Van hetzelfde.quote:
Ja, dan moet je het wel goed doen.quote:
quote:Op maandag 6 januari 2020 16:49 schreef belsen het volgende:
[..]
Ja, dan moet je het wel goed doen.
HET FOK! MODERATOR TEAM WENST JULLIE ALLEMAAL EEN GEZOND, GEZEGEND EN VOORAL HEEL MUZIKAAL 2020 TOE!
Er wordt een beeld opgeroepen alsof hiphop een groot aandeel heeft in de stijgende cijfers.quote:Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland. "Nederlandse hiphop wordt ook steeds populairder", zegt Helmink. "Vooral in België slaat het aan. Daar zien we een verdubbeling van het aantal optredens." Rappers als Lil' Kleine, Gers Pardoel, Boef en Ronnie Flex doen het al een aantal jaar goed in België.
quote:Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland. "Nederlandse hiphop wordt ook steeds populairder", zegt Helmink. "Vooral in België slaat het aan. Daar zien we een verdubbeling van het aantal optredens." Rappers als Lil' Kleine, Gers Pardoel, Boef en Ronnie Flex doen het al een aantal jaar goed in België.
Nee, er staat dat EDM het populairst is, maar dat hiphop ook steeds populairder worden.quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:43 schreef DJ11 het volgende:
Er wordt een beeld opgeroepen alsof hiphop een groot aandeel heeft in de stijgende cijfers.
"Opvallend is de verdubbeling in optredens in België (vooral dankzij de urban/hiphop)"quote:Op donderdag 16 januari 2020 10:43 schreef DJ11 het volgende:
Maar daarover wordt met geen woord gerept in het persbericht van Buma Cultuur:
https://www.bumacultuur.n(...)m-2165-miljoen-euro/
Dat laatste klopt. Dat ene zinnetje staat er inderdaad. Maar slechts één hiphop-artiest staat in de Top 50 van meeste optredens in het buitenland. En verder wordt in het hele rapport met geen woord gerept over hiphop of een opmars van hiphop in de resultaten.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Nee, er staat dat EDM het populairst is, maar dat hiphop ook steeds populairder worden.
[..]
"Opvallend is de verdubbeling in optredens in België (vooral dankzij de urban/hiphop)"
Staat letterlijk in het rapport..
dus? nogmaals:quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:12 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Dat ene zinnetje staat er inderdaad. Maar slechts één hiphop-artiest staat in de Top 50 van meeste optredens in het buitenland. En verder wordt in het hele rapport met geen woord gerept over hiphop of een opmars van hiphop in de resultaten.
Dat iets 'steeds populairder wordt', wil niets zeggen over de grootte ervan.quote:Op donderdag 16 januari 2020 11:32 schreef Gehenna het volgende:
Nee, er staat dat EDM het populairst is, maar dat hiphop ook steeds populairder worden.
Uit het rapport blijkt niet of nauwelijks dat hiphop zo veel populairder is. Alleen in België zijn er meer optredens geweest. Niettemin heeft slechts één hiphop-artiest de Top 50 bereikt. Zelfs een gedateerde 90s-act als The Vengaboys treedt vaker in het buitenland op dan de meest succesvolle hiphopartiest.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:14 schreef Gehenna het volgende:
[..]
dus? nogmaals:
[..]
Dat iets 'steeds populairder wordt', wil niets zeggen over de grootte ervan.
quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:19 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Uit het rapport blijkt niet of nauwelijks dat hiphop zo veel populairder is. Alleen in België zijn er meer optredens geweest. Niettemin heeft slechts één hiphop-artiest de Top 50 bereikt.
Een kleine niche, kan 'steeds populairder worden', kan in 'België verantwoordelijk zijn voor de verdubbeling van optredens', maar nog steeds een hele kleine niche zijn.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:14 schreef Gehenna het volgende:
dus? nogmaals:
[..]
Dat iets 'steeds populairder wordt', wil niets zeggen over de grootte ervan.
De Vengaboys vallen onder EDM, die dus al in de eerste zin van dat artikel zijn genoemd: "Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland."quote:Zelfs een gedateerde 90s-act als The Vengaboys treedt vaker in het buitenland op dan de meest succesvolle hiphopartiest.
Je eerste opmerking beaam ik: des te meer reden om niet de suggestie te wekken dat het betreffende genre een groot aandeel heeft in de gestegen exportcijfers.quote:Op donderdag 16 januari 2020 12:57 schreef Gehenna het volgende:
[..]
[..]
Een kleine niche, kan 'steeds populairder worden', kan in 'België verantwoordelijk zijn voor de verdubbeling van optredens', maar nog steeds een hele kleine niche zijn.
[..]
De Vengaboys vallen onder EDM, die dus al in de eerste zin van dat artikel zijn genoemd: "Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland."
En daarnaast groeit Urban en hiphop, zoals ook in het rapport wordt aangeven.
Dat is iets wat subjectief is. Voor mij wordt die suggestie helemaal niet gewekt in het artikel, maar puur als willekeurig voorbeeld van een subgenre die ook groeit.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:01 schreef DJ11 het volgende:
[..]
Je eerste opmerking beaam ik: des te meer reden om niet de suggestie te wekken dat het betreffende genre een groot aandeel heeft in de gestegen exportcijfers.
In de berichtgeving wordt expliciet uitgelicht dat hiphop groeit. Zo wordt de indruk gewekt dat het om een substantieel aandeel gaat in de gestegen cijfers. Dat terwijl in het hele rapport de term hiphop nauwelijks voorkomt. Het Radio 2-artikel noemt zelfs een hele trits namen, die allemaal nul keer in het rapport voorkomen.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:10 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat is iets wat subjectief is. Voor mij wordt die suggestie helemaal niet gewekt in het artikel, maar puur als willekeurig voorbeeld van een subgenre die ook groeit.
Ik krijg zelf de indruk - gezien je talloze anti-hiphop berichten op dit forum - dat je om je aversie van het genre, hierover niet meer objectief naar zo'n bericht kunt kijken. Als ze Andre Rieu of Jaya the Cat als voorbeeld hadden gepakt voor een bepaald land had je hier volgens mij niet gepost.
Er wordt gesteld dat NLse hiphop aanslaat in België, op basis van de groei aan optredens aldaar. En dat is ook exact wat het rapport meldt.quote:Op donderdag 16 januari 2020 13:44 schreef DJ11 het volgende:
[..]
In de berichtgeving wordt expliciet uitgelicht dat hiphop groeit.
Nee hoor, zoals ik al aangaf, die indruk wordt bij jou gewekt. Bij mij helemaal niet. Het is voor mij een willekeurig voorbeeld.quote:Zo wordt de indruk gewekt dat het om een substantieel aandeel gaat in de gestegen cijfers. Dat terwijl in het hele rapport de term hiphop nauwelijks voorkomt.
Ze stellen dat een paar rappers het goed doen in België, dat zou maar best eens kunnen. Maar dat staat los van dit rapport. Zou je inderdaad overbodige info kunnen noemen, maar ik vind het niet zo raar dat men een aantal hele populaire (zie hitlijsten) namen uitlicht om aan te geven hoe die het doen in het buitenland.quote:Het Radio 2-artikel noemt zelfs een hele trits namen, die allemaal nul keer in het rapport voorkomen.
Er worden geen vreemde beweringen gedaan. Het aantal NLse concerten in België verdubbelde, mede dankzij HipHop, en zegt het rapport ook letterlijk. Dat dat verder een niche blijkt, doet er niet toe (relatief vs. absoluut). Net zoals de Belgische markt een niche is van de rest van de wereld.quote:Juist vanwege mijn aversie voor het genre en juist ook omdat een influencer ruim baan krijgt om in MUZ de suggestie te wekken dat hiphop extreem populair is, fronzen mijn wenkbrauwen als ik zo'n bericht lees. Er wordt namelijk een bewering gedaan die nergens met cijfers wordt onderbouwd. Het lijkt soms wel dat "diversiteit" belangrijker is dan feitelijk verslag doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |