Tokkiemevrouw rijdt op een scooter op de stoep, ik kom uit een straat waar redelijk wat fietsers en auto's rijden. Ik hou rekening met voetgangers en een verdwaalde fietser die nog van rechts op kunnen duiken door een beetje naar links te gaan. Wie is hier nou fout bezig?quote:Op maandag 12 november 2018 23:45 schreef JDude het volgende:
Tokkiemevrouw verwachtte jou waarschijnlijk evenmin. Pot ketel.
Los van wie fout is, maar als je rekent op fietsers, waarom dan niet op die scooter? Voertuig maakt in deze niet zo veel uit, maar als je daadwerkelijk op verkeer van rechts had gerekend, had je haar ook gezien...quote:Op maandag 12 november 2018 23:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tokkiemevrouw rijdt op een scooter op de stoep, ik kom uit een straat waar redelijk wat fietsers en auto's rijden. Ik hou rekening met voetgangers en een verdwaalde fietser die nog van rechts op kunnen duiken door een beetje naar links te gaan. Wie is hier nou fout bezig?
Dat verdienen ze ook gewoon.quote:Op maandag 12 november 2018 22:51 schreef wollah het volgende:
Ik reed vanmiddag 110 op GPS op een 80 weg en dan nog een mongool achter mij gaan bumperklever______!
Toen ff brakecheck en met 70 km verdergereden.
Genieten ditquote:Op dinsdag 13 november 2018 09:48 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag op een 130 weg weer zo'n klein vrachtwagentje (model huur/verhuiswagen zeg maar) dat met 95-100 zichzelf ineens naar links gooit om een vrachtwagen in te gaan halen. De bestuurder leverde ook gelijk het bewijs dat hij gewoon echt nauwelijks keek toen hij het deed, want hij deed het voor een politiebusje dat door hem vol in de ankers moest. Meneer mocht gelijk even mee.
Haha ja dat is geniaal inderdaad, ook weleens gedaan. Alleen op dit moment kan het even niet want ik heb minder dan 2 mm op m'n achterwielen en glibber nu bij nat wegdek door iedere bocht. En ik heb echt zelden een klever achter me.quote:Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trektOf zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii
Wil dat ook eens meemakenquote:Op dinsdag 13 november 2018 09:48 schreef itchycoo het volgende:
Vandaag op een 130 weg weer zo'n klein vrachtwagentje (model huur/verhuiswagen zeg maar) dat met 95-100 zichzelf ineens naar links gooit om een vrachtwagen in te gaan halen. De bestuurder leverde ook gelijk het bewijs dat hij gewoon echt nauwelijks keek toen hij het deed, want hij deed het voor een politiebusje dat door hem vol in de ankers moest. Meneer mocht gelijk even mee.
Komt me wel heel bekend voorquote:Op maandag 12 november 2018 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik rijd best vaak dezelfde routes en ik weet redelijk precies wat ik waar kan. Er is niks leuker als met 90 op de cc op een provinciale weg te rijden met zo'n zenuwenlijer op je bumper en hem dan met diezelfde 90 door een paar 60km/u advies bochtjes te rossen en dan die sneuneus achter je bijna de berm in zien kachelen omdat hij het niet trektOf zo'n snelheidsbeperkend slingertje ofzo gewoon met 80; woopwoop, en doeiii
Oh man, onvoorstelbaar. Twee weken terug ook op de A2: 6 stroken, waarvan de rechtertwee uitvoegstroken. Gaan ze op de linkeruitvoegstrook formulieren staan invullen. Op het eerste gezicht dacht ik "oh er staat file, dus misschien kunnen ze er niet eens tussendoor", maar toen ik ze passeerde bleken zij de oorzaak van die file te zijn.quote:Op dinsdag 13 november 2018 16:51 schreef sneakydesert het volgende:
Twee auto's met blikschade op de linkerrijstrook op de snelweg. Bestuurders vulden op de motorkap het schadeformulier in en maakten uitgebreid foto's. Zoek voortaan een P.
Tuurlijk, dat is het voordeel met 100 op de teller. Dan kun je vrijwel altijd gelijk weer terug.quote:Op maandag 12 november 2018 22:49 schreef JDude het volgende:
[..]
Prima, zo lang je maar opdondert naar rechts zodra er een beetje ruimte is.
kan toch zijn dat ze er niet bekend zijn. Soms heb je ook pijlen die eerst rechtdoor en linksaf gaan en achteraf opeens alleen rechtdoor, dan moet je dus op het laatste moment nog op de linkerstrook zien te komen terwijl daar dan al mensen staan.quote:Op woensdag 14 november 2018 09:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Waarom snappen mensen toch niet dat als er twee stoken naar links (of rechts) afslaan, dat je gewoon de rechterstrook kan aanhoudenNou ja ik vind het prima hoor, kon gisteren gewoon 7 auto's achter elkaar rechts inhalen omdat ze allemaal op de linkerstrook stonden.... om dan na de bocht allemaal naar rechts te gaan
![]()
Ja maar je rijdt toch sowieso rechts... dan kom je op de stoplichten af en zie je twee stroken naar links en dan wissel je naar de linkerbaan. Slaat gewoon echt nergens op. Hier bijvoorbeeld gebeurt het heel vaak: https://www.google.nl/map(...)3D0%26thumbfov%3D100quote:Op woensdag 14 november 2018 11:12 schreef SuperNeger het volgende:
[..]
kan toch zijn dat ze er niet bekend zijn. Soms heb je ook pijlen die eerst rechtdoor en linksaf gaan en achteraf opeens alleen rechtdoor, dan moet je dus op het laatste moment nog op de linkerstrook zien te komen terwijl daar dan al mensen staan.
Ja ik snap wat je bedoelt, maar als je ergens nieuw bent neem je soms maar het zekere voor het onzekere.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar je rijdt toch sowieso rechts... dan kom je op de stoplichten af en zie je twee stroken naar links en dan wissel je naar de linkerbaan. Slaat gewoon echt nergens op. Hier bijvoorbeeld gebeurt het heel vaak: https://www.google.nl/map(...)3D0%26thumbfov%3D100
Ik weet dat ik echt verre van perfect rijd. Heb gelukkig nog nooit een aanrijding gehad *klopt af* maar ik heb wel al de nodige fuck-ups gemaakt waarbij ik achteraf me realiseerde dat het ook anders had kunnen aflopen.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:27 schreef DW457 het volgende:
Ik vind het trouwens wel mooi om te lezen dat iedereen zichzelf beter vindt rijden dan de rest. Eigen fouten worden voor t gemak even buiten beschouwing gelaten.
Die borden met pijlen heb je niet overal en soms is het dus zo druk dat het al vol staat tegen de tijd dat je de pijlen ziet.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ten eerste staat er een bord die alle pijlen uitlegt, ten tweede zie je de pijlen op de stoplichten voor de afslagen en ten derde staan ze ook nog op de weg zelf (alhoewel dat natuurlijk vaak niet te zien is door andere auto's. Als je het dan nog niet begrijpt dan ben je sowieso een gevaar op de weg want dan zal je ook heel veel andere dingen over het hoofd zien.
En naar rechts is het minder erg natuurlijk want je rijdt sowieso al rechts dus dan hou je dat aan. Als je links afslaat betekent dat niet automatisch dat je ook de meeste linkse baan moet hebben.
Blokmarkering kun je het ook nog aan zien.quote:Op woensdag 14 november 2018 11:43 schreef YoshiBignose het volgende:
Ten eerste staat er een bord die alle pijlen uitlegt, ten tweede zie je de pijlen op de stoplichten voor de afslagen en ten derde staan ze ook nog op de weg zelf (alhoewel dat natuurlijk vaak niet te zien is door andere auto's. Als je het dan nog niet begrijpt dan ben je sowieso een gevaar op de weg want dan zal je ook heel veel andere dingen over het hoofd zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |