abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_190365346
Dylan’s stem kan ik maar met mate waarderen, dus het zal niemand verbazen als ik de Traveling Wilbury’s zijn best in het oor liggende werk vind (en Tweeter and The Monkeyman kan zich wat mij betreft meten met eerder werk als Hurricane).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 14 december 2019 @ 12:11:51 #252
11502 nipeng
The last ride is free
pi_190433612
Traveling Wilbury's kon ik eerder hebben dan Dylan alleen.
  zondag 15 december 2019 @ 18:22:46 #253
46794 Berkery
Fat bastard
pi_190460480
No Dukes of Hazzard in the classroom
  woensdag 25 december 2019 @ 17:18:16 #254
11502 nipeng
The last ride is free
pi_190648258
Ik krijg altijd zin om naar death metal te luisteren zo rond de kerst. Hoe zou dat komen?
pi_190648639
Fijne gekerstende dagen aan dit stelletje metaalliefhebbers, heidenen, keuterboeren en ander protesterend uitschot. :)
  Moderator dinsdag 31 december 2019 @ 15:46:30 #256
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190807992
Bijna weer een decennium erop... Op naar de 20s
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator zondag 5 januari 2020 @ 21:28:08 #257
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190896087
Beste wensen allemaal
  zondag 5 januari 2020 @ 22:39:21 #258
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_190897746
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Beste wensen allemaal
Van hetzelfde.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Moderator maandag 6 januari 2020 @ 16:49:36 #259
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_190906266
quote:
2s.gif Op zondag 5 januari 2020 21:28 schreef Bosbeetle het volgende:
Beste wensen allemaal
Ja, dan moet je het wel goed doen.

HET FOK! MODERATOR TEAM WENST JULLIE ALLEMAAL EEN GEZOND, GEZEGEND EN VOORAL HEEL MUZIKAAL 2020 TOE!

Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 10:16:22 #260
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190916153
quote:
14s.gif Op maandag 6 januari 2020 16:49 schreef belsen het volgende:

[..]

Ja, dan moet je het wel goed doen.

HET FOK! MODERATOR TEAM WENST JULLIE ALLEMAAL EEN GEZOND, GEZEGEND EN VOORAL HEEL MUZIKAAL 2020 TOE!

:@ sorry
  Moderator dinsdag 7 januari 2020 @ 10:16:46 #261
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190916159
Ik vond poppy altijd wel leuk maar dit maakt het wel wat minder... :o

Moderator woensdag 8 januari 2020 @ 11:20:56 #262
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_190933428
Hey bandcamp begint de nederlandse synthwave door te krijgen https://daily.bandcamp.co(...)h-and-coldwave-scene
pi_190934272
Ah tof, ga ik straks eens wat van luisteren.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_191054293
Het is me geen eigen topic waard, maar ik verbaas me over deze berichtgeving:
https://nos.nl/artikel/23(...)miljoen-in-2018.html
https://www.nporadio2.nl/(...)airder-in-buitenland

quote:
Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland. "Nederlandse hiphop wordt ook steeds populairder", zegt Helmink. "Vooral in België slaat het aan. Daar zien we een verdubbeling van het aantal optredens." Rappers als Lil' Kleine, Gers Pardoel, Boef en Ronnie Flex doen het al een aantal jaar goed in België.
Er wordt een beeld opgeroepen alsof hiphop een groot aandeel heeft in de stijgende cijfers.

Maar daarover wordt met geen woord gerept in het persbericht van Buma Cultuur:
https://www.bumacultuur.n(...)m-2165-miljoen-euro/
Alleen Jebroer wordt genoemd, verder niet.

En wie het RAPPORT (PDF) erop naleest, krijgt een heel ander beeld. In de Top 50 van artiesten met de meeste optredens in het buitenland staat slechts één hiphop-act, namelijk Jebroer op plek 24. Slechts zes van de vijftig artiesten vallen niet in de categorie EDM/dance.

De term hiphop komt in het hele rapport slechts twee keer voor, beide keren in verband met Jebroer en diens optredens in België. De namen Ronnie Flex, Lil Kleine, Boef en Gers Pardoel komen in het hele rapport niet voor.
pi_191055074
quote:
Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland. "Nederlandse hiphop wordt ook steeds populairder", zegt Helmink. "Vooral in België slaat het aan. Daar zien we een verdubbeling van het aantal optredens." Rappers als Lil' Kleine, Gers Pardoel, Boef en Ronnie Flex doen het al een aantal jaar goed in België.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:43 schreef DJ11 het volgende:
Er wordt een beeld opgeroepen alsof hiphop een groot aandeel heeft in de stijgende cijfers.
Nee, er staat dat EDM het populairst is, maar dat hiphop ook steeds populairder worden.

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 10:43 schreef DJ11 het volgende:
Maar daarover wordt met geen woord gerept in het persbericht van Buma Cultuur:
https://www.bumacultuur.n(...)m-2165-miljoen-euro/
"Opvallend is de verdubbeling in optredens in België (vooral dankzij de urban/hiphop)"
Staat letterlijk in het rapport..
Robert Moog died for our synths
pi_191055683
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:32 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[..]

Nee, er staat dat EDM het populairst is, maar dat hiphop ook steeds populairder worden.
[..]

"Opvallend is de verdubbeling in optredens in België (vooral dankzij de urban/hiphop)"
Staat letterlijk in het rapport..
Dat laatste klopt. Dat ene zinnetje staat er inderdaad. Maar slechts één hiphop-artiest staat in de Top 50 van meeste optredens in het buitenland. En verder wordt in het hele rapport met geen woord gerept over hiphop of een opmars van hiphop in de resultaten.
pi_191055702
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:12 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Dat laatste klopt. Dat ene zinnetje staat er inderdaad. Maar slechts één hiphop-artiest staat in de Top 50 van meeste optredens in het buitenland. En verder wordt in het hele rapport met geen woord gerept over hiphop of een opmars van hiphop in de resultaten.
dus? nogmaals:

quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 11:32 schreef Gehenna het volgende:
Dat iets 'steeds populairder wordt', wil niets zeggen over de grootte ervan.
pi_191055757
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:14 schreef Gehenna het volgende:

[..]

dus? nogmaals:
[..]

Uit het rapport blijkt niet of nauwelijks dat hiphop zo veel populairder is. Alleen in België zijn er meer optredens geweest. Niettemin heeft slechts één hiphop-artiest de Top 50 bereikt. Zelfs een gedateerde 90s-act als The Vengaboys treedt vaker in het buitenland op dan de meest succesvolle hiphopartiest.
pi_191056279
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:19 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Uit het rapport blijkt niet of nauwelijks dat hiphop zo veel populairder is. Alleen in België zijn er meer optredens geweest. Niettemin heeft slechts één hiphop-artiest de Top 50 bereikt.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:14 schreef Gehenna het volgende:

dus? nogmaals:
[..]

Een kleine niche, kan 'steeds populairder worden', kan in 'België verantwoordelijk zijn voor de verdubbeling van optredens', maar nog steeds een hele kleine niche zijn.

quote:
Zelfs een gedateerde 90s-act als The Vengaboys treedt vaker in het buitenland op dan de meest succesvolle hiphopartiest.
De Vengaboys vallen onder EDM, die dus al in de eerste zin van dat artikel zijn genoemd: "Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland."

En daarnaast groeit Urban en hiphop, zoals ook in het rapport wordt aangeven.
pi_191056332
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 12:57 schreef Gehenna het volgende:

[..]

[..]

Een kleine niche, kan 'steeds populairder worden', kan in 'België verantwoordelijk zijn voor de verdubbeling van optredens', maar nog steeds een hele kleine niche zijn.
[..]

De Vengaboys vallen onder EDM, die dus al in de eerste zin van dat artikel zijn genoemd: "Niet alleen dance, of voluit electronic dance music (EDM), verkoopt goed in het buitenland."

En daarnaast groeit Urban en hiphop, zoals ook in het rapport wordt aangeven.
Je eerste opmerking beaam ik: des te meer reden om niet de suggestie te wekken dat het betreffende genre een groot aandeel heeft in de gestegen exportcijfers.

De Vengaboys vallen - gek genoeg - niet onder EDM. Ze zijn ingedeeld als 90s pop. Zie ook de tabel op pagina 16 in het rapport.
pi_191056449
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:01 schreef DJ11 het volgende:

[..]

Je eerste opmerking beaam ik: des te meer reden om niet de suggestie te wekken dat het betreffende genre een groot aandeel heeft in de gestegen exportcijfers.
Dat is iets wat subjectief is. Voor mij wordt die suggestie helemaal niet gewekt in het artikel, maar puur als willekeurig voorbeeld van een subgenre die ook groeit.

Ik krijg zelf de indruk - gezien je talloze anti-hiphop berichten op dit forum - dat je om je aversie van het genre, hierover niet meer objectief naar zo'n bericht kunt kijken. Als ze Andre Rieu of Jaya the Cat als voorbeeld hadden gepakt voor een bepaald land had je hier volgens mij niet gepost.
pi_191056914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:10 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Dat is iets wat subjectief is. Voor mij wordt die suggestie helemaal niet gewekt in het artikel, maar puur als willekeurig voorbeeld van een subgenre die ook groeit.

Ik krijg zelf de indruk - gezien je talloze anti-hiphop berichten op dit forum - dat je om je aversie van het genre, hierover niet meer objectief naar zo'n bericht kunt kijken. Als ze Andre Rieu of Jaya the Cat als voorbeeld hadden gepakt voor een bepaald land had je hier volgens mij niet gepost.
In de berichtgeving wordt expliciet uitgelicht dat hiphop groeit. Zo wordt de indruk gewekt dat het om een substantieel aandeel gaat in de gestegen cijfers. Dat terwijl in het hele rapport de term hiphop nauwelijks voorkomt. Het Radio 2-artikel noemt zelfs een hele trits namen, die allemaal nul keer in het rapport voorkomen.

Juist vanwege mijn aversie voor het genre en juist ook omdat een influencer ruim baan krijgt om in MUZ de suggestie te wekken dat hiphop extreem populair is, fronzen mijn wenkbrauwen als ik zo'n bericht lees. Er wordt namelijk een bewering gedaan die nergens met cijfers wordt onderbouwd. Het lijkt soms wel dat "diversiteit" belangrijker is dan feitelijk verslag doen.
pi_191058026
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2020 13:44 schreef DJ11 het volgende:

[..]

In de berichtgeving wordt expliciet uitgelicht dat hiphop groeit.
Er wordt gesteld dat NLse hiphop aanslaat in België, op basis van de groei aan optredens aldaar. En dat is ook exact wat het rapport meldt.

quote:
Zo wordt de indruk gewekt dat het om een substantieel aandeel gaat in de gestegen cijfers. Dat terwijl in het hele rapport de term hiphop nauwelijks voorkomt.
Nee hoor, zoals ik al aangaf, die indruk wordt bij jou gewekt. Bij mij helemaal niet. Het is voor mij een willekeurig voorbeeld.
quote:
Het Radio 2-artikel noemt zelfs een hele trits namen, die allemaal nul keer in het rapport voorkomen.
Ze stellen dat een paar rappers het goed doen in België, dat zou maar best eens kunnen. Maar dat staat los van dit rapport. Zou je inderdaad overbodige info kunnen noemen, maar ik vind het niet zo raar dat men een aantal hele populaire (zie hitlijsten) namen uitlicht om aan te geven hoe die het doen in het buitenland.

quote:
Juist vanwege mijn aversie voor het genre en juist ook omdat een influencer ruim baan krijgt om in MUZ de suggestie te wekken dat hiphop extreem populair is, fronzen mijn wenkbrauwen als ik zo'n bericht lees. Er wordt namelijk een bewering gedaan die nergens met cijfers wordt onderbouwd. Het lijkt soms wel dat "diversiteit" belangrijker is dan feitelijk verslag doen.
Er worden geen vreemde beweringen gedaan. Het aantal NLse concerten in België verdubbelde, mede dankzij HipHop, en zegt het rapport ook letterlijk. Dat dat verder een niche blijkt, doet er niet toe (relatief vs. absoluut). Net zoals de Belgische markt een niche is van de rest van de wereld.

Dat staat verder helemaal los van de populariteit van Urban/Hiphop in NL. Maar het hoeft geen wonder te heten dat Nederlandstalige urban en hiphop alleen in NL en België enigszins scoort.

En dat staat mijn inziens weer helemaal los van wat wij als handjevol nerds hier op fok posten, met of zonder ria-troll
  zaterdag 18 januari 2020 @ 12:52:47 #274
11502 nipeng
The last ride is free
pi_191086097
NL Hip Hop, tja, laten we het over iets interessanters hebben.

zondag 19 januari 2020 @ 23:25:33 #275
226981 Gehenna
Volksmenner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')