Je zou nog verbaasd zijn over hoeveel mensen geen neuk geven hoeveel mensen er liggen te kreperen vooraan de file, zolang ze zelf maar door kunnen.quote:Op vrijdag 16 november 2018 21:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat is wat Metalfreak ervan maakt, enig feit is dat ze vroeg of de agent had gezegd hoelang het zou duren. Enige vorm van kennis, zou natuurlijk zijn, dat het antwoord er niet is, maar niet iedereen is zo snugger.
Dat doen vooral oudere mensen, die denken dat ze voorrang hebben als ze hun hand uitsteken.quote:Op zaterdag 17 november 2018 18:13 schreef vannelle het volgende:
Gisteren reed ik binnen bebouwde kom de normale snelheid maar een fietsster kon dat blijkbaar niet goed inschatten.
Ze wou de weg oversteken, keek goed links en rechts, zag mij aankomen rijden maar besloot tóch over te steken.
ABS deed goed z'n werk, ik heb haar echt op een haar na gemist.
Als ze een doodswens heeft heb ik toch liever dat ze thuis een overdosis pillen neemt of zo, hebben er veel minder mensen last van.
Als ze nou níet gekeken zou hebben voor ze over ging steken zou ik het enorm dom vinden.
Maar wel kijken en zien dat er een auto aan komt en dan tóch besluiten over te steken is ronduit achterlijk.
Ik snap wat je bedoelt en ben het ook wel met je eens maar dit was gewoon een jonge meid.quote:Op zaterdag 17 november 2018 18:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat doen vooral oudere mensen, die denken dat ze voorrang hebben als ze hun hand uitsteken.
Dit vandaag nog meegemaakt -quote:Op zaterdag 17 november 2018 18:17 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dat doen vooral oudere mensen, die denken dat ze voorrang hebben als ze hun hand uitsteken.
quote:Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
In augustus reed ik op een 80 weg met een inhaalverbod..
Ergens op een industrieterrein, vervolgens komt er een peugeot 206 aangestormd, die enorm gaat kleven en seinen.
Ik had die dag al een mindere bui door een ruzie, dus werd zo geïrriteerd dat ik 2 keer zachtjes de rem heb ingedrukt.. Niet hard... gewoon een kleine waarschuwing.
Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30
Het was ergens tussen Aubagne en Marseille in Frankrijk, maar dit heeft mij geleerd om klevers te negeren. en vooral niet om te gaan remmen om ze af te schrikken.
Oepsquote:Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30
Haha snap ik, wtf man.quote:Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30
Uit laten rollen kan anders knap irritant zijn.quote:Op maandag 19 november 2018 17:11 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die uitrollen ook niet begrijpenDenken ze nou echt dat ze sneller op hun bestemming aankomen als ze keihard komen aanrijden en hard moeten remmen voor een stoplicht? Het is zuiniger en sneller om door te blijven rollen
ja het spreekt voor zich dat je in het verkeer niet andere mensen moet ophouden.quote:Op maandag 19 november 2018 17:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Uit laten rollen kan anders knap irritant zijn.
Stel die "roller" wil rechtdoor en jij wilt rechtsaf waar het verkeerslicht voor rechtsaf al op groen staat.
Maar omdat die "roller" veel te langzaam rijdt kun jij niet op tijd het voorsorteervak op en springt het verkeerslicht voor je neus op rood waardoor jij dus weer een cyclus moet wachten.
Dat is waar, alleen lang niet iedereen houdt zich daar aan.quote:Op maandag 19 november 2018 17:58 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
ja het spreekt voor zich dat je in het verkeer niet andere mensen moet ophouden.
Dit ja. Net als die figuren op de snelweg die keihard op langzamer rijdend verkeer afrijden en dan op het laatste moment vol in de ankers moeten.quote:Op maandag 19 november 2018 17:11 schreef SuperNeger het volgende:
Mensen die uitrollen ook niet begrijpenDenken ze nou echt dat ze sneller op hun bestemming aankomen als ze keihard komen aanrijden en hard moeten remmen voor een stoplicht? Het is zuiniger en sneller om door te blijven rollen
Nederlandse chauffeurs zijn de beste van de wereld.quote:Op maandag 19 november 2018 23:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Was vorige week naar Athene voor werk en moest daardoor ook door Roemenië en Bulgarije. In die landen heb je niet zoveel snelwegen en zou je zeggen dat ze dus best goed zouden moeten zijn in inhalen op rijbanen met met 1 rijstrook in elke richting. Maar nee, elke keer weer gingen ze PAL achter me rijden en dan de hele tijd ver naar links om te zien of het kan. En dan nog kiezen ze geen goede momenten. Ze gaan gewoon rijden terwijl er een heuvel is en je dus nooit kan zien of er iemand aankomt. Of ze halen een paar auto's in met vooraan een vrachtwagen terwijl er een bocht naar rechts is en je dus onmogelijk kan zien of er een tegenligger is. Echt flinke risico's die paar keer erg close waren maar het ging steeds.
Viel me ook op dat ze daar en in Griekenland niet zo moeilijk doen met grootlicht, gewoon lekker aan laten staan ondanks de tegenliggers.
Die verdienen geen leven.quote:Op maandag 19 november 2018 00:56 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
In augustus reed ik op een 80 weg met een inhaalverbod..
Ergens op een industrieterrein, vervolgens komt er een peugeot 206 aangestormd, die enorm gaat kleven en seinen.
Ik had die dag al een mindere bui door een ruzie, dus werd zo geïrriteerd dat ik 2 keer zachtjes de rem heb ingedrukt.. Niet hard... gewoon een kleine waarschuwing.
Later toen de weg van 2x1 rijstrook naar 2x2 ging, kwamen ze naast mij rijden en liet de meest rechter persoon een pistool zien
Ben me toen dood geschrokken, waren denk marokkaanse gasten van 20 / 30
Het was ergens tussen Aubagne en Marseille in Frankrijk, maar dit heeft mij geleerd om klevers te negeren. en vooral niet om te gaan remmen om ze af te schrikken.
Je moet soms van je cruise control af.quote:Op maandag 19 november 2018 18:09 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Dit ja. Net als die figuren op de snelweg die keihard op langzamer rijdend verkeer afrijden en dan op het laatste moment vol in de ankers moeten.Als je een beetje op tijd je gas loslaat en evt remt op de motor hoef je eigenlijk maar zelden je rem te gebruiken op de snelweg.
Herkenbaar, verder vind ik Grieken opzich wel relaxed rijden.quote:Op maandag 19 november 2018 23:21 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Was vorige week naar Athene voor werk en moest daardoor ook door Roemenië en Bulgarije. In die landen heb je niet zoveel snelwegen en zou je zeggen dat ze dus best goed zouden moeten zijn in inhalen op rijbanen met met 1 rijstrook in elke richting. Maar nee, elke keer weer gingen ze PAL achter me rijden en dan de hele tijd ver naar links om te zien of het kan. En dan nog kiezen ze geen goede momenten. Ze gaan gewoon rijden terwijl er een heuvel is en je dus nooit kan zien of er iemand aankomt. Of ze halen een paar auto's in met vooraan een vrachtwagen terwijl er een bocht naar rechts is en je dus onmogelijk kan zien of er een tegenligger is. Echt flinke risico's die paar keer erg close waren maar het ging steeds.
Viel me ook op dat ze daar en in Griekenland niet zo moeilijk doen met grootlicht, gewoon lekker aan laten staan ondanks de tegenliggers.
Daar heb je ook een knopje voor.quote:Op dinsdag 20 november 2018 01:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je moet soms van je cruise control af.
Je hebt ook gewoon mensen die rechts rijden en remmen terwijl er voor hun niks gebeurt. Nog hilarischer...quote:Op maandag 19 november 2018 18:09 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Dit ja. Net als die figuren op de snelweg die keihard op langzamer rijdend verkeer afrijden en dan op het laatste moment vol in de ankers moeten.Als je een beetje op tijd je gas loslaat en evt remt op de motor hoef je eigenlijk maar zelden je rem te gebruiken op de snelweg.
Die zag ik vanochtend! Meneer in een stationwagen die een stuk voor mij uit reed op een hele rustige rechterstrook. Die trapte iedere 5-10 seconden steeds vol de rem in, waarbij je z'n hele auto op zag veren, om vervolgens gewoon door te rijden en weer hetzelfde te doen. Uiteindelijk ben ik er maar langsgereden, want je wordt er zelf helemaal leip van. Toen ik opzij keek zat hij wel vrij zenuwachtig achter z'n stuur leek het.quote:Op dinsdag 20 november 2018 10:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Je hebt ook gewoon mensen die rechts rijden en remmen terwijl er voor hun niks gebeurt. Nog hilarischer...
Yup, eerder dit jaar op vakantie in Griekenland. In gesprek met een vriendelijke Griek (ontzettend aardig volk) en ging o.a. ook over verkeer. Zijn reactie: "This is Greece, you can do anything, nobody cares"quote:Op dinsdag 20 november 2018 02:59 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
[..]
Denk dat de handhaving daar een stuk strenger kan. Nog steeds hangen ze ergens bovenaan de lijst met de meeste verkeersdoden van Europa.
Griekenland had ik verder niet zoveel last, maar daar heb ik dan vooral op de snelweg gereden (vanaf de Bulgaarse grens naar Patras, via Athene). Viel me wel op dat veel mensen in het midden blijven (maar dat is ook in Italië bijvoorbeeld) en dat ze vaak half op de vluchtstrook blijven hangenquote:Op dinsdag 20 november 2018 02:59 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
[..]
Herkenbaar, verder vind ik Grieken opzich wel relaxed rijden.
Al heb ik wel meerdere keren gehad dat iemand vol door rood reed.
Of mensen die nauwelijks verlichting voeren in het donker.
Denk dat de handhaving daar een stuk strenger kan. Nog steeds hangen ze ergens bovenaan de lijst met de meeste verkeersdoden van Europa.
Teveel moeite. Daarnaast te lang uitgesteld dus lichte rem nodig.quote:
Wel een super toffe rit zeg.quote:Op dinsdag 20 november 2018 12:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Griekenland had ik verder niet zoveel last, maar daar heb ik dan vooral op de snelweg gereden (vanaf de Bulgaarse grens naar Patras, via Athene). Viel me wel op dat veel mensen in het midden blijven (maar dat is ook in Italië bijvoorbeeld) en dat ze vaak half op de vluchtstrook blijven hangenDat het op de binnenwegen zo is (wat ik ook tegen kwam) is wel logisch. Dat kom je in meer landen tegen. Dat je voorligger op de vluchtstrook gaat rijden zodat jij kan inhalen ondanks een tegenligger.
ACC genot.quote:Op dinsdag 20 november 2018 15:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Teveel moeite. Daarnaast te lang uitgesteld dus lichte rem nodig.
quote:Op dinsdag 20 november 2018 15:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Teveel moeite. Daarnaast te lang uitgesteld dus lichte rem nodig.
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?quote:Op dinsdag 20 november 2018 16:20 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
[..]
Wel een super toffe rit zeg.
Ik ga in de zomer van 2019 via het Italiaanse Ancona met de ferry naar Patras, vanaf daar naar Athene, en vanuit de haven van Piraeus de boot op richting Creta.
Denk dat de overige Nederlanders op dat eiland raar opkijken als ze opeens een Nederlands kenteken daar zien rondrijden!
Dit is gewoon een klassiek geval "waarom makkelijk doen als het moeilijk kan". Fraaie ritquote:Op dinsdag 20 november 2018 16:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?
The chase is better than the catch.quote:Op dinsdag 20 november 2018 16:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?
Ja was heel gaaf! Ik ben dus heen rijdend gegaan omdat we te laat zouden komen voor de boot. Maar het was wel gaaf om door het oostblok te rijden. Ik kon vanwege de belading niet door Servië (is geen EU land) dus moest via Roemenië en Bulgarije. De douane in Griekenland stond ook raar te kijken en ging praatje maken. Je zag ook geregeld mensen wel raar naar het nummerbord kijken jaquote:Op dinsdag 20 november 2018 16:20 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
[..]
Wel een super toffe rit zeg.
Ik ga in de zomer van 2019 via het Italiaanse Ancona met de ferry naar Patras, vanaf daar naar Athene, en vanuit de haven van Piraeus de boot op richting Creta.
Denk dat de overige Nederlanders op dat eiland raar opkijken als ze opeens een Nederlands kenteken daar zien rondrijden!
De reis is soms ook al net zo leuk of leuker als de bestemming.quote:Op dinsdag 20 november 2018 16:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waarom al die moeite? Je kan ook gewoon op Kreta vliegen en daar een auto huren?
Tis ook informatie voor je achterliggerquote:Op dinsdag 20 november 2018 16:33 schreef Messina het volgende:
[..]![]()
Want je voet naar de rem bewegen is makkelijker dan even een knopje bij je stuur -die je toch al vast hebt- indrukken?
Het is niets dan irritant als je voorganger ineens even de rem indrukt...quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tis ook informatie voor je achterligger
Via Bari ben ik ook wel eens geweest, zoals je al mooi zei is de omgeving niet heel bijzonder, best wel plat, al vond ik Bari opzich wel een aardig stadje.quote:Op dinsdag 20 november 2018 17:23 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ja was heel gaaf! Ik ben dus heen rijdend gegaan omdat we te laat zouden komen voor de boot. Maar het was wel gaaf om door het oostblok te rijden. Ik kon vanwege de belading niet door Servië (is geen EU land) dus moest via Roemenië en Bulgarije. De douane in Griekenland stond ook raar te kijken en ging praatje maken. Je zag ook geregeld mensen wel raar naar het nummerbord kijken jaMaar op de boot naar Bari zaten nog 3 andere NL chauffeurs, dus was niet eens de enige. Al rijden die allemaal vrachtwagen, ik was met een busje.
Via Ancona is ook wel leuk inderdaad, scheelt een hoop km's. En de kustroute tussen Ancona en Bari is niet zo spectaculair, dus prima om over te slaan. Alleen Parco Nazionale del Gargano is wel weer erg mooi.
Oh ja, tol is behoorlijk prijzig daar en je kunt niet overal met pasje betalen (bij de automatische dingen zag ik alleen voor contant geld in ieder geval), dus neem wel wat cash mee.
[..]
De reis is soms ook al net zo leuk of leuker als de bestemming.
Je zit toch op de bumper van je voorligger. Je rijdt toch opeens langzamer. Best belangrijke info op de weg.quote:Op dinsdag 20 november 2018 18:22 schreef Messina het volgende:
[..]
Het is niets dan irritant als je voorganger ineens even de rem indrukt...
Als je aan het kleven bent is het wel een handig signaal jaquote:Op dinsdag 20 november 2018 19:33 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je zit toch op de bumper van je voorligger. Je rijdt toch opeens langzamer. Best belangrijke info op de weg.
Da's helemaal een flinke trip! Ik heb zelf persoonlijk niet zoveel met het oostblok hoor. Maar heb niks van corruptie gemerkt, maar als je aangehouden wordt zul je vast nog wel eens wat geld kunnen toeschuivenquote:Op dinsdag 20 november 2018 18:42 schreef ZwolseVlag11 het volgende:
[..]
Via Bari ben ik ook wel eens geweest, zoals je al mooi zei is de omgeving niet heel bijzonder, best wel plat, al vond ik Bari opzich wel een aardig stadje.![]()
Wel interessant om te horen verder ,want wil ook eens graag een roadtrip maken naar Turkije, en dan enkele dagen in Boedapest, Sofia, en Istanbul verblijven met als eindbestemming de badplaats Kusadasi, lekker een weekje bijkomen aan het strand!![]()
Is Bulgarije tegenwoordig helemaal veilig wat betreft corruptie e.d?
met als sidenote dat het nérgens handig is om een agent geld aan te bieden, want dan ben je meteen klaar.quote:Op dinsdag 20 november 2018 20:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Da's helemaal een flinke trip! Ik heb zelf persoonlijk niet zoveel met het oostblok hoor. Maar heb niks van corruptie gemerkt, maar als je aangehouden wordt zul je vast nog wel eens wat geld kunnen toeschuiven
Uiteraard! Ze vragen er zelf wel om. Maar ik heb in Roemenië en Bulgarije geen last gehad. Wel in Servië, maar dat was een jaar of 8 terug. Toen moest ik de douane wel wat zwart geld toeschuiven.quote:Op dinsdag 20 november 2018 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
met als sidenote dat het nérgens handig is om een agent geld aan te bieden, want dan ben je meteen klaar.
Zorg dat er een tientje in je paspoort zit, want daar gaan ze naar vragen, en stop 20 euro in de asbak van de auto. 'dat is mijn benzinegeld, dat is alles wat ik bij me heb agent'
Dus geen portemonnee in het zicht enzo, ID en rijbewijs los in je zak.
Zal waarschijnlijk niet zo'n vaart lopen, maar een beetje voorbereid zijn kan nooit kwaad.
Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?
He, vervelend.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:21 schreef Fer het volgende:
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.
ik kan altijd extra genieten van dit soort inefficiëntie bij druktemakers in het verkeerquote:Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
Valt mij op dat het hier in de buurt vaker oudere auto's en met alle respect dertien in een dozijn modellen zijn die mistlampen voor voeren. Lijkt wel alsof ze denken dat het stoerder is als ze extra verlichting voeren. En het is erger geworden sinds veel modernere auto's extra led strips hebben gekregen als dagrijverlichting die ook in het donker branden.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.
Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
oh wauw, dat heb ik gelukkig nog niet gezien, behalve de occasional Belg die ik tegenkom in de regen. In België doen ze die mistlampen al aan als er een grijze wolk aan komt.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.
Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
Wow. Knap.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:16 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Overigens snap ik mensen niet die grootlicht voeren op een snelweg. Sorry, maar dan heb je echt een probleem met je nachtzicht. Ik rij makkelijk op een duitse autobahn 200+km/h zonder grootlicht.
Overdag boeien die mistlampen mij niet zo, maar deze mensen hebben ze ook meestal in het donker aan. Niet dat ze mij verblinden,maar er lijkt veelal alsof er een muur van licht op je afkomt, waardoor de zicht op de directe op de directe omgeving wegvalt. Zeker bij mij in de buurt, op smalle landwegen met steile wanden er naast, is het dan moeilijk om de rand, eventuele fietsers of mensen die met de hond wandelen te zienquote:Op donderdag 29 november 2018 19:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie allemaal gevoelige oogjes ofzo. Enige wat mij echt stoort is een H7 lampje wat verkeerd om in de houder zit en dus omhoog straalt. Voor de rest valt het toch wel mee? Led/Xenon/mistlampen
Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:05 schreef Fer het volgende:
1e 3 jaar kon ik ook 200 met dimlicht rijden. Tot ze bij de eerste APK het dimlicht hebben bijgesteld.
Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:21 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.
Maar welke garage de juistse waarden aanhielden weet ik niet.
Hoger ingesteld zag ik alles echt goed , maar flitsten af en toe mensen met grootlicht naar mij.
Lager ingesteld zag ik geen steek, maar nooit meer grootlichtflitsers .
Ha ok. Dat wist ik niet. Dat zou het verschil kunnen zijn geweest.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:18 schreef gooddaddy het volgende:
Dus netjes 80-85 blijven rijden totdat hij er wel voorbij kon.
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Hangt volledig van de weg & situatie af. Even gas bijgeven hoeft echt niet gevaarlijk te zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie!
Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast. Reken maar dat die rechtervoet naar beneden gaat. En als een flitspaal staat, tja boeiend. Dan krijg ik een prent.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).
Zo reageert hij toevallig, echter heb ik genoeg ambulances voorbij zien komen die met opzet minder afstand neemt om duidelijk te maken aan zijn voorgangers dat hij er ècht langs moet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.
Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:36 schreef Donderkonijn het volgende:
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast.
Ligt aan de situatie maar je moet je nooit verplicht voelen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:05 schreef gooddaddy het volgende:
Ik ken toevallig iemand die ambulance chaufeur is, en toen ik hem dit vertelde zei hij ook dat ikgeod gehandeld had. Door sneller te gaan rijden, beng ik alleen me zelf en eventueel anderen in gevaar.
Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.![]()
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Had je je richtingaanwijzer wel aan dan? Zo komt het niet over iig.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Je bedoelt het Ambuchannel 112 kanaal op YouTube. 100 video's ondertussen (en vergeet de ondertiteling niet aan te zetten voor extra informatie en tips).quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.
Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Mooie mentaliteitquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.![]()
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Weg waar ik op stond kruist de uitrit van de snelweg. Ik kwam van een andere uitrit en ging linksaf, om daarna rechts voor te sorteren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?
Maar goed, waarschijnlijk maakte de beste man gewoon een inschattingsfoutje en corrigeerde hij zich daarna. Misschien dacht hij dat hij een andere rijstrook moest hebben die op dat moment vrij was. Beetje flauw om ‘m dan in de gaten te gaan houden en klaar te zitten om z’n baas te gaan mailen. Ik ben zooooo blij dat mijn baas geen reclame heeft geplaatst op mijn werkbus.
Dat zal het zijn geweest jaquote:Op vrijdag 30 november 2018 23:05 schreef Fer het volgende:
Misschien wilde hij niet op de kruising stilstaan
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswettenquote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Wat nobel van je zeg..quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.![]()
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Die zullen toch wel DRL hebben? Dat is al vanaf 2011 verplicht.quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Ik vind m leuk!quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Ik denk dat ze bezig waren met een stealth missiequote:Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Ik ook niet. Ik heb een dash cam puur ik omdat genoeg had van idiote aanvaringen met domme jaloerse bouwvakkers etc. Rijd maar eens een leuke cabrio sportauto. Wat een jaloerse mensen heb je in NL zeg.quote:Op dinsdag 6 november 2018 18:02 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik heb ook een dashcam, maar ik schaar mezelf niet onder een 'onzeker typetje'. Ik heb het puur hangen voor de verzekering en eventueel als bewijsmateriaal voor de politie. Een ongeluk is zo gebeurd, en het is fijn als je dan een videootje hebt waar het op staat. Voor het geval iemand een lul verhaal gaat ophangen of niet mee wil werken met de verzekeringspapieren of wat er dan ook is.
Oh, vandaar dat ze tegen een paal rijden als ze stoer willen wegtrekken.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid.quote:Op maandag 3 december 2018 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is vrij gebruikelijk dat men in dit topique klaagt over het weggedrag van den ander, maar ik draai het voor de verandering eens om:
Godsamme wat was ik een pannenkoek net onderweg naar huis
Het is nota bene een route die ik uit mijn hoofd ken, maar toch kreeg ik het voor elkaar twee keer flink te laat in te zien dat ik op de verkeerde rijstrook zat waardoor ik me ertussen moest wringen en de auto achter mij me waarschijnlijk (en terecht) een droeftoeter vond.
Tot slot zag ik op de laatste rotonde vlakbij huis ook nog bijna een fietser over het hoofd.
Weet niet wat er mis ging vanavond maar ik irriteer me dus even voor de verandering aan mijzelf
Cruisecontrol stuk?quote:Op maandag 3 december 2018 18:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid.
Ontbreekt nog op mijn huidige wagentje. Nog twee maandjes en dan heb ik adaptive cruise controlquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |