Bron:https://nos.nl/artikel/22(...)ord-over-brexit.htmlquote:De onderhandelaars namens het Verenigd Koninkrijk en de Europese Unie hebben een voorlopig akkoord bereikt over de brexit. Premier May heeft morgen een spoedvergadering ingelast waarin ze haar ministers zal vragen het akkoord goed te keuren. Volgens de krant The Sun gaan alle ministers vanavond een voor een langs bij de premier in Downing Street 10.
Dat valt nog te bezien. Er zijn Leavers die Remain prefereren boven deze deal. En ik ken minimaal één remainer die liever een hard brexit heeft dan deze deal.quote:Op donderdag 15 november 2018 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan wint May's deal.
Omdat 48% geen Brexit wil, en dus op 1 Remain en May's deal op 2 zet.
Maar wel morgen dan bitte. Raabs aftreden heeft me net gewoon 50 euro gekost.quote:Op donderdag 15 november 2018 11:01 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het gaat juist niet hard genoeg
Ik zit te wachten op een lagere koers om 5 cijfers £ te kopen maar ik ben bang dat ik alweer te laat ben nu de eurocrisis weer oplaait.
Referenda of politieke oplossingen zijn zinloos omdat er geen overtuigende meerderheid voor eender welke oplossing is. Wat er ook gaat gebeuren: voor de komende jaren blijft er eindeloos gedoe bestaan omdat de Britse bevolking hopeloos verdeeld is over eender welke oplossing. De geest is uit de fles en die gaat er niet zomaar meer in.quote:Op donderdag 15 november 2018 10:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
a) Remain
b) May's deal
c) No deal (WTO etc)
Deze ranken op voorkeur. Eerste keuze wint 2 punten, tweede keuze 1 punt, derde keus 0 punten. De keuze met de meeste punten wint.
twitter:PolhomeEditor twitterde op donderdag 15-11-2018 om 11:18:18BREAKING: Suella Braverman has resigned as Brexit minister. reageer retweet
twitter:SuellaBraverman twitterde op donderdag 15-11-2018 om 11:22:14It is with deep regret and after reflection that I have had to tender my resignation today as a Brexit Minister. Thank you for the opportunity. I look forward to working to support Brexit from the Backbenches. This has not been an easy decision. https://t.co/C0kply8aLE reageer retweet
Volgens mij is ook May MP. Is het niet zelfs een voorwaarde om minister te zijn?quote:Op donderdag 15 november 2018 11:28 schreef tomatenrood het volgende:
Dominic Raab is volgens zijn briefpapier ook "Member of Parliament"![]()
Hetzelfde geldt voor die Noord-Ierse minister.
Mag dat in het VK, tegelijkertijd parlementslid (wetgevende macht) en minister (uitvoerende macht) zijn?
In Nederland mag dat niet (scheiding der machten)
twitter:annietrev twitterde op donderdag 15-11-2018 om 11:20:28It is with sadness that I have submitted my letter of resignation as PPS to the Education Ministers to the Prime Minister. It has been a joy and a privilege to have served in defence and education. https://t.co/AWlMXNxtT0 reageer retweet
Ik vermoed dat een deel ook zal afwachten, hoeveel andere opstappen en hoe er gereageerd wordt op het opstappen. Er zullen er genoeg zijn die zo opportunistisch zijn als BoJo.quote:Op donderdag 15 november 2018 11:30 schreef capricia het volgende:
Ik vind het niet snel gaan. Die ontslagbrieven.
Denk dat May dit gaat overleven.
Ja. Dat zal idd wel. Met een brief vast op zak, afwachten.quote:Op donderdag 15 november 2018 11:33 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Ik vermoed dat een deel ook zal afwachten, hoeveel andere opstappen en hoe er gereageerd wordt op het opstappen. Er zullen er genoeg zijn die zo opportunistisch zijn als BoJo.
Hint niet ook Corbyn's speech op no Brexit?quote:Op donderdag 15 november 2018 11:47 schreef SeLang het volgende:
Die speech van May.
Voting down the agreement risks a "no deal" scenario or..... no Brexit at all (*wink wink*)
Was dit haar plan van het begin af aan?
De Schotten zijn ook kwaad.quote:Op donderdag 15 november 2018 11:48 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Hint niet ook Corbyn's speech op no Brexit?
No deal is geen optie voor hem; en de huidige deal is onacceptabel.
Alleen leken die nog in te zetten op verder onderhandelen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?quote:
quote:Op donderdag 15 november 2018 12:03 schreef Nintex het volgende:
Zit live met een griepje SkyNews te kijken.
May houdt goed stand in het parlement, maar ze krijgt de wind van voren. Ik denk niet dat ze het gaat halen.
Blackford verwees May verontwaardigd terug naar Brussel, inderdaad.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:06 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Alleen leken die nog in te zetten op verder onderhandelen. Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Brits gebied op Cyprus: https://en.wikipedia.org/wiki/Akrotiri_and_Dhekeliaquote:Op donderdag 15 november 2018 12:16 schreef TjjWester het volgende:
Ik zie dat zowel het eiland van man als cyprus zijn genoemd in het akkoord, waarom?
Man is een brits kroondomein maar geen lid van het vk en zou dus weinig last moeten hebben van de brexit en cyprus is gedeeltelijk onafhankelijk.
dat zei ik in het vorige topic ook.. lijkt me een reeele optie..quote:Op donderdag 15 november 2018 11:47 schreef SeLang het volgende:
Die speech van May.
Voting down the agreement risks a "no deal" scenario or..... no Brexit at all (*wink wink*)
Was dit haar plan van het begin af aan?
Hoeveel procent zullen liever een harde brexit zien en geven weinig om ireland?quote:Op donderdag 15 november 2018 12:31 schreef Nintex het volgende:
Labour MP somt alle mensen en partijen op die tegen zijn in het house of commons.
Minimaal 75% is tegen als je dat zo hoort.
Ligt eraan wat jij graag ziet....quote:Op donderdag 15 november 2018 12:34 schreef Falco het volgende:
84 van de 314 Conservatieven gaan tegen stemmen volgens The Guardian. Dit gaat echt niet goed...
Mjah het house of commons stuurt aan op 'no deal'. Ze vragen vooral om de voorbereidingen daarvoor. Er lijkt geen meerderheid voor 'no brexit'.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:34 schreef Peter het volgende:
[..]
dat zei ik in het vorige topic ook.. lijkt me een reeele optie..
bij het verder voorbereiden zal meer en meer schade duidelijk worden. De No-Brexit moet op het laatste moment gebeuren.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
Mjah het house of commons stuurt aan op 'no deal'. Ze vragen vooral om de voorbereidingen daarvoor. Er lijkt geen meerderheid voor 'no brexit'.
Het hogerhuis/house of lords ja.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:52 schreef TjjWester het volgende:
Moet dit ook nog door het senaat?
In elk land met een tweepartijenstelstel.quote:Op donderdag 15 november 2018 12:18 schreef Braindead2000 het volgende:
Wel mooi om te zien: Een premier die zwaar onder vuur ligt van haar eigen collega ministers, van haar eigen partij en van andere coalitie-partijen. Waar kom je dat nog tegen? Niet in Nederland iig.
Waarom zouden ze een motie van wantrouwen doen.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:21 schreef CANARIS het volgende:
Zit nu BBC te kijken
Opvallend is dat de conservative bench bijna leeg is. Brexiteers die op de gang de motie van wantrouwen voorbereiden?
In deze never ending story weet je het nooit, maar het is niet direct de verwachtingquote:Op donderdag 15 november 2018 13:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Kan dit debat nog Breaking news opleveren?
Hooguit dat als iedereen doet wat ie zegt dat ie doet, dat ze het niet door het Parlement heen krijgt.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:25 schreef Braindead2000 het volgende:
Kan dit debat nog Breaking news opleveren?
Van hoorn slaat de spijker vol op z’n kop.twitter:svhoorn twitterde op donderdag 15-11-2018 om 12:30:35Ik vraag me serieus af (nu ik steeds meer lees en hoor van de onderhandelaars) of dit Brexit-accoord niet zó goed is voor de EU dat het eigenlijk onmogelijk is voor het VK om akkoord te gaan. En dat het daarmee ook voor de EU dus eigenlijk een heel slecht akkoord is. reageer retweet
In Nederland heb je wel eens de situatie dat een minister midden in het debat zijn aftreden verkondigt. Is dat hier een mogelijkheid? En een motie van wantrouwen aan het eind van het debat? Is dat waarschijnlijk? Wat als die verworpen wordt? Wat als die aangenomen wordt? Wat als een considerabel deel van haar eigen partij, maar niet de meerderheid, de motie van wantrouwen steunt?quote:Op donderdag 15 november 2018 13:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In deze never ending storm weet je het nooit, maar het is niet direct de verwachting
Hoe graag mensen in dit topic het zien.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:31 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
In Nederland heb je wel eens de situatie dat een minister midden in het debat zijn aftreden verkondigt. Is dat hier een mogelijkheid? En een motie van wantrouwen aan het eind van het debat? Is dat waarschijnlijk? Wat als die verworpen wordt? Wat als die aangenomen wordt? Wat als een considerabel deel van haar eigen partij, maar niet de meerderheid, de motie van wantrouwen steunt?
Een no confidence vorte is dichterbij dan ooit...quote:Op donderdag 15 november 2018 13:32 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Hoe graag mensen in dit topic het zien.
Er komt op korte termijn geen motie van wantrouwen, totaal kansloos
Nee? Hoe kom je erbij.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Een no confidence vorte is dichterbij dan ooit...
Het is niet aan de EU om haar eigen principes te grabbel te gooien om een rampscenario voor het VK te voorkomen. Het is slikken of stikken voor de Britten. Iedereen had vanaf dag één kunnen zien dat de Britse onderhandelingspositie uitermate zwak was.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:30 schreef trein2000 het volgende:
Van hoorn slaat de spijker vol op z’n kop.twitter:svhoorn twitterde op donderdag 15-11-2018 om 12:30:35Ik vraag me serieus af (nu ik steeds meer lees en hoor van de onderhandelaars) of dit Brexit-accoord niet zó goed is voor de EU dat het eigenlijk onmogelijk is voor het VK om akkoord te gaan. En dat het daarmee ook voor de EU dus eigenlijk een heel slecht akkoord is. reageer retweet
Ik lees toch echt dat Rees-Mogg een brief gaat indienen...quote:Op donderdag 15 november 2018 13:34 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Nee? Hoe kom je erbij.
Die is al enkele keren veel dichterbij geweest.
ERG heeft letterlijk geen reden om die nu te ba ken.
En dan?quote:Op donderdag 15 november 2018 13:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik lees toch echt dat Rees-Mogg een brief gaat indienen...
twitter:MattChorley twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:32:11And another @TeamRanil Ranil Jayawardena quits as a PPS https://t.co/iweC5sbNyF reageer retweet
Enderzijds, anderzijds is een no-deal ook verre van in het belang van de EU.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:35 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het is niet aan de EU om haar eigen principes te grabbel te gooien om een rampscenario voor het VK te voorkomen. Het is slikken of stikken voor de Britten. Iedereen had vanaf dag één kunnen zien dat de Britse onderhandelingspositie uitermate zwak was.
Ieder mogelijk akkoord is slecht, wat hadden die Britten dan verwacht? Door o.a. het Goede Vrijdagakkoord waren ze op voorhand al aan handen gebonden, en doordat een paar zwakzinnigen de dienst uitmaken in het VK is dat er zeker niet beter door geworden. Ondertussen is de onderhandelingspartner een van de grootste economische blokken ter wereld, dan heb je als VK zijnde gewoon niks in te brengen. Maar ja, dat soort argumenten werden voor het referendum gewoon onder het tapijt geveegd onder de noemer "Project Fear"quote:Op donderdag 15 november 2018 13:30 schreef trein2000 het volgende:
Mee eens maar de vrije markt en de principes die daarbij horen uiteen laten vallen is een nog slechtere optie.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Enderzijds, anderzijds is een no-deal ook verre van in het belang van de EU.
Dat is ook zeker waar, maar er zijn vast wel andere punten waarop men had kunnen toegeven aan de Britten. Al was het maar zodat May ook successen kan claimen en die deal er zo door krijgtquote:Op donderdag 15 november 2018 13:41 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Mee eens maar de vrije markt en de principes die daarbij horen uiteen laten vallen is een nog slechtere optie.
Ik neem aan dat het wegstemmen van die deal wat we in NL noemen “onaanvaardbaar” is.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:42 schreef westwoodblvd het volgende:
Als de deal wordt weggestemd, maar May niet, wat is dan nog de politieke toekomst van May? Ze heeft letterlijk gezegd "mijn deal of geen deal". Moet ze dan het VK door no deal loodsen? Ik denk dat ze daar voor passeert.
twitter:MrHarryCole twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:42:06Sounds to me like a confidence vote already on. Whips informally sounding out MPs on which way they would vote.... 🚨 reageer retweet
Man man man wat een chaosquote:Op donderdag 15 november 2018 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vote of confidence zou al onderweg zijn...twitter:MrHarryCole twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:42:06Sounds to me like a confidence vote already on. Whips informally sounding out MPs on which way they would vote.... 🚨 reageer retweet
Yep, chaos all overquote:Op donderdag 15 november 2018 13:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
7 mensen al opgestapt deze ochtend...
Maar als ze dat wint zit ze weer minimaal een jaar veilig. Als zij weggestemd wordt, wie gaat het dan overnemen? Ik zie niet direct iemand die dan de boel bij elkaar houdt.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Vote of confidence zou al onderweg zijn...twitter:MrHarryCole twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:42:06Sounds to me like a confidence vote already on. Whips informally sounding out MPs on which way they would vote.... 🚨 reageer retweet
Ik ook niet, maar... mensen denken niet altijd zover voorruit. En er is altijd wel 1 iemand die het wil overnemen.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:50 schreef SeLang het volgende:
[..]
Maar als ze wint zit ze weer minimaal een jaar veilig. Als zij weggestemd wordt, wie gaat het dan overnemen? Ik zie niet direct iemand die dan de boel bij elkaar houdt.
twitter:Steven_Swinford twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:43:16BREAKINGI’m told that Penny Mordaunt going to see PM later this afternoon. She’s pushing for a free vote on the Brexit deal, which the No 10 is adamant will not happen.Could she become the third Cabinet resignation of this extraordinary day? We’ll know in a few hours... reageer retweet
Ik begin mij serieus af te vragen of May dit nog wel kan overlevenquote:Op donderdag 15 november 2018 13:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar... mensen denken niet altijd zover voorruit. En er is altijd wel 1 iemand die het wil overnemen.twitter:Steven_Swinford twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:43:16BREAKINGI’m told that Penny Mordaunt going to see PM later this afternoon. She’s pushing for a free vote on the Brexit deal, which the No 10 is adamant will not happen.Could she become the third Cabinet resignation of this extraordinary day? We’ll know in a few hours... reageer retweet
Een paar veel dreigender. Toen er ook daadwerkelijk alternatieven warenquote:Op donderdag 15 november 2018 13:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Lastig te zeggen hoeveel er de wereld ingeslingerd wordt puur om druk uit te oefenen. We hebben de laatste jaren heel vaal dreigende situaties voor may voorbij zien komen.
Gelukkig snap jij genoeg van geopolitieke verhoudingen om te snappen waarom dat niet zo is, toch?quote:Op donderdag 15 november 2018 13:55 schreef Nintex het volgende:
Het is wel apart. Werkloosheid is laag, economie draait op zich prima.
Onderhandelingspositie van de UK zou derhalve sterk moeten zijn.
Guardian.quote:Here is the tally of resignations we’ve had so far today.
Four ministers have resigned, and two parliamentary private secretaries (PPSs - unpaid ministerial bag carriers, who are not members of the government but who are expected to support the government in all votes)
All of these MPs voted leave apart from Shailesh Vara, who voted remain.
Cabinet
• Dominic Raab, Brexit secretary
• Esther McVey, work and pensions secretary
Junior ministers
• Suella Braverman, Brexit minister
• Shailesh Vara, Northern Ireland minister
PPSs
• Ranil Jayawardena, MoJ PPS
• Anne-Marie Trevelyan, Education PPS
As the Evening Standard reports, Nikki Da Costa, director of legislative affairs in Downing Street (an official, not an MP) has also resigned.
Nee niet echt. Als er geen deal uitkomt kan letterlijk het leger uitrukken ivm gigantische tekorten aan Britse kant.quote:Op donderdag 15 november 2018 13:55 schreef Nintex het volgende:
Het is wel apart. Werkloosheid is laag, economie draait op zich prima.
Onderhandelingspositie van de UK zou derhalve sterk moeten zijn.
Dat is haar insurance voorlopigquote:Op donderdag 15 november 2018 14:01 schreef westwoodblvd het volgende:
Als May weggestemd wordt komen er vrijwel zeker nieuwe verkiezingen want ik zou niet weten welke kandidaat wel genoeg vertrouwen heeft in het parlement.
Nieuwe verkiezingen zou voor het einde van het jaar nog kunnen. Dan heb je 2,5 maand om ofwel alsnog steun te krijgen voor de huidige deal, of een soort hap snap oplossing om de ergste problemen te voorkomen.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:04 schreef LorneMalvo het volgende:
Nieuwe verkiezingen staat gelijk aan no deal? Gelet op de doorlooptijd
Guardian.quote:Dominic Raab, who resigned this morning, has suggested he retains confidence in Theresa May as prime minister, despite rejecting her approach to Brexit. He told the BBC:
I think she needs a Brexit Secretary that will pursue the deal that she wants to put to the country with conviction. I don’t feel I can do that in good conscience. But I respect her, I hold her in high esteem, I think she should continue, but I do think we need to change course on Brexit.
Die zijn ff pissenquote:Op donderdag 15 november 2018 14:06 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt wel of het parlement elke minuut leger wordt. Wat kan dat betekenen?
Nieuwe PM moet steun krijgen van meerderheid van het hele parlement, inclusief May vertrouwelingen en de DUP. Maar daarvoor heb je weer iand nodig die niet te extreem is en dan steunen de Brexiteers hem/haar weer niet.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:05 schreef Nintex het volgende:
Mjah, nieuwe verkiezingen zouden niet automatisch uitgeschreven worden bij het vertrek van May.
Je krijgt dan eerst een leadership challenge bij de Tories en de winnaar daarvan is dan in principe de nieuwe premier.
Daarnaast wil Labour niet deze hete aardappel over pakken natuurlijk.![]()
There we go.twitter:bbclaurak twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:50:04Boris Johnson has just arrived at ERG meeting - feels very much like this is on and letters from Brexiteers about to go in en masse reageer retweet
twitter:gordonrayner twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:04:37Standby for Jacob Rees-Mogg making a statement outside Parliament within minutes to announce he has submitted a letter calling for a no confidence vote in the PM. BIG moment. reageer retweet
Johnson komt even vertellen hoe er 350 miljoen per week naar de NHS zal gaan.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:13 schreef Nintex het volgende:
There we go.twitter:bbclaurak twitterde op donderdag 15-11-2018 om 13:50:04Boris Johnson has just arrived at ERG meeting - feels very much like this is on and letters from Brexiteers about to go in en masse reageer retweet
twitter:michaelsavage twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:05:07A split is emerging in the ERG - some putting in letters, others wanting to vote down the deal in Parliament... reageer retweet
May overleeft dit wel. Maar ze is weg als de deal wordt weggestemd of als nog meer ministers als Gove afstappenquote:Op donderdag 15 november 2018 14:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
twitter:michaelsavage twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:05:07A split is emerging in the ERG - some putting in letters, others wanting to vote down the deal in Parliament... reageer retweet
Vrij bizarre situatie inderdaad. Lijkt wel vooropgezet plan want May kan nu natuurlijk niet handelen tegen deze actie omdat ze daar nog vragen staat te beantwoorden terwijl niemand in het antwoord geïnteresseerd is.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:23 schreef capricia het volgende:
May beantwoordt nu al heel lang vragen, terwijl er steeds minder mensen aanwezig zijn.
Die zijn op de gang haar aftreden aan het voorbereiden.
Een heel bijzondere gang van zaken.
Wat nou als men het niet eens kan worden over deal weg of may weg, en als resultaat blijven beide staan.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:27 schreef L3gend het volgende:
[..]
May overleeft dit wel. Maar ze is weg als de deal wordt weggestemd of als nog meer ministers als Gove afstappen
Zou wel perfect Britse politiek anno 2018 samenvatten.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wat nou als men het niet eens kan worden over deal weg of may weg, en als resultaat blijven beide staan.
Ha, ha, in deze ene dag waar waar ik naar het Britse parlement kijk zie ik meer democratie dan in 20 jaar Nederlandse politiek.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:31 schreef Nielsch het volgende:
Kijk al die laffe Tories eens bang zijn voor het democratische proces...
Precies. Waarom zou je vuile handen maken als de uitkomst toch al vast staat?quote:Op donderdag 15 november 2018 14:35 schreef trein2000 het volgende:
Als ik nu BoJo/Rees-Mogg cs moest adviseren zou ik May laten zitten en die deal wegstemmen.
Raab is genaaid door May, verder eensquote:Op donderdag 15 november 2018 14:36 schreef Nielsch het volgende:
De Brexiteers zijn echt schaamteloos. Boris Johnson liegt de boel bij elkaar. Nigel Farage vraagt EU paspoorten aan voor zijn kinderen. Jacob Rees-Mogg verplaatst zijn bedrijven naar de EU. Raab onderhandelt over een deal en loopt vervolgens weg van zijn verantwoordelijkheden.
Saillant detail is dat Raab een Tsjechische vader heeft, dus mogelijkerwijs kan ook hij zonder problemen na Brexit naar de EU vertrekken.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:36 schreef Nielsch het volgende:
De Brexiteers zijn echt schaamteloos. Boris Johnson liegt de boel bij elkaar. Nigel Farage vraagt EU paspoorten aan voor zijn kinderen. Jacob Rees-Mogg verplaatst zijn bedrijven naar de EU. Raab onderhandelt over een deal en loopt vervolgens weg van zijn verantwoordelijkheden.
En de meeste hebben hun investeringen naar Ierland verplaatstquote:Op donderdag 15 november 2018 14:36 schreef Nielsch het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
De letters stromen binnen.twitter:HenrySmithUK twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:34:03My letter of no confidence in the Prime Minister. https://t.co/Bind9T7ogO reageer retweet
Remain Conservatieven smeken dat Corbyn zijn stance veranderentwitter:Anna_Soubry twitterde op donderdag 15-11-2018 om 14:44:10Please sign and RT! Petition · Jeremy Corbyn: Labour must now lead on a People's Vote · https://t.co/QqmZJcm26g https://t.co/Mr84cZ9qIC reageer retweet
En mensen stemmen vervolgens massaal tegen. En dan?quote:Op donderdag 15 november 2018 15:07 schreef SeLang het volgende:
May gaf daarnet aan dat ze geen Nederlandse toestanden wil in de UK en dus geen tweede referendum wil.
Maar de situatie is totaal verschillend. De referendum uitslag is niet genegeerd. In tegendeel zelfs, er is al 2,5 jaar over bijna niets anders gepraat en haar deal is het resultaat van jarenlang onderhandelen. Je kunt (terecht) kritiek hebben op hoe dat gegaan is maar hiermee is de referendumuitslag wel degelijk gerespecteerd.
Ik zie niet wat er mis mee is om dit eindresultaat opnieuw voor te leggen aan het electoraat, nu concreet is gemaakt is waarover wordt gestemd.
Er is momenteel waarschijnlijk niet genoeg steun voor maar ik denk dat die steun snel zal toenemen omdat het een uitweg kan bieden uit de chaos.
Dat zie ik niet gebeuren. Op dit moment is cliff-edge-brexit echt de enige realistische optie. En daar moeten wij ons zo goed mogelijk op gaan voorbereiden. Elk ander scenario is wishful thinking.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:07 schreef SeLang het volgende:
May gaf daarnet aan dat ze geen Nederlandse toestanden wil in de UK en dus geen tweede referendum wil.
Maar de situatie is totaal verschillend. De referendum uitslag is niet genegeerd. In tegendeel zelfs, er is al 2,5 jaar over bijna niets anders gepraat en haar deal is het resultaat van jarenlang onderhandelen. Je kunt (terecht) kritiek hebben op hoe dat gegaan is maar hiermee is de referendumuitslag wel degelijk gerespecteerd.
Ik zie niet wat er mis mee is om dit eindresultaat opnieuw voor te leggen aan het electoraat, nu concreet is gemaakt is waarover wordt gestemd.
Er is momenteel waarschijnlijk niet genoeg steun voor maar ik denk dat die steun snel zal toenemen omdat het een uitweg kan bieden uit de chaos.
Dan gaat Brexit niet door. De EU zal een zucht van verlichting slaken want die kunnen er niet nog een crisis bij hebben.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
En mensen stemmen vervolgens massaal tegen. En dan?
Kan dit juridisch nog wel? Ik dacht dat het point of no return al was bereiktquote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan gaat Brexit niet door. De EU zal een zucht van verlichting slaken want die kunnen er niet nog een crisis bij hebben.
Kan dat juridisch wel?quote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dan gaat Brexit niet door. De EU zal een zucht van verlichting slaken want die kunnen er niet nog een crisis bij hebben.
Dat ligt er heel erg aan welke vraag je op het referendum stelt.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles kan als UK + EU beiden daarmee accoord gaan.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Kan dit juridisch nog wel? Ik dacht dat het point of no return al was bereikt
48 torys...quote:Op donderdag 15 november 2018 15:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Is die motie van wantrouwen al zeker? 48 die het steunen zijn er nodig lees ik. Dat is toch een makkie? Zeker met de hulp van labour.
..en er niemand is die het aanhangig maakt.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles kan als UK + EU beiden daarmee accoord gaan.
Nee het gaat over een motie van wantrouwen binnen de Conservatieve partij. Als 48 mps het ondertekenen, mogen alle conservatieve mps stemmen over May.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:12 schreef Braindead2000 het volgende:
Is die motie van wantrouwen al zeker? 48 die het steunen zijn er nodig lees ik. Dat is toch een makkie? Zeker met de hulp van labour.
Nee, het zou zo kunnen zijn dat art. 50 onomkeerbaar is. Wat uiteraard wel kan is meteen een nieuw lidmaatschap aangaan. Maar dan vervallen wel alle voordeeltjesquote:Op donderdag 15 november 2018 15:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Alles kan als UK + EU beiden daarmee accoord gaan.
Dit is politiek. Alles is omkeerbaar als de wil er is. En de EU is de grote winnaar als ze Brexit afbreken.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, het zou zo kunnen zijn dat art. 50 onomkeerbaar is. Wat uiteraard wel kan is meteen een nieuw lidmaatschap aangaan. Maar dan vervallen wel alle voordeeltjes
En even die afgesproken 40 miljard afrekenen.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:16 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, het zou zo kunnen zijn dat art. 50 onomkeerbaar is. Wat uiteraard wel kan is meteen een nieuw lidmaatschap aangaan. Maar dan vervallen wel alle voordeeltjes
Oke 48 van de 300+. Dat moet toch ook wel lukken? Als zelfs dat niet lukt heeft May weinig te vrezen.quote:
Welke 48 zouden het moeten zijnquote:Op donderdag 15 november 2018 15:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Oke 48 van de 300+. Dat moet toch ook wel lukken? Als zelfs dat niet lukt heeft May weinig te vrezen.
Nee, hier zit een juridische component inquote:Op donderdag 15 november 2018 15:19 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit is politiek. Alles is omkeerbaar als de wil er is. En de EU is de grote winnaar als ze Brexit afbreken.
quote:
Op dit moment heeft het hof nog geen uitspraak gedaan of het kan, theoretisch gezien is het dus niet verboden.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:11 schreef LorneMalvo het volgende:
[..]
Kan dit juridisch nog wel? Ik dacht dat het point of no return al was bereikt
Iemand met verantwoordelijkheidsgevoel zit niet in de politiek.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:20 schreef Hexagon het volgende:
Het verantwoordelijkheidsgevoel van velen daar is ver te zoeken
Zo werkt het natuurlijk niet. Zo’n hof legt slechts de bepaling uit. Die maken geen recht.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:20 schreef TjjWester het volgende:
[..]
[..]
Op dit moment heeft het hof nog geen uitspraak gedaan of het kan, theoretisch gezien is het dus niet verboden.
Jij verwacht van niet?quote:Op donderdag 15 november 2018 15:20 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Welke 48 zouden het moeten zijn
Dat is alleen maar een theoretische barrière. Je kunt altijd een bespoke deal maken waarbij je exact dezelfde rechten en plichten krijgt en defacto dus in de EU blijft. Maar waarom zou je zo ingewikkeld doenquote:Op donderdag 15 november 2018 15:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, hier zit een juridische component in
48 van de 300+ begrijp ik. Zo veel is dat toch niet? Minder dan 20%.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:23 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
48 is veel. Vooral omdat er weinig alternatieven liggen
Zolang het hof geen negatieve uitleg heeft gegeven is het niet verboden.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Zo’n hof legt slechts de bepaling uit. Die maken geen recht.
Leg mij maar uit welke 48 binnen de partij het zouden willenquote:Op donderdag 15 november 2018 15:24 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
48 van de 300+ begrijp ik. Zo veel is dat toch niet? Minder dan 20%.
Nee, zo’n hof legt een bepaling uit. Dat heeft in principe terugwerkende kracht.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:24 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Zolang het hof geen negatieve uitleg heeft gegeven is het niet verboden.
Op dit moment is er geen artikel dat het nadrukkelijk verbied.
Geen idee. Ik heb geen verstand van Britse politiek. Ik vraag het jou. Is 48 MP's die dit steunen aannemelijk?quote:Op donderdag 15 november 2018 15:25 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Leg mij maar uit welke 48 binnen de partij het zouden willen
Het is niet geheel ondenkbaar. De hard Brexiteers bestaat uit ong 80 mps, maar binnen die groep is de split of May nu weggestemd moet worden of wachten totdat de deal zelf weggestemd wordtquote:Op donderdag 15 november 2018 15:29 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Geen idee. Ik heb geen verstand van Britse politiek. Ik vraag het jou. Is 48 MP's die dit steunen aannemelijk?
Ja, het alternatief is een harde brexit, met een harde grens door Ierland.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Het is voor de Britten echt het beste om gewoon voor dit akkoord te gaan. Als dit weggestemd wordt, is het of een catastrofe of terug naar de onderhandelingstafel met niets te bieden. Dan moeten ze echt alles slikken en bij het kruisje tekenen.
Ja maar volgens Farage en Johnson en Gove heeft de UK toch alle troeven? Tenminste, dat zeiden ze voor het referendum. En 350 miljoen per week naar de NHS!quote:Op donderdag 15 november 2018 15:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Het is voor de Britten echt het beste om gewoon voor dit akkoord te gaan. Als dit weggestemd wordt, is het of een catastrofe of terug naar de onderhandelingstafel met niets te bieden. Dan moeten ze echt alles slikken en bij het kruisje tekenen.
De Britse arrogantie geeft ze het idee dat ze een have-your-cake-and-eat-it-too-deal kunnen krijgen. Maar dat is absoluut onmogelijk. Maar ze verdommen het dat te beseffen want ze denken dat ze nog steeds een wereldrijk zijn en dat iedereen in de rij staat om deals met ze te sluiten.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:35 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ja, het alternatief is een harde brexit, met een harde grens door Ierland.
De deal die nu op tafel ligt is de best mogelijke deal die de Britten hadden kunnen krijgen.
Maar dat vereist enige realiteitszin...quote:Op donderdag 15 november 2018 15:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Yep, het is 1 tegen 27, en dan denken ze nog dat ze alles in hun eentje mogen bepalen.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:36 schreef Q. het volgende:
[..]
De Britse arrogantie geeft ze het idee dat ze een have-your-cake-and-eat-it-too-deal kunnen krijgen. Maar dat is absoluut onmogelijk. Maar ze verdommen het dat te beseffen want ze denken dat ze nog steeds een wereldrijk zijn en dat iedereen in de rij staat om deals met ze te sluiten.
Voornamelijk een catastrofe voor de EU. Dat zie je ook aan het resultaat. De eisen voor herstelbetalingen zijn extreem verlaagd, de EU is bereid tot ver in de toekomst de onderhandelen over de Brexit. De EU is doodsbang. Logisch ook, de tigste economische crisis is al weer nabij. Banken, landen en economieën in de EU gaan flinke klappen krijgen bij een harde Brexit.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:33 schreef westwoodblvd het volgende:
Wellicht, maar de UK zou ook doodsbang moeten zijn. Het is niet dat ze hier nu ongeschonden uit gaan komen. Ik denk dat de EU sterker staat dan de UK.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voornamelijk een catastrofe voor de EU. Dat zie je ook aan het resultaat. De eisen voor herstelbetalingen zijn extreem verlaagd, de EU is bereid tot ver in de toekomst de onderhandelen over de Brexit. De EU is doodsbang. Logisch ook, de tigste economische crisis is al weer nabij. Banken, landen en economieën in de EU gaan flinke klappen krijgen bij een harde Brexit.
Dat zei ik al ja, klopt helemaal. Dat maakt de situatie ook zo linkquote:Op donderdag 15 november 2018 15:45 schreef Nintex het volgende:
De brieven van afgelopen Juli tellen nog trouwens. De Tories hoeven dus slechts een paar stemmen extra te zoeken voor de no confidence vote.
Zal na vandaag niet al te moeilijk zijn.
Laagste werkloosheid sinds 1975(!)quote:Op donderdag 15 november 2018 15:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
UK heeft nu al de laagste economische groei van alle europese landen...
Als het zo'n geweldig resultaat voor de Britten is, waarom zijn er dan zoveel hardliners die het er niet mee eens zijn?quote:Op donderdag 15 november 2018 15:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Voornamelijk een catastrofe voor de EU. Dat zie je ook aan het resultaat. De eisen voor herstelbetalingen zijn extreem verlaagd, de EU is bereid tot ver in de toekomst de onderhandelen over de Brexit. De EU is doodsbang. Logisch ook, de tigste economische crisis is al weer nabij. Banken, landen en economieën in de EU gaan flinke klappen krijgen bij een harde Brexit.
Is toch niet zo heel gek. Evenals dat London nu echt gigantisch veel in aanbouw heeft. Dit zijn gewoon allemaal effecten van de goede periode die nu bijna achter ons ligt. Als Brexit niet zou gebeuren zouden ze volgens mij een gigantische groei kunnen doormaken.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Laagste werkloosheid sinds 1975(!)
Loongroei 2,7%
Er is hier echt niet het gevoel dat het slecht gaat of zo
Mwoah, ligt er maar net aan wat 'hier' is. Dergelijke macrocijfers zeggen verder niet zoveel over de distributie van werkloosheid en loongroei in geografische en demografische zin. Er speelt natuurlijk ook nog wel iets meer in het land. De zo geroemde NHS die overstelpt zou gaan worden met extra geld dat men zou besparen door de Brexit bezwijkt bijna onder de druk bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Laagste werkloosheid sinds 1975(!)
Loongroei 2,7%
Er is hier echt niet het gevoel dat het slecht gaat of zo
Ik beweer niet dat dit of elk ander resultaat zo goed is voor de Britten, of voor de EU. Buiten dat: het gaat hier niet om geld, het gaat om autonomie.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:50 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Als het zo'n geweldig resultaat voor de Britten is, waarom zijn er dan zoveel hardliners die het er niet mee eens zijn?
voor wat bouwt Londen nu dan eigenlijk? Ik lees bij de CIA dat het helemaal niet de goede kant uit gaat in het VK, ook niet voor Londenquote:Op donderdag 15 november 2018 15:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is toch niet zo heel gek. Evenals dat London nu echt gigantisch veel in aanbouw heeft. Dit zijn gewoon allemaal effecten van de goede periode die nu bijna achter ons ligt. Als Brexit niet zou gebeuren zouden ze volgens mij een gigantische groei kunnen doormaken.
https://www.cia.gov/libra(...)k/fields/207.html#UKquote:The UK economy has begun to slow since the referendum vote to leave the EU in June 2016. A sustained depreciation of the British pound has increased consumer and producer prices, weighing on consumer spending without spurring a meaningful increase in exports. The UK has an extensive trade relationship with other EU members through its single market membership, and economic observers have warned the exit will jeopardize its position as the central location for European financial services. Prime Minister MAY is seeking a new “deep and special” trade relationship with the EU following the UK’s exit. However, economists doubt that the UK will be able to preserve the benefits of EU membership without the obligations. The UK is expected to officially leave the EU by the end of March 2019.
Geen idee voor wie london bouwt, ik weet alleen dat er heel veel gebouwd wordtquote:Op donderdag 15 november 2018 16:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
voor wat bouwt Londen nu dan eigenlijk? Ik lees bij de CIA dat het helemaal niet de goede kant uit gaat in het VK, ook niet voor Londen
[..]
https://www.cia.gov/libra(...)k/fields/207.html#UK
Allemaal buitenlandse projectontwikkelaars die een slaatje willen slaan uit de torenhoge huurprijzen.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee voor wie london bouwt, ik weet alleen dat er heel veel gebouwd wordt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wolkenkrabbers schieten als paddestoelen uit de grond overal... dit is maar 10% van wat er in aanbouw is wss.
twitter:Rehman_Chishti twitterde op donderdag 15-11-2018 om 15:58:08My letter of resignation sent to PM @theresa_may stepping down as Vice Chairman @Conservatives & PM Trade Envoy to Pakistan. 1. Cannot support Draft EU Withdrawal Agreement. 2. Very disappointed by lack of leadership shown by UK Gov to do morally right thing in Asia Bibi Case. https://t.co/hcaxba1hJr reageer retweet
Good Friday Agreement says no.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:35 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Ja, het alternatief is een harde brexit, met een harde grens door Ierland.
Politieke spelletjes zijn geen democratie.quote:Op donderdag 15 november 2018 14:35 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ha, ha, in deze ene dag waar waar ik naar het Britse parlement kijk zie ik meer democratie dan in 20 jaar Nederlandse politiek.
De NHS kapot zou echt het beste neveneffect ooit zijnquote:Op donderdag 15 november 2018 15:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mwoah, ligt er maar net aan wat 'hier' is. Dergelijke macrocijfers zeggen verder niet zoveel over de distributie van werkloosheid en loongroei in geografische en demografische zin. Er speelt natuurlijk ook nog wel iets meer in het land. De zo geroemde NHS die overstelpt zou gaan worden met extra geld dat men zou besparen door de Brexit bezwijkt bijna onder de druk bijvoorbeeld.
Mooi die profielfoto er nog even bijtwitter:sheryllmurray twitterde op donderdag 15-11-2018 om 16:08:36I have lost confidence in the Brexit policy of the Prime Minister and have therefore written to the Chairman of the 1922 Committee asking for a vote to take place over her Leadership. https://t.co/dvrJiIAMAC reageer retweet
En denken dat die 39 miljard bij no-deal niet betaald hoeft te wordenquote:Op donderdag 15 november 2018 16:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mooi die profielfoto er nog even bijtwitter:sheryllmurray twitterde op donderdag 15-11-2018 om 16:08:36I have lost confidence in the Brexit policy of the Prime Minister and have therefore written to the Chairman of the 1922 Committee asking for a vote to take place over her Leadership. https://t.co/dvrJiIAMAC reageer retweet
Ze maken dat geld niet over en de EU heeft geen leger.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
En denken dat die 39 miljard bij no-deal niet betaald hoeft te worden!
Britse pond maakt duikvlucht na aftreden Brexit-ministerquote:Op donderdag 15 november 2018 16:20 schreef Zelva het volgende:
[..]
En denken dat die 39 miljard bij no-deal niet betaald hoeft te worden!
Wordt dus echt een spookstad.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee voor wie london bouwt, ik weet alleen dat er heel veel gebouwd wordt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wolkenkrabbers schieten als paddestoelen uit de grond overal... dit is maar 10% van wat er in aanbouw is wss.
Niet alles hoeft militair opgelost te worden he?quote:Op donderdag 15 november 2018 16:25 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze maken dat geld niet over en de EU heeft geen leger.
[ afbeelding ]
Maar waarom duikt die pond dan zo hard? Dit is volgens de eurofielen de beste deal denkbaar voor de EU en het VK en toch duikt de pond als een baksteenquote:Op donderdag 15 november 2018 16:34 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Britse pond maakt duikvlucht na aftreden Brexit-minister
Als de pond maar diep genoeg zakt, dan is die 39 miljard GBP die ze moeten betalen bijna niets meer waard in euro's
ben benieuwd in welke valuta die afspraak is gemaaktquote:Op donderdag 15 november 2018 16:34 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Britse pond maakt duikvlucht na aftreden Brexit-minister
Als de pond maar diep genoeg zakt, dan is die 39 miljard GBP die ze moeten betalen bijna niets meer waard in euro's
(moeilijk voor te stellen dat 1 GBP ooit 11 gulden waard was)
Omdat de brexit minister aftrad, en er daardoor onzekerheid is of die deal nog wel doorgaat. Die deal is in principe gunstig voor de koers.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar waarom duikt die pond dan zo hard?
omdat de deal er zo te zien niet lijkt te komenquote:Op donderdag 15 november 2018 16:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar waarom duikt die pond dan zo hard? Dit is volgens de eurofielen de beste deal denkbaar voor de EU en het VK en toch duikt de pond als een baksteen
Amerika kon het ook in het verleden, loste dan snel hun schulden af.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Maar waarom duikt die pond dan zo hard? Dit is volgens de eurofielen de beste deal denkbaar voor de EU en het VK en toch duikt de pond als een baksteen
Als het in pond gemaakt is, zit het er dik in dat het VK een Griekenlandje gaat doen. Munt devalueren totdat je schuld praktisch nihil is.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:37 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ben benieuwd in welke valuta die afspraak is gemaakt
Aha, dit wil ik weten, wat zijn de kansen voor May en haar deal. Niemand lijkt zich daar over uit te willen spreken. De daling van de koers van het pond is dus goed nieuws. Misschien moet ik ook maar even kijken wat de bookies bieden.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
omdat de deal er zo te zien niet lijkt te komen
Gast... Het is al hele dag duidelijk dat May's haar deal in zwaar weer zit...quote:Op donderdag 15 november 2018 16:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aha, dit wil ik weten, wat zijn de kansen voor May en haar deal. Niemand lijkt zich daar over uit te willen spreken. De daling van de koers van het pond is dus goed nieuws. Misschien moet ik ook maar even kijken wat de bookies bieden.
Na het bekendmaken van de deal ging ie dan ook omhoog, nu, met de toegenomen onzekerheid, daalt ie dan ook weer.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
het wordt aan alle kanten uitgesprokenquote:Op donderdag 15 november 2018 16:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Aha, dit wil ik weten, wat zijn de kansen voor May en haar deal. Niemand lijkt zich daar over uit te willen spreken. De daling van de koers van het pond is dus goed nieuws. Misschien moet ik ook maar even kijken wat de bookies bieden.
quote:Premier May geeft om 18.00 uur (17.00 uur Britse tijd) een persconferentie. Het is niet bekend wat ze wil bespreken, maar volgens Britse media hoeft het niet om een schokkende mededeling te gaan.
May wilde gisteren al een persconferentie geven om het concept-akkoord toe te lichten.
Dat zei ik eerder ook al maar het blijven politici he. Ik weet het niet, ik wil weten wat dit betekent.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:44 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het wordt aan alle kanten uitgesproken
Labour is tegen, de Noord-Ierse coalitiepartner is tegen, leden van haar eigen fractie zijn tegen.
Nou ja aftreden of ze gaat toch nog een hardere brexit deal sluiten, een van die tweequote:Op donderdag 15 november 2018 16:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
En het feest begint van vooraf aan?
Of is het doel verwarring te zaaien, van welke zijde dan ook, zodat de geest zich niet meer concentreren kan op een deal?quote:Op donderdag 15 november 2018 16:51 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nou ja aftreden of ze gaat toch nog een hardere brexit deal sluiten, een van die twee
als ze het parlement niet achter deze deal krijgt, en die kans is nogal groot dan is no deal het meest reëel omdat er simpelweg geen tijd meer is voor iets andersquote:Op donderdag 15 november 2018 16:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat zei ik eerder ook al maar het blijven politici he. Ik weet het niet, ik wil weten wat dit betekent.
Verwacht vriend en vijand van deze deal dat deze deal niet doorgaat? Dat er een harde Brexit komt?
Denk dat dit überhaupt wel het eindbod is van de EU.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:57 schreef rubbereend het volgende:
[..]
als ze het parlement niet achter deze deal krijgt, en die kans is nogal groot dan is no deal het meest reëel omdat er simpelweg geen tijd meer is voor iets anders
de beste deal denkbaar is en blijft het VK in de EU.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:37 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
ja, er is gewoon ook geen tijd meer om alles nog eens te heronderhandelen.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:58 schreef Zelva het volgende:
[..]
Denk dat dit überhaupt wel het eindbod is van de EU.
Is de EU het niet zelf schuld door het zo ver te hebben laten komen?quote:Op donderdag 15 november 2018 16:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de beste deal denkbaar is en blijft het VK in de EU.
in het VK is er zover ik weet al sinds de jaren 90 een kleine maar luide groep van Brexiteers geweest. En de Britten wilden overwegend ook liever een lossere grote EU dan een hechtere kleine EU. En nu zitten ze met de gebakken peren.quote:Op donderdag 15 november 2018 17:03 schreef john2406 het volgende:
[..]
Is de EU het niet zelf schuld door het zo ver te hebben laten komen?
Wat was nu het belangrijkste een waterkoker of de grenzen?
Inderdaad, pull the fucking brexit plug.quote:Op donderdag 15 november 2018 16:59 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
de beste deal denkbaar is en blijft het VK in de EU.
Dus het is op dit moment niet verboden, dat zei ik al.quote:Op donderdag 15 november 2018 15:26 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, zo’n hof legt een bepaling uit. Dat heeft in principe terugwerkende kracht.
Doet ze altijd. Een persconferentie bijeen roepen op kritieke momenten en dan alle aandacht gebruiken om haar eigen standpunt naar voren te brengen. Zie 2 maanden geleden.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
May gaat wss haar deal verdedigen in de persconferentie zo. Had al zo'n vermoeden.
Dat is nog maar de vraag.quote:Op donderdag 15 november 2018 17:59 schreef TjjWester het volgende:
[..]
Dus het is op dit moment niet verboden, dat zei ik al.
Er schijnt een lang gesprek te zijn geweest tussen de voorzitter van 1922 comittee en chief whipquote:
Contestquote:Op donderdag 15 november 2018 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er schijnt een lang gesprek te zijn geweest tussen de voorzitter van 1922 comittee en chief whip
Wat is een "leadership context"?quote:Op donderdag 15 november 2018 18:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Er schijnt een lang gesprek te zijn geweest tussen de voorzitter van 1922 comittee en chief whip
Contest, stomme autocorrectquote:Op donderdag 15 november 2018 18:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is een "leadership context"?
Het lijkt er wel opquote:Op donderdag 15 november 2018 18:26 schreef tomatenrood het volgende:
Ze gaat haar aftreden aankondigen?
Ja nee klopt, het leek er even opquote:Op donderdag 15 november 2018 18:27 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ze juist vol erin om het te verdedigen
Daar lijkt het vooralsnog meer op jaquote:Op donderdag 15 november 2018 18:27 schreef Gijscoman het volgende:
[..]
Volgens mij gaat ze juist vol erin om het te verdedigen
Het is bij haar ook lastig te lezen.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja nee klopt, het leek er even op
Idd. Ze zegt dat de deal recht doet aan het referendum, en dat ze er helemaal achterstaat. Dat was het.quote:
Tot op zekere hoogte. Tegelijkertijd voelt het, zeker met de overtuiging waarmee ze spreekt, ook als een poging om te laten zien boven Rees-Mogg en zo te staan.quote:
Naast een remain is dit toch echt het beste wat ze er uit kan slepen voor G-B denk ik.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:31 schreef RipCity het volgende:
Ze doet net alsof het alleen maar voordelen heeft en het nu fantastisch gaat worden Lol.
Volgens mij klopt een hoop idd niet. Desalniettemin is dit volgens mij wel echt het beste wat ze eruit kon slepen.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:34 schreef tomatenrood het volgende:
Vraag me af of de dingen die ze zegt feitelijk wel kloppen. Ze had het er over dat de Europen Court of Justice (ECJ) jurisdisctie over het VK verliest. Volgens mij had iemand in dit topic ergens een passage uit de deal geciteerd dat dat niet zo is.
Ook heeft ze het weer over de NHS en dat het VK daar nu geld aan uit kan geven.
Eigenlijk gaat ze in op al de argumenten van de harde brexiteers, en zegt ze dat de deal precies is wat de harde brexiteers gewild zouden hebben.
Volgens mij heeft Tony Blair dat al een paar keer gezegd.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:27 schreef Eppie_NL het volgende:
Blijf mij eerlijk gezegd verbazen over het feit dat er geen prominente (ex-)politici opstaan en gewoon zeggen: "Stop deze waanzin en er is maar 1 beste optie voor UK en dat is in de EU blijven".
Want? Ze heeft dat tot nu toe nou niet echt aangetoondquote:Op donderdag 15 november 2018 18:38 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat May blijft, dit is per uitstek een kwestie die een vrouw het beste kan oplossen.
Waarom is dat zo volgens jou?quote:Op donderdag 15 november 2018 18:38 schreef Loekie1 het volgende:
Ik denk dat May blijft, dit is per uitstek een kwestie die een vrouw het beste kan oplossen.
Omdat ze een soort moeder is die alle verhitte (vooral manlijke) hoofden bij elkaar kan houden.quote:
Dat werkt natuurlijk alleen als de Labour MP's zich ook realiseren dat het of deze deal of een keiharde Brexit is. Maar als je de interviews met ze een beetje volgt komt dat beeld niet echt naar voren, een flink deel van hen is er van overtuigd dat ze of de Brexit in zijn geheel kunnen afblazen of weer terug kunnen naar Brussel om opnieuw te onderhandelen.quote:Op donderdag 15 november 2018 17:03 schreef Hexagon het volgende:
Ze kan het best Labour voor het blok zetten. Ik denk dat veel Labour MP's liever voor zouden stemmen. En dit afwijzen daar gaat Labour ook niet zonder kleerscheuren uit komen.
Nouja, May heeft echt enorm veel voor haar spannende momenten overleeft nu. Niet alleen om Brexit, maar ook andere zaken. Ze doet het niet slecht wat dat betreft....quote:Op donderdag 15 november 2018 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want? Ze heeft dat tot nu toe nou niet echt aangetoond
Tot nog toe niet echt gelukt.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Omdat ze een soort moeder is die alle verhitte (vooral manlijke) hoofden bij elkaar kan houden.
Volgens mij is het ook gewoon compleet onmogelijk iedereen bij elkaar te brengen.quote:
Nee, maar wat is haar doel? Haar baan of een fatsoenlijke Brexit?quote:Op donderdag 15 november 2018 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja, May heeft echt enorm veel voor haar spannende momenten overleeft nu. Niet alleen om Brexit, maar ook andere zaken. Ze doet het niet slecht wat dat betreft....
Niet helemaal waar. Veel betere deal dan dit zit er niet in. En ze geeft niet op/blijft knokken. Heb ik toch wel respect voor.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:39 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Want? Ze heeft dat tot nu toe nou niet echt aangetoond
Komt denk ik ook omdat alle anderen die premier willen worden denken "nou, laat haar dit eerst maar uitzingen, want aan de Brexitdeal is geen eer te behalen, later krijg ik wel een betere kans."quote:Op donderdag 15 november 2018 18:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nouja, May heeft echt enorm veel voor haar spannende momenten overleeft nu. Niet alleen om Brexit, maar ook andere zaken. Ze doet het niet slecht wat dat betreft....
Een zo goed mogelijke Brexit uiteraard. Brexit zoals voorgesteld in de Brexitcampagne is onmogelijk.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee, maar wat is haar doel? Haar baan of een fatsoenlijke Brexit?
Klopt. Alleen had ik graag gezien dat ie er een echt persconferentie van had gemaakt.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Tony Blair dat al een paar keer gezegd.
Brexit is een klassiek geval van "garbage in, garbage out". Als je als volk een poep besluit neemt dan kun je niet verwachten dat je politici er een prachtige taart van bakken. Men had de Ierse situatie al voor het referendum kunnen voorzien en daardoor ook kunnen weten dat een negatieve uitslag een onmogelijke situatie zou creëren.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:38 schreef J.B. het volgende:
Van Brexit valt gewoon niks fatsoenlijks te maken, en wat de bevolking betreft is waarschijnlijk procentueel het grootste deel voor Remain omdat "Leave" in allerlei smaken uit elkaar valt.
twitter:SputnikInt twitterde op donderdag 15-11-2018 om 18:44:54UK PM @theresa_may: Britain to leave EU on March 29, 2019 https://t.co/2xN5xd7pIJ #Brexit https://t.co/dAWLT8qHhi reageer retweet
Bij moeder Theresa is dat anders zeer makkelijk te ontdekken...quote:Op donderdag 15 november 2018 18:45 schreef Loekie1 het volgende:
Moeder Theresa! May Theresa. Ik kan echt heel weinig in haar ontdekken waarvan ik denk: dat is fout.
Laten we alsjeblieft hopen van niet zeg *ril*quote:Op donderdag 15 november 2018 18:48 schreef Loekie1 het volgende:
Ze heet ook Theresa natuurlijk! Dan ga je daar naar leven.
Dan is ze beter dan moeder Teresa. Maar ik vind haar wel een Moeder Theresa van Engeland. Ze lijkt me erg hartelijk en verstandig. Dat dansje vond ik schattig.quote:Op donderdag 15 november 2018 18:52 schreef DustPuppy het volgende:
Zijn er hier nog steeds mensen die denken dat moeder Theresa een goed mens was, ja?
Oh, dear Lord. You might want to sit down for this.
Ja, goede beoordelingscriteria voor politici wel ook...quote:Op donderdag 15 november 2018 18:53 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan is ze beter dan moeder Teresa. Maar ik vind haar wel een Moeder Theresa van Engeland. Ze lijkt me erg hartelijk en verstandig. Dat dansje vond ik schattig.
Is dit een grap? Het was niets anders dan de klassieke Maybot. Ze kan nooit een vraag rechtstreeks beantwoorden en komt niet verder dan ingestuurde antwoorden. Echt bizar dat zo'n socialy awkward persoon PM is geworden.quote:
Raab, McVey.. en junior ministers Vera en Braverman.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:10 schreef trein2000 het volgende:
Ik ben met een FPartikel bezig, heeft iemand de tel bijgehouden qua opgestapte ministers vandaag?
Dank, en totaal?quote:Op donderdag 15 november 2018 20:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Raab, McVey.. en junior ministers Vera en Braverman.
Jo Johnson, Guto Bebb, Boris Johnson, Steve Baker, David Davis..quote:
Ik bedoelde eigenlijk vandaag ook qua PPS en dergelijke.quote:Op donderdag 15 november 2018 20:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Jo Johnson, Guto Bebb, Boris Johnson, Steve Baker, David Davis..
Scott Mann, Robert Courts, Andrea Jenkyns, Chris Green..quote:Op donderdag 15 november 2018 20:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk vandaag ook qua PPS en dergelijke.
Ik praat er wel een beetje om heen. desalniettemin dankquote:Op donderdag 15 november 2018 20:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Scott Mann, Robert Courts, Andrea Jenkyns, Chris Green..
edit: dat is niet vandaag.
https://news.sky.com/stor(...)exit-so-far-11553877
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |