @ 18:10:25 #170
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_183247231
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 18:08 schreef Lothiriel het volgende:
De anti-ZP figuren zijn komen provoceren, en hebben dus gewoon meegedaan aan het "slaags" raken. Vreemd dat dat niet mag benoemd worden in het artikel.
De provocatie kwam van rechts.
Laten we daar met elkaar heel duidelijk over zijn.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 19 november 2018 @ 18:11:08 #171
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_183247238
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe eis van Jerry:

"Als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen"
TheRebelThePoet twitterde op maandag 19-11-2018 om 13:56:31 Waarom gelden regels voor KOZP niet voor anderen? "Die kunnen gewoon losgaan. Daarom moet er volgend jaar een duidelijke regel zijn: als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen."https://t.co/UF5iorUWmM reageer retweet
Dit soort mensen wens je chronische anusjeuk toe.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 19 november 2018 @ 18:11:20 #172
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_183247245
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 18:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

De provocatie kwam van rechts.
Laten we daar met elkaar heel duidelijk over zijn.
Zonder kozp was er niets aan de hand. Laat dat duidelijk zijn
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_183247250
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 18:10 schreef Ringo het volgende:

[..]

De provocatie kwam van rechts.
Laten we daar met elkaar heel duidelijk over zijn.
De provocatie kwam van "links". :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_183247267
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2018 17:56 schreef Montagui het volgende:
Nieuwe eis van Jerry:

"Als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen"
TheRebelThePoet twitterde op maandag 19-11-2018 om 13:56:31 Waarom gelden regels voor KOZP niet voor anderen? "Die kunnen gewoon losgaan. Daarom moet er volgend jaar een duidelijke regel zijn: als pro-Pieten weer gaan vechten, moeten burgemeesters de Sinterklaasintocht ook direct stoppen."https://t.co/UF5iorUWmM reageer retweet
Gewoon demonstraties niet toestaan ook niet die van jou Jerry
pi_183247273
quote:
7s.gif Op maandag 19 november 2018 18:04 schreef 2dope het volgende:

[..]

Waar sta jij symbool voor dan met dit soort zwakzinnige uitspraken?
En dit soort uitspraken zijn weer dikke prima. :')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')