Dit is eigenlijk wel waar vrijwel alle irritaties in het verkeer op neerkomenquote:Op donderdag 8 november 2018 12:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Mensen moeten gewoon niet alleen aan zichzelf denken. Kwam laatst ook van rechts op de fiets en zag 4 wielrenners aan komen racen, dan rem ik wel even af voor ze hoor. Het heeft toch geen zin dat 4 mensen voor jou moeten remmen. Dat heb ik bij zebrapaden ook vaak. Moeten 5 auto's op de rem omdat één iemand wil oversteken. Ik steek meestal 20 meter ernaast over, dan heb ik geen zebrapad en wacht ik gewoon tot de auto's voorbij zijn. Tenzij het natuurlijk een hele drukke weg is waar je anders nooit over kan steken
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.quote:Op donderdag 8 november 2018 09:52 schreef SuperNeger het volgende:
Ja hardlopers zijn ook eigenlijk speciale weggebruikers.
quote:Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt.
Heb je je theorieboekje nog?quote:Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Je bedoelt: vinden zichzelf zo speciaal dat ze niet overhoop gereden willen worden door blinde idioten.quote:Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt.
Je moet je hoe dan ook niet zo aanstellen.quote:Op donderdag 8 november 2018 14:38 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De mijne was van na 1993, toen die belachelijke regel geschrapt is.
Het RVV 1990 verplicht nog steeds alleen bestuurders zo veel mogelijk rechts te houden. Voetgangers vallen daar niet onder.quote:Op donderdag 8 november 2018 14:38 schreef butz0rs het volgende:
[..]
De mijne was van na 1993, toen die belachelijke regel geschrapt is.
Dat het niet langer een regel is, betekent niet dat er geen situaties zijn waarin het wel degelijk raadzaam is. Veelal op wegen waar ik dan enkel fietsers kan tegenkomen. Ik loop dan juist links ja omdat fietsers nog wel eens de neiging hebben naar de omgeving te kijken. Of hun telefoon. En komt er ook iemand wandelend tegemoet aan de andere kant dan spring ik zelf wel ook even naar rechts om de doorstroming te bevorderen. Zo lastig is het allemaal nietquote:Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt.
I see what you did therequote:Op donderdag 8 november 2018 15:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ga anders ook eens een keertje lopen, dan maak je het ook eens van de andere kant mee.
Je wordt hier op de weg praktisch doodgegooid met die dingen, dus zo verwonderlijk is dat natuurlijk ook weer nietquote:Op donderdag 8 november 2018 22:02 schreef itchycoo het volgende:
Geen irritatie, wel opmerkelijk: vandaag vijf Volvo V40’s achter elkaar op de A4
true maar dat ze op een rijtje rijden zie je nou ook weer niet zo vaakquote:Op donderdag 8 november 2018 23:35 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Je wordt hier op de weg praktisch doodgegooid met die dingen, dus zo verwonderlijk is dat natuurlijk ook weer niet
Ik zie het ook altijd gebeuren en blijf zelf dan netjes tot de uitvoegstrook wachten...waar ik hem dan wel meteen gewoon blind naar rechts gooi zodat je altijd wel die mafkezen vol in de ankers ziet gaan en schelden. Oprotten met dat gedrag graag.quote:Op dinsdag 6 november 2018 19:10 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja ik rij meestal ook 20 km/u te hard (behalve in woonwijken) en haal zo nu en dan rechts in... zal niet goed staan in de rechtbank als ze uren van dat soort beeldmateriaal vinden in m'n auto
[..]
Tja wat is de grens. Ik doe het ook weleens als 2 banen vast staan en de afslag in zicht is... meestal omdat mensen voor mij dat ook doen. Je moet wel goed opletten dat er niet eentje de afslag op het juiste moment pakt en jouw ramt. Wat die vrachtwagen doet is belachelijk... als er dan een ambulance aankomt kan ie er niet langs?
Had het vorige week nog bij de A7, daar stond de hele afrit vast dus in plaats van 1 rijstrook te blokkeren wat vrij gevaarlijke situaties kan opleveren, gingen we allemaal op de vluchtstroom staan. Leek me toch best wel efficient
Ze flitsen daar wel heel vaak, dus ergens snap ik het wel.quote:Op vrijdag 9 november 2018 13:17 schreef itchycoo het volgende:
Volgens mij moet je op dat moment maar even meer aan de doorstroming denken...
Maar ga dan wel rechts rijden...quote:Op vrijdag 9 november 2018 13:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ze flitsen daar wel heel vaak, dus ergens snap ik het wel.
Het wordt voetgangers ook gewoon aangeraden links te lopen. Hardlopers dus ook.quote:Op donderdag 8 november 2018 15:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Het RVV 1990 verplicht nog steeds alleen bestuurders zo veel mogelijk rechts te houden. Voetgangers vallen daar niet onder.
En dan nog gaan automobilisten soms plots op de rem, omdat ze denken aardig te zijn door voorrang te geven.quote:Op donderdag 8 november 2018 12:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Mensen moeten gewoon niet alleen aan zichzelf denken. Kwam laatst ook van rechts op de fiets en zag 4 wielrenners aan komen racen, dan rem ik wel even af voor ze hoor. Het heeft toch geen zin dat 4 mensen voor jou moeten remmen. Dat heb ik bij zebrapaden ook vaak. Moeten 5 auto's op de rem omdat één iemand wil oversteken. Ik steek meestal 20 meter ernaast over, dan heb ik geen zebrapad en wacht ik gewoon tot de auto's voorbij zijn. Tenzij het natuurlijk een hele drukke weg is waar je anders nooit over kan steken
Bij zebrapaden wel dus dan wacht ik meestal ff met erop af lopen anders remmen ze alsnog terwijl ik stil sta of omgedraaid sta. Ik heb eigenlijk zelden dat automobilisten je voorrang geven zonder oversteekplaats.quote:Op vrijdag 9 november 2018 16:41 schreef Chai het volgende:
[..]
En dan nog gaan automobilisten soms plots op de rem, omdat ze denken aardig te zijn door voorrang te geven.
quote:Op vrijdag 9 november 2018 17:20 schreef sneakydesert het volgende:
Net zoiets geks gehad. Ik was klaar met boodschappen en reed de wijk ik naar huis. Dat is geen doorgaande weg, maar dan linksaf, rechtsaf etc. Op een gegeven moment merk ik dat er een auto achter me zit die ook toevallig dezelfde route volgt. Oké, dat kan. Auto kwam me niet bekend voor. Ik probeer hem af te schudden en snel een blokje om te rijden, gelukt want de auto zat niet achter me. Bleek dus dat die auto was gestopt en toen ik hem tegemoet kwam rijden draaide ie om. Ik dacht echt wtf die moet mij hebben of zo. Dus gestopt langs de weg, maar meneer reed me stoïcijns voorbij. Echt wtf.
De crux van de zaak is de afstand tussen weg en fietspad. Ligt het fietspad binnen vijf meter van de weg, dan heb je als fietser voorrang, want dan is het dezelfde weg en geldt dat doorgaand verkeer voorrang heeft op afslaand verkeer. Buiten elf meter is het een aparte weg waar je geen voorrang hebt (dwz, je komt dan van links). Tussen vijf en elf meter is bij mijn weten nog grijs gebied.quote:Op donderdag 8 november 2018 13:37 schreef Rodgrod het volgende:
Helemaal met Yoshi eens.
Irritatie van vandaag:
Grijs bestelbusje welke fiets 1 bijna aanrijdt. Fietser 1 kan nog net een botsing voorkomen door weg te sturen.
Afijn busje staat half op het fietspad. En terwijl fietser 2 ( ik ) er langs wil rijden, rijdt meneer vrolijk verder zonder naar links en rechts te kijken. Net geen ongeluk...
We rijden elkaar nota bene tegemoet, maar gewoon je voorrang nemen waar je het niet hebt![]()
[ afbeelding ]
Zolang je niet op zijn oprit stopt valt het wel meequote:Op vrijdag 9 november 2018 19:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Bij zebrapaden wel dus dan wacht ik meestal ff met erop af lopen anders remmen ze alsnog terwijl ik stil sta of omgedraaid sta. Ik heb eigenlijk zelden dat automobilisten je voorrang geven zonder oversteekplaats.
[..]kan soms toeval zijn. Ik reed een keer hele rit achter iemand aan, denk dat die op een gegeven moment ook wel dacht dat ik hem aan het volgen was.
Nou omdat ik zo lang achter hem aanreed nam ik zelfs per ongeluk de verkeerde afslag en bleef ik hem volgen haha dus toen sloeg ik later weer af wat eigenlijk een rondje was, dus hij zal zich wel net als sneakydesert hierboven gevoeld hebben.quote:Op vrijdag 9 november 2018 20:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Zolang je niet op zijn oprit stopt valt het wel mee
Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......quote:Op donderdag 8 november 2018 14:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ze vinden zichzelf zo speciaal dat ze zelfs aan de verkeerde kant van de weg gaan lopen. Houd gewoon rechts aan zoals de verkeersregels voorschrijven.
Elke keer als ik zo een debiel tegenkomen, tezamen met een tegenligger, ontstaat er weer een deadlock situatie. Ik hobbel dan maar stapvoets verder zodat die doodloper aan te kant springt.
Is ook heel simpel, je loopt links zodat je het verkeer aan ziet komen en daarop kunt reageren door in de berm te stappen als het tegemoetkomende verkeer er anders niet langs kan.quote:Op zaterdag 10 november 2018 08:44 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......
Precies, in China lopen ze ook met hun zakken rijst aan de andere kant van de snelwegquote:Op zaterdag 10 november 2018 08:44 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Gast, voetgangers moeten juist aan de andere kant lopen, zodat verkeer van achter ze niet plat rijd, en jij ze duidelijker aan ziet komen. Dat is 1 van eerste dingen die je leert tijdens verkeersles op de freaking basisschool al......
120000/220=545km per DAG. Dat je nog tijd over houdt om te werken. If not koerier(of dergelijke), then I call bullshit.quote:Op dinsdag 6 november 2018 17:57 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Prive auto 15/20k per jaar vs werkbus 120k per jaar.
Whehe.. Misgeschotenquote:Op zondag 11 november 2018 19:12 schreef eRKa het volgende:
[..]
120000/220=545km per DAG. Dat je nog tijd over houdt om te werken. If not koerier(of dergelijke), then I call bullshit.
Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.quote:
bedoelde ik niet; ik dacht dat het wel een beetje algemeen bekend was dat love internationaal koerier is; die rijdt soms 2 keer per week van de ene uithoek van Europa naar de anderequote:Op zondag 11 november 2018 20:16 schreef eRKa het volgende:
[..]
Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.
5 uur per dag als gemiddelde uiteraard. Hoe dan ook, is gewoon flink overdreven als je 120k per jaar rijdt en het rijden zelf is niet de hoofdzaak van je werk.
Bij mij onbekend, maar kom nog maar weinig op fok. Bij internationaal koerier is 120k logisch.quote:Op zondag 11 november 2018 20:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
bedoelde ik niet; ik dacht dat het wel een beetje algemaan bekend was dat love internationaal koerier is; die rijdt soms 2 keer per week van de ene uithoek van Europa naar de andere
Rijden is de hoofdzaak ja. De ene week rijd ik 1000km, de andere 5000km. Afgelopen maand ben ik naar Noord-Ierland geweest, Italië, Duitsland, Monaco, Zwitserland en Noord-Engelandquote:Op zondag 11 november 2018 20:16 schreef eRKa het volgende:
[..]
Je kunt niemand wijsmaken dat je met dagelijks minimaal 5 uur in je werkbusje te zitten, ook nog tijd overhoudt om 8 uur ander werk te doen dan rijden.
5 uur per dag als gemiddelde uiteraard. Hoe dan ook, is gewoon flink overdreven als je 120k per jaar rijdt en het rijden zelf is niet de hoofdzaak van je werk.
Inderdaad de eigen weghelft aanhouden is iets wat heel veel mensen niet kennen. Volledig de binnenbocht in bij linksaf en wat je aangeeft daarbij nog een smoel trekken dat je maar moet wachten of de stoep op moet rijden.quote:Op maandag 12 november 2018 18:39 schreef SuperNeger het volgende:
Ok na dat rotondetopic in KLB moet ik ook nog ff iets kwijt:
MENSEN DIE GVD NIET OP HUN EIGEN WEGHELFT KUNNEN BLIJVEN
echt leer eens een beetje sturen.
Situatie: Kruispunt, ik ga rechtsaf (zijn kant op), persoon van rechts gaat linksaf (mijn kant op). Rij ik gewoon tegelijk met hem op het kruispunt waarnaar er bijna een aanrijding gebeurtKijkt die nog boos ook alsof ik hem voor had moeten laten gaan. Als hij gewoon de bocht wat ruimer neemt konden we er allebei tegelijk door. Echt zulke incompetente mensen kan ik echt door het raam trekken.
Ik neem bochten altijd heel breed ook al komt er niemand aan zodat er altijd nog genoeg ruimte is. Puur omdat het zo hoort.quote:Op maandag 12 november 2018 18:54 schreef JaapB het volgende:
[..]
Inderdaad de eigen weghelft aanhouden is iets wat heel veel mensen niet kennen. Volledig de binnenbocht in bij linksaf en wat je aangeeft daarbij nog een smoel trekken dat je maar moet wachten of de stoep op moet rijden.
Andere kant heb je vaak hetzelfde type die bij rechtsaf gaan voor de bocht heel hoog ophalen alsof ze er een flinke aanhanger achter hebben hangen.
Geef dan meer gas manquote:Op maandag 12 november 2018 19:02 schreef sneakydesert het volgende:
Stond vandaag met wat anderen op een 80-weg voor een stoplicht te wachten tot het groen zou worden. Van achteren komt er al verkeer aan gereden, met voorop een vrachtwagen. Die vrachtwagen rijdt al op volle snelheid en wij krijgen net pas groen. Alleen die vrachtwagen past z'n snelheid niet aan maar zet grootlicht aan en gaat toeteren. Daar gaat niemand sneller van optrekken natuurlijk. Uiteindelijk moest ie toch remmen om er niet vol op te knallen.
Ik niet, als ik niemand zie en het is een bocht met twee rijstroken dan snij ik van de buitenste naar binnen en dan weer naar buiten om zo efficient en zo hard mogelijk door de bocht te gaanquote:Op maandag 12 november 2018 18:55 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
Ik neem bochten altijd heel breed ook al komt er niemand aan zodat er altijd nog genoeg ruimte is. Puur omdat het zo hoort.
ik vind het meer de sport om die bocht alsnog met 110 te doen, maar dan wel binnen de lijntjes te blijven. Vindt het rubber ook niet leuk; had het maar PTT-elastieken moeten wordenquote:Op maandag 12 november 2018 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Geef dan meer gas man
[..]
Ik niet, als ik niemand zie en het is een bocht met twee rijstroken dan snij ik van de buitenste naar binnen en dan weer naar buiten om zo efficient en zo hard mogelijk door de bocht te gaangevolg: iedere 30.000 km nieuwe banden
Dat is dan ook de sport, netjes binnen de lijnen maar wel de snelheid er in houden en vooral de controle houden over je voertuig.quote:Op maandag 12 november 2018 21:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik vind het meer de sport om die bocht alsnog met 110 te doen, maar dan wel binnen de lijntjes te blijven. Vindt het rubber ook niet leuk; had het maar PTT-elastieken moeten worden
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trektquote:Op maandag 12 november 2018 22:13 schreef JaapB het volgende:
[..]
Dat is dan ook de sport, netjes binnen de lijnen maar wel de snelheid er in houden en vooral de controle houden over je voertuig.
Inderdaad een van de leukste dingen, beetje de klevers pestenquote:Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trektOf zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii
Prima, zo lang je maar opdondert naar rechts zodra er een beetje ruimte is.quote:Op maandag 12 november 2018 22:45 schreef Fer het volgende:
Ik kam hem niet meer quoten, maar iemand quotte mij, dat 100 rijden op een 100km weg (links) irritant zou zijn. Beetje onzin niet, we hoeven toch niet allemaal altijd de tellerafwijking mee te rekenen, tenminste zolang je geen Opel Kadett rijdt.
Tokkiemevrouw rijdt op een scooter op de stoep, ik kom uit een straat waar redelijk wat fietsers en auto's rijden. Ik hou rekening met voetgangers en een verdwaalde fietser die nog van rechts op kunnen duiken door een beetje naar links te gaan. Wie is hier nou fout bezig?quote:Op maandag 12 november 2018 23:45 schreef JDude het volgende:
Tokkiemevrouw verwachtte jou waarschijnlijk evenmin. Pot ketel.
Los van wie fout is, maar als je rekent op fietsers, waarom dan niet op die scooter? Voertuig maakt in deze niet zo veel uit, maar als je daadwerkelijk op verkeer van rechts had gerekend, had je haar ook gezien...quote:Op maandag 12 november 2018 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tokkiemevrouw rijdt op een scooter op de stoep, ik kom uit een straat waar redelijk wat fietsers en auto's rijden. Ik hou rekening met voetgangers en een verdwaalde fietser die nog van rechts op kunnen duiken door een beetje naar links te gaan. Wie is hier nou fout bezig?
Dat verdienen ze ook gewoon.quote:Op maandag 12 november 2018 22:51 schreef wollah het volgende:
Ik reed vanmiddag 110 op GPS op een 80 weg en dan nog een mongool achter mij gaan bumperklever______!
Toen ff brakecheck en met 70 km verdergereden.
Genieten ditquote:Op dinsdag 13 november 2018 09:48 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag op een 130 weg weer zo'n klein vrachtwagentje (model huur/verhuiswagen zeg maar) dat met 95-100 zichzelf ineens naar links gooit om een vrachtwagen in te gaan halen. De bestuurder leverde ook gelijk het bewijs dat hij gewoon echt nauwelijks keek toen hij het deed, want hij deed het voor een politiebusje dat door hem vol in de ankers moest. Meneer mocht gelijk even mee.
Haha ja dat is geniaal inderdaad, ook weleens gedaan. Alleen op dit moment kan het even niet want ik heb minder dan 2 mm op m'n achterwielen en glibber nu bij nat wegdek door iedere bocht. En ik heb echt zelden een klever achter me.quote:Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trektOf zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii
Wil dat ook eens meemakenquote:Op dinsdag 13 november 2018 09:48 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag op een 130 weg weer zo'n klein vrachtwagentje (model huur/verhuiswagen zeg maar) dat met 95-100 zichzelf ineens naar links gooit om een vrachtwagen in te gaan halen. De bestuurder leverde ook gelijk het bewijs dat hij gewoon echt nauwelijks keek toen hij het deed, want hij deed het voor een politiebusje dat door hem vol in de ankers moest. Meneer mocht gelijk even mee.
Komt me wel heel bekend voorquote:Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trektOf zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii
Oh man, onvoorstelbaar. Twee weken terug ook op de A2: 6 stroken, waarvan de rechtertwee uitvoegstroken. Gaan ze op de linkeruitvoegstrook formulieren staan invullen. Op het eerste gezicht dacht ik "oh er staat file, dus misschien kunnen ze er niet eens tussendoor", maar toen ik ze passeerde bleken zij de oorzaak van die file te zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:51 schreef sneakydesert het volgende:
Twee auto's met blikschade op de linkerrijstrook op de snelweg. Bestuurders vulden op de motorkap het schadeformulier in en maakten uitgebreid foto's. Zoek voortaan een P.
Tuurlijk, dat is het voordeel met 100 op de teller. Dan kun je vrijwel altijd gelijk weer terug.quote:Op maandag 12 november 2018 22:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Prima, zo lang je maar opdondert naar rechts zodra er een beetje ruimte is.
kan toch zijn dat ze er niet bekend zijn. Soms heb je ook pijlen die eerst rechtdoor en linksaf gaan en achteraf opeens alleen rechtdoor, dan moet je dus op het laatste moment nog op de linkerstrook zien te komen terwijl daar dan al mensen staan.quote:Op woensdag 14 november 2018 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom snappen mensen toch niet dat als er twee stoken naar links (of rechts) afslaan, dat je gewoon de rechterstrook kan aanhoudenNou ja ik vind het prima hoor, kon gisteren gewoon 7 auto's achter elkaar rechts inhalen omdat ze allemaal op de linkerstrook stonden.... om dan na de bocht allemaal naar rechts te gaan
![]()
Ja maar je rijdt toch sowieso rechts... dan kom je op de stoplichten af en zie je twee stroken naar links en dan wissel je naar de linkerbaan. Slaat gewoon echt nergens op. Hier bijvoorbeeld gebeurt het heel vaak: https://www.google.nl/map(...)3D0%26thumbfov%3D100quote:Op woensdag 14 november 2018 11:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
kan toch zijn dat ze er niet bekend zijn. Soms heb je ook pijlen die eerst rechtdoor en linksaf gaan en achteraf opeens alleen rechtdoor, dan moet je dus op het laatste moment nog op de linkerstrook zien te komen terwijl daar dan al mensen staan.
Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je ergens nieuw bent neem je soms maar het zekere voor het onzekere.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar je rijdt toch sowieso rechts... dan kom je op de stoplichten af en zie je twee stroken naar links en dan wissel je naar de linkerbaan. Slaat gewoon echt nergens op. Hier bijvoorbeeld gebeurt het heel vaak: https://www.google.nl/map(...)3D0%26thumbfov%3D100
Ik weet dat ik echt verre van perfect rijd. Heb gelukkig nog nooit een aanrijding gehad *klopt af* maar ik heb wel al de nodige fuck-ups gemaakt waarbij ik achteraf me realiseerde dat het ook anders had kunnen aflopen.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:27 schreef DW457 het volgende:
Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat iedereen zichzelf beter vindt rijden dan de rest. Eigen fouten worden voor t gemak even buiten beschouwing gelaten.
Die borden met pijlen heb je niet overal en soms is het dus zo druk dat het al vol staat tegen de tijd dat je de pijlen ziet.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ten eerste staat er een bord die alle pijlen uitlegt, ten tweede zie je de pijlen op de stoplichten voor de afslagen en ten derde staan ze ook nog op de weg zelf (alhoewel dat natuurlijk vaak niet te zien is door andere auto's. Als je het dan nog niet begrijpt dan ben je sowieso een gevaar op de weg want dan zal je ook heel veel andere dingen over het hoofd zien.
En naar rechts is het minder erg natuurlijk want je rijdt sowieso al rechts dus dan hou je dat aan. Als je links afslaat betekent dat niet automatisch dat je ook de meeste linkse baan moet hebben.
Blokmarkering kun je het ook nog aan zien.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ten eerste staat er een bord die alle pijlen uitlegt, ten tweede zie je de pijlen op de stoplichten voor de afslagen en ten derde staan ze ook nog op de weg zelf (alhoewel dat natuurlijk vaak niet te zien is door andere auto's. Als je het dan nog niet begrijpt dan ben je sowieso een gevaar op de weg want dan zal je ook heel veel andere dingen over het hoofd zien.
Die leiden niet tot irritaties (bij onszelf althans)quote:Op woensdag 14 november 2018 11:27 schreef DW457 het volgende:
Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat iedereen zichzelf beter vindt rijden dan de rest. Eigen fouten worden voor t gemak even buiten beschouwing gelaten.
Snap ook niet dat ze niet hetzelfde doen als België daar hebben ze driekhoeken op de weg gemarkeerd 2 driehoeken afstand verplicht. Werkt perfect. Iedereen heeft de ruimte.quote:Op woensdag 14 november 2018 15:06 schreef DrMarten het volgende:
Weten dat er ergens een afslag komt en dan langs een kolonne van een stuk of 15 vrachtwagens rijden waardoor je en de borden niet kunt zien wanneer er ergens die afslag komt, en je nauwelijks tussen die vrachtwagens komt omdat ze behoorlijk dicht op elkaar rijden
Waarom staan die borden alleen rechts van de snelweg en niet ook in een middenberm?
Of gewoon op tijd een gaatje rechts zoeken, dan hoef je hem ook niet op het laatste moment over 3 rijstroken te mikkenquote:Op woensdag 14 november 2018 15:06 schreef DrMarten het volgende:
Weten dat er ergens een afslag komt en dan langs een kolonne van een stuk of 15 vrachtwagens rijden waardoor je en de borden niet kunt zien wanneer er ergens die afslag komt, en je nauwelijks tussen die vrachtwagens komt omdat ze behoorlijk dicht op elkaar rijden
Waarom staan die borden alleen rechts van de snelweg en niet ook in een middenberm?
1. Houdt iemand zich aan die dingen in België?quote:Op woensdag 14 november 2018 22:47 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Snap ook niet dat ze niet hetzelfde doen als België daar hebben ze driekhoeken op de weg gemarkeerd 2 driehoeken afstand verplicht. Werkt perfect. Iedereen heeft de ruimte.
Doet er geen 1. Juist vanwege automobilisten die zich ertussen drukken. Dat je vervolgens vaak niet naar rechts kan om in te voegen door die mafkezen boeit ze geen hol.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:59 schreef Piles het volgende:
[..]
1. Houdt iemand zich aan die dingen in België?
2. Ik zou van een beroepschauffeur verwachten dat hij geen hulp nodig heeft bij het afstand houden...
Die gasten rijden allemaal tot op de halve kilometer nauwkeurig op de CC. Die hebben dus geen zin om elk jaar een paar uur te laat te komen omdat er een automobilist is die z'n auto er per se tussen moet proppen terwijl er genoeg andere gaten zijn.quote:Op donderdag 15 november 2018 07:59 schreef Piles het volgende:
[..]
1. Houdt iemand zich aan die dingen in België?
2. Ik zou van een beroepschauffeur verwachten dat hij geen hulp nodig heeft bij het afstand houden...
Bijna net zo erg als mensen die met mistige weer helemaal geen licht voeren of alleen maar dagrijverlichting. Vanmorgen zoveel van die sukkels zien rijden. Dan heb ik nog liever mensen die onnodig mistlampen voeren, beter iets dan niets.quote:Op donderdag 15 november 2018 09:33 schreef Ridocar het volgende:
Vanmorgen weer zo'n sneue kijkmijmistlampenhebben-zak. Die dingen schijnen alle kanten op, door je spiegels zie je alleen twee felle lampen op bijna-straathoogte. Natuurlijk moesten de dimlichten uit.
Omdat het anders niet stoer is. Ofzo.
Tja. dat soort dingen gebeuren nou eenmaal in steden, zeker in studentensteden. En als het misgaat valt de schade met alleen fietsers dikwijls gelukkig enorm mee.quote:Op donderdag 15 november 2018 10:40 schreef dick_laurent het volgende:
Kan je een irritatie op de weg hebben als je een passagier in een bus bent die in principe niks met de verkeerssituatie te maken heeft? Blijkbaar wel![]()
Vanmorgen in de bus, we stonden stil voor een stoplicht. Ik keek naar buiten terwijl ik genoot van een chill muziekje op mijn koptelefoon en wat zie ik? Blond studentenmeisje staat met haar fiets stil op de stoep, en besluit uit het niets opeens op haar fiets te springen en stuurt direct het fietspad op zonder ook maar een blik over haar schouder te doen of er mensen aankomen.
Vervolgens zie ik twee fietsers die met redelijk wat vaart al op het fietspad reden echt een mega uitwijk manoeuvre moeten maken om blonde studentenmuts te ontwijken omdat zij haar fiets gewoon uit het niets vanuit stilstand op het fietspad knalde.![]()
Dit is waarom ik blij ben dat ik nauwelijks meer de fiets pak...
Sure ik snap dat het druk is in steden en dat dingen soms chaotisch gaan, volledig begrijpelijk.quote:Op donderdag 15 november 2018 10:42 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Tja. dat soort dingen gebeuren nou eenmaal in steden, zeker in studentensteden. En als het misgaat valt de schade met alleen fietsers dikwijls gelukkig enorm mee.
En dan kilometers lang tussen die vrachtwagens hangen omdat je nog steeds niet precies weet waar die afslag is.quote:Op woensdag 14 november 2018 22:50 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Of gewoon op tijd een gaatje rechts zoeken, dan hoef je hem ook niet op het laatste moment over 3 rijstroken te mikken
Ja, daar heb je ook gelijk in hoor. Mensen rijden als een kip zonder kop rond op hun fiets in de stad. In Amsterdam vind ik het helemaal een wild westenquote:Op donderdag 15 november 2018 10:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Sure ik snap dat het druk is in steden en dat dingen soms chaotisch gaan, volledig begrijpelijk.
Maar dit soort dingen zijn easily te voorkomen met één simpele korte blik over je schouder voordat je 'm het fietspad op knalt. Is gewoon laksheid/egoïsme imho.
Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.quote:Op donderdag 15 november 2018 23:20 schreef kurk_droog het volgende:
...achter mij een Tesla.
...meneer moet ineens gas bij geven( rood licht :/ )
Prik geven danquote:Op vrijdag 16 november 2018 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.
Benzine- en dieselauto's ook niet. Grappig toch?quote:Op vrijdag 16 november 2018 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.
Telefoonnummers draaien we ook al een tijdje niet meer.quote:Op vrijdag 16 november 2018 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Tesla's kunnen helemaal geen gas geven.
Ik vind jouw reactie anders ook wel wat overdreven. Het is maar een vraag. Misschien heeft diegene in de heli zelf wel als een lul gereden.quote:Op vrijdag 16 november 2018 15:43 schreef Metalfreak het volgende:
Gisteren ook een irritatie. Ik kom vanuit Duitsland over de A76 Zuid-Limburg binnen rijden en zie alarmlichten voor me aan gaan. Foute boel dus, maar het hele verkeer komt tot stilstand. We zien dat er iet voor ons iets gebeurd is, er staat een busje in de middenberm en er is al een politieauto in aantocht inclusief enkele politiemotoren. Foute boel dus. Politiemotoren worden voor mijn auto op de snelweg gezet en de agenten beginnen hun ding te doen. Omdat mijn vriendin arts is, vraagt ze aan één van de agenten of ze iets kan doen. Nee, dat was niet nodig, er was al iemand bij. Ineens tikt er iemand op mijn zijruit: de vrouw achter ons. Ze had ons zien praten met die agent , dus of wij wisten hoe lang het nog ging duren, want dat was vast wat wij gevraagd hadden...![]()
Echt, om je kapot te schamen, zo'n vraag! Na enkele minuten verschenen de eerste ambulances en uiteindelijk kwam de traumahelikopter er zelfs nog bij, die heeft uiteindelijk een van de slachtoffers ook heeft meegenomen. Dus tja, wat denk je zelf? Al bij al hebben we een uurtje stilgestaan, vervelend, maar goed, ik neem niet aan dat ze met opzet een ongeluk gecreëerd hadden...
Echt zo'n type die zichzelf belangrijker vond dan alle anderen en de rest van de tijd met een zuur gezicht in de auto heeft gezeten omdat ze waarschijnlijk haar afspraak gemist heeft. Diegene die met de heli is afgevoerd kan misschien helemaal niet meer op een afspraak verschijnen, maar hey, als jij maar door kan he...Echt, ik walgde van die vrouw
Dan heeft ie nog steeds recht op hulp, en is het nog steeds egoïstisch om in de file er achter te gaan lopen mauwen dat het lang duurt.quote:Op vrijdag 16 november 2018 20:15 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vind jouw reactie anders ook wel wat overdreven. Het is maar een vraag. Misschien heeft diegene in de heli zelf wel als een lul gereden.
Dat is wat Metalfreak ervan maakt, enig feit is dat ze vroeg of de agent had gezegd hoelang het zou duren. Enige vorm van kennis, zou natuurlijk zijn, dat het antwoord er niet is, maar niet iedereen is zo snugger.quote:Op vrijdag 16 november 2018 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan heeft ie nog steeds recht op hulp, en is het nog steeds egoïstisch om in de file er achter te gaan lopen mauwen dat het lang duurt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |