Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?quote:Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Bij het tweede drempel gewoon weer inhalen?
He, vervelend.quote:Op dinsdag 27 november 2018 21:21 schreef Fer het volgende:
Een versmalling met zo’n paddestoel drempel in het midden.
ik kan altijd extra genieten van dit soort inefficiëntie bij druktemakers in het verkeerquote:Op dinsdag 27 november 2018 20:50 schreef Fer het volgende:
Een ongeduldige haalt me in op een smalle dijk (60km). Vervolgens bij iedere drempel vol in de ankers, terwijl ik er gewoon met 68 overheen wil. Einde van de dijk stond ik er weer achter bij het stoplicht.
Valt mij op dat het hier in de buurt vaker oudere auto's en met alle respect dertien in een dozijn modellen zijn die mistlampen voor voeren. Lijkt wel alsof ze denken dat het stoerder is als ze extra verlichting voeren. En het is erger geworden sinds veel modernere auto's extra led strips hebben gekregen als dagrijverlichting die ook in het donker branden.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.
Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
oh wauw, dat heb ik gelukkig nog niet gezien, behalve de occasional Belg die ik tegenkom in de regen. In België doen ze die mistlampen al aan als er een grijze wolk aan komt.quote:Op donderdag 29 november 2018 14:05 schreef Headlong het volgende:
Steeds groter wordende irritatie omdat het lijkt alsof steeds meer mensen het gaat doen: onnodig mistverlichting voor voeren. Zeker met het natte weer zorgt dit voor nare weerkaatsing in het asfalt.
Ik begrijp echt niet waarom je dat zou willen, als je niet happy bent met de lichtopbrengst van je halogeenlampjes koop dan gewoon een auto met xenon en LED verlichting.
Wow. Knap.quote:Op donderdag 29 november 2018 16:16 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Overigens snap ik mensen niet die grootlicht voeren op een snelweg. Sorry, maar dan heb je echt een probleem met je nachtzicht. Ik rij makkelijk op een duitse autobahn 200+km/h zonder grootlicht.
Overdag boeien die mistlampen mij niet zo, maar deze mensen hebben ze ook meestal in het donker aan. Niet dat ze mij verblinden,maar er lijkt veelal alsof er een muur van licht op je afkomt, waardoor de zicht op de directe op de directe omgeving wegvalt. Zeker bij mij in de buurt, op smalle landwegen met steile wanden er naast, is het dan moeilijk om de rand, eventuele fietsers of mensen die met de hond wandelen te zienquote:Op donderdag 29 november 2018 19:56 schreef Fer het volgende:
Hebben jullie allemaal gevoelige oogjes ofzo. Enige wat mij echt stoort is een H7 lampje wat verkeerd om in de houder zit en dus omhoog straalt. Voor de rest valt het toch wel mee? Led/Xenon/mistlampen
Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:05 schreef Fer het volgende:
1e 3 jaar kon ik ook 200 met dimlicht rijden. Tot ze bij de eerste APK het dimlicht hebben bijgesteld.
Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:21 schreef tong_poh het volgende:
[..]
Ha ha ja. Dat heb ik met mijn Honda civic gehad. Toen ik hem kocht, had ik geweldig licht. Na de eerste apk bij mijn vaste honda garage kreeg ik hem terug en toen zag ik bijna niks meer in het donker. Bij laten stellen bij een andere garage tot aan de apk waarden, en toen stonden ze hoger, en zag ik weer meer.
Maar welke garage de juistse waarden aanhielden weet ik niet.
Hoger ingesteld zag ik alles echt goed , maar flitsten af en toe mensen met grootlicht naar mij.
Lager ingesteld zag ik geen steek, maar nooit meer grootlichtflitsers .
Ha ok. Dat wist ik niet. Dat zou het verschil kunnen zijn geweest.quote:Op donderdag 29 november 2018 20:28 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Er moet officieel iemand achter het stuur plaatsnemen voordat de verlichting wordt afgesteld, omdat een auto in de regel niet zonder bestuurder rijdt, maar ik betwijfel of dat ook altijd gebeurt.
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:18 schreef gooddaddy het volgende:
Dus netjes 80-85 blijven rijden totdat hij er wel voorbij kon.
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Hangt volledig van de weg & situatie af. Even gas bijgeven hoeft echt niet gevaarlijk te zijn.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie!
Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:51 schreef Kaizen_ het volgende:
[..]
Ik weet natuurlijk niet op wat voor weg je reed en of er flitspalen stonden, maar ik zou dus wel gas bijgeven om de ambulance er zo snel mogelijk langs te laten.
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast. Reken maar dat die rechtervoet naar beneden gaat. En als een flitspaal staat, tja boeiend. Dan krijg ik een prent.quote:Op vrijdag 30 november 2018 11:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, dat is dus niet de bedoeling. Daarmee creëer je mogelijk juist een gevaarlijke situatie! Gewoon doorrijden en bij de eerste mogelijkheid ruimte maken (bushalte, zijstraat e.d.).
Zo reageert hij toevallig, echter heb ik genoeg ambulances voorbij zien komen die met opzet minder afstand neemt om duidelijk te maken aan zijn voorgangers dat hij er ècht langs moet.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.
Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:36 schreef Donderkonijn het volgende:
Die situatie heb ik anders ook meegemaakt. Resultaat van gas bij geven: duimpje omhoog van de bijrijder van de ambulance. Je weet niet wie er achterin ligt of waar ze naar op weg zijn, en elke seconde zou kunnen tellen, helemaal als de ambulance sirene en geluid voert, dan hebben ze haast.
Ligt aan de situatie maar je moet je nooit verplicht voelen.quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:05 schreef gooddaddy het volgende:
Ik ken toevallig iemand die ambulance chaufeur is, en toen ik hem dit vertelde zei hij ook dat ikgeod gehandeld had. Door sneller te gaan rijden, beng ik alleen me zelf en eventueel anderen in gevaar.
Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Had je je richtingaanwijzer wel aan dan? Zo komt het niet over iig.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Je bedoelt het Ambuchannel 112 kanaal op YouTube. 100 video's ondertussen (en vergeet de ondertiteling niet aan te zetten voor extra informatie en tips).quote:Op vrijdag 30 november 2018 12:12 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Check voor de gein eens ambuchannel op YouTube. Kanaal van een Nederlandse ambulancechauffeur die iedere week een filmpje van een rit post.
Die geeft dus ook altijd aan dat het niet de bedoeling is om harder te gaan rijden, door rood te rijden etc. Maar ruimte te maken wanneer het kan. Als het niet kan dan gewoon normaal door blijven rijden.
Op wegen waar hij simpelweg niet kan passeren houdt hij met opzet extra afstand om mensen niet op te jagen.
Mooie mentaliteitquote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Weg waar ik op stond kruist de uitrit van de snelweg. Ik kwam van een andere uitrit en ging linksaf, om daarna rechts voor te sorteren.quote:Op vrijdag 30 november 2018 20:03 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik snap het niet helemaal. Hoe kan hij je inhalen op de uitvoegstrook van de snelweg, want daar stond jij ook op toch?
Maar goed, waarschijnlijk maakte de beste man gewoon een inschattingsfoutje en corrigeerde hij zich daarna. Misschien dacht hij dat hij een andere rijstrook moest hebben die op dat moment vrij was. Beetje flauw om ‘m dan in de gaten te gaan houden en klaar te zitten om z’n baas te gaan mailen. Ik ben zooooo blij dat mijn baas geen reclame heeft geplaatst op mijn werkbus.
Dat zal het zijn geweest jaquote:Op vrijdag 30 november 2018 23:05 schreef Fer het volgende:
Misschien wilde hij niet op de kruising stilstaan
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswettenquote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Wat nobel van je zeg.. De beste man maakt een foutje, corrigeert zich, maar moet zich toch nog zorgen maken dat jij hem zwart maakt bij zn baas.quote:Op vrijdag 30 november 2018 19:18 schreef Cat-astrophe het volgende:
Sta ik in een lange rij te wachten om rechtsaf te gaan. Stoplicht op rood en op dat moment is het zo druk dat ik nog voor het voorsorteervak stilsta. Dankzij een handige Harry die op het laatste moment bedacht dat hij zich vóór mij moest wringen kon ik niet uitrollen en stond ik stil op de uitrit van de snelweg.
Achter me staat een busje. En op het moment dat mijn rijtje begint te rijden hoor ik opeens motorgegrom en zie ik het busje een poging doen me rechts in te halen, over de uitrit van de snelweg heen.
Ik was inmiddels ook aan het optrekken en toen kreeg busje in de gaten dat ik, net zoals hij, stond te wachten om rechtsaf te kunnen slaan. Hij kon nog net terugduiken op zijn plek, anders had hij de uitrit geblokkeerd en de rest van mijn rijtje voor moeten laten gaan.
Vervolgens moest hij 30 km achter me aanrijden. Het verkeer reed goed door, hij had ook geen inhaalmogelijkheid. En omdat hij toen geen stomme acties meer uithaalde heb ik het bedrijf wat op zijn voertuig geadverteerd stond toch maar geen mailtje gestuurd over het gedrag van een van hun monteurs/chauffeurs.
Die zullen toch wel DRL hebben? Dat is al vanaf 2011 verplicht.quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Ik vind m leuk!quote:Op zaterdag 1 december 2018 14:29 schreef alpeko het volgende:
Lief dagboek,
Regen en grauw
dus voer ik trouw
vanwege slecht zicht
op de A16 mijn dimlicht
Net als 9 op de 10
Belgen bovendien
Alleen tot mijn verdriet
een waggie van de popo niet
Ik denk dat ze bezig waren met een stealth missiequote:Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Ik ook niet. Ik heb een dash cam puur ik omdat genoeg had van idiote aanvaringen met domme jaloerse bouwvakkers etc. Rijd maar eens een leuke cabrio sportauto. Wat een jaloerse mensen heb je in NL zeg.quote:Op dinsdag 6 november 2018 18:02 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Ik heb ook een dashcam, maar ik schaar mezelf niet onder een 'onzeker typetje'. Ik heb het puur hangen voor de verzekering en eventueel als bewijsmateriaal voor de politie. Een ongeluk is zo gebeurd, en het is fijn als je dan een videootje hebt waar het op staat. Voor het geval iemand een lul verhaal gaat ophangen of niet mee wil werken met de verzekeringspapieren of wat er dan ook is.
Oh, vandaar dat ze tegen een paal rijden als ze stoer willen wegtrekken.quote:Op zaterdag 1 december 2018 17:22 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar zij hebben vrijstelling van de meeste verkeerswetten
Daarom hoef je ook niet zo op hun te letten
Allemaal hebben ze een speciale opleiding gehad
Dus als superchauffeur zien ze meer dan zat
Als gewoon chauffeur kunnen we over hun gedrag echt flippen
Maar volgens eigen zeggen kunnen we niet aan hun tippen
Ze kunnen namelijk meer dan iedereen
Ik wil dat ook kunnen, dit is gemeen!
Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid.quote:Op maandag 3 december 2018 17:49 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is vrij gebruikelijk dat men in dit topique klaagt over het weggedrag van den ander, maar ik draai het voor de verandering eens om:
Godsamme wat was ik een pannenkoek net onderweg naar huis
Het is nota bene een route die ik uit mijn hoofd ken, maar toch kreeg ik het voor elkaar twee keer flink te laat in te zien dat ik op de verkeerde rijstrook zat waardoor ik me ertussen moest wringen en de auto achter mij me waarschijnlijk (en terecht) een droeftoeter vond.
Tot slot zag ik op de laatste rotonde vlakbij huis ook nog bijna een fietser over het hoofd.
Weet niet wat er mis ging vanavond maar ik irriteer me dus even voor de verandering aan mijzelf
Cruisecontrol stuk?quote:Op maandag 3 december 2018 18:34 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Haha, kut is dat he? Zo'n rit dat je alleen maar aan het kutten bent en je doodmoe wordt van jezelf. Afgelopen vrijdag had ik ook zo'n ochtend, alleen maar te sukkelen met m'n snelheid waardoor die niet constant was en ik dezelfde auto's meerdere keren tegenkwam. Toen maar gestopt voor een kop koffie en rustig verder getuft op constante snelheid.
Ontbreekt nog op mijn huidige wagentje. Nog twee maandjes en dan heb ik adaptive cruise controlquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |